folcwagen w tedeikó
1 | Data: Wrzesien 21 2015 08:56:54 |
Temat: folcwagen w tedeikó | |
Autor: Ghost | By³o? 2 |
Data: Wrzesien 21 2015 18:51:39 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: Marek | On Mon, 21 Sep 2015 08:56:54 +0200, "Ghost" wrote: By³o? " Wed³ug przedstawicielki EPA Cynthii Giles, zainstalowane w nich oprogramowanie "wy³Ä…cza³o kontrolowanie emisji w trakcie normalnej jazdy i w³Ä…cza³o je wtedy, gdy pojazd przechodzi³ testy emisyjne"." Co taki zabieg mia³ dawać u¿ytkownikowi pojazdu? -- Marek 3 |
Data: Wrzesien 21 2015 19:24:34 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: Shrek | On 2015-09-21 18:51, Marek wrote: " Wed³ug przedstawicielki EPA Cynthii Giles, zainstalowane w nich Pewnie to, ¿e albo spe³nia³ normy i "nie jecha³", albo jecha³, ale norm nie spe³nia³. Zastanawia mnie skÄ…d ten samochód by³ taki cwany, ¿e wiedzia³, ¿e jest zapinany od ty³u sondÄ…;) Shrek. 4 |
Data: Wrzesien 21 2015 19:51:36 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: Ghost |
" Wed³ug przedstawicielki EPA Cynthii Giles, zainstalowane w nich Pewnie to, ¿e albo spe³nia³ normy i "nie jecha³", albo jecha³, ale norm nie spe³nia³. Po mojemu kwestia mocy i/lub spalania. Zastanawia mnie skÄ…d ten samochód by³ taki cwany, ¿e wiedzia³, ¿e jest zapinany od ty³u sondÄ…;) Wystarczy, ze in¿yniery ze dwa razy Å›wiadkowali (i np. krÄ™cili filmik) przy takiej procedurze i wiedza wszystko co potrzeba. Auto jest zapewne w ujednolicony sposób traktowane w czasie testu. 5 |
Data: Wrzesien 21 2015 20:08:42 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: Shrek | On 2015-09-21 19:51, Ghost wrote: Pewnie to, ¿e albo spe³nia³ normy i "nie jecha³", albo jecha³, ale Po mojemu te¿ - albo ma moc i wtedy pali i kopci, albo ma³o pali i nie kopci, ale do jazdy te¿ siÄ™ niespecjalnie nadaje;) Zastanawia mnie skÄ…d ten samochód by³ taki cwany, ¿e wiedzia³, ¿e jest Ale ¿e jake konkretnie traktowane? Jak na standardowo - sonda analna i najpierw na ja³owych a potem gazowanie, to gazowanie od biedy mo¿na wykryć jako "tryb diagnostyczny". Ale obroty ja³owe ju¿ nie bardzo. No chyba ¿e majÄ… Å›cie¿kÄ™ zdrowia tak ustawionÄ…, ¿e najpierw sprawdzajÄ… w jakiejÅ› sekwencji Å›wiat³a - jakoÅ› diagnosta zapomnia³ wysz³o mu, ¿e kopci, wiÄ™c "zresetowa³" po informatycznemu procedurÄ™ i wysz³o mu dobrze. Po kilku razach zaczÄ…³ siÄ™ zastanawiać;) Albo siÄ™ zaczÄ™³y za czÄ™sto w tryb "serwisowy" prze³Ä…czać. No i jak na hamownie wstawisz, to widać bÄ™dzie, ¿e coÅ› s³abo idzie;) Tak czy inaczej cwane gapy;) Shrek. 6 |
Data: Wrzesien 21 2015 20:13:12 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: Ghost |
Tak czy inaczej cwane gapy;) Niekoniecznie, mo¿e być tak, ze wykrywajÄ… nie test a zwyk³Ä… jazdÄ™. 7 |
Data: Wrzesien 21 2015 20:23:26 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: Shrek | On 2015-09-21 20:13, Ghost wrote: Tak czy inaczej cwane gapy;) W sumie to mo¿esz mieć racjÄ™. Shrek. 8 |
Data: Wrzesien 22 2015 17:57:01 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: J.F. | U¿ytkownik "Ghost" napisa³ w wiadomoÅ›ci grup U¿ytkownik "Shrek" napisa³ w wiadomoÅ›ci grup Zastanawia mnie skÄ…d ten samochód by³ taki cwany, ¿e wiedzia³, ¿e jest zapinany od ty³u sondÄ…;) Wystarczy, ze in¿yniery ze dwa razy Å›wiadkowali (i np. krÄ™cili filmik) przy takiej procedurze i wiedza wszystko co potrzeba. Nic nie musieli filmowac, bo to jest dokladnie zapisane w normie. Ale tez odpowiedz sie sama nasuwa - w czasie spokojnej jazdy komputer dobiera optymalne parametry pracy, niestety, w czasie dynamicznej zanieczyszczenia rosna. Ciekawi mnie jak na to wpadli ... "zmiana pracy silnika" nie bardzo mnie przekonuje, konkurencja przebadala ? J. 9 |
Data: Wrzesien 22 2015 22:50:51 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: Ghost |
Zastanawia mnie skÄ…d ten samochód by³ taki cwany, ¿e wiedzia³, ¿e jest zapinany od ty³u sondÄ…;) Wystarczy, ze in¿yniery ze dwa razy Å›wiadkowali (i np. krÄ™cili filmik) przy takiej procedurze i wiedza wszystko co potrzeba. Nic nie musieli filmowac, bo to jest dokladnie zapisane w normie. Konkretne sekwencje uruchamiania, "gazowania" itp? Linka podasz? Ale tez odpowiedz sie sama nasuwa - w czasie spokojnej jazdy komputer dobiera optymalne parametry pracy, niestety, w czasie dynamicznej zanieczyszczenia rosna. Ciekawi mnie jak na to wpadli ... "zmiana pracy silnika" nie bardzo mnie przekonuje, konkurencja przebadala ? Np. po d¼wiÄ™ku. Dobry obserwator wykrywa anomalie w mig. Np. nie chwalÄ…c siÄ™ ja. 10 |
Data: Wrzesien 23 2015 00:37:53 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Tue, 22 Sep 2015 22:50:51 +0200, Ghost napisa³(a): U¿ytkownik "J.F." napisa³ w wiadomo¶ci grup https://en.wikipedia.org/wiki/New_European_Driving_Cycle Cytat z pocz±tku: "When the engine starts, the car pauses for 11 s - if equipped with a manual gearbox, 6 s in neutral (with clutch engaged) and 5 s in the 1st gear (with clutch disengaged) - then slowly accelerates to 15 km/h in 4 s, cruises at constant speed for 8 s, brakes to a full stop in 5 s (manual: last 3 s with clutch disengaged), then stops for 21 s (manual: 16 s in neutral, then 5 s in the 1st gear)." I tak przez 1220s :) Ciekawi mnie jak na to wpadli ... "zmiana pracy silnika" nie bardzo mnie Albo kto¶ pope³ni³ niewielki b³±d w procedurze testowej i dosta³ mocno odbiegaj±ce wyniki. No albo po prostu du¿a firma, sporo osób o czym¶ takim musi wiedzieæ, wystarczy niezadowolony pracownik i ujawni³. 11 |
Data: Wrzesien 23 2015 08:10:47 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: Ghost |
U¿ytkownik "J.F." napisa³ w wiadomo¶ci grup https://en.wikipedia.org/wiki/New_European_Driving_Cycle Cytat z pocz±tku: I tak przez 1220s :) No to je¶li siê tego trzymaj±, to kolesie z Werwol... Wollfsburga niezbyt siê wysylili. Ciekawi mnie jak na to wpadli ... "zmiana pracy silnika" nie bardzo mnie Albo kto¶ pope³ni³ niewielki b³±d w procedurze testowej i dosta³ mocno Ponoæ w ICCT zauwa¿yli, jaka jest prawda nie wiadomo. Ale gdyby je³opy wykrywali zwyk³± jazdê a nie test, takie przypadkowe wykrycie by³oby nie do uzyskania. 12 |
Data: Wrzesien 24 2015 20:26:49 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: janusz_k | W dniu 2015-09-23 o 08:10, Ghost pisze: Ale gdyby je³opy wykrywali zwyk³± jazdê a nie test, takie przypadkoweAle w zwyk³ej jezd¼ie by nie przeszed³ testu, bo zanim by wykry³ ¿e to test to juz by go obla³, program startuje od testu a potem jak wykryje ¿e to nie test to dopiero w³±cza pe³n± moc. -- Pozdr Janusz_K 13 |
Data: Wrzesien 24 2015 22:05:03 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: Ghost |
Ale gdyby je³opy wykrywali zwyk³± jazdê a nie test, takie przypadkowe Ale w zwyk³ej jezd¼ie by nie przeszed³ testu, bo zanim by wykry³ ¿e to test Jakie wykry³, ¿e test, skoro mia³by wykrywaæ, ¿e "zwyk³a" jazda? to juz by go obla³, program startuje od testu a potem jak wykryje ¿e to nie test to dopiero w³±cza pe³n± moc. No to jakby mia³ oblaæ? 14 |
Data: Wrzesien 25 2015 19:09:12 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: janusz_k | W dniu 2015-09-24 o 22:05, Ghost pisze: No i smorodzi³by ponad normê a tu test mamy, tylko silnik o tym jeszcze nie wie :) Zauwa¿ ¿e od razu testu nie wykryje, tylko po ilu¶ tam krokach. -- Pozdr Janusz_K 15 |
Data: Wrzesien 25 2015 19:43:13 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: Ghost |
Misiek, ku¼wa, mia³by _WYKRYWAÆ_NORMALN¡_JAZDÊ_, wiêc test by³by domy¶lnie, a nie po krokach. Pro¶ciej nie potrafiê. 16 |
Data: Wrzesien 26 2015 22:43:32 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: janusz_k | W dniu 2015-09-25 o 19:43, Ghost pisze: Ale wtedy auto siê nie nadaje do jazdy :) dlatego robi± odwrotnie ni¿ ty ku¼wa misiek my¶lisz. -- Pozdr Janusz_K 17 |
Data: Wrzesien 26 2015 23:27:41 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: Ghost |
Bezedura. dlatego robi± odwrotnie Wszyscy wiemy jak robi±, skoro tu ju¿ tyle linków podano. A robi± "wulgarnie trywialnie" i dlatego ich z³apali. Ale rozumiem, ze wreszcie za³apa³e¶ co znaczy wykrywanie "normalnej jazdy"? 18 |
Data: Wrzesien 27 2015 00:19:12 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Thu, 24 Sep 2015 20:26:49 +0200, janusz_k napisa³(a): W dniu 2015-09-23 o 08:10, Ghost pisze: Wykrywanie jest proste. Np. podczas zwyk³ej jazdy zazwyczaj siê od czasu do czasu skrêca. Podczas testu na rolkach - nie :) 19 |
Data: Wrzesien 27 2015 00:21:35 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Sun, 27 Sep 2015 00:19:12 +0200, Tomasz Pyra napisa³(a): Wykrywanie jest proste. Do tego jeszcze niespójno¶æ danych z akcelerometrów ESP i zmiany prêdko¶ci kó³. 20 |
