fiat sejcento
1 | Data: Maj 24 2007 14:24:56 |
Temat: fiat sejcento | |
Autor: newsy | witam 2 |
Data: Maj 24 2007 14:44:00 | Temat: Re: fiat sejcento | Autor: emes |
witamnie ma czegos takiego jak SEJCZENTO SEICENTO ! 3 |
Data: Maj 24 2007 12:40:18 | Temat: Re: fiat sejcento | Autor: Dave | witamużytkowania auta zakupionego w salonie i przejechaniu 64 tys.km moja lista zarzutów jest dosc długa.Do najważniejszych bolączek należą: słabe zawieszenie,skandalicznie niska jakośc układu wydechowego! Do tego wymieniałem uszczelniacze półosi. Najpoważniejszą awarią było upalenie się 3 zaworu po 20 tys!!!!!+ wymiana cieknącej uszczelki pod głowicą.Myślę,że trafiłem jakiś poniedziałkowy egzemplarz!Reszta to bzdety.Auto mało pali 5l.-trasa 6-mieszany 8-miasto.Pozdrawiam -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 4 |
Data: Maj 25 2007 18:42:35 | Temat: Re: fiat sejcento | Autor: Jacek | Reszta to bzdety.Auto mało pali 5l.-trasa 6-mieszanytroszke nie na temat ale.... moja megi 1,6 pali po miesie nie wiecej niz 7 z klimą, trasa 6..... a konfort nie porównywalny poprzednie clio nie przekraczało 6.... jestem zszokowany..... -- Jacek T. Megi K4M '99 RXE (oklejony) ex Clio C1E '91 Merida Kalahari 510 SX (black and yellow) 5 |
Data: Maj 26 2007 02:43:56 | Temat: Re: fiat sejcento | Autor: J.F. | On Fri, 25 May 2007 18:42:35 +0200, Jacek wrote: Reszta to bzdety.Auto mało pali 5l.-trasa 6-mieszanytroszke nie na temat ale.... moja megi 1,6 pali po miesie nie wiecej niz 7 z Hm, ze renault sie dorobil oszczednych silnikow beznynowych to slyszalem, ale juz w 99 ? Jezdzic nie umiecie, pokazcie te auta, zobaczymy ile naprawde pala po miescie :-) J. 6 |
Data: Maj 26 2007 08:58:18 | Temat: Re: fiat sejcento | Autor: Cavallino |
Hm, ze renault sie dorobil oszczednych silnikow beznynowych to Właśnie wtedy. Potem popsuli - te same silniki w MII palą dużo więcej. 7 |
Data: Maj 28 2007 08:50:37 | Temat: Re: fiat sejcento | Autor: Jacek |
Hm, ze renault sie dorobil oszczednych silnikow beznynowych to dokladnie ... MII pali okolo 10 po miescie... a niby to samo co do jazdy .... jak kresisz motor do 5,5 tys na kazdym biegiu to jasne ze spali swoje, ale jak znasz charakterystyke swojego silnika i wykorzystujesz to praktycznie to zapewniam, jazda jest dynamiczna i oszczedna Pozdrawiam -- Jacek T. Megi K4M '99 RXE (oklejony) ex Clio C1E '91 Merida Kalahari 510 SX (black and yellow) 8 |
Data: Maj 24 2007 14:47:52 | Temat: Re: fiat sejcento | Autor: Marcin K. | Użytkownik "newsy" napisał rozgladam sie za fiatem sejcento, ale nie mam zadnego znajomego ktory by 7-8 lat czyli rocznik 99-00 ... czyli mniej wiecej taki jaki ja opychalem rowno 3 lata temu. Mialem SC'900 z listopada 1999 od nowosci. tak wiec jak go sprzedawalem mial 4,5 roku i ok 80.000 na liczniku i wlasnie zaczynal sie coraz czesciej psuc. Ja przez ten czas zrobilem w nim z powazniejszych rzeczy: amortyzatory z przodu, wiatrak chlodnicy x2 (typowa i czesta usterka - ja u znajomego za 2-gim razem wstawilem w jego miejsce nieco przerobiony wiatraczek z uno), cieknaca nagrzewnica, reczny i bebny z tylu. dodatkowo wymienialem szyby z przodu i z tylu .. ale to jakby przypadki losowe (spotkanie z bazantem i porwanym przez wiatr parasolem ogrodowym) 9 |
