Grupy dyskusyjne   »   dlaczego mam zakrÄ™cać kranik?

dlaczego mam zakręcać kranik?



1 Data: Sierpien 03 2010 22:06:00
Temat: dlaczego mam zakrêcaæ kranik?
Autor: Vir 

Tak mnie jako¶ do tej pory ¿ycie rozpieszcza³o, ¿e dotychczasowe moto mia³em na wtrysku, wiêc bez kranika. Ostatni nabytek jednak ma ga¼niki, co idzie w parze z kranikiem. Odwyk³em ju¿ nieco od tego wynalazku, wiêc pytam:

dlaczego mam zakrêcaæ kranik?

- czy dlatego, ¿e rano bêdê mia³ zalane ga¼niki?
- czy dlatego, ¿e rano nie bêdê mia³ wachy w zbiorniku?
- czy po prostu dlatego, ¿e tak trzeba?

nie chce mi siê go zakrêcaæ, bo:

- zapominam odkrêciæ jak ruszam i moto mi ga¶nie
- nie mie¶ci mi siê ³apa w rêkawiczce w otworze na kranik
- bo kranik siê zu¿ywa i bêdzie ciek³ (?)


--
Vir
Du¿a czarna bawarka, ma³a czarna japonka i ¶rednia srebrna cebula



2 Data: Sierpien 03 2010 22:26:40
Temat: Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
Autor: Kuczu 

W dniu 2010-08-03 22:06, Vir pisze:

dlaczego mam zakręcać kranik?

Bo tak kaze Ksiega.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

3 Data: Sierpien 03 2010 20:29:11
Temat: Re: dlaczego mam zakrêcaæ kranik?
Autor: masti 

Dnia piÄ™knego Tue, 03 Aug 2010 22:06:00 +0200, osobnik zwany Vir wystuka³:

dlaczego mam zakręcać kranik?

nie musisz. Tylko potem nie miej pretensji do nikogo.




--
BMW R1100GS '95
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówiÄ™, to grunt zabija!" T.Pratchett

4 Data: Sierpien 03 2010 22:34:14
Temat: Re: dlaczego mam zakrêcaæ kranik?
Autor: Grzybol 

U¿ytkownik "Vir"  napisa³ w wiadomo¶ci

dlaczego mam zakrêcaæ kranik?

KA¯DY motocyklista to wie. Wie to nawet ten, który tylko je¼dzi motocyklem.
Ta bawarka to jaki¶ rower chyba jest?

--
Grzybol

5 Data: Sierpien 03 2010 22:46:39
Temat: Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
Autor: Kuczu 

W dniu 2010-08-03 22:34, Grzybol pisze:

Ta bawarka to jakiÅ› rower chyba jest?

herbata z mlekiem tak sie nazywala gdy chodzilem do przedszkola. A teraz to nie wiem, tak sie czasy pozmienialy...

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

6 Data: Sierpien 03 2010 21:45:49
Temat: Re: dlaczego mam zakrêcaæ kranik?
Autor: zarafiq 

On 03/08/10 21:06, Vir wrote:

Tak mnie jako¶ do tej pory ¿ycie rozpieszcza³o, ¿e dotychczasowe moto
mia³em na wtrysku, wiêc bez kranika. Ostatni nabytek jednak ma ga¼niki,
co idzie w parze z kranikiem. Odwyk³em ju¿ nieco od tego wynalazku, wiêc
pytam:

[...]

Trzy lata nie zakrêca³em (Honda NT400 '89).
Efekt: ukradli mi moto :(
Innych przypad³o¶ci nie stwierdzi³em.

Pozdrawiam,
zarafiq

7 Data: Sierpien 03 2010 23:12:38
Temat: Re: dlaczego mam zakrêcaæ kranik?
Autor: Mustafa 

dlaczego mam zakrêcaæ kranik?

bo prawdziwni motu¿y¶ci tak robi± :)

nie chce mi siê go zakrêcaæ, bo:

mnie te¿ siê nie chce i od 3 lat nie zakrêcam
skutków ubocznych brak

8 Data: Sierpien 03 2010 14:12:42
Temat: Re: dlaczego mam zakrêcaæ kranik?
Autor: AZ 

On 3 Sie, 22:06, Vir  wrote:


dlaczego mam zakrêcaæ kranik?

No popatrz, mam kranik i s³u¿y on tylko do:
- prze³±czania z/na rezerwe,
- zamkniêcia w przypadku zdejmowania zbiornika lub d³u¿szego postoju.

Widzia³em ostatnio MZ ETZ i ten czerwony napis KRANIK, pod kluczykiem
i tak mi siê przypomnia³y czasy WSK-i. To by³o to gdy siê przychodzi³o
na drugi dzieñ do moto, woñ wachy z 10 metrów i du¿o kopania/
pchania...

W ogóle co to za moto?
--
Artur
ZZR 1200

9 Data: Sierpien 03 2010 23:21:06
Temat: Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
Autor: Kuczu 

W dniu 2010-08-03 23:12, AZ pisze:

dlaczego mam zakręcać kranik?

No popatrz, mam kranik i s³u¿y on tylko do:
- prze³Ä…czania z/na rezerwe,
- zamkniÄ™cia w przypadku zdejmowania zbiornika lub d³u¿szego postoju.

Bo ZZR ma elektryczna pompe paliwa ?


Widzia³em ostatnio MZ ETZ i ten czerwony napis KRANIK, pod kluczykiem
i tak mi siÄ™ przypomnia³y czasy WSK-i. To by³o to gdy siÄ™ przychodzi³o
na drugi dzieÅ„ do moto, woÅ„ wachy z 10 metrów i du¿o kopania/
pchania...