Data: Wrzesien 27 2015 13:09:24 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: janusz_k | W dniu 2015-09-27 o 00:21, Tomasz Pyra pisze: Dnia Sun, 27 Sep 2015 00:19:12 +0200, Tomasz Pyra napisa³(a):Okazuje siê ¿e jeszcze pro¶ciej to wykrywaj±, nowe auta maj± GPS-a i po tym wykrywaj± ¿e skoro jedzie a nie zmienia po³o¿enia to znaczy ¿e jest testowany, zmienia sk³ad mieszanki i w³±cza dodatkowy filtr NOx, pewnie jeszcze co¶ ale tego jeszcze nie odkryli. -- Pozdr Janusz_K 21 |
Data: Wrzesien 27 2015 13:13:51 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: Ghost |
Dnia Sun, 27 Sep 2015 00:19:12 +0200, Tomasz Pyra napisa³(a): Mówisz, ¿e w tunelach auta trac± na mocy? Doczytaj w±tek do koñca, wykrywaj± znacznie trywialniej, bez konieczno¶ci gpsa. 22 |
Data: Wrzesien 27 2015 13:55:16 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: J.F. | Dnia Sun, 27 Sep 2015 13:13:51 +0200, Ghost napisa³(a): U¿ytkownik "janusz_k" napisa³ w wiadomo¶ci grup Unia i tak nie pozwala tam zbyt szybko jezdzic, wiec to by mialo sens :-) No i z uwagi na kiepska wentylacje lepiej ograniczyc emisje nawet kosztem mocy :-) J. 23 |
Data: Wrzesien 27 2015 20:59:52 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: janusz_k | W dniu 2015-09-27 o 13:13, Ghost pisze: Mo¿e ty doczytaj, tak¿e u¿ywaj± gps-a ale nie wy³±cznie. -- Pozdr Janusz_K 24 |
Data: Wrzesien 27 2015 22:22:14 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: Ghost |
Nie u¿ywaj± æwioku. EOT. 25 |
Data: Wrzesien 28 2015 21:28:23 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: janusz_k | Sam jeste¶ cymba³ 26 |
Data: Wrzesien 23 2015 08:27:59 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: masti | Tomasz Pyra wrote: Ciekawi mnie jak na to wpadli ... "zmiana pracy silnika" nie bardzo mnie generalnie to wszyscy to robi± w ten czy inny sposób. W Fordach wyra¼nie czuæ momenty kiedy traci moc zupe³nie przypadkiem przy obrotach pasujacych do testu :) -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lêk gruntu! -Chyba wysoko¶ci? -Wiem co mówiê. To grunt zabija!" T.Pratchett 27 |
Data: Wrzesien 23 2015 04:09:09 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: | W dniu ¶roda, 23 wrze¶nia 2015 10:29:58 UTC+2 u¿ytkownik masti napisa³: Tomasz Pyra wrote:O! W³a¶nie. A ja sie zastanawialem czemu zawsze przy tej samej predkosci mam uczucie os³abienia i szarpniecia. Foka 1.8tdci 115km - V bieg okolice 100km/h licznikowe. Czuc wyra¼ne os³abienie i lekkie szarpniecie. I zachodzilem w glowe z jakiej to okazji... £ukasz Sczygiel 28 |
Data: Wrzesien 23 2015 13:48:05 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: P.B. | Dnia Wed, 23 Sep 2015 04:09:09 -0700 (PDT), napisa³(a): O! He, he - co¶ w tym jest. W moim 1.8 tdci jak mu depnê zdecydowanie, to ci±gnie jak szalony, ale przy delikatnym przyspieszaniu, albo podczas jazdy ze sta³± prêdko¶ci± s± momenty, gdy wyra¼nie s³abnie :) -- Pozdrawiam, Przemek 29 |
Data: Wrzesien 23 2015 13:14:48 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: Chris | W dniu 2015-09-23 o 10:27, masti pisze: Tomasz Pyra wrote: Podaj kiedy i jaki ford? -- www.bezwypadkowy.net www.automo.pl www.vinspot.com www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl Sprawd¼ VIN, wyposa¿enie, przebieg, historiê pojazdu. 30 |
Data: Wrzesien 23 2015 11:31:40 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: masti | Chris wrote: W dniu 2015-09-23 o 10:27, masti pisze: focusy, mondeo ze 3 ostatnie jakie mia³em benzyniaki -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lêk gruntu! -Chyba wysoko¶ci? -Wiem co mówiê. To grunt zabija!" T.Pratchett 31 |
Data: Wrzesien 23 2015 13:54:18 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: Chris | W dniu 2015-09-23 o 13:31, masti pisze: Chris wrote: Mam Mondeo dla tego siê pytam gdzie szukaæ tej twojej dziury. Tylko ¿e ja mam 1.8 TDCi a nie benzynê. -- www.bezwypadkowy.net www.automo.pl www.vinspot.com www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl Sprawd¼ VIN, wyposa¿enie, przebieg, historiê pojazdu. 32 |
Data: Wrzesien 23 2015 13:06:27 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: masti | Chris wrote: W dniu 2015-09-23 o 13:31, masti pisze: w obecnym C-Maxie dieselku jest praktycznie niewyczuwalne. Ujawnia siê w dziwnych momentach. Ale w benzyniakach wystarczy³o delikatnie powoli przyspieszaæ i w pewnym momencie czuæ by³o zanik mocy -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lêk gruntu! -Chyba wysoko¶ci? -Wiem co mówiê. To grunt zabija!" T.Pratchett 33 |
Data: Wrzesien 23 2015 19:26:46 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Wed, 23 Sep 2015 13:06:27 +0000 (UTC), masti napisa³(a): Chris wrote: Tyle ¿e to nie musi byæ oszustwo, a po prostu normalne tryby pracy. Np. przej¶cie z pêtli zamkniêtej na otwart± przy ju¿ przechodzonej sondzie lambda daje siê odczuæ. Samo to ¿e obserwujesz to w normalnej je¼dzie ¶wiadczy o tym ¿e nikt tym nie oszukuje testów, a po prostu ¿e silnik ma jakie¶ dodatkowe tryby pracy z których korzystasz i dziêki temu zu¿ywasz mniej paliwa w jaki¶ tam warunkach. Tyle ¿e prze³±czanie miêdzy trybami nie wysz³o idealnie p³ynnie. Oszustwo w te¶cie polega na tym, ¿e ECU wykrywa pocz±tkowe punkty procedury testowej, a potem wchodzi w jaki¶ zupe³nie inny tryb pracy w którym pewnie samochód zachowuje siê beznajdziejnie (np. nie ma mocy), ale za to osi±ga dobre oceny testu. 34 |
Data: Wrzesien 25 2015 15:12:50 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Tomasz, Oszustwo w te¶cie polega na tym, ¿e ECU wykrywa pocz±tkowe punkty procedury Rozpêdzanie siê do 15km/h w 4 sekundy nie wymaga wiele mocy... -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 35 |
Data: Wrzesien 25 2015 16:00:15 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: J.F. | U¿ytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisa³ w wiadomo¶ci grup Hello Tomasz, Oszustwo w te¶cie polega na tym, ¿e ECU wykrywa pocz±tkowe punkty procedury Rozpêdzanie siê do 15km/h w 4 sekundy nie wymaga wiele mocy... Jesli test ma byc uniwersalny, to niestety przyspieszenia musza byc osiagalne dla malucha :-) Choc w imie realnosci mogliby te przyspieszenia zmienic. J. 36 |
Data: Wrzesien 25 2015 16:10:16 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello J.F., Jesli test ma byc uniwersalny, to niestety przyspieszenia musza bycOszustwo w te¶cie polega na tym, ¿e ECU wykrywa pocz±tkowe punktyRozpêdzanie siê do 15km/h w 4 sekundy nie wymaga wiele mocy... Bez ¿artów - maluch przyspiesza³ lepiej. Choc w imie realnosci mogliby te przyspieszenia zmienic. W imiê realno¶ci mogliby przede wszystkim zrobiæ test z jazd± z rozs±dn± prêdko¶ci± a nie test jazdy w korku. I daæ sensowne normy a nie liczby z sufitu jak ten test. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 37 |
Data: Wrzesien 25 2015 16:16:01 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: J.F. | U¿ytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisa³ w wiadomo¶ci grup Hello J.F., Bez ¿artów - maluch przyspiesza³ lepiej.Rozpêdzanie siê do 15km/h w 4 sekundy nie wymaga wiele mocy...Jesli test ma byc uniwersalny, to niestety przyspieszenia musza byc A jak sie dociazy 3 grubymi osobami ? :-) Choc w imie realnosci mogliby te przyspieszenia zmienic.W imiê realno¶ci mogliby przede wszystkim zrobiæ test z jazd± z No, korki sa niestety normalne, wiec zuzycie na biegu jalowym tez istotne. Tym niemniej jakies uzaleznienie, ze im mocniejsze auto tym ostrzej rusza powinno byc. Ale nie zawsze, bo co z tego, ze mocne, skoro przed toba baba w maluchu :-) J. 38 |
Data: Wrzesien 25 2015 17:47:51 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello J.F., A jak sie dociazy 3 grubymi osobami ? :-)Bez ¿artów - maluch przyspiesza³ lepiej.Rozpêdzanie siê do 15km/h w 4 sekundy nie wymaga wiele mocy...Jesli test ma byc uniwersalny, to niestety przyspieszenia musza byc Nadal przy¶piesza³ szybciej - 15km/h to jest pierwszy bieg. No, korki sa niestety normalne, wiec zuzycie na biegu jalowym tezChoc w imie realnosci mogliby te przyspieszenia zmienic.W imiê realno¶ci mogliby przede wszystkim zrobiæ test z jazd± z Ale samochód s³u¿y nie tylko do pe³zania w korkach. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 39 |
Data: Wrzesien 25 2015 16:40:11 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: Cavallino | W dniu 25.09.2015 o 16:10, RoMan Mandziejewicz pisze: Choc w imie realnosci mogliby te przyspieszenia zmienic. Autostradowe 130 obowi±zkowo powinno siê znale¼æ. Do tego 90 jak± ma wiêkszo¶æ krajów. Miasto mog± sobie kombinowaæ do woli. 40 |
Data: Wrzesien 21 2015 19:57:52 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Mon, 21 Sep 2015 19:24:34 +0200, Shrek napisa³(a): On 2015-09-21 18:51, Marek wrote: Test jest ¶ci¶le opisany i ECU mo¿e wykryæ pocz±tek tego testu i prze³±czyæ siê w inny tryb pracy maj±cy maksymalizuj±cy wynik testu. A podczas normalnej eksploatacji silnik dzia³a³ inaczej. Od dawna mo¿na poczytaæ o tym ¿e ECU programowane s± pod testy, ale tu widocznie VW ju¿ przegi±³ wprowadzaj±c odrêbne tryby pracy pod test i nie pod test. Inna sprawa ¿e bardziej ni¿ cokolwiek to to obna¿a s³abo¶æ i bezcelowo¶æ takich testów. 41 |
