grubość bieżnia i wiek opon a przyczepność
1 | Data: Kwiecien 09 2015 08:17:44 |
Temat: gruboć bieżnia i wiek opon a przyczep noć | |
Autor: megrims | OdnoszÄ wrażenie, że w Cl'u ciÄ
gle mi siÄ ĹlizgajÄ
opony 2 |
Data: Kwiecien 09 2015 11:05:27 | Temat: Re: grubość bieżnia i wiek opon a przyczepność | Autor: Adam | W dniu 2015-04-09 o 08:17, megrims pisze: Odnoszę wrażenie, że w Cl'u ciągle mi się ślizgają opony Płytki bieżnik ma znaczenie w zasadzie jedynie w połączeniu z wodą. Stwardniała guma - najczęściej. Proces wulkanizacji jest zatrzymywany, ale nie przerywany. Z wiekiem guma się starzeje, tracąc na przyczepności. Można spróbować troszkę "zeszlifować" wierzchnią warstwę - jeśli opona była przechowywana w złych warunkach, to może tylko powierzchniowo się utwardziła. Oczywiście zdjęcie wierzchniej warstwy to nie zjechanie całego bieżnika, tylko raczej ułamka milimetra po grubości. Jeszcze kolejna przyczyna: stosowanie różnego rodzaju "nabłyszczaczy" lub "mleczek" do konserwacji opon. Niektóre potrafią znacznie obniżyć współczynnik tarcia - znam przypadek, że po asfalcie jeździło się jak po mokrej trawie. Czy w Twoim Cl dyfer ma wiskozę? Ja czasem też miewam problemy z utrzymaniem mocy w ryzach, przesiadając się z jakiegoś Subaraka do "ośki" - jednak cztery koła potrafią dużo więcej. -- Pozdrawiam. Adam 3 |
Data: Kwiecien 09 2015 17:07:27 | Temat: Re: gruboć bieżnia i wiek opon a przyczepnoć | Autor: Cavallino |
OdnoszÄ wrażenie, że w Cl'u ciÄ gle mi siÄ ĹlizgajÄ opony IMO to ostatnie. Nikt kto choÄ raz próbował pojechaÄ normalnym autem, do żadnego badziewia z tylnym napÄdem nie bÄdzie już miał zaufania. 4 |
Data: Kwiecien 09 2015 23:01:04 | Temat: Re: grubość bieżnia i wiek opon a przyczepność | Autor: Adam | W dniu 2015-04-09 o 17:07, Cavallino pisze:
Dlaczego piszesz "badziewia z tylnym napędem"? Przecież auta z tylnym napędem są bardziej przewidywalne, łatwiej nimi jeździć po zakrętach. Przy odpowiedniej mocy silnika skręcasz lekko kierownicę, a promień zakrętu regulujesz gazem ;) Wiele lat temu miałem przez pewien czas (chyba aż kilka miesięcy) trudności po zmianie auta z tylnonapędowego (na takich się wychowałem) na przednionapędowe - technika jazdy w zakrętach czy poślizgu jest dokładnie odwrotna. Oczywiście jeśli tylnonapędowe ma charakterystykę nadsterowną, a przednionapędowe - podsterowną. Później już wyrobiłem nawyki, i zmiana auta raczej nie robi mi problemu. No, chyba, że to jakiś źle wyważony pickup albo Hyundai H100 na śniegu :( Jeszcze jedno: Twoje sformułowanie "normalne auto". Jakoś tak się składa, że przez ponad 100 lat auta miały tylny napęd. Do tej pory lepsze auta nadal mają tylny napęd. I nie jest to problem przegubów homokinetycznych. -- Pozdrawiam. Adam 5 |
Data: Kwiecien 09 2015 23:07:09 | Temat: Re: grubość bieżnia i wiek opon a przyczepność | Autor: megrims | On 2015-04-09 23:01, Adam wrote: Jeszcze jedno: Twoje sformułowanie "normalne auto". Kiedy ostatnio był flame pomiędzy zwolennikami RWD a FWD? 6 |
Data: Kwiecien 09 2015 23:13:59 | Temat: Re: grubość bieżnia i wiek opon a przyczepność | Autor: Adam | W dniu 2015-04-09 o 23:07, megrims pisze: On 2015-04-09 23:01, Adam wrote: Zawsze tak było i zawsze będzie ;) Choć ostatnio było o skrzyni ręcznej/automatycznej. A dawniej na innych grupach kłócili się "wyznawcy" Amigi ze zwolennikami Atari, teraz Windows/Linux. Ale gimnazjada już śpi, może nie będzie tak źle ;) -- Pozdrawiam. Adam 7 |