We wspolczesnych tez sie to zdarza. Zwlaszcza gdy kranik jest zwykly, przelotowy lub jest podcisnieniowy ale membranka przezyla juz to i owo.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

10 Data: Sierpien 03 2010 14:40:12
Temat: Re: dlaczego mam zakrêcaæ kranik?
Autor: AZ 

On 3 Sie, 23:21, Kuczu  wrote:


Bo ZZR ma elektryczna pompe paliwa ?

Zgadza siê, ma nawet dwie :-) Ale autor nie powiedzia³ co to za moto.

> Widzia³em ostatnio MZ ETZ i ten czerwony napis KRANIK, pod kluczykiem
> i tak mi siê przypomnia³y czasy WSK-i. To by³o to gdy siê przychodzi³o
> na drugi dzieñ do moto, woñ wachy z 10 metrów i du¿o kopania/
> pchania...

We wspolczesnych tez sie to zdarza. Zwlaszcza gdy kranik jest zwykly,
przelotowy lub jest podcisnieniowy ale membranka przezyla juz to i owo.

Z ciekawo¶ci, jakie wspólczesne moto nie maj± elektrycznej pompy?
Pewnie wszystko gdzie dó³ zbiornika jest wy¿ej od ga¼ników?

--
Artur
ZZR 1200

11 Data: Sierpien 03 2010 23:43:14
Temat: Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
Autor: Kuczu 

W dniu 2010-08-03 23:40, AZ pisze:

Bo ZZR ma elektryczna pompe paliwa ?

Zgadza siÄ™, ma nawet dwie :-) Ale autor nie powiedzia³ co to za moto.

Widocznie nie moze sie zdecydowac.


We wspolczesnych tez sie to zdarza. Zwlaszcza gdy kranik jest zwykly,
przelotowy lub jest podcisnieniowy ale membranka przezyla juz to i owo.

Z ciekawoÅ›ci, jakie wspólczesne moto nie majÄ… elektrycznej pompy?
Pewnie wszystko gdzie dó³ zbiornika jest wy¿ej od ga¼ników?

Zasadniczo masz racje.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

12 Data: Sierpien 04 2010 20:33:31
Temat: Re: dlaczego mam zakrêcaæ kranik?
Autor: Ivam 

U¿ytkownik "AZ"  napisa³ w wiadomo¶ci grup

Z ciekawo¶ci, jakie wspólczesne moto nie maj± elektrycznej pompy?
Pewnie wszystko gdzie dó³ zbiornika jest wy¿ej od ga¼ników?

A mnie ciekawi po co elektryczna pompa w przypadku gdy zbiornik jest wyzej od gaznikow (np. fazer, bez pompy jezdzi jak z pompa, tylko nic nie cyka przy odpalaniu).

--
pzdr:
Ivam

13 Data: Sierpien 04 2010 20:40:58
Temat: Re: dlaczego mam zakrêcaæ kranik?
Autor:

On Wed, 4 Aug 2010 20:33:31 +0200, "Ivam"
 wrote:

A mnie ciekawi po co elektryczna pompa w przypadku gdy zbiornik jest wyzej
od gaznikow (np. fazer, bez pompy jezdzi jak z pompa, tylko nic nie cyka
przy odpalaniu).

Omin pompe i sprawdz  :)
w AT AFAIK nie da sie szybko jechac bez pompy (no i trzeba czesto
tankowac bo sporo zbiornika jest ponizej gaznikow).

pozdr
newrom
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!
http://demotivation.ru/yjmid8jxapprpic.html

14 Data: Sierpien 04 2010 20:49:17
Temat: Re: dlaczego mam zakrêcaæ kranik?
Autor: Ivam 

U¿ytkownik  napisa³ w wiadomo¶ci grup

Omin pompe i sprawdz  :)

Sprawdzalem.

w AT AFAIK nie da sie szybko jechac bez pompy (no i trzeba czesto
tankowac bo sporo zbiornika jest ponizej gaznikow).

U mnie ok. Padl kabelek od pompy (w trasie sie konektorek urwal), wiec przepialem przewody bezposrednio i nie stwierdzilem roznicy.

--
pzdr:
Ivam

15 Data: Sierpien 04 2010 20:50:34
Temat: Re: dlaczego mam zakrêcaæ kranik?
Autor:

On Wed, 4 Aug 2010 20:49:17 +0200, "Ivam"
 wrote:

U mnie ok. Padl kabelek od pompy (w trasie sie konektorek urwal), wiec
przepialem przewody bezposrednio i nie stwierdzilem roznicy.

No to chyba nie podlaczales jej spowrotem, nie ? Po cholere wozic
zbedny element :)

pozdr
newrom
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!
http://demotivation.ru/yjmid8jxapprpic.html

16 Data: Sierpien 04 2010 21:12:01
Temat: Re: dlaczego mam zakrêcaæ kranik?
Autor: Ivam 

U¿ytkownik  napisa³ w wiadomo¶ci grup

No to chyba nie podlaczales jej spowrotem, nie ?

Podlaczylem.

Po cholere wozic
zbedny element :)

No wlasnie nie wiem - dlatego pytam.

--
pzdr:
Ivam

17 Data: Sierpien 04 2010 22:40:57
Temat: Re: dlaczego mam zakrêcaæ kranik?
Autor:

On Wed, 4 Aug 2010 21:12:01 +0200, "Ivam"
 wrote:

Podlaczylem.

skoro nie widac roznicy to po co przeplacac ?

No wlasnie nie wiem - dlatego pytam.

