Grupy dyskusyjne   »   co z "pancernym" zawieszeniem?

co z "pancernym" zawieszeniem?



1 Data: Marzec 28 2011 21:17:56
Temat: co z "pancernym" zawieszeniem?
Autor: M1SLQ 

Jakie samochody z przedziału 10-15k PLN mają zawieszenie autentycznie odporne na polskie drogi? Słyszałem, że Astra II. Coś jeszcze jej dorównuje?


Pozdrawiam!



2 Data: Marzec 28 2011 21:24:02
Temat: Re: co z "pancernym" zawieszeniem?
Autor: BQB 

W dniu 2011-03-28 21:17, M1SLQ pisze:

Jakie samochody z przedziału 10-15k PLN mają zawieszenie autentycznie
odporne na polskie drogi? Słyszałem, że Astra II. Coś jeszcze jej
dorównuje?

Łada Niva :P

3 Data: Marzec 28 2011 21:27:47
Temat: Re: co z "pancernym" zawieszeniem?
Autor: Hinek 

Użytkownik "M1SLQ"  napisał


Jakie samochody z przedziału 10-15k PLN mają zawieszenie autentycznie odporne na polskie drogi? Słyszałem, że Astra II. Coś jeszcze jej dorównuje?


Jeep Cherokee XJ, Terrano II, Suzuki Samurai, Hyunday Galloper,
Nissan Patrol i podobne.
Astra jednak im nie dorownuje.
Pozdr

--
Hinek

4 Data: Marzec 29 2011 11:24:20
Temat: Re: co z "pancernym" zawieszeniem?
Autor: bratPit[pr] 

Jakie samochody z przedziału 10-15k PLN mają zawieszenie autentycznie odporne na polskie drogi? Słyszałem, że Astra II. Coś jeszcze jej dorównuje?

Jeep Cherokee XJ, Terrano II, Suzuki Samurai, Hyunday Galloper,
Nissan Patrol i podobne.
Astra jednak im nie dorownuje.

nie wiem co ile robi się zawieszenie w terenówkach ale w rzeczonej Astrze sworznie wahaczy przednich, łączniki stabilizatora, końcówki dr. kier. zwykle wytrzymują jakieś 150-200kkm, drążki kierownicze zwykle > 230kkm, (wszystkie elementy Lemforder, TRW, Moog kosztują jakieś 80-100zł/szt), amortyzatory jak to na polskich drogach standardowo 100-150kkm, poza tym nie robi się nic, więc chyba nie jest źle jak na samochód osobowy,

brat

5 Data: Marzec 28 2011 21:37:02
Temat: Re: co z "pancernym" zawieszeniem?
Autor: Artur Maśląg 

W dniu 2011-03-28 21:17, M1SLQ pisze:

Jakie samochody z przedziału 10-15k PLN mają zawieszenie autentycznie
odporne na polskie drogi? Słyszałem, że Astra II. Coś jeszcze jej
dorównuje?

Skoro dajesz przykład compactu to lepiej od takowej astry sprawować
się będzie corolla E11.

6 Data: Marzec 29 2011 22:18:39
Temat: Re: co z "pancernym" zawieszeniem?
Autor: Yogi(n) 

Użytkownik "Artur Maśląg"  napisał w wiadomości

W dniu 2011-03-28 21:17, M1SLQ pisze:
Jakie samochody z przedziału 10-15k PLN mają zawieszenie autentycznie
odporne na polskie drogi? Słyszałem, że Astra II. Coś jeszcze jej
dorównuje?

Skoro dajesz przykład compactu to lepiej od takowej astry sprawować
się będzie corolla E11.

Tak, to prawda, mogę potwierdzić. Przez dziewięć lat wymieniłem w tym aucie radio, przednią szybę rozwaloną kamyczkiem oraz naprawiłem wajchę do otwierania bagażnika (się była ułamała po rozdeptaniu). Klocki przednie przejechały 86 tys, tylne do 150 nie zdążyły się zużyć. Wszystkie części zawieszenia oryginalne od nowości, przy sprzedaży sprawdzone jeszcze raz przez nowego właściciela - łożyska, amorki itp. bez poważniejszych śladów zużycia.

