diesel 1,7 / 110 KM w Oplach
1 | Data: Kwiecien 29 2008 21:24:02 |
Temat: diesel 1,7 / 110 KM w Oplach | |
Autor: Sebastian Ciesielski | witam, 2 |
Data: Kwiecien 29 2008 21:49:50 | Temat: Re: diesel 1,7 / 110 KM w Oplach | Autor: Agent |
witam,Z tego co czytałem to ludzie narzekają na jakiś czujnik ciśnienia paliwa a sam mam 1.7 CTDi ale w Civicu (100 KM) tyle że jest to ten sam albo bardzo podobny silnik jak w oplach (Isuzu). W civicach narzekają na czujnik ciśnienia doładowania, poza tym nie słyszałem narazie o nader częstych awariach najdroższych części jak turbospręzarki czy wtryskiwacze. Jak dla mnie to ten silnik jest optymalny (100 KM i przyzwoite spalanie) Może troche za głośny ale to zależy też od wycieszenia auta. 3 |
Data: Kwiecien 29 2008 22:04:10 | Temat: Re: diesel 1,7 / 110 KM w Oplach | Autor: Sebastian Ciesielski | Z tego co czytałem to ludzie narzekają na jakiś czujnik ciśnienia paliwa a sam mam 1.7 CTDi ale w Civicu (100 KM) tyle że jest to ten sam albo bardzo podobny silnik jak w oplach (Isuzu). W civicach narzekają na czujnik ciśnienia doładowania, poza tym nie słyszałem narazie o nader częstych awariach najdroższych części jak turbospręzarki czy wtryskiwacze. Jak dla mnie to ten silnik jest optymalny (100 KM i przyzwoite spalanie) Może troche za głośny ale to zależy też od wycieszenia auta. teraz oferowany jest w dla zafiry 110 lub 125 KM, zdał mi się cichszy niż TDI 105 KM S. 4 |
Data: Kwiecien 30 2008 07:11:41 | Temat: Re: diesel 1,7 / 110 KM w Oplach | Autor: Agent |
Możliwe, oba silniki powinny podobnie "ciągnąć" z tym, że dostępność i cena części zdecydowanie na + TDI. Przykład pierwszy lepszy: najtańsze świece BERU dostałem coś około 80 zł/szt do TDI były za 34zł./szt.Z tego co czytałem to ludzie narzekają na jakiś czujnik ciśnienia paliwa a sam mam 1.7 CTDi ale w Civicu (100 KM) tyle że jest to ten sam albo bardzo podobny silnik jak w oplach (Isuzu). W civicach narzekają na czujnik ciśnienia doładowania, poza tym nie słyszałem narazie o nader częstych awariach najdroższych części jak turbospręzarki czy wtryskiwacze. Jak dla mnie to ten silnik jest optymalny (100 KM i przyzwoite spalanie) Może troche za głośny ale to zależy też od wycieszenia auta. 5 |
Data: Maj 01 2008 10:29:01 | Temat: Re: diesel 1,7 / 110 KM w Oplach | Autor: The_EaGle | Sebastian Ciesielski pisze: Z tego co czytałem to ludzie narzekają na jakiś czujnik ciśnienia paliwa a sam mam 1.7 CTDi ale w Civicu (100 KM) tyle że jest to ten sam albo bardzo podobny silnik jak w oplach (Isuzu). W civicach narzekają na czujnik ciśnienia doładowania, poza tym nie słyszałem narazie o nader częstych awariach najdroższych części jak turbospręzarki czy wtryskiwacze. Jak dla mnie to ten silnik jest optymalny (100 KM i przyzwoite spalanie) Może troche za głośny ale to zależy też od wycieszenia auta. Zdał ci się cichszy niż 105KM TDI? Gwarantuje że nie znajdziesz teraz wśród czołowych producentów głośniejszego nowego silnika niż TDI, chyba że w kombajnie albo w ciągniku. Pozdrawiam Rafał 6 |