Jak pytasz jak twierdziles ze zauwazyles brak roznicy :)
Moze w biurze projketowym  jamachachachachy w Xinxiang sie kartki
pomieszaly i wyszlo stad ta pompa ?

pozdr
newrom
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!
http://demotivation.ru/yjmid8jxapprpic.html

18 Data: Sierpien 04 2010 10:41:44
Temat: Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
Autor: de Fresz 

On 2010-08-03 23:21:06 +0200, Kuczu  said:

Widzia³em ostatnio MZ ETZ i ten czerwony napis KRANIK, pod kluczykiem
i tak mi siê przypomnia³y czasy WSK-i. To by³o to gdy siê przychodzi³o
na drugi dzieñ do moto, woñ wachy z 10 metrów i du¿o kopania/
pchania...

We wspolczesnych tez sie to zdarza. Zwlaszcza gdy kranik jest zwykly, przelotowy lub jest podcisnieniowy ale membranka przezyla juz to i owo.

Kurna, w ¿adnym z moich 4 motocykli nigdy nie zakrêca³em (poza zdejmowaniem baku) i nigdy nic nie pociek³o. 2x kranik podci¶nieniowy i 2x zwyk³y opadowy. Jestem w czepku urodzony czy jak?

--

Pozdrawiam
de Fresz

19 Data: Sierpien 04 2010 11:13:10
Temat: Re: dlaczego mam zakrêcaæ kranik?
Autor:

On Wed, 4 Aug 2010 10:41:44 +0200, de Fresz
wrote:

Kurna, w ¿adnym z moich 4 motocykli nigdy nie zakrêca³em (poza
zdejmowaniem baku) i nigdy nic nie pociek³o. 2x kranik podci¶nieniowy i
2x zwyk³y opadowy. Jestem w czepku urodzony czy jak?

No widzisz, a "u mnie" lalo w Estrelli (syfek w gniezdzie i zuzyty
zaworek, po wymianie jak reka odjal.) dwa razy :)

pozdr
newrom
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!
http://demotivation.ru/yjmid8jxapprpic.html

20 Data: Sierpien 04 2010 11:23:00
Temat: Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
Autor: de Fresz 

On 2010-08-04 11:13:10 +0200,  said:

Kurna, w ¿adnym z moich 4 motocykli nigdy nie zakrêca³em (poza
zdejmowaniem baku) i nigdy nic nie pociek³o. 2x kranik podci¶nieniowy i
2x zwyk³y opadowy. Jestem w czepku urodzony czy jak?

No widzisz, a "u mnie" lalo w Estrelli (syfek w gniezdzie i zuzyty
zaworek, po wymianie jak reka odjal.) dwa razy :)

No ale to nie by³ chyba objaw zdrowego motocykla, nie? Czyli postawi³bym tezê, ¿e jak nie cieknie z kranika i/lub ga¼ników, to mo¿na daæ se siana z zakrêcaniem. Jak cieknie, to do czasu usuniêcia usterki zakrêcaæ, a po usuniêciu patrz pkt. pierwszy. Ale je¶li kto¶ bardzo lubi se pokrêciæ kranikiem, to wszak zakazu nie ma.

--

Pozdrawiam
de Fresz

21 Data: Sierpien 04 2010 11:44:34
Temat: Re: dlaczego mam zakrêcaæ kranik?
Autor:

On Wed, 4 Aug 2010 11:23:00 +0200, de Fresz
wrote:

No ale to nie by³ chyba objaw zdrowego motocykla, nie? Czyli
postawi³bym tezê, ¿e jak nie cieknie z kranika i/lub ga¼ników, to mo¿na
daæ se siana z zakrêcaniem. Jak cieknie, to do czasu usuniêcia usterki
zakrêcaæ, a po usuniêciu patrz pkt. pierwszy. Ale je¶li kto¶ bardzo
lubi se pokrêciæ kranikiem, to wszak zakazu nie ma.

Zakreca sie na wszelki wypadek, znaczy jakby akurat w tym momencie
pocieklo to zeby sie zrobilo kuku.

pozdr
newrom
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!
http://demotivation.ru/yjmid8jxapprpic.html

22 Data: Sierpien 04 2010 12:01:33
Temat: Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
Autor: KLOSZ 


Jest jeszcze jeden aspekt sprawy.... w swojej drugiej sevence mialem niespodzianke taka mianowicie, ze poniewaz poprzedni wlasciciel nie zakrecal kranika i tankowal zawsze przed osiagnieciem rezerwy, to jak musialem zdjac zbiornik okazalo sie, ze kranika nie da sie ruszyc, bo sie zastal na amen w pacierzu. Wiec od czasu do czasu warto pokrecic, zeby sie nie "zespawal".

Ale generalnie zgadzam sie z Sebastianem - jak jest dobrze to krecic po kazdym zatrzymaniu nie trzeba. Na dluzsze postoje bym zakrecal (zima, miesiac postoju w garazu itepeitede.), ot tak dla swietego spokoju.

Zdrowko
KLOSZ - obecnie bez kranika

23 Data: Sierpien 04 2010 21:38:39
Temat: Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
Autor: blur 

U¿ytkownik "KLOSZ"  napisa³ w wiadomoÅ›ci grup


Jest jeszcze jeden aspekt sprawy.... w swojej drugiej sevence mialem niespodzianke taka mianowicie, ze poniewaz poprzedni wlasciciel nie zakrecal kranika i tankowal zawsze przed osiagnieciem rezerwy, to jak musialem zdjac zbiornik okazalo sie, ze kranika nie da sie ruszyc, bo sie zastal na amen w pacierzu. Wiec od czasu do czasu warto pokrecic, zeby sie nie "zespawal".

