Prośba o pomoc w sprawie wyboru Marea Weekend 1,9 czy 2,4 1997 rok
Sądząc po roczniku rozumiem że chodzi o silnik TD a nie JTD... Hmm, w pzypadku
JTD byłoby tak że 1.9 trochę ekonomiczniejszy, ale części dużo i łatwo dostępne
(inna sprawa że akurat do tych silników- mało potrzebne są części), 2.4
mocniejszy, ale mniej typowy u nas i droższe części (też i gorzej dostępne)
Ale dla TD jak jest to nie wiem..
Podobne wyposażenie
1.9 -z zewn ok wewn daje do myślenia
Sprcyzuj co to znaczy "daje do myślenia"
2.4 - przednia szyba delikatnie pęknięta ale zrobiony przód i pewny przebieg
270000 km
Powypadkowa? to juz wymaga zastanowienia się... jeśli coś delikatnego (zderzak
ew błotnik) to pal diabli, ale poważniejszy dzwon to bym odpuścil. Jesli szyba
pęknięta to nasuwa podjrzenie poważniejszego dzwona (pomijająć już to że trzeba
wymienić taką szybę aby nie mieć problemów z policją i przeglądem - więc ekstra
ze 300-400zł
)
co w nich się psuje i na co trzeba uważać przy kupnie.
A to zależy od egzemplarza - niestety dość chimeryczne to auta, ale jeśli
kupujesz od I-go właściciela i on to długo trzymał, to spore szanse że to dobry
egzemplarz..
Psują się głównie pierdoły: klamka bagażnika, rdzewieje zatrzask klapy
przedniej, trzpień tylnej wycieraczki załazi brudem, a w zawieszeniu - łaczniki
stbilizatora, wahacze przód (choc jak wozono cos ciezkiego w bagazniku to i
tył). Ja mam takie auto od 7 lat (JTD 1.9 110 KM) i nie jest źle, nic poważnego
tam nigdy się nie zdarzyło, a to co było - zawsze wiedziałem jakis czas
wcześniej - nigdy nie unieruchomilo nic auta - poza padem starego aku w zimie,
oraz odkrytym rano kapciem - poza tymi przypadkami zawsze dało się odpalić i
odjechać, oraz dojechać do celu
PS. Czy wszystkie Marea-y mają odpryski lakieru na plastikach tzn. zderzaki.
przy relingach i klamki.
Odpryski lakieru - mogą być na masce z przodu jao skutki kamieni, pewnie i na
zderzakach w przedniej części auta, w starszych ((do 2000 roku) intensywnie
obłaziły też klamki (potem poprawili to, u mnie juz nie występuje). Twarda
uszczelka drzwi wyciera też intensywnie lakier na"framudze" drzwi. Innych
problemow (w tym samoistnych odprysków) u mnie nie stwierdziłem (auto ma
przejechane ponad 140 tyś)
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy:
http://niusy.onet.pl
5 |
Data: Lipiec 24 2008 06:22:49 |
Temat: Re: co wybrać Marea Weekend 1,9 czy 2,4 |
Autor: Michał |
Użytkownik "Rafal" napisał w wiadomości
Prośba o pomoc w sprawie wyboru Marea Weekend 1,9 czy 2,4 1997 rok
Sądząc po roczniku rozumiem że chodzi o silnik TD a nie JTD... Hmm, w pzypadku
JTD byłoby tak że 1.9 trochę ekonomiczniejszy, ale części dużo i łatwo dostępne
(inna sprawa że akurat do tych silników- mało potrzebne są części), 2.4
mocniejszy, ale mniej typowy u nas i droższe części (też i gorzej dostępne)
Ale dla TD jak jest to nie wiem..
Podobne wyposażenie
1.9 -z zewn ok wewn daje do myślenia
Sprcyzuj co to znaczy "daje do myślenia"
Starsznie zaniedbany w środku - plastiki popękana itp itd
2.4 - przednia szyba delikatnie pęknięta ale zrobiony przód i pewny przebieg
270000 km
Powypadkowa? to juz wymaga zastanowienia się... jeśli coś delikatnego (zderzak
ew błotnik) to pal diabli, ale poważniejszy dzwon to bym odpuścil. Jesli szyba
pęknięta to nasuwa podjrzenie poważniejszego dzwona (pomijająć już to że trzeba
wymienić taką szybę aby nie mieć problemów z policją i przeglądem - więc ekstra
ze 300-400zł
)
Nie była bita przó to chodzi o drążki stabilizatora są wymienione i trzeba zrobić zbieżność podobno troszkę wozi
co w nich się psuje i na co trzeba uważać przy kupnie.