Data: Maj 04 2008 22:43:36 | Temat: Re: diesel 1,7 / 110 KM w Oplach | Autor: Sebastian Ciesielski | Zdał ci się cichszy niż 105KM TDI? Gwarantuje że nie znajdziesz teraz wśród czołowych producentów głośniejszego nowego silnika niż TDI, chyba że w kombajnie albo w ciągniku. czyli się nie myliłem :-) S. 7 |
Data: Kwiecien 30 2008 00:52:57 | Temat: Re: diesel 1,7 / 110 KM w Oplach | Autor: T | Sebastian Ciesielski pisze: miałem wrażenie, że znacznie lepiej siÄ zbiera niż skoda octavia z TDI Atrakcyjniejsza? Przecież Octavia wyglÄ da jak auto klasy Ĺredniej, a Zafira jak, za przeproszeniem, van czy inny scenic-autobusik. -- http://tomasz.warszawa.pl 8 |
Data: Kwiecien 30 2008 05:48:49 | Temat: Re: diesel 1,7 / 110 KM w Oplach | Autor: Sebastian Ciesielski | Atrakcyjniejsza? Przecież Octavia wyglÄ da jak auto klasy Ĺredniej, a chyba przesadziłeĹ w jednym i drugim przypadku :-) octavia to kompakt, zafira jest nibywanem na bazie kompakta, wg mnie oba równorzÄdnie uniwersalne S. 9 |
Data: Kwiecien 30 2008 00:44:15 | Temat: Re: diesel 1,7 / 110 KM w Oplach | Autor: hamberg | On Apr 30, 5:48 am, "Sebastian Ciesielski" wrote: > Atrakcyjniejsza? Przecież Octavia wygląda jak auto klasy średniej, a chyba sobie jaja robisz - przy octavii zafira jest autobusem. Jezdzilem obydwoma i jesli cena taka sama a potrzebne pojemne auto to nie ma sie nad czym zastanawiac 10 |
Data: Kwiecien 30 2008 10:00:40 | Temat: Re: diesel 1,7 / 110 KM w Oplach | Autor: Sebastian Ciesielski | chyba sobie jaja robisz - przy octavii zafira jest autobusem. 11 |
Data: Maj 01 2008 23:14:56 | Temat: Re: diesel 1,7 / 110 KM w Oplach | Autor: Waldek Godel | Dnia Wed, 30 Apr 2008 10:00:40 +0200, Sebastian Ciesielski napisał(a): octavia sunie po drodze pewnie jak czołg, no właśnie.. lepiej miec coś z zawieszeniem -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org "Chcemy, by nasi klienci byli jeszcze bardziej zadowoleni" - Jacek Dziekan, rzecznik centrali ZUS. 12 |
Data: Kwiecien 30 2008 12:56:01 | Temat: Re: diesel 1,7 / 110 KM w Oplach | Autor: T | Sebastian Ciesielski pisze: chyba przesadziłeĹ w jednym i drugim przypadku :-) E tam, formalnie nawet to coĹ pomiÄdzy kompaktem a klasÄ ĹredniÄ , wzrokowo bardziej klasa Ĺrednia, w Ĺrodku też jest bardzo dużo miejsca i ogólnie ładnie zrobiona (mówiÄ o Octavii II). Jak komuĹ nie przeszkadza znaczek Skody to jest to Ĺwietne auto. zafira jest nibywanem na bazie kompakta, Zafira to pewnie bardzo praktyczne auto dla rodziny itd., jak na minivana nawet niebrzydkie, ale jakbym miał wybierac to bez wahania brałbym OctaviÄ. -- http://tomasz.warszawa.pl 13 |
Data: Kwiecien 30 2008 15:18:36 | Temat: Re: diesel 1,7 / 110 KM w Oplach | Autor: Sebastian Ciesielski | ogólnie ładnie zrobiona (mówię o Octavii II). Jak komuś nie przeszkadza akurat nie mam zaufania do opli, z racji nieposiadania i małoużytkowania jakiegokolwiek :-) S. 14 |
