Grupy dyskusyjne   »   diesel 1,7 / 110 KM w Oplach

diesel 1,7 / 110 KM w Oplach



1 Data: Kwiecien 29 2008 21:24:02
Temat: diesel 1,7 / 110 KM w Oplach
Autor: Sebastian Ciesielski 

witam,

ma ktoś jakieś uwagi i doświadczenia?
zainteresowała mnie zafira z takim motorkiem,

miałem wrażenie, że znacznie lepiej się zbiera niż skoda octavia z TDI 105KM

mimo całej sympatii do skody, chyba taka zafira atrakcyjniejsza jest, w podobnej cenie   :-)
octavia jedzie jak po szynach, co prawda, w zafirze czuć, że toto długie i wysokie

S.



2 Data: Kwiecien 29 2008 21:49:50
Temat: Re: diesel 1,7 / 110 KM w Oplach
Autor: Agent 


Użytkownik "Sebastian Ciesielski"  napisał w wiadomości

witam,

ma ktoś jakieś uwagi i doświadczenia?
zainteresowała mnie zafira z takim motorkiem,

miałem wrażenie, że znacznie lepiej się zbiera niż skoda octavia z TDI 105KM

mimo całej sympatii do skody, chyba taka zafira atrakcyjniejsza jest, w podobnej cenie   :-)
octavia jedzie jak po szynach, co prawda, w zafirze czuć, że toto długie i wysokie

Z tego co czytałem to ludzie narzekają na jakiś czujnik ciśnienia paliwa a sam mam 1.7 CTDi ale w Civicu (100 KM) tyle że jest to ten sam albo bardzo podobny silnik jak w oplach (Isuzu). W civicach narzekają na czujnik ciśnienia doładowania, poza tym nie słyszałem narazie o nader częstych awariach najdroższych części jak turbospręzarki czy wtryskiwacze. Jak dla mnie to ten silnik jest optymalny (100 KM i przyzwoite spalanie) Może troche za głośny ale to zależy też od wycieszenia auta.

3 Data: Kwiecien 29 2008 22:04:10
Temat: Re: diesel 1,7 / 110 KM w Oplach
Autor: Sebastian Ciesielski 

Z tego co czytałem to ludzie narzekają na jakiś czujnik ciśnienia paliwa a sam mam 1.7 CTDi ale w Civicu (100 KM) tyle że jest to ten sam albo bardzo podobny silnik jak w oplach (Isuzu). W civicach narzekają na czujnik ciśnienia doładowania, poza tym nie słyszałem narazie o nader częstych awariach najdroższych części jak turbospręzarki czy wtryskiwacze. Jak dla mnie to ten silnik jest optymalny (100 KM i przyzwoite spalanie) Może troche za głośny ale to zależy też od wycieszenia auta.

teraz oferowany jest w dla zafiry 110 lub 125 KM,
zdał mi się cichszy niż TDI 105 KM

S.

4 Data: Kwiecien 30 2008 07:11:41
Temat: Re: diesel 1,7 / 110 KM w Oplach
Autor: Agent 


Użytkownik "Sebastian Ciesielski"  napisał w wiadomości

Z tego co czytałem to ludzie narzekają na jakiś czujnik ciśnienia paliwa a sam mam 1.7 CTDi ale w Civicu (100 KM) tyle że jest to ten sam albo bardzo podobny silnik jak w oplach (Isuzu). W civicach narzekają na czujnik ciśnienia doładowania, poza tym nie słyszałem narazie o nader częstych awariach najdroższych części jak turbospręzarki czy wtryskiwacze. Jak dla mnie to ten silnik jest optymalny (100 KM i przyzwoite spalanie) Może troche za głośny ale to zależy też od wycieszenia auta.

teraz oferowany jest w dla zafiry 110 lub 125 KM,
zdał mi się cichszy niż TDI 105 KM

Możliwe, oba silniki powinny podobnie "ciągnąć" z tym, że dostępność i cena części zdecydowanie na + TDI. Przykład pierwszy lepszy: najtańsze świece BERU dostałem coś około 80 zł/szt do TDI były za 34zł./szt.

5 Data: Maj 01 2008 10:29:01
Temat: Re: diesel 1,7 / 110 KM w Oplach
Autor: The_EaGle 

Sebastian Ciesielski pisze:

Z tego co czytałem to ludzie narzekają na jakiś czujnik ciśnienia paliwa a sam mam 1.7 CTDi ale w Civicu (100 KM) tyle że jest to ten sam albo bardzo podobny silnik jak w oplach (Isuzu). W civicach narzekają na czujnik ciśnienia doładowania, poza tym nie słyszałem narazie o nader częstych awariach najdroższych części jak turbospręzarki czy wtryskiwacze. Jak dla mnie to ten silnik jest optymalny (100 KM i przyzwoite spalanie) Może troche za głośny ale to zależy też od wycieszenia auta.

teraz oferowany jest w dla zafiry 110 lub 125 KM,
zdał mi się cichszy niż TDI 105 KM

Zdał ci się cichszy niż 105KM TDI? Gwarantuje że nie znajdziesz teraz wśród czołowych producentów głośniejszego nowego silnika niż TDI, chyba że w kombajnie albo w ciągniku.

