Grupy dyskusyjne   »   ile auto może spalić

ile auto może spalić



1 Data: Kwiecien 12 2018 01:33:46
Temat: ile auto może spalić
Autor: Bolko 

tak mnie naszło po ostatnim wyjeĽdzie

Ostatnio jechałem autem z LPG.
Mimo że instalacja sprawna to w pewnym momencie układ LPG nie wyrabiał
z dostarczaniem paliwa i jechałem na benzynie.


Każdy siÄ™ pyta ile twoje auto pali?
Mając na myśli minimalne spalanie.

Moje brzmi ile może spalić paliwa standardowe auto z dwulitrowÄ… benzynÄ…
w dobrym stanie technicznym jadÄ…ce autostradÄ… w dobrych warunkach drogowych
w niedziele rano.


I dlaczego tak mało pali?



2 Data: Kwiecien 12 2018 10:43:41
Temat: Re: ile auto może spalić
Autor: radekp@konto.pl 

Thu, 12 Apr 2018 01:33:46 -0700 (PDT), w
 Bolko
 napisał(-a):

tak mnie naszło po ostatnim wyjeĽdzie

Ostatnio jechałem autem z LPG.
Mimo że instalacja sprawna to w pewnym momencie układ LPG nie wyrabiał
z dostarczaniem paliwa i jechałem na benzynie.

No to raczej niesprawna...

Każdy się pyta ile twoje auto pali?
Maj±c na my¶li minimalne spalanie.

Moje brzmi ile może spalić paliwa standardowe auto z dwulitrow± benzyn±
w dobrym stanie technicznym jad±ce autostrad± w dobrych warunkach drogowych
w niedziele rano.

I dlaczego tak mało pali?

Z wiatrem, pod wiatr, z jak± prędko¶ci±.
Jeżeli odczyt z komputera, to jeszcze trzeba trochę dodać.

3 Data: Kwiecien 12 2018 12:56:07
Temat: Re: ile auto może spalić
Autor: Maciek 

Dnia Thu, 12 Apr 2018 10:43:41 +0200,  napisał(a):

Mimo że instalacja sprawna to w pewnym momencie układ LPG nie wyrabiał
z dostarczaniem paliwa i jechałem na benzynie.

No to raczej niesprawna...

Nawet na pewno niesprawna. Masz Ľle dobrany reduktor i/lub wtryski.


--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

4 Data: Kwiecien 12 2018 14:43:17
Temat: Re: ile auto może spalić
Autor: RadoslawF 

W dniu 2018-04-12 o 12:56, Maciek pisze:

Mimo że instalacja sprawna to w pewnym momencie układ LPG nie wyrabiał
z dostarczaniem paliwa i jechałem na benzynie.

No to raczej niesprawna...

Nawet na pewno niesprawna. Masz Ľle dobrany reduktor i/lub wtryski.

Jaki gazownik dobierajÄ…c reduktor zakłada że posiadacz bÄ™dzie
piłował powyżej piÄ™ciu tysiÄ™cy obrotów?


Pozdrawiam

5 Data: Kwiecien 12 2018 14:48:16
Temat: Re: ile auto może spalić
Autor: tck 


Użytkownik "RadoslawF"  napisał w wiadomoĹ›ci

W dniu 2018-04-12 o 12:56, Maciek pisze:

Mimo że instalacja sprawna to w pewnym momencie układ LPG nie wyrabiał
z dostarczaniem paliwa i jechałem na benzynie.

No to raczej niesprawna...

Nawet na pewno niesprawna. Masz Ľle dobrany reduktor i/lub wtryski.

Jaki gazownik dobierajÄ…c reduktor zakłada że posiadacz bÄ™dzie
piłował powyżej piÄ™ciu tysiÄ™cy obrotów?



Dlaczego piłował? Jest to w zakresie pracy silnika?
Ale fakt, żeby mój jeĽdził podobnie jak na benzynie to sam musiałem trochÄ™ powymieniać i pogrzebać


--
pozdr

Tomasz

tck(at)top.net.pl

6 Data: Kwiecien 12 2018 17:50:29
Temat: Re: ile auto może spalić
Autor: RadoslawF 

W dniu 2018-04-12 o 14:48, tck pisze:

Mimo że instalacja sprawna to w pewnym momencie układ LPG nie wyrabiał
z dostarczaniem paliwa i jechałem na benzynie.

No to raczej niesprawna...

Nawet na pewno niesprawna. Masz Ľle dobrany reduktor i/lub wtryski.

Jaki gazownik dobierajÄ…c reduktor zakłada że posiadacz bÄ™dzie
piłował powyżej piÄ™ciu tysiÄ™cy obrotów?



Dlaczego piłował? Jest to w zakresie pracy silnika?

JazdÄ™ na takich wysokich obrotach nazywa siÄ™ piłowaniem.
Nawet jeśli są jeszcze przed czerwonym polem.

Ale fakt, żeby mój jeĽdził podobnie jak na benzynie to sam musiałem trochÄ™ powymieniać i pogrzebać

Z założenia gaz zakłada siÄ™ w celu oszczÄ™dzania a nie dla
uzyskania rajdowego czy wyścigowego stylu jazdy.
I typowy użytkownik instalacji LPG godzi siÄ™ z pogorszeniem
osiÄ…gów.


Pozdrawiam

7 Data: Kwiecien 12 2018 18:06:08
Temat: Re: ile auto może spalić
Autor: J.F. 

Użytkownik "RadoslawF"  napisał w wiadomoĹ›ci grup W dniu 2018-04-12 o 14:48, tck pisze:

Ale fakt, żeby mój jeĽdził podobnie jak na benzynie to sam musiałem trochÄ™ powymieniać i pogrzebać

Z założenia gaz zakłada siÄ™ w celu oszczÄ™dzania a nie dla
uzyskania rajdowego czy wyścigowego stylu jazdy.
I typowy użytkownik instalacji LPG godzi siÄ™ z pogorszeniem
osiÄ…gów.

Albo i nie, bo zalozyl instalacje, aby wyscigowy styl jazdy byl oszczedny ... dla kieszeni :-)

Od czasu wtryskowych instalacji gazu w zasadzie nie widze powodu, aby na gazie bylo slabiej.
Tylko trzeba dobrac wtryskiwacze i parownik.

J.

8 Data: Kwiecien 12 2018 19:38:58
Temat: Re: ile auto może spalić
Autor: RadoslawF 

W dniu 2018-04-12 o 18:06, J.F. pisze:

Ale fakt, żeby mój jeĽdził podobnie jak na benzynie to sam musiałem trochÄ™ powymieniać i pogrzebać

Z założenia gaz zakłada siÄ™ w celu oszczÄ™dzania a nie dla
uzyskania rajdowego czy wyścigowego stylu jazdy.
I typowy użytkownik instalacji LPG godzi siÄ™ z pogorszeniem
osiÄ…gów.

Albo i nie, bo zalozyl instalacje, aby wyscigowy styl jazdy byl oszczedny ... dla kieszeni :-)

:-)

Od czasu wtryskowych instalacji gazu w zasadzie nie widze powodu, aby na gazie bylo slabiej.

Od czasu rozpowszechnienia siÄ™ samolotów i helikopterów nie widzÄ™
powodu aby w miastach na drogach były korki. A sÄ….
Z tego samego powodu montuje siÄ™ instalacje LPG które pogarszajÄ…
osiÄ…gi auta. Bo wychodzi taniej.  :-)

Tylko trzeba dobrac wtryskiwacze i parownik.

Pewny jesteĹ›?
OsiÄ…gów nie pogarsza instalacja wtrysku LPG w fazie ciekłej.
A parownik służy do zmiany stanu LPG z ciekłego do lotnego.
I przed wtryskiwaczem a za parownikiem bÄ™dziesz go znowu sprÄ™żał
do stanu ciekłego?


Pozdrawiam

9 Data: Kwiecien 12 2018 19:42:16
Temat: Re: ile auto może spalić
Autor: Shrek 

W dniu 12.04.2018 o 17:50, RadoslawF pisze:

Z założenia gaz zakłada siÄ™ w celu oszczÄ™dzania a nie dla
uzyskania rajdowego czy wyścigowego stylu jazdy.
I typowy użytkownik instalacji LPG godzi siÄ™ z pogorszeniem
osiÄ…gów.

Czemu miałby siÄ™ godzić? Przy typowych mocach (do 150KM) nie ma żadnego problemu z dobraniem reduktora i wtrysków, żeby auto chodziło jak na benzynie. Powyżej też siÄ™ da, tylko trzeba siÄ™ postarać, czasem dwa reduktory dać jak masz wiÄ™cej niż 200KM pod maskÄ….

Shrek

10 Data: Kwiecien 12 2018 20:18:43
Temat: Re: ile auto może spalić
Autor: RadoslawF 

W dniu 2018-04-12 o 19:42, Shrek pisze:

Z założenia gaz zakłada siÄ™ w celu oszczÄ™dzania a nie dla
uzyskania rajdowego czy wyścigowego stylu jazdy.
I typowy użytkownik instalacji LPG godzi siÄ™ z pogorszeniem
osiÄ…gów.

Czemu miałby siÄ™ godzić? Przy typowych mocach (do 150KM) nie ma żadnego problemu z dobraniem reduktora i wtrysków, żeby auto chodziło jak na benzynie. Powyżej też siÄ™ da, tylko trzeba siÄ™ postarać, czasem dwa reduktory dać jak masz wiÄ™cej niż 200KM pod maskÄ….