Data: Wrzesien 21 2015 20:14:17 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: Ghost |
Inna sprawa ¿e bardziej ni¿ cokolwiek to to obna¿a s³abo¶æ i bezcelowo¶æ Atociekawostka 42 |
Data: Wrzesien 21 2015 20:45:19 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Mon, 21 Sep 2015 20:14:17 +0200, Ghost napisa³(a): U¿ytkownik "Tomasz Pyra" napisa³ w wiadomo¶ci grup Do¶æ typowy b³±d w procesie testowania. Oparcie testu produktu na te¶cie syntetycznym, zbyt prostym w stosunku do stopnia z³o¿ono¶ci testowanej rzeczy. Pewnie mechanizmy weryfikacji nie nad±¿y³y za wzrastaj±cym skomplikowaniem samochodów i procedury w rodzaju który by³ niez³y dla ga¼nika albo prostego wtrysku obecnie nie zadzia³aj±. Ogólnie jako¶ motoryzacja zawsze by³a ze dwie dekady za elektronik± przemys³ow± (nie mówi±c o rozrywkowej) i mam wra¿enie ¿e w jaki¶ ciê¿kich bólach przechodzi cyfrow± rewolucjê. 43 |
Data: Wrzesien 21 2015 22:42:02 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: Ghost |
U¿ytkownik "Tomasz Pyra" napisa³ w wiadomo¶ci grup Do¶æ typowy b³±d w procesie testowania. Niesamowite. 44 |
Data: Wrzesien 23 2015 00:00:54 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: Pawel "O'Pajak" | Powitanko, Ogólnie jako¶ motoryzacja zawsze by³a ze dwie dekady za elektronik± Przede wszystkim to ekofaszysci sa wiele dekad za wiedza kiedys z podstawowki, teraz nie wiem, moze gimnazjum. W kazdym razie spalanie weglowodorow daje CO2 i H2O. W idealnym przypadku, czyli proces zachodzi calkowicie, a wiec jest dosyc tlenu. Jesli samochod pali x dm3/100km, to znajac sklad benzyny mozna policzyc ile tego CO2 i H2O powstanie. I ni cholery nie powstanie go mniej, niz to wynika z prostego rownania reakcji chemicznej, nie powstanie go tez wiecej. Jesli wiec producent pisze, ze spalil 100 moli jakiegos weglowodoru i otrzymal 1 mol CO2, to nie potrzeba zadnych testow, hamowni, komputerow, zeby wiedziec, ze to sciema. Panowie z folkswagena przegieli zapewne i trafili na kogos, kto chemii nie przespal. To, co nie spali sie w cylindrze, dopali sie w katalizatorze, a produktem tego spalania bedzie co? Tak jest, CO2 i H2O. Jesli powstaje CO, to jest za malo tlenu = samochod do naprawy, jak sa jeszcze rozne ciezkie weglowodory, to wali olejem = samochod do naprawy i zadne zaklecia praw fizyki i chemii nie zmienia. Pozdroofka, Pawel Chorzempa -- "-Tato, po czym poznaæ ma³± szkodliwo¶æ spo³eczn±? -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mro¿ek) ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE: moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com 45 |
Data: Wrzesien 23 2015 01:00:07 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Wed, 23 Sep 2015 00:00:54 +0200, Pawel "O'Pajak" napisa³(a): Powitanko, Nie jest to takie proste, bo poza CO2 i H2O silnik wydala z siebie jeszcze trochê ró¿nych innych zwi±zków, zazwyczaj nieporz±danych. Wymogi co do emisji CO2 to jak sam widzisz tak naprawdê zaowalowana forma ograniczenia norm± zu¿ycia paliwa. I dok³adnie taki jest cel - ¿eby mniej paliwa importowaæ z wrogich ideologicznie pañstw ;) Natomiast test mierzy te parametry w ¶ci¶le ustandaryzowany sposób. A je¶li ECU silnika wykrywa ¿e odbywa siê w³a¶nie ta procedura testowa mo¿e zmieniæ parametry pracy silnika tak ¿eby warto¶ci mierzone wysz³y korzystnie. Z takich najprostszych pomys³ów to po prostu ograniczyæ moc, np. zwiêkszaj±c turbodziurê po to ¿eby w te¶cie wypa¶æ korzystniej. Dziêki temu producent ³atwiej zaliczy³ wymagane normy, byæ mo¿e zani¿y³ np. pomiarowe zu¿ycie paliwa badane w te¶cie itp. itd. A samochód w ¿yciowych sytuacjach norm tych nie spe³nia. Natomiast teraz wiela burza o VW, bo byæ mo¿e tam ju¿ kto¶ po prostu przegi±³ robi±c jakie¶ cyrki, albo akurat by³a potrzeba dowalenia VW - mniejsza o to. Ale do¶æ niedawno czyta³em o jakim¶ te¶cie, gdzie ró¿ne auta badano i wszêdzie siê okazywa³o ¿e rzeczywista emisja o rz±d wielko¶ci przekracza wymagan± normami. Dziwne by by³o gdyby inni producenci maj±c ¶ci¶le standaryzowany test nie kombinowali jak tu go oszukaæ. 46 |
Data: Wrzesien 23 2015 08:19:37 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: Ghost |
Dziwne by by³o gdyby inni producenci maj±c ¶ci¶le standaryzowany test nie Zauwa¿ jednak, ze VW przyzna³ siê bez bicia, ze problem dotyczy wiêkszej liczby aut ni¿ amerykanie podali, ale nie poda³ nic o innych silnikach, wiec byæ mo¿e rzeczywi¶cie sprawa dotyczy tylko tego jednego silnika przynajmniej w takiej nomen omen sile. 47 |
Data: Wrzesien 23 2015 19:55:32 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Wed, 23 Sep 2015 08:19:37 +0200, Ghost napisa³(a): U¿ytkownik "Tomasz Pyra" napisa³ w wiadomo¶ci grup Trudno zgadn±æ jaka jest historia tego patentu. Mo¿e VW nie potrafi³ spe³niæ wymaganych norm i rzutem na ta¶mê zrobili taki patent tylko w jednym typie silnika. 48 |
Data: Wrzesien 23 2015 23:36:22 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: RadoslawF | W dniu 2015-09-23 o 19:55, Tomasz Pyra pisze: Nie da siÄ™ zachować dzisiejszych norm i równoczeÅ›nie sprzedać pojazd wDziwne by by³o gdyby inni producenci majÄ…c Å›ciÅ›le standaryzowany test nie op³acalnej liczbie egzemplarzy. StÄ…d permanentne ró¿nice miÄ™dzy spalaniem rzeczywistym a deklarowanym przez producenta. Pozdrawiam 49 |
Data: Wrzesien 24 2015 00:29:48 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Wed, 23 Sep 2015 23:36:22 +0200, RadoslawF napisa³(a): W dniu 2015-09-23 o 19:55, Tomasz Pyra pisze: Daæ to siê pewnie da - sami producenci s± najwiêkszymi beneficjentami tych norm i to oni je stymuluja, bo dziêki nim nie wyro¶nie im jaka¶ konkurencja (np. z Chin). Co do ró¿nic w spalaniu to jest to jeszcze inna sprawa - emisja CO2 za któr± producent p³aci i która przerzucana jest na kupuj±cego samochód. Wiêc im bardziej uda im siê ¶ciemniæ tym lepiej, bo auto mo¿e byæ tañsze. Je¶li chodzi o aferê z VW to chodzi³o z kolei o emisjê tlenków azotu - zwi±zków charakterystycznych dla spalania ubogiej mieszanki, czyli pewnie wystêpuj±cych podczas jazdy z niewielkimi obci±¿eniami przy dmuchaj±cym turbo. Dziêki temu pewnie auto ma lepsz± reakcjê na peda³ gazu, lepsze osi±gi przy ni¿szych obrotach. Spe³niæ normê pewnie siê da³o, ale kosztem np. turbodziury. 50 |
Data: Wrzesien 24 2015 09:59:48 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: RadoslawF | W dniu 2015-09-24 o 00:29, Tomasz Pyra pisze: Dnia Wed, 23 Sep 2015 23:36:22 +0200, RadoslawF napisa³(a):Ale tak kiepsko przyspieszajÄ…cego samochodu wiekszoæ potencjalnych klientów nie kupi. Wyda pieniÄ…dza na coÅ› co niekonieczne spe³nia wyÅ›rubowane i bzdurne normy ale za to dziÄ™ki lepszej reakcji na gaz sprawia przyjemnoæ z jazdy. Pozdrawiam 51 |
Data: Wrzesien 24 2015 13:08:59 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: Shrek | On 2015-09-24 09:59, RadoslawF wrote: Ale tak kiepsko przyspieszajÄ…cego samochodu wiekszoæ Dlatego urzÄ™dasy starajÄ… siÄ™ do takiego wyboru niedopuÅ›cić. WiÄ™c koncerny oszukiwa³y na testach, a urzÄ™dasy by³y zadowolone, bo na papierze wszystko by³o ok, a wiÄ™cej ich nie obchodzi³o. Ale ktoÅ› by³ za ambitny;) Shrekk 52 |
Data: Wrzesien 23 2015 16:42:07 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: Cavallino | W dniu 23.09.2015 o 01:00, Tomasz Pyra pisze: Natomiast test mierzy te parametry w ¶ci¶le ustandaryzowany sposób. Co widaæ po zu¿yciu paliwa.'Regularne +50% w stosunku do testowych warto¶ci. 53 |
Data: Wrzesien 23 2015 19:53:16 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Wed, 23 Sep 2015 16:42:07 +0200, Cavallino napisa³(a): Dziêki temu producent ³atwiej zaliczy³ wymagane normy, byæ mo¿e zani¿y³ np. Tylko samochód bez zani¿onego zu¿ycia paliwa, musia³by sporo wiêcej kosztowaæ. 54 |
Data: Wrzesien 23 2015 22:33:23 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: Cavallino | W dniu 23.09.2015 o 19:53, Tomasz Pyra pisze: Dnia Wed, 23 Sep 2015 16:42:07 +0200, Cavallino napisa³(a): Mi by wystarczy³o, ¿eby warto¶ci w katalogach by³y warto¶ciami realnymi. Poprzednia norma 90/120/miasto by³a du¿o bardziej zbli¿ona. 55 |
Data: Wrzesien 23 2015 22:48:45 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Wed, 23 Sep 2015 22:33:23 +0200, Cavallino napisa³(a): Tylko samochód bez zani¿onego zu¿ycia paliwa, musia³by sporo wiêcej No ale taki samochód by³by du¿o dro¿szy w zakupie. Poprzednia norma 90/120/miasto by³a du¿o bardziej zbli¿ona. Wtedy za emisjê CO2 nie by³o domiaru. 56 |
Data: Wrzesien 23 2015 23:28:55 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: Cavallino | W dniu 23.09.2015 o 22:48, Tomasz Pyra pisze: Dnia Wed, 23 Sep 2015 22:33:23 +0200, Cavallino napisa³(a): Dlaczego? Nie ma byæ 4 l kiedy pali 6, tylko 6 kiedy pali 6. Zdajê sobie sprawê, ¿e 4 l to bajka i jej nie wymagam.