Data: Maj 24 2007 15:38:06 | Temat: Re: fiat sejcento | Autor: Luke | newsy pisze: witamwentylator chlodnicy - czeste przypadki, szczegolnie po okresie jesienno zimowym. wymienilem i od kilku lat jest spokoj. alternator lubi sobie peknac. wsadzilem od punto, ktory sam z siebie nie peka raczej. tuleje wahaczy tylnych. potrafi sie zapiec silnik tylnej wycieraczki. tylu letni samochod (zakladajac normalny przebieg) powinien miec juz powymieniane elementy zawieszenia (amorki), tuleje, koncowki drazkow, bo raczej jak nie byly wymieniane to ty to bedziesz musial zrobic. pekla mi linka sprzegla i wymienilem bendix. wiecej grzechow auto nie popelnilo i oprocz tej linki sprzegla nigdy nie nastapila awaria, ktora uniemozliwila badz przerwala jazde. generalanie jestem bardzo zaskoczony tym fiatem. od strony technicznej (psucie sie) jest bardzo dobrze. ruda tez go nie tyka. teraz tylko planuje ustawic zawory, na wszelki wypadek wymienic UPG, pasek rozrzadu, napinacz i mozna jezdzic dalej. BTW koszty czesci i napraw male, sporo rzeczy samemu mozna zrobic jak ktos ma ochote. 2001 150 tys przebiegu. 10 |
Data: Maj 24 2007 21:05:39 | Temat: Re: fiat sejcento | Autor: Markus Sprungk | newsy napisał(a): witam Seicento SX, aktualny przebieg 139 tys z groszami. Jak dotąd nic się nie zepsuło. Normalne standardowe koszty eksploatacji. Serwisowany w ASO od początku. Jestem drugim właścicielem -- Markus Sprungk msprungk(at)post(KROPKA)pl ICQ: 79050392 Tlen: msprungk GG: 1447098 11 |
Data: Maj 24 2007 22:40:58 | Temat: Re: fiat sejcento | Autor: Dr.Om |
witam Czlowieku wylej se kubeł zimnej wody na głowe od Fiata Sei i CC to uciekaj jak najdalej, za te pieniadze kup sobie francuza np. Renault Clio z lat 90 ( jest oszczedny ) lub jakiegos japonca z malym silnikiem auta te praktycznie wogole sie niepsuja i co wazne sa oszczedne lub zakup sobie BMW E36 jesli lubisz troszke wrazen, obecnie auta nie maja rzadnej wartosci wszystkie sa w podobnej cenie, czesci do markowych aut tez sa w cenie fiatowskich czesci. 12 |
Data: Maj 24 2007 21:11:55 | Temat: Re: fiat sejcento | Autor: | Dr.Om napisał(a): > Mam takie samo zdanie. SC 900 mialem 6 lat. Najczestsze usterki : Zawieszenie - tuleje, amortyzatory (z 4-5x ) Hamulce - zapiekajace sie bebny (3-4x), linka hamulca recznego (2x), pompa hamulcowa (x1) Wentylator chlodnicy x1 , termostat x1 Rura wydechowa (3x) - fajne brzmi ten silniczek bez tlumika ;) Linka gazu (x1) Wtyczka od ukladu wtryskowego (x1) Zapieczone klamki (2x) Ceny czesci nieproporcjonalnie drogie a usterki dosyc czeste. Do tego : 1. Znikoma moc silnika (900ccm) 2. Nieproporcjonalnie wysokie spalanie 3. Malo bezpieczny 4. Niewygodny Cenilem go za to ze mozna go bylo latwo zaparkowac, mial niskie OC, wbrew pozorom calkiem pakowny, swietne hamulce, bardzo praktyczna poleczka po stronie pasazera i za to ze wogole jezdzil :) Przy obecnych cenach samochodow rozejrzalbym sie uwazniej i wybral cos zamiast tego SC. Pozdrawiam suskind -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 13 |
Data: Maj 24 2007 23:27:41 | Temat: Re: fiat sejcento | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak |
