Grupy dyskusyjne   »   c4 grand picasso - parÄ™ pytaÅ„ lamera

c4 grand picasso - parę pytań lamera



1 Data: Luty 23 2010 18:34:04
Temat: c4 grand picasso - parê pytañ lamera
Autor: LM 

1. Na ile to s± generalnie awaryjne samochody - silnik 2.0 HDI, skrzynia MCP

2. Co powinienem sprawdziæ przy zakupie - pójdzie na warsztat citroena do
przegl±du, ale na co samemu zwróciæ uwagê?

3. Co powinienem wykonaæ po zakupie u¿ywanego auta, ma 2 lata, ok. 70 tys
przebiegu, ¿eby byæ spokojnym? Pewnie p³yny, filtry - co¶ jeszcze?

4. Nie mam do¶wiadczenia z dieslami - na co zwracaæ uwagê przy eksploatacji?

5. Jak robiæ przegl±dy okresowe - co ile - ¿eby zoptymalizowaæ koszty do
zysków?

6. Jaki warsztat Citroena polecacie Warszawa - najlepiej od strony
Piaseczna? Kto¶ mo¿e zna by³y autoryzowany warsztat przy Julianowskiej w
Piasecznie, albo co¶ wie o autoryzowanym serwisie przy Pu³awskiej w
Warszawie?

Pozdrawiam

LM



2 Data: Luty 23 2010 18:48:22
Temat: Re: c4 grand picasso - parę pytań lamera
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] 

W dniu 2010-02-23 18:34, LM pisze:

3. Co powinienem wykonaæ po zakupie u¿ywanego auta, ma 2 lata, ok. 70 tys
przebiegu, ¿eby byæ spokojnym? Pewnie p³yny, filtry - co¶ jeszcze?
Pasek rozrzÄ…du! - chyba, ze jesteÅ› na 1000% pewien przebiegu.
OczywiÅ›cie nie warto oszczÄ™dzać 10z³ na filtrze kupujÄ…c Filtrona zamiast Purflux-a. Takie rzeczy siÄ™ mszczÄ… na portfelu.

4. Nie mam do¶wiadczenia z dieslami - na co zwracaæ uwagê przy eksploatacji?
Lubi d³ugie trasy - klekocik musi mieć czas na nagrzanie siÄ™. Nie warto krÄ™cić silnika wysoko - powy¿ej 3k obrotów.
Warto tankować na sprawdzonej stacji - tubylcy mogÄ… coÅ› podpowiedzieć - bardzo te silniki nie lubiÄ… "wynalazków".


5. Jak robiæ przegl±dy okresowe - co ile - ¿eby zoptymalizowaæ koszty do
zysków?
Tak, jak fabryka kaza³a - nie rzadziej, aczkolwiek niekoniecznie w ASO.

InstrukcjÄ™ obs³ugi masz tutaj
http://service.citroen.com - na dole jest link.

Pozdrawiam
--
                      Wojciech Smagowicz

3 Data: Luty 23 2010 21:25:33
Temat: Re: c4 grand picasso - parę pytań lamera
Autor: srnietana 


U¿ytkownik "Wojciech Smagowicz [ZIWK]"  napisa³ w wiadomoÅ›ci

OczywiÅ›cie nie warto oszczÄ™dzać 10z³ na filtrze kupujÄ…c Filtrona zamiast Purflux-a. Takie rzeczy siÄ™ mszczÄ… na portfelu.

Jest dok³adnie odwrotnie ni¿ napisa³eÅ›

4 Data: Luty 23 2010 17:48:36
Temat: Re: c4 grand picasso - parê pytañ lamera
Autor: Waldek Godel 

Dnia Tue, 23 Feb 2010 18:34:04 +0100, LM napisa³(a):

1. Na ile to s± generalnie awaryjne samochody - silnik 2.0 HDI, skrzynia MCP

najmniej awaryjne w swojej klasie - od lat wygrywaj± wszelkie rankingi,
choæ wiêkszo¶æ z nich nie jest specjalnie wiele warta

2. Co powinienem sprawdziæ przy zakupie - pójdzie na warsztat citroena do
przegl±du, ale na co samemu zwróciæ uwagê?


aktualizacja oprogramowania skrzyni - wcze¶niejsze robi³o cyrki przy
prze³±czaniu

3. Co powinienem wykonaæ po zakupie u¿ywanego auta, ma 2 lata, ok. 70 tys
przebiegu, ¿eby byæ spokojnym? Pewnie p³yny, filtry - co¶ jeszcze?

rozrz±d oczywiscie

4. Nie mam do¶wiadczenia z dieslami - na co zwracaæ uwagê przy eksploatacji?


nie pa³owaæ zimnego, nie gasiæ od razu po pa³owaniu, nie laæ syfu,
opró¿niaæ odstojnik przynajmniej raz w roku

5. Jak robiæ przegl±dy okresowe - co ile - ¿eby zoptymalizowaæ koszty do
zysków?


tyle co fabryka napisa³a.