No to trzeba siê zdecydowaæ - albo zrobiæ silnik, który pali przyk³adowe 4l, albo nie podawaæ ¿e silnik który pali 6 l pali 4. 57 |
Data: Wrzesien 24 2015 00:25:37 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Wed, 23 Sep 2015 23:28:55 +0200, Cavallino napisa³(a): No ale taki samochód by³by du¿o dro¿szy w zakupie. Bo UE wprowadzi³a domiar za emisjê CO2, a emisja CO2 jest ¶ci¶le powi±zana ze zu¿ytym paliwem. Test jest standaryzowany i im wiêksza emisja wyjdzie, tym wiêkszy domiar musi zap³aciæ producent. Dlatego samochody które zu¿yj± mniej paliwa w tym ich ¶miesznym te¶cie po prostu mog± byæ tañsze. 58 |
Data: Wrzesien 24 2015 07:52:24 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: Ghost |
Dlatego samochody które zu¿yj± mniej paliwa w tym ich ¶miesznym te¶cie po Raczej zyski hitlerowskiego koncernu wy¿sze. Bo te auta nie s± tanie, nawet w porównaniu z wozami ob³o¿onymi c³em. No ale za "dobry" soft trzeba p³aciæ. 59 |
Data: Wrzesien 24 2015 17:12:12 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: Cavallino | W dniu 24.09.2015 o 00:25, Tomasz Pyra pisze: Dnia Wed, 23 Sep 2015 23:28:55 +0200, Cavallino napisa³(a): A niech sobie bêd± dro¿sze, dlaczego maj± nieuczciwie konkurowaæ, z producentami, którzy FAKTYCZNIE potrafi± zrobiæ mniej spalaj±cy silnik? 60 |
Data: Wrzesien 24 2015 17:47:50 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Thu, 24 Sep 2015 17:12:12 +0200, Cavallino napisa³(a): W dniu 24.09.2015 o 00:25, Tomasz Pyra pisze: No ale z drugiej strony test w którym siê to zu¿ycie paliwa testuje jest taki jaki jest. To ¿e test ten zak³ada jazdê w mniejszych korkach czy z mniejszymi prêdko¶ciami niz Ty je¼dzisz na codzieñ to ju¿ nie ich wina. Pewnie wiêkszo¶æ producentów uczciwie (tzn. bez kantów w stylu VW) w tym te¶cie uzyskuje wynik taki jaki jest w katalogu i jak by¶ sobie przejecha³ w ruchu o takiej charakterystyce jak testowy, to te¿ by¶ zu¿y³ deklarowane 4l. 61 |
Data: Wrzesien 24 2015 18:25:20 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: Cavallino | W dniu 24.09.2015 o 17:47, Tomasz Pyra pisze: Dnia Thu, 24 Sep 2015 17:12:12 +0200, Cavallino napisa³(a): Ich wina, ¿e nie podaj± maksymalnego. Tylko jakie¶ z dupy.
Przecie¿ mówiê, ¿e taka charakterystyka jest do d... 62 |
Data: Wrzesien 24 2015 22:16:39 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Thu, 24 Sep 2015 18:25:20 +0200, Cavallino napisa³(a): Pewnie wiêkszo¶æ producentów uczciwie (tzn. bez kantów w stylu VW) w tym Ale ona jest obowi±zkowa, narzucona przez UE. Ka¿dy sprzedawca samochodów ma obowi±zek przej¶æ ten w³±¶nie test i w ka¿dym og³oszeniu podawaæ jego wynik. Co do ich dodupno¶ci to je¿eli siê oka¿e ¿e dane s± chocia¿ ze sob± porównywalne to jeszcze pó³ biedy. Po prostu wiesz ¿e musisz pomno¿yæ dane producenta x1.3 i wiesz ile bêdzie zu¿ywa³ paliwa Tobie. Inny kierowca mno¿y sobie x1.1 albo x1.8 zale¿y gdzie i jak je¼dzi. Gorzej jak siê oka¿e ¿e jeden producent A deklaruje 5l/100km, producent B 6l/100km, a w rzeczywisto¶ci A pali wiêcej ni¿ B. 63 |
Data: Wrzesien 25 2015 16:37:18 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: Cavallino | W dniu 24.09.2015 o 22:16, Tomasz Pyra pisze: Dnia Thu, 24 Sep 2015 18:25:20 +0200, Cavallino napisa³(a): I? Ka¿dy sprzedawca samochodów ma obowi±zek przej¶æ ten w³±¶nie test i w Ale nie ma zakazu podawania prawdziwych?
Dok³adnie tak jest. We¼ tak± Mazdê z jej silnikiem 2.0 i teoretycznie mniej pal±ce downsizingowane silniki z turbo. 64 |
Data: Wrzesien 25 2015 23:53:35 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Fri, 25 Sep 2015 16:37:18 +0200, Cavallino napisa³(a): W dniu 24.09.2015 o 22:16, Tomasz Pyra pisze: No i jak chcesz na terenie UE sprzedawaæ swoje samochody, to musisz podawaæ jej wynik. Ka¿dy sprzedawca samochodów ma obowi±zek przej¶æ ten w³±¶nie test i w Obawiam siê ¿e mo¿e byæ. Tzn. regulacja unijna nak³ada obowi±zek podawania zu¿ycia paliwa zgodnie z ich norm± i to na pewno musz± zrobiæ w ka¿dym materiale reklamowym. Podawanie jaki¶ innych liczb to ju¿ mo¿e byæ nadu¿ycie. 65 |
Data: Wrzesien 26 2015 15:58:32 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: Cavallino | W dniu 25.09.2015 o 23:53, Tomasz Pyra pisze: Dnia Fri, 25 Sep 2015 16:37:18 +0200, Cavallino napisa³(a): Wiadomo. Ale czy to oznacza, ¿e taka procedure jest w porz±dku, albo co¶ podobnego?
Doprecyzujê - ale nie ma zakazu podawania RÓWNIE¯ prawdziwych danych w tej samej tabelce? 66 |
Data: Wrzesien 26 2015 19:33:47 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: J.F. | Dnia Sat, 26 Sep 2015 15:58:32 +0200, Cavallino napisa³(a): W dniu 25.09.2015 o 23:53, Tomasz Pyra pisze: Ale jakich prawdziwych ? Nie ma prawdziwych, sa moje, twoje, z konkretnej trasy ... J. 67 |
Data: Wrzesien 27 2015 08:50:02 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: Cavallino | W dniu 26.09.2015 o 19:33, J.F. pisze: Dnia Sat, 26 Sep 2015 15:58:32 +0200, Cavallino napisa³(a): Takich, jakie siê uzyskuje przy normalnej je¼dzie. Jako¶ a¿ tak du¿ych odchy³ów nie ma, podobne auta pal± podobnie, ró¿nice s± mo¿e rzêdu kilku procent, a nie 50+ jak w stosunku do testów. 68 |
Data: Wrzesien 27 2015 12:05:54 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: J.F. | Dnia Sun, 27 Sep 2015 08:50:02 +0200, Cavallino napisa³(a): W dniu 26.09.2015 o 19:33, J.F. pisze: A;e jakiej "normalnej" ? ten wyscig spod swiatel, te 100/50 ? Jako¶ a¿ tak du¿ych odchy³ów nie ma, podobne auta pal± podobnie, ró¿nice J. 69 |
Data: Wrzesien 27 2015 00:18:14 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Sat, 26 Sep 2015 15:58:32 +0200, Cavallino napisa³(a): W dniu 25.09.2015 o 23:53, Tomasz Pyra pisze: Procedura jest na pewno s³aba. Pomijaj±c ju¿ nawet podatno¶æ na oszustwa, to jest test w warunkach jak w mie¶cie nie ma ruchu, jedzie siê powoli i tylko od czasu do czasu zatrzymuje. St±d i niskie wyniki zu¿ycia paliwa, ale pewnie jak pó¼nym wieczorem poje¼dzisz po mie¶cie z przelotow± 35km/h (gdzie¶ tam na d³ugiej prostej chwilami rozpêdzaj±c siê do 50km/h), to siê oka¿e ¿e te dane w miarê siê zgadzaj±. Przyczepi³bym siê jeszcze do okre¶lonych punktów zmiany biegów co jest bez sensu w samochodach z bardzo ró¿nie zestopniowanymi przek³adnami. Ka¿dy sprzedawca samochodów ma obowi±zek przej¶æ ten w³±¶nie test i w UW wyda³a rozporz±dzenie po to ¿eby wszyscy podawali parametr zu¿ycia paliwa w jeden, ¶cis³y sposób. Co grozi za postêpowanie niezgodnie z tymi wytycznymi to siê nied³ugo dowiemy na przyk³adzie VW. 70 |
Data: Wrzesien 27 2015 08:51:42 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: Cavallino | W dniu 27.09.2015 o 00:18, Tomasz Pyra pisze: Dnia Sat, 26 Sep 2015 15:58:32 +0200, Cavallino napisa³(a): Tyle ¿e takie dane s± funta k³aków nie warte. Ju¿ pisa³em - stara metoda by³a o niebo lepsza. BTW: http://www.dw.com/pl/skandal-z-volkswagenem-to-tylko-wierzcho%C5%82ek-g%C3%B3ry-lodowej/a-18736096 71 |
Data: Wrzesien 27 2015 12:00:34 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Sun, 27 Sep 2015 08:51:42 +0200, Cavallino napisa³(a): W dniu 27.09.2015 o 00:18, Tomasz Pyra pisze: Ta stara metoda chyba by³a bardzo podobna. To co siê zmieni³o od tamtego czasu to normy emisji które zrobi³y siê trudnospe³nialne i do³o¿enie domiaru za emisjê CO2 co spowodowa³o ¿e op³aca siê kombinowaæ w stylu VW. BTW: No to jest ciekawe co teraz bêdzie. Bo system pewnie uszczelniæ siê da, ale oka¿e siê ¿e ¿aden producent nie ma silnika który tak na prawdê spe³nia EURO6, a przynjamniej nie te fajne. Albo trzeba siê bêdzie cofn±æ w okolice EURO4, albo przesi±¶æ na auta elektryczne. No albo po prostu dalej wszyscy bêd± udawaæ ¿e nic siê sta³o :) 72 |
Data: Wrzesien 27 2015 12:29:22 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: Shrek | On 2015-09-27 12:00, Tomasz Pyra wrote: >BTW:No to jest ciekawe co teraz bêdzie. Ja kojarzê, ¿e jeszcze jako¶ w wakacje by³ artyku³ o tym, ¿e testy s± do dupy i s± tak naprawdê oszukiwane. Kto¶ tam mówi³, ¿e maj± byæ zmienione, ¿eby dawa³y realne warto¶ci. I by³y wypowiedzi kilku osób zwi±zanych z koncernami (z VW te¿), które krzycza³y, ¿e takich zmian nie mo¿na wprowadzaæ na szybko (bo ró¿ne bzdury) a miêdzy wierszami mo¿na by³o wyczytaæ, ¿e realnych wyników spe³niaj±cych Euro 6 po prostu... nie ma;) Pamiêtam, bo setnie rozbawi³ mnie argument, ¿e nie mo¿na ot tak nagle wymagaæ, ¿eby wyniki osi±gane oficjalnych w testach by³y tak na serio;) Wiêc urzêdnicy wprowadzili nierealn± norm±, koncerny ju¿ na pocz±tku mówi³y ¿e siê nie da, ale skoro wprowadzili to musia³o siê daæ i siê da³o. A potem okaza³o siê, ¿e to jeden wielki przekrêt. Shrek. 73 |
