Grupy dyskusyjne   »   efekt "gaźnikowy"

efekt "ga¼nikowy"



1 Data: Marzec 05 2013 21:21:44
Temat: efekt "ga¼nikowy"
Autor: identyfikator: 20040501 

znalaz³em kiedy¶ stronê na któej by³o to ³adnie opisane, ale to by³o dawno i nie pamiêtam ju¿ nic... a trzeba sobie przypomnieæ...
chodzi o efekt duszenia siê silnika podczas gwa³townego wci¶niêcia gazu, wystêpuj±cy nagminnie w silnikach ga¼nikowych... sk±d on siê bierze? jako¶ samochody z fabryki tego objawu nie maj±, wiêc podejrzewam problem jest ogólnie znany... na czym on polega? i jak go usun±æ?

ostatnio znalaz³em przypadek w którym efekt "ga¼nikowy" pojawia³ siê w silniku z wtryskiem... to mnie dopiero wybi³o z torów rozumienia...



2 Data: Marzec 05 2013 22:39:45
Temat: Re: efekt "ga¼nikowy"
Autor: Nex@pl 

W dniu 2013-03-05 21:21, identyfikator: 20040501 pisze:

znalaz³em kiedy¶ stronê na któej by³o to ³adnie opisane, ale to by³o
dawno i nie pamiêtam ju¿ nic... a trzeba sobie przypomnieæ...
chodzi o efekt duszenia siê silnika podczas gwa³townego wci¶niêcia gazu,
wystêpuj±cy nagminnie w silnikach ga¼nikowych... sk±d on siê bierze?
jako¶ samochody z fabryki tego objawu nie maj±, wiêc podejrzewam problem
jest ogólnie znany... na czym on polega? i jak go usun±æ?

ostatnio znalaz³em przypadek w którym efekt "ga¼nikowy" pojawia³ siê w
silniku z wtryskiem... to mnie dopiero wybi³o z torów rozumienia...


Niewyregulowana mieszanka? Sprawd¼ CO.

3 Data: Marzec 05 2013 23:19:17
Temat: Re: efekt "ga¼nikowy"
Autor: Jarek 


znalaz³em kiedy¶ stronê na któej by³o to ³adnie opisane, ale to by³o dawno i
nie pamiêtam ju¿ nic... a trzeba sobie przypomnieæ...
chodzi o efekt duszenia siê silnika podczas gwa³townego wci¶niêcia gazu, wystêpuj±cy nagminnie w silnikach ga¼nikowych... sk±d on siê bierze? jako¶ samochody z fabryki tego objawu nie maj±, wiêc podejrzewam problem jest ogólnie znany... na czym on polega? i jak go usun±æ?

Pompka przyspieszaj±ca.

4 Data: Marzec 05 2013 23:32:45
Temat: Re: efekt "ga¼nikowy"
Autor: Lewis 

W dniu 2013-03-05 23:19, Jarek pisze:


znalaz³em kiedy¶ stronê na któej by³o to ³adnie opisane, ale to by³o
dawno i
nie pamiêtam ju¿ nic... a trzeba sobie przypomnieæ...
chodzi o efekt duszenia siê silnika podczas gwa³townego wci¶niêcia
gazu, wystêpuj±cy nagminnie w silnikach ga¼nikowych... sk±d on siê
bierze? jako¶ samochody z fabryki tego objawu nie maj±, wiêc
podejrzewam problem jest ogólnie znany... na czym on polega? i jak go
usun±æ?

Pompka przyspieszaj±ca.

W samochodzie z wtryskiem?
Obstawiam ¿e lambda mu wariuje...

--
Pozdrawiam
Lewis

5 Data: Marzec 06 2013 00:13:46
Temat: Re: efekt "ga¼nikowy"
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Tue, 5 Mar 2013 21:21:44 +0100, identyfikator: 20040501 napisa³(a):

znalaz³em kiedy¶ stronê na któej by³o to ³adnie opisane, ale to by³o dawno i
nie pamiêtam ju¿ nic... a trzeba sobie przypomnieæ...
chodzi o efekt duszenia siê silnika podczas gwa³townego wci¶niêcia gazu,
wystêpuj±cy nagminnie w silnikach ga¼nikowych... sk±d on siê bierze? jako¶
samochody z fabryki tego objawu nie maj±, wiêc podejrzewam problem jest
ogólnie znany... na czym on polega? i jak go usun±æ?

ostatnio znalaz³em przypadek w którym efekt "ga¼nikowy" pojawia³ siê w
silniku z wtryskiem... to mnie dopiero wybi³o z torów rozumienia...