Pozdrawiam
Rafał

6 Data: Maj 04 2008 22:43:36
Temat: Re: diesel 1,7 / 110 KM w Oplach
Autor: Sebastian Ciesielski 

Zdał ci się cichszy niż 105KM TDI? Gwarantuje że nie znajdziesz teraz wśród czołowych producentów głośniejszego nowego silnika niż TDI, chyba że w kombajnie albo w ciągniku.


czyli się nie myliłem  :-)

S.

7 Data: Kwiecien 30 2008 00:52:57
Temat: Re: diesel 1,7 / 110 KM w Oplach
Autor:

Sebastian Ciesielski pisze:

miałem wrażenie, że znacznie lepiej się zbiera niż skoda octavia z TDI
105KM

mimo całej sympatii do skody, chyba taka zafira atrakcyjniejsza jest, w
podobnej cenie   :-)

Atrakcyjniejsza? Przecież Octavia wygląda jak auto klasy średniej, a
Zafira jak, za przeproszeniem, van czy inny scenic-autobusik.

--
http://tomasz.warszawa.pl

8 Data: Kwiecien 30 2008 05:48:49
Temat: Re: diesel 1,7 / 110 KM w Oplach
Autor: Sebastian Ciesielski 

Atrakcyjniejsza? Przecież Octavia wygląda jak auto klasy średniej, a
Zafira jak, za przeproszeniem, van czy inny scenic-autobusik.


chyba przesadziłeś w jednym i drugim przypadku   :-)

octavia to kompakt, zafira jest nibywanem na bazie kompakta,

wg mnie oba równorzędnie uniwersalne

S.

9 Data: Kwiecien 30 2008 00:44:15
Temat: Re: diesel 1,7 / 110 KM w Oplach
Autor: hamberg 

On Apr 30, 5:48 am, "Sebastian Ciesielski"  wrote:

> Atrakcyjniejsza? Przecież Octavia wygląda jak auto klasy średniej, a
> Zafira jak, za przeproszeniem, van czy inny scenic-autobusik.

chyba przesadziłeś w jednym i drugim przypadku   :-)

octavia to kompakt, zafira jest nibywanem na bazie kompakta,

wg mnie oba równorzędnie uniwersalne

chyba sobie jaja robisz - przy octavii zafira jest autobusem.
Jezdzilem obydwoma i jesli cena taka sama a potrzebne pojemne auto to
nie ma sie nad czym zastanawiac

10 Data: Kwiecien 30 2008 10:00:40
Temat: Re: diesel 1,7 / 110 KM w Oplach
Autor: Sebastian Ciesielski 

chyba sobie jaja robisz - przy octavii zafira jest autobusem.
Jezdzilem obydwoma i jesli cena taka sama a potrzebne pojemne auto to
nie ma sie nad czym zastanawiac


autobusem?
może temu, ze czuć, że toto wysokie jest i długie,
octavia sunie po drodze pewnie jak czołg,

nie potrzeba mi bardzo pojemnego auta,
tylko w miarę funkcjonalne i estetyczne, bez awangardy,

zafira zwróciła moją uwagę, bo kosztuje podobnie i robi przyjemne wrażenie
:-)

S.

11 Data: Maj 01 2008 23:14:56
Temat: Re: diesel 1,7 / 110 KM w Oplach
Autor: Waldek Godel 

Dnia Wed, 30 Apr 2008 10:00:40 +0200, Sebastian Ciesielski napisał(a):

octavia sunie po drodze pewnie jak czołg,


no właśnie.. lepiej miec coś z zawieszeniem

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
"Chcemy, by nasi klienci byli jeszcze bardziej zadowoleni" - Jacek Dziekan,
rzecznik centrali ZUS.

12 Data: Kwiecien 30 2008 12:56:01
Temat: Re: diesel 1,7 / 110 KM w Oplach
Autor:

Sebastian Ciesielski pisze:

chyba przesadziłeś w jednym i drugim przypadku   :-)

octavia to kompakt

E tam, formalnie nawet to coś pomiędzy kompaktem a klasą średnią,
wzrokowo bardziej klasa średnia, w środku też jest bardzo dużo miejsca i
ogólnie ładnie zrobiona (mówię o Octavii II). Jak komuś nie przeszkadza
znaczek Skody to jest to świetne auto.

zafira jest nibywanem na bazie kompakta,

Zafira to pewnie bardzo praktyczne auto dla rodziny itd., jak na minivana
nawet niebrzydkie, ale jakbym miał wybierac to bez wahania brałbym
Octavię.

--
http://tomasz.warszawa.pl

13 Data: Kwiecien 30 2008 15:18:36
Temat: Re: diesel 1,7 / 110 KM w Oplach
Autor: Sebastian Ciesielski 

ogólnie ładnie zrobiona (mówię o Octavii II). Jak komuś nie przeszkadza
znaczek Skody to jest to świetne auto.


akurat nie mam zaufania do opli,
z racji nieposiadania i małoużytkowania jakiegokolwiek  :-)

S.

14 Data: Maj 01 2008 10:35:40
Temat: Re: diesel 1,7 / 110 KM w Oplach
Autor: The_EaGle 

T pisze:

Sebastian Ciesielski pisze:

chyba przesadziłeś w jednym i drugim przypadku   :-)

octavia to kompakt

E tam, formalnie nawet to coś pomiędzy kompaktem a klasą średnią, wzrokowo bardziej klasa średnia, w środku też jest bardzo dużo miejsca i ogólnie ładnie zrobiona (mówię o Octavii II). Jak komuś nie przeszkadza znaczek Skody to jest to świetne auto.