Bo to taka ciekawostka. Strony www i gazety powiÄ…zane w jakiĹ› sposób
z producentami lub instalatorami twierdzÄ… to co ty.
Pozostałe to co ja.
A najciekawsze że wszystkie hurtem twierdzÄ… że montaż instalacji
z wtryskiem gazu w fazie ciekłej nie powoduje spadków mocy.
Czyli jednak inne instalacje powodujÄ….  :-)


Pozdrawiam

11 Data: Kwiecien 12 2018 20:55:24
Temat: Re: ile auto może spalić
Autor: Shrek 

W dniu 12.04.2018 o 20:18, RadoslawF pisze:

Bo to taka ciekawostka. Strony www i gazety powiÄ…zane w jakiĹ› sposób
z producentami lub instalatorami twierdzÄ… to co ty.

No jeżdzÄ™ od 6 lat na LPG i różnicy nie widzÄ™. Inna sprawa, że jak załÄ…czam klimÄ™ też nie widzÄ™ różnicy;)

Pozostałe to co ja.

Dobra - uĹ›ciĹ›lÄ™ - rzeczywiĹ›cie drobny spadek mocy pewnie bÄ™dzie - tyle, że niezauważalny dla zwykłego użytkownika.

TrochÄ™ jak z audiofilami - niby drut z wieszaka z ikei brzmi jakby koĹ„ na blachÄ™ lał, ale w Ĺ›lepym tescie nie ma korelacji;)

A najciekawsze że wszystkie hurtem twierdzÄ… że montaż instalacji
z wtryskiem gazu w fazie ciekłej nie powoduje spadków mocy.
Czyli jednak inne instalacje powodują.  :-)

Rozumowanie w stylu "skoro reklamujÄ… lewoskrÄ™tnÄ… witaminÄ™ C to znaczy, że ta druga nie działa".;)

BTW. W fazie ciekłej to chyba chwalÄ… siÄ™, że można wycisnąć nieznacznie wiÄ™cej niż na PB. Ĺ»e tyle samo to było na zwykłej sekwencji:P

Shrek

12 Data: Kwiecien 12 2018 21:45:29
Temat: Re: ile auto może spalić
Autor: RadoslawF 

W dniu 2018-04-12 o 20:55, Shrek pisze:

Bo to taka ciekawostka. Strony www i gazety powiÄ…zane w jakiĹ› sposób
z producentami lub instalatorami twierdzÄ… to co ty.

No jeżdzÄ™ od 6 lat na LPG i różnicy nie widzÄ™. Inna sprawa, że jak załÄ…czam klimÄ™ też nie widzÄ™ różnicy;)

Mało kto jest w stanie zauważyć różnice kilku procentowÄ….
Ale argument w stylu skoro ja nie widzÄ™ to nie istnieje
jak najbardziej godny internetowego trolla.

Pozostałe to co ja.

Dobra - uĹ›ciĹ›lÄ™ - rzeczywiĹ›cie drobny spadek mocy pewnie bÄ™dzie - tyle, że niezauważalny dla zwykłego użytkownika.

Czyli jednak potwierdzasz. To w jakim celu pisałeĹ› wczeĹ›niej że
różnicy nie ma?

TrochÄ™ jak z audiofilami - niby drut z wieszaka z ikei brzmi jakby koĹ„ na blachÄ™ lał, ale w Ĺ›lepym tescie nie ma korelacji;)

Tutaj chyba o sobie piszesz, nie widzisz więc swobodnie piszesz
ze nie ma.

A najciekawsze że wszystkie hurtem twierdzÄ… że montaż instalacji
z wtryskiem gazu w fazie ciekłej nie powoduje spadków mocy.
Czyli jednak inne instalacje powodują.  :-)

Rozumowanie w stylu "skoro reklamujÄ… lewoskrÄ™tnÄ… witaminÄ™ C to znaczy, że ta druga nie działa".;)

Raczej że skoro wreszcie ten typ reklamujÄ… jako nie powodujÄ…cy spadków
mocy to poprzednie powodowały. :-)

BTW. W fazie ciekłej to chyba chwalÄ… siÄ™, że można wycisnąć nieznacznie wiÄ™cej niż na PB. Ĺ»e tyle samo to było na zwykłej sekwencji:P

A jakiĹ› link do tych "chyba" rewelacji?


Pozdrawiam

13 Data: Kwiecien 12 2018 23:12:53
Temat: Re: ile auto może spalić
Autor: Shrek 

W dniu 12.04.2018 o 21:45, RadoslawF pisze:

No jeżdzÄ™ od 6 lat na LPG i różnicy nie widzÄ™. Inna sprawa, że jak załÄ…czam klimÄ™ też nie widzÄ™ różnicy;)

Mało kto jest w stanie zauważyć różnice kilku procentowÄ….

No właĹ›nie. A skoro nie odczuwa, to z jego punktu widzenia nie ma różnicy.


Dobra - uĹ›ciĹ›lÄ™ - rzeczywiĹ›cie drobny spadek mocy pewnie bÄ™dzie - tyle, że niezauważalny dla zwykłego użytkownika.

Czyli jednak potwierdzasz. To w jakim celu pisałeĹ› wczeĹ›niej że
różnicy nie ma?

Potwierdzam - _być_może_ istnieje róznica niemieżalna dla ZU.


TrochÄ™ jak z audiofilami - niby drut z wieszaka z ikei brzmi jakby koĹ„ na blachÄ™ lał, ale w Ĺ›lepym tescie nie ma korelacji;)

Tutaj chyba o sobie piszesz, nie widzisz więc swobodnie piszesz
ze nie ma.

No subiektywnie skoro jest niedostrzeglna, to jej nie ma.

BTW. W fazie ciekłej to chyba chwalÄ… siÄ™, że można wycisnąć nieznacznie wiÄ™cej niż na PB. Ĺ»e tyle samo to było na zwykłej sekwencji:P

A jakiĹ› link do tych "chyba" rewelacji?

http://www.egp.pl/vialle.htm

Tu masz wykres;)

Shrek

14 Data: Kwiecien 13 2018 11:43:59
Temat: Re: ile auto może spalić
Autor: RadoslawF 

W dniu 2018-04-12 o 23:12, Shrek pisze:

No jeżdzÄ™ od 6 lat na LPG i różnicy nie widzÄ™. Inna sprawa, że jak załÄ…czam klimÄ™ też nie widzÄ™ różnicy;)

Mało kto jest w stanie zauważyć różnice kilku procentowÄ….

No właĹ›nie. A skoro nie odczuwa, to z jego punktu widzenia nie ma różnicy.

Nie rozmawiamy o "jego punkcie widzenia" tylko ostanie faktycznym.

Dobra - uĹ›ciĹ›lÄ™ - rzeczywiĹ›cie drobny spadek mocy pewnie bÄ™dzie - tyle, że niezauważalny dla zwykłego użytkownika.

Czyli jednak potwierdzasz. To w jakim celu pisałeĹ› wczeĹ›niej że
różnicy nie ma?

Potwierdzam - _być_może_ istnieje róznica niemieżalna dla ZU.

I od tego należało zacząć.

TrochÄ™ jak z audiofilami - niby drut z wieszaka z ikei brzmi jakby koĹ„ na blachÄ™ lał, ale w Ĺ›lepym tescie nie ma korelacji;)

Tutaj chyba o sobie piszesz, nie widzisz więc swobodnie piszesz
ze nie ma.

No subiektywnie skoro jest niedostrzeglna, to jej nie ma.

Nie rozmawiamy i subiektywnych odczuciach tylko o stanie faktycznym.

BTW. W fazie ciekłej to chyba chwalÄ… siÄ™, że można wycisnąć nieznacznie wiÄ™cej niż na PB. Ĺ»e tyle samo to było na zwykłej sekwencji:P

A jakiĹ› link do tych "chyba" rewelacji?

http://www.egp.pl/vialle.htm

Tu masz wykres;)

Dzięki.
Nie piszą wprawdzie o przyroście mocy ale wykres faktycznie jest
jednoznaczny.


Pozdrawiam

15 Data: Kwiecien 13 2018 18:06:45
Temat: Re: ile auto może spalić
Autor: Shrek 

W dniu 13.04.2018 o 11:43, RadoslawF pisze:

Mało kto jest w stanie zauważyć różnice kilku procentowÄ….

No właĹ›nie. A skoro nie odczuwa, to z jego punktu widzenia nie ma różnicy.

Nie rozmawiamy o "jego punkcie widzenia" tylko ostanie faktycznym.

Stan faktyczny jest taki, że skoro nie widzi różnicy, to znaczy że tylk na takÄ… niewidocznÄ… różnicÄ™ siÄ™ godzi.

Shrek

16 Data: Kwiecien 13 2018 18:34:23
Temat: Re: ile auto może spalić
Autor: RadoslawF 

W dniu 2018-04-13 o 18:06, Shrek pisze:

Mało kto jest w stanie zauważyć różnice kilku procentowÄ….

No właĹ›nie. A skoro nie odczuwa, to z jego punktu widzenia nie ma różnicy.

Nie rozmawiamy o "jego punkcie widzenia" tylko ostanie faktycznym.

Stan faktyczny jest taki, że skoro nie widzi różnicy, to znaczy że tylk na takÄ… niewidocznÄ… różnicÄ™ siÄ™ godzi.

:-)


Pozdrawiam

17 Data: Kwiecien 12 2018 21:15:03
Temat: Re: ile auto może spalić
Autor: J.F. 

Dnia Thu, 12 Apr 2018 20:18:43 +0200, RadoslawF napisał(a):

W dniu 2018-04-12 o 19:42, Shrek pisze:
Czemu miałby się godzić? Przy typowych mocach (do 150KM) nie ma żadnego
problemu z dobraniem reduktora i wtrysków, żeby auto chodziło jak na
benzynie. Powyżej też się da, tylko trzeba się postarać, czasem dwa
reduktory dać jak masz więcej niż 200KM pod mask±.

