Grupy dyskusyjne   »   Ściąga na prawo

Ściąga na prawo



1 Data: Lipiec 11 2017 15:14:59
Temat: ciga na prawo
Autor: pueblo 

Co moe by nie tak, jeli samochd ciga na prawo i jednoczenie ciej 
krci si kierwonic przy skrcie w lewo? adnych dziwnych odgosw nie
zanotowaem. Cinienie w oponach sprawdzone - ok.



2 Data: Lipiec 11 2017 15:28:13
Temat: Re: Ściąga na prawo
Autor: Pszemol 

pueblo  wrote:

Co moe być nie tak, jeśli samochd ściąga na prawo i jednocześnie cięej 
kręci się kierwonicą przy skręcie w lewo? Żadnych dziwnych odgosw nie
zanotowaem. Ciśnienie w oponach sprawdzone - ok.


Klocek hamulcowy nie ociera o tarczę/bęben z prawej strony z przodu?
Sprawd czy się prawe koo nie nagrzewa bardziej ni lewe i czy nie sychać
adnego ocierania.

A nie przywalieś gdzieś zawieszeniem w jakąś dziurę czy krawęnik? Kiedy
ostatnio sprawdzaeś geometrię zawieszenia?

3 Data: Lipiec 11 2017 17:19:14
Temat: Re: ciga na prawo
Autor: pueblo 

Witaj Pszemol, 11 lip 2017 w
napisae/a:

pueblo  wrote:
Co moe by nie tak, jeli samochd ciga na prawo i jednoczenie
ciej  krci si kierwonic przy skrcie w lewo? adnych dziwnych
odgosw nie zanotowaem. Cinienie w oponach sprawdzone - ok.


Klocek hamulcowy nie ociera o tarcz/bben z prawej strony z przodu?
Sprawd czy si prawe koo nie nagrzewa bardziej ni lewe i czy nie
sycha adnego ocierania.

Klocek raczej nie, nie sycha ocierania. Czy si nagrzewa bardziej - nie
wiem, sprbj sprawdzi.

A nie przywalie gdzie zawieszeniem w jak dziur czy krawnik?
Kiedy ostatnio sprawdzae geometri zawieszenia?

No, kto mg wjecha w dziur. Cholera wie, kiedy sprawdzano geometri.
Na okresowym przegldzie technicznym?

4 Data: Lipiec 11 2017 17:36:17
Temat: Re: Ściąga na prawo
Autor: Pszemol 

pueblo  wrote:

Witaj Pszemol, 11 lip 2017 w
napisaeś/aś:

pueblo  wrote:
Co moe być nie tak, jeśli samochd ściąga na prawo i jednocześnie
cięej  kręci się kierwonicą przy skręcie w lewo? Żadnych dziwnych
odgosw nie zanotowaem. Ciśnienie w oponach sprawdzone - ok.


Klocek hamulcowy nie ociera o tarczę/bęben z prawej strony z przodu?
Sprawd czy się prawe koo nie nagrzewa bardziej ni lewe i czy nie
sychać adnego ocierania.

Klocek raczej nie, nie sychać ocierania. Czy się nagrzewa bardziej - nie
wiem, sprbję sprawdzić.

A nie przywalieś gdzieś zawieszeniem w jakąś dziurę czy krawęnik?
Kiedy ostatnio sprawdzaeś geometrię zawieszenia?

No, ktoś mg wjechać w dziurę. Cholera wie, kiedy sprawdzano geometrię.
Na okresowym przeglądzie technicznym?



To podjed i sprawd czy wszystkie kąty w normie.

5 Data: Lipiec 17 2017 11:28:06
Temat: Re: Ściąga na prawo
Autor: Jacek 

W dniu 11.07.2017 o 19:36, Pszemol pisze:


To podjed i sprawd czy wszystkie kąty w normie.
Te tak miaem. Kąty i zbieno byy ok, a ściągao. W  końcu zmierzyem odlego między przednim, a tylnym koem z jednej strony, i z drugiej i okazao się 12 mm rnicy. Koo byo cofnięte od uderzenia w dziurę.
Mj mechanior coś tam pomajstrowa i koo poszo do przodu i ściągać przestao. Tak więc kąty, to nie wszystko.
Jacek

6 Data: Lipiec 17 2017 07:22:44
Temat: Re: Ściąga na prawo
Autor: Pszemol 

"Jacek"  wrote in message

W dniu 11.07.2017 o 19:36, Pszemol pisze:


To podjed i sprawd czy wszystkie kąty w normie.
Te tak miaem. Kąty i zbieno byy ok, a ściągao. W  końcu zmierzyem odlego między przednim, a tylnym koem z jednej strony, i z drugiej i okazao się 12 mm rnicy. Koo byo cofnięte od uderzenia w dziurę.
Mj mechanior coś tam pomajstrowa i koo poszo do przodu i ściągać przestao. Tak więc kąty, to nie wszystko.