Czlowieku wylej se kubeł zimnej wody na głowe od Fiata Sei i CC to Skończ tę podstawówkę w końcu i dostań się wreszcie do wymarzonego gimnazjum. -- Marcin "Kenickie" Mydlak [WRC] Biały Pug 306 1.4 + LPG z bombką pod autem ;) President JFK RS39 + ML 145 GG: 291246 ; kenickie<at>box43<kropek>pl; skype: kenickie_pl 14 |
Data: Maj 25 2007 08:31:25 | Temat: Re: fiat sejcento | Autor: Przemek | "Dr.Om" wrote in
pierdolisz jak potluczony... oczywiscie to wszystko wiesz od kolegow z podworka, tak? bo czytajac to co napisales, dochodze do wniosku, ze na pewno nie z wlasnego doswiadczenia. a ja wlasnie polecam (moze nie SC), ale CC 900/1100 -- Pozdrawiam Przemek BX 19 TRD '88 Automat, Xsara II Break 1.9D '00 15 |
Data: Maj 25 2007 14:57:41 | Temat: Re: fiat sejcento | Autor: Dr.Om |
"Dr.Om" wrote in Facet wez ty poczytaj troche o technologi właściwosci metali i stopów, fiat zawsze bedzie autem awaryjnym poniewaz auto jest tanie wiec wszystkie elementy silnika oraz zawieszenia sa robione bardzo dokladnie ale wytrzymalosc materjalu jest bardzo krotka, nawet jak bedziesz dbal oleje wymienial itp to zrobisz 200tys km ale jesli bedziesz dbac o silnik w markowych autach to zrobisz 800tys km lub wiecej tak jest prawda. 16 |
Data: Maj 25 2007 13:17:52 | Temat: Re: fiat sejcento | Autor: Przemek | "Dr.Om" wrote in Facet wez ty poczytaj troche o technologi właściwosci metali i stopów, nie wiem czy zauwazyles, ale od poczatku lat 90 ubieglego stulecie samochody produkuje sie na ilosc a nie na jakosc. i nie wazne, czy to jest mercedes czy vw czy jeszcze jakies inny - tak jest i koniec. teraz auta robia ksiegowi, ktorzy maja serdecznie w dupie wszystko - dla nich liczy sie tylko fakt, aby auto bylo produkowane jak najtaniej. dlatego tez sa wspolne plyty podlogowe, kupe innych podzespolow/czesci. wejdz sobie na katalog intercarsa i poszukaj se dowolna czesc samochodowa - a potem kliknij w zakladke "Stosowane w.." - zdziwisz sie niezle, jakie to ma zastosowanie. poza tym producenci zlecaja wytwarzanie podzespolow podwykonawcom. I tak np. TRW robi zarowno zawieszenie do VW/Audi (wielowahaczowe) jak i uklady kierownicze do Fiata, a co najwyzej wlasciciel marki da swoj znaczek na opakowaniu, a taki Bosch robi uklady wtryskowe/osprzet elektryczny do wszystkich marek/typow. I tyle by bylo w tej kwestii. A jak cos podwykonawcy spierdola, to i tak obowiazek wymiany elementow spada na wlasciciela marki - prosze przyklad: http://www.roadlook.pl/aktualnosci/akcje-serwisowe-fiatow-panda-i-dukato- oraz-vw-golfow-i-touranow.html http://www.autocentrum.pl/go/41__Akcja_serwisowa_Toyoty_Yaris__1440076447.h tml -- Pozdrawiam Przemek BX 19 TRD '88 Automat, Xsara II Break 1.9D '00 Czechowice-Dziedzice 17 |