Bo to taka ciekawostka. Strony www i gazety powi±zane w jaki¶ sposób
z producentami lub instalatorami twierdz± to co ty.
Pozostałe to co ja.
A najciekawsze że wszystkie hurtem twierdz± że montaż instalacji
z wtryskiem gazu w fazie ciekłej nie powoduje spadków mocy.
Czyli jednak inne instalacje powoduj±.  :-)

Hm ...
https://www.gcautogaz.pl/hamownia/

Choc tak prawde mowiac - spodziewalbym sie, ze nie trzeba az tak
precyzyjnie stroic, tam chyba sa juz mechanizmy automatycznego
strojenia ...

Moze te inne instalacje to z czasow I generacji?

J.

18 Data: Kwiecien 12 2018 20:46:50
Temat: Re: ile auto może spalić
Autor: Maciek 

Dnia Thu, 12 Apr 2018 17:50:29 +0200, RadoslawF napisał(a):

I typowy użytkownik instalacji LPG godzi się z pogorszeniem
osi±gów.

Współczesne instalacje LPG praktycznie nie pogarszaj± osi±gów. Mam
paliwożerne auto z dużym silnikiem o mocy 215 koni, a reduktor dla silników
300-konnych. Nie ma problemu z zasilaniem gazem, a rozpoznawać na czym jadę
bez patrzenia na kontrolki nauczyłem sie po dobrym roku. Róznica jest
minimalna.


--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

19 Data: Kwiecien 12 2018 21:48:49
Temat: Re: ile auto może spalić
Autor: RadoslawF 

W dniu 2018-04-12 o 20:46, Maciek pisze:

I typowy użytkownik instalacji LPG godzi siÄ™ z pogorszeniem
osiÄ…gów.

Współczesne instalacje LPG praktycznie nie pogarszajÄ… osiÄ…gów. Mam
paliwożerne auto z dużym silnikiem o mocy 215 koni, a reduktor dla silników
300-konnych. Nie ma problemu z zasilaniem gazem, a rozpoznawać na czym jadę
bez patrzenia na kontrolki nauczyłem sie po dobrym roku. Róznica jest
minimalna.

Nie pogarszajÄ… czy "praktycznie nie pogarszajÄ…"? bo to nie oznacza
tego samego.


Pozdrawiam

20 Data: Kwiecien 13 2018 10:47:34
Temat: Re: ile auto może spalić
Autor: Maciek 

Dnia Thu, 12 Apr 2018 21:48:49 +0200, RadoslawF napisał(a):

Nie pogarszaj± czy "praktycznie nie pogarszaj±"? bo to nie oznacza
tego samego.

Je¶li bez załadowania auta po dach nie czujesz różnicy, a na co dzień
jeĽdzisz sam, to wiesz, że jaka¶ tam różnica jest, ale na co dzień jest ona
pomijalna. Szosa nie hamownia.

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

21 Data: Kwiecien 12 2018 22:21:58
Temat: Re: ile auto może spalić
Autor: Mateusz Bogusz 

W dniu 12.04.2018 o 17:50, RadoslawF pisze:

Z założenia gaz zakłada siÄ™ w celu oszczÄ™dzania a nie dla
uzyskania rajdowego czy wyścigowego stylu jazdy.
I typowy użytkownik instalacji LPG godzi siÄ™ z pogorszeniem
osiÄ…gów.

LOL. Tak jak benzynÄ™ siÄ™ chipuje modyfikujÄ…c mapÄ™, tak gaz także posiada swojÄ… mapÄ™ wtryskowÄ…. Przy założeniu instalacji lub wymianie listwy wtryskowej należy jÄ… skalibrować (najczęściej auto kalibracjÄ…), ale jak ktoĹ› kumaty to wie że jeżeli silnik posiada turbo to i tak powinien gazownik siÄ™ z nim przejechać i rÄ™cznie jÄ… jeszcze poprawić patrzÄ…c na to co mu AFR pokazuje.

Z nowÄ… listwÄ… i rÄ™czna kalibracjÄ…, siÄ™ zdziwisz jak zobaczysz że takie auta nawet szybciej przyspieszajÄ… na gazie niż na benzynie.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

22 Data: Kwiecien 13 2018 01:40:07
Temat: Re: ile auto może spalić
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Thu, 12 Apr 2018 17:50:29 +0200, RadoslawF napisał(a):

W dniu 2018-04-12 o 14:48, tck pisze:

Mimo że instalacja sprawna to w pewnym momencie układ LPG nie wyrabiał
z dostarczaniem paliwa i jechałem na benzynie.

No to raczej niesprawna...

Nawet na pewno niesprawna. Masz Ľle dobrany reduktor i/lub wtryski.

Jaki gazownik dobieraj±c reduktor zakłada że posiadacz będzie
piłował powyżej pięciu tysięcy obrotów?



Dlaczego piłował? Jest to w zakresie pracy silnika?

Jazdę na takich wysokich obrotach nazywa się piłowaniem.
Nawet je¶li s± jeszcze przed czerwonym polem.

Ale fakt, żeby mój jeĽdził podobnie jak na benzynie to sam musiałem
trochę powymieniać i pogrzebać

Z założenia gaz zakłada się w celu oszczędzania a nie dla
uzyskania rajdowego czy wy¶cigowego stylu jazdy.
I typowy użytkownik instalacji LPG godzi się z pogorszeniem
osi±gów.

Je¶li na instalacji z wtryskiem gazu jest jakiekolwiek pogorszenie osi±gów,
oznacza to że instalacja jest uszkodzona, b±dĽ z założenia zła i należy j±
naprawić.
Dalsza jazda tak± instalacj± to za chwilę remont silnika.

Spadek osi±gów był charakterystyczny dla instalacji podci¶nieniowych,
bazuj±cych na zwężce w dolocie generuj±cej podci¶nienie steruj±ce poborem
gazu.

A maj±c wtrysk, jeszcze długo przed wyczuwalnym pogorszeniem osi±gów, jest
jazda na zbyt ubogiej mieszance paliwa, co w poł±czeniu z gorszym
odbieraniem ciepła przez LPG w porównaniu z benzyn±, prowadzi do szybkiego
zużycia ¶wiec, wypalenia uszczelki pod głowic±, uszkodzeń zaworów i ich
uszczelnień. Czasami nawet wypalenia tłoków (to zazwyczaj jak jest turbo).

Do tego ECU silnika szybko "ogłupieje" współpracuj±c z tak± instalacj±,
sonda lambda wykryje ubog± mieszankę, a ECU bezskutecznie będzie próbował
to korygować podnoszeniem korekt czasu wtrysku.
W efekcie może się to skończyć wręcz przelewaniem i zwiększonym zużyciem
paliwa w zakresach gdzie jeszcze LPG się jako¶ wyrabia, a ECU już pracuje w
trybie pętli otwartej.

23 Data: Kwiecien 12 2018 22:11:00
Temat: Re: ile auto może spalić
Autor: Mateusz Bogusz 

W dniu 12.04.2018 o 14:43, RadoslawF pisze:

Jaki gazownik dobierajÄ…c reduktor zakłada że posiadacz bÄ™dzie
piłował powyżej piÄ™ciu tysiÄ™cy obrotów?

Nie miałeĹ› auta z LPG, zazdroĹ›cisz oszczÄ™dnoĹ›ci i tak sobie wmawiasz :-)

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

24 Data: Kwiecien 13 2018 11:47:08
Temat: Re: ile auto może spalić
Autor: RadoslawF 

W dniu 2018-04-12 o 22:11, Mateusz Bogusz pisze:

Jaki gazownik dobierajÄ…c reduktor zakłada że posiadacz bÄ™dzie
piłował powyżej piÄ™ciu tysiÄ™cy obrotów?

Nie miałeĹ› auta z LPG, zazdroĹ›cisz oszczÄ™dnoĹ›ci i tak sobie wmawiasz :-)

Mam teraz, miałem wczeĹ›niej kilka innych ale tak to sobie to tłumacz.


Pozdrawiam

25 Data: Kwiecien 12 2018 10:45:05
Temat: Re: ile auto może spalić
Autor: sandman 

W dniu 2018-04-12 o 10:33, Bolko pisze:

tak mnie naszło po ostatnim wyjeĽdzie

Ostatnio jechałem autem z LPG.
Mimo że instalacja sprawna to w pewnym momencie układ LPG nie wyrabiał
z dostarczaniem paliwa i jechałem na benzynie.


Każdy siÄ™ pyta ile twoje auto pali?
Mając na myśli minimalne spalanie.

Moje brzmi ile może spalić paliwa standardowe auto z dwulitrowÄ… benzynÄ…
w dobrym stanie technicznym jadÄ…ce autostradÄ… w dobrych warunkach drogowych
w niedziele rano.


I dlaczego tak mało pali?

Renault VelSatis 2.0T
- prędkości emeryckie (do 110 kmh) - ok. 8,5
- prędkości w miarę normalne (120 - 160, z przewagą 130 - 140 kmh) - trochę ponad 11


--
sandman

26 Data: Kwiecien 12 2018 12:37:14
Temat: Re: ile auto może spalić
Autor: J.F. 

Użytkownik "Bolko"  napisał w wiadomoĹ›ci grup

Moje brzmi ile może spalić paliwa standardowe auto z dwulitrowÄ… benzynÄ…
w dobrym stanie technicznym jadÄ…ce autostradÄ… w dobrych warunkach drogowych
w niedziele rano.

ze 40l/h ...

I dlaczego tak mało pali?

-bo ruch za duzy,
-bo sie boisz wcisnac pedal do oporu,
-bo nie wolno tak szybko w RP


J.

27 Data: Kwiecien 12 2018 13:52:02
Temat: Re: ile auto może spalić
Autor: Uzytkownik 

W dniu 2018-04-12 o 10:33, Bolko pisze:

tak mnie naszło po ostatnim wyjeĽdzie

Ostatnio jechałem autem z LPG.
Mimo że instalacja sprawna to w pewnym momencie układ LPG nie wyrabiał
z dostarczaniem paliwa i jechałem na benzynie.