Data: Maj 01 2008 10:35:40 | Temat: Re: diesel 1,7 / 110 KM w Oplach | Autor: The_EaGle | T pisze: Sebastian Ciesielski pisze: Jeżeli chodzi o miejsce Octavii II to jest go mniej wiecej tyle samo w każdym innym wspołczenym kompakcie (mysle tutaj o focusie,ceed , czy astrze III)wieÄ nie wiem czemu ma wyglÄ daÄ jak auto w strone klasy Ĺredniej. Ani marka nie nawiÄ zuje do wiÄkszego luksusu ani wyglÄ d a już wystajÄ cy bagaznik bardziej kojarzy siÄ z Tahlia niż z prawdziwym autem klasy Ĺredniej gdzie proporcje bagażnika i całej reszty sÄ zachowane. -- Pozdrawiam Rafał 15 |
Data: Maj 01 2008 12:52:54 | Temat: Re: diesel 1,7 / 110 KM w Oplach | Autor: T | The_EaGle pisze: Jeżeli chodzi o miejsce Octavii II to jest go mniej wiecej tyle samo w Octavia II: 4578/1769/1447 mm Vectra C: 4611/1798/1460 mm To nie sÄ jakieĹ wielkie różnice. Ani marka nie nawiÄ zuje do wiÄkszego luksusu ani wyglÄ d a już Proporcje sÄ jak najbardziej poprawne, dlatego właĹnie wyglÄ da jak auto klasy Ĺredniej: http://42.pl/u/CZO -- http://tomasz.warszawa.pl 16 |
Data: Maj 01 2008 15:27:27 | Temat: Re: diesel 1,7 / 110 KM w Oplach | Autor: kamil d | T pisze: Octavia II: 4578/1769/1447 mm To tylko wymiary zewnÄtrzne, porównaj rozstaw osi: Octavia II: 2575mm Vectra C: 2700mm Mondeo II: 2760mm Passat B6: 2710mm 407: 2730mm Octavia to tylko kompakt choÄby nie wiadomo jak wielki kufer do Golfa doczepili. -- kamil d red 206 powered by limedia.pl mysłowice 17 |
Data: Maj 01 2008 15:37:50 | Temat: Re: diesel 1,7 / 110 KM w Oplach | Autor: J.F. | On Thu, 01 May 2008 15:27:27 +0200, kamil d wrote: To tylko wymiary zewnętrzne, porównaj rozstaw osi: Z tym ze trzeba by dokladniejsze pomiary wnetrza zrobic, bo z samego rozstawu osi to tez niewiele wynika.. J. 18 |
Data: Maj 01 2008 23:16:04 | Temat: Re: diesel 1,7 / 110 KM w Oplach | Autor: Waldek Godel | Dnia Thu, 01 May 2008 15:37:50 +0200, J.F. napisał(a): Z tym ze trzeba by dokladniejsze pomiary wnetrza zrobic, bo z samego ależ właśnie wynika - miejsce w środku. Którego w octavii jest dokładnie tyle samo co w golfie. -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org "Chcemy, by nasi klienci byli jeszcze bardziej zadowoleni" - Jacek Dziekan, rzecznik centrali ZUS. 19 |
Data: Maj 02 2008 08:26:34 | Temat: Re: diesel 1,7 / 110 KM w Oplach | Autor: J.F. | On Thu, 1 May 2008 23:16:04 +0100, Waldek Godel wrote: Dnia Thu, 01 May 2008 15:37:50 +0200, J.F. napisał(a): tzn w aucie o malym rozstawie osi duzo miejsca w srodku byc nie moze, ale w aucie o duzym rozstawie osi duzo miejsca w srodku byc nie musi :-) I dlatego twierdzenie ze vectra lepsza tylko na podstawie osi jest nieuzasadnione :-) J. 20 |
Data: Maj 02 2008 19:30:17 | Temat: Re: diesel 1,7 / 110 KM w Oplach | Autor: Waldek Godel | Dnia Fri, 02 May 2008 08:26:34 +0200, J.F. napisał(a): I dlatego twierdzenie ze vectra lepsza tylko na podstawie osi jest pozwól że zacytuję: "Opla Vectry nie należy tak po prostu unikać. Należy go unikać w taki sposób, w jaki unika się seksu bez zabezpieczeń z etiopskim transwestytą " -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org "Chcemy, by nasi klienci byli jeszcze bardziej zadowoleni" - Jacek Dziekan, rzecznik centrali ZUS. 21 |
