Grupy dyskusyjne   »   grubość bieżnia i wiek opon a przyczepność

grubość bieżnia i wiek opon a przyczepność



1 Data: Kwiecien 09 2015 08:17:44
Temat: gruboć bieżnia i wiek opon a przyczep noć
Autor: megrims 

Odnoszę wrażenie, że w Cl'u ciągle mi się ślizgają opony
na tylnej osi i mruga kontrolka ESP. Czy zmniejszona przyczepnoć
wynika ze zużytego bieżnika (do czujników jeszcze 2-3 mm) czy
wieku opony (stwardniała guma). Czy może mi się wydaje, bo
przez ostatnie pół roku jeździłem autem, które ma pierdolnięcie
i napęd na 2 osie?



2 Data: Kwiecien 09 2015 11:05:27
Temat: Re: grubość bieżnia i wiek opon a przyczepność
Autor: Adam 

W dniu 2015-04-09 o 08:17, megrims pisze:

Odnoszę wrażenie, że w Cl'u ciągle mi się ślizgają opony
na tylnej osi i mruga kontrolka ESP. Czy zmniejszona przyczepność
wynika ze zużytego bieżnika (do czujników jeszcze 2-3 mm) czy
wieku opony (stwardniała guma). Czy może mi się wydaje, bo
przez ostatnie pół roku jeździłem autem, które ma pierdolnięcie
i napęd na 2 osie?

Płytki bieżnik ma znaczenie w zasadzie jedynie w połączeniu z wodą.
Stwardniała guma - najczęściej. Proces wulkanizacji jest zatrzymywany, ale nie przerywany. Z wiekiem guma się starzeje, tracąc na przyczepności. Można spróbować troszkę "zeszlifować" wierzchnią warstwę - jeśli opona była przechowywana w złych warunkach, to może tylko powierzchniowo się utwardziła. Oczywiście zdjęcie wierzchniej warstwy to nie zjechanie całego bieżnika, tylko raczej ułamka milimetra po grubości.
Jeszcze kolejna przyczyna: stosowanie różnego rodzaju "nabłyszczaczy" lub "mleczek" do konserwacji opon. Niektóre potrafią znacznie obniżyć współczynnik tarcia - znam przypadek, że po asfalcie jeździło się jak po mokrej trawie.

Czy w Twoim Cl dyfer ma wiskozę?

Ja czasem też miewam problemy z utrzymaniem mocy w ryzach, przesiadając się z jakiegoś Subaraka do "ośki" - jednak cztery koła potrafią dużo więcej.


--
Pozdrawiam.

Adam

3 Data: Kwiecien 09 2015 17:07:27
Temat: Re: gruboć bieżnia i wiek opon a przyczepnoć
Autor: Cavallino 


Użytkownik "megrims"  napisał w wiadomości grup

Odnoszę wrażenie, że w Cl'u ciągle mi się ślizgają opony
na tylnej osi i mruga kontrolka ESP. Czy zmniejszona przyczepnoć
wynika ze zużytego bieżnika (do czujników jeszcze 2-3 mm) czy
wieku opony (stwardniała guma). Czy może mi się wydaje, bo
przez ostatnie pół roku jeździłem autem, które ma pierdolnięcie
i napęd na 2 osie?

IMO to ostatnie.
Nikt kto choć raz próbował pojechać normalnym autem, do żadnego badziewia z tylnym napędem nie będzie już miał zaufania.

4 Data: Kwiecien 09 2015 23:01:04
Temat: Re: grubość bieżnia i wiek opon a przyczepność
Autor: Adam 

W dniu 2015-04-09 o 17:07, Cavallino pisze:


Użytkownik "megrims"  napisał w wiadomości grup

Odnoszę wrażenie, że w Cl'u ciągle mi się ślizgają opony
na tylnej osi i mruga kontrolka ESP. Czy zmniejszona przyczepność
wynika ze zużytego bieżnika (do czujników jeszcze 2-3 mm) czy
wieku opony (stwardniała guma). Czy może mi się wydaje, bo
przez ostatnie pół roku jeździłem autem, które ma pierdolnięcie
i napęd na 2 osie?

IMO to ostatnie.
Nikt kto choć raz próbował pojechać normalnym autem, do żadnego
badziewia z tylnym napędem nie będzie już miał zaufania.