Każdy siÄ™ pyta ile twoje auto pali?
Mając na myśli minimalne spalanie.

Moje brzmi ile może spalić paliwa standardowe auto z dwulitrowÄ… benzynÄ…
w dobrym stanie technicznym jadÄ…ce autostradÄ… w dobrych warunkach drogowych
w niedziele rano.


I dlaczego tak mało pali?


Moje wszystkie samochody jakie miałem do tej pory i mam - benzynowe na gaz czy Diesle, palÄ… dokładnie tyle samo.

Ile bym nie wlał to wszystko spalajÄ… :)

28 Data: Kwiecien 12 2018 19:43:12
Temat: Re: ile auto może spalić
Autor: Shrek 

W dniu 12.04.2018 o 13:52, Uzytkownik pisze:

Moje wszystkie samochody jakie miałem do tej pory i mam - benzynowe na gaz czy Diesle, palÄ… dokładnie tyle samo.

Ile bym nie wlał to wszystko spalajÄ… :)

Mój tylko raz wszystko spalił. I to na dwóch kółkach;)

Shrek

29 Data: Kwiecien 12 2018 11:18:04
Temat: Re: ile auto może spalić
Autor: Zenek Kapelinder 

Mnie podwyzki ceny benzyny nie ruszaja bo od dawna tankuje za 50 zlotych.

30 Data: Kwiecien 12 2018 21:00:12
Temat: Re: ile auto może spalić
Autor: Budzik 

Użytkownik Zenek Kapelinder  ...

Mnie podwyzki ceny benzyny nie ruszaja bo od dawna tankuje za 50
zlotych.

ROTFL, cóz za wspaniała zasada ekonomii...

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
A ¶wistak siedzi i wyrabia nadgodziny.

31 Data: Kwiecien 12 2018 21:53:14
Temat: Re: ile auto może spalić
Autor: m4rkiz 

On 2018-04-12 10:33, Bolko wrote:

Ostatnio jechałem autem z LPG.
Mimo że instalacja sprawna to w pewnym momencie układ LPG nie wyrabiał
z dostarczaniem paliwa i jechałem na benzynie.

byc moze walniety reduktor, zapchane filtry lpg

Każdy siÄ™ pyta ile twoje auto pali?
Mając na myśli minimalne spalanie.

Moje brzmi ile może spalić paliwa standardowe auto z dwulitrowÄ… benzynÄ…
w dobrym stanie technicznym jadÄ…ce autostradÄ… w dobrych warunkach drogowych
w niedziele rano.

moja 2 litrowa wolnossaca benzyna pali 8-16 litrow gazu w zaleznosci od predkosci - w okolicach 140 blizej 8, w okolicach 200 blizej 16 :)

srednie spalanie w cyklu mieszanym mam w okolicach 10 litrow lpg

32 Data: Kwiecien 12 2018 21:54:32
Temat: Re: ile auto może spalić
Autor: Lewis 

W dniu 2018-04-12 o 10:33, Bolko pisze:

tak mnie naszło po ostatnim wyjeĽdzie

Ostatnio jechałem autem z LPG.
Mimo że instalacja sprawna to w pewnym momencie układ LPG nie wyrabiał
z dostarczaniem paliwa i jechałem na benzynie.


Każdy siÄ™ pyta ile twoje auto pali?
Mając na myśli minimalne spalanie.

Moje brzmi ile może spalić paliwa standardowe auto z dwulitrowÄ… benzynÄ…
w dobrym stanie technicznym jadÄ…ce autostradÄ… w dobrych warunkach drogowych
w niedziele rano.


I dlaczego tak mało pali?


Już Ci mówiÄ™.

2.0T 320KM 530Nm pali od 9l/100km LPG do 20l/100km LPG  pierwszy przypadek 90-100km/h drugi 200-230km/h z hamowaniem do 120 jak jakiĹ› włóczykij zechce zjechać na lewy pas, nie patrzÄ…c w lusterko, pyrkajÄ…c na tempomacie bo przed nim jedzie ktoĹ› 10km/h wolniej.

Co do wydajnoĹ›ci instalacji, każda instalacja ma w 100% spełniać zapotrzebowanie na paliwo danego silnika w każdych warunkach, jeĹ›li nie, jest zwyczajnie niesprawna. Chyba że silnik ma wymagania wyższe niż technologiczna możliwoć wydajnoĹ›ci wtryskiwaczy gazowych.

Mniejsza moc na LPG? Bzdura, LPG ma wyższÄ… wartoć oktanowÄ… niż benzyna 100oktanowa i jeĹ›li soft w sterowniku benzynowym zostanie dostosowany do korzystania z paliwa wysokooktanowego to na LPG mocy bÄ™dzie wiÄ™cej niż na benzynie. Ale ile gazowników zajmuje siÄ™ strojeniem sterowników benzynowych? Ilu gazowników używa sondy AFR do strojenia LPG? Aż w koĹ„cu ilu gazowników ma jakiekolwiek pojÄ™cie o tym co robi...

--
Pozdrawiam
Lewis

33 Data: Kwiecien 13 2018 02:01:23
Temat: Re: ile auto może spalić
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Thu, 12 Apr 2018 21:54:32 +0200, Lewis napisał(a):

Co do wydajno¶ci instalacji, każda instalacja ma w 100% spełniać
zapotrzebowanie na paliwo danego silnika w każdych warunkach, je¶li nie,
jest zwyczajnie niesprawna.

Dokładnie - no powiedzmy że ma w 100% spełniać jak silnik jest rozgrzany i
jest w stanie ogrzewać skutecznie parownik.
Bo powiedzmy że jak samochód przeł±cza się na LPG przy 30C, no to trzeba
się liczyć z tym że przez ten czas do rozgrzania silnika nie należy go
pałować, bo się reduktor może nie wyrobić.


Chyba że silnik ma wymagania wyższe niż
technologiczna możliwo¶ć wydajno¶ci wtryskiwaczy gazowych.

Nie ma takiego silnika ;)


Mniejsza moc na LPG? Bzdura, LPG ma wyższ± warto¶ć oktanow± niż benzyna
100oktanowa i je¶li soft w sterowniku benzynowym zostanie dostosowany do
korzystania z paliwa wysokooktanowego to na LPG mocy będzie więcej niż
na benzynie.

Problemem gazu jest to, że podawany jest w fazie gazowej, czym "zabiera"
kilka % objęto¶ci cylindra, przez co mie¶ci się tam mniej powietrza.
Nadrabia nieco lepszymi wła¶ciwo¶ciami, i gdzie¶ to tam wychodzi w
okolicach zera.

W praktyce więc auta maj± tak± sam± moc na LPG jak i benzynie.
Wiadomo że indywidualnym strojeniem można j± trochę podnie¶ć - ale to
zarówno na lpg jak i benzynie.

Ale ile gazowników zajmuje się strojeniem sterowników
benzynowych?

Ło panie ;) To robiła fabryka, tego się nie dotyka.

Co ciekawe - w dawnych czasach dla LPG montowało się urz±dzenia
przyspieszaj±ce zapłon (w praktyce po prostu opóĽniaj±ce go o prawie cał±
fazę).
Ale od kiedy auta się mocniej skomputeryzowały, to już się raczej tego nie
dotyka.
Niektóre ECU potrafi± same wyczuć czujnikiem spalania stukowego, że zapłon
należy przyspieszyć przy wyższej liczbie oktanowej, a niektóre tak jak
piszesz - warto o kilka stopni przeprogramować.


Ilu gazowników używa sondy AFR do strojenia LPG? Aż w końcu
ilu gazowników ma jakiekolwiek pojęcie o tym co robi...

Tu jest jedna racja któr± powiedział RadoslawF - ludzie gaz montuj± z
biedy, a nie bogactwa i bardzo istotna dla większo¶ci klientów jest cena
instalacji.
Gazownik, nawet je¶li byłby w stanie to zrobić dobrze, to po prostu nie ma
czasu na strojenie.
On ma jeden dzień na zrobienie wszystkiego - od wlewu gazu, przez zbiornik,
przewody, po wiercenie kolektorów.
Strojenie robi komputer gazu sam w ramach autoadaptacji, na testowym
przejeĽdzie wokół warsztatu i tyle.

34 Data: Kwiecien 12 2018 22:44:38
Temat: Re: ile auto może spalić
Autor:

-- Tu jest jedna racja którÄ… powiedział RadoslawF - ludzie gaz montujÄ… z
biedy, a nie bogactwa i bardzo istotna dla wiÄ™kszoĹ›ci klientów jest cena
instalacji.

i tu jest pies pogrzebany :-) mowimy o 16-letnim aucie z 3-ma roznymi oponami czyli wlasciciel pewnie tez na instalacji przycebulil :-) taki uzytkownik patrzy na cene a reszta (poki auto jezdzi) jest nieistotna) porownanie do 2.0T 320KM to nieporozumienie ta mazda ma 120 KM i raczej do sportowej jazdy nie sluzy

35 Data: Kwiecien 13 2018 09:17:30
Temat: Re: ile auto może spalić
Autor: J.F. 

Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomo¶ci grup Dnia Thu, 12 Apr 2018 21:54:32 +0200, Lewis napisał(a):

Co do wydajno¶ci instalacji, każda instalacja ma w 100% spełniać
zapotrzebowanie na paliwo danego silnika w każdych warunkach, je¶li nie,
jest zwyczajnie niesprawna.

Dokładnie - no powiedzmy że ma w 100% spełniać jak silnik jest rozgrzany i
jest w stanie ogrzewać skutecznie parownik.
Bo powiedzmy że jak samochód przeł±cza się na LPG przy 30C, no to trzeba
się liczyć z tym że przez ten czas do rozgrzania silnika nie należy go
pałować, bo się reduktor może nie wyrobić.

