geometria kó³ - znoszenie
1 | Data: Kwiecien 11 2011 15:06:24 |
Temat: geometria kó³ - znoszenie | |
Autor: mick.w | Witam, 2 |
Data: Kwiecien 11 2011 22:51:26 | Temat: Re: geometria kó³ - znoszenie | Autor: | mick.w napisa³(a): Witam,spieprzyli. Najgorsze jest to ze moga o tym nie wiedzieæ je¶li robili przyrz±dami optycznymi. -- Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 3 |
Data: Kwiecien 11 2011 23:15:18 | Temat: Re: geometria kó³ - znoszenie | Autor: to | begin mick.w po ostatniej wymianie koÅ„cówki drÄ…¿ka, poszed³em do skp ustawić Pojed¼ do takiego warsztatu gdzie Ci nie bÄ™dÄ… kazali je¼dzić i sprawdzać. Sami powinni zrobić (i ew. sprawdzić) i powinno być dobrze. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 4 |
Data: Kwiecien 12 2011 01:30:45 | Temat: Re: geometria kó³ - znoszenie | Autor: Lewis | W dniu 2011-04-12 00:06, mick.w pisze: Witam, A wiatru bocznego nie by³o przypadkiem? Droga równa? -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis 5 |
Data: Kwiecien 11 2011 21:17:30 | Temat: Re: geometria kó³ - znoszenie | Autor: mick.w | On Apr 12, 1:30 am, Lewis wrote: W dniu 2011-04-12 00:06, mick.w pisze: Niestety tak :( 6 |
Data: Kwiecien 12 2011 10:11:47 | Temat: Re: geometria kó³ - znoszenie | Autor: | Witam serdecznie. Niestety tak :(W która stronê znosi? Bo je¶li lekko w prawo, to poszuka³bym jednak jakiego¶ równego placu to testu. Wiêkszo¶æ dróg ma lekki spadek w prawo. Pozdrawiam. Sebastian http://speedyelise.fora.pl -- Wys³ano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 7 |
Data: Kwiecien 12 2011 10:37:35 | Temat: Re: geometria kó³ - znoszenie | Autor: Lewis | W dniu 2011-04-12 10:11, pisze: Witam serdecznie. Przy obecnej pogodzie to zdecydowanie zgodnie z kierunkiem wiatru go znosi. :) Co do pochylenia drogi, wystarczy, ¿e pojedzie Å›rodkiem jezdni "po grzbiecie". -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis 8 |
Data: Kwiecien 12 2011 01:59:42 | Temat: Re: geometria kó³ - znoszenie | Autor: mick.w | On 12 Kwi, 10:37, Lewis wrote: W dniu 2011-04-12 10:11, pisze: Znosi w prawo. Zawróci³em na tej samej drodze i te¿ znosi³o na prawo wiêc o wiatr nie by³ przyczyn± 9 |
Data: Kwiecien 12 2011 13:18:37 | Temat: Re: geometria kó³ - znoszenie | Autor: Lewis | W dniu 2011-04-12 10:59, mick.w pisze: Znosi w prawo. Zawróci³em na tej samej drodze i te¿ znosi³o na prawo To widocznie spartolili robotÄ™ skoro pod wiatr te¿ znosi ;) I nie cytuj sygnaturek, delimiter mam poprawny a jednak Twój program go cytuje... -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis 10 |
Data: Kwiecien 12 2011 04:56:32 | Temat: Re: geometria kó³ - znoszenie | Autor: mick.w | On 12 Kwi, 13:18, Lewis wrote: W dniu 2011-04-12 10:59, mick.w pisze: Dzi¶ pojade do nich. Na co jeszcze zwrócæ uwage? Co mogli jeszcze ¼le ustawiæ 11 |