Data: Maj 05 2008 13:42:29 | Temat: Re: diesel 1,7 / 110 KM w Oplach | Autor: omega_fan | pozwól że zacytuję: A możesz jeszcze dodać, z czego to cytat? 22 |
Data: Maj 01 2008 14:05:07 | Temat: Re: diesel 1,7 / 110 KM w Oplach | Autor: T | kamil d pisze: To tylko wymiary zewnÄtrzne, porównaj rozstaw osi: Octavia II: 2575mm Dlatego też mówiÄ, ze to PRAWIE klasa Ĺrednia. Napewno nie jest jej dalej do klasy Ĺredniej niż do kompakta. -- http://tomasz.warszawa.pl 23 |
Data: Maj 01 2008 21:11:52 | Temat: Re: diesel 1,7 / 110 KM w Oplach | Autor: Sebastian Ciesielski | Dlatego też mówiÄ, ze to PRAWIE klasa Ĺrednia. Napewno nie jest jej dalej technika zupełnie ta sama co w golfie V i takie same opcje wyposażenia, wykonanie podobne, za to wzornictwo o poziom lub 2 wyżej niż VW, bo variant to wyjÄ tkowo paskudne auto, w mondeo i vectrze czujÄ siÄ źle, te auta sÄ za duże dla mnie, wybór krÄ ży wokół kompaktów z silnikiem diesla, niespecjalnie mnie interesuje, by zafira była autobusikiem a skoda prawie wyższa :-) pozdrawiam S. 24 |
Data: Maj 04 2008 17:23:08 | Temat: Re: diesel 1,7 / 110 KM w Oplach | Autor: The_EaGle | T pisze: The_EaGle pisze: OK Ten samochód też wg Ciebie należał by do klasy Ĺredniej? 4488 / 1840 / 1497 Jest nawet szerszy od vectry i o zaledwie 8cm krótszy od octavii.. a ten? 4570 / 1760 / 1490 Ani jeden ani drugi nie sa autami klasy sredniej. Pierwszy to focus sedan a drugi lancer sedan. Tak wiec twoja teoria o bliskoĹci octavii do aut klasy sredniej jest zupełnie nie trafiona. Ani marka nie nawiÄ zuje do wiÄkszego luksusu ani wyglÄ d a już kwestia gustu, moim zdaniem octavia ma zbyt duzy wiszacy bagaznik za tylnÄ osia. -- Pozdrawiam Rafał 25 |
Data: Maj 06 2008 16:08:28 | Temat: Re: diesel 1,7 / 110 KM w Oplach | Autor: T | The_EaGle pisze: Ani jeden ani drugi nie sa autami klasy sredniej. Pierwszy to focus Focus nie ma za bardzo proporcji auta klasy Ĺredniej, po za tym fordy sÄ ogólnie przewymiarowane w górÄ (jeżdżÄ Mondeo Mk3 i jest to auto w Ĺrodku wrÄcz ogromne). A Lancer sedan z pewnoĹciÄ wyglÄ da bardziej na klasÄ ĹredniÄ niż na kompakt. Podobna krzyżówka jak Octavia. :) -- http://tomasz.warszawa.pl 26 |
Data: Kwiecien 30 2008 07:15:57 | Temat: Re: diesel 1,7 / 110 KM w Oplach | Autor: emes |
witam, Zafira chyba nadal robiona jest na plycie astry, wiec to taki przerosniety kompakt. Jezdzi sie tym bardzo przyjemnie, z tylu masz schowany w podloge trzeci rzad siedzen co na tak krotkiej plycie jest dosc interesujace, ale i mega praktyczne. Dobre puki ma gwarancje. Koncepcja auta bardzo mila. Octavia to taki nudny sedan... innymi slowem co komu sie podoba. 27 |
Data: Kwiecien 30 2008 07:38:35 | Temat: Re: diesel 1,7 / 110 KM w Oplach | Autor: Sebastian Ciesielski | Octavia to taki nudny sedan... innymi slowem co komu sie podoba.nudny liftback :-) i ładne kombi - w to celuję S. 28 |