Data: Wrzesien 28 2015 21:05:48 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: Shrek | On 2015-09-27 12:00, Tomasz Pyra wrote: BTW: No w³a¶nie siê tak zastanawiam co bêdzie dalej. No bo skoro ma spe³niaæ Euro 5 a nie spe³nia, to zasadniczo zosta³y nielegalnie wprowadzone do obrotu i powinna byæ akcja serwisowa, gdzie - no w³a¶nie co? A - zainstalowane zostanie oprogramowanie nieoszukuj±ce i oka¿e siê, ¿e samochód nie spe³nia normy - co w sumie z tego wynika - VW zap³aci "domiar" za CO2, ale zdaje siê samochody bez normy nie powinny byæ dopuszczone do sprzeda¿y od 2009roku. B - zostanie zainstalowane oprogramowanie nieoszukuj±ce i oka¿e siê, ¿e samochód nie je¿dzi, ale normy spe³nia. I co dalej - niezgodno¶æ z umow±, wysyp us³ug "koryguj±cych spaliny"? D - sprawdzamy inne marki i wyjdzie "o ¿esz kurwa"? E - sprawdzamy benzyniaki i "o ja pierdolê"? F - udajemy, ¿e nic siê nie sta³o. W sumie najbardziej prawdopodobne - oka¿e siê, ¿e ekologia ekologi±, ale jak siê na³o¿y karê, to to CO2 mniej grzeje a tlenki mniej truj±;) Shrek. 74 |
Data: Wrzesien 29 2015 01:35:55 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Mon, 28 Sep 2015 21:05:48 +0200, Shrek napisa³(a): On 2015-09-27 12:00, Tomasz Pyra wrote: No to trzeba siê zag³êbiæ w konkretne prawo. Mo¿e siê okazaæ ¿e auta s± jak najbardziej legalne, bo legalizuje je deklaracja producenta i koniec kropka. A to ¿e deklaracja lewa, to ju¿ obci±¿a tylko deklaruj±cego, czyli producenta. Dalej pojazd ma spe³niaæ tylko ogólne normy emisji, które nie s± ju¿ mocno wy¶rubowane. A - zainstalowane zostanie oprogramowanie nieoszukuj±ce i oka¿e siê, ¿e No akcja serwisowa prawdopodobnie bêdzie to akcja w³asna producentów samochodów, którzy dziêki niej bêd± chcieli liczyæ na ni¿szy wymiar kary B - zostanie zainstalowane oprogramowanie nieoszukuj±ce i oka¿e siê, ¿e To nawet ju¿ siê dzia³o wcze¶niej. Kupuj±c nowe auto w salonie, zdarza³y siê oferty na "fabryczny chiptuning" - podniesienie osi±gów, nawet bez utraty gwarancji. Nie wiem na ile to by³o "fabryczne", a na ile "dealerskie" czy jeszcze o jakim¶ innym zasiêgu, no ale wygl±da³o na w³a¶nie tak± akcjê - samochód przed zakupem spe³nia normy, a po zakupie hulaj dusza. D - sprawdzamy inne marki i wyjdzie "o ¿esz kurwa"? My¶lê ¿e tak. Dawno temu kiedy euro5 pojawi³o siê na horyzoncie, do tego pojawi³y siê normy zu¿ycia CO2, to takie wiadomo¶ci z bran¿y by³y takie ¿e nie bardzo siê da zrobiæ przyzwoite silniki diesla które spe³ni± normy emisji zanieczyszczeñ, czy silniki benzynowe które spe³ni± normy emisji CO2. I ¿e wszystkie auta wiêksze ni¿ mikrusy to bêd± musia³y byæ minimum hybrydy i ogólnie wszyscy wieszczyli koniec spalinowej motoryzacji. A co¶ tak czujê ¿e to co wtedy mówiono by³o prawd±, tyle ¿e zakombinowano tak ¿e normy spe³niono skupiaj±c siê nie tyle na silniku, co na procedurze testowej. St±d i te wszystkie deklarowane dane spalania ¿e ciê¿ko siê zmie¶ciæ nawet w 150% deklarowanego zu¿ycia, czy wyniki z których wynochodzi ¿e spaliny w sumie s± czystsze ni¿ to co silnik wci±ga ;) Tak sobie dzi¶ poogl±da³em co tam kto deklaruje no i moim faworytem jest 420KM Porsche Panamera które ma zu¿ywaæ 7.3l/100km za miastem (w mie¶cie 12.4) E - sprawdzamy benzyniaki i "o ja pierdolê"? Tu pewnie nie - akurat nowoczesny silnik benzynowy faktycznie mo¿e w wydalaæ z siebie H2O+CO2 i w zasadzie ¿adnych innych zanieczyszczeñ. Natomiast zdziwienie mo¿e byæ w temacie tego CO2 (czyli zu¿ycia paliwa). F - udajemy, ¿e nic siê nie sta³o. W sumie najbardziej prawdopodobne - Pewnie tak w³a¶nie bêdzie - zw³aszcza jak siê oka¿e ¿e kantuj± wszyscy i od lat. Swoj± drog± ciekawe czy UE w ramach retorsji ju¿ bada diesle Forda? 75 |
Data: Wrzesien 29 2015 06:38:29 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: Shrek | On 2015-09-29 01:35, Tomasz Pyra wrote: E - sprawdzamy benzyniaki i "o ja pierdolê"? Nie by³bym taki pewny - w koñcu Civica R typa ubili, bo normy Euro5 nie spe³nia³. Shrek. 76 |
Data: Wrzesien 29 2015 10:19:47 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Tue, 29 Sep 2015 06:38:29 +0200, Shrek napisa³(a): On 2015-09-29 01:35, Tomasz Pyra wrote: Bo Type-R to ju¿ by³ nakombinowany i ten silnik faktycznie móg³ mieæ problemy z normami. Plotki g³osz± ¿e prze³±czanie faz rozrz±du jest tu "bezsensownie" opó¼nione do 5800, bo w te¶cie emisji silnik siê rozpêdza do 5500rpm. Bo jakby nie patrzeæ to nowoczesna benzyna to jest turbo benzyna, a nie jakie¶ takie wynalazki, których g³ówn± zalet± jest to ¿e w motorsporcie auto trafia do klasy 2000, a nie podlega mno¿eniu pojemno¶ci x1.7 jak to ma miejsce w przypadku silnika turbo ;) 77 |
Data: Wrzesien 29 2015 16:38:21 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: Shrek | On 2015-09-29 10:19, Tomasz Pyra wrote: Nie by³bym taki pewny - w koñcu Civica R typa ubili, bo normy Euro5 nie Jakby nie patrzeæ, dla mnie akurat Rtype by³ (w sumie jest) ciekaw± propozycj± - sam bym sobie kupi³ pierwsze ufo - 200 koni, benzyna bez turbo - nie bêdzie siê psu³o, zagazowaæ (mo¿e w 5 generacji) i jazda - paliæ bêdzie niewiele wiêcej ni¿ obecny Accord. Szkoda, ¿e ma belkê skrêtn± i co najwa¿niejsze nie ma wersji 5 drzwiowej:( Jak dla mnie brak turbo to zaleta - zw³aszcza jak kupujesz u¿ywkê - przecie¿ nikt nie kupuje R-typa do bujania siê do sklepu wiêc turbina d³ugo nie wytrzyma. A tak kupujesz 5 latka i jest szansa, ¿e z 5 lat poje¿dzisz - potem to trzeba siê zastanowiæ, bo zacznie rdzewieæ, przewody hamulcowe do wymiany - ciê¿ko okre¶liæ ile reszta wytrzyma - podobno w Hondzie ksiêgowi te¿ odrobili lekcjê;) Shrek. 78 |
Data: Wrzesien 30 2015 00:12:28 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Tue, 29 Sep 2015 16:38:21 +0200, Shrek napisa³(a): On 2015-09-29 10:19, Tomasz Pyra wrote: Brak turbiny i VTEC wygl±daj± tak ¿e auto zbiera siê najwy¿ej przeciêtnie do 6000rpm. Wtedy owszem - w koñcu za³±czy siê VTEC i auto pojedzie,ale nie wcze¶niej. Je¼dziæ wiêc trzeba w zakresie 6000-8200, bo jak siê pó³ sekundy pospieszysz ze zmian± biegu i po zmianie wyl±dujesz na 5500, to nim siê znowu dowleczesz do 6000 gdzie zaczyna jechaæ - mijaj± wieki. Sam VTEC ma tak± cechê ¿e auto bêdzie pali³o olej - i to sporo. Zwi±zane jest to z tym ¿e zawory maj± zmieniaj±cy siê skok, zazwyczaj je¿dz± na niskim, a od czasu do czasu na wysokim - wtedy pchaj± trochê syfu w uszczelniacze zaworowe i wykañczaj± je wielokrotnie szybciej ni¿ w autach ze sta³ym skokiem zaworów. Albo trzeba je co chwilê wymieniaæ, albo zaakceptowaæ to, ¿e jak lubisz pocisn±æ, to lejesz do pe³na paliwa i litr oleju do silnika. Opowie¶ci o siwym dymie za Hondami to nie jest przesada ;) W porównaniu z oko³o 200KM silnikiem 2.0 turbo (np. z Subaru) w zasadzie nie ma ¿adnych zalet, bo wiêcej pali, s³abo elastyczny i g³o¶ny Turbo bêdzie mia³o te¿ zawsze spory potencja³ chip-tuningowy. 200KM mo¿na mieæ te¿ z oko³o 3.0V6 wolnoss±cego i je¼dzi to piêknie. Fakt ¿e K20 siê nie psuje, ale to jest cecha po prostu silników z Japonii. Auto owszem prowadzi siê bardzo przyjemnie, ale to ju¿ nie jest zaleta samego silnika. 79 |
Data: Wrzesien 29 2015 07:00:41 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: Budzik | U¿ytkownik Cavallino ... BTW:<cytat> To nie³atwe zadanie. Przeprowadzili¶my parê takich testów we wspó³pracy z organizacj± ekologiczn± Deutsche Umwelthilfe, ale s± one bardzo drogie. Aby uzyskaæ niezbite dowody musieliby¶my przeprowadziæ du¿± ilo¶æ takich testów, co w³a¶nie uczyniono w USA i w ten sposób podejrzenia zamieni³y siê w pewno¶æ. Poza tym Volkswagen sam przyzna³, ¿e w testach dopuszczano siê pewnych nieprawid³owo¶ci, ¿eby uzyskaæ inne, korzystne dla siebie, wyniki emisji spalin. </cytat> Czy nie da siê po prostu zczytac oprogramowania komputera i sprawdzic co ono robi? 80 |