--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

5 Data: Luty 23 2010 18:50:15
Temat: Re: c4 grand picasso - parê pytañ lamera
Autor: Micha³ 

3. Co powinienem wykonaæ po zakupie u¿ywanego auta, ma 2 lata, ok. 70 tys przebiegu, ¿eby byæ spokojnym? Pewnie p³yny, filtry - co¶ jeszcze?

Rozrz±d, ale w tym przypadku nie ma zbytniego po¶piechu.

6 Data: Luty 23 2010 22:26:20
Temat: Re: c4 grand picasso - parê pytañ lamera
Autor: Franc  

Od strony Piaseczna nic nie znam, ale Klub Cytrynki w wAw poleca FAS (France
Automobile Service) obecnie mieszcz±cy siê na Zagójskiej 7A (na Pradze
po³udnie). Je¿eli w Cytrynce ludzie z FAS czego¶ nie dadz± rady naprawiæ, to
oznacza, ¿e tego siê nie da naprawiæ.

Pzdrw
Franc "Rowery Poziome Rule"
--

IMK P7, SWB, ASS w trakcie zabudowy
granatowa ¯aba z D7F i LPG "TKP Edition"
zielona Xantia kombi, 2.0HDi

--
Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

7 Data: Luty 24 2010 09:32:06
Temat: Re: c4 grand picasso - parê pytañ lamera
Autor: p0li 

O->Dnia 2010-02-23 23:26:20 niejaki Franc napisa³:

Od strony Piaseczna nic nie znam, ale Klub Cytrynki w wAw poleca FAS (France
Automobile Service) obecnie mieszcz±cy siê na Zagójskiej 7A (na Pradze
po³udnie). Je¿eli w Cytrynce ludzie z FAS czego¶ nie dadz± rady naprawiæ, to
oznacza, ¿e tego siê nie da naprawiæ.

ztcw to fas ju¿ jest troche niepolecany

a od strony piaseczna to mi siê ko³acze po g³owie nazwisko rokicki jako
bardzo polecanego fachowca

--
P0zdrawiam
p0li
hydro rulez ;)
prawdziwy facet nie da odebraæ sobie szarlotki

8 Data: Luty 24 2010 22:48:13
Temat: Re: c4 grand picasso - parê pytañ lamera
Autor: Franc  

A co siê sta³o, ¿e Klub Cytrynki ju¿ mniej poleca FAS? Ja u nich serwisujê
Xiê¿niczkê i nie narzekam, ale chêtnie siê dowiem czego¶ wiêcej, ¿eby w razie
czego zwracaæ wiêksz± uwagê.

Pzdrw
Franc "Rowery Poziome Rule"
--

IMK P7, SWB, ASS w trakcie zabudowy
granatowa ¯aba z D7F i LPG "TKP Edition"
zielona Xantia kombi, 2.0HDi

--
Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

9 Data: Luty 24 2010 23:52:23
Temat: Re: c4 grand picasso - parê pytañ lamera
Autor: p0li 

O->Dnia 2010-02-24 23:48:13 niejaki Franc napisa³:

A co siê sta³o, ¿e Klub Cytrynki ju¿ mniej poleca FAS? Ja u nich serwisujê
Xiê¿niczkê i nie narzekam, ale chêtnie siê dowiem czego¶ wiêcej, ¿eby w razie
czego zwracaæ wiêksz± uwagê.

odk±d janusz siê rozrós³ i przesta³ sam dogl±dac napraw - te trochê kulej±
- sporo mo¿na siê dowiedzieæ z list klubu -jest sporo niedoróbek któr nie
powinny mieæ miejsca


--
P0zdrawiam
p0li
hydro rulez ;)
prawdziwy facet nie da odebraæ sobie szarlotki

10 Data: Luty 25 2010 09:39:59
Temat: Re: c4 grand picasso - parê pytañ lamera
Autor: Waldek Godel 

Dnia Wed, 24 Feb 2010 23:52:23 +0100, p0li napisa³(a):

odk±d janusz siê rozrós³ i przesta³ sam dogl±dac napraw - te trochê kulej±
- sporo mo¿na siê dowiedzieæ z list klubu -jest sporo niedoróbek któr nie
powinny mieæ miejsca

jak w starym kawale:

- czemu pan je¼dzi pust± taczk±?
- taki zapieprz, ¿e nie ma czasu za³adowaæ.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

11 Data: Luty 24 2010 10:11:52
Temat: Re: c4 grand picasso - parê pytañ lamera
Autor: Arek 

LM wrote:

1. Na ile to s± generalnie awaryjne samochody - silnik 2.0 HDI, skrzynia
MCP

2. Co powinienem sprawdziæ przy zakupie - pójdzie na warsztat citroena do
przegl±du, ale na co samemu zwróciæ uwagê?

Z takich detali to np. czy masz komplet akcesoriów, latarka w baga¿niku,
zestaw naprawczy (o ile to wersja z pneumatycznym zawieszeniem). Nie wiem co
jeszcze jest tam "ruchomego".

ps. na service.citroen.com mo¿na sprawdziæ specyfikacjê po VINie.
Rejestrujesz siê na bzdurne dane.