--
Yogi(n)
http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasiukiewicz412010.jpg
http://gazetawyborcza.republika.pl/PlakatMichnik_72.jpg

7 Data: Marzec 28 2011 22:20:17
Temat: Re: co z "pancernym" zawieszeniem?
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] 

W dniu 2011-03-28 21:17, M1SLQ pisze:

Jakie samochody z przedziału 10-15k PLN mają zawieszenie autentycznie
odporne na polskie drogi? Słyszałem, że Astra II. Coś jeszcze jej
dorównuje?

Dorównuje - ciężko...
Przewyższa :) Xantia :)

--
                      Wojciech Smagowicz

8 Data: Marzec 28 2011 22:32:47
Temat: Re: co z "pancernym" zawieszeniem?
Autor: Cavallino 

Użytkownik "Wojciech Smagowicz [ZIWK]"  napisał w wiadomości

W dniu 2011-03-28 21:17, M1SLQ pisze:
Jakie samochody z przedziału 10-15k PLN mają zawieszenie autentycznie
odporne na polskie drogi? Słyszałem, że Astra II. Coś jeszcze jej
dorównuje?

Dorównuje - ciężko...

Dacia nie daje rady?
Generalnie na takie właśnie drogi jest zrobiona.

9 Data: Marzec 28 2011 22:19:17
Temat: Re: co z "pancernym" zawieszeniem?
Autor: Stefan Szczygielski 

W dniu 28.03.2011 21:17, M1SLQ pisze:

Jakie samochody z przedziału 10-15k PLN mają zawieszenie autentycznie
odporne na polskie drogi?

Volvo 940. Gaz 69. :)

S.

10 Data: Marzec 28 2011 23:00:20
Temat: Re: co z "pancernym" zawieszeniem?
Autor: Przemysław Czaja 


Użytkownik "M1SLQ"

Jakie samochody z przedziału 10-15k PLN mają zawieszenie autentycznie odporne na polskie drogi? Słyszałem, że Astra II. Coś jeszcze jej dorównuje?

MB 124 - znacznie przewyższa :)

11 Data: Marzec 28 2011 23:12:34
Temat: Re: co z "pancernym" zawieszeniem?
Autor: Irek N. 

XC70.... nie do zaj...echania. Pewnie inne podobne podobnie :)

__
Pzd, Irek.N.

12 Data: Marzec 29 2011 18:50:43
Temat: Re: co z "pancernym" zawieszeniem?
Autor: Hektor 

Użytkownik "Irek N."  napisał

XC70.... nie do zaj...echania. Pewnie inne podobne podobnie :)

Za 10-15 tys. zł? No, to będzie niezły sprzęt...

ZK

13 Data: Marzec 28 2011 23:25:49
Temat: Re: co z "pancernym" zawieszeniem?
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia Mon, 28 Mar 2011 21:17:56 +0200, M1SLQ napisał(a):

Jakie samochody z przedziału 10-15k PLN mają zawieszenie autentycznie
odporne na polskie drogi? Słyszałem, że Astra II. Coś jeszcze jej
dorównuje?

Sierra, Granada :D

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

14 Data: Marzec 29 2011 01:49:46
Temat: Re: co z "pancernym" zawieszeniem?
Autor: Rafał "SP" Gil 

W dniu 2011-03-28 23:25, Adam Płaszczyca pisze:

Jakie samochody z przedziału 10-15k PLN mają zawieszenie autentycznie
odporne na polskie drogi? Słyszałem, że Astra II. Coś jeszcze jej
dorównuje?
Sierra, Granada :D

Ĺťuk  ;)

--
Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/
Części do skuterów   Kaski z homologacją   Części do motocykli
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5356008

15 Data: Marzec 29 2011 23:01:41
Temat: Re: co z "pancernym" zawieszeniem?
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia Tue, 29 Mar 2011 01:49:46 +0200, "Rafał \"SP\" Gil" napisał(a):

Sierra, Granada :D
Żuk  ;)

Windows prawda. Co 5 tysięcy dociąganie sworzni.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

16 Data: Marzec 30 2011 01:14:58
Temat: Re: co z "pancernym" zawieszeniem?
Autor: Rafał "SP" Gil 

W dniu 2011-03-29 23:01, Adam Płaszczyca pisze:

Sierra, Granada :D
Ĺťuk  ;)
Windows prawda. Co 5 tysięcy dociąganie sworzni.