Dlaczego piszesz "badziewia z tylnym napędem"?
Przecież auta z tylnym napędem są bardziej przewidywalne, łatwiej nimi jeździć po zakrętach. Przy odpowiedniej mocy silnika skręcasz lekko kierownicę, a promień zakrętu regulujesz gazem ;)

Wiele lat temu miałem przez pewien czas (chyba aż kilka miesięcy) trudności po zmianie auta z tylnonapędowego (na takich się wychowałem) na przednionapędowe - technika jazdy w zakrętach czy poślizgu jest dokładnie odwrotna. Oczywiście jeśli tylnonapędowe ma charakterystykę nadsterowną, a przednionapędowe - podsterowną.
Później już wyrobiłem nawyki, i zmiana auta raczej nie robi mi problemu. No, chyba, że to jakiś źle wyważony pickup albo Hyundai H100 na śniegu :(

Jeszcze jedno: Twoje sformułowanie "normalne auto".
Jakoś tak się składa, że przez ponad 100 lat auta miały tylny napęd. Do tej pory lepsze auta nadal mają tylny napęd. I nie jest to problem przegubów homokinetycznych.


--
Pozdrawiam.

Adam

5 Data: Kwiecien 09 2015 23:07:09
Temat: Re: grubość bieżnia i wiek opon a przyczepność
Autor: megrims 

On 2015-04-09 23:01, Adam wrote:
(ciach)

Jeszcze jedno: Twoje sformułowanie "normalne auto".
Jakoś tak się składa, że przez ponad 100 lat auta miały tylny napęd. Do
tej pory lepsze auta nadal mają tylny napęd. I nie jest to problem
przegubów homokinetycznych.



Kiedy ostatnio był flame pomiędzy zwolennikami RWD a FWD?

6 Data: Kwiecien 09 2015 23:13:59
Temat: Re: grubość bieżnia i wiek opon a przyczepność
Autor: Adam 

W dniu 2015-04-09 o 23:07, megrims pisze:

On 2015-04-09 23:01, Adam wrote:
(ciach)
Jeszcze jedno: Twoje sformułowanie "normalne auto".
Jakoś tak się składa, że przez ponad 100 lat auta miały tylny napęd. Do
tej pory lepsze auta nadal mają tylny napęd. I nie jest to problem
przegubów homokinetycznych.



Kiedy ostatnio był flame pomiędzy zwolennikami RWD a FWD?


Zawsze tak było i zawsze będzie ;)
Choć ostatnio było o skrzyni ręcznej/automatycznej.

A dawniej na innych grupach kłócili się "wyznawcy" Amigi ze zwolennikami Atari, teraz Windows/Linux.

Ale gimnazjada już śpi, może nie będzie tak źle ;)



--
Pozdrawiam.

Adam

7 Data: Kwiecien 09 2015 23:16:48
Temat: Re: grubość bieżnia i wiek opon a przyczepność
Autor: megrims 

On 2015-04-09 23:13, Adam wrote:

W dniu 2015-04-09 o 23:07, megrims pisze:
On 2015-04-09 23:01, Adam wrote:
(ciach)
Jeszcze jedno: Twoje sformułowanie "normalne auto".
Jakoś tak się składa, że przez ponad 100 lat auta miały tylny napęd. Do
tej pory lepsze auta nadal mają tylny napęd. I nie jest to problem
przegubów homokinetycznych.



Kiedy ostatnio był flame pomiędzy zwolennikami RWD a FWD?


Zawsze tak było i zawsze będzie ;)
Choć ostatnio było o skrzyni ręcznej/automatycznej.

A dawniej na innych grupach kłócili się "wyznawcy" Amigi ze zwolennikami
Atari, teraz Windows/Linux.

Ale gimnazjada już śpi, może nie będzie tak źle ;)




RWD jest najlepszy na świecie. Tylko pipy jeżdżą FWD albo 4x4.
ROTFL

8 Data: Kwiecien 09 2015 23:33:12
Temat: Re: grubość bieżnia i wiek opon a przyczepność
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello megrims,

Thursday, April 9, 2015, 11:16:48 PM, you wrote:

[...]

Kiedy ostatnio był flame pomiędzy zwolennikami RWD a FWD?
Zawsze tak było i zawsze będzie ;)
Choć ostatnio było o skrzyni ręcznej/automatycznej.
A dawniej na innych grupach kłócili się "wyznawcy" Amigi ze zwolennikami
Atari, teraz Windows/Linux.
Ale gimnazjada już śpi, może nie będzie tak źle ;)
RWD jest najlepszy na świecie.