Nie ma to zapewne nic wspólnego z ga¼nikami.

Silniki z elektronicznym wtryskiem podczas pracy w sta³ych warunkach
dzia³aj± w pêtli zamkniêtej, sterowane sygna³ami z sondy lambda.

W chwili gwa³towego naci¶niêcia gazu ECU na podstawie TPS zmienia tryb
pracy na pêtlê otwart± gdzie ilo¶æ paliwa dawkowana jest w oparciu o
czujniki MAP/MAF i IAT.

I tu szuka³bym przyczyn - w którym¶ z tych czujników, albo np. lewym
powietrzu.

Do tego do sprawdzenia ci¶nienie na listwie wtryskowej - przyczyn± mo¿e byæ
niewydolna pompa paliwa i spadek ci¶nienia na listwie w sytuacji du¿ego
zapotrzebowania na paliwo.

6 Data: Marzec 06 2013 00:16:33
Temat: Re: efekt "ga¼nikowy"
Autor: Lewis 

W dniu 2013-03-06 00:13, Tomasz Pyra pisze:

Dnia Tue, 5 Mar 2013 21:21:44 +0100, identyfikator: 20040501 napisa³(a):

znalaz³em kiedy¶ stronê na któej by³o to ³adnie opisane, ale to by³o dawno i
nie pamiêtam ju¿ nic... a trzeba sobie przypomnieæ...
chodzi o efekt duszenia siê silnika podczas gwa³townego wci¶niêcia gazu,
wystêpuj±cy nagminnie w silnikach ga¼nikowych... sk±d on siê bierze? jako¶
samochody z fabryki tego objawu nie maj±, wiêc podejrzewam problem jest
ogólnie znany... na czym on polega? i jak go usun±æ?

ostatnio znalaz³em przypadek w którym efekt "ga¼nikowy" pojawia³ siê w
silniku z wtryskiem... to mnie dopiero wybi³o z torów rozumienia...

Nie ma to zapewne nic wspólnego z ga¼nikami.

Silniki z elektronicznym wtryskiem podczas pracy w sta³ych warunkach
dzia³aj± w pêtli zamkniêtej, sterowane sygna³ami z sondy lambda.

W chwili gwa³towego naci¶niêcia gazu ECU na podstawie TPS zmienia tryb
pracy na pêtlê otwart± gdzie ilo¶æ paliwa dawkowana jest w oparciu o
czujniki MAP/MAF i IAT.

I tu szuka³bym przyczyn - w którym¶ z tych czujników, albo np. lewym
powietrzu.

Do tego do sprawdzenia ci¶nienie na listwie wtryskowej - przyczyn± mo¿e byæ
niewydolna pompa paliwa i spadek ci¶nienia na listwie w sytuacji du¿ego
zapotrzebowania na paliwo.

  Jest jeszcze co¶ takiego jak czas przej¶cia w open loop i warto¶æ MAP/MAF która musi zostaæ przekroczona aby wej¶æ w OL.

--
Pozdrawiam
Lewis

7 Data: Marzec 06 2013 00:42:09
Temat: Re: efekt "ga¼nikowy"
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Wed, 06 Mar 2013 00:16:33 +0100, Lewis napisa³(a):

W dniu 2013-03-06 00:13, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Tue, 5 Mar 2013 21:21:44 +0100, identyfikator: 20040501 napisa³(a):

znalaz³em kiedy¶ stronê na któej by³o to ³adnie opisane, ale to by³o dawno i
nie pamiêtam ju¿ nic... a trzeba sobie przypomnieæ...
chodzi o efekt duszenia siê silnika podczas gwa³townego wci¶niêcia gazu,
wystêpuj±cy nagminnie w silnikach ga¼nikowych... sk±d on siê bierze? jako¶
samochody z fabryki tego objawu nie maj±, wiêc podejrzewam problem jest
ogólnie znany... na czym on polega? i jak go usun±æ?

ostatnio znalaz³em przypadek w którym efekt "ga¼nikowy" pojawia³ siê w
silniku z wtryskiem... to mnie dopiero wybi³o z torów rozumienia...

Nie ma to zapewne nic wspólnego z ga¼nikami.

Silniki z elektronicznym wtryskiem podczas pracy w sta³ych warunkach
dzia³aj± w pêtli zamkniêtej, sterowane sygna³ami z sondy lambda.