Jeżeli chodzi o miejsce Octavii II to jest go mniej wiecej tyle samo w każdym innym wspołczenym kompakcie (mysle tutaj o focusie,ceed , czy astrze III)wieć nie wiem czemu ma wyglądać jak auto w strone klasy średniej. Ani marka nie nawiązuje do większego luksusu ani wygląd a już wystający bagaznik bardziej kojarzy się z Tahlia niż z prawdziwym autem klasy średniej gdzie proporcje bagażnika i całej reszty są zachowane.

--
Pozdrawiam
Rafał

15 Data: Maj 01 2008 12:52:54
Temat: Re: diesel 1,7 / 110 KM w Oplach
Autor:

The_EaGle pisze:

Jeżeli chodzi o miejsce Octavii II to jest go mniej wiecej tyle samo w
każdym innym wspołczenym kompakcie (mysle tutaj o focusie,ceed , czy
astrze III)wieć nie wiem czemu ma wyglądać jak auto w strone klasy
średniej.

Octavia II: 4578/1769/1447 mm
Vectra C: 4611/1798/1460 mm

To nie są jakieś wielkie różnice.

Ani marka nie nawiązuje do większego luksusu ani wygląd a już
wystający bagaznik bardziej kojarzy się z Tahlia niż z prawdziwym autem
klasy średniej gdzie proporcje bagażnika i całej reszty są zachowane.

Proporcje są jak najbardziej poprawne, dlatego właśnie wygląda jak auto
klasy średniej:

http://42.pl/u/CZO

--
http://tomasz.warszawa.pl

16 Data: Maj 01 2008 15:27:27
Temat: Re: diesel 1,7 / 110 KM w Oplach
Autor: kamil d 

T pisze:

Octavia II: 4578/1769/1447 mm
Vectra C: 4611/1798/1460 mm

To nie są jakieś wielkie różnice.

To tylko wymiary zewnętrzne, porównaj rozstaw osi:
Octavia II: 2575mm
Vectra C: 2700mm
Mondeo II: 2760mm
Passat B6: 2710mm
407: 2730mm

Octavia to tylko kompakt choćby nie wiadomo jak wielki kufer do Golfa doczepili.

--
kamil d
red 206 powered by limedia.pl
mysłowice

17 Data: Maj 01 2008 15:37:50
Temat: Re: diesel 1,7 / 110 KM w Oplach
Autor: J.F. 

On Thu, 01 May 2008 15:27:27 +0200,  kamil d wrote:

To tylko wymiary zewnętrzne, porównaj rozstaw osi:
Octavia II: 2575mm
Vectra C: 2700mm
Mondeo II: 2760mm
Passat B6: 2710mm
407: 2730mm

Octavia to tylko kompakt choćby nie wiadomo jak wielki kufer do Golfa
doczepili.

Z tym ze trzeba by dokladniejsze pomiary wnetrza zrobic, bo z samego
rozstawu osi to tez niewiele wynika..

J.

18 Data: Maj 01 2008 23:16:04
Temat: Re: diesel 1,7 / 110 KM w Oplach
Autor: Waldek Godel 

Dnia Thu, 01 May 2008 15:37:50 +0200, J.F. napisał(a):

Z tym ze trzeba by dokladniejsze pomiary wnetrza zrobic, bo z samego
rozstawu osi to tez niewiele wynika..

ależ właśnie wynika - miejsce w środku. Którego w octavii jest dokładnie
tyle samo co w golfie.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
"Chcemy, by nasi klienci byli jeszcze bardziej zadowoleni" - Jacek Dziekan,
rzecznik centrali ZUS.

19 Data: Maj 02 2008 08:26:34
Temat: Re: diesel 1,7 / 110 KM w Oplach
Autor: J.F. 

On Thu, 1 May 2008 23:16:04 +0100,  Waldek Godel wrote:

Dnia Thu, 01 May 2008 15:37:50 +0200, J.F. napisał(a):
Z tym ze trzeba by dokladniejsze pomiary wnetrza zrobic, bo z samego
rozstawu osi to tez niewiele wynika..

ależ właśnie wynika - miejsce w środku. Którego w octavii jest dokładnie
tyle samo co w golfie.

tzn w aucie o malym rozstawie osi duzo miejsca w srodku byc nie moze,
ale w aucie o duzym rozstawie osi duzo miejsca w srodku byc nie musi
:-)

I dlatego twierdzenie ze vectra lepsza tylko na podstawie osi jest
nieuzasadnione :-)

J.

20 Data: Maj 02 2008 19:30:17
Temat: Re: diesel 1,7 / 110 KM w Oplach
Autor: Waldek Godel 

Dnia Fri, 02 May 2008 08:26:34 +0200, J.F. napisał(a):

I dlatego twierdzenie ze vectra lepsza tylko na podstawie osi jest
nieuzasadnione :-)

pozwól że zacytuję:
"Opla Vectry nie należy tak po prostu unikać.
Należy go unikać w taki sposób,
w jaki unika się seksu bez zabezpieczeń z etiopskim transwestytą "

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
"Chcemy, by nasi klienci byli jeszcze bardziej zadowoleni" - Jacek Dziekan,
rzecznik centrali ZUS.