Jest.

Tylko pipy jeżdżą FWD albo 4x4.

Ale nie rób ze mnie pipy tylko dlatego, że nieszczęsnego nie stać na
RWD :(

ROTFL

Wcale mi nie do śmiechu. Kcesz f dzióp? ;)


--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

9 Data: Kwiecien 09 2015 23:58:59
Temat: Re: grubość bieżnia i wiek opon a przyczepność
Autor: Adam 

W dniu 2015-04-09 o 23:33, RoMan Mandziejewicz pisze:

Hello megrims,

Thursday, April 9, 2015, 11:16:48 PM, you wrote:

[...]

Kiedy ostatnio był flame pomiędzy zwolennikami RWD a FWD?
Zawsze tak było i zawsze będzie ;)
Choć ostatnio było o skrzyni ręcznej/automatycznej.
A dawniej na innych grupach kłócili się "wyznawcy" Amigi ze zwolennikami
Atari, teraz Windows/Linux.
Ale gimnazjada już śpi, może nie będzie tak źle ;)
RWD jest najlepszy na świecie.

Jest.

Tylko pipy jeżdżą FWD albo 4x4.

Ale nie rób ze mnie pipy tylko dlatego, że nieszczęsnego nie stać na
RWD :(

ROTFL

Wcale mi nie do śmiechu. Kcesz f dzióp? ;)


I ode mnie tesz f dzióp!

I to 3 razy:
- bo jeżdżę na codzień automatem
- bo mam Amigę
- bo wolę 4x4
oraz dodatkowo czwarty raz
- bo wolę RWD - więc f dzióp tak jeszcze dla utrwalenia ;)


--
Pozdrawiam.

Adam

10 Data: Kwiecien 10 2015 00:21:18
Temat: Re: grubość bieżnia i wiek opon a przyczepność
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Adam,

Thursday, April 9, 2015, 11:58:59 PM, you wrote:

Kiedy ostatnio był flame pomiędzy zwolennikami RWD a FWD?
Zawsze tak było i zawsze będzie ;)
Choć ostatnio było o skrzyni ręcznej/automatycznej.
A dawniej na innych grupach kłócili się "wyznawcy" Amigi ze zwolennikami
Atari, teraz Windows/Linux.
Ale gimnazjada już śpi, może nie będzie tak źle ;)
RWD jest najlepszy na świecie.
Jest.
Tylko pipy jeżdżą FWD albo 4x4.
Ale nie rób ze mnie pipy tylko dlatego, że nieszczęsnego nie stać na
RWD :(
ROTFL
Wcale mi nie do śmiechu. Kcesz f dzióp? ;)
I ode mnie tesz f dzióp!
I to 3 razy:
- bo jeżdżę na codzień automatem
- bo mam Amigę
- bo wolę 4x4
oraz dodatkowo czwarty raz
- bo wolę RWD - więc f dzióp tak jeszcze dla utrwalenia ;)

Ale ja też wolę RWD! Tylko mnie nie stać :(

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

11 Data: Kwiecien 10 2015 02:34:46
Temat: Re: grubość bieżnia i wiek opon a przyczepność
Autor: Pawel O'Pajak 

Powitanko,

Ale ja też wolę RWD! Tylko mnie nie stać:(

Bez przesady, 1k9 zl to nie majatek:
http://otomoto.pl/osobowe/skoda/120

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA:  ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com

12 Data: Kwiecien 10 2015 09:51:48
Temat: Re: grubość bieżnia i wiek opon a przyczepność
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Pawel,

Friday, April 10, 2015, 2:34:46 AM, you wrote:

Powitanko,

Ale ja też wolę RWD! Tylko mnie nie stać:(

Bez przesady, 1k9 zl to nie majatek:
http://otomoto.pl/osobowe/skoda/120

To ma być pojazd dla przyjemności a nie katowania się. Nie jestem
masochistą.