W chwili gwa³towego naci¶niêcia gazu ECU na podstawie TPS zmienia tryb
pracy na pêtlê otwart± gdzie ilo¶æ paliwa dawkowana jest w oparciu o
czujniki MAP/MAF i IAT.

I tu szuka³bym przyczyn - w którym¶ z tych czujników, albo np. lewym
powietrzu.

Do tego do sprawdzenia ci¶nienie na listwie wtryskowej - przyczyn± mo¿e byæ
niewydolna pompa paliwa i spadek ci¶nienia na listwie w sytuacji du¿ego
zapotrzebowania na paliwo.

  Jest jeszcze co¶ takiego jak czas przej¶cia w open loop

To powinno nast±piæ od razu na podstawie sygna³u z TPS - w sumie g³ównie po
to ten czujnik.

Natomiast byæ mo¿e problem jest taki ¿e ECU trybu z jaki¶ przczyn nie
zmienia i st±d zamulanie silnika, po przepustnica otwarta, a dawka paliwa
idzie po staremu.

Ale trudno cokolwiek diagnozowaæ na podstawie szklanej kuli.
Samochód trzeba pod³±czyæ albo do komputera, albo do odpowiednich czujników
zewnêtrznych (albo jedno i drugie) i kumaty diagnosta szybko znajdzie o co
chodzi.

8 Data: Marzec 06 2013 09:35:23
Temat: Re: efekt "ga¼nikowy"
Autor: BartekK 

W dniu 2013-03-05 21:21, identyfikator: 20040501 pisze:

chodzi o efekt duszenia siÄ™ silnika podczas gwa³townego wciÅ›niÄ™cia gazu,
wystÄ™pujÄ…cy nagminnie w silnikach ga¼nikowych... skÄ…d on siÄ™ bierze?
Bierze siÄ™ z zasady pracy ga¼nika. Przep³ywajÄ…ce powietrze przez ga¼nik "zabiera" ze sobÄ… rozpylone paliwo. Iloæ rozpylonego paliwa zale¿y tylko i wy³Ä…cznie od iloÅ›ci przep³ywajÄ…cego powietrza. Gdy otworzysz przepustnicÄ™ - nic siÄ™ nie dzieje wiÄ™cej, silnik ma nadal takÄ… samÄ… pojemnoæ i prÄ™dkoæ obrotowÄ…, wiÄ™c "ciÄ…gnie" powietrza tyle samo. Mieszanka paliwo/powietrze jest ustawiana na ga¼niku "trochÄ™ za bogata" tak by takÄ… sytuacjÄ™ korygować. WiÄ™c silnik dostaje "trochÄ™" wiÄ™cej mieszanki ni¿ przed otwarciem przepustnicy, i zaczyna siÄ™ rozpÄ™dzać, zwiÄ™kszajÄ…c obroty i zwiÄ™kszajÄ…c przep³yw powietrza przez ga¼nik, a tym samym te¿ "zabierajÄ…c" wiÄ™cej paliwa. Ale gdy zbyt gwa³townie naciÅ›niemy gaz, przy zbyt niskich obrotach - mo¿emy zrobić zbyt ubogÄ… mieszankÄ™ (naddatek paliwa nie skompensuje ca³kowicie otwartej przepustnicy) i praktycznie zdusimy silnik. Aby silnik "lepiej reagowa³ na gaz" dawa³o siÄ™ wiÄ™kszÄ… dyszÄ™ paliwowÄ…, tak by "naddatek" paliwa by³ wiÄ™kszy, wiÄ™c mocniej mo¿na by³o wcisnąć gaz bez d³awienia silnika...

To zjawisko wystÄ™puje tylko w prostych ga¼nikach (np maluch), bo wszystkie sensowniejsze konstrukcje sÄ… wyposa¿one w tzw. pompkÄ™ przyspieszacza - gdy gwa³townie naciska siÄ™ gaz i otwiera przepustnicÄ™, jest wtryskiwana dodatkowa dawka paliwa przez coÅ› dzia³ajÄ…cego jak strzykawka. Ka¿de szybkie wciÅ›niÄ™cie gazu ("pompowanie" peda³em gazu) powoduje wstrzykniÄ™cie kolejnej dawki, i dlatego ³atwo "zalać" taki silnik, gdy ma problemy by odpalić a my peda³ujemy bez opamiÄ™tania...