LM

--
Arek, arekmx|gazeta.pl

12 Data: Luty 24 2010 12:50:58
Temat: Re: c4 grand picasso - parê pytañ lamera
Autor: LM 

Dziêki za info - a ma kto¶ PRAKTYCZNE do¶wiadczenia z awaryjno¶ci±? Nie
mówiê o nowych, tylko tak po 50, 70, 100 tys. km?

LM

13 Data: Luty 24 2010 21:31:18
Temat: Re: c4 grand picasso - parê pytañ lamera
Autor: AL 

LM pisze:

Dziêki za info - a ma kto¶ PRAKTYCZNE do¶wiadczenia z awaryjno¶ci±? Nie mówiê o nowych, tylko tak po 50, 70, 100 tys. km?

LM
Waldek Ci juz napisal - wg testow ADAC jest ten model na 1 miejscu pod wzgledem bezawaryjnosci.

Wiecej tu: http://www.klub.citroen.triger.com.pl/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=26693&forum=56
a potem szukaj tu:
http://www.klub.citroen.triger.com.pl/modules/newbb/viewforum.php?forum=56

--
pozdr
Adam (AL)
TG

14 Data: Luty 25 2010 10:36:49
Temat: Re: c4 grand picasso - parê pytañ lamera
Autor: LM 


U¿ytkownik "AL"  napisa³ w wiadomo¶ci

LM pisze:
Dziêki za info - a ma kto¶ PRAKTYCZNE do¶wiadczenia z awaryjno¶ci±? Nie
mówiê o nowych, tylko tak po 50, 70, 100 tys. km?

LM
Waldek Ci juz napisal - wg testow ADAC jest ten model na 1 miejscu pod
wzgledem bezawaryjnosci.

Wiecej tu:
http://www.klub.citroen.triger.com.pl/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=26693&forum=56
a potem szukaj tu:
http://www.klub.citroen.triger.com.pl/modules/newbb/viewforum.php?forum=56

--
pozdr
Adam (AL)
TG

No w³a¶nie to nie takie proste.
Testy ADACA nie s± dla mnie do koñca wiarygodne - wiadomo jak to z tymi
testami jest ;-)

Jak patrzê w Internet na ró¿ne fora - to widzê np. bardzo du¿o opinii dot.
innych samochodów, np. VW tourana - gdzie podawany jest przebieg rzêdu
120-150 i wiêcej kkm. Opinie s± ró¿ne - ale przynajmniej s± i dowodz± co
najmniej tego, ¿e tymi autami sporo ludzi wyrabia takie kilometry i jako¶
je¼dzi. Natomiast jak szukam opinii  o C4 Picasso - to jest ich ma³o, a
praktycznie nie ma ¯ADNYCH od osób, które maj± auta z przebiegiem > 100-120
kkm. A przecie¿ takie auta chyba nie rozpadaj± siê na atomomy po 100 kkm i
musz± byæ gdzie¶ na rynku ;-)

Co do z³omu -mniej bojê siê problemów mechanicznych, bo to zwykle "tylko"
pieni±dze - rzadko zdarzy siê usterka mechaniczna, której nie mo¿na by³o
przewidzieæ ciut wcze¶niej i która totalnie unieruchomi Ciê w trasie.
Natomiast z elektronik± bywa tak, ¿e jak siê zwali, to stajesz i kaplica -
zostaje laweta. I to jest dla mnie g³ówne pytanie - na ile w starszych
autach, z wiêkszym przebiegiem, ta podstawowa elektronika siê nie sypie. Nie
mówiê tutaj o pierdo³ach - tylko o takich awariach, które potrafi±
unieruchamiaæ samochód.

Ja wiem -akurat w przypadku elektroniki przebieg nie powiniem mieæ wiêkszego
znaczenia, bardziej wiek (np. wp³yw zim i polskiej soli na styki) - ale to
siê zwykle jako¶ tam wi±¿e jedno z drugim.

Wszystko za¶ wi±¿e siê z tym, ¿e przymierzam siê do zakupu C4 GRAND, ok.
2007 i ok. 60-80 kkm,  i chcia³bym z 50 kkm jeszcze nim zrobiæ bez
niespodzianek typu postój na drodze. Alternatyw± jest VW touran - ale jak
wielu pisze - to ma³¿eñstwo z rozs±dku. Jak to auto wezmê, to mogê go
doceniaæ, ale nigdy go nie polubiê, a z C4 mia³em trochê do czynienia i
chorujê na niego ;-)

Z drugiej strony nie mogê sobie pozwoliæ na auto, które mi stanie na drodze,
albo bêdzie mia³o czêste przestoje na warsztacie - ot i dylemat :-(

I nie mówcie mi o innych modelach - bo temat mam przemy¶lany i w grê (z
ró¿nych wzglêdów o których tu nie chcê pisaæ, bo szkoda miejsca) w grê
wchodz± tylko te dwa modele

LM

15 Data: Luty 25 2010 09:48:01
Temat: Re: c4 grand picasso - parê pytañ lamera
Autor: Waldek Godel 

Dnia Thu, 25 Feb 2010 10:36:49 +0100, LM napisa³(a):