Tak swoja droga - moja sierra miala najprostsza instalacje, zapalalem na gazie, i tego nie obserwowalem.
Owszem, gdzies przy -15C parownik zamarzal po chwili, ale powyzej jechal dobrze.

Oczywiscie raczej nie startowalem z rykiem silnika ... ale gaznik na zimno tez nie dawal pelnej mocy.
A jesli dawal ... oj, oszczednie to nie bylo ...

Mniejsza moc na LPG? Bzdura, LPG ma wyższ± warto¶ć oktanow± niż benzyna
100oktanowa i je¶li soft w sterowniku benzynowym zostanie dostosowany do
korzystania z paliwa wysokooktanowego to na LPG mocy będzie więcej niż
na benzynie.

Problemem gazu jest to, że podawany jest w fazie gazowej, czym "zabiera"
kilka % objęto¶ci cylindra, przez co mie¶ci się tam mniej powietrza.
Nadrabia nieco lepszymi wła¶ciwo¶ciami, i gdzie¶ to tam wychodzi w
okolicach zera.

Benzyna tez odparowuje i zabiera, tylko trudno powiedziec czy jeszcze w kolektorze czy bardziej w cylindrze.
Tyle, ze odparowujac chlodzi powietrze, przez co wieksza ilosc (masy) miesci sie w tej samej pojemnosci.
A gaz juz nie, szczegolnie, jesli jest podawany z parownika goracy.

W praktyce więc auta maj± tak± sam± moc na LPG jak i benzynie.
Wiadomo że indywidualnym strojeniem można j± trochę podnie¶ć - ale to
zarówno na lpg jak i benzynie.

Ilu gazowników używa sondy AFR do strojenia LPG? Aż w końcu
ilu gazowników ma jakiekolwiek pojęcie o tym co robi...

Tu jest jedna racja któr± powiedział RadoslawF - ludzie gaz montuj± z
biedy, a nie bogactwa i bardzo istotna dla większo¶ci klientów jest cena
instalacji.
Gazownik, nawet je¶li byłby w stanie to zrobić dobrze, to po prostu nie ma
czasu na strojenie.

Ale samochod ma sonde lambda i AFR stroi na biezaco, takze przy jezdzie na LPG.

J.

36 Data: Kwiecien 13 2018 10:09:38
Temat: Re: ile auto może spalić
Autor: Lewis 

W dniu 2018-04-13 o 09:17, J.F. pisze:

Ale samochod ma sonde lambda i AFR stroi na biezaco, takze przy jezdzie na LPG.


Oj nie, słyszałe¶ o czym¶ takim jak Close Loop i Open Loop?

Nowoczesne samochody owszem maj± sondy szerokopasmowe ale przy okazji maj± też w większo¶ci bezpo¶redni wtrysk a tu już januszom gaz się nie opłaca.

Zwykła sonda w±skopasmowa "stroi" mieszankę w CL jako tako w okolicy AFR=14.7 czyli lambda = 1 co dale ma w zasadzie w dupie i gazownik bez sondy szerokopasmowej może sobie jedynie wywróżyć po napięciu sondy czy ma ubogo czy bogato a nie czy ma wła¶ciwy afr.

Co do gazowników - owszem 90% instalacji to byle jechał w jakim¶ trupie ale s± też użytkownicy którzy wymagaj± porz±dnej instalacji i porz±dnie wystrojonej wówczas o gazownika jest trudno. Dlatego ja osobi¶cie wcale nie zakładam instalacji bo nie mam ochoty na użeranie się z gównozjadami o 100zł a jedynie naprawiam już istniej±ce, w tym wypadku wła¶ciciel już ma zazwyczaj w dupie koszt a jedynym celem jest to by to w końcu zaczęło wła¶ciwie działać.

--
Pozdrawiam
Lewis

37 Data: Kwiecien 13 2018 18:13:03
Temat: Re: ile auto może spalić
Autor: Shrek 

W dniu 13.04.2018 o 10:09, Lewis pisze:

Zwykła sonda w±skopasmowa "stroi" mieszankę w CL jako tako w okolicy AFR=14.7 czyli lambda = 1 co dale ma w zasadzie w dupie i gazownik bez sondy szerokopasmowej może sobie jedynie wywróżyć po napięciu sondy czy ma ubogo czy bogato a nie czy ma wła¶ciwy afr.

Ale w CL niezależnie od tego co gazownik nastawi i tak ECU będzie d±żyło do lambda 1 (w uproszczeniu) dopóki się korekty nie skończ±. Dopóki sonda jest sprawna to w zasadzie jak nie mamy doczynienia z wyj±tkowym paprakiem, to może nie optymalnie ale jako tako się wystroi w autokalibracji. Potem można podejrzeć korekty, zmianę czasów wtrysków przy przeł±czaniu i w dwie osoby nawet bez sondy szerokopasmowej całkiem dobrze wystroisz.

Shrek

38 Data: Kwiecien 14 2018 08:49:58
Temat: Re: ile auto może spalić
Autor: Lewis 

W dniu 2018-04-13 o 18:13, Shrek pisze:

W dniu 13.04.2018 o 10:09, Lewis pisze:

Zwykła sonda w±skopasmowa "stroi" mieszankę w CL jako tako w okolicy AFR=14.7 czyli lambda = 1 co dale ma w zasadzie w dupie i gazownik bez sondy szerokopasmowej może sobie jedynie wywróżyć po napięciu sondy czy ma ubogo czy bogato a nie czy ma wła¶ciwy afr.

Ale w CL niezależnie od tego co gazownik nastawi i tak ECU będzie d±żyło do lambda 1 (w uproszczeniu) dopóki się korekty nie skończ±. Dopóki sonda jest sprawna to w zasadzie jak nie mamy doczynienia z wyj±tkowym paprakiem, to może nie optymalnie ale jako tako się wystroi w autokalibracji. Potem można podejrzeć korekty, zmianę czasów wtrysków przy przeł±czaniu i w dwie osoby nawet bez sondy szerokopasmowej całkiem dobrze wystroisz.

Shrek

OK ale to co się dzieje w CL ma nikły wpływ na silnik (niskie obci±żenie, niskie obroty, niska temp spalin) i trzeba wybitnie spierdolić strojenie by zrobić krzywdę silnikowi. CL to w zasadzie wpływ na ¶rodowisko.
OL to już spore obci±żenie i tu o krzywdę silnika naprawdę nie trudno. O ile przelanie go w OL zmniejszy moc i zwiększy emisję spalin, to nie będzie miało większego wpływu na silnik, o tyle wystrojenie za ubogo może szybko upalić tłoki i zawory.
Z kolei przelanie silnika paliwem ciekłym może spowodować wypłukiwanie filmu olejowego i w konsekwencji zatarcie gładzi cylindra a nawet rozrzedzenie oleju i zatarcie na panewkach.

Tak więc strojenie na węch zostawiam januszom.


--
Pozdrawiam
Lewis

39 Data: Kwiecien 14 2018 11:50:04
Temat: Re: ile auto może spalić
Autor: Shrek 

W dniu 14.04.2018 o 08:49, Lewis pisze:

OK ale to co się dzieje w CL ma nikły wpływ na silnik (niskie obci±żenie, niskie obroty, niska temp spalin) i trzeba wybitnie spierdolić strojenie by zrobić krzywdę silnikowi. CL to w zasadzie wpływ na ¶rodowisko.
OL to już spore obci±żenie i tu o krzywdę silnika naprawdę nie trudno. O ile przelanie go w OL zmniejszy moc i zwiększy emisję spalin, to nie będzie miało większego wpływu na silnik, o tyle wystrojenie za ubogo może szybko upalić tłoki i zawory.

Ale czmu miałoby się co¶ dziać? Jak masz prawidłowo dobrane bebechy do mocy, to przy WOT mnożniki zostaj± na ostatnim poziomie z CL (zwyczajowo d±ż± do 1) i czemu miałoby się co¶ rozjeżdzać drastycznie?


Z kolei przelanie silnika paliwem ciekłym może spowodować wypłukiwanie filmu olejowego i w konsekwencji zatarcie gładzi cylindra a nawet rozrzedzenie oleju i zatarcie na panewkach.

A czemu miałby¶ go benzyn± przelać w wyniku działania LPG?

Shrek

40 Data: Kwiecien 14 2018 12:01:49
Temat: Re: ile auto może spalić
Autor: Lewis 

W dniu 2018-04-14 o 11:50, Shrek pisze:

W dniu 14.04.2018 o 08:49, Lewis pisze:

OK ale to co się dzieje w CL ma nikły wpływ na silnik (niskie obci±żenie, niskie obroty, niska temp spalin) i trzeba wybitnie spierdolić strojenie by zrobić krzywdę silnikowi. CL to w zasadzie wpływ na ¶rodowisko.
OL to już spore obci±żenie i tu o krzywdę silnika naprawdę nie trudno. O ile przelanie go w OL zmniejszy moc i zwiększy emisję spalin, to nie będzie miało większego wpływu na silnik, o tyle wystrojenie za ubogo może szybko upalić tłoki i zawory.

Ale czmu miałoby się co¶ dziać? Jak masz prawidłowo dobrane bebechy do mocy, to przy WOT mnożniki zostaj± na ostatnim poziomie z CL (zwyczajowo d±ż± do 1) i czemu miałoby się co¶ rozjeżdzać drastycznie?

Ale zauważ że to działa jak gazownik przynajmniej "poprawnie" dobierze, zamontuje i skalibruje instalację. A to jakie cuda potrafi± wypuszczać "gazownicy" przechodzi ludzkie pojęcie.

Z kolei przelanie silnika paliwem ciekłym może spowodować wypłukiwanie filmu olejowego i w konsekwencji zatarcie gładzi cylindra a nawet rozrzedzenie oleju i zatarcie na panewkach.