Jak ju¿ inni napisali - w aucie z wtryskiem, nawet monowtryskiem - nie ma to ¿adnego zwiÄ…zku, to zupe³nie inna zasada dzia³ania, i podobny efekt wywo³ujÄ… inne awarie.


--
| Bart³omiej Ku¼niewski
|   GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

9 Data: Marzec 06 2013 10:12:37
Temat: Re: efekt "ga¼nikowy"
Autor: Jakub Witkowski 

W dniu 2013-03-06 09:35, BartekK pisze:

> Bierze siÄ™ z zasady pracy ga¼nika. Przep³ywajÄ…ce powietrze przez ga¼nik "zabiera" ze sobÄ… rozpylone paliwo. Iloæ rozpylonego paliwa zale¿y tylko i wy³Ä…cznie od iloÅ›ci przep³ywajÄ…cego powietrza.

W przybli¿eniu, zgoda

> Gdy otworzysz przepustnicÄ™ - nic siÄ™ nie dzieje wiÄ™cej, silnik ma nadal takÄ… samÄ… pojemnoæ i prÄ™dkoæ obrotowÄ…, wiÄ™c "ciÄ…gnie" powietrza tyle samo.

A to ju¿ bzdura, drogi kolego :)
Przepustnica pe³ni rolÄ™ w³aÅ›nie przes³ony, czyli oporu regulujÄ…cego przep³yw/podciÅ›nienie/
w kolektorze i w efekcie stopieÅ„ nape³nienia cylindra.

Przy *tej samej prÄ™dkoÅ›ci obotowej*, przy w pe³ni otwartej przepustnicy cylinder nape³nia
siÄ™ w ka¿dym cyklu do powiedzmy do 90% ciÅ›nienia atmosferycznego (niewielkie straty tylko
na oporze dolotu, zaworów), a przy zamkniÄ™tej, do powiedzmy zaledwie 10%. W takim smamym
stosunku zmienia siÄ™ te¿ oczywiÅ›cie masa zasysanego powierza na ka¿dy cykl, a to ma
oczywisty i bezpoÅ›redni wp³yw na przep³yw, czyli iloæ paliwa w jednostce czasu.

> Mieszanka paliwo/powietrze jest ustawiana na ga¼niku "trochÄ™ za bogata" tak by takÄ… sytuacjÄ™ korygować. WiÄ™c silnik dostaje "trochÄ™" wiÄ™cej mieszanki ni¿ przed otwarciem przepustnicy, i zaczyna siÄ™ rozpÄ™dzać

ca³kowicie b³Ä™dny opis, wynikajÄ…cy z niezrozumienia tego, co wy¿ej...

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogÄ… być niepowa¿ne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub ca³oÅ›ci poglÄ…dom ich Autora.

10 Data: Marzec 06 2013 10:34:06
Temat: Re: efekt "ga¼nikowy"
Autor: J.F 

U¿ytkownik "Jakub Witkowski"  napisa³ w wiadomoÅ›ci
W dniu 2013-03-06 09:35, BartekK pisze:

Mieszanka paliwo/powietrze jest ustawiana na ga¼niku "trochÄ™ za bogata" tak by takÄ… sytuacjÄ™ korygować. WiÄ™c silnik dostaje "trochÄ™" wiÄ™cej mieszanki ni¿ przed otwarciem przepustnicy, i zaczyna siÄ™ rozpÄ™dzać
ca³kowicie b³Ä™dny opis, wynikajÄ…cy z niezrozumienia tego, co wy¿ej...

Tak jest.
Tym niemniej ... po wdepnieciu pedalu widac mieszanka jest zbyt uboga,
bo wiele gaznikow mialo "pompke przyspieszania", ktora podawala dodatkowa porcje paliwa w czasie wciskania pedalu (tzn poki coraz glebiej wciskalismy).

J.

11 Data: Marzec 06 2013 13:46:56
Temat: Re: efekt "ga¼nikowy"
Autor: Jakub Witkowski 

W dniu 2013-03-06 10:34, J.F pisze:

U¿ytkownik "Jakub Witkowski"  napisa³ w wiadomoÅ›ci
W dniu 2013-03-06 09:35, BartekK pisze:
Mieszanka paliwo/powietrze jest ustawiana na ga¼niku "trochÄ™ za bogata" tak by takÄ… sytuacjÄ™ korygować. WiÄ™c silnik dostaje "trochÄ™" wiÄ™cej mieszanki ni¿ przed otwarciem przepustnicy, i zaczyna siÄ™ rozpÄ™dzać
ca³kowicie b³Ä™dny opis, wynikajÄ…cy z niezrozumienia tego, co wy¿ej...