No w³a¶nie to nie takie proste.
Testy ADACA nie s± dla mnie do koñca wiarygodne - wiadomo jak to z tymi
testami jest ;-)

dla mnie te¿ nie, sam o tym pisa³em i to niedawno.
Ale nie tylko Adac tak pisa³

je¼dzi. Natomiast jak szukam opinii  o C4 Picasso - to jest ich ma³o, a
praktycznie nie ma ¯ADNYCH od osób, które maj± auta z przebiegiem > 100-120
kkm. A przecie¿ takie auta chyba nie rozpadaj± siê na atomomy po 100 kkm i
musz± byæ gdzie¶ na rynku ;-)

Gdzie¶ na rynku, co nie znaczy, ¿e w Banana Republic of Poland - tego auta
nie kupuje siê na najlepsze auto na ¶wiecie (s³u¿bowe), s± wci±¿ dosyæ
drogie, wci±¿ nie ma ich w najpopularniejszej w BRoP grupie wiekowej (6-10
lat), s± tak fajne i ³adne, ¿e na zachodzie poda¿ nie jest specjalnie
wielka i zasadniczy w tym kraju powód - wci±¿ w sprzeda¿y jest poprzednik,
za znacznie mniejsze pieni±dze.
Plus tak jak kiedy¶ pisano - za niedu¿o wiêcej jest wiêkszy S-Max. A w tym
kraju ka¿dy musi mieæ jak najwiêksze auto, ¿eby siê pokazaæ.

Co do z³omu -mniej bojê siê problemów mechanicznych, bo to zwykle "tylko"
pieni±dze - rzadko zdarzy siê usterka mechaniczna, której nie mo¿na by³o
przewidzieæ ciut wcze¶niej i która totalnie unieruchomi Ciê w trasie.
Natomiast z elektronik± bywa tak, ¿e jak siê zwali, to stajesz i kaplica -
zostaje laweta. I to jest dla mnie g³ówne pytanie - na ile w starszych
autach, z wiêkszym przebiegiem, ta podstawowa elektronika siê nie sypie. Nie
mówiê tutaj o pierdo³ach - tylko o takich awariach, które potrafi±
unieruchamiaæ samochód.


Jedna rzecz - zarówno stara Xsara Picasso jak i nowe C4 Picasso maj± jedn±
genialn± technicznie rzecz - s± technologicznie oparte o Berlingo/Partnera.
XP o starego, C4 o nowego. Co oznacza, ¿e potencjalne problemy mo¿na
zlokalizowaæ znacznie wcze¶niej, bo na drogach s± dziesi±tki tysiêcy
niemi³osiernie t³uczonych firmowych dostawczaków, z tym samym podwoziem
(nie licz±c pneumatyki w GP), tym samym napêdem itp..

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

16 Data: Luty 25 2010 11:03:07
Temat: Re: c4 grand picasso - parê pytañ lamera
Autor: LM 

/.../

je¼dzi. Natomiast jak szukam opinii  o C4 Picasso - to jest ich ma³o, a
praktycznie nie ma ¯ADNYCH od osób, które maj± auta z przebiegiem >
100-120
kkm. A przecie¿ takie auta chyba nie rozpadaj± siê na atomomy po 100 kkm
i
musz± byæ gdzie¶ na rynku ;-)

Gdzie¶ na rynku, co nie znaczy, ¿e w Banana Republic of Poland - tego auta
nie kupuje siê na najlepsze auto na ¶wiecie (s³u¿bowe), s± wci±¿ dosyæ
drogie, wci±¿ nie ma ich w najpopularniejszej w BRoP grupie wiekowej (6-10
lat), s± tak fajne i ³adne, ¿e na zachodzie poda¿ nie jest specjalnie
wielka i zasadniczy w tym kraju powód - wci±¿ w sprzeda¿y jest poprzednik,
za znacznie mniejsze pieni±dze.
Plus tak jak kiedy¶ pisano - za niedu¿o wiêcej jest wiêkszy S-Max. A w tym
kraju ka¿dy musi mieæ jak najwiêksze auto, ¿eby siê pokazaæ.

No tak - ale np. VW Touran jest w sumie jeszcze dro¿szy - a takich z
przebiegiem rzêdu 150 kkm jest w poda¿y i  na forach od groma. I to te same
roczniki  np. 2007 r touran z przebiegiem ~150 kkm - wszêdzie pe³no na
forach i w og³oszeniach w³a¶cicieli takich aut. A z Cytryn± cisza :-(
Czy wynika to z tego, ¿e Niemcy kupuj± swoje - wiêc jest du¿a poda¿
u¿ywanych?
Ale Francuzi te¿ kupuj± swoje - a poda¿y jako¶ nie ma...


Co do z³omu -mniej bojê siê problemów mechanicznych, bo to zwykle "tylko"
pieni±dze - rzadko zdarzy siê usterka mechaniczna, której nie mo¿na by³o
przewidzieæ ciut wcze¶niej i która totalnie unieruchomi Ciê w trasie.
Natomiast z elektronik± bywa tak, ¿e jak siê zwali, to stajesz i
kaplica -
zostaje laweta. I to jest dla mnie g³ówne pytanie - na ile w starszych
autach, z wiêkszym przebiegiem, ta podstawowa elektronika siê nie sypie.
Nie
mówiê tutaj o pierdo³ach - tylko o takich awariach, które potrafi±
unieruchamiaæ samochód.