Data: Maj 25 2007 16:44:19 | Temat: Re: fiat sejcento | Autor: J.F. | On Fri, 25 May 2007 13:17:52 +0000 (UTC), Przemek wrote: nie wiem czy zauwazyles, ale od poczatku lat 90 ubieglego stulecie A jestes pewien ? To czemu maja ABS, 16 zaworkow w silniku, gdy z powodzeniem starczy 8 i jeden walek, 6 a nie 4 biegowa skrzynia, najrozniejsze pierdulki w srodku ... Wrecz bym powiedzial ze teraz wciska sie klientowi rozne duperelki. dlatego tez sa wspolne plyty podlogowe, kupe innych podzespolow/czesci. No coz, od strony technicznej .. zrobiles "najlepsze" zawieszenie do polo .. to co chcesz zmienic zeby pasowalo do Skody ? Do Skody tez jest najlepsze :-) wejdz sobie na katalog intercarsa i poszukaj se dowolna czesc samochodowa - A czym sie ma roznic np zacisk hamulca w astrze/civic/golf ? Albo alternator ? poza tym producenci zlecaja wytwarzanie podzespolow podwykonawcom. I tak A nawet w druga strone - to Bosch projektuje osprzet, a reszta go stosuje .. J. 18 |
Data: Maj 26 2007 20:52:33 | Temat: Re: fiat sejcento | Autor: Przemek | Dnia Fri, 25 May 2007 16:44:19 +0200, J.F napisał(a): i nie wazne, czy to jest mercedes czy vw czy jeszcze jakies inny - tak jest masz racje, wciska sie pierdoly, bo klienci sie rozbestwili... ale wynika to z faktu, ze kiedys te ekstrawagancje byly dostepne TYLKO w luksusowych wozach, a nie w popularnych kompaktach. Z czasem konkurencja zmusila producentow, to montowania ich w nizszych klasach. Masowosc tych "wynalazkow" spowodowala obnizke cen, co jest chyba logiczne. A i tak w koncowym efekcie, za wszystko zaplaci klient... dlatego tez sa wspolne plyty podlogowe, kupe innych podzespolow/czesci. pewnie, i jeszcze bedzie pasowalo do seata/audi, a jak dobrze pojdzie, to jeszcze sprzedamy do chin, a tam z tego zrobia 5 mln aut po nazwa chujwico :) wejdz sobie na katalog intercarsa i poszukaj se dowolna czesc samochodowa - ano niczym, ale glupie jest gadanie, ze np: taki sam zacisk stosowany w aucie niemiecki jest super (bo panie niemieckie sie nigdy nie psuja) a we fiatach to chujostwo (bo fiat to wloska masowka) ktos wczesniej pisal - aby se kupic porzadne japonskie auto - tzn. jakie? mazda -> ford, nissan -> renault, jedynie toyota sie jeszcze jakos trzymie... globalizacji nie przeskoczysz, nie masz pewnosci gdzie produkowane jest auto ktore chcesz kupic, co najwyzej mozesz dojsc po VIN poza tym producenci zlecaja wytwarzanie podzespolow podwykonawcom. I takA nawet w druga strone - to Bosch projektuje osprzet, a reszta go technologie common rail zakupil od wlochow :)) Przemek 19 |
Data: Maj 25 2007 23:18:34 | Temat: Re: fiat sejcento | Autor: Dave | francuza kupiła... Tak się też składa,że znam niezbyt szczęsliwego posiadacza Nissana Micry z 93r.Ceny częsci do japonców i francuzów to masakra!!!! Myślę tu o nowych nie takich z targowisk.Nawet zamienniki do tego Nissana są droższe niż orginały do Fiata.To ja już wolę się z moim "sejasem" użerac".Pozdrawiam -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 20 |
Data: Maj 26 2007 14:57:57 | Temat: Re: fiat sejcento | Autor: Dr.Om |
Popytaj w sklepach porownaj ceny weź poduwage czestosc wymiany elementow wfrancuza kupiła... Tak się też składa,że znam niezbyt szczęsliwego Cieniasie i w markowym aucie i pomysl czym bardziej sie oplaca jezdzic. To juz nie te czasy ze za czesci trzeba bylo placic majatek. 21 |
Data: Maj 25 2007 23:06:24 | Temat: Re: fiat sejcento | Autor: Dave | ja już wolę z moim "sejasem" się użerac. Jak masz za ciężką kieszeń to kup se francuza! Koszt części masakra! -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl |
Re: fiat sejcento

