Grupy dyskusyjne   »   ile auto może spalić

ile auto mo¿e spalić



1 Data: Kwiecien 12 2018 01:33:46
Temat: ile auto mo¿e spalić
Autor: Bolko 

tak mnie nasz³o po ostatnim wyje¼dzie

Ostatnio jecha³em autem z LPG.
Mimo ¿e instalacja sprawna to w pewnym momencie uk³ad LPG nie wyrabia³
z dostarczaniem paliwa i jecha³em na benzynie.


Ka¿dy siÄ™ pyta ile twoje auto pali?
Mając na myśli minimalne spalanie.

Moje brzmi ile mo¿e spalić paliwa standardowe auto z dwulitrowÄ… benzynÄ…
w dobrym stanie technicznym jadÄ…ce autostradÄ… w dobrych warunkach drogowych
w niedziele rano.


I dlaczego tak ma³o pali?



2 Data: Kwiecien 12 2018 10:43:41
Temat: Re: ile auto mo¿e spaliæ
Autor: radekp@konto.pl 

Thu, 12 Apr 2018 01:33:46 -0700 (PDT), w
 Bolko
 napisa³(-a):

tak mnie nasz³o po ostatnim wyje¼dzie

Ostatnio jecha³em autem z LPG.
Mimo ¿e instalacja sprawna to w pewnym momencie uk³ad LPG nie wyrabia³
z dostarczaniem paliwa i jecha³em na benzynie.

No to raczej niesprawna...

Ka¿dy siê pyta ile twoje auto pali?
Maj±c na my¶li minimalne spalanie.

Moje brzmi ile mo¿e spaliæ paliwa standardowe auto z dwulitrow± benzyn±
w dobrym stanie technicznym jad±ce autostrad± w dobrych warunkach drogowych
w niedziele rano.

I dlaczego tak ma³o pali?

Z wiatrem, pod wiatr, z jak± prêdko¶ci±.
Je¿eli odczyt z komputera, to jeszcze trzeba trochê dodaæ.

3 Data: Kwiecien 12 2018 12:56:07
Temat: Re: ile auto mo¿e spaliæ
Autor: Maciek 

Dnia Thu, 12 Apr 2018 10:43:41 +0200,  napisa³(a):

Mimo ¿e instalacja sprawna to w pewnym momencie uk³ad LPG nie wyrabia³
z dostarczaniem paliwa i jecha³em na benzynie.

No to raczej niesprawna...

Nawet na pewno niesprawna. Masz ¼le dobrany reduktor i/lub wtryski.


--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

4 Data: Kwiecien 12 2018 14:43:17
Temat: Re: ile auto mo¿e spalić
Autor: RadoslawF 

W dniu 2018-04-12 o 12:56, Maciek pisze:

Mimo ¿e instalacja sprawna to w pewnym momencie uk³ad LPG nie wyrabia³
z dostarczaniem paliwa i jecha³em na benzynie.

No to raczej niesprawna...

Nawet na pewno niesprawna. Masz ¼le dobrany reduktor i/lub wtryski.

Jaki gazownik dobierajÄ…c reduktor zak³ada ¿e posiadacz bÄ™dzie
pi³owa³ powy¿ej piÄ™ciu tysiÄ™cy obrotów?


Pozdrawiam

5 Data: Kwiecien 12 2018 14:48:16
Temat: Re: ile auto mo¿e spalić
Autor: tck 


U¿ytkownik "RadoslawF"  napisa³ w wiadomoÅ›ci

W dniu 2018-04-12 o 12:56, Maciek pisze:

Mimo ¿e instalacja sprawna to w pewnym momencie uk³ad LPG nie wyrabia³
z dostarczaniem paliwa i jecha³em na benzynie.

No to raczej niesprawna...

Nawet na pewno niesprawna. Masz ¼le dobrany reduktor i/lub wtryski.

Jaki gazownik dobierajÄ…c reduktor zak³ada ¿e posiadacz bÄ™dzie
pi³owa³ powy¿ej piÄ™ciu tysiÄ™cy obrotów?



Dlaczego pi³owa³? Jest to w zakresie pracy silnika?
Ale fakt, ¿eby mój je¼dzi³ podobnie jak na benzynie to sam musia³em trochÄ™ powymieniać i pogrzebać


--
pozdr

Tomasz

tck(at)top.net.pl

6 Data: Kwiecien 12 2018 17:50:29
Temat: Re: ile auto mo¿e spalić
Autor: RadoslawF 

W dniu 2018-04-12 o 14:48, tck pisze:

Mimo ¿e instalacja sprawna to w pewnym momencie uk³ad LPG nie wyrabia³
z dostarczaniem paliwa i jecha³em na benzynie.

No to raczej niesprawna...

Nawet na pewno niesprawna. Masz ¼le dobrany reduktor i/lub wtryski.

Jaki gazownik dobierajÄ…c reduktor zak³ada ¿e posiadacz bÄ™dzie
pi³owa³ powy¿ej piÄ™ciu tysiÄ™cy obrotów?