Data: Wrzesien 29 2015 10:20:58 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Tue, 29 Sep 2015 07:00:41 +0000 (UTC), Budzik napisa³(a): Czy nie da siê po prostu zczytac oprogramowania komputera i sprawdzic co To niekoniecznie jest ³atwe, w dodatku w wielu miejscach ¶wiata nielegalne. 81 |
Data: Wrzesien 29 2015 10:27:37 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: J.F. | U¿ytkownik "Budzik" napisa³ w wiadomo¶ci grup <cytat> To nie³atwe zadanie. Przeprowadzili¶my parê takich testów we wspó³pracy z Czy nie da siê po prostu zczytac oprogramowania komputera i sprawdzic co Da, ale sprawdzic co ono robi ... moze byc pare lat pracy, a na pewno nie mniej niz pare miesiecy. J. 82 |
Data: Wrzesien 29 2015 12:15:09 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: Tomek KaÅ„ka | Budzik napisa³(a)
W USA zabrania tego DMCA. -- Tomek 83 |
Data: Wrzesien 29 2015 14:42:05 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: Ghost |
W USA zabrania tego DMCA. Tego nie wolno praktycznie w calym cywilizowanym swiecie, chiny pomijam. 84 |
Data: Wrzesien 29 2015 14:50:22 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: J.F. | U¿ytkownik "Ghost" napisa³ w wiadomoÅ›ci grup U¿ytkownik "TomekKaÅ„ka" napisa³ w wiadomoÅ›ci grup Budziknapisa³(a) Tego nie wolno praktycznie w calym cywilizowanym swiecie, chiny pomijam.Czy nie da siÄ™ po prostu zczytac oprogramowania komputera i sprawdzic coW USA zabrania tego DMCA. No nie wiem, nie wiem. Program jest chroniony prawem autorskim, ale to jesli chodzi o dasze wykorzystanie, a nie disassemblacje. J. 85 |
Data: Wrzesien 29 2015 15:06:46 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: Ghost |
U¿ytkownik "TomekKaÅ„ka" napisa³ w wiadomoÅ›ci grup Budziknapisa³(a) Tego nie wolno praktycznie w calym cywilizowanym swiecie, chiny pomijam.Czy nie da siÄ™ po prostu zczytac oprogramowania komputera i sprawdzic coW USA zabrania tego DMCA. No nie wiem, nie wiem. Zgadza siÄ™, nie wiesz misiu, o disassemblacje, a w ogolnosci o wszelki reverse engineering - chodzi. 86 |
Data: Wrzesien 29 2015 16:04:36 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: J.F. | U¿ytkownik "Ghost" napisa³ w wiadomoÅ›ci grup U¿ytkownik "J.F." napisa³ w wiadomoÅ›ci grup U¿ytkownik "TomekKaÅ„ka" napisa³ w wiadomoÅ›ci grup Budzik No nie wiem, nie wiem. Zgadza siÄ™, nie wiesz misiu, o disassemblacje, a w ogolnosci o wszelki reverse engineering - chodzi. No i co - zakazane ? Polski przepis zacytujesz ? Bo europejski https://en.wikipedia.org/wiki/Reverse_engineering#European_Union Hm, dawniej moze podpadalo pod reproduction, translation lub transformation, teraz to jeszcze trudniej powiedziec. J. 87 |
Data: Wrzesien 29 2015 15:13:32 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: Tomek KaÅ„ka | J.F. napisa³(a) U¿ytkownik "Ghost" napisa³ w wiadomoÅ›ci grup Ja zacytujÄ™. WyglÄ…da na to, ¿e mo¿na. == Art. 74. [...] 4. Autorskie prawa majÄ…tkowe do programu komputerowego, z zastrze¿eniem przepisów art. 75 ust. 2 i 3, obejmujÄ… prawo do: 1) trwa³ego lub czasowego zwielokrotnienia programu komputerowego w ca³oÅ›ci lub w części jakimikolwiek Å›rodkami i w jakiejkolwiek formie; w zakresie, w którym dla wprowadzania, wyÅ›wietlania, stosowania, przekazywania i przechowywania programu komputerowego niezbÄ™dne jest jego zwielokrotnienie, czynnoÅ›ci te wymagajÄ… zgody uprawnionego; 2) t³umaczenia, przystosowywania, zmiany uk³adu lub jakichkolwiek innych zmian w programie komputerowym, z zachowaniem praw osoby, która tych zmian dokona³a; 3) rozpowszechniania, w tym u¿yczenia lub najmu, programu komputerowego lub jego kopii. Art. 75. 1. Je¿eli umowa nie stanowi inaczej, czynnoÅ›ci wymienione w art. 74 ust. 4 pkt 1 i 2 nie wymagajÄ… zgody uprawnionego, je¿eli sÄ… niezbÄ™dne do korzystania z programu komputerowego zgodnie z jego przeznaczeniem, w tym do poprawiania b³Ä™dów przez osobÄ™, która legalnie wesz³a w jego posiadanie. 2. Nie wymaga zezwolenia uprawnionego: 1) sporzÄ…dzenie kopii zapasowej, je¿eli jest to niezbÄ™dne do korzystania z programu komputerowego. Je¿eli umowa nie stanowi inaczej, kopia ta nie mo¿e być u¿ywana równoczeÅ›nie z programem komputerowym; 2) obserwowanie, badanie i testowanie funkcjonowania programu komputerowego w celu poznania jego idei i zasad przez osobÄ™ posiadajÄ…cÄ… prawo korzystania z egzemplarza programu komputerowego, je¿eli, bÄ™dÄ…c do tych czynnoÅ›ci upowa¿niona, dokonuje ona tego w trakcie wprowadzania, wyÅ›wietlania, stosowania, przekazywania lub przechowywania programu komputerowego; 3) zwielokrotnianie kodu lub t³umaczenie jego formy w rozumieniu art. 74 ust. 4 pkt 1 i 2, je¿eli jest to niezbÄ™dne do uzyskania informacji koniecznych do osiÄ…gniÄ™cia wspó³dzia³ania niezale¿nie stworzonego programu komputerowego z innymi programami komputerowymi, o ile zostanÄ… spe³nione nastÄ™pujÄ…ce warunki: a) czynnoÅ›ci te dokonywane sÄ… przez licencjobiorcÄ™ lub innÄ… osobÄ™ uprawnionÄ… do korzystania z egzemplarza programu komputerowego bÄ…d¼ przez innÄ… osobÄ™ dzia³ajÄ…cÄ… na ich rzecz, b) informacje niezbÄ™dne do osiÄ…gniÄ™cia wspó³dzia³ania nie by³y uprzednio ³atwo dostÄ™pne dla osób, o których mowa pod lit. a, c) czynnoÅ›ci te odnoszÄ… siÄ™ do tych części oryginalnego programu komputerowego, które sÄ… niezbÄ™dne do osiÄ…gniÄ™cia wspó³dzia³ania. 3. Informacje, o których mowa w ust. 2 pkt 3, nie mogÄ… być: 1) wykorzystane do innych celów ni¿ osiÄ…gniÄ™cie wspó³dzia³ania niezale¿nie stworzonego programu komputerowego; 2) przekazane innym osobom, chyba ¿e jest to niezbÄ™dne do osiÄ…gniÄ™cia wspó³dzia³ania niezale¿nie stworzonego programu komputerowego; 3) wykorzystane do rozwijania, wytwarzania lub wprowadzania do obrotu programu komputerowego o istotnie podobnej formie wyra¿enia lub do innych czynnoÅ›ci naruszajÄ…cych prawa autorskie. ===== 88 |
Data: Wrzesien 29 2015 18:04:55 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: Ghost |
U¿ytkownik "Ghost" napisa³ w wiadomoÅ›ci grup 3. Informacje, o których mowa w ust. 2 pkt 3, nie mogÄ… być: tyle 89 |
Data: Wrzesien 29 2015 19:42:25 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: re |
Tego nie wolno praktycznie w calym cywilizowanym swiecie, chinyCzy nie da siÄ™ po prostu zczytac oprogramowania komputera iW USA zabrania tego DMCA. 3. Informacje, o których mowa w ust. 2 pkt 3, nie mogÄ… być: tyle -- - 2. Nie wymaga zezwolenia uprawnionego: pkt 2) (a nie 2.3 !!!) "obserwowanie, badanie i testowanie funkcjonowania programu komputerowego w celu poznania jego idei i zasad przez osobÄ™ posiadajÄ…cÄ… prawo korzystania z egzemplarza programu komputerowego, je¿eli, bÄ™dÄ…c do tych czynnoÅ›ci upowa¿niona, dokonuje ona tego w trakcie wprowadzania, wyÅ›wietlania, stosowania, przekazywania lub przechowywania programu komputerowego;" 90 |
Data: Wrzesien 29 2015 18:22:58 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: masti | Ghost wrote:
Ust. 2. 3) zwielokrotnianie kodu lub t³umaczenie jego formy disasemlacja w celu poznania dzia³ania nie s³u¿y do "zwielokrotniania lub t³umaczenia formy". -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lêk gruntu! -Chyba wysoko¶ci? -Wiem co mówiê. To grunt zabija!" T.Pratchett 91 |
Data: Wrzesien 30 2015 00:00:02 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: Ghost |
Ust. 2. 3) zwielokrotnianie kodu lub t³umaczenie jego formy "je¿eli jest to niezbêdne do uzyskania informacji koniecznych do osi±gniêcia wspó³dzia³ania niezale¿nie stworzonego programu komputerowego z innymi programami komputerowymi, o ile zostan± spe³nione nastêpuj±ce warunki:" itd 92 |
Data: Wrzesien 30 2015 09:25:29 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: masti | Ghost wrote:
zawsze tak losowo ³±czysz, ze sob± artyku³y prawa? -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lêk gruntu! -Chyba wysoko¶ci? -Wiem co mówiê. To grunt zabija!" T.Pratchett 93 |
Data: Wrzesien 30 2015 11:58:35 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: Ghost |
zawsze tak losowo ³±czysz, ze sob± artyku³y prawa? 3) zwielokrotnianie kodu lub t³umaczenie jego formy w rozumieniu art. 74 ust. 4 pkt 1 i 2, je¿eli jest to niezbêdne do uzyskania informacji koniecznych do osi±gniêcia wspó³dzia³ania niezale¿nie stworzonego programu komputerowego z innymi programami komputerowymi, o ile zostan± spe³nione nastêpuj±ce warunki: Zawsze masz problem z czytaniem? 94 |