Ale generalnie zgadzam sie z Sebastianem - jak jest dobrze to krecic po kazdym zatrzymaniu nie trzeba. Na dluzsze postoje bym zakrecal (zima, miesiac postoju w garazu itepeitede.), ot tak dla swietego spokoju.

Dok³adnie mam takie samo zdanie, te¿ stwierdzi³em ¿e nie bÄ™dÄ™ zakrÄ™ca³
i nie zakrÄ™ca³em, jadÄ™ sobie w mieÅ›cie i kurna moto zaczyna siÄ™ d³awić,
no to krÄ™cÄ™ i za cholerÄ™ nie mogÄ™ przekrÄ™cić na rezerwÄ™, moto zgas³o a
ja wyszed³em na buraka co mu sie moto psuje :)

pozdro
blur

to by³o w xt350 :)

24 Data: Sierpien 04 2010 08:18:38
Temat: Re: dlaczego mam zakrêcaæ kranik?
Autor: Vir 


  > W ogóle co to za moto?

CB 500

--
Vir
Du¿a czarna bawarka, ma³a czarna japonka i ¶rednia srebrna cebula

25 Data: Sierpien 04 2010 02:26:21
Temat: Re: dlaczego mam zakrêcaæ kranik?
Autor: zuzka600f 

  Czesc :)

On 4 Sie, 08:18, Vir  wrote:

  > W ogóle co to za moto?

CB 500

--
Vir
Du¿a czarna bawarka, ma³a czarna japonka i ¶rednia srebrna cebula

Chlopaku, odpowiedzial Ci kto w koncu, bo tak przejrzalem watek i
jakos nie znalazlem :( Moze troche Kuczu temat naswietlil.

Generalnie, nie pamietam, jaki kranik jest w CeBuli.
Jesli podcisnieniowy, to w zasadzie nie musisz zakrecac, bo zamyka go
za Ciebie brak podcisnienia, ale z dokladnoscia do tego, co pisal
Kuczu (zuzycie uszczelek itp.). Ktorys z moich poprzednich moto
(Cebra1000F albo zuzia gsxf nawet nie miala pozycji off na kraniku
podcisnieniowym. Jesli zakrecasz, to na wszelki (jaki, to dalej)
wypadek.

W kraniku zwyklym ('mechanicznym') powinienes zawsze zakrecac, chociaz
w dobrej wierze, ze gaznik masz szczelny, a zawor iglicowy nie
popuszcza, tez tego sie czesto nie robi (tak, jak ja lata temu w
Etce;) ).

Dlaczego zakrecac? Bo:
1. jak masz nieszczelny gaznik, moze wylac na zewnatrz - kwestia
bezpieczenstwa itepe.
2. jak masz nieszczelny zawor iglicowy, paliwo moze przesaczyc sie do
cylindra (-drow) i po sciankach dojsc do oleju, rozrzedzajac go
(utrata wlasciwosci smarnych). Sa co prawda teorie, ze paliwo jest
lotne i zaraz po zagrzaniu odparuje, ale wiecej slyszalem/czytalem o
szkodliwosci takiej mieszanki dla silnika.

Mam nadzieje, ze to jest ospowiedz na Twoje pytanie.

  Pozdrawiam,
  Tomek

26 Data: Sierpien 04 2010 09:31:03
Temat: Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
Autor: AZ 

On 2010-08-04, zuzka600f  wrote:


W kraniku zwyklym ('mechanicznym') powinienes zawsze zakrecac, chociaz
w dobrej wierze, ze gaznik masz szczelny, a zawor iglicowy nie
popuszcza, tez tego sie czesto nie robi (tak, jak ja lata temu w
Etce;) ).

No chyba ze ma elektryczna pompe paliwa to nie musi :-)

--
Artur
ZZR 1200

27 Data: Sierpien 04 2010 02:37:46
Temat: Re: dlaczego mam zakrêcaæ kranik?
Autor: zuzka600f 

  Czesc :)

On 4 Sie, 11:31, AZ  wrote:


No chyba ze ma elektryczna pompe paliwa to nie musi :-)

Artur, sorry, ja nie wszystkie moto widzialem, ale nie widzialem
jeszcze moto z tradycyjnym kranikiem i pompa - moze jakas samorobe???

Vir zadal normalne pytanie, ma prawo do normalnej odpowiedzi IMO :)

  Pozdrawiam :)
  Tomek

28 Data: Sierpien 04 2010 09:39:45
Temat: Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
Autor: AZ 

On 2010-08-04, zuzka600f  wrote:


Artur, sorry, ja nie wszystkie moto widzialem, ale nie widzialem
jeszcze moto z tradycyjnym kranikiem i pompa - moze jakas samorobe???

Mojego Zygzaka nie widziales? :-)

--
Artur
ZZR 1200

29 Data: Sierpien 04 2010 02:42:19
Temat: Re: dlaczego mam zakrêcaæ kranik?
Autor: zuzka600f 

  Czesc :)

On 4 Sie, 11:39, AZ  wrote:

On 2010-08-04, zuzka600f  wrote:

> Artur, sorry, ja nie wszystkie moto widzialem, ale nie widzialem
> jeszcze moto z tradycyjnym kranikiem i pompa - moze jakas samorobe???