Dlaczego pi³owa³? Jest to w zakresie pracy silnika?

JazdÄ™ na takich wysokich obrotach nazywa siÄ™ pi³owaniem.
Nawet jeśli są jeszcze przed czerwonym polem.

Ale fakt, ¿eby mój je¼dzi³ podobnie jak na benzynie to sam musia³em trochÄ™ powymieniać i pogrzebać

Z za³o¿enia gaz zak³ada siÄ™ w celu oszczÄ™dzania a nie dla
uzyskania rajdowego czy wyścigowego stylu jazdy.
I typowy u¿ytkownik instalacji LPG godzi siÄ™ z pogorszeniem
osiÄ…gów.


Pozdrawiam

7 Data: Kwiecien 12 2018 18:06:08
Temat: Re: ile auto mo¿e spalić
Autor: J.F. 

U¿ytkownik "RadoslawF"  napisa³ w wiadomoÅ›ci grup W dniu 2018-04-12 o 14:48, tck pisze:

Ale fakt, ¿eby mój je¼dzi³ podobnie jak na benzynie to sam musia³em trochÄ™ powymieniać i pogrzebać

Z za³o¿enia gaz zak³ada siÄ™ w celu oszczÄ™dzania a nie dla
uzyskania rajdowego czy wyścigowego stylu jazdy.
I typowy u¿ytkownik instalacji LPG godzi siÄ™ z pogorszeniem
osiÄ…gów.

Albo i nie, bo zalozyl instalacje, aby wyscigowy styl jazdy byl oszczedny ... dla kieszeni :-)

Od czasu wtryskowych instalacji gazu w zasadzie nie widze powodu, aby na gazie bylo slabiej.
Tylko trzeba dobrac wtryskiwacze i parownik.

J.

8 Data: Kwiecien 12 2018 19:38:58
Temat: Re: ile auto mo¿e spalić
Autor: RadoslawF 

W dniu 2018-04-12 o 18:06, J.F. pisze:

Ale fakt, ¿eby mój je¼dzi³ podobnie jak na benzynie to sam musia³em trochÄ™ powymieniać i pogrzebać

Z za³o¿enia gaz zak³ada siÄ™ w celu oszczÄ™dzania a nie dla
uzyskania rajdowego czy wyścigowego stylu jazdy.
I typowy u¿ytkownik instalacji LPG godzi siÄ™ z pogorszeniem
osiÄ…gów.

Albo i nie, bo zalozyl instalacje, aby wyscigowy styl jazdy byl oszczedny ... dla kieszeni :-)

:-)

Od czasu wtryskowych instalacji gazu w zasadzie nie widze powodu, aby na gazie bylo slabiej.

Od czasu rozpowszechnienia siÄ™ samolotów i helikopterów nie widzÄ™
powodu aby w miastach na drogach by³y korki. A sÄ….
Z tego samego powodu montuje siÄ™ instalacje LPG które pogarszajÄ…
osiÄ…gi auta. Bo wychodzi taniej.  :-)

Tylko trzeba dobrac wtryskiwacze i parownik.

Pewny jesteÅ›?
OsiÄ…gów nie pogarsza instalacja wtrysku LPG w fazie ciek³ej.
A parownik s³u¿y do zmiany stanu LPG z ciek³ego do lotnego.
I przed wtryskiwaczem a za parownikiem bÄ™dziesz go znowu sprÄ™¿a³
do stanu ciek³ego?


Pozdrawiam

9 Data: Kwiecien 12 2018 19:42:16
Temat: Re: ile auto mo¿e spalić
Autor: Shrek 

W dniu 12.04.2018 o 17:50, RadoslawF pisze:

Z za³o¿enia gaz zak³ada siÄ™ w celu oszczÄ™dzania a nie dla
uzyskania rajdowego czy wyścigowego stylu jazdy.
I typowy u¿ytkownik instalacji LPG godzi siÄ™ z pogorszeniem
osiÄ…gów.

Czemu mia³by siÄ™ godzić? Przy typowych mocach (do 150KM) nie ma ¿adnego problemu z dobraniem reduktora i wtrysków, ¿eby auto chodzi³o jak na benzynie. Powy¿ej te¿ siÄ™ da, tylko trzeba siÄ™ postarać, czasem dwa reduktory dać jak masz wiÄ™cej ni¿ 200KM pod maskÄ….

Shrek

10 Data: Kwiecien 12 2018 20:18:43
Temat: Re: ile auto mo¿e spalić
Autor: RadoslawF 

W dniu 2018-04-12 o 19:42, Shrek pisze:

Z za³o¿enia gaz zak³ada siÄ™ w celu oszczÄ™dzania a nie dla
uzyskania rajdowego czy wyścigowego stylu jazdy.
I typowy u¿ytkownik instalacji LPG godzi siÄ™ z pogorszeniem
osiÄ…gów.