Data: Kwiecien 30 2008 07:56:29 | Temat: Re: diesel 1,7 / 110 KM w Oplach | Autor: komar | emes pisze: Użytkownik "Sebastian Ciesielski" napisał w wiadomości a Octavia to niby co? przecież na płycie golfa jest. 29 |
Data: Kwiecien 30 2008 08:24:03 | Temat: Re: diesel 1,7 / 110 KM w Oplach | Autor: emes |
emes pisze:tak, zgadza sie, z tym ze zafire wyciagneli w troche w gore oraz zmiescili trzeci rzad siedzen, czego octavia nie oferuje (chyba ze w kombiaku wstawili lawke o czym nie wiem) To co deklasuje zafire to marka :P :P 30 |
Data: Kwiecien 30 2008 08:52:32 | Temat: Re: diesel 1,7 / 110 KM w Oplach | Autor: Agent |
To co deklasuje zafire to marka :P :PNo a Skoda to rzeczywiście klasa sama dla siebie, stanowi niedościgniony wzór współczesnej techniki i jakości, co? 31 |
Data: Maj 01 2008 11:04:51 | Temat: Re: diesel 1,7 / 110 KM w Oplach | Autor: The_EaGle | emes pisze: To co deklasuje zafire to marka :P :P Obawiam się że jeżeli chodzi o prestiż marki to skoda uzyska ten sam poziom co Opel za kilkadziesiąt lat jak dobrze pójdzie. Opel produkuje bardzo dużo różnych konstrukcji od towarowych movano po sportowego speedstera, mając w ofercie auta klasy średniej od kilkudziesięciu lat w tym kultowe modele. Skoda to tylko adaptacja komunistycznej manufaktury do współczesnego świata a to wszystko pod skrzydełkami VW. Skoda od lat miała w ofercie jeden model i trzepali go od lat 60tych w nie wiele zmienianej formie, obecnie mogą poszczycić się autem seg B, autem seg C z dużym bagaznikiem i od paru lat przerośniętego auta klasy średniej... Gdzie tu prestiż marki? -- Pozdrawiam Rafał 32 |
Data: Maj 01 2008 22:11:06 | Temat: Re: diesel 1,7 / 110 KM w Oplach | Autor: Sebastian Ciesielski | Skoda to tylko adaptacja komunistycznej manufaktury do współczesnego świata a to wszystko pod skrzydełkami VW. Skoda od lat miała w ofercie jeden model i trzepali go od lat 60tych w nie wiele zmienianej formie, obecnie mogą poszczycić się autem seg B, autem seg C z dużym bagaznikiem i od paru lat przerośniętego auta klasy średniej... Gdzie tu prestiż marki? bardzo się mylisz, ostatnie auto, co miało coś wspólnego z kominizmem to felicia, która była zmodyfikowanym favoritem - ten sam w sobie demoludy wyprzedzał :-) octavia, fabia to konstrukcje równoległe z vw i nie poza elementami karoserii i wnętrza, nie ma części, która nie pochodziłaby z z VW, jeden wyjątek to silniki fabii (1.4) montowane do 2003 prestiż? poczytaj o historii skody, jedna z najstarszych marek motoryzacyjnych, albo idź do salonu i się przejedź octavią II :-) to auto nie ma wad, poza jedną - nie jest tanie S. 33 |
Data: Maj 01 2008 15:12:30 | Temat: Re: diesel 1,7 / 110 KM w Oplach | Autor: hamberg | octavia, fabia to konstrukcje równoległe z vw i nie poza elementami czy VW tchnal w octavie jakies szlachectwo??? bo nie wiem z czym tu sie tak obnosic... podsumowujac historie skody - zaczelo sie od aliansu rowerow z przemyslem wojskowym i cala reszta to tylko przejecia firmy. jak to Clarkson okreslil - "It cannot be cool - it has skoda badge..." Auta ktore zawsze byly "low-cost" teraz nagle zrobily sie drogie - ten VW tak im w glowach przewrocil? 34 |