Jedna rzecz - zarówno stara Xsara Picasso jak i nowe C4 Picasso maj± jedn±
genialn± technicznie rzecz - s± technologicznie oparte o
Berlingo/Partnera.
XP o starego, C4 o nowego. Co oznacza, ¿e potencjalne problemy mo¿na
zlokalizowaæ znacznie wcze¶niej, bo na drogach s± dziesi±tki tysiêcy
niemi³osiernie t³uczonych firmowych dostawczaków, z tym samym podwoziem
(nie licz±c pneumatyki w GP), tym samym napêdem itp

No tak - ale dostawczaki nie s± tak naszpikowane elektronik± - a w³a¶nie ta
elektronika mnie martwi, bo ona jest nieprzewidywalna i mo¿e Ci totalnie
unieruchomiæ auto NAGLE...
Najchêtniej bym kupi³ tego C4 w takim dizajnie jak jest, ale obciêtego z
wiêkszo¶ci elektroniki - mog³yby zostaæ atrapy ;-)

Ale to oczywi¶cie moje obawy - najgorsze, ¿e nie ma tego gdzie zweryfikowaæ
:-(
Muszê poszukaæ jakich¶ rodowitych Francuzów co tym je¿d¿±, albo francuskiego
forum ;-) Tylko z jêzykiem mo¿e byæ problem...

LM

17 Data: Luty 25 2010 11:28:34
Temat: Re: c4 grand picasso - parê pytañ lamera
Autor: Waldek Godel 

Dnia Thu, 25 Feb 2010 11:03:07 +0100, LM napisa³(a):

No tak - ale np. VW Touran jest w sumie jeszcze dro¿szy - a takich z
przebiegiem rzêdu 150 kkm jest w poda¿y i  na forach od groma. I to te same
roczniki  np. 2007 r touran z przebiegiem ~150 kkm - wszêdzie pe³no na
forach i w og³oszeniach w³a¶cicieli takich aut. A z Cytryn± cisza :-(
Czy wynika to z tego, ¿e Niemcy kupuj± swoje - wiêc jest du¿a poda¿
u¿ywanych?

Nie, to wynika z tego, ¿e u tych co wo¿± masowo przystanki z rejchu wci±¿
obowi±zuje kult niemieckiego, a przed logiem VW co wieczór wal± niemca po
he³mie a¿ do zaniku têtna.
I z tego, ¿e "a³di czy folcfagen w tedeiku" wci±¿ jest wyznacznikiem czego¶
tam w tym kraju.


Ale Francuzi te¿ kupuj± swoje - a poda¿y jako¶ nie ma...


bo dalej, czyli dro¿ej. No i nie "w tedeiku"... widzia³e¶ tego szpeca od
volvo jak± mia³ schizê na samo s³owo "dwumasa"

No tak - ale dostawczaki nie s± tak naszpikowane elektronik± - a w³a¶nie ta
elektronika mnie martwi, bo ona jest nieprzewidywalna i mo¿e Ci totalnie
unieruchomiæ auto NAGLE...

B³ad. Stare Berlingo i Xsara Picasso z identycznymi silnikami maj±
IDENTYCZN¡ elektronikê. Komputer od zegarów to zupe³nie oddzielna bajka,
oddzielne urz±dzenie i on ci nie unieruchomi auta.

Dok³adnie to samo jest z nowym Picasso i nowym Berlingo.

Najchêtniej bym kupi³ tego C4 w takim dizajnie jak jest, ale obciêtego z
wiêkszo¶ci elektroniki - mog³yby zostaæ atrapy ;-)

patrz wy¿ej - twoje obawy wynikaj± z niewiedzy.
Zreszt± - s³ynne problemy z elektronik± w pierwszej generacji C5 wynika³y z
zamakania z³±cza rdzennie francuskiego komputera firmy Siemens robionego w
rdzennie francuskim Meksyku. Sk±d wiesz, ¿e nie bêdzie czego¶ takiego w
innym aucie?
A mo¿e od razu kupisz legendarnie niezawodn± Toyotê??? <ROTFL>

Francuzy zrobi³y sobie tak± opiniê, bo pierwsze mia³y tyle elektroniki,
wiêc pierwsze zaczê³y mieæ z tym problemy. XM z 1991 roku ma w dobrej
wersji wiêcej elektroniki ni¿ passat z 2001 roku. Passat z 91 roku mia³
wci±¿ centralny na wê¿yki ze sprê¿onym powietrzem OIDP a z elektroniki to
kierunowskazy. Jak niemcy w³o¿yli tyle samo elektroniki, zaczêli mieæ takie
same problemy, albo i gorsze.