Data: Kwiecien 09 2015 23:16:48 | Temat: Re: grubość bieżnia i wiek opon a przyczepność | Autor: megrims | On 2015-04-09 23:13, Adam wrote: W dniu 2015-04-09 o 23:07, megrims pisze: RWD jest najlepszy na świecie. Tylko pipy jeżdżą FWD albo 4x4. ROTFL 8 |
Data: Kwiecien 09 2015 23:33:12 | Temat: Re: grubość bieżnia i wiek opon a przyczepność | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello megrims, RWD jest najlepszy na świecie.Kiedy ostatnio był flame pomiędzy zwolennikami RWD a FWD?Zawsze tak było i zawsze będzie ;) Jest. Tylko pipy jeżdżą FWD albo 4x4. Ale nie rób ze mnie pipy tylko dlatego, że nieszczęsnego nie stać na RWD :( ROTFL Wcale mi nie do śmiechu. Kcesz f dzióp? ;) -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 9 |
Data: Kwiecien 09 2015 23:58:59 | Temat: Re: grubość bieżnia i wiek opon a przyczepność | Autor: Adam | W dniu 2015-04-09 o 23:33, RoMan Mandziejewicz pisze: Hello megrims, I ode mnie tesz f dzióp! I to 3 razy: - bo jeżdżę na codzień automatem - bo mam Amigę - bo wolę 4x4 oraz dodatkowo czwarty raz - bo wolę RWD - więc f dzióp tak jeszcze dla utrwalenia ;) -- Pozdrawiam. Adam 10 |
Data: Kwiecien 10 2015 00:21:18 | Temat: Re: grubość bieżnia i wiek opon a przyczepność | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Adam, I ode mnie tesz f dzióp!Jest.RWD jest najlepszy na świecie.Kiedy ostatnio był flame pomiędzy zwolennikami RWD a FWD?Zawsze tak było i zawsze będzie ;) Ale ja też wolę RWD! Tylko mnie nie stać :( -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 11 |
Data: Kwiecien 10 2015 02:34:46 | Temat: Re: grubość bieżnia i wiek opon a przyczepność | Autor: Pawel O'Pajak | Powitanko, Ale ja też wolę RWD! Tylko mnie nie stać:( Bez przesady, 1k9 zl to nie majatek: http://otomoto.pl/osobowe/skoda/120 Pozdroofka, Pawel Chorzempa -- "-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną? -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek) ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE: moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com 12 |
Data: Kwiecien 10 2015 09:51:48 | Temat: Re: grubość bieżnia i wiek opon a przyczepność | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Pawel, Powitanko, Ale ja też wolę RWD! Tylko mnie nie stać:( Bez przesady, 1k9 zl to nie majatek: To ma być pojazd dla przyjemności a nie katowania się. Nie jestem masochistą. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 13 |
Data: Kwiecien 10 2015 19:22:41 | Temat: Re: grubość bieżnia i wiek opon a przyczepność | Autor: Cavallino |
W dniu 2015-04-09 o 17:07, Cavallino pisze: A potem przychodzi zima, albo popada deszcz i tył wyprzedza resztę auta. Dziękuję postoję, dla mnie rozwiązywanie problemów, których nie ma w innych rodzajach napędu mija się z celem. 14 |
Data: Kwiecien 10 2015 15:56:38 | Temat: Re: grubość bieżnia i wiek opon a przyczepność | Autor: Przemek | Nie wiem czemu doświadczenia z malucha przenosisz na inne auta z tym napędem. Użytkuję 2 auta(fwd i rwd) i w zimie zdecydowanie wolę jeździć tym z napędem na tył(mowa o jeździe, a nie zabawie). Jest zdecydowanie bardziej przewidywalne, a kiedy tracę trakcję na śliskim, wystarczy odjąć gazu i auto samo ustawia się na tor jazdy. Oczywiście na parkingach pod blokiem, fwd jest nie do pobicia - możliwość kierowania napędzaną osią jest nie do przecenienia :). Ale w trasie na śliskim jest więcej niepewności. Żadne z aut nie ma esp, więc cała kontrola w rękach i nogach kierowcy. Co prawda, najchętniej zimą wybierałbym 4wd, ale nie posiadam :) 15 |