21 Data: Maj 05 2008 13:42:29
Temat: Re: diesel 1,7 / 110 KM w Oplach
Autor: omega_fan 

pozwól że zacytuję:
"Opla Vectry nie należy tak po prostu unikać.
Należy go unikać w taki sposób,
w jaki unika się seksu bez zabezpieczeń z etiopskim transwestytą "

A możesz jeszcze dodać, z czego to cytat?

22 Data: Maj 01 2008 14:05:07
Temat: Re: diesel 1,7 / 110 KM w Oplach
Autor:

kamil d pisze:

To tylko wymiary zewnętrzne, porównaj rozstaw osi: Octavia II: 2575mm
Vectra C: 2700mm
Mondeo II: 2760mm
Passat B6: 2710mm
407: 2730mm

Dlatego też mówię, ze to PRAWIE klasa średnia. Napewno nie jest jej dalej
do klasy średniej niż do kompakta.

--
http://tomasz.warszawa.pl

23 Data: Maj 01 2008 21:11:52
Temat: Re: diesel 1,7 / 110 KM w Oplach
Autor: Sebastian Ciesielski 

Dlatego też mówię, ze to PRAWIE klasa średnia. Napewno nie jest jej dalej
do klasy średniej niż do kompakta.


technika zupełnie ta sama co w golfie V i takie same opcje wyposażenia,
wykonanie podobne,
za to wzornictwo o poziom lub 2 wyżej niż VW, bo variant to wyjątkowo paskudne auto,

w mondeo i vectrze czuję się źle, te auta są za duże dla mnie,

wybór krąży wokół kompaktów z silnikiem diesla,
niespecjalnie mnie interesuje, by zafira była autobusikiem a skoda prawie wyższa   :-)

pozdrawiam

S.

24 Data: Maj 04 2008 17:23:08
Temat: Re: diesel 1,7 / 110 KM w Oplach
Autor: The_EaGle 

T pisze:

The_EaGle pisze:

Jeżeli chodzi o miejsce Octavii II to jest go mniej wiecej tyle samo w
każdym innym wspołczenym kompakcie (mysle tutaj o focusie,ceed , czy
astrze III)wieć nie wiem czemu ma wyglądać jak auto w strone klasy
średniej.

Octavia II: 4578/1769/1447 mm
Vectra C: 4611/1798/1460 mm

To nie są jakieś wielkie różnice.

OK
Ten samochód też wg Ciebie należał by do klasy średniej?
4488 / 1840 / 1497
Jest nawet szerszy od vectry i o zaledwie 8cm krótszy od octavii..

a ten?
4570 / 1760 / 1490

Ani jeden ani drugi nie sa autami klasy sredniej. Pierwszy to focus sedan a drugi lancer sedan.
Tak wiec twoja teoria o bliskości octavii do aut klasy sredniej jest zupełnie nie trafiona.




Ani marka nie nawiązuje do większego luksusu ani wygląd a już
wystający bagaznik bardziej kojarzy się z Tahlia niż z prawdziwym autem
klasy średniej gdzie proporcje bagażnika i całej reszty są zachowane.

Proporcje są jak najbardziej poprawne, dlatego właśnie wygląda jak auto klasy średniej:

http://42.pl/u/CZO

kwestia gustu, moim zdaniem octavia ma zbyt duzy wiszacy bagaznik za tylną osia.


--
Pozdrawiam
Rafał

25 Data: Maj 06 2008 16:08:28
Temat: Re: diesel 1,7 / 110 KM w Oplach
Autor:

The_EaGle pisze:

Ani jeden ani drugi nie sa autami klasy sredniej. Pierwszy to focus
sedan a drugi lancer sedan.
Tak wiec twoja teoria o bliskości octavii do aut klasy sredniej jest
zupełnie nie trafiona.

Focus nie ma za bardzo proporcji auta klasy średniej, po za tym fordy są
ogólnie przewymiarowane w górę (jeżdżÄ™ Mondeo Mk3 i jest to auto w środku
wręcz ogromne). A Lancer sedan z pewnością wygląda bardziej na klasę
średnią niż na kompakt. Podobna krzyżówka jak Octavia. :)

--
http://tomasz.warszawa.pl

26 Data: Kwiecien 30 2008 07:15:57
Temat: Re: diesel 1,7 / 110 KM w Oplach
Autor: emes 


Użytkownik "Sebastian Ciesielski"  napisał w wiadomości

witam,

ma ktoś jakieś uwagi i doświadczenia?
zainteresowała mnie zafira z takim motorkiem,

miałem wrażenie, że znacznie lepiej się zbiera niż skoda octavia z TDI
105KM

mimo całej sympatii do skody, chyba taka zafira atrakcyjniejsza jest, w
podobnej cenie   :-)
octavia jedzie jak po szynach, co prawda, w zafirze czuć, że toto długie i
wysokie

Zafira chyba nadal robiona jest na plycie astry, wiec to taki przerosniety
kompakt.
Jezdzi sie tym bardzo przyjemnie, z tylu masz schowany w podloge trzeci rzad
siedzen co na tak krotkiej plycie jest dosc interesujace, ale i mega
praktyczne.
Dobre puki ma gwarancje. Koncepcja auta bardzo mila.
Octavia to taki nudny sedan... innymi slowem co komu sie podoba.