A czemu miałby¶ go benzyn± przelać w wyniku działania LPG?

Korekta LTFT na poziomie 25%, duże wtryski benzynowe na poziomie 600+ccm i mamy utopiony silnik w paliwie. Tak wiem że to skrajno¶ć ale naprawdę różne cuda widziałem.

--
Pozdrawiam
Lewis

41 Data: Kwiecien 14 2018 12:09:00
Temat: Re: ile auto może spalić
Autor: Shrek 

W dniu 14.04.2018 o 12:01, Lewis pisze:

Ale czmu miałoby się co¶ dziać? Jak masz prawidłowo dobrane bebechy do mocy, to przy WOT mnożniki zostaj± na ostatnim poziomie z CL (zwyczajowo d±ż± do 1) i czemu miałoby się co¶ rozjeżdzać drastycznie?

Ale zauważ że to działa jak gazownik przynajmniej "poprawnie" dobierze, zamontuje i skalibruje instalację. A to jakie cuda potrafi± wypuszczać "gazownicy" przechodzi ludzkie pojęcie.

No dobra - ale to tak jakby¶ mówił, że strach na benzynie jeżdzić, bo jeden z drugim oddał samochód do warsztatu i co¶ mu zepsuli.

Przy z grubsza poprawnie dobranych bebechach (nawet tanich) i autokalibracji już powinno być mniej więcej poprawnie. Oczywi¶cie należy podejrzeć korekty i jak jak trzeba to trochę poprawić.

Tak żeby się samo rozjechało, to chyba tylko wypu¶cić klienta z wł±czon± autoadaptacj± - to wtedy w końcu się rzeczywi¶cie rozjedzie.


Z kolei przelanie silnika paliwem ciekłym może spowodować wypłukiwanie filmu olejowego i w konsekwencji zatarcie gładzi cylindra a nawet rozrzedzenie oleju i zatarcie na panewkach.

A czemu miałby¶ go benzyn± przelać w wyniku działania LPG?

Korekta LTFT na poziomie 25%, duże wtryski benzynowe na poziomie 600+ccm i mamy utopiony silnik w paliwie.

Ok - w sumie racja, tyle że przy 25% to ci się check zapali. No i jak masz LPG to na PB raczej nei jeĽdzisz;)

Tak wiem że to skrajno¶ć ale naprawdę różne cuda widziałem.

Wszystko się da zepsuć. Ale przy zgrubsza prawidłowej instalacji to nawet po autokalibracji bez sprawdzania, powinno w miarę poprawnie działać.

Shrek

42 Data: Kwiecien 14 2018 12:21:05
Temat: Re: ile auto może spalić
Autor: Lewis 

W dniu 2018-04-14 o 12:09, Shrek pisze:

W dniu 14.04.2018 o 12:01, Lewis pisze:

Ale czmu miałoby się co¶ dziać? Jak masz prawidłowo dobrane bebechy do mocy, to przy WOT mnożniki zostaj± na ostatnim poziomie z CL (zwyczajowo d±ż± do 1) i czemu miałoby się co¶ rozjeżdzać drastycznie?

Ale zauważ że to działa jak gazownik przynajmniej "poprawnie" dobierze, zamontuje i skalibruje instalację. A to jakie cuda potrafi± wypuszczać "gazownicy" przechodzi ludzkie pojęcie.

No dobra - ale to tak jakby¶ mówił, że strach na benzynie jeżdzić, bo jeden z drugim oddał samochód do warsztatu i co¶ mu zepsuli.

Ale to bardzo częsty przypadek :)
Pamiętaj że rozmawiamy o skomplikowanych samochodach (z punktu widzenia janusza czy innego cze¶ka gaziarza czy pseudomechanika) typu turbo z dużym boostem i nieraz pętl±cymi wtryskami). Taki samochód dla nich to czarna magia. Nieraz zostawiaj± go jak "standard" a nie turbo i nawet nie podpinaj± podci¶nienia do reduktora. O porz±dnym dwustronnym zasilaniu listwy wtryskowej zapomnij. A o naprawie układu doładowania chórem odpowiadaj±, Panie to na pewno turbosprężarka... gdzie w rzeczywisto¶ci dopóki olej się nie wylewa przez tłumik to turbo jest "sprawne" Ale wszelkie niedoładowania czy przeładowania to na bank turbo... A guzik...


Przy z grubsza poprawnie dobranych bebechach (nawet tanich) i autokalibracji już powinno być mniej więcej poprawnie. Oczywi¶cie należy podejrzeć korekty i jak jak trzeba to trochę poprawić.

Tak żeby się samo rozjechało, to chyba tylko wypu¶cić klienta z wł±czon± autoadaptacj± - to wtedy w końcu się rzeczywi¶cie rozjedzie.

Jak wyżej, byle zasranego wolnossaka z DC wtryskiwaczy na poziomie 65% to małpa ogarnie.


Z kolei przelanie silnika paliwem ciekłym może spowodować wypłukiwanie filmu olejowego i w konsekwencji zatarcie gładzi cylindra a nawet rozrzedzenie oleju i zatarcie na panewkach.

A czemu miałby¶ go benzyn± przelać w wyniku działania LPG?

Korekta LTFT na poziomie 25%, duże wtryski benzynowe na poziomie 600+ccm i mamy utopiony silnik w paliwie.

Ok - w sumie racja, tyle że przy 25% to ci się check zapali. No i jak masz LPG to na PB raczej nei jeĽdzisz;)

WyobraĽ sobie sytuację, mocny wóz powiedzmy 300+ z 4cyl, wstawiasz ognia na autostradzie, instalacja LPG wyregulowana wcale, LTFT dobija do 20+% nagle kończy się LPG, ale co tam dla zwykłego użytkownika jaki¶ check... Gazownik mówił że jest gaz to musi być check, bo to taka jakby kontrolka sygnalizacyjna że jedziemy na gazie ;)

Instalacja sama przełacza się na benzynę ale dalej go kierowca ci¶nie w opór, sterownik maj±c korektę LTFT w kosmosie, a że akurat go pałujemy to jedzie w OL, czyli sterownik nie używa sondy lambda by skorygować wystrzelon± w kosmos korektę długoterminow± i zgadnij co się dzieje ;)


Tak wiem że to skrajno¶ć ale naprawdę różne cuda widziałem.

Wszystko się da zepsuć. Ale przy zgrubsza prawidłowej instalacji to nawet po autokalibracji bez sprawdzania, powinno w miarę poprawnie działać.

Ma prawo ale nie musi ;)


--
Pozdrawiam
Lewis

43 Data: Kwiecien 14 2018 12:27:22
Temat: Re: ile auto może spalić
Autor: Shrek 

W dniu 14.04.2018 o 12:21, Lewis pisze:

WyobraĽ sobie sytuację, mocny wóz powiedzmy 300+ z 4cyl, wstawiasz ognia na autostradzie, instalacja LPG wyregulowana wcale, LTFT dobija do 20+% nagle kończy się LPG, ale co tam dla zwykłego użytkownika jaki¶ check... Gazownik mówił że jest gaz to musi być check, bo to taka jakby kontrolka sygnalizacyjna że jedziemy na gazie ;)

No dobra - przekonałe¶ mnie- jak kto¶ jeżdzi na za słabym reduktorze i ¶wiec±cym się czeku, to rzeczywi¶cie idzie co¶ zepsuć:)

Wszystko się da zepsuć. Ale przy zgrubsza prawidłowej instalacji to nawet po autokalibracji bez sprawdzania, powinno w miarę poprawnie działać.

Ma prawo ale nie musi ;)

Ale powinno:P

Shrek

44 Data: Kwiecien 13 2018 10:14:09
Temat: Re: ile auto może spalić
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Fri, 13 Apr 2018 09:17:30 +0200, J.F. napisał(a):

Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomo¶ci grup

Dnia Thu, 12 Apr 2018 21:54:32 +0200, Lewis napisał(a):
Co do wydajno¶ci instalacji, każda instalacja ma w 100% spełniać
zapotrzebowanie na paliwo danego silnika w każdych warunkach, je¶li
nie,
jest zwyczajnie niesprawna.

Dokładnie - no powiedzmy że ma w 100% spełniać jak silnik jest
rozgrzany i
jest w stanie ogrzewać skutecznie parownik.
Bo powiedzmy że jak samochód przeł±cza się na LPG przy 30C, no to
trzeba
się liczyć z tym że przez ten czas do rozgrzania silnika nie należy
go
pałować, bo się reduktor może nie wyrobić.

Tak swoja droga - moja sierra miala najprostsza instalacje, zapalalem
na gazie, i tego nie obserwowalem.
Owszem, gdzies przy -15C parownik zamarzal po chwili, ale powyzej
jechal dobrze.

Oczywiscie raczej nie startowalem z rykiem silnika ... ale gaznik na
zimno tez nie dawal pelnej mocy.
A jesli dawal ... oj, oszczednie to nie bylo ...

Tam jeszcze gdzie¶ jest granica wrzenia butanu po drodze, z której tak do
końca nie wiem co wynika.

U mnie przy 30C, jak depnę gaz do dechu, to ci¶nienie na listwie spada.
Reduktor ma deklarowane 150% mocy mojego samochodu i przy rozs±dnych
temperaturach działa dobrze.

Tu jeszcze co ciekawe - jak był wł±czony równolegle w obwód nagrzewnicy, to
jad±c długo pełnym gazem też stygł. Teraz mam szeregowo i jest ok.

Problemem gazu jest to, że podawany jest w fazie gazowej, czym
"zabiera"
kilka % objęto¶ci cylindra, przez co mie¶ci się tam mniej powietrza.
Nadrabia nieco lepszymi wła¶ciwo¶ciami, i gdzie¶ to tam wychodzi w
okolicach zera.