Bo ustawia się caą geometrię a nie tylko kąty :-)

7 Data: Lipiec 11 2017 19:00:48
Temat: Re: ciga na prawo
Autor: Budzik 

Uytkownik pueblo  ...

A nie przywalie gdzie zawieszeniem w jak dziur czy krawnik?
Kiedy ostatnio sprawdzae geometri zawieszenia?

No, kto mg wjecha w dziur. Cholera wie, kiedy sprawdzano geometri.
Na okresowym przegldzie technicznym?

Na okresowym nikt ci geometrii sprawdzac nie bedzie.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usu take "_")
"Najpewniejsz metod zachowania tajemnicy jest
sprawienie, by ludzie wierzyli, e ju j znaj."  Frank Herbert

8 Data: Lipiec 12 2017 00:24:40
Temat: Re: ciga na prawo
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Tue, 11 Jul 2017 19:00:48 +0000 (UTC), Budzik napisa(a):

Uytkownik pueblo  ...

A nie przywalie gdzie zawieszeniem w jak dziur czy krawnik?
Kiedy ostatnio sprawdzae geometri zawieszenia?

No, kto mg wjecha w dziur. Cholera wie, kiedy sprawdzano geometri.
Na okresowym przegldzie technicznym?

Na okresowym nikt ci geometrii sprawdzac nie bedzie.

Ale sprzt maj, wic mona podjecha i sobie zayczy usug :)

9 Data: Lipiec 12 2017 13:27:30
Temat: Re: ciga na prawo
Autor: miumiu 


Klocek raczej nie, nie sycha ocierania. Czy si nagrzewa bardziej - nie
wiem, sprbj sprawdzi.



Podnies lewarkiem t stron w ktr skrca i zobacz czy si koa obracaj
swobodnie czy z oporem. Jesli swobodnie to raczej wina zbieznosci.


Pzdr

10 Data: Lipiec 14 2017 12:45:00
Temat: Re: ciga na prawo
Autor: pueblo 

Witaj miumiu, 12 lip 2017 w
napisae/a:


Klocek raczej nie, nie sycha ocierania. Czy si nagrzewa bardziej
- nie wiem, sprbj sprawdzi.



Podnies lewarkiem t stron w ktr skrca i zobacz czy si koa
obracaj swobodnie czy z oporem. Jesli swobodnie to raczej wina
zbieznosci.


Pzdr


To nie moje auto, ale dzisiaj miaem okazj to zrobi. Prawe przednie
koo ledwo si obraca, lewe przednie obraca si lepiej i sycha tarcie.
Sprawdziem jeszcze lewy ty - chyba obraca si luniej ni przednie(bo
to nie napdowe jak rozumiem) ale te sycha jakie obcieranie. Nie znam
si na samochodach i nie wiem z jakim luzem powinny si koa swobodnie
obraca. Ciekawi mnie czy go przy zmianie opon mg co spierdzieli

11 Data: Lipiec 14 2017 12:54:02
Temat: Re: ciga na prawo
Autor: pueblo 

Witaj pueblo, 14 lip 2017 w
 napisae/a:

To nie moje auto, ale dzisiaj miaem okazj to zrobi. Prawe
przednie koo ledwo si obraca, lewe przednie obraca si lepiej i
sycha tarcie. Sprawdziem jeszcze lewy ty - chyba obraca si
luniej ni przednie(bo to nie napdowe jak rozumiem) ale te
sycha jakie obcieranie. Nie znam si na samochodach i nie wiem z
jakim luzem powinny si koa swobodnie obraca. Ciekawi mnie czy
go przy zmianie opon mg co spierdzieli


Oczywicie sprawdzaem to na luzie, eby kto nie pomyla, e na wbitym
biegu.

12 Data: Lipiec 14 2017 14:30:17
Temat: Re: Ściąga na prawo
Autor: Pszemol 

pueblo  wrote:

Witaj miumiu, 12 lip 2017 w
napisaeś/aś:


Klocek raczej nie, nie sychać ocierania. Czy się nagrzewa bardziej
- nie wiem, sprbję sprawdzić.



Podnies lewarkiem tą stronę w ktrą skręca i zobacz czy się koa
obracają swobodnie czy z oporem. Jesli swobodnie to raczej wina
zbieznosci.