27 Data: Kwiecien 30 2008 07:38:35
Temat: Re: diesel 1,7 / 110 KM w Oplach
Autor: Sebastian Ciesielski 

Octavia to taki nudny sedan... innymi slowem co komu sie podoba.
nudny liftback  :-)
i ładne kombi - w to celuję

S.

28 Data: Kwiecien 30 2008 07:56:29
Temat: Re: diesel 1,7 / 110 KM w Oplach
Autor: komar 

emes pisze:

Użytkownik "Sebastian Ciesielski"  napisał w wiadomości
witam,

ma ktoś jakieś uwagi i doświadczenia?
zainteresowała mnie zafira z takim motorkiem,

miałem wrażenie, że znacznie lepiej się zbiera niż skoda octavia z TDI 105KM

mimo całej sympatii do skody, chyba taka zafira atrakcyjniejsza jest, w podobnej cenie   :-)
octavia jedzie jak po szynach, co prawda, w zafirze czuć, że toto długie i wysokie

Zafira chyba nadal robiona jest na plycie astry, wiec to taki przerosniety kompakt.

a Octavia to niby co? przecież na płycie golfa jest.

29 Data: Kwiecien 30 2008 08:24:03
Temat: Re: diesel 1,7 / 110 KM w Oplach
Autor: emes 


Użytkownik "komar"  napisał w wiadomości

emes pisze:
Użytkownik "Sebastian Ciesielski"  napisał w wiadomości

witam,

ma ktoś jakieś uwagi i doświadczenia?
zainteresowała mnie zafira z takim motorkiem,

miałem wrażenie, że znacznie lepiej się zbiera niż skoda octavia z TDI
105KM

mimo całej sympatii do skody, chyba taka zafira atrakcyjniejsza jest, w
podobnej cenie   :-)
octavia jedzie jak po szynach, co prawda, w zafirze czuć, że toto długie
i wysokie

Zafira chyba nadal robiona jest na plycie astry, wiec to taki
przerosniety kompakt.

a Octavia to niby co? przecież na płycie golfa jest.
tak, zgadza sie, z tym ze zafire wyciagneli w troche w gore oraz zmiescili
trzeci rzad siedzen, czego octavia nie oferuje (chyba ze w kombiaku wstawili
lawke o czym nie wiem)
To co deklasuje zafire to marka :P :P

30 Data: Kwiecien 30 2008 08:52:32
Temat: Re: diesel 1,7 / 110 KM w Oplach
Autor: Agent 


To co deklasuje zafire to marka :P :P

No a Skoda to rzeczywiście klasa sama dla siebie, stanowi niedościgniony wzór współczesnej techniki i jakości, co?

31 Data: Maj 01 2008 11:04:51
Temat: Re: diesel 1,7 / 110 KM w Oplach
Autor: The_EaGle 

emes pisze:

To co deklasuje zafire to marka :P :P

Obawiam się że jeżeli chodzi o prestiż marki to skoda uzyska ten sam poziom co Opel za kilkadziesiąt lat jak dobrze pójdzie. Opel produkuje bardzo dużo różnych konstrukcji od towarowych movano po sportowego speedstera, mając w ofercie auta klasy średniej od kilkudziesięciu lat w tym kultowe modele.

Skoda to tylko adaptacja komunistycznej manufaktury do współczesnego świata a to wszystko pod skrzydełkami VW. Skoda od lat miała w ofercie jeden model i trzepali go od lat 60tych w nie wiele zmienianej formie, obecnie mogą poszczycić się autem seg B, autem seg C z dużym bagaznikiem i od paru lat przerośniętego auta klasy średniej... Gdzie tu prestiż marki?




--
Pozdrawiam
Rafał

32 Data: Maj 01 2008 22:11:06
Temat: Re: diesel 1,7 / 110 KM w Oplach
Autor: Sebastian Ciesielski 

Skoda to tylko adaptacja komunistycznej manufaktury do współczesnego świata a to wszystko pod skrzydełkami VW. Skoda od lat miała w ofercie jeden model i trzepali go od lat 60tych w nie wiele zmienianej formie, obecnie mogą poszczycić się autem seg B, autem seg C z dużym bagaznikiem i od paru lat przerośniętego auta klasy średniej... Gdzie tu prestiż marki?



bardzo się mylisz, ostatnie auto, co miało coś wspólnego z kominizmem to felicia,
która była zmodyfikowanym favoritem - ten sam w sobie demoludy wyprzedzał :-)

octavia, fabia to konstrukcje równoległe z vw i nie poza elementami karoserii
i wnętrza, nie ma części, która nie pochodziłaby z z VW,

jeden wyjątek to silniki fabii (1.4) montowane do 2003

prestiż?
poczytaj o historii skody, jedna z najstarszych marek motoryzacyjnych,

albo idź do salonu i się przejedź octavią II    :-)

to auto nie ma wad, poza jedną - nie jest tanie


S.

33 Data: Maj 01 2008 15:12:30
Temat: Re: diesel 1,7 / 110 KM w Oplach
Autor: hamberg 

octavia, fabia to konstrukcje równoległe z vw i nie poza elementami
karoserii
i wnętrza, nie ma części, która nie pochodziłaby z z VW,

czy VW tchnal w octavie jakies szlachectwo??? bo nie wiem z czym tu
sie tak obnosic...

podsumowujac historie skody - zaczelo sie od aliansu rowerow z
przemyslem wojskowym i cala reszta to tylko przejecia firmy.

jak to Clarkson okreslil - "It cannot be cool - it has skoda badge..."