--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

18 Data: Luty 25 2010 14:00:44
Temat: Re: c4 grand picasso - parê pytañ lamera
Autor: LM 

U¿ytkownik "Waldek Godel"  napisa³ w wiadomo¶ci


/.../

Francuzy zrobi³y sobie tak± opiniê, bo pierwsze mia³y tyle elektroniki,
wiêc pierwsze zaczê³y mieæ z tym problemy. XM z 1991 roku ma w dobrej
wersji wiêcej elektroniki ni¿ passat z 2001 roku. Passat z 91 roku mia³
wci±¿ centralny na wê¿yki ze sprê¿onym powietrzem OIDP a z elektroniki to
kierunowskazy. Jak niemcy w³o¿yli tyle samo elektroniki, zaczêli mieæ
takie
same problemy, albo i gorsze.

Fakt, ¿e podobno nowe passaty sypi± siê jak ¶nieg w grudniu. Ale z drugiej
strony - nadal jak porówna³em vw tourana w jakiej¶ tam ¶redniej wersji z
jego odpowiednikiem c4, to w tym drugim jest na oko wsadzone ze 3 razy
wiêcej elektroniki... No i mimo wszystko na forum francuskich ci±gle pisz± o
licznych dokuczliwych drobnych usterkach, a u niemców jakby o tym mniej...

Obawiam siê, ¿e to trochê taki dylemat, jak czy siê o¿eniæ z ¿on± brzydk±,
ale zaradn±, maj±c± dobre pochodzenie i opiniê wiernej i porz±dnej.
Czy ze ¶liczn± lal±, z któr± sie póki co super dogadujesz, ale której  nie
znasz, nie znasz jej znajomych, ale gdzie¶ tam s³ysza³e¶ niepotwierdzone
plotki, ¿e kiedy¶ siê puszcza³a i nie wiadomo czy jej to nie zosta³o ;-)

Niby mówi±, ¿e lepiej je¶æ tort z kolegami ni¿ g... no samemu, ale z drugiej
strony to auto ma byæ (jak to w polsce) nie tylko drugim autem
rekreacyjnym - wtedy bym siê ani chwili nie zastanawia³ - ale tak¿e, czy
nawet przede wszystkim - autem podstawowym.

Mo¿e i moje obawy s± irracjonalne - ale to nie zmienia faktu, ¿e nadal nie
mam opinii kogo¶, kto zrobi³ takim autem np. 150 kkm...

A mo¿e znacie jakie¶ francuskie fora na temat tych samochodów, ¿eby co¶
poczytaæ?

LM

19 Data: Luty 25 2010 13:28:55
Temat: Re: c4 grand picasso - parê pytañ lamera
Autor: Waldek Godel 

Dnia Thu, 25 Feb 2010 14:00:44 +0100, LM napisa³(a):

Fakt, ¿e podobno nowe passaty sypi± siê jak ¶nieg w grudniu. Ale z drugiej
strony - nadal jak porówna³em vw tourana w jakiej¶ tam ¶redniej wersji z
jego odpowiednikiem c4, to w tym drugim jest na oko wsadzone ze 3 razy
wiêcej elektroniki... No i mimo wszystko na forum francuskich ci±gle pisz± o
licznych dokuczliwych drobnych usterkach, a u niemców jakby o tym mniej...

Uwierz - przy takim samym wyposa¿eniu bêdziesz mieæ dok³adnie tyle samo
elektroniki. Co wiêcej - s± spore szanse, ¿e niektóre elementy mog± byæ
je¿eli nie te same, to od tego samego producenta. Globalizacja robi swoje.
¯ADEN producent na ¶wiecie nie robi tej elektroniki sam, tylko kupuje od
Boscha, Delphi, Denso, VDO, etc...

Mo¿e i moje obawy s± irracjonalne - ale to nie zmienia faktu, ¿e nadal nie
mam opinii kogo¶, kto zrobi³ takim autem np. 150 kkm...

A mo¿e znacie jakie¶ francuskie fora na temat tych samochodów, ¿eby co¶
poczytaæ?

grupa dyskusyjna na news.triger.com.pl, najlepiej citrotech, ale tam te¿
ZTCP nie ma nikogo z GP o takim przebiegu. Zauwa¿, ¿e najstarsze mo¿liwe GP
ma obecnie oko³o 3.5 roku. Ciê¿ko zrobiæ 150 kkm w takim czasie.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

20 Data: Luty 25 2010 14:43:34
Temat: Re: c4 grand picasso - parê pytañ lamera
Autor: LM 


U¿ytkownik "Waldek Godel"  napisa³ w wiadomo¶ci

Dnia Thu, 25 Feb 2010 14:00:44 +0100, LM napisa³(a):

Fakt, ¿e podobno nowe passaty sypi± siê jak ¶nieg w grudniu. Ale z
drugiej
strony - nadal jak porówna³em vw tourana w jakiej¶ tam ¶redniej wersji z
jego odpowiednikiem c4, to w tym drugim jest na oko wsadzone ze 3 razy
wiêcej elektroniki... No i mimo wszystko na forum francuskich ci±gle
pisz± o
licznych dokuczliwych drobnych usterkach, a u niemców jakby o tym
mniej...

Uwierz - przy takim samym wyposa¿eniu bêdziesz mieæ dok³adnie tyle samo
elektroniki. Co wiêcej - s± spore szanse, ¿e niektóre elementy mog± byæ
je¿eli nie te same, to od tego samego producenta. Globalizacja robi swoje.
¯ADEN producent na ¶wiecie nie robi tej elektroniki sam, tylko kupuje od
Boscha, Delphi, Denso, VDO, etc...


