Grupy dyskusyjne   »   co stuka na luzie? Proszę o pomoc w diagnostyce

co stuka na luzie? Proszę o pomoc w diagnostyce



1 Data: Pa?dziernik 29 2014 17:40:59
Temat: co stuka na luzie? Proszę o pomoc w diagnostyce
Autor: ToMasz 

witam

Pacjent to opel agila silnik diesel 1248cm3 rok 2004
Jeździ normalnie, bez zastrzeżeń. JEdnak jak się zostawi uruchomiony silnik na luzie, słychać wyraźne stuki. jakby coś się urwało i waliło po jakiejś obudowie. wystarczy wcisnąć sprzęgło - stuki znikają. wystarczy wcisnąć pedał gazu, tak aby obroty podniosły się powyżej 1000rpm - stuki znikają.
Czy to coś z łożyskiem oporowym sprzęgła czy umiera koło dwumasowe?
Pozdrawiam
ToMasz



2 Data: Pa?dziernik 29 2014 20:02:45
Temat: Re: co stuka na luzie? Proszę o pomoc w diagnostyce
Autor: PiteR 

na  ** p.m.s **  ToMasz pisze tak:

wystarczy wcisnąć sprzęgło - stuki znikają

imho kasujesz w ten sposób luz na torcie dwumasy. Pchasz dociskiem
sprzęgła koło wewnetrzne w stronę koła z wieńcem.


wystarczy wcisnąć pedał gazu, tak aby obroty podniosły się powyżej
1000rpm - stuki znikają.

a tu kasujesz luz obrotami i tort się skleja na chwilę.


--
Piter

golf - 350 tyś km, nic nie póka nic nie stóka
Niemiec pod kocem trzymał. Płakał jak sprzedawał.

3 Data: Pa?dziernik 29 2014 20:52:13
Temat: Re: co stuka na luzie? Proszę o pomoc w diagnostyce
Autor: ToMasz 

W dniu 29.10.2014 20:02, PiteR pisze:

na  ** p.m.s **  ToMasz pisze tak:

wystarczy wcisnąć sprzęgło - stuki znikają

imho kasujesz w ten sposób luz na torcie dwumasy. Pchasz dociskiem
sprzęgła koło wewnetrzne w stronę koła z wieńcem.


wystarczy wcisnąć pedał gazu, tak aby obroty podniosły się powyżej
1000rpm - stuki znikają.

a tu kasujesz luz obrotami i tort się skleja na chwilę.
czyli "wali" dwumasa? Ale umiera czy to początek zużycia? Czy w tym modelu opla 1.3 cdti da się wywalić dwumase i zamontowac zwykłe koło jednomasowe? Jakaś inna tania metoda naprawy?
ToMasz

4 Data: Pa?dziernik 30 2014 08:56:01
Temat: Re: co stuka na luzie? Proszę o pomoc w diagnostyce
Autor: Myjk 

Wed, 29 Oct 2014 17:40:59 +0100, ToMasz

wystarczy wcisnąć sprzęgło - stuki znikają. wystarczy
wcisnąć pedał gazu, tak aby obroty podniosły się powyżej 1000rpm - stuki
znikają.

Mam coś podobnego samo ostatnio. Czasami dzwoni, czasami aż wali, a czasami
cisza. Jak jest lekki hałas to wciśnięcie sprzęgła go czasem ucisza, a
czasem trzeba podnieć obroty. Byłem chwilę na kanale i prawdopodobnie
ceramika katalizatora się urwała i mi lata po rurze wydechowej.

Także nie zakładaj, że to odrazu K2M. Ĺťeby je zajechać, to trzeba mieć
wybitny talent. :P

--
Pozdor Myjk

5 Data: Listopad 03 2014 16:11:06
Temat: Re: co stuka na luzie? Proszę o pomoc w diagnostyce
Autor: jerzu 

On Thu, 30 Oct 2014 08:56:01 +0100, Myjk  wrote:

Także nie zakładaj, że to odrazu K2M. Żeby je zajechać, to trzeba mieć
wybitny talent. :P

Wystarczy stosować się do, jakże ostatnio modnych, zasad eco-drivingu.
I koło dwumasowe można szybko załatwić :)

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński 
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145

6 Data: Listopad 03 2014 16:08:01
Temat: Re: co stuka na luzie? Proszę o pomoc w diagnostyce
Autor: jerzu 

On Wed, 29 Oct 2014 17:40:59 +0100, ToMasz
wrote:

Czy to coś z łożyskiem oporowym sprzęgła czy umiera koło dwumasowe?

U mnie jest to samo. Mechanik osłuchał, stwierdził że może to być
wysprzęglik (łozysko), albo i sama dwumasa. Jeździć, słuchać, jak się
rozsypie to do warsztatu :)

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński 
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145

Re: co stuka na luzie? Proszę o pomoc w diagnostyce



Grupy dyskusyjne