Data: Kwiecien 12 2011 16:52:26 | Temat: Re: geometria kó³ - znoszenie | Autor: Lewis | W dniu 2011-04-12 13:56, mick.w pisze: DziÅ› pojade do nich. Na co jeszcze zwrócć uwage? Co mogli jeszcze ¼le Podstawowa geometria to zbie¿noæ kó³ osi przedniej i to g³ównie ona wp³ywa na to czy auto jedzie prosto czy radoÅ›nie wÄ™druje po jezdni. Pozosta³e kÄ…ty pochylenia ko³a i wyprzedzenia zwrotnicy ju¿ nie majÄ… takiego wp³ywu na to czy jedzie prosto czy skrÄ™ca aczkolwiek te¿ sÄ… istotne. Zobacz chocia¿ czy jadÄ…c prosto masz ustawionÄ… kierownice w poprawnej pozycji bo byli tacy co twierdzili ¿e zbie¿noæ jest ok ale ma Pan ko³o kierownicy o jeden zÄ…bek przestawione... -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis 12 |
Data: Kwiecien 12 2011 22:02:57 | Temat: Re: geometria kó³ - znoszenie | Autor: Bugatti | U¿ytkownik "Lewis" napisa³ w wiadomoÅ›ci: Podstawowa geometria to zbie¿noæ kó³ osi przedniej i to g³ównie ona wp³ywa na to czy auto jedzie prosto czy radoÅ›nie wÄ™druje po jezdni. Pozosta³e kÄ…ty pochylenia ko³a i wyprzedzenia zwrotnicy ju¿ nie majÄ… takiego wp³ywu na to czy jedzie prosto czy skrÄ™ca aczkolwiek te¿ sÄ… istotne. Wyprzedzenia sworznia zwornicy, jego pochylenie i pochylenie ko³a tak¿e majÄ… tak samo wa¿ny wp³yw jak zbie¿noæ. Dodatkowo zbie¿noæ w³aÅ›nie z nimi jest po³Ä…czona zaleznoÅ›ciami kinematycznymi...wiÄ™c nie mów mu ¿e liczy siÄ™ tylko zbie¿noæ. Pozdr. -- Bugatti 13 |
Data: Kwiecien 12 2011 17:01:48 | Temat: Re: geometria kó³ - znoszenie | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2011-04-12 13:56, mick.w pisze: On 12 Kwi, 13:18, wrote: A badali ca³± geometriê obu osi? Bo je¶li ustawili tylko przód licz±c na to ¿e ty³ jest prosty, to mo¿esz mieæ znoszenie. Zreszt± prawdê mówi±c je¶li geometria tylnego zawieszenia i/lub ca³ego nadwozia nie jest idealna a pojazd nie ma zbyt wielu mozliwo¶ci regulacyjnych, to znoszenie trzeba korygowaæ poprawkami... albo doprowadziæ najpierw wszystko do idea³u. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci gts /kropka/ pl | lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora. 14 |
Data: Kwiecien 12 2011 10:40:52 | Temat: Re: geometria kó³ - znoszenie | Autor: JAM | On Apr 12, 11:01 am, Jakub Witkowski
Wiekszosc dzisiejszych pojazdow na szosach to econoboxy z McPhersonem z przodu i skretna belka z tylu w ktorych jezeli masz szczescie do producenta to z przodu mozesz ustawic kat pochylenia (o wyprzedzeniu w McPhersonach nie ma co marzyc) a z tylu w belkach skretnych nic sie ustawic nie da wiec sprawdzanie jest psu na bude. Jezeli jestes po gwarancji i znasz dobrego fachowca to w wielu pojazdach taki fachowiec potrafi obrabiarka albo za pomoca podkladek zmienic katy w pewnych granicach nawet jak producent tego nie przewidzial ale takiej zlotej raczce trzeba zaplacic za wiedze :-). Ech ta tania produkcja. Kiedys wiecej ludziom dawali do regulacji :-(
JAM http://marchel.home.comcast.net/~marchel/ 15 |
Data: Kwiecien 12 2011 20:58:10 | Temat: Re: geometria kó³ - znoszenie | Autor: MichaÅ‚ BaszyÅ„ski | W dniu 2011-04-12 19:40, JAM pisze: Wiekszosc dzisiejszych pojazdow na szosach to econoboxy z McPhersonem... Kiedys wiecej ludziom dawali do regulacji :-( przy mnie pod koniec ubieg³ego roku facet od geometrii w warsztacie zaliczy³ do³a, jak do dwóch stojÄ…cych w kolejce Mercedesów do³Ä…czy³ trzeci, ML w dodatku.. W nich ponoć da siÄ™ ustawić/przestawić w zawieszeniu wszystko i prawid³owe ustawienie wszystkiego wymaga i czasu i cierpliwoÅ›ci.. ML-a prze³o¿y³ na nastÄ™pny dzieÅ„, na jego miejsce na warsztat wziÄ…³ coÅ› innego. -- Pozdr. Micha³ 16 |