Data: Kwiecien 11 2015 07:58:37 | Temat: Re: grubość bieżnia i wiek opon a przyczepność | Autor: Cavallino |
Jest zdecydowanie bardziej przewidywalne, a kiedy tracę trakcję na śliskim, wystarczy odjąć gazu i auto samo ustawia się na tor jazdy. I to jest niby bardziej przewidywalne od sytuacji, w której gaz praktycznie nie ma wpływu na tor jazdy? Jakim cudem? Oczywiście na parkingach pod blokiem, fwd jest nie do pobicia Nie tylko pod blokiem. Wystarczy trochę śniegu i RWD zostają tam gdzie stały, bo z wyjazdem ciężko. Z FWD ruszasz i jedziesz, o AWD nie wspominając. - możliwość kierowania napędzaną osią jest nie do przecenienia :). Ale w trasie na śliskim jest >więcej niepewności. Jasne. Ale i tak z 10 razy mniej niż przy RWD, bo jedyne co grozi podczas poślizgu przy przyspieszaniu to brak przyspieszenia, a nie obrót auta. Żadne z aut nie ma esp, więc cała kontrola w rękach i nogach kierowcy. Co prawda, najchętniej zimą wybierałbym 4wd, ale nie posiadam :) No właśnie - więc o czym mowa? Dwa moje ostatnie auta to AWD i innych już długo nie będzie. 16 |
Data: Kwiecien 09 2015 18:05:15 | Temat: Re: gruboć bieżnia i wiek opon a przyczepnoć | Autor: J.F. | Użytkownik "megrims" napisał w wiadomoĹci grup OdnoszÄ wrażenie, że w Cl'u ciÄ gle mi siÄ ĹlizgajÄ opony Im mniej bieznika tym lepiej trzyma ... na suchym. Bieznik jest na deszcze. Czy może mi siÄ wydaje, bo Nowy jak rozumiem tez ma pierdolniecie, bo inaczej bys nie mial wrazenia. Zazwyczaj slizganiu towarzyszy pisk, ale moze z ESP jest inaczej. Auto domyslam sie nowe, i czujnikow ABS nie ma co podejrzewac o awarie ? Bo ta lampka raczej nie mruga bez powodu... J. 17 |
Data: Kwiecien 09 2015 19:56:33 | Temat: Re: gruboć bieżnia i wiek opon a przyczepnoć | Autor: Cavallino |
Zazwyczaj slizganiu towarzyszy pisk, ale moze z ESP jest inaczej. No co Ty - mówi o swoim starym mesiu. 18 |
Data: Kwiecien 09 2015 21:05:46 | Temat: Re: gruboć bieżnia i wiek opon a przyczepnoć | Autor: J.F. | Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomoĹci grup Użytkownik "J.F." napisał w wiadomoĹci grup Zazwyczaj slizganiu towarzyszy pisk, ale moze z ESP jest inaczej.No co Ty - mówi o swoim starym mesiu. Ale raczej nie mozna podejrzewac, ze po druciarskiej naprawie czujnik ABS szwankuja ? Czy jednak mozna, bo kolizje byly ? J. 19 |
Data: Kwiecien 09 2015 22:33:01 | Temat: Re: gruboć bieżnia i wiek opon a przyc zepnoć | Autor: megrims | On 2015-04-09 21:05, J.F. wrote: Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomoĹci grup c63 już dawno nie ma. Znaczy jest tu: http://otomoto.pl/mercedes-benz-c-63-amg-amg-full-opcja-6-m-cy-gwarancji-C24870331.html oczywiĹcie bezwypadek :D od 2 lat tam stoi. KiedyĹ oglÄ dałem go jak byłem w Krakowie - zrobiony druciarsko. Trzeba by z 15 wsadziÄ, aby doprowadziÄ go do oryginału. CL nie ma wypadkowej przeszłoĹci - nikt nie zginÄ ł, ani nie był szpitalu powyżej 7 dni ;). Co do opon, to zostały kupione półtora roku temu przed poprzedniÄ zimÄ . ZimÄ przeleżały w cieple, na wiosnÄ założone. Yokohama ADVAN Sport V103. Z hamowaniem nie ma problemu, ale z przyĹpieszaniem koszmar. 20 |