To fakt - zdaje sie, ¿e wiêkszo¶æ elektroniki w C4 P jest od boscha...
Czyli pewnie to samo co w VW.

Ale jest pewna opcja - mogê tourana kupiæ golasa, bez bajerów - a C4P nawet
w najubo¿szej wersji jest tym naszpikowany na maksa...
A to co mnie rajcuje we francuzie, to bynajmniej nie te bajery, tylko ogólny
design  - niemiec przy nim jest dla mnie brzydki jak kupa, choæ oczywi¶cie
to rzecz gustu


Mo¿e i moje obawy s± irracjonalne - ale to nie zmienia faktu, ¿e nadal
nie
mam opinii kogo¶, kto zrobi³ takim autem np. 150 kkm...

A mo¿e znacie jakie¶ francuskie fora na temat tych samochodów, ¿eby co¶
poczytaæ?

grupa dyskusyjna na news.triger.com.pl, najlepiej citrotech, ale tam te¿
ZTCP nie ma nikogo z GP o takim przebiegu. Zauwa¿, ¿e najstarsze mo¿liwe
GP
ma obecnie oko³o 3.5 roku. Ciê¿ko zrobiæ 150 kkm w takim czasie.

I tak i nie - touranów z 2007/2008 z przebiegiem 150 kkm jest na forach od
tzw. pyty ;-)


LM

21 Data: Luty 25 2010 14:04:14
Temat: Re: c4 grand picasso - parê pytañ lamera
Autor: Waldek Godel 

Dnia Thu, 25 Feb 2010 14:43:34 +0100, LM napisa³(a):

Ale jest pewna opcja - mogê tourana kupiæ golasa, bez bajerów - a C4P nawet
w najubo¿szej wersji jest tym naszpikowany na maksa...
A to co mnie rajcuje we francuzie, to bynajmniej nie te bajery, tylko ogólny
design  - niemiec przy nim jest dla mnie brzydki jak kupa, choæ oczywi¶cie
to rzecz gustu

Bo golasy kupuj± ci, co nie maj± kasy. A dla tych co nie maj± kasy, Citroen
wci±¿ oferuje Xsarê Picasso - prosty, sprawdzony przez lata i cholernie
tani w eksploatacji model.
Dlatego te¿ wraz z wej¶ciem C4 Picasso zniknê³y z oferty wypasione XP.
Elementary, dear Watson.

I tak i nie - touranów z 2007/2008 z przebiegiem 150 kkm jest na forach od
tzw. pyty ;-)

Bo Tourany s± kupowane w niemcowni na najlepsze samochody ¶wiata oraz na
taksówki. Trzy lata, polactfo spod Gniezna przemaluje kremowy na sreberko,
wsadzi fotele z anglika i sru... nówka nie¶migana je¿dzona przez dziadka z
wehrmahtu do kirche.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

22 Data: Luty 25 2010 15:50:39
Temat: Re: c4 grand picasso - parê pytañ lamera
Autor: LM 


U¿ytkownik "Waldek Godel"  napisa³ w wiadomo¶ci

Dnia Thu, 25 Feb 2010 14:43:34 +0100, LM napisa³(a):

Ale jest pewna opcja - mogê tourana kupiæ golasa, bez bajerów - a C4P
nawet
w najubo¿szej wersji jest tym naszpikowany na maksa...
A to co mnie rajcuje we francuzie, to bynajmniej nie te bajery, tylko
ogólny
design  - niemiec przy nim jest dla mnie brzydki jak kupa, choæ
oczywi¶cie
to rzecz gustu

Bo golasy kupuj± ci, co nie maj± kasy. A dla tych co nie maj± kasy,
Citroen
wci±¿ oferuje Xsarê Picasso - prosty, sprawdzony przez lata i cholernie
tani w eksploatacji model.
Dlatego te¿ wraz z wej¶ciem C4 Picasso zniknê³y z oferty wypasione XP.
Elementary, dear Watson.

/.../

Jest tylko jedno ale - xara nie  ma 7 miejsc, nawet w opcji. A C4 GP ma w
standarcie, VW T - chocia¿ w opcji

LM

23 Data: Luty 25 2010 20:52:34
Temat: Re: c4 grand picasso - parê pytañ lamera
Autor: Arek 

LM wrote:


Jest tylko jedno ale - xara nie  ma 7 miejsc, nawet w opcji. A C4 GP ma w
standarcie, VW T - chocia¿ w opcji

Masz tyle rodziny? U mnie to przewa¿nie je¼dzi 1 osoba autem, czasami 3.