Nie wiem co to znaczy. BTW. dzisiaj ściągnęliśmy 2 żuka, i też krawężnikom się nie kłania ;)

--
Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/
Części do skuterów   Kaski z homologacją   Części do motocykli
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5356008

17 Data: Marzec 31 2011 21:32:34
Temat: Re: co z "pancernym" zawieszeniem?
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia Wed, 30 Mar 2011 01:14:58 +0200, "Rafał \"SP\" Gil" napisał(a):

Windows prawda. Co 5 tysięcy dociąganie sworzni.

Nie wiem co to znaczy.

Jak będziesz miał 30 stopni luzu na kierownicy, to zrozumiesz.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

18 Data: Marzec 28 2011 23:58:43
Temat: Re: co z "pancernym" zawieszeniem?
Autor: =Marcos= 

Jakie samochody z przedziału 10-15k PLN mają zawieszenie autentycznie odporne na polskie drogi? Słyszałem, że Astra II. Coś jeszcze jej dorównuje?

To może zabrzmieć nieprawdopodobnie, ale Peugeot Partner I jest OK. Aktualnie ma 270kkm (mamy go od początku).
Robiliśmy przy nim 2x wahacze (mniej więcej co 120kkm) i tylną belkę (przy 250kkm). Wszelkie stabilizatory, drążki, sprężyny, amortyzatory - wszystko od nowości do dziś jest OK. I żeby było jasne - zazwyczaj jeździ pełny, a czasem również przeciążony. Na śląskich drogach.

--
Marcos
marek [AT] microstock . pl

http://www.microstock.pl <- sprzedaj swoje zdjęcia

19 Data: Marzec 29 2011 08:52:30
Temat: Re: co z "pancernym" zawieszeniem?
Autor:

Witam serdecznie.

To może zabrzmieć nieprawdopodobnie, ale Peugeot Partner I jest OK.
Aktualnie ma 270kkm (mamy go od początku).
Robiliśmy przy nim 2x wahacze (mniej więcej co 120kkm) i tylną belkę (przy
250kkm)...
To brzmi prawdopodobnie.
W CR-V po 315kkm i 6 latach, kiedy oddałem ją na przetarg, zawieszenie było w
całości oryginalne. Podobnie w Civic-u. Tyle, że Civic-kiem zwalniałem przed
dziurami i garbami spowalniającymi a CR-V nigdy.
Pozdrawiam.


--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

20 Data: Marzec 29 2011 08:55:23
Temat: Re: co z "pancernym" zawieszeniem?
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

W dniu 2011-03-29 08:52,  pisze:

Witam serdecznie.

To może zabrzmieć nieprawdopodobnie, ale Peugeot Partner I jest OK.
Aktualnie ma 270kkm (mamy go od początku).
Robiliśmy przy nim 2x wahacze (mniej więcej co 120kkm) i tylną belkę (przy
250kkm)...
To brzmi prawdopodobnie.
W CR-V po 315kkm i 6 latach, kiedy oddałem ją na przetarg, zawieszenie było w
całości oryginalne. Podobnie w Civic-u. Tyle, że Civic-kiem zwalniałem przed
dziurami i garbami spowalniającymi a CR-V nigdy.

To, że było oryginalne to jeszcze nic nie znaczy...

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

21 Data: Marzec 29 2011 17:40:46
Temat: Re: co z "pancernym" zawieszeniem?
Autor: Scyzoryk 



Jakie samochody z przedziału 10-15k PLN mają zawieszenie autentycznie
odporne na polskie drogi? Słyszałem, że Astra II. Coś jeszcze jej
dorównuje?

Corolla e10 lub e11. Jest dużo bardziej miękkie niż w Astrze ale równiez
bardzo trwałe


--
Pozdr
Scyzoryk

22 Data: Marzec 29 2011 16:01:20
Temat: Re: co z
Autor: Michał 

M1SLQ  napisał(a):

Jakie samochody z przedziału 10-15k PLN mają zawieszenie autentycznie
odporne na polskie drogi? Słyszałem, że Astra II. Coś jeszcze jej
dorównuje?