Mojego Zygzaka nie widziales? :-)


A jestes pewien, ze masz tam zwykly rygiel? Bo cos mi mowi, ze to
podcisnieniowka jest ;)

  Pozdrawiam :)
  Tomek

30 Data: Sierpien 04 2010 09:44:18
Temat: Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
Autor: AZ 

On 2010-08-04, zuzka600f  wrote:


A jestes pewien, ze masz tam zwykly rygiel? Bo cos mi mowi, ze to
podcisnieniowka jest ;)

Jest zwykly kranik ON/OFF/RES, zadnego podcisnienia.

--
Artur
ZZR 1200

31 Data: Sierpien 04 2010 02:48:44
Temat: Re: dlaczego mam zakrêcaæ kranik?
Autor: zuzka600f 

  Czesc :)

On 4 Sie, 11:44, AZ  wrote:

On 2010-08-04, zuzka600f  wrote:

> A jestes pewien, ze masz tam zwykly rygiel? Bo cos mi mowi, ze to
> podcisnieniowka jest ;)

Jest zwykly kranik ON/OFF/RES, zadnego podcisnienia.

W Cebrze albo gsxf tez byl "on/off/res", ale podcisnieniowy - na 'on'
mogles spokojnie zdjac bak i odpiac rurki. Nie wiem, ale nie chce mi
sie wierzyc, ze nie dali sterowania podcisnieniem.

  Pozdrawiam :)
  Tomek

32 Data: Sierpien 04 2010 09:52:40
Temat: Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
Autor: AZ 

On 2010-08-04, zuzka600f  wrote:


W Cebrze albo gsxf tez byl "on/off/res", ale podcisnieniowy - na 'on'
mogles spokojnie zdjac bak i odpiac rurki. Nie wiem, ale nie chce mi
sie wierzyc, ze nie dali sterowania podcisnieniem.

Nie porownuj Hondy i Suzuki do Kawasaki to po pierwsze!

<http://www.bikebandit.com/assets/schematics/Kawasaki/%5BZX1200-C2%5D%20-- %20%5BFUEL%20TANK%5D.gif>

Gdzie tu jest podcisnienie? ;-)

--
Artur
ZZR 1200

33 Data: Sierpien 04 2010 02:59:44
Temat: Re: dlaczego mam zakrêcaæ kranik?
Autor: zuzka600f 

  Czesc :)

On 4 Sie, 11:52, AZ  wrote:


....

<http://www.bikebandit.com/assets/schematics/Kawasaki/%5BZX1200-C2%5D%...>

Gdzie tu jest podcisnienie? ;-)

Nie bardzo mam jak zajrzec, ale ok. przyjmuje, ze w Kawie masz po
prostu hebel, ktory zamyka wyplyw ze zbiornika i juz.

Nie zmienia to jednak powodu, dla ktorego powinno sie kranik zakrecac,
wiec pozwole sobie ze swojej strony zakonczyc dyspute ;D

  Pozdrawiam :)
  Tomek

34 Data: Sierpien 04 2010 10:10:28
Temat: Re: dlaczego mam zakrêcaæ kranik?
Autor: Piotr Klimek 

Dnia (Wed, 4 Aug 2010 02:48:44 -0700 (PDT)) ktos podajacy sie za zuzka600f
wyklawiaturowal co nastepuje:

> A jestes pewien, ze masz tam zwykly rygiel? Bo cos mi mowi, ze to
> podcisnieniowka jest ;)

Jest zwykly kranik ON/OFF/RES, zadnego podcisnienia.

W Cebrze albo gsxf tez byl "on/off/res", ale podcisnieniowy - na 'on'
mogles spokojnie zdjac bak i odpiac rurki. Nie wiem, ale nie chce mi
sie wierzyc, ze nie dali sterowania podcisnieniem.

W Suzuki RF600R tez byl zwykly kranik grawitacyjny i elektryczna pompa paliwa.

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3
http://bikepics.com/members/piko/

35 Data: Sierpien 04 2010 03:48:12
Temat: Pompa a kranik - czego tak? bylo: Re: dlaczego mam zakrêcaæ kranik?
Autor: zuzka600f 

  Czesc :)

On 4 Sie, 12:10, Piotr Klimek  wrote:


W Suzuki RF600R tez byl zwykly kranik grawitacyjny i elektryczna pompa paliwa.


Tak swoja droga, to ciekawy temat sie skroil przez przypadek...

Nasunelo mi sie jedno pytanko po uwagach w temacie Zygzaka, AT, czy
RF. Czy pompy w tych (Waszych) moto sa zabudowane w baku, czy
zewnetrzne?
Jesli zewnetrzne, to w sumie zwykly kranik zamykajacy wyplyw ma jak
najbardziej sens - przynajmniej dla serwisujacych. Nie mam tylko
pojecia, po chorobe w takim rozwiazaniu stosuje sie pozycje RES, no i
po co to w ogole wystawiac na zewnatrz.
W przypadku pompy zabudowanej w zbiorniku, to konia z rzedem temu, co
uzasadni montaz kranika.

Bedzie z tego megawatek? ;D Droga 'Tino' - do dziela :)

  Pozdrawiam :)
  Tomek

36 Data: Sierpien 04 2010 10:56:25
Temat: Re: Pompa a kranik - czego tak? bylo: Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
Autor: AZ 

On 2010-08-04, zuzka600f  wrote:


Tak swoja droga, to ciekawy temat sie skroil przez przypadek...