Tak jest.
Tym niemniej ... po wdepnieciu pedalu widac mieszanka jest zbyt uboga,
bo wiele gaznikow mialo "pompke przyspieszania", ktora podawala dodatkowa porcje paliwa w czasie wciskania pedalu (tzn poki coraz glebiej wciskalismy).

Zgadza siÄ™ ale t³umaczÄ… to zjawisko nieco inaczej:

"Podczas pracy silnika na biegu ja³owym w rurze ssÄ…cej panuje doæ du¿e podciÅ›nienie dochodzÄ…ce do 300 mm s³upa rtÄ™ci.
Wo­bec tak niskiego ciÅ›nienia benzyna bardzo szybko paruje i nie wykazuje sk³onnoÅ›ci do skraplania siÄ™ na Å›ciankach rury ssÄ…cej.
Je¿eli jednak nagle otworzy siÄ™ przepustnicÄ™ ga¼nika (ods³oni ca³y przekrój przelo­towy), ciÅ›nienie powietrza w gardzieli
zbli¿a siÄ™ do ciÅ›nienia atmosfe­rycznego (podciÅ›nienie zanika), co utrudnia odparowanie benzyny. JednoczeÅ›nie wydajnoæ
rozpylaczy zwiÄ™ksza siÄ™ stosunkowo powoli, wskutek czego przez krótki okres do cylindrów nap³ywa mieszanka zawierajÄ…ca
zbyt ma³o paliwa. Ponadto obni¿enie siÄ™ temperatury mie­szanki, wskutek nap³ywu du¿ych iloÅ›ci zimnego powietrza po gwa³tow­nym
uchyleniu przepustnicy, powoduje znaczne pogorszenie siÄ™ jakoÅ›ci mieszanki. WystÄ™powanie tych zjawisk w chwilach nag³ego
otwarcia przepust­nicy powoduje d³awienie siÄ™ pracujÄ…cego silnika"

http://afk.com.pl/?nieprawidlowa-regulacja-pompki-przyspieszajacej,357

Z tego pewne moje wÄ…tpliwoÅ›ci budzi owa "wydajnoæ rozpylaczy" która "zwiÄ™ksza siÄ™ stosunkowo powoli", no bo niby
czemu: dysza, podciÅ›nienie, Bernoulli; gdzie to opó¼nienie? Ale reszta brzmi rozsÄ…dnie, zw³aszcza na zimnym silniku,
i to by siÄ™ zgadza³o.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogÄ… być niepowa¿ne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub ca³oÅ›ci poglÄ…dom ich Autora.

12 Data: Marzec 06 2013 11:17:06
Temat: Re: efekt "ga¼nikowy"
Autor: BartekK 

W dniu 2013-03-06 10:12, Jakub Witkowski pisze:

 > Gdy otworzysz przepustnicÄ™ - nic siÄ™ nie dzieje wiÄ™cej, silnik ma
nadal takÄ… samÄ… pojemnoæ i prÄ™dkoæ obrotowÄ…, wiÄ™c "ciÄ…gnie" powietrza
tyle samo.
A to ju¿ bzdura, drogi kolego :)
Dziękuję za skorygowanie :)

Przy *tej samej prÄ™dkoÅ›ci obotowej*, przy w pe³ni otwartej przepustnicy
cylinder nape³nia
siÄ™ w ka¿dym cyklu do powiedzmy do 90% ciÅ›nienia atmosferycznego
(niewielkie straty tylko
na oporze dolotu, zaworów), a przy zamkniÄ™tej, do powiedzmy zaledwie
10%. W takim smamym
stosunku zmienia siÄ™ te¿ oczywiÅ›cie masa zasysanego powierza na ka¿dy
cykl, a to ma
oczywisty i bezpoÅ›redni wp³yw na przep³yw, czyli iloæ paliwa w
jednostce czasu.
Co jednak nie zmienia faktu, ¿e jest tak, ¿e mieszanka jest (by³aby) zbyt uboga przy przyspieszaniu, bo jest dobierana do jakichÅ› przep³ywów Å›rednich, i jest ta sytuacja ratowana podciÅ›nienowym cofaniem zap³onu (ratowaniem siÄ™ przed spalaniem stukowym na zbyt ubogiej mieszance) oraz pompkÄ… przyspieszacza (wzbogacenie mieszanki, ale kiepskie, bo s³abo przetworzone paliwo z cieczy w emulsjÄ™/opary)