Renault Safrane :) dziury wszystkie znikają i większość progów.
tylko opony lecą szybko.
i jakieś końcówki się wymienia co chwila.


Pozdrawiam.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

23 Data: Marzec 30 2011 08:31:44
Temat: Re: co z
Autor:

....

Renault Safrane :) dziury wszystkie znikają i większość progów.
tylko opony lecą szybko.
i jakieś końcówki się wymienia co chwila.
No właśnie, a w takim CR-V, nawet po 300kkm. niezwalniania przed progami,
jeżdżenia po polnych drogach do awarii, z prędkościami szosowymi itd. nic nie
leci, nic nie telepie, nic nie trzeba było wymieniać.
Pozdrawiam.

Sebastian
http://speedyelise.fora.pl

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

24 Data: Marzec 31 2011 01:01:47
Temat: Re: co z
Autor: Michał 

> Renault Safrane :) dziury wszystkie znikają i większość progów.
> tylko opony lecą szybko.
> i jakieś końcówki się wymienia co chwila.
No właśnie, a w takim CR-V, nawet po 300kkm. niezwalniania przed progami,
jeżdżenia po polnych drogach do awarii, z prędkościami szosowymi itd. nic
nie
leci, nic nie telepie, nic nie trzeba było wymieniać.
Pozdrawiam.

Ale ciekawe czy by CR-V poleciał polną drogą stabilnie 180km/h ;)

vmax na "polu" safranem po trawie 120km/h ;) trakcja go trzymała,
bardzo stabilnie chociaż momentami to bardziej sterowny lot ;)

szutry/polne próbowałem ale tylko chwilka do 140km/h bo drzewa
dookoła były, a w drzewo ponad 80km/h to niebezpiecznie. trakcja
się nie wcinała aż tak, dało się SPORO szybciej, a najlepsze to
że cisza w środku :)

fakt w safrane się te końcówki czegoś wymienia, ale zauważyłem że
trzeba te 6x droższe kupować wtedy się nie wymienia aż tak (te tanie
chyba do laguny też pasują), trzeba te do safrana bo to z 500kg różnicy.


ale pancerne to ono jest, raz udało mi się coś uszkodzić jak
"celowałem gdziekolwiek" (prawie zemdlałem/uczulenie), i uznałem
że ten trawnik na środku alei w Krakowie to dobre miejsce i tam
w krzaka wjadę to się zatrzymam i przywaliłem koło 70km/h w
krawężniki (takie nie do parkowania) i podniesienie całości
takie z 40cm, wtedy popsuło się:
-4 opony uszkodzone
-2 felgi zgięte (pomimo opon 215/55 R15)
-płyta pod silnikiem/ ryski na zderzaku na dole od "krawężnika" (wyższy)
-jakieś coś uszkodzone w zawieszeniu było co mocuje wahacz
i drążki stabilizatora i coś jeszcze.
-trochę trawnika wyrwane i trochę dziur porobionych, krzaki/drzewa
przetrwały bo w hamulec trafiłem :)

ale bokiem w krawężniki przyłożyć tak żeby komputer potem zbierał
kilkanaście sekund wszystkie ustawienia klapek nawiewu to się nic
nie dzieje. I progi 120km/h można brać spokojnie.
skok na torach kolejowych 140km/h (nie zauważyłem) też spoko.


ooo Lancia K też mocne, ale to już chyba tańsze niż 10k pln każda.
ale tam się chyba wahacz uszkodził ja był -"filmowy" zjazd po schodach,
i po przejechaniu 140km/h przez próg poszedł katalizator.

pozdrawiam.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

25 Data: Marzec 29 2011 20:52:15
Temat: Re: co z "pancernym" zawieszeniem?
Autor: uciu 

Seat Leon... zrobilem nim już ponad 220tys po polskich drogach (mysłowice wiec dziur jest na maxa...) i nie wymianiełm komplet nic w zawieszeniu... nawet najmniejszej gumy czy amortyzatora.
Podczas jazdy jest cisza, nic nie stuka bo jestem na to uczulony (na wszystkie odglosy poza silnikiem;-))
Jedyne co padło przy 210kkm to łożysko z przodu
--
-- -
uciu

Re: co z "pancernym" zawieszeniem?



Grupy dyskusyjne