Pzdr


To nie moje auto, ale dzisiaj miaem okazję to zrobić. Prawe przednie
koo ledwo się obraca, lewe przednie obraca się lepiej i sychać tarcie.
Sprawdziem jeszcze lewy ty - chyba obraca się luniej ni przednie(bo
to nie napędowe jak rozumiem) ale te sychać jakieś obcieranie. Nie znam
się na samochodach i nie wiem z jakim luzem powinny się koa swobodnie
obracać. Ciekawi mnie czy go przy zmianie opon mg coś spierdzielić


Nie.

Trzeba sprawdzić czy ocierają hamulce czy są rozwalone oyska.

Jak nie masz doświadczenia to będzie cięko, ale moe uda Ci się skupić na
jednym kole z przodu i skupić się na tym jak go sychać.

Łoyska i luzy w nich sprawdzasz chytając za oponę dwoma rękami i prbując
pokiwać koem na boki (popchaj grę opony i pociągnij do siebie d). Nie
powinno być adnych wyczuwalnych ręką luzw ani haasw przy kręceniu.

Potem zdejmij koo i sprbuj pokręcić koem trzymając za tarczą hamulcową.

Rnica haasu z hamulcw i oysk jest wyrana.

Jak podejrzewasz zakleszczone klocki na tarczach to moesz te duym
paskim śrubokrętem, dutem sprbować po zdjęciu koa rozepchać klocki
hamulcowe na boki (aby toczek w zacisku hamulcowym się schowa) i
przekonać się czy dalej sychać opory.

Powinno się to kręcić wszystko bez większych oporw...

13 Data: Lipiec 17 2017 09:18:28
Temat: Re: ciga na prawo
Autor: pueblo 

Witaj Pszemol, 14 lip 2017 w
napisae/a:

pueblo  wrote:
Witaj miumiu, 12 lip 2017 w
napisae/a:


Klocek raczej nie, nie sycha ocierania. Czy si nagrzewa
bardziej - nie wiem, sprbj sprawdzi.



Podnies lewarkiem t stron w ktr skrca i zobacz czy si koa
obracaj swobodnie czy z oporem. Jesli swobodnie to raczej wina
zbieznosci.


Pzdr


To nie moje auto, ale dzisiaj miaem okazj to zrobi. Prawe
przednie koo ledwo si obraca, lewe przednie obraca si lepiej i
sycha tarcie. Sprawdziem jeszcze lewy ty - chyba obraca si
luniej ni przednie(bo to nie napdowe jak rozumiem) ale te
sycha jakie obcieranie. Nie znam si na samochodach i nie wiem z
jakim luzem powinny si koa swobodnie obraca. Ciekawi mnie czy
go przy zmianie opon mg co spierdzieli


Nie.

Trzeba sprawdzi czy ocieraj hamulce czy s rozwalone oyska.

Jak nie masz dowiadczenia to bdzie ciko, ale moe uda Ci si
skupi na jednym kole z przodu i skupi si na tym jak go sycha.

oyska i luzy w nich sprawdzasz chytajc za opon dwoma rkami i
prbujc pokiwa koem na boki (popchaj gr opony i pocignij do
siebie d). Nie powinno by adnych wyczuwalnych rk luzw ani
haasw przy krceniu.

Potem zdejmij koo i sprbuj pokrci koem trzymajc za tarcz
hamulcow.

Rnica haasu z hamulcw i oysk jest wyrana.

Jak podejrzewasz zakleszczone klocki na tarczach to moesz te duym
paskim rubokrtem, dutem sprbowa po zdjciu koa rozepcha
klocki hamulcowe na boki (aby toczek w zacisku hamulcowym si
schowa) i przekona si czy dalej sycha opory.

Powinno si to krci wszystko bez wikszych oporw...