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

13 Data: Kwiecien 10 2015 19:22:41
Temat: Re: grubość bieżnia i wiek opon a przyczepność
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Adam"  napisał w wiadomości grup

W dniu 2015-04-09 o 17:07, Cavallino pisze:

Użytkownik "megrims"  napisał w wiadomości grup

Odnoszę wrażenie, że w Cl'u ciągle mi się ślizgają opony
na tylnej osi i mruga kontrolka ESP. Czy zmniejszona przyczepność
wynika ze zużytego bieżnika (do czujników jeszcze 2-3 mm) czy
wieku opony (stwardniała guma). Czy może mi się wydaje, bo
przez ostatnie pół roku jeździłem autem, które ma pierdolnięcie
i napęd na 2 osie?

IMO to ostatnie.
Nikt kto choć raz próbował pojechać normalnym autem, do żadnego
badziewia z tylnym napędem nie będzie już miał zaufania.


Dlaczego piszesz "badziewia z tylnym napędem"?
Przecież auta z tylnym napędem są bardziej przewidywalne, łatwiej nimi jeździć po zakrętach.

A potem przychodzi zima, albo popada deszcz i tył wyprzedza resztę auta.
Dziękuję postoję, dla mnie rozwiązywanie problemów, których nie ma w innych rodzajach napędu mija się z celem.

14 Data: Kwiecien 10 2015 15:56:38
Temat: Re: grubość bieżnia i wiek opon a przyczepność
Autor: Przemek 

Nie wiem czemu doświadczenia z malucha przenosisz na inne auta z tym napędem. Użytkuję 2 auta(fwd i rwd) i w zimie zdecydowanie wolę jeździć tym z napędem na tył(mowa o jeździe, a nie zabawie). Jest zdecydowanie bardziej przewidywalne, a kiedy tracę trakcję na śliskim, wystarczy odjąć gazu i auto samo ustawia się na tor jazdy. Oczywiście na parkingach pod blokiem, fwd jest nie do pobicia - możliwość kierowania napędzaną osią jest nie do przecenienia :). Ale w trasie na śliskim jest więcej niepewności. Żadne z aut nie ma esp, więc cała kontrola w rękach i nogach kierowcy. Co prawda, najchętniej zimą wybierałbym 4wd, ale nie posiadam :)

15 Data: Kwiecien 11 2015 07:58:37
Temat: Re: grubość bieżnia i wiek opon a przyczepność
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Przemek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

Jest zdecydowanie bardziej przewidywalne, a kiedy tracę trakcję na śliskim, wystarczy odjąć gazu i auto samo ustawia się na tor jazdy.

I to jest niby bardziej przewidywalne od sytuacji, w której gaz praktycznie nie ma wpływu na tor jazdy?
Jakim cudem?


Oczywiście na parkingach pod blokiem, fwd jest nie do pobicia

Nie tylko pod blokiem.
Wystarczy trochę śniegu i RWD zostają tam gdzie stały, bo z wyjazdem ciężko.
Z FWD ruszasz i jedziesz, o AWD nie wspominając.

- możliwość kierowania napędzaną osią jest nie do przecenienia :). Ale w trasie na śliskim jest >więcej niepewności.

Jasne.
Ale i tak z 10 razy mniej niż przy RWD, bo jedyne co grozi podczas poślizgu przy przyspieszaniu to brak przyspieszenia, a nie obrót auta.

Żadne z aut nie ma esp, więc cała kontrola w rękach i nogach kierowcy. Co prawda, najchętniej zimą wybierałbym 4wd, ale nie posiadam :)

No właśnie - więc o czym mowa?
Dwa moje ostatnie auta to AWD i innych już długo nie będzie.

16 Data: Kwiecien 09 2015 18:05:15
Temat: Re: gruboć bieżnia i wiek opon a przyczepnoć
Autor: J.F. 

Użytkownik "megrims"  napisał w wiadomości grup

Odnoszę wrażenie, że w Cl'u ciągle mi się ślizgają opony
na tylnej osi i mruga kontrolka ESP. Czy zmniejszona przyczepnoć
wynika ze zużytego bieżnika (do czujników jeszcze 2-3 mm) czy
wieku opony (stwardniała guma).

Im mniej bieznika tym lepiej trzyma ... na suchym.
Bieznik jest na deszcze.

Czy może mi się wydaje, bo
przez ostatnie pół roku jeździłem autem, które ma pierdolnięcie
i napęd na 2 osie?

Nowy jak rozumiem tez ma pierdolniecie, bo inaczej bys nie mial wrazenia.

Zazwyczaj slizganiu towarzyszy pisk, ale moze z ESP jest inaczej.
Auto domyslam sie nowe, i czujnikow ABS nie ma co podejrzewac o awarie ?
Bo ta lampka raczej nie mruga bez powodu...