--
| Bart³omiej Ku¼niewski
|   GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

13 Data: Marzec 06 2013 13:13:57
Temat: Re: efekt "ga¼nikowy"
Autor: J.F 

U¿ytkownik "BartekK"  napisa³ w wiadomoÅ›ci
W dniu 2013-03-06 10:12, Jakub Witkowski pisze:

Przy *tej samej prÄ™dkoÅ›ci obotowej*, przy w pe³ni otwartej przepustnicy
cylinder nape³nia
siÄ™ w ka¿dym cyklu do powiedzmy do 90% ciÅ›nienia atmosferycznego
[...]
Co jednak nie zmienia faktu, ¿e jest tak, ¿e mieszanka jest (by³aby) zbyt uboga przy przyspieszaniu, bo jest dobierana do jakichÅ› przep³ywów Å›rednich,

Teoretycznie gaznik dawkuje dobrze w calym zakresie przeplywow.
Praktyka moze byc rozna, ale sie przynajmniej stara.

i jest ta sytuacja ratowana podciÅ›nienowym cofaniem zap³onu (ratowaniem siÄ™ przed spalaniem stukowym na zbyt ubogiej mieszance)

Hm, nie wiem czy dobrze.
Cos mi sie kojarzy ze przyspieszenie zaplonu jest podcisnieniowo regulowane bo przy niskim napelnieniu spalanie wolno sie rozwija.

I te regulacja dziala caly czas - tzn jak wcisniesz pedal to podcisnienie w kolektorze spada, po czym w miare jak silnik nabiera obrotow - rosnie, ale na ile rosnie, to zalezy od glebokosci wcisniecia i otwarcia przepustnicy.
Jak jest pedal w podlodze, to podcisnienie jest male.

oraz pompkÄ… przyspieszacza (wzbogacenie mieszanki, ale kiepskie, bo s³abo przetworzone paliwo z cieczy w emulsjÄ™/opary)

To przede wszystkim jest chwilowe - poki noga idzie w dol.
Jak trzymasz pedal rowno wcisniety, to dodatkowego paliwa nie ma.


J.

14 Data: Marzec 06 2013 13:52:34
Temat: Re: efekt "ga¼nikowy"
Autor: Jakub Witkowski 

W dniu 2013-03-06 13:13, J.F pisze:
>> i jest ta sytuacja ratowana podciÅ›nienowym cofaniem zap³onu (ratowaniem siÄ™ przed spalaniem stukowym na zbyt ubogiej mieszance)
>
> Hm, nie wiem czy dobrze.
> Cos mi sie kojarzy ze przyspieszenie zaplonu jest podcisnieniowo regulowane bo przy niskim napelnieniu spalanie wolno sie rozwija.

Zgadza siÄ™, chodzi w³aÅ›nie o obciÄ…¿enie (czyli: nape³nienie), które mierzy ten podciÅ›nieniowy cz³on regulatora.

> To przede wszystkim jest chwilowe - poki noga idzie w dol.
> Jak trzymasz pedal rowno wcisniety, to dodatkowego paliwa nie ma.

I generalnie dzia³a to tak sobie, ale lepszy rydz ni¿ nic ;)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogÄ… być niepowa¿ne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub ca³oÅ›ci poglÄ…dom ich Autora.

15 Data: Marzec 15 2013 03:12:49
Temat: Re: efekt "ga¼nikowy"
Autor: Adam P³aszczyca 

Dnia Tue, 5 Mar 2013 21:21:44 +0100, identyfikator: 20040501 napisa³(a):

chodzi o efekt duszenia siê silnika podczas gwa³townego wci¶niêcia gazu,
wystêpuj±cy nagminnie w silnikach ga¼nikowych... sk±d on siê bierze? jako¶

Z tego, ¿e benzyna ma masê.

samochody z fabryki tego objawu nie maj±, wiêc podejrzewam problem jest
ogólnie znany... na czym on polega? i jak go usun±æ?

Dodac pompke przy¶pieszajac±.

ostatnio znalaz³em przypadek w którym efekt "ga¼nikowy" pojawia³ siê w
silniku z wtryskiem... to mnie dopiero wybi³o z torów rozumienia...

To zupe³nie inne przyczyny.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kêszyca Le¶na 51/9, 66-305 Kêszyca Le¶na
 _______/ /_     Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Re: efekt "gaźnikowy"



Grupy dyskusyjne