Benzyna tez odparowuje i zabiera, tylko trudno powiedziec czy jeszcze
w kolektorze czy bardziej w cylindrze.

Wydaje mi się, że w MPI które sikaj± prosto w grzybek zaworowy to już
bardziej cylinder.
W starych SPI pewnie w kolektor.

Gazownik, nawet je¶li byłby w stanie to zrobić dobrze, to po prostu
nie ma
czasu na strojenie.

Ale samochod ma sonde lambda i AFR stroi na biezaco, takze przy
jezdzie na LPG.

Ale sonda zazwyczaj jest progowa i nadaje się do strojenia tylko tych
mniejszych obci±żeń gdzie silnik steruje się sond±.

Przy większych obci±żeniach ma być bogato, ale sonda już nie jest w stanie
sprawdzić jak jest bogato i czy wystarczaj±co.

No i tu jeszcze charakterystyka wtryskiwacza gazowego i benzynowego się
różni± (czasy otwarcia, to czy listwa ma kompensację ci¶nienia kolektora,
potencjalnie jeszcze jakie¶ efekty falowe).
I ECU silnika nie do końca jest w stanie zrozumieć o co chodzi z gazem.
Po to mapa korekcji w komputerze gazowym.

Plus jeszcze cała gama błędów gazowników - z najpopularnieszym czyli
wypuszczeniem klienta z cały czas działaj±cym programem autoadaptacji.
Wtedy komputer LPG ci±gnie korekty w stronę swojej wizcji, ECU silnika w
swoj± i zazwyczaj im się koreksty rozjeżdżaj± w przeciwne strony.

45 Data: Kwiecien 13 2018 10:59:53
Temat: Re: ile auto może spalić
Autor: J.F. 

Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomo¶ci grup Dnia Fri, 13 Apr 2018 09:17:30 +0200, J.F. napisał(a):

Dokładnie - no powiedzmy że ma w 100% spełniać jak silnik jest
rozgrzany i jest w stanie ogrzewać skutecznie parownik.
Bo powiedzmy że jak samochód przeł±cza się na LPG przy 30C, no to
trzeba
się liczyć z tym że przez ten czas do rozgrzania silnika nie należy
go pałować, bo się reduktor może nie wyrobić.

Tak swoja droga - moja sierra miala najprostsza instalacje, zapalalem
na gazie, i tego nie obserwowalem.
Owszem, gdzies przy -15C parownik zamarzal po chwili, ale powyzej
jechal dobrze.

Oczywiscie raczej nie startowalem z rykiem silnika ... ale gaznik na
zimno tez nie dawal pelnej mocy.

Tam jeszcze gdzie¶ jest granica wrzenia butanu po drodze, z której tak do
końca nie wiem co wynika.

W zbiorniku jest mieszanka z propanem, i to jakos inaczej wrze.

Wynikac moze maksymalne cisnienie gazu - u mnie w instalacji ze zwezka bylo potrzebne znikome,
moze nawet ponizej atmosferycznego.


No i nie bez powodu parownik nazywal sie reduktor :-)

U mnie przy 30C, jak depnę gaz do dechu, to ci¶nienie na listwie spada.

A jakie cisnienie mierzysz ?
Bo cisnienie w kolektorze jest zmienne, generalnie ponizej cisnienia atmosferycznego, chyba, ze silnik ze sprezarka.

W benzynie bylo jakos tak, ze cisnienie w listwie bylo regulowane cisnieniem w kolektorze, wiec wtryskiwacz mial stale te sama roznice cisnien.
W LPG inaczej ?

No i ... cisnienie w instalacji zalezy od cisnienia w zbiorniku, a ten ogrzewany nie jest.

No chyba ze LPG ze zbiornika doplywa, silnik jeszcze nie rozgrzany, i w parowniku sie ciekly butan gromadzi ... ale to chyba szybko przestanie.

Benzyna tez odparowuje i zabiera, tylko trudno powiedziec czy jeszcze
w kolektorze czy bardziej w cylindrze.

Wydaje mi się, że w MPI które sikaj± prosto w grzybek zaworowy to już
bardziej cylinder.

Tak prosto na grzybek sikaja, czy jednak mocowane w plastikowym kolektorze pare cm przed ... glowica ?

No i kiedy jest wtrysk - w cyklu ssania, czy jeszcze przed ?

Ale grzybek zaworu goracy, to szybko odparowuje, a ciagle przed cylindrem to jest  :-)

J.

46 Data: Kwiecien 14 2018 02:15:54
Temat: Re: ile auto może spalić
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Fri, 13 Apr 2018 10:59:53 +0200, J.F. napisał(a):

U mnie przy 30C, jak depnę gaz do dechu, to ci¶nienie na listwie
spada.

A jakie cisnienie mierzysz ?

Na listwie wtryskowej

Bo cisnienie w kolektorze jest zmienne, generalnie ponizej cisnienia
atmosferycznego, chyba, ze silnik ze sprezarka.

W benzynie bylo jakos tak, ze cisnienie w listwie bylo regulowane
cisnieniem w kolektorze, wiec wtryskiwacz mial stale te sama roznice
cisnien.
W LPG inaczej ?

Różnie bywa.
Tzn. zarówno instalacje fabryczne, benzynowe s± i takie gdzie ci¶nienie
paliwa jest stałe względem ci¶nienia w kolektorze (dzięki czemu
wtryskiwacze maj± stał± wydajno¶ć gram/s), ale s± i take w których
ci¶nienie paliwa jest stałe względem atmosfery i w nich wydajno¶ć jest tym
większa im bardziej przeputnica zamknięta.

W LPG zazwyczaj jest ci¶nienie względem kolektora, ale np. instalacje Prins
dla silników wolnoss±cych maj± regulację względem atmosfery.

No i ... cisnienie w instalacji zalezy od cisnienia w zbiorniku, a ten
ogrzewany nie jest.

No chyba ze LPG ze zbiornika doplywa, silnik jeszcze nie rozgrzany, i
w parowniku sie ciekly butan gromadzi ... ale to chyba szybko
przestanie.

Benzyna tez odparowuje i zabiera, tylko trudno powiedziec czy
jeszcze
w kolektorze czy bardziej w cylindrze.

Wydaje mi się, że w MPI które sikaj± prosto w grzybek zaworowy to już
bardziej cylinder.

Tak prosto na grzybek sikaja, czy jednak mocowane w plastikowym
kolektorze pare cm przed ... glowica ?

Te nowsze silniki które rozbierałem to było prosto w grzybek.
Jeszcze dla 16V wtryskiwacz tworzy dwa stożki - na każdy zawór osobno.

Kiedy¶ to faktycznie było w kolektor.
Nawet były wtryski półsekwencyjne (które miały tylko czunik położenia wału,
a nie miały czjnika położenia wałka rozrz±du) i one robiły wtrysk i podczas
suwu ssania i wydechu.
Ten z wydechu po prostu czekał w kolektorze na swoj± kolej.

No i kiedy jest wtrysk - w cyklu ssania, czy jeszcze przed ?

W cyklu ssania, a na niskich obrotach nawet kilka wtrysków co by sobie
jakimi¶ warstwami mieszankę ułożyć.

Ale grzybek zaworu goracy, to szybko odparowuje, a ciagle przed
cylindrem to jest  :-)

No ale w samym suwie ssania tam jest niezły przeci±g i raczej paliwo nie
zetknie się z zaworem tylko je wci±gnie prosto do cylindra.
W ogóle kontakt paliwa z czymkolwiek jest chyba mocno niekorzystny, bo ono
się wtedy w duże krople zbija i Ľle spala.

47 Data: Kwiecien 13 2018 10:17:57
Temat: Re: ile auto może spalić
Autor: Lewis 

W dniu 2018-04-13 o 02:01, Tomasz Pyra pisze:

Chyba że silnik ma wymagania wyższe niż
technologiczna możliwo¶ć wydajno¶ci wtryskiwaczy gazowych.

Nie ma takiego silnika ;)

Mam 2.5T 472KM 580Nm z 4 cylindrów czyli cirka 120KM z cylindra przy doładowaniu w okolicach 2barów no i tu raz że nie ma miejsca na 3 wtryski na cylinder by szły max PWM 80% a druga sprawa reduktory też mogły się obrazić za takie nadci¶nienie ;)

Mniejsza moc na LPG? Bzdura, LPG ma wyższ± warto¶ć oktanow± niż benzyna
100oktanowa i je¶li soft w sterowniku benzynowym zostanie dostosowany do
korzystania z paliwa wysokooktanowego to na LPG mocy będzie więcej niż
na benzynie.

Problemem gazu jest to, że podawany jest w fazie gazowej, czym "zabiera"
kilka % objęto¶ci cylindra, przez co mie¶ci się tam mniej powietrza.
Nadrabia nieco lepszymi wła¶ciwo¶ciami, i gdzie¶ to tam wychodzi w
okolicach zera.

Przy seryjnym sofcie tak, jak masz dostosowany, lub sterownik jak opisałe¶ dostosowuje k±t wyprzedzenia zapłonu po detekcji stuków już niekoniecznie ;)

Ale ile gazowników zajmuje się strojeniem sterowników
benzynowych?

Ło panie ;) To robiła fabryka, tego się nie dotyka.


Dobrze że się rozumiemy ;)

Co ciekawe - w dawnych czasach dla LPG montowało się urz±dzenia
przyspieszaj±ce zapłon (w praktyce po prostu opóĽniaj±ce go o prawie cał±
fazę).
Ale od kiedy auta się mocniej skomputeryzowały, to już się raczej tego nie
dotyka.
Niektóre ECU potrafi± same wyczuć czujnikiem spalania stukowego, że zapłon
należy przyspieszyć przy wyższej liczbie oktanowej, a niektóre tak jak
piszesz - warto o kilka stopni przeprogramować.