Nasunelo mi sie jedno pytanko po uwagach w temacie Zygzaka, AT, czy
RF. Czy pompy w tych (Waszych) moto sa zabudowane w baku, czy
zewnetrzne?
Sa zewnetrzne a calosc idzie tak: kranik ON/RES/OFF, rurka, filterek, trojnik,
jedna pompa, druga pompa.
Jesli zewnetrzne, to w sumie zwykly kranik zamykajacy wyplyw ma jak
najbardziej sens - przynajmniej dla serwisujacych. Nie mam tylko
pojecia, po chorobe w takim rozwiazaniu stosuje sie pozycje RES, no i
po co to w ogole wystawiac na zewnatrz.
Jak to po co jest RES? Zebym wiedzial kiedy zaczela sie rezerwa i nie
zorientowal sie o tym gdy w zbiorniku zostanie pol litra paliwa albo i nic.
Mi sie ostatnio zgubilo pokretelko wiec tylko przekrecilem na RES i patrze
czesciej na wskazowke od paliwa :-)

--
Artur
ZZR 1200

37 Data: Sierpien 04 2010 04:04:53
Temat: Re: Pompa a kranik - czego tak? bylo: Re: dlaczego mam zakrêcaæ kranik?
Autor: zuzka600f 

  Czesc :)

On 4 Sie, 12:56, AZ  wrote:

Sa zewnetrzne ,

No i wszystko jasne :) Kranik masz po to, zeby sie nie pochlapal
mechanik ;)

a calosc idzie tak: kranik ON/RES/OFF, rurka, filterek, trojnik jedna pompa, druga pompa

A z ciekawosci - nie wiesz po co dwie pompy?

Jak to po co jest RES? Zebym wiedzial kiedy zaczela sie rezerwa i nie
zorientowal sie o tym gdy w zbiorniku zostanie pol litra paliwa albo i nic.

IMHO w momencie, jak masz pompe i wtrysk, to najzasadniejsza jest po
prostu lampka rezerwy szczegolnie, ze z tego, co wiem, pompy sa zwykle
smarowane paliwem, ktore pompuja, wiec kazdorazowo, jak dochodzisz do
rezerwy, pompa pracuje, powiedzmy, kiepsko smarowana.

Mi sie ostatnio zgubilo pokretelko wiec tylko przekrecilem na RES i patrze
czesciej na wskazowke od paliwa :-)

No wlasnie - podlacz zaroweczke pod wskazowke - jak dotknie
ogranicznika niech sie zapala i bedziesz wiedzial wszystko ;D

  Pozdrawiam :)
  Tomek

38 Data: Sierpien 04 2010 11:11:08
Temat: Re: Pompa a kranik - czego tak? bylo: Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
Autor: AZ 

On 2010-08-04, zuzka600f  wrote:


No i wszystko jasne :) Kranik masz po to, zeby sie nie pochlapal
mechanik ;)

Otoz to, no i rezerwa.

A z ciekawosci - nie wiesz po co dwie pompy?

Cholera wie, jedna zasila gazniki 1 i 2 a druga 3 i 4.

IMHO w momencie, jak masz pompe i wtrysk, to najzasadniejsza jest po
prostu lampka rezerwy szczegolnie, ze z tego, co wiem, pompy sa zwykle
smarowane paliwem, ktore pompuja, wiec kazdorazowo, jak dochodzisz do
rezerwy, pompa pracuje, powiedzmy, kiepsko smarowana.

Ale jaki wtrysk panie? Gazniki mam :-) No i nie wiem co sucha benzyna tam
za bardzo nasmaruje, poza tym ile one tak pracuja? Szczatkowa ilosc czasu
w porownaniu do pracy jaka wykonuja caly czas.

No wlasnie - podlacz zaroweczke pod wskazowke - jak dotknie
ogranicznika niech sie zapala i bedziesz wiedzial wszystko ;D

Wtedy to juz zostaje z liter paliwa, rezerwa jest jeszcze troche przed
koncem na wskazniku.

--
Artur
ZZR 1200

39 Data: Sierpien 04 2010 04:32:07
Temat: Re: Pompa a kranik - czego tak? bylo: Re: dlaczego mam zakrêcaæ kranik?
Autor: zuzka600f 

  Czesc :)

On 4 Sie, 13:11, AZ  wrote:


Otoz to, no i rezerwa.

na to, to juz wymyslili lampke rezerwy ;)

Ale jaki wtrysk panie? Gazniki mam :-) No i nie wiem co sucha benzyna tam

no dobra :) przyjalem :)

za bardzo nasmaruje, poza tym ile one tak pracuja? Szczatkowa ilosc czasu
w porownaniu do pracy jaka wykonuja caly czas.

wiesz, nie medrkowalbym, gdybym sobie w ten sposob nie zalatwil pompy
w samochodzie ;)
Zostalem wtedy 'uswiadomiony' w temacie smarowania pomp ;)

Wtedy to juz zostaje z liter paliwa, rezerwa jest jeszcze troche przed
koncem na wskazniku.

mialbys wieksza motywacje do oszczednej jazdy :-p

  Pozdrawiam :)
  Tomek

40 Data: Sierpien 04 2010 13:30:09
Temat: Re: Pompa a kranik - czego tak? bylo: Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
Autor: KJ SiÅ‚a Słów 

zuzka600f pisze:

IMHO w momencie, jak masz pompe i wtrysk, to najzasadniejsza jest po
prostu lampka rezerwy szczegolnie, ze z tego, co wiem, pompy sa zwykle
smarowane paliwem, ktore pompuja, wiec kazdorazowo, jak dochodzisz do
rezerwy, pompa pracuje, powiedzmy, kiepsko smarowana.

ej, a nie chodzilo Ci o chlodzenie ?

Ale to chyba w autach pompy padaja od permamantnego jezdzenia na rezerwie, w moto nie slyszalem.