A to zależy od egzemplarza - niestety dość chimeryczne to auta, ale jeśli
kupujesz od I-go właściciela i on to długo trzymał, to spore szanse że to dobry
egzemplarz..
Psują się głównie pierdoły: klamka bagażnika, rdzewieje zatrzask klapy
przedniej, trzpień tylnej wycieraczki załazi brudem, a w zawieszeniu - łaczniki
stbilizatora, wahacze przód (choc jak wozono cos ciezkiego w bagazniku to i
tył). Ja mam takie auto od 7 lat (JTD 1.9 110 KM) i nie jest źle, nic poważnego
tam nigdy się nie zdarzyło, a to co było - zawsze wiedziałem jakis czas
wcześniej - nigdy nie unieruchomilo nic auta - poza padem starego aku w zimie,
oraz odkrytym rano kapciem - poza tymi przypadkami zawsze dało się odpalić i
odjechać, oraz dojechać do celu
PS. Czy wszystkie Marea-y mają odpryski lakieru na plastikach tzn. zderzaki.
przy relingach i klamki.
Odpryski lakieru - mogą być na masce z przodu jao skutki kamieni, pewnie i na
zderzakach w przedniej części auta, w starszych ((do 2000 roku) intensywnie
obłaziły też klamki (potem poprawili to, u mnie juz nie występuje). Twarda
uszczelka drzwi wyciera też intensywnie lakier na"framudze" drzwi. Innych
problemow (w tym samoistnych odprysków) u mnie nie stwierdziłem (auto ma
przejechane ponad 140 tyś)
Czyli rozumiem że cena 6000 do negocjacji jest ceną do przyjęcia .
6 |
Data: Lipiec 24 2008 10:33:48 | Temat: Re: co wybrać Marea Weekend 1,9 czy 2,4 | Autor: Rafal |
>> Podobne wyposażenie
>> 1.9 -z zewn ok wewn daje do myślenia
> Sprcyzuj co to znaczy "daje do myślenia"
Starsznie zaniedbany w środku - plastiki popękana itp itd
Plastiki w tych rocznikach nie były rewelacyjne, jeśli właściciel nie dbał to
może w efekcie to wszystko nieciekawie wyglądac. Wymienić wszystkie plastiki to
trochępracy i kosztó - sam musis sobie odpowiedzieć na pytanie czy i na ile ci
przeszkadza taki stan jaki jest
Nie była bita przó to chodzi o drążki stabilizatora są wymienione i trzeba
zrobić zbieżność podobno troszkę wozi
?? Po pierwsze - tam jest 1 drążek stabilizatora, który się nie psuje (bo to
powyginany pręt - tam się nie ma co psuć) - natomiast bywa że trzeba zrobić
gumy mocowania stabilizatora... choć wg fiata ich samych się nie wymienia tylko
cały drążek - może stąd mowa o "zrobionym stabilizatorze". Może też być mowa o
łacznikach stabilizatora - to tanie ale dość częśto padające na polskich
drogach elementy. Tak czy siak ani stabilizator, ani łączniki nie uzasadniają
problemów z geometrią zawieszenia... "noszenie" to może byc albo efekt jakiegoś
uderzenia (dzwon albo ostry wjazd na krawężnik) albo niezrobienia geometrii po
wymianie któregoś z elementów: końcówka drążka kierowniczego, wahacz,
amortyzator. Obawiając się że zawiecha moze być po jkichś ciężkich przejsciach
9dzwon albo krawężnik) nakazałbym właścicielowi zrobić tą geometrię - żeby
wiedziueć czy wogóle da się ją ustawić (jeśłi po dzwonie albo krawężniku - może
z tym być problem)
Czyli rozumiem że cena 6000 do negocjacji jest ceną do przyjęcia .
Zależnie od wyjaśnienia problemu ze zbieżnoscia - jeśli da sięja ustawić, IMHO
cena do lekkiego znegocjowania ,ale generalnie OK. Jeśli nie da sięustawić
geometriii - z autem cvoś sięmusiało dziac - bym odpuścił
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
| |