Piggy back z powodzeniem stosuje się nadal i całkiem dobrze to działa ;)

Ilu gazowników używa sondy AFR do strojenia LPG? Aż w końcu
ilu gazowników ma jakiekolwiek pojęcie o tym co robi...

Tu jest jedna racja któr± powiedział RadoslawF - ludzie gaz montuj± z
biedy, a nie bogactwa i bardzo istotna dla większo¶ci klientów jest cena
instalacji.
Gazownik, nawet je¶li byłby w stanie to zrobić dobrze, to po prostu nie ma
czasu na strojenie.
On ma jeden dzień na zrobienie wszystkiego - od wlewu gazu, przez zbiornik,
przewody, po wiercenie kolektorów.
Strojenie robi komputer gazu sam w ramach autoadaptacji, na testowym
przejeĽdzie wokół warsztatu i tyle.


Dlatego trzeba skupić się na porz±dnej robocie a januszy gonić wpizdu

--
Pozdrawiam
Lewis

48 Data: Kwiecien 14 2018 02:33:58
Temat: Re: ile auto może spalić
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Fri, 13 Apr 2018 10:17:57 +0200, Lewis napisał(a):

W dniu 2018-04-13 o 02:01, Tomasz Pyra pisze:

Chyba że silnik ma wymagania wyższe niż
technologiczna możliwo¶ć wydajno¶ci wtryskiwaczy gazowych.

Nie ma takiego silnika ;)

Mam 2.5T 472KM 580Nm z 4 cylindrów czyli cirka 120KM z cylindra przy
doładowaniu w okolicach 2barów no i tu raz że nie ma miejsca na 3
wtryski na cylinder by szły max PWM 80% a druga sprawa reduktory też
mogły się obrazić za takie nadci¶nienie ;)

Widziałem już instalacje z 2 wtryskiwaczami razy 6 cylindrów, to i 3x4
pewnie też by się upchało na dłuższych wężykach.
A reduktor to nie wiem - w sumie reduktorowi wydaje się łatwiej obniżać
ci¶nienie z bezwzględnych kilkunastu-kilkudziesięciu bar na 3bar niż na
1bar. On pracuje na różnicy ci¶nienień.

Swoj± drog± to nie rozumiem dlaczego LPG pracuj± na tak małych
nadci¶nieniach - rzędu 1.2bar ponad ci¶nienie w kolektorze. Wtrysk benzyny
zazwyczaj 3-4bar.

Co ciekawe - w dawnych czasach dla LPG montowało się urz±dzenia
przyspieszaj±ce zapłon (w praktyce po prostu opóĽniaj±ce go o prawie cał±
fazę).
Ale od kiedy auta się mocniej skomputeryzowały, to już się raczej tego nie
dotyka.
Niektóre ECU potrafi± same wyczuć czujnikiem spalania stukowego, że zapłon
należy przyspieszyć przy wyższej liczbie oktanowej, a niektóre tak jak
piszesz - warto o kilka stopni przeprogramować.

Piggy back z powodzeniem stosuje się nadal i całkiem dobrze to działa ;)

No ale wła¶nie zastanawia mnie dlaczego obecnie jednak do¶ć rzadko.

O ile stare instalacje gen I-II do samochodów z elektronicznym zapłonem,
prawie zawsze miały przyspieszacz zapłonu osobno.

A dzi¶ w takich typowych zestawach do montażu - rzecz prawie niespotykana.

Ilu gazowników używa sondy AFR do strojenia LPG? Aż w końcu
ilu gazowników ma jakiekolwiek pojęcie o tym co robi...

Tu jest jedna racja któr± powiedział RadoslawF - ludzie gaz montuj± z
biedy, a nie bogactwa i bardzo istotna dla większo¶ci klientów jest cena
instalacji.
Gazownik, nawet je¶li byłby w stanie to zrobić dobrze, to po prostu nie ma
czasu na strojenie.
On ma jeden dzień na zrobienie wszystkiego - od wlewu gazu, przez zbiornik,
przewody, po wiercenie kolektorów.
Strojenie robi komputer gazu sam w ramach autoadaptacji, na testowym
przejeĽdzie wokół warsztatu i tyle.


Dlatego trzeba skupić się na porz±dnej robocie a januszy gonić wpizdu

No ale to się nie uda.
90% klientów obdzwoni wszystkie zakłady w województwie żeby znaleĽć ten co
mu el-pe-gie zamontuje za 1900zł.
Na najgorszym reduktorze który będzie trzeba regulować przy każdej zmianie
pogody, na najgorszych wtryskiwaczach i wszystkim najgorszym - byle taniej.

49 Data: Kwiecien 14 2018 09:02:38
Temat: Re: ile auto może spalić
Autor: Lewis 

W dniu 2018-04-14 o 02:33, Tomasz Pyra pisze:

Widziałem już instalacje z 2 wtryskiwaczami razy 6 cylindrów, to i 3x4
pewnie też by się upchało na dłuższych wężykach.
A reduktor to nie wiem - w sumie reduktorowi wydaje się łatwiej obniżać
ci¶nienie z bezwzględnych kilkunastu-kilkudziesięciu bar na 3bar niż na
1bar. On pracuje na różnicy ci¶nienień.


Jakby było miejsce to można pchać, teraz turbię swojego okulara E55, oczywi¶cie LPG jak było tak będzie ale tam zostanie skromne 60-70KM z cylindra więc nie będę się szarpać o 2 wtryski bo na jednym podoła jak zadbam o stabilne ci¶nienie.


Swoj± drog± to nie rozumiem dlaczego LPG pracuj± na tak małych
nadci¶nieniach - rzędu 1.2bar ponad ci¶nienie w kolektorze. Wtrysk benzyny
zazwyczaj 3-4bar.


Co do reduktora może fizycznie łatwiej zredukować o mniej niż więcej ale s±dzę że membrany i uszczelniacze szybko pójd± się czesać przy ci¶nieniu powiedzmy 3-4bar. Nieraz wystarczy że trafi się jaki¶ w¶ciekły reduktor typu KME Gold GT który w cutoffie pompuje się w kosmos i niejednokrotnie powoduje zalewanie wtrysków ciekłym gazem.


Co ciekawe - w dawnych czasach dla LPG montowało się urz±dzenia
przyspieszaj±ce zapłon (w praktyce po prostu opóĽniaj±ce go o prawie cał±
fazę).
Ale od kiedy auta się mocniej skomputeryzowały, to już się raczej tego nie
dotyka.
Niektóre ECU potrafi± same wyczuć czujnikiem spalania stukowego, że zapłon
należy przyspieszyć przy wyższej liczbie oktanowej, a niektóre tak jak
piszesz - warto o kilka stopni przeprogramować.

Piggy back z powodzeniem stosuje się nadal i całkiem dobrze to działa ;)

No ale wła¶nie zastanawia mnie dlaczego obecnie jednak do¶ć rzadko.

Bo wszyscy id± na łatwiznę, elektronika samochodowa zrobiła się bardzo hermetyczna i nieraz trudno podać jej sygnał inny niż jest przez ni± oczekiwany bo się wykrzaczy.



O ile stare instalacje gen I-II do samochodów z elektronicznym zapłonem,
prawie zawsze miały przyspieszacz zapłonu osobno.

A dzi¶ w takich typowych zestawach do montażu - rzecz prawie niespotykana.

Dalej sam sobie odpowiedziałe¶ - TANIO PANIE MA BYĆ!



Dlatego trzeba skupić się na porz±dnej robocie a januszy gonić wpizdu

No ale to się nie uda.
90% klientów obdzwoni wszystkie zakłady w województwie żeby znaleĽć ten co
mu el-pe-gie zamontuje za 1900zł.
Na najgorszym reduktorze który będzie trzeba regulować przy każdej zmianie
pogody, na najgorszych wtryskiwaczach i wszystkim najgorszym - byle taniej.


Mi się całkiem dobrze żyje z tym podej¶ciem, o wiele mniej stresów :)

--
Pozdrawiam
Lewis

50 Data: Kwiecien 12 2018 22:08:57
Temat: Re: ile auto może spalić
Autor: Mateusz Bogusz 

W dniu 12.04.2018 o 10:33, Bolko pisze:

Mimo że instalacja sprawna to w pewnym momencie układ LPG nie wyrabiał
z dostarczaniem paliwa i jechałem na benzynie.

To instalacja jest niesprawna. Zużyty/za mały reduktor/listwa, nieszczelnoć w układzie...

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

51 Data: Kwiecien 12 2018 15:13:30
Temat: Re: ile auto może spalić
Autor:

W dniu czwartek, 12 kwietnia 2018 03:33:48 UTC-5 użytkownik Bolko napisał:

tak mnie naszło po ostatnim wyjeĽdzie

Ostatnio jechałem autem z LPG.
Mimo że instalacja sprawna to w pewnym momencie układ LPG nie wyrabiał
z dostarczaniem paliwa i jechałem na benzynie.


Każdy siÄ™ pyta ile twoje auto pali?
Mając na myśli minimalne spalanie.

Moje brzmi ile może spalić paliwa standardowe auto z dwulitrowÄ… benzynÄ…
w dobrym stanie technicznym jadÄ…ce autostradÄ… w dobrych warunkach drogowych
w niedziele rano.


I dlaczego tak mało pali?

pytanie bez sensu i celu.
Jadac spokojnie w okolicy 90-100-110 ropniak spali okolo 4,5-5,5l/100km.
Benzyniak jakies 20-30% wiecej, LPG kolejne 30-50% wiecej od benzyny.
Czyli odpowiednio 6,5-8l/100km benzyny i 8-12l/100 gazu.

Jak sie miescisz w takich granicach to ok. Jak nie to albo cos nie tak z autem, albo noga ciezka, albo wiatr w twarz/plecy.

Temat walkowany do znudzenia.

Re: ile auto może spalić



Grupy dyskusyjne