KJ

41 Data: Sierpien 04 2010 13:14:28
Temat: Re: Pompa a kranik - czego tak? bylo: Re: dlaczego mam zakrêcaæ kranik?
Autor:

On Wed, 4 Aug 2010 03:48:12 -0700 (PDT), zuzka600f
wrote:

 Czesc :)

6

Nasunelo mi sie jedno pytanko po uwagach w temacie Zygzaka, AT, czy
RF. Czy pompy w tych (Waszych) moto sa zabudowane w baku, czy
zewnetrzne?

AT - pompa zew. W przeciwnym wypadku kranik jest przeciez bez sensu.

pojecia, po chorobe w takim rozwiazaniu stosuje sie pozycje RES, no i
po co to w ogole wystawiac na zewnatrz.

Np. nowsze AT nie maja kontrolki rezerwy.

W przypadku pompy zabudowanej w zbiorniku, to konia z rzedem temu, co
uzasadni montaz kranika.

Fajnie, oldskulowo wyglada!
Konia se zostaw, a rz±d ukrzyzuj w moim imieniu.

pozdr
newrom
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!
http://demotivation.ru/yjmid8jxapprpic.html

42 Data: Sierpien 04 2010 11:22:17
Temat: Re: Pompa a kranik - czego tak? bylo: Re: dlaczego mam zakrêcaæ kranik?
Autor: Piotr Klimek 

Dnia (Wed, 4 Aug 2010 03:48:12 -0700 (PDT)) ktos podajacy sie za zuzka600f
wyklawiaturowal co nastepuje:

Nasunelo mi sie jedno pytanko po uwagach w temacie Zygzaka, AT, czy
RF. Czy pompy w tych (Waszych) moto sa zabudowane w baku, czy
zewnetrzne?

Tego to juz nie pamietam, ale raczej poza bakiem.

W przypadku pompy zabudowanej w zbiorniku, to konia z rzedem temu, co
uzasadni montaz kranika.

Zeby wiedziec kiedy jest rezerwa jesli nie masz wskaznika paliwa? Chociaz
w RF *chyba* byla lampka od rezerwy.

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3
http://bikepics.com/members/piko/

43 Data: Sierpien 04 2010 12:17:46
Temat: Re: dlaczego mam zakrecac kranik?
Autor: Bartlomiej Kacprzak 


Uzytkownik "zuzka600f"  napisal w wiadomosci

Jest zwykly kranik ON/OFF/RES, zadnego podcisnienia.

W Cebrze albo gsxf tez byl "on/off/res", ale podcisnieniowy - na 'on'
mogles spokojnie zdjac bak i odpiac rurki. Nie wiem, ale nie chce mi
sie wierzyc, ze nie dali sterowania podcisnieniem.

A jestes pewien ze tam jest pozycja OFF? a nie PRI?
Moj GSXF nie mial OFF tylko wlasnie PRI do przelewania gaznika.

pozdr

--
Bartek
Niebieska9'99
Ave1,8
EL

44 Data: Sierpien 04 2010 03:30:15
Temat: Re: dlaczego mam zakrecac kranik?
Autor: zuzka600f 

  Czesc :)

On 4 Sie, 12:17, "Bartlomiej Kacprzak"  wrote:

Uzytkownik "zuzka600f"  napisal w

>> Jest zwykly kranik ON/OFF/RES, zadnego podcisnienia.

> W Cebrze albo gsxf tez byl "on/off/res", ale podcisnieniowy - na 'on'
> mogles spokojnie zdjac bak i odpiac rurki. Nie wiem, ale nie chce mi
> sie wierzyc, ze nie dali sterowania podcisnieniem.

A jestes pewien ze tam jest pozycja OFF? a nie PRI?
Moj GSXF nie mial OFF tylko wlasnie PRI do przelewania gaznika.

Bartek, Zuzie sprzedalem w 2000, a CBR w 2006. Wybacz, ale nie
pamietam, w ktorym z nich, jak bylo.

W jednym byly pozycje ON - podcisnieniowo otwierany powyzej rezerwy,
RES - jak ON, ale na rezerwie, PRI - wolny przeplyw, a w drugim ON i
RES jak w tym wczesniej i OFF - hebel zamykajacy wyplyw (niby do
zostawiania moto na zime itp.). Skoro w GSXF masz ON/RES/PRI, znaczy,
ze w CBR bylo z OFF :)
Ale dywagacje dlaczego w jednych sprzetach jest tak, a w innych
inaczej, to juz IMO inny temat, niz ten.

 Pozdrawiam :)
  Tomek

45 Data: Sierpien 04 2010 11:44:19
Temat: Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
Autor: KJ SiÅ‚a Słów 

zuzka600f pisze:

A jestes pewien, ze masz tam zwykly rygiel? Bo cos mi mowi, ze to
podcisnieniowka jest ;)

Mnie sie  mocno wydaje ze u mnie byl zwykly kranik a pare razy ten bak zdejmowalem, ale to dawno temu bylo.

KJ

46 Data: Sierpien 04 2010 20:36:04
Temat: Re: dlaczego mam zakrêcaæ kranik?
Autor: Ivam 

U¿ytkownik "AZ"  napisa³ w wiadomo¶ci grup

On 2010-08-04, zuzka600f  wrote:

Artur, sorry, ja nie wszystkie moto widzialem, ale nie widzialem
jeszcze moto z tradycyjnym kranikiem i pompa - moze jakas samorobe???

Mojego Zygzaka nie widziales? :-)

A ja moge pokazac fazera;)

I od razu odpowiadam - tam nie jest podcisnieniowka.