Auta ktore zawsze byly "low-cost" teraz nagle zrobily sie drogie - ten
VW tak im w glowach przewrocil?

34 Data: Maj 02 2008 00:00:53
Temat: Re: diesel 1,7 / 110 KM w Oplach
Autor:

hamberg pisze:

Auta ktore zawsze byly "low-cost" teraz nagle zrobily sie drogie - ten
VW tak im w glowach przewrocil?

Jechałeś kiedyś jakąś nową Skodą, czy tak oceniasz, bo Ci się znaczek nie
podoba?

--
http://tomasz.warszawa.pl

35 Data: Maj 04 2008 14:44:02
Temat: Re: diesel 1,7 / 110 KM w Oplach
Autor: hamberg 

Jechałeś kiedyś jakąś nową Skodą, czy tak oceniasz, bo Ci się znaczek nie
podoba?

jechalem.

Co do niepodobania to tu nie chodzi o znaczek - tu chodzi o nachalna i
klamliwa reklame ktora przekonuje ludzi ze ciasny kompakt jest autem
klasy sredniej. Firma produkuje malo ciekawe auta a czasami wrecz
szkaradne (octavia z tym wiszacym bagaznikiem za tylna osia - ale tu
jeszcze nie jest tak zle bo fabia sedan to chyba nawet od logana
brzydsza jest no i flagowy brzydal-  roomster!!!)

poza tym rzeczywiscie solidne auta z pakownymi bagaznikami.

36 Data: Maj 02 2008 08:31:18
Temat: Re: diesel 1,7 / 110 KM w Oplach
Autor: J.F. 

On Thu, 1 May 2008 15:12:30 -0700 (PDT),  hamberg wrote:

podsumowujac historie skody - zaczelo sie od aliansu rowerow z
przemyslem wojskowym i cala reszta to tylko przejecia firmy.

Skoda ma dluzsza tradycje, podobnie Tatra i czeski przemysl,
ale potem przyszedl im komunizm.

jak to Clarkson okreslil - "It cannot be cool - it has skoda badge..."

Auta ktore zawsze byly "low-cost" teraz nagle zrobily sie drogie - ten
VW tak im w glowach przewrocil?

VW po prostu kupil marke i fabryke. Fabryka jest teraz jedna z wielu
vabryk VAG, a marka to pojazdy VW w innej skorze - wiec czemu maja
miec istotnie inna cene ?
Sie sprzedaja jeszcze na przedplaty, wiec cena jest odpowiednia.

J.

37 Data: Maj 02 2008 01:15:49
Temat: Re: diesel 1,7 / 110 KM w Oplach
Autor: kamil d 

Sebastian Ciesielski pisze:

prestiż?
poczytaj o historii skody, jedna z najstarszych marek motoryzacyjnych,

Stara to może i jest ale prestiżu nie ma, zawsze była i jest to tania marka. Prestiżowa była Tatra.

--
kamil d
red 206 powered by limedia.pl
mysłowice

38 Data: Maj 02 2008 08:21:50
Temat: Re: diesel 1,7 / 110 KM w Oplach
Autor: owp 

prestiż?
poczytaj o historii skody, jedna z najstarszych marek motoryzacyjnych,

Stara to może i jest ale prestiżu nie ma, zawsze była i jest to tania marka. Prestiżowa była Tatra.

Hej, no dajcie już spokój (do uczestników tego podwątku o prestiżu). Nie wiem skąd się biorą kompleksy posiadaczy skód, a z drugiej strony ataki na te samochody. Sam jeździłem Octavią - auto w porządku. Marka ani lepsza ani gorsza od innych popularnych.
A prestiż to daje rzadkie i drogie auto, a nie ople, fordy, vw, skody i inne wozidła (tym bardziej klasy kompakt)...
Pzdr.
owp

39 Data: Maj 02 2008 09:14:35
Temat: Re: diesel 1,7 / 110 KM w Oplach
Autor: J.F. 

On Fri, 2 May 2008 08:21:50 +0200,  owp wrote:

Hej, no dajcie już spokój (do uczestników tego podwątku o prestiżu). Nie
wiem skąd się biorą kompleksy posiadaczy skód, a z drugiej strony ataki na
te samochody. Sam jeździłem Octavią - auto w porządku.

Paru znajomych ma skody - auta nawet bardziej niz w porzadku.

Marka ani lepsza ani gorsza od innych popularnych.

Oj, jako "marka" to mozna dyskutowac.
Np taka fabia - za rocznik 2001 niektorzy chca ponad 20k zl ..

J.

40 Data: Maj 02 2008 09:41:13
Temat: Re: diesel 1,7 / 110 KM w Oplach
Autor: ps 

J.F. pisze:
(..)

Oj, jako "marka" to mozna dyskutowac.
Np taka fabia - za rocznik 2001 niektorzy chca ponad 20k zl ..

Że co? Za siedmioletnią fabię 20 tysięcy złotych?

41 Data: Maj 02 2008 10:41:31
Temat: Re: diesel 1,7 / 110 KM w Oplach
Autor: J.F. 

On Fri, 02 May 2008 09:41:13 +0200,  ps wrote:

J.F. pisze:
(..)
Oj, jako "marka" to mozna dyskutowac.
Np taka fabia - za rocznik 2001 niektorzy chca ponad 20k zl ..