Dziki za instrukcj. Pojechaem w sobot do pierwszego lepszego
mechaniora. Nie potrafiem mu jednoznacznie powiedzie, e co huczy.
Podnis samochd i okazao si, e koo si krci lepiej. cign
koo i pooglda hamulce. Podnis jak gum w zacisku? pokaza jaks
blaszk i stwierdzi, e trzeba regnerowa zacisk, bo rdza i brud. Ja
tam rdzy nie widziaem, troche brudne, ale bez przesady. Generalnie
kole nie prbowa w aden sposb wykluczy oyska. Daruj sobie t
regeneracj, pojad do innego - jak samochd bdzie dostepny.
Zaraz potem zrobiem kawaek autostrad, eby stwierdzi, e nadal
ciga jak ciga. Co do huczenia, auto samo w sobie jest gone, a ja
jestem dziewic samochodow i nie potrafi rozrnia odgosw jakie
wydaje. Moe co tam lekko huczy z przodu. Szum opon potrafi odrni.
Po powrocie jeszcze raz go podniosem. No krci si, ale nie wiem jak
swobodnie powinno si krci takie koo. Dla porwnania sprawdziem
lewe - podobnie. W obu koach, jak "wyginam" koo nie czu luzu, ale
jak przekrc w jedn i od razu w drug stron to sycha co(lekkie
stukanie-chrobotanie) Gdyby to by rower, to bym pomyla, e oyska
si wyrobiy.
Tylko, jak za pierwszym razem to sprawdzaem, to nic takiego nie
syszaem w adnym z k. Rnica jest taka, e wtedy auto stao przez
noc nie jedone, a teraz byo wieo po przejechaniu ~50km.
Acha, mechanik (mody chopak) powiedzia mi e to normalne, e przy
obracaniu koa sychac lekkie tarcie?
Teraz czuj si, jakbym mia sam zdiagnozowa usterk i dopiero
pojecha do mechanika, bo oni s gorsi ni lekarze. No, chyba e znajd
takiego, ktry sam zechce to rozkmini.

14 Data: Lipiec 17 2017 07:28:24
Temat: Re: ciga na prawo
Autor: Pszemol 

"pueblo"  wrote in message

Dziki za instrukcj. Pojechaem w sobot do pierwszego lepszego
mechaniora. Nie potrafiem mu jednoznacznie powiedzie, e co huczy.
Podnis samochd i okazao si, e koo si krci lepiej. cign
koo i pooglda hamulce. Podnis jak gum w zacisku? pokaza jaks
blaszk i stwierdzi, e trzeba regnerowa zacisk, bo rdza i brud. Ja
tam rdzy nie widziaem, troche brudne, ale bez przesady. Generalnie
kole nie prbowa w aden sposb wykluczy oyska. Daruj sobie t
regeneracj, pojad do innego - jak samochd bdzie dostepny.

Bo moe w czasie zdejmowania koa od razu uzna, e to nie oysko.
To si rzuca w oczy/uszy jak wiesz co masz sucha.

Ja bym wrci do tego mechanika i pozwoli mu posprzta hamulce.

A ile tam jeszcze ycia zostao na klockach? Moe zamiast czyci
trzeba wyczyci i zaoy nowe klocki hamulcowe od razu?

Zaraz potem zrobiem kawaek autostrad, eby stwierdzi, e nadal
ciga jak ciga.

Czyli nadal ciga?

Co do huczenia, auto samo w sobie jest gone, a ja
jestem dziewic samochodow i nie potrafi rozrnia odgosw jakie
wydaje. Moe co tam lekko huczy z przodu. Szum opon potrafi odrni.

Generalnie z kabiny syszalny haas jest w kadym aucie inny...
Jedne s goniejsze, inne cichsze. Na to skada si szum opon,
szum zawieszenia, oysk, hamulcw (nie w czasie jazdy).
Ja jechaem na wakacjach Fordem C-Max (hybryda) - o jeu malusienki,
nwka Ford - rocznik 2017 a goniejszy od mojej 10 letniej Hondy!!!

Moe Ty przyzwyczajony do lepszego auta i oczekujesz cudw jakich?

Po powrocie jeszcze raz go podniosem. No krci si, ale nie wiem jak
swobodnie powinno si krci takie koo. Dla porwnania sprawdziem
lewe - podobnie. W obu koach, jak "wyginam" koo nie czu luzu, ale
jak przekrc w jedn i od razu w drug stron to sycha co(lekkie
stukanie-chrobotanie) Gdyby to by rower, to bym pomyla, e oyska
si wyrobiy.
Tylko, jak za pierwszym razem to sprawdzaem, to nic takiego nie
syszaem w adnym z k. Rnica jest taka, e wtedy auto stao przez
noc nie jedone, a teraz byo wieo po przejechaniu ~50km.
Acha, mechanik (mody chopak) powiedzia mi e to normalne, e przy
obracaniu koa sychac lekkie tarcie?
Teraz czuj si, jakbym mia sam zdiagnozowa usterk i dopiero
pojecha do mechanika, bo oni s gorsi ni lekarze. No, chyba e znajd
takiego, ktry sam zechce to rozkmini.

Hamulce mog ciutk ociera zaraz jak je zrobisz, nowe, zwaszcza
tylne, gdzie masz okadziny hamulca rcznego (bbnowego) to si
je reguluje tak, aby "zaczy" dotyka, czyli po naprawie bdzie ciut
ociera. Ale auto od dawna jedzone, hamulce rozjedzone - nic
nie powinno ociera. Podniesione koo powinno sie obraca bez haasu.

Re: Ściąga na prawo



Grupy dyskusyjne