J.

17 Data: Kwiecien 09 2015 19:56:33
Temat: Re: gruboć bieżnia i wiek opon a przyczepnoć
Autor: Cavallino 


Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

Zazwyczaj slizganiu towarzyszy pisk, ale moze z ESP jest inaczej.
Auto domyslam sie nowe,

No co Ty - mówi o swoim starym mesiu.

18 Data: Kwiecien 09 2015 21:05:46
Temat: Re: gruboć bieżnia i wiek opon a przyczepnoć
Autor: J.F. 

Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości grup

Zazwyczaj slizganiu towarzyszy pisk, ale moze z ESP jest inaczej.
Auto domyslam sie nowe,
No co Ty - mówi o swoim starym mesiu.

Ale raczej nie mozna podejrzewac, ze po druciarskiej naprawie czujnik ABS szwankuja ?

Czy jednak mozna, bo kolizje byly  ?

J.

19 Data: Kwiecien 09 2015 22:33:01
Temat: Re: gruboć bieżnia i wiek opon a przyc zepnoć
Autor: megrims 

On 2015-04-09 21:05, J.F. wrote:

Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup

Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości grup
Zazwyczaj slizganiu towarzyszy pisk, ale moze z ESP jest inaczej.
Auto domyslam sie nowe,
No co Ty - mówi o swoim starym mesiu.

Ale raczej nie mozna podejrzewac, ze po druciarskiej naprawie czujnik
ABS szwankuja ?

Czy jednak mozna, bo kolizje byly  ?

J.


c63 już dawno nie ma. Znaczy jest tu:
http://otomoto.pl/mercedes-benz-c-63-amg-amg-full-opcja-6-m-cy-gwarancji-C24870331.html

oczywiście bezwypadek :D od 2 lat tam stoi. Kiedyś oglądałem
go jak byłem w Krakowie - zrobiony druciarsko. Trzeba by
z 15 wsadzić, aby doprowadzić go do oryginału.

CL nie ma wypadkowej przeszłości - nikt nie zginął, ani nie był
szpitalu powyżej 7 dni ;). Co do opon, to zostały kupione półtora
roku temu przed poprzednią zimą. Zimę przeleżały w cieple, na
wiosnę założone. Yokohama ADVAN Sport V103. Z hamowaniem
nie ma problemu, ale z przyśpieszaniem koszmar.

20 Data: Kwiecien 09 2015 22:42:37
Temat: Re: gruboć bieżnia i wiek opon a przyc zepnoć C.D.
Autor: megrims 

On 2015-04-09 22:33, megrims wrote:
(ciach)

c63 już dawno nie ma. Znaczy jest tu:
http://otomoto.pl/mercedes-benz-c-63-amg-amg-full-opcja-6-m-cy-gwarancji-C24870331.html
BTW: licznik cofnięty. Jak sprzedawałem go, to miał więcej,
a jak widziałem rok temu, to miał 80kkm. Masakra.

21 Data: Kwiecien 10 2015 03:00:42
Temat: Re: grubość bieżnia i wiek opon a przyczepność C.D.
Autor: Budzik 

Użytkownik megrims  ...

c63 już dawno nie ma. Znaczy jest tu:
http://otomoto.pl/mercedes-benz-c-63-amg-amg-full-opcja-6-m-cy-gwaranc
ji-C24870331.html
BTW: licznik cofnięty. Jak sprzedawałem go, to miał więcej,
a jak widziałem rok temu, to miał 80kkm. Masakra.

Zgłaszaj na policje!

22 Data: Kwiecien 10 2015 05:35:15
Temat: Re: grubość bieżnia i wiek opon a przyczepność C.D.
Autor: megrims 

On 2015-04-10 05:00, Budzik wrote:

Użytkownik megrims  ...

c63 już dawno nie ma. Znaczy jest tu:
http://otomoto.pl/mercedes-benz-c-63-amg-amg-full-opcja-6-m-cy-gwaranc
ji-C24870331.html
BTW: licznik cofnięty. Jak sprzedawałem go, to miał więcej,
a jak widziałem rok temu, to miał 80kkm. Masakra.

Zgłaszaj na policje!

Przepraszam. Post skasowałem. Na zdjęciach jest ca 60k,
a w opisie ca 90k. Bije się w piersi. Ale naprawde,
jak widziałem stan tego auta, to żal.