Że co? Za siedmioletnią fabię 20 tysięcy złotych?

http://www.autogielda.pl/motoryzacja/osobowe_skoda_fabia.html?rocznikdo=2001&tbi=on&tbg=on&tbk=on&tbd=on&wedlug=cena&sposob=rosnaco

zaczyna sie od 11-12, ale takich co uwazaja ze ich pojazd jest wart
20k nie brakuje.

J.

42 Data: Kwiecien 30 2008 08:52:06
Temat: Re: diesel 1,7 / 110 KM w Oplach
Autor: Robert J. 

Octavia to taki nudny sedan...

Jeśli ktoś posiadaniem ładnego auta chce zabijać nudę i poprawiać swoje nadszarpnięte poczucie wartości to faktycznie masz rację ;-).

43 Data: Kwiecien 30 2008 09:48:25
Temat: Re: diesel 1,7 / 110 KM w Oplach
Autor: Agent 


Użytkownik "Robert J."  napisał w wiadomości

Octavia to taki nudny sedan...

Jeśli ktoś posiadaniem ładnego auta chce zabijać nudę i poprawiać swoje nadszarpnięte poczucie wartości to faktycznie masz rację ;-).

Ładnym autem nie zabija się nudy ani nie poprawia poczucia wartości. Ludzie często kupują ładne auta bo im potem sprawiają radość  jazdy i cieszą oko wyglądem.

44 Data: Kwiecien 30 2008 06:28:51
Temat: Re: diesel 1,7 / 110 KM w Oplach
Autor: Arkadiusz Górski 

On 30 Kwi, 07:15, "emes"  wrote:

Użytkownik "Sebastian Ciesielski"  napisał w

Zafira chyba nadal robiona jest na plycie astry, wiec to taki przerosniety
kompakt.
Jezdzi sie tym bardzo przyjemnie, z tylu masz schowany w podloge trzeci rzad
siedzen co na tak krotkiej plycie jest dosc interesujace, ale i mega
praktyczne.
Dobre puki ma gwarancje. Koncepcja auta bardzo mila.
Octavia to taki nudny sedan... innymi slowem co komu sie podoba.


Bez urazy, a probowałeś tam kiedyś usiąść? Trzeba być nie lada karłem
aby się tam czuć wygodnie. Te miejsca to raczej ławka awaryjna, można
tam dwoje dzieci posadzić (za karę).

Technologicznie octavia jest nowszym autem. Płyta Golfa V na
wielowachaczu z tyłu. Prowadzi się też lepiej niż zafira. Zafira
powstała w sumie na bazie płyty astry 2, tak samo jak astra 3. Silniki
opel/isuzu diesla to imo ryzykowna inwestycja. Dużo lepsze są
fiatowskie(!) diesle o pojemności 1.9. 1.9 TDI to mniej awaryjny od
2.0 diesel w ofercie VAG. Generalnie dobra jednostka, świetnie reaguje
na chiptuning.

A co do awaryjności i kosztów utrzymania. W rodzinie mam Octavię 2 1.6
MPI. Silnik kompletnie bezawaryjny i bez obsługowy. Czytając forum
skody można dojść do wniosku, że tdi przysparzają więcej problemów.
Wszak są też bardziej skomplikowane konstrukcyjnie. Nowe diesle przy
obecnej cenie ropy i kosztów przeglądów wcale nie są tak bardzo dobrą
inwestycją. kupując O2 wybrałbym raczej nowe doładowane 1.8. Ryzyko
awarii zbliżone pewnie do 1.9, ale osiągi to inna bajka.

A Zafira... Fajne auto, ale ma dużą konkurencję. Jeżeli komuś
potrzebny autobus niech kupuje, tylko jeżeli ma wozić przez większość
czasu powietrze to lepiej wybrać coś innego.

Może kompromis? Seat Altea. Trochę mniejszy od Zafiry, technologicznie
identyczny z O2, stylistycznie daleko z przodu.

45 Data: Kwiecien 30 2008 07:27:08
Temat: Re: diesel 1,7 / 110 KM w Oplach
Autor: hamberg 

Technologicznie octavia jest nowszym autem. Płyta Golfa V na
wielowachaczu z tyłu. Prowadzi się też lepiej niż zafira. Zafira
powstała w sumie na bazie płyty astry 2, tak samo jak astra 3. Silniki

technologicznie octavia to jeszcze starsza konstrukcja bo jest to golf
IV !!!

46 Data: Kwiecien 30 2008 07:54:06
Temat: Re: diesel 1,7 / 110 KM w Oplach
Autor: Fapuse 

On Apr 30, 3:27 pm, hamberg  wrote:

> Technologicznie octavia jest nowszym autem. Płyta Golfa V na
> wielowachaczu z tyłu. Prowadzi się też lepiej niż zafira. Zafira
> powstała w sumie na bazie płyty astry 2, tak samo jak astra 3. Silniki

technologicznie octavia to jeszcze starsza konstrukcja bo jest to golf
IV !!!


O 1 czy O 2?

Pozdr
BS

47 Data: Kwiecien 30 2008 21:37:39
Temat: Re: diesel 1,7 / 110 KM w Oplach
Autor: Karolek 


Użytkownik "hamberg"  napisał w wiadomości

Technologicznie octavia jest nowszym autem. Płyta Golfa V na
wielowachaczu z tyłu. Prowadzi się też lepiej niż zafira. Zafira
powstała w sumie na bazie płyty astry 2, tak samo jak astra 3. Silniki

technologicznie octavia to jeszcze starsza konstrukcja bo jest to golf
IV !!!