Je¶li my¶lisz na zasadzie "a kiedy¶ siê przyda" to pewnie tych 2 miejsc w 3
rzêdzie nie potrzebujesz (a grand jest brzydszy od 5 miejscowego C4 Picasso
;-)


LM

--
Arek, arekmx|gazeta.pl

24 Data: Luty 25 2010 15:51:22
Temat: Re: c4 grand picasso - parê pytañ lamera
Autor: LM 


U¿ytkownik "Waldek Godel"  napisa³ w wiadomo¶ci

Dnia Thu, 25 Feb 2010 14:43:34 +0100, LM napisa³(a):

Ale jest pewna opcja - mogê tourana kupiæ golasa, bez bajerów - a C4P
nawet
w najubo¿szej wersji jest tym naszpikowany na maksa...
A to co mnie rajcuje we francuzie, to bynajmniej nie te bajery, tylko
ogólny
design  - niemiec przy nim jest dla mnie brzydki jak kupa, choæ
oczywi¶cie
to rzecz gustu

Bo golasy kupuj± ci, co nie maj± kasy. A dla tych co nie maj± kasy,
Citroen
wci±¿ oferuje Xsarê Picasso - prosty, sprawdzony przez lata i cholernie
tani w eksploatacji model.
Dlatego te¿ wraz z wej¶ciem C4 Picasso zniknê³y z oferty wypasione XP.
Elementary, dear Watson.

No i jeszcze raz - kasa jedno, a ryzyko niekontrolowanego przystanku w
trasie - to drugie ;-)

LM

25 Data: Luty 25 2010 14:56:08
Temat: Re: c4 grand picasso - parê pytañ lamera
Autor: Waldek Godel 

Dnia Thu, 25 Feb 2010 15:51:22 +0100, LM napisa³(a):

No i jeszcze raz - kasa jedno, a ryzyko niekontrolowanego przystanku w
trasie - to drugie ;-)

i twierdzisz, ¿e zakup auta po 150 kkm w dwa lata da ci gwarancje
mobilno¶ci? A wystarczy drut na drodze i dwie gumy przebite...

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

26 Data: Luty 26 2010 12:44:30
Temat: Re: c4 grand picasso - parê pytañ lamera
Autor: LM 


U¿ytkownik "Waldek Godel"  napisa³ w wiadomo¶ci

Dnia Thu, 25 Feb 2010 15:51:22 +0100, LM napisa³(a):

No i jeszcze raz - kasa jedno, a ryzyko niekontrolowanego przystanku w
trasie - to drugie ;-)

i twierdzisz, ¿e zakup auta po 150 kkm w dwa lata da ci gwarancje
mobilno¶ci? A wystarczy drut na drodze i dwie gumy przebite...

Nie ca³kiem tak - chcê kupiæ z przebiegiem rzêdu 80 tys. kkm, ale zrobiæ nim
ze 40-50 kkm, wiêc tak my¶lê trochê bardziej przysz³o¶ciowo.

Oczywi¶cie postój to kwestia te¿ i szczê¶cia - ale obecnym autem, przez 9
lat i 140 kkm, tfu tfu odpukaæ, nie z³apa³em ANI RAZ takiej gumy, która by
mnie unieruchomi³a na drodze. Dwa razy mia³em gwo¼dzie, gdzie spokojnie
mo¿na by³o przejechaæ kilkaset km - i to wszystko.

Tak wiêc staram siê oszacowaæ prawdopodobieñstwo - pewno¶ci nigdy nie masz

LM

27 Data: Luty 26 2010 09:01:00
Temat: Re: c4 grand picasso - parê pytañ lamera
Autor: Mirek Ptak 

Dnia 2010-02-25 14:43,  *LM* napisa³, a mnie co¶ podkusi³o, ¿eby odpisaæ:

Fakt, ¿e podobno nowe passaty sypi± siê jak ¶nieg w grudniu. Ale z
drugiej
strony - nadal jak porówna³em vw tourana w jakiej¶ tam ¶redniej wersji z
jego odpowiednikiem c4, to w tym drugim jest na oko wsadzone ze 3 razy
wiêcej elektroniki... No i mimo wszystko na forum francuskich ci±gle
pisz± o
licznych dokuczliwych drobnych usterkach, a u niemców jakby o tym
mniej...

Uwierz - przy takim samym wyposa¿eniu bêdziesz mieæ dok³adnie tyle samo
elektroniki. Co wiêcej - s± spore szanse, ¿e niektóre elementy mog± byæ
je¿eli nie te same, to od tego samego producenta. Globalizacja robi swoje.
¯ADEN producent na ¶wiecie nie robi tej elektroniki sam, tylko kupuje od
Boscha, Delphi, Denso, VDO, etc...


To fakt - zdaje sie, ¿e wiêkszo¶æ elektroniki w C4 P jest od boscha...
Czyli pewnie to samo co w VW.

Dodaj jeszcze faktor wi±zek i z³±czek z Sagema oraz monta¿u tego wszystkiego :)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

28 Data: Luty 25 2010 08:20:32
Temat: Re: c4 grand picasso - parê pytañ lamera
Autor: Marek P. 

LM wrote:

Dziêki za info - a ma kto¶ PRAKTYCZNE do¶wiadczenia z awaryjno¶ci±?
Nie mówiê o nowych, tylko tak po 50, 70, 100 tys. km?

A jak± mozesz mieæ awaryjno¶c normalnego samochodu po 100 tys? Chyba ze siê
jaki¶ z³om trafi.

Re: c4 grand picasso - parę pytań lamera



Grupy dyskusyjne