23 Data: Kwiecien 10 2015 09:31:18
Temat: Re: grubość bieżnia i wiek opon a przyczepność C.D.
Autor: Budzik 

Użytkownik megrims  ...

c63 już dawno nie ma. Znaczy jest tu:
http://otomoto.pl/mercedes-benz-c-63-amg-amg-full-opcja-6-m-cy-gwaranc
ji-C24870331.html
BTW: licznik cofnięty. Jak sprzedawałem go, to miał więcej,
a jak widziałem rok temu, to miał 80kkm. Masakra.

Zgłaszaj na policje!

Przepraszam. Post skasowałem. Na zdjęciach jest ca 60k,
a w opisie ca 90k. Bije się w piersi. Ale naprawde,
jak widziałem stan tego auta, to żal.

:)
Przy przebiegach 60-90 tysiecy to chyba nikt nie cofa :)

Cofanie zaczyna się jak przekroczą 200 tysiecy.

Chociaz moze przy takich autach jak Twoje to jest inaczej - nie wiem, zakup
takiego jeszcze nie zaprzatał mojej głowy :)

24 Data: Kwiecien 11 2015 08:34:15
Temat: Re: gruboć bieżnia i wiek opon a przyc zepnoć
Autor: _Michał 

On 2015-04-09 08:17, megrims wrote:

Odnoszę wrażenie, że w Cl'u ciągle mi się ślizgają opony
na tylnej osi i mruga kontrolka ESP. Czy zmniejszona przyczepnoć
wynika ze zużytego bieżnika (do czujników jeszcze 2-3 mm) czy
wieku opony (stwardniała guma). Czy może mi się wydaje, bo
przez ostatnie pół roku jeździłem autem, które ma pierdolnięcie
i napęd na 2 osie?

FWD vs RWD ;)

Ostatnio sobie znowu kupiłem FWD "dla jaj" i nim chwile pojeździłem,
vs RWD jednak jest przepać w jakości prowadzenia.
tylko FWD ma szperę z przodu (chyba) RWD z tyłu na 100% nie ma.

btw. jak z CL masz mechaniczną szpere czy dziobie, czy może od razu
dziobie i dusi ?

tylko auta chyba miały mniejszą moc, bo jedno to L5 drugie V12,
oba leciwe z czasów kiedy nawigacja była 4:3 :)

Moje doświadczenia są takie:
-FWD się lepiej prowadzi, możliwoć przyśpieszania w zakrętach
i wyprowadzanie gazem to jest to ;) i kontrolowane ustawianie auta bokiem.

-powyżej 150km/h oba auta są baaardzo podobne (pomijam ze
jedno idzie do ~240km/h drugie do 292km/h)

-90..150km/h bardzo czuć różnicę FWD/RWD tył siada i przy RWD jest "walka" jak się przyśpiesza "na pełnej piździe" - i celowanie w drogę.
FWD rwie tylko na koleinach pełnych wody, jak oba koła wpadną szaleje
(i robi strugi wody na 3 metry).

-0..90km/h, szaleństwo generalnie DSC w RWD dziobie cały czas,
każde przyśpieszenie na zakręcie od razu odpala systemy bezpieczeństwa
raz na ~80 razy się myli i tył zaczyna wyprzedzać przód... (BMW).
FWD w zakręcie daje się "rzucić bokiem" na 1 lub 2, przy tych
prędkościach odpuszczając gaz (brak ESP, brak automatycznego
dodawania gazu), i tym gazem regulować wychył ;)


Opony:
-RWD jest wrażliwy na profil opony i to czuć ;) FWD nie :)

DO rzeczy:
  > > na moje oko wrażenie i się wydaje < <
  druga sprawa ze miałem 2 krotną różnice mocy, i 2.5sek różnicy
  w rozpędzaniu do 100km/h, to RWD miało gorzej ;)

  co do samych opon czuć jak się temperatura ich dobra robi
  (np. zimówek) i jak się poprawia prowadzenie,
  co do marek: michelin i continental to #1

btw. jak opony przekazują że są zużyte ? jakaś wtyczka
do czujnika ciśnienia ?




-- -
This email is free from viruses and malware because avast! Antivirus protection is active.
http://www.avast.com

Re: grubość bieżnia i wiek opon a przyczepność



Grupy dyskusyjne