Data: Maj 02 2008 00:00:53 | Temat: Re: diesel 1,7 / 110 KM w Oplach | Autor: T | hamberg pisze: Auta ktore zawsze byly "low-cost" teraz nagle zrobily sie drogie - ten JechałeĹ kiedyĹ jakÄ Ĺ nowÄ SkodÄ , czy tak oceniasz, bo Ci siÄ znaczek nie podoba? -- http://tomasz.warszawa.pl 35 |
Data: Maj 04 2008 14:44:02 | Temat: Re: diesel 1,7 / 110 KM w Oplach | Autor: hamberg | Jechałeś kiedyś jakąś nową Skodą, czy tak oceniasz, bo Ci się znaczek nie jechalem. Co do niepodobania to tu nie chodzi o znaczek - tu chodzi o nachalna i klamliwa reklame ktora przekonuje ludzi ze ciasny kompakt jest autem klasy sredniej. Firma produkuje malo ciekawe auta a czasami wrecz szkaradne (octavia z tym wiszacym bagaznikiem za tylna osia - ale tu jeszcze nie jest tak zle bo fabia sedan to chyba nawet od logana brzydsza jest no i flagowy brzydal- roomster!!!) poza tym rzeczywiscie solidne auta z pakownymi bagaznikami. 36 |
Data: Maj 02 2008 08:31:18 | Temat: Re: diesel 1,7 / 110 KM w Oplach | Autor: J.F. | On Thu, 1 May 2008 15:12:30 -0700 (PDT), hamberg wrote: podsumowujac historie skody - zaczelo sie od aliansu rowerow z Skoda ma dluzsza tradycje, podobnie Tatra i czeski przemysl, ale potem przyszedl im komunizm. jak to Clarkson okreslil - "It cannot be cool - it has skoda badge..." VW po prostu kupil marke i fabryke. Fabryka jest teraz jedna z wielu vabryk VAG, a marka to pojazdy VW w innej skorze - wiec czemu maja miec istotnie inna cene ? Sie sprzedaja jeszcze na przedplaty, wiec cena jest odpowiednia. J. 37 |
Data: Maj 02 2008 01:15:49 | Temat: Re: diesel 1,7 / 110 KM w Oplach | Autor: kamil d | Sebastian Ciesielski pisze: prestiż? Stara to może i jest ale prestiżu nie ma, zawsze była i jest to tania marka. Prestiżowa była Tatra. -- kamil d red 206 powered by limedia.pl mysłowice 38 |
Data: Maj 02 2008 08:21:50 | Temat: Re: diesel 1,7 / 110 KM w Oplach | Autor: owp | Hej, no dajcie już spokój (do uczestników tego podwątku o prestiżu). Nie wiem skąd się biorą kompleksy posiadaczy skód, a z drugiej strony ataki na te samochody. Sam jeździłem Octavią - auto w porządku. Marka ani lepsza ani gorsza od innych popularnych.prestiż? A prestiż to daje rzadkie i drogie auto, a nie ople, fordy, vw, skody i inne wozidła (tym bardziej klasy kompakt)... Pzdr. owp 39 |
Data: Maj 02 2008 09:14:35 | Temat: Re: diesel 1,7 / 110 KM w Oplach | Autor: J.F. | On Fri, 2 May 2008 08:21:50 +0200, owp wrote: Hej, no dajcie już spokój (do uczestników tego podwątku o prestiżu). Nie Paru znajomych ma skody - auta nawet bardziej niz w porzadku. Marka ani lepsza ani gorsza od innych popularnych. Oj, jako "marka" to mozna dyskutowac. Np taka fabia - za rocznik 2001 niektorzy chca ponad 20k zl .. J. 40 |
