ściąganie = asymetryczność napędu?
1 | Data: Grudzien 04 2010 15:39:35 |
Temat: Ĺ›ciÄ…ganie = asymetrycznoć napÄ™du? | |
Autor: BartekK | Pytanie może dziwne, ale pewnie wielu zauważyło to przy obecnej pogodzie. 2 |
Data: Grudzien 04 2010 16:24:31 | Temat: Re: Ĺ›ciÄ…ganie = asymetrycznoć napÄ™du? | Autor: Marcin Stankiewicz | Dnia Sat, 04 Dec 2010 15:39:35 +0100, BartekK na pl.misc.samochody Czy win± za taki stan rzeczy należy obarczać asymetrię układu napędowego Hasło-klucz : torque steering. -- Marcin Stankiewicz [ a.k.a. motomouse ;-) ] m.stankiewicz na pomarańczka [ czyli orange ].pl "Najlepsze słowa to słowa najkrótsze. Sand George" 3 |
Data: Grudzien 04 2010 17:51:57 | Temat: Re: ściąganie = asymetryczność napędu? | Autor: J.F. | On Sat, 04 Dec 2010 15:39:35 +0100, BartekK wrote: Jedziemy _prosto_ (i kierownica jest prosto) i dodanie dużo-za-dużo Czy win± za taki stan rzeczy należy obarczać asymetrię układu napędowego A moze najpierw zapros kolege podobnej postury na pasazera, albo popros kogoz z Anglii o podobny test J. 4 |
Data: Grudzien 04 2010 17:57:37 | Temat: Re: Ĺ›ciÄ…ganie = asymetrycznoć napÄ™du? | Autor: Kuba (aka cita) |
Nie jest to wina pochyłej drogi (sprawdzane na obu pasach, zawsze Ĺ›ciÄ…ga w prawo auta, a nie na zewnÄ…trz drogi), nie jest to wina opon lub różnicy cisnieĹ„, sprawdzone na kilku różnych autach (z takim samym rozkładem silnik-skrzynia-półosie skoro nie pochyłoć drogi, ani opony ... to zostaje jeszcze np. luz na wahaczach. Sprawdz zawieszenie. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka 5 |
Data: Grudzien 04 2010 18:24:24 | Temat: Re: Ĺ›ciÄ…ganie = asymetrycznoć napÄ™du ? | Autor: BartekK | W dniu 2010-12-04 17:57, Kuba (aka cita) pisze: Raczej nie, sprawdzone na Combo 2007, Combo 2010 (2szt), Corsa D 2009, Astra (starsza). Wszystkie dokładnie tak samo siÄ™ zachowujÄ…ce - trzeba kontrować przy przyspieszaniu, ale tylko pod warunkiem że przyspieszanie = zerwanie przyczepnoĹ›ci. -- | Bartlomiej Kuzniewski | GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 6 |
Data: Grudzien 04 2010 19:52:55 | Temat: Re: Ĺ›ciÄ…ganie = asymetrycznoć napÄ™du? | Autor: Kuba (aka cita) |
W dniu 2010-12-04 17:57, Kuba (aka cita) pisze: popełniasz jakiĹ› bład w założeniach. Powodem takiego zachowania napewno nie jest poprzeczne ułożenie silnika i skrzynia z jednej strony. Albo testujesz auta w niepowtarzalnych warunkach, albo czegoĹ› nie bierzesz pod uwage. Sprawdz jeszcze raz pochyłoć drogi (zwróć uwage, ze droga zwykle ma spadek do krawÄ™żnika z jednej i drugiej strony jezdni) oraz sprawdz głÄ™bokoć kolein (tych w asfalcie i tych w Ĺ›niegu). Na równej prostej drodze efekt nie ma prawa wystÄ™pować. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka 7 |
Data: Grudzien 04 2010 21:26:26 | Temat: Re: Ĺ›ciÄ…ganie = asymetrycznoć napÄ™du ? | Autor: BartekK | W dniu 2010-12-04 19:52, Kuba (aka cita) pisze: pochyłoć wykluczyłem, bo efekt wystÄ™puje na każdej oblodzonej nawierzchni, albo wyĹ›lizganym Ĺ›niegu, obojÄ™tnie czy to parking marketu, lewy pas jezdni, czy pas "pod prÄ…d" prawy (gdzie spad powinien być w przeciwnÄ… stronÄ™, do lewego rowu, a mnie nadal ciÄ…gnie w prawo). Przyznam że każde z aut testowałem gdzieĹ› i kiedy indziej, nie ten sam odcinek, ale wszystkie zachowywały siÄ™ tak samo.Raczej nie, sprawdzone na Combo 2007, Combo 2010 (2szt), Corsa D 2009,Albo testujesz auta w niepowtarzalnych warunkach, albo czegoĹ› nie -- | Bartlomiej Kuzniewski | GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 8 |
Data: Grudzien 06 2010 09:43:51 | Temat: Re: Ĺ›ciÄ…ganie = asymetrycznoć napÄ™du ? | Autor: CUT_INZ | W dniu 04-12-2010 17:57, Kuba (aka cita) pisze:
Dokładnie tak jest jak napisał wczeĹ›niej kolega. Miałem CorsÄ™ C 1.8. Puszczasz kierownice, strzelasz ze sprzÄ™gła ostro dodajÄ…c gazu to kierownica sama skrÄ™ca przez moment. 9 |
Data: Grudzien 05 2010 05:04:40 | Temat: Re: ¶ci±ganie | Autor: to | begin BartekK Czy winÄ… za taki stan rzeczy należy obarczać asymetriÄ™ układu napÄ™dowego Ja w dwóch FWD (jedno ok. 100 koni drugie ok. 200) nie zauważam nic takiego. -- ignorance is bliss 10 |
Data: Grudzien 05 2010 18:55:03 | Temat: Re: Ĺ›ciÄ…ganie = asymetrycznoć napÄ™du ? | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2010-12-04 15:39, BartekK pisze: Nie jest to wina pochyłej drogi (sprawdzane na obu pasach, zawsze Ĺ›ciÄ…ga A na siedzeniu pasażera ktoĹ› siedzi, czy pusto? Jeżeli Ty siedzisz po lewej, a po prawej nikogo nie ma, to masz nierówny rozkład masy prawo-lewo. I w tej sytuacji na Ĺ›liskim, prawe koła trzymajÄ… słabiej, a lewe bardziej dociÄ…żone koło ma wiÄ™kszy ciÄ…g i powodujÄ… sciÄ…ganie samochodu w prawo na takiej zasadzie na jakiej skrÄ™ca siÄ™ czołgiem. Nacisk na każde koło można zmierzyć na SKP na przyrzÄ…dzie do badania amortyzatorów (podaje też statyczny nacisk). Wtedy możesz policzyć ile balastu gdzie potrzebujesz i porobić eksperymenty. |