Data: Wrzesien 30 2015 10:24:29 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: masti | Ghost wrote:
w przeciwieñstwie do Ciebie nie. Wyka¿ w jaki sposób disasemblacja w celu poznania dzia³ania jest 1) zwielokrotnianiem kodu 2) t³umaczeniem jego formy -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lêk gruntu! -Chyba wysoko¶ci? -Wiem co mówiê. To grunt zabija!" T.Pratchett 95 |
Data: Wrzesien 30 2015 12:56:07 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: Ghost |
w przeciwieñstwie do Ciebie nie. Sorry ale wykazywanie, ¿e Ziemia nie jest p³aska nie jest tym co tygrysy lubi± najbardziej. Zrób kupê. 96 |
Data: Wrzesien 30 2015 11:03:30 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: masti | Ghost wrote:
tylko tyle potrafisz? Nie potrafisz uzasadniæ swojego w³asnego zdania? -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lêk gruntu! -Chyba wysoko¶ci? -Wiem co mówiê. To grunt zabija!" T.Pratchett 97 |
Data: Wrzesien 30 2015 13:26:02 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: Ghost |
tylko tyle potrafisz? Nie potrafisz uzasadniæ swojego w³asnego zdania? Cz³owieku, co tu ku¼wa uzasadniaæ??? Nigga, please. ¯e t³umaczenie formy to disassemblacja? Je¶li tego nie rozumiesz, to ja ci tego nie wyt³umaczê, tu nie ma co t³umaczyæ. 98 |
Data: Wrzesien 30 2015 12:29:45 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: masti | Ghost wrote:
to i kierunki wnioskowania Ci siê myl±? -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lêk gruntu! -Chyba wysoko¶ci? -Wiem co mówiê. To grunt zabija!" T.Pratchett 99 |
Data: Wrzesien 30 2015 14:54:29 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: Ghost |
to i kierunki wnioskowania Ci siê myl±? Nie potrafisz jasno uzasadniæ swojego w³asnego zdania? 100 |
Data: Wrzesien 30 2015 13:17:56 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: masti | Ghost wrote:
co tu uzasadniaæ? t³umaczenie formy to disasemblacja - to twoje stwierdzenie disasemblacja to nie t³umaczenie formy - to moje dotar³a róznica? -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lêk gruntu! -Chyba wysoko¶ci? -Wiem co mówiê. To grunt zabija!" T.Pratchett 101 |
Data: Wrzesien 30 2015 17:10:01 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: Ghost |
t³umaczenie formy to disasemblacja - to twoje stwierdzenie owszem deasemblancja jest t³umaczeniem formy disasemblacja to nie t³umaczenie formy a to nieprawda 102 |
Data: Wrzesien 30 2015 15:32:28 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: masti | Ghost wrote:
ROTFL -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lêk gruntu! -Chyba wysoko¶ci? -Wiem co mówiê. To grunt zabija!" T.Pratchett 103 |
Data: Wrzesien 30 2015 20:07:59 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: Ghost |
disasemblacja to nie t³umaczenie formy ROTFL ziew 104 |
Data: Wrzesien 29 2015 18:20:04 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: Ghost |
U¿ytkownik "TomekKaÅ„ka" napisa³ w wiadomoÅ›ci grup Budzik No nie wiem, nie wiem. Zgadza siÄ™, nie wiesz misiu, o disassemblacje, a w ogolnosci o wszelki reverse engineering - chodzi. No i co - zakazane ? Tak, wolno ci tylko uzyskać w ten sposób informacje niezbÄ™dne do wspó³pracy z innym programem. Ogólna disasseblacja jest nielegalna. Ponadto jeÅ›li dostawca softu udostÄ™pnia ci te informacje, to nie masz prawa nawet tego wyd³ubywać. CoÅ› mi siÄ™ tez ko³acze po g³owie, ze dostawca ma obowiÄ…zek na ¿Ä…danie te informacje dostarczyć, ale tu nie jestem pewien. 105 |
Data: Wrzesien 24 2015 12:45:51 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: J.F. | U¿ytkownik "Cavallino" napisa³ w wiadomo¶ci grup W dniu 23.09.2015 o 22:48, Tomasz Pyra pisze: No ale taki samochód by³by du¿o dro¿szy w zakupie.Tylko samochód bez zani¿onego zu¿ycia paliwa, musia³by sporo wiêcejMi by wystarczy³o, ¿eby warto¶ci w katalogach by³y warto¶ciami realnymi. Dlaczego? Ale kiedy pali 6 ? Wsiade ja, albo twoj syn, to bedzie palil 10 :-) Zdajê sobie sprawê, ¿e 4 l to bajka i jej nie wymagam. A zona ile osiaga ? :-) No to trzeba siê zdecydowaæ - albo zrobiæ silnik, który pali przyk³adowe 4l, albo nie podawaæ ¿e silnik który pali 6 l pali 4.Poprzednia norma 90/120/miasto by³a du¿o bardziej zbli¿ona.Wtedy za emisjê CO2 nie by³o domiaru. Przy czym i poprzednie "miasto" to jakis zalozony program jazdy. Tamte normy byly o tyle dobre, ze mozna bylo przejechac kawel 120 czy 90 i zweryfikowac czy producent nie klamal. Ale ... moze dlatego je zamienili na nowe, lepsze :-) Tak nawiasem mowiac ... nie widze wiekszej roznicy w spalaniu na zwyklych krajowkach i autostradzie, mimo ze na krajowkach srednia wychodzi ~70 a na autostradzie 130. Na pewno nie takie jak, jak sugeruja stare katalogi. Pewnie dlatego, ze na krajowce sie do 90 nie ograniczam ... ale srednia mowi swoje - znacznie czesciej jade 70 niz 120 :-) Zas diesel w Vectrze oszczedny - 150 na liczniku, a spalanie jakies niewielkie. Choc juz przylapalem komputer na pewnych niedokladnosciach - gdzies zawyza, gdzies zaniza, razem w miare dokladny ... J. 106 |
Data: Wrzesien 24 2015 13:40:44 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: radekp@konto.pl | Thu, 24 Sep 2015 12:45:51 +0200, w Tak nawiasem mowiac ... nie widze wiekszej roznicy w spalaniu na Kapelusznik autostradowy. Pewnie dlatego, ze na krajowce sie do 90 nie ograniczam ... ale Czyli je¼dzisz bez sensu -- brak ró¿nicy zapewne wynikiem szarpanej jazdy :) Zas diesel w Vectrze oszczedny - 150 na liczniku, a spalanie jakies Zmierz sobie na autostradzie po s³upkach czy 10km wg komputera równa siê 10km wg s³upków, mo¿na siê zdziwiæ :). 107 |
Data: Wrzesien 24 2015 13:52:01 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: J.F. | U¿ytkownik napisa³ w wiadomo¶ci grup "J.F." Tak nawiasem mowiac ... nie widze wiekszej roznicy w spalaniu naKapelusznik autostradowy. Srednia. Ciezarowek i bramek nie przeskocze :-) Pewnie dlatego, ze na krajowce sie do 90 nie ograniczam ... aleCzyli je¼dzisz bez sensu -- brak ró¿nicy zapewne wynikiem szarpanej jazdy :) Az tak bardzo szarpana nie jest, ale owszem przyspieszen troche jest. Tym niemniej - z samej sredniej wynika, ze czesto jade powoli, nawet mniej niz 90. Zas diesel w Vectrze oszczedny - 150 na liczniku, a spalanie jakies Zmierz sobie na autostradzie po s³upkach czy 10km wg komputera równa siê 10km Mozna, choc nie tak duzo. No i na spalanie to nie wplywa - tzn - jak ja licze, to i tak sie na wskazaniach licznika opieram. Ten akurat liczy zgodnie z komputerem, co wcale nie dziwi. J. 108 |
Data: Wrzesien 24 2015 14:24:24 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: radekp@konto.pl | Thu, 24 Sep 2015 13:52:01 +0200, w >Zmierz sobie na autostradzie po s³upkach czy 10km wg komputera równa Oczywi¶cie, ¿e wp³ywa. Licznik naliczy ci przejechane 400km, a realnie (wg s³upków) bêdzie to np. 380km. Dystans "raczej" wp³ywa na obliczeniespalania. Ten akurat liczy zgodnie z komputerem, co wcale nie dziwi. No ba, dziwne by³oby, gdyby nie pokrywa³o siê :). 109 |
Data: Wrzesien 24 2015 17:10:02 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: J.F. | U¿ytkownik napisa³ w wiadomo¶ci grup Thu, 24 Sep 2015 13:52:01 +0200, w "J.F." >Zmierz sobie na autostradzie po s³upkach czy 10km wg komputera >równa Oczywi¶cie, ¿e wp³ywa. Licznik naliczy ci przejechane 400km, a realnie (wg Na wynik wplywa, na opinie o rzetelnosci firmy wplywa, ale na to, ze komputer zawyza na autostradzie a zaniza po miescie to juz nie wplywa. J. 110 |
Data: Wrzesien 24 2015 17:15:51 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: Cavallino | W dniu 24.09.2015 o 12:45, J.F. pisze: U¿ytkownik "Cavallino" napisa³ w wiadomo¶ci grup To niech pisz± ¿e 10. Jak komu¶ spali mniej ni¿ w katalogu, to bêdzie z tego powodu szczê¶liwszy. Gdyby p³acili odszkodowanie za ka¿de 0,1 l przepa³u ponad normê, to od razu by siê nauczyli liczyæ prawid³owo.
Wiêcej ni¿ ja, bo je¼dzi po centrum, w korkach.
10 razy lepsze ni¿ to co jest obecnie.
Nie mam w±tpliwo¶ci,¿e urzêdasy same na to nie wpad³y.