Glupcze, on pisze o octavii II, octavia I byla oparta na golfie IV.





Karolek

48 Data: Kwiecien 30 2008 12:53:24
Temat: Re: diesel 1,7 / 110 KM w Oplach
Autor: hamberg 

Glupcze, on pisze o octavii II, octavia I byla oparta na golfie IV.

Glupiec nie bierze udzialu w tej dyskusji - a jesli tak to dlaczego mi
odpowiadasz?

nie napisal o tym ze to octavia 2 - napisal o octavii czyli w domysle
I. Natomiast skoro pisal o II to pisal nie na temat.

49 Data: Kwiecien 30 2008 22:09:10
Temat: Re: diesel 1,7 / 110 KM w Oplach
Autor: Sebastian Ciesielski 

nie napisal o tym ze to octavia 2 - napisal o octavii czyli w domysle
I. Natomiast skoro pisal o II to pisal nie na temat.

w domysle to chyba zawsze jest aktualny model   :-)

nie wiem jak inni,
ja mialem na mysli II

jedynka odpada z okazji leciwosci swojej konstrukcji i niewygody w prowadzeniu (fabke prowadzi sie znacznie fajniej)

duzo, ale to duzo fajniejsze jest np. kia cee'd


S.

50 Data: Kwiecien 30 2008 22:02:20
Temat: Re: diesel 1,7 / 110 KM w Oplach
Autor: Karolek 


Uzytkownik "hamberg"  napisal w wiadomosci

Glupcze, on pisze o octavii II, octavia I byla oparta na golfie IV.

Glupiec nie bierze udzialu w tej dyskusji - a jesli tak to dlaczego mi
odpowiadasz?

Spoko, nie bierz tego do siebie.


nie napisal o tym ze to octavia 2 - napisal o octavii czyli w domysle
I. Natomiast skoro pisal o II to pisal nie na temat.

Napisal, ale fakt, ze mogl to napisac w pierwsym akapicie.





Karolek

51 Data: Maj 05 2008 05:01:24
Temat: Re: diesel 1,7 / 110 KM w Oplach
Autor: Arkadiusz Górski 

On 30 Kwi, 16:27, hamberg  wrote:

> Technologicznie octavia jest nowszym autem. Płyta Golfa V na
> wielowachaczu z tyłu. Prowadzi się też lepiej niż zafira. Zafira
> powstała w sumie na bazie płyty astry 2, tak samo jak astra 3. Silniki

technologicznie octavia to jeszcze starsza konstrukcja bo jest to golf
IV !!!

przeczytaj jeszcze raz mój post... Czytanie ze zrozumieniem się
kłamia. Napisałem wyraźnie - W rodzinie mam Octavię 2 1.6MPI.

To nie oznaczało octavię dwie.

52 Data: Maj 05 2008 05:10:41
Temat: Re: diesel 1,7 / 110 KM w Oplach
Autor: Arkadiusz Górski 

On 5 Maj, 14:01, Arkadiusz Górski  wrote:

On 30 Kwi, 16:27, hamberg  wrote:

> > Technologicznie octavia jest nowszym autem. Płyta Golfa V na
> > wielowachaczu z tyłu. Prowadzi się też lepiej niż zafira. Zafira
> > powstała w sumie na bazie płyty astry 2, tak samo jak astra 3. Silniki

> technologicznie octavia to jeszcze starsza konstrukcja bo jest to golf
> IV !!!

przeczytaj jeszcze raz mój post... Czytanie ze zrozumieniem się
kłamia. Napisałem wyraźnie - W rodzinie mam Octavię 2 1.6MPI.

To nie oznaczało octavię dwie.

Btw zapomniałem dopisać - z porównaniem płyt chodziło mi bardziej o
zawieszenie.
Przynależność do wyższej klasy to nie tylko rozmiary. Technika też ma
znaczenie. Gdyby brać pod uwagę wymiary to Alfa 156 byłaby małym autem
kompaktowym. Tak samo Superb jest jedynie klasą średnią, a O2 jedynie
kompaktem. A, że przy tym całkiem przestronnym, to inna bajka.

53 Data: Maj 01 2008 23:24:53
Temat: Re: diesel 1,7 / 110 KM w Oplach
Autor: Waldek Godel 

Dnia Wed, 30 Apr 2008 06:28:51 -0700 (PDT), Arkadiusz Górski napisał(a):

Technologicznie octavia jest nowszym autem. Płyta Golfa V na
wielowachaczu z tyłu. Prowadzi się też lepiej niż zafira. Zafira
powstała w sumie na bazie płyty astry 2, tak samo jak astra 3. Silniki


zieeeew.. oczywiście musisz porównywać Zafirę I z Octavią II?
A Zafirę II to pewnie będziesz dopiero Octavię 7 porównywał?

Nie żebym zaraz jakoś szczególnie opla lubiał....

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
"Chcemy, by nasi klienci byli jeszcze bardziej zadowoleni" - Jacek Dziekan,
rzecznik centrali ZUS.

Re: diesel 1,7 / 110 KM w Oplach



Grupy dyskusyjne