Data: Kwiecien 09 2015 22:42:37 | Temat: Re: gruboć bieżnia i wiek opon a przyc zepnoć C.D. | Autor: megrims | On 2015-04-09 22:33, megrims wrote: c63 już dawno nie ma. Znaczy jest tu:BTW: licznik cofniÄty. Jak sprzedawałem go, to miał wiÄcej, a jak widziałem rok temu, to miał 80kkm. Masakra. 21 |
Data: Kwiecien 10 2015 03:00:42 | Temat: Re: grubość bieżnia i wiek opon a przyczepność C.D. | Autor: Budzik | Użytkownik megrims ... Zgłaszaj na policje!c63 już dawno nie ma. Znaczy jest tu:BTW: licznik cofnięty. Jak sprzedawałem go, to miał więcej, 22 |
Data: Kwiecien 10 2015 05:35:15 | Temat: Re: grubość bieżnia i wiek opon a przyczepność C.D. | Autor: megrims | On 2015-04-10 05:00, Budzik wrote: Użytkownik megrims ...Przepraszam. Post skasowałem. Na zdjęciach jest ca 60k, a w opisie ca 90k. Bije się w piersi. Ale naprawde, jak widziałem stan tego auta, to żal. 23 |
Data: Kwiecien 10 2015 09:31:18 | Temat: Re: grubość bieżnia i wiek opon a przyczepność C.D. | Autor: Budzik | Użytkownik megrims ... :)Przepraszam. Post skasowałem. Na zdjęciach jest ca 60k,Zgłaszaj na policje!c63 już dawno nie ma. Znaczy jest tu:BTW: licznik cofnięty. Jak sprzedawałem go, to miał więcej, Przy przebiegach 60-90 tysiecy to chyba nikt nie cofa :) Cofanie zaczyna się jak przekroczą 200 tysiecy. Chociaz moze przy takich autach jak Twoje to jest inaczej - nie wiem, zakup takiego jeszcze nie zaprzatał mojej głowy :) 24 |
Data: Kwiecien 11 2015 08:34:15 | Temat: Re: gruboć bieżnia i wiek opon a przyc zepnoć | Autor: _MichaĹ | On 2015-04-09 08:17, megrims wrote: OdnoszÄ wrażenie, że w Cl'u ciÄ gle mi siÄ ĹlizgajÄ opony FWD vs RWD ;) Ostatnio sobie znowu kupiłem FWD "dla jaj" i nim chwile pojeździłem, vs RWD jednak jest przepać w jakoĹci prowadzenia. tylko FWD ma szperÄ z przodu (chyba) RWD z tyłu na 100% nie ma. btw. jak z CL masz mechanicznÄ szpere czy dziobie, czy może od razu dziobie i dusi ? tylko auta chyba miały mniejszÄ moc, bo jedno to L5 drugie V12, oba leciwe z czasów kiedy nawigacja była 4:3 :) Moje doĹwiadczenia sÄ takie: -FWD siÄ lepiej prowadzi, możliwoć przyĹpieszania w zakrÄtach i wyprowadzanie gazem to jest to ;) i kontrolowane ustawianie auta bokiem. -powyżej 150km/h oba auta sÄ baaardzo podobne (pomijam ze jedno idzie do ~240km/h drugie do 292km/h) -90..150km/h bardzo czuÄ różnicÄ FWD/RWD tył siada i przy RWD jest "walka" jak siÄ przyĹpiesza "na pełnej piździe" - i celowanie w drogÄ. FWD rwie tylko na koleinach pełnych wody, jak oba koła wpadnÄ szaleje (i robi strugi wody na 3 metry). -0..90km/h, szaleĹstwo generalnie DSC w RWD dziobie cały czas, każde przyĹpieszenie na zakrÄcie od razu odpala systemy bezpieczeĹstwa raz na ~80 razy siÄ myli i tył zaczyna wyprzedzaÄ przód... (BMW). FWD w zakrÄcie daje siÄ "rzuciÄ bokiem" na 1 lub 2, przy tych prÄdkoĹciach odpuszczajÄ c gaz (brak ESP, brak automatycznego dodawania gazu), i tym gazem regulowaÄ wychył ;) Opony: -RWD jest wrażliwy na profil opony i to czuÄ ;) FWD nie :) DO rzeczy: > > na moje oko wrażenie i siÄ wydaje < < druga sprawa ze miałem 2 krotnÄ różnice mocy, i 2.5sek różnicy w rozpÄdzaniu do 100km/h, to RWD miało gorzej ;) co do samych opon czuÄ jak siÄ temperatura ich dobra robi (np. zimówek) i jak siÄ poprawia prowadzenie, co do marek: michelin i continental to #1 btw. jak opony przekazujÄ że sÄ zużyte ? jakaĹ wtyczka do czujnika ciĹnienia ? -- - This email is free from viruses and malware because avast! Antivirus protection is active. http://www.avast.com |
Re: grubość bieżnia i wiek opon a przyczepność