Data: Maj 02 2008 09:41:13 | Temat: Re: diesel 1,7 / 110 KM w Oplach | Autor: ps | J.F. pisze: Oj, jako "marka" to mozna dyskutowac. Że co? Za siedmioletnią fabię 20 tysięcy złotych? 41 |
Data: Maj 02 2008 10:41:31 | Temat: Re: diesel 1,7 / 110 KM w Oplach | Autor: J.F. | On Fri, 02 May 2008 09:41:13 +0200, ps wrote: J.F. pisze: http://www.autogielda.pl/motoryzacja/osobowe_skoda_fabia.html?rocznikdo=2001&tbi=on&tbg=on&tbk=on&tbd=on&wedlug=cena&sposob=rosnaco zaczyna sie od 11-12, ale takich co uwazaja ze ich pojazd jest wart 20k nie brakuje. J. 42 |
Data: Kwiecien 30 2008 08:52:06 | Temat: Re: diesel 1,7 / 110 KM w Oplach | Autor: Robert J. | Octavia to taki nudny sedan... Jeśli ktoś posiadaniem ładnego auta chce zabijać nudę i poprawiać swoje nadszarpnięte poczucie wartości to faktycznie masz rację ;-). 43 |
Data: Kwiecien 30 2008 09:48:25 | Temat: Re: diesel 1,7 / 110 KM w Oplach | Autor: Agent |
Octavia to taki nudny sedan... Ładnym autem nie zabija się nudy ani nie poprawia poczucia wartości. Ludzie często kupują ładne auta bo im potem sprawiają radość jazdy i cieszą oko wyglądem. 44 |
Data: Kwiecien 30 2008 06:28:51 | Temat: Re: diesel 1,7 / 110 KM w Oplach | Autor: Arkadiusz Górski | On 30 Kwi, 07:15, "emes" wrote: Użytkownik "Sebastian Ciesielski" napisał w Zafira chyba nadal robiona jest na plycie astry, wiec to taki przerosniety Bez urazy, a probowałeś tam kiedyś usiąść? Trzeba być nie lada karłem aby się tam czuć wygodnie. Te miejsca to raczej ławka awaryjna, można tam dwoje dzieci posadzić (za karę). Technologicznie octavia jest nowszym autem. Płyta Golfa V na wielowachaczu z tyłu. Prowadzi się też lepiej niż zafira. Zafira powstała w sumie na bazie płyty astry 2, tak samo jak astra 3. Silniki opel/isuzu diesla to imo ryzykowna inwestycja. Dużo lepsze są fiatowskie(!) diesle o pojemności 1.9. 1.9 TDI to mniej awaryjny od 2.0 diesel w ofercie VAG. Generalnie dobra jednostka, świetnie reaguje na chiptuning. A co do awaryjności i kosztów utrzymania. W rodzinie mam Octavię 2 1.6 MPI. Silnik kompletnie bezawaryjny i bez obsługowy. Czytając forum skody można dojść do wniosku, że tdi przysparzają więcej problemów. Wszak są też bardziej skomplikowane konstrukcyjnie. Nowe diesle przy obecnej cenie ropy i kosztów przeglądów wcale nie są tak bardzo dobrą inwestycją. kupując O2 wybrałbym raczej nowe doładowane 1.8. Ryzyko awarii zbliżone pewnie do 1.9, ale osiągi to inna bajka. A Zafira... Fajne auto, ale ma dużą konkurencję. Jeżeli komuś potrzebny autobus niech kupuje, tylko jeżeli ma wozić przez większość czasu powietrze to lepiej wybrać coś innego. Może kompromis? Seat Altea. Trochę mniejszy od Zafiry, technologicznie identyczny z O2, stylistycznie daleko z przodu. 45 |
Data: Kwiecien 30 2008 07:27:08 | Temat: Re: diesel 1,7 / 110 KM w Oplach | Autor: hamberg | Technologicznie octavia jest nowszym autem. Płyta Golfa V na technologicznie octavia to jeszcze starsza konstrukcja bo jest to golf IV !!! 46 |