Data: Kwiecien 12 2011 15:13:18 | Temat: Re: geometria kó³ - znoszenie | Autor: JAM | On Apr 12, 2:58 pm, Micha³ Baszyñski wrote: W dniu 2011-04-12 19:40, JAM pisze: ML to nie econobx. On ma podwojne wachacze z przodu i 5-cio drazkowe niezalezne zawieszenie z tylu. W ML reguluje sie i przod i tyl. Oba te typy zawieszen nie tylko moga miec regulacje ale wrecz musza ze wzgledu na krotsza zwrotnice i wiecej elementow co powoduje wiekszy rozrzut katow zawieszenia przy produkcji co wymaga regulacji juz na linii produkcyjnej. W efekcie jednak otrzymujesz produkt znacznie lepiej ustawiony niz typowy econobox. JAM http://marchel.home.comcast.net/~marchel/ 17 |
Data: Kwiecien 12 2011 21:57:03 | Temat: Re: geometria kó³ - znoszenie | Autor: Bugatti | U¿ytkownik "mick.w" napisa³ w wiadomo¶ci: 18 |
Data: Kwiecien 12 2011 14:46:56 | Temat: Re: geometria kó³ - znoszenie | Autor: mick.w | On Apr 12, 9:57 pm, "Bugatti" wrote: U ytkownik "mick.w" napisa w wiadomo ci: Poprawili, teraz nie znosi, przynajmniej ja tego nie zauwa¿am. Co do kolejno¶ci to trudno mi stwierdziæ czy by³a prawid³owa-nie znam siê na tym-ale na pewno z ich us³ug ju¿ nie skorzystam. Dziêki wszystkim za odpowiedzi! 19 |
Data: Kwiecien 12 2011 15:25:38 | Temat: Re: geometria kó³ - znoszenie | Autor: JAM | On Apr 12, 3:57 pm, "Bugatti" wrote: U ytkownik "mick.w" napisa w wiadomo ci: Sprobuj tak wyregulowac Lexusa LS 460. On ma 5-cio drazkowe zawieszenie przednie podobne do Audi A8. W Lexusie nie mozna ustawiac kazdego elementu pojedynczo, bo ustawianie jednego automatycznie zmienia drugi. Diler Lexusa musi korzystac z programu komputerowego, ktory podaje o ile zabkow i w ktora strone trzeba obrocic sruby regulacyjne aby od pomierzonego bledu przywrocic projektowane katy. W Audi A8 wogole nie mozna ustawic geometrii jednego kola. Mozna jedynie usunac roznice kata pochylenia zwrotnicy pomiedze lewym a prawym kolem poprzez przesuwanie calej ramy dolnego zawieszenia w poprzek co usuwa problem samochodu sciagajacego w czasie jazdy. Rama Audi jest mocowana do nadwozia poprzez podluzne otwory pozwalajace na jej przesuwanie. ... JAM http://marchel.home.comcast.net/~marchel/ 20 |
Data: Kwiecien 12 2011 10:11:47 | Temat: Re: geometria kó³ - znoszenie | Autor: | Witam serdecznie. Niestety tak :(W która stronê znosi? Bo je¶li lekko w prawo, to poszuka³bym jednak jakiego¶ równego placu to testu. Wiêkszo¶æ dróg ma lekki spadek w prawo. Pozdrawiam. Sebastian http://speedyelise.fora.pl -- Wys³ano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 21 |
Data: Kwiecien 12 2011 11:01:54 | Temat: Re: geometria kó³ - znoszenie | Autor: ArekM |
Moje pytanie czy tak wygl±da wszêdzie ustawienie geometrii - w sensie Niestety tak :( Przejedz sie t± sam± droga, tym samym pasem ale .... w druga strone :) -- PozdrawiAM! WRX/240KM |