--
pzdr:
Ivam

47 Data: Sierpien 04 2010 11:42:03
Temat: Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
Autor: KJ SiÅ‚a Słów 

zuzka600f pisze:

Artur, sorry, ja nie wszystkie moto widzialem, ale nie widzialem
jeszcze moto z tradycyjnym kranikiem i pompa - moze jakas samorobe???

ale jak to nie ?

Wiele moto ma (albo mia³o) pompe na prÄ…d i oprócz tego kranik przy baku - na przyk³ad ZX10.


KJ

48 Data: Sierpien 06 2010 21:05:00
Temat: Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
Autor: Hinek 

U¿ytkownik "KJ Si³a S³ów"  napisa³


Wiele moto ma (albo mia³o) pompe na prÄ…d i oprócz tego kranik przy baku - na przyk³ad ZX10.


Albo np. Honda Deauville itd, itp.

--
Hinek

49 Data: Sierpien 04 2010 11:42:03
Temat: Re: dlaczego mam zakrecac kranik?
Autor: Tmek 

zuzka600f wrote:

 Czesc :)

On 4 Sie, 11:31, AZ  wrote:

No chyba ze ma elektryczna pompe paliwa to nie musi :-)

Artur, sorry, ja nie wszystkie moto widzialem, ale nie widzialem
jeszcze moto z tradycyjnym kranikiem i pompa - moze jakas samorobe???

To malo widziales.
Afryka, tenera itd ma i kranik i pompe.

Tmek

50 Data: Sierpien 04 2010 02:45:17
Temat: Re: dlaczego mam zakrecac kranik?
Autor: zuzka600f 

  Czesc :)

On 4 Sie, 11:42, "Tmek"  wrote:


To malo widziales.
Afryka, tenera itd ma i kranik i pompe.


Mozesz miec racje - nie przygladalem sie im pod tym katem. Natomiast
raczej spodziewam sie tam kranika podcisnieniowego, a nie zwyklego
rygla.

  Pozdrawiam :)
  Tomek

51 Data: Pa?dziernik 13 2010 19:46:49
Temat: Re: dlaczego mam zakrecac kranik?
Autor: Wojtek SobociÅ„ski 

W dniu 2010-08-04 11:45, zuzka600f pisze:

   Czesc :)

On 4 Sie, 11:42,   wrote:

To malo widziales.
Afryka, tenera itd ma i kranik i pompe.


Mozesz miec racje - nie przygladalem sie im pod tym katem. Natomiast
raczej spodziewam sie tam kranika podcisnieniowego, a nie zwyklego
rygla.


W Super Tenerze jest zwyk³y. Sprawdzone :). Poprzednio je¼dzi³em na motorze z jednym kranikiem i jak kupi³em taki z dwoma to 4 razy pola³em sobie silnik benzynÄ… :D

--
Wojtek Sobociński
GG#3101892

52 Data: Sierpien 04 2010 14:08:45
Temat: Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
Autor: Leszek Karlik 

On Wed, 04 Aug 2010 11:37:46 +0200, zuzka600f  wrote:

[...]

Artur, sorry, ja nie wszystkie moto widzialem, ale nie widzialem
jeszcze moto z tradycyjnym kranikiem i pompa - moze jakas samorobe???

Honda NTV ma zwykly kranik i pompÄ™. :-)

--
Leszek 'Leslie' Karlik
NTV 650

53 Data: Wrzesien 02 2010 04:37:04
Temat: Re: dlaczego mam zakrêcaæ kranik?
Autor: Gravel 

On 4 Sie, 11:26, zuzka600f  wrote:

  Czesc :)

2. jak masz nieszczelny zawor iglicowy, paliwo moze przesaczyc sie do
cylindra (-drow) i po sciankach dojsc do oleju, rozrzedzajac go
(utrata wlasciwosci smarnych). Sa co prawda teorie, ze paliwo jest
lotne i zaraz po zagrzaniu odparuje, ale wiecej slyszalem/czytalem o
szkodliwosci takiej mieszanki dla silnika.

True, mialem taki case, wylalem ponad 5 litrow oleju a wczesniej moto
gaslo i plulo olejopaliwem po filtrze powietrza. W sumie nic dziwnego,
przez zime wyparowalo jakies 10l paliwa.
Nie radze wylaczac pompki podcisnienowej na dluzej.

Pozdr,
Gravel

54 Data: Sierpien 04 2010 00:09:42
Temat: Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
Autor: souti 

Vir  wrote:

dlaczego mam zakręcać kranik?

- czy dlatego, ¿e rano bÄ™dÄ™ mia³ zalane ga¼niki?
- czy dlatego, ¿e rano nie bÄ™dÄ™ mia³ wachy w zbiorniku?
- czy po prostu dlatego, ¿e tak trzeba?

IMHO najwa¿niejsze jest tu zagro¿enie p.po¿. wynikajÄ…ce z wyciekajÄ…cego
paliwa przez odpowietrzenie ga¼nika w razie:
-zatopienia p³ywaków
-zablokowania siÄ™ p³ywaków
-dostania siÄ™ syfu do zaworu iglicowego.

Fakt, ¿e zdarza sie raz na milion, ale...

--
souti

55 Data: Sierpien 04 2010 07:41:45
Temat: Re: dlaczego mam zakrêcaæ kranik?
Autor:

On Tue, 03 Aug 2010 22:06:00 +0200, Vir  wrote:

dlaczego mam zakrêcaæ kranik?

Na wszelki wypadek.

pzodr
newrom co nie zakreca bo ma skleroze :-)
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!
http://demotivation.ru/yjmid8jxapprpic.html

Re: dlaczego mam zakręcać kranik?



Grupy dyskusyjne