Kup sobie suv-a to zobaczysz. U mnie ka¿de +10 oznacza litr wiêcej. Na pewno nie takie jak, jak sugeruja stare katalogi. W Ceedzie te¿ tak mia³em, pali³ tyle przy 200 co Duster przy 130. 111 |
Data: Wrzesien 24 2015 17:53:03 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Thu, 24 Sep 2015 17:15:51 +0200, Cavallino napisa³(a): Dlaczego? Ale oni licz± prawid³owo - procedura testowa jest ¶ci¶le okre¶lona przez urzêdników. Wiêc jak co¶ jest niemiarodajne to ta procedura, ale trudno mieæ o ni± pretensjê do producenta samochodu. 112 |
Data: Wrzesien 24 2015 18:26:45 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: Cavallino | W dniu 24.09.2015 o 17:53, Tomasz Pyra pisze: Dnia Thu, 24 Sep 2015 17:15:51 +0200, Cavallino napisa³(a): Nawet do takiego, który j± fa³szujê? Ja obstawiam, ¿e tak robi± prawie wszyscy. Dlatego jedni maj± +50, a inni tylko +10, to ci którzy nie fa³szuj± zapewne. 113 |
Data: Wrzesien 24 2015 18:22:51 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: J.F. | U¿ytkownik "Cavallino" napisa³ w wiadomo¶ci grup W dniu 24.09.2015 o 12:45, J.F. pisze: Nie ma byæ 4 l kiedy pali 6, tylko 6 kiedy pali 6.Ale kiedy pali 6 ? Wsiade ja, albo twoj syn, to bedzie palil 10 :-) To niech pisz± ¿e 10. No - to jest pewna koncepcja. Z drugiej strony - jak wtedy wybrac swiadomie samochod, jesli tam sa nierealne wartosci, tylko w druga strone ? Wiêcej ni¿ ja, bo je¼dzi po centrum, w korkach.Zdajê sobie sprawê, ¿e 4 l to bajka i jej nie wymagam.A zona ile osiaga ? :-) To jej daj raz pojechac w trasie :-) 10 razy lepsze ni¿ to co jest obecnie.Przy czym i poprzednie "miasto" to jakis zalozony program jazdy.No to trzeba siê zdecydowaæ - albo zrobiæ silnik, który paliPoprzednia norma 90/120/miasto by³a du¿o bardziej zbli¿ona.Wtedy za emisjê CO2 nie by³o domiaru. Nie pamietam juz ... naprawde w miare realne ? Tamte normy byly o tyle dobre, ze mozna bylo przejechac kawel 120 czy 90Nie mam w±tpliwo¶ci,¿e urzêdasy same na to nie wpad³y. Trudno powiedziec - imo przynajmniej polowa z tych roznych durnych przepisow, to zasluga urzedasow. Tak nawiasem mowiac ... nie widze wiekszej roznicy w spalaniu na Kup sobie suv-a to zobaczysz. Duzy opor powietrza ? To tak patrze na dostawczaki - wydaje sie ze aerodynamika cegly, powierzchnia czolowa ogromna, a przeciez wiem, ze silniki maja niezbyt mocne ... to jak to moze 160 pojechac ? A czesto jedzie ... Pewnie dlatego, ze na krajowce sie do 90 nie ograniczam ... ale srednia W Ceedzie te¿ tak mia³em, pali³ tyle przy 200 co Duster przy 130. Ale dalsza czesc jest taka, ze przy tych 150 liczby jakies zblizone do sredniego wyniku z krajowki. Co prawda strasznie skacze odczyt, pare kilometrow rownej drogi by sie przydalo ... J. 114 |
Data: Wrzesien 24 2015 18:28:33 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: Cavallino | W dniu 24.09.2015 o 18:22, J.F. pisze: Wiêcej ni¿ ja, bo je¼dzi po centrum, w korkach.Zdajê sobie sprawê, ¿e 4 l to bajka i jej nie wymagam.A zona ile osiaga ? :-) Dawa³em nie raz. Zazwyczaj je¼dzi równie szybko jak ja.
Bardziej. Trudno powiedziec - imo przynajmniej polowa z tych roznych durnych Albo lobbystów.
Dok³adnie. 115 |
Data: Wrzesien 24 2015 20:43:41 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: dddddddd | W dniu 24.09.2015 o 18:22, J.F. pisze: U¿ytkownik "Cavallino" napisa³ w wiadomo¶ci grupto niech napisz± "spalanie 10/7/4,5* (*-syn/ojciec/dziadek za kierownic±)" :) -- Pozdrawiam £ukasz 116 |
Data: Wrzesien 24 2015 22:26:36 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Thu, 24 Sep 2015 18:22:51 +0200, J.F. napisa³(a): Przy czym i poprzednie "miasto" to jakis zalozony program jazdy.10 razy lepsze ni¿ to co jest obecnie. No chyba jednak ³atwiej by³o je spe³niæ. I to chyba nawet nie w samej normie problem (która siê jako¶ bardzo nie zmieni³a), a w tym ¿e kiedy¶ w ramach tej normy trzeba siê by³o zmie¶ciæ w progach emisji no i zmierzyæ zu¿ycie paliwa. A 1l/100km w te czy w tamte nikogo nie zbawia³. A dzi¶ jeszcze dosz³y domiary za CO2, a to siê jako¶ konkretnie przelicza na kasê i chyba siê dopiero ostatnio pojawi³a ostra presja na zani¿anie tych wyników. W autach z przed oko³o 2005 jak nie cisn±³e¶ to uzyskanie deklarowanego zu¿ycia paliwa to nie by³ jaki¶ wielki problem, dzi¶ ju¿ siê trzeba mocno staraæ.
Urzêdasy to jedno, ale widzê te¿ du¿y interes koncernów w ¶rubowaniu tych norm - eliminuj± konkurencjê. Zarówno winduj±c poziom technologiczny jak i pewnie trzymaj±c nad tym wszystkim masê patentów. Tak nawiasem mowiac ... nie widze wiekszej roznicy w spalaniu na Taki bus ¿eby lecia³ 160, to musi mieæ 160KM. I przy takiej je¼dzie, to mimo ¿e diesel to i tak ma wiry w baku :) 117 |
Data: Wrzesien 25 2015 10:12:31 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: radekp@konto.pl | Thu, 24 Sep 2015 17:15:51 +0200, w To niech pisz± ¿e 10. Kiê i Hyundaia ju¿ taka kara w USA spotka³a. Widaæ VW my¶la³, ¿e bêdzie bardziej cwany. 118 |
Data: Wrzesien 25 2015 15:19:02 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello J.F., Tak nawiasem mowiac ... nie widze wiekszej roznicy w spalaniu na Nie mam pojêcia czym i jak je¼dzisz, ale musisz mieæ co¶ popsute. Mi siê tylko w mie¶cie czasem udaje przebiæ spalanie autostradowe. A je¿d¿ê jakie¶ 40km/h wolniej ni¿ kiedy¶. Pewnie dlatego, ze na krajowce sie do 90 nie ograniczam ... ale Napraw licznik. Choc juz przylapalem komputer na pewnych niedokladnosciach - gdzies -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 119 |
Data: Wrzesien 25 2015 15:58:40 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: J.F. | U¿ytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisa³ w wiadomo¶ci grup Hello J.F., Tak nawiasem mowiac ... nie widze wiekszej roznicy w spalaniu na Nie mam pojêcia czym i jak je¼dzisz, ale musisz mieæ co¶ popsute. Sierra na gazie, dwa mondeo diesle, teraz vectra - bez znaczenia. Mi siê tylko w mie¶cie czasem udaje przebiæ spalanie autostradowe. A To tylko nubira po wyjechaniu na autostrade zaczynala palic wiecej .. Pewnie dlatego, ze na krajowce sie do 90 nie ograniczam ... aleNapraw licznik. No dobra - 150 na gps. Predkosciomierz zawyza sporo, ale w 10% sie miesci. Odgrzebie notatki, to chyba mam dobry przyklad. J. 120 |
Data: Wrzesien 23 2015 06:42:34 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: Shrek | On 2015-09-23 00:00, Pawel "O'Pajak" wrote: Przede wszystkim to ekofaszysci sa wiele dekad za wiedza kiedys z Trochê upraszczasz, bo jeszcze jakie¶ inne gówno z rury leci. Natomiast rzeczywi¶cie urzêdnicy powoli odlatuj± o rzeczywisto¶ci i zdaj± siê z kolejnymi normami Euro wyra¿aæ zdziwienie, ¿e silnik paliwo spala;) Wiêc eurokraci domagaj± siê informacji, ¿e silnik to nie na paliwo chodzi (a przynajmniej nie tylko), koncerny im taki papier dostarczaj±, i wszyscy s± zadowoleni. Przynajmniej do czasu, jak który¶ urzêdas zakrzyknie "oszukali nas - temu samochodu z odw³oka CO2 leci. Ja tak co¶ czu³em, ¿e jest nie tak!!!" Shrek. 121 |
Data: Wrzesien 23 2015 08:21:37 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: Ghost |
Wiêc eurokraci domagaj± siê informacji, ¿e silnik to nie na paliwo chodzi (a przynajmniej nie tylko), koncerny im taki papier dostarczaj±, i wszyscy s± zadowoleni. Przynajmniej do czasu, jak który¶ urzêdas zakrzyknie "oszukali nas - temu samochodu z odw³oka CO2 leci. Ja tak co¶ czu³em, ¿e jest nie tak!!!" No nie, to wszystko przed te organizacje pozarz±dowe co siê miedzy wódkê a zak±skê wpieprzaj±. 122 |
Data: Wrzesien 23 2015 21:43:45 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Wed, 23 Sep 2015 08:21:37 +0200, Ghost napisa³(a): U¿ytkownik "Shrek" napisa³ w wiadomo¶ci grup No tu jeszcze trzeba pamiêtaæ, ¿e to ¿e VW oszuka³ test skutkuje tym, ¿e ten samochód w normalnej eksploatacji owszem emituje wiêcej tlenków azotu, ale za to pewnie ma lepsze osi±gi, albo zu¿ywa mniej paliwa. Zysk wiêc g³ównie dla klientów VW (pod warunkiem ¿e nie pojad± na akcjê serwisow±) :) 123 |
Data: Wrzesien 24 2015 07:55:35 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: Ghost |
Zysk wiêc g³ównie dla klientów VW A to s± jacy¶ uebermensche, nie oddychaj± tym samym powietrzem co inni? Gorsze jest to, ze producenci dostosowali siê do testów zderzeniowych, auto ma zdobyæ gwiazdki i tworzyæ iluzje bezpiecznego. 124 |
Data: Wrzesien 27 2015 13:14:44 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: janusz_k |
No tu jeszcze trzeba pamiêtaæ, ¿e to ¿e VW oszuka³ test skutkuje tym, ¿eTo wiêcej to do 40 razy, amerykanie im to skrupulatnie wyliczyli, oj przewioz± siê po WW, jak do tego dojd± koreañce i japoñczyki to jest szansa ¿e WW padnie. -- Pozdr Janusz_K 125 |
Data: Wrzesien 27 2015 13:43:31 | Temat: Re: folcwagen w tedeikó | Autor: | |