Data: Kwiecien 30 2008 07:54:06 | Temat: Re: diesel 1,7 / 110 KM w Oplach | Autor: Fapuse | On Apr 30, 3:27 pm, hamberg wrote: > Technologicznie octavia jest nowszym autem. Płyta Golfa V na O 1 czy O 2? Pozdr BS 47 |
Data: Kwiecien 30 2008 21:37:39 | Temat: Re: diesel 1,7 / 110 KM w Oplach | Autor: Karolek |
Technologicznie octavia jest nowszym autem. Płyta Golfa V na technologicznie octavia to jeszcze starsza konstrukcja bo jest to golf Glupcze, on pisze o octavii II, octavia I byla oparta na golfie IV. Karolek 48 |
Data: Kwiecien 30 2008 12:53:24 | Temat: Re: diesel 1,7 / 110 KM w Oplach | Autor: hamberg | Glupcze, on pisze o octavii II, octavia I byla oparta na golfie IV. Glupiec nie bierze udzialu w tej dyskusji - a jesli tak to dlaczego mi odpowiadasz? nie napisal o tym ze to octavia 2 - napisal o octavii czyli w domysle I. Natomiast skoro pisal o II to pisal nie na temat. 49 |
Data: Kwiecien 30 2008 22:09:10 | Temat: Re: diesel 1,7 / 110 KM w Oplach | Autor: Sebastian Ciesielski | nie napisal o tym ze to octavia 2 - napisal o octavii czyli w domysle w domysle to chyba zawsze jest aktualny model :-) nie wiem jak inni, ja mialem na mysli II jedynka odpada z okazji leciwosci swojej konstrukcji i niewygody w prowadzeniu (fabke prowadzi sie znacznie fajniej) duzo, ale to duzo fajniejsze jest np. kia cee'd S. 50 |
Data: Kwiecien 30 2008 22:02:20 | Temat: Re: diesel 1,7 / 110 KM w Oplach | Autor: Karolek |
Glupcze, on pisze o octavii II, octavia I byla oparta na golfie IV. Spoko, nie bierz tego do siebie.
Napisal, ale fakt, ze mogl to napisac w pierwsym akapicie. Karolek 51 |
Data: Maj 05 2008 05:01:24 | Temat: Re: diesel 1,7 / 110 KM w Oplach | Autor: Arkadiusz Górski | On 30 Kwi, 16:27, hamberg wrote: > Technologicznie octavia jest nowszym autem. Płyta Golfa V na przeczytaj jeszcze raz mój post... Czytanie ze zrozumieniem się kłamia. Napisałem wyraźnie - W rodzinie mam Octavię 2 1.6MPI. To nie oznaczało octavię dwie. 52 |
Data: Maj 05 2008 05:10:41 | Temat: Re: diesel 1,7 / 110 KM w Oplach | Autor: Arkadiusz Górski | On 5 Maj, 14:01, Arkadiusz Górski wrote: On 30 Kwi, 16:27, hamberg wrote: Btw zapomniałem dopisać - z porównaniem płyt chodziło mi bardziej o zawieszenie. Przynależność do wyższej klasy to nie tylko rozmiary. Technika też ma znaczenie. Gdyby brać pod uwagę wymiary to Alfa 156 byłaby małym autem kompaktowym. Tak samo Superb jest jedynie klasą średnią, a O2 jedynie kompaktem. A, że przy tym całkiem przestronnym, to inna bajka. 53 |
Data: Maj 01 2008 23:24:53 | Temat: Re: diesel 1,7 / 110 KM w Oplach | Autor: Waldek Godel | Dnia Wed, 30 Apr 2008 06:28:51 -0700 (PDT), Arkadiusz Górski napisał(a): Technologicznie octavia jest nowszym autem. Płyta Golfa V na zieeeew.. oczywiście musisz porównywać Zafirę I z Octavią II? A Zafirę II to pewnie będziesz dopiero Octavię 7 porównywał? Nie żebym zaraz jakoś szczególnie opla lubiał.... -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org "Chcemy, by nasi klienci byli jeszcze bardziej zadowoleni" - Jacek Dziekan, rzecznik centrali ZUS. |