Czemu mia³by siÄ™ godzić? Przy typowych mocach (do 150KM) nie ma ¿adnego problemu z dobraniem reduktora i wtrysków, ¿eby auto chodzi³o jak na benzynie. Powy¿ej te¿ siÄ™ da, tylko trzeba siÄ™ postarać, czasem dwa reduktory dać jak masz wiÄ™cej ni¿ 200KM pod maskÄ….

Bo to taka ciekawostka. Strony www i gazety powiÄ…zane w jakiÅ› sposób
z producentami lub instalatorami twierdzÄ… to co ty.
Pozosta³e to co ja.
A najciekawsze ¿e wszystkie hurtem twierdzÄ… ¿e monta¿ instalacji
z wtryskiem gazu w fazie ciek³ej nie powoduje spadków mocy.
Czyli jednak inne instalacje powodujÄ….  :-)


Pozdrawiam

11 Data: Kwiecien 12 2018 20:55:24
Temat: Re: ile auto mo¿e spalić
Autor: Shrek 

W dniu 12.04.2018 o 20:18, RadoslawF pisze:

Bo to taka ciekawostka. Strony www i gazety powiÄ…zane w jakiÅ› sposób
z producentami lub instalatorami twierdzÄ… to co ty.

No je¿dzÄ™ od 6 lat na LPG i ró¿nicy nie widzÄ™. Inna sprawa, ¿e jak za³Ä…czam klimÄ™ te¿ nie widzÄ™ ró¿nicy;)

Pozosta³e to co ja.

Dobra - uÅ›ciÅ›lÄ™ - rzeczywiÅ›cie drobny spadek mocy pewnie bÄ™dzie - tyle, ¿e niezauwa¿alny dla zwyk³ego u¿ytkownika.

TrochÄ™ jak z audiofilami - niby drut z wieszaka z ikei brzmi jakby koÅ„ na blachÄ™ la³, ale w Å›lepym tescie nie ma korelacji;)

A najciekawsze ¿e wszystkie hurtem twierdzÄ… ¿e monta¿ instalacji
z wtryskiem gazu w fazie ciek³ej nie powoduje spadków mocy.
Czyli jednak inne instalacje powodują.  :-)

Rozumowanie w stylu "skoro reklamujÄ… lewoskrÄ™tnÄ… witaminÄ™ C to znaczy, ¿e ta druga nie dzia³a".;)

BTW. W fazie ciek³ej to chyba chwalÄ… siÄ™, ¿e mo¿na wycisnąć nieznacznie wiÄ™cej ni¿ na PB. Å»e tyle samo to by³o na zwyk³ej sekwencji:P

Shrek

12 Data: Kwiecien 12 2018 21:45:29
Temat: Re: ile auto mo¿e spalić
Autor: RadoslawF 

W dniu 2018-04-12 o 20:55, Shrek pisze:

Bo to taka ciekawostka. Strony www i gazety powiÄ…zane w jakiÅ› sposób
z producentami lub instalatorami twierdzÄ… to co ty.

No je¿dzÄ™ od 6 lat na LPG i ró¿nicy nie widzÄ™. Inna sprawa, ¿e jak za³Ä…czam klimÄ™ te¿ nie widzÄ™ ró¿nicy;)

Ma³o kto jest w stanie zauwa¿yć ró¿nice kilku procentowÄ….
Ale argument w stylu skoro ja nie widzÄ™ to nie istnieje
jak najbardziej godny internetowego trolla.

Pozosta³e to co ja.

Dobra - uÅ›ciÅ›lÄ™ - rzeczywiÅ›cie drobny spadek mocy pewnie bÄ™dzie - tyle, ¿e niezauwa¿alny dla zwyk³ego u¿ytkownika.

Czyli jednak potwierdzasz. To w jakim celu pisa³eÅ› wczeÅ›niej ¿e
ró¿nicy nie ma?

TrochÄ™ jak z audiofilami - niby drut z wieszaka z ikei brzmi jakby koÅ„ na blachÄ™ la³, ale w Å›lepym tescie nie ma korelacji;)

Tutaj chyba o sobie piszesz, nie widzisz więc swobodnie piszesz
ze nie ma.

A najciekawsze ¿e wszystkie hurtem twierdzÄ… ¿e monta¿ instalacji
z wtryskiem gazu w fazie ciek³ej nie powoduje spadków mocy.
Czyli jednak inne instalacje powodują.  :-)

Rozumowanie w stylu "skoro reklamujÄ… lewoskrÄ™tnÄ… witaminÄ™ C to znaczy, ¿e ta druga nie dzia³a".;)

Raczej ¿e skoro wreszcie ten typ reklamujÄ… jako nie powodujÄ…cy spadków
mocy to poprzednie powodowa³y. :-)

BTW. W fazie ciek³ej to chyba chwalÄ… siÄ™, ¿e mo¿na wycisnąć nieznacznie wiÄ™cej ni¿ na PB. Å»e tyle samo to by³o na zwyk³ej sekwencji:P

A jakiÅ› link do tych "chyba" rewelacji?


Pozdrawiam

13 Data: Kwiecien 12 2018 23:12:53
Temat: Re: ile auto mo¿e spalić
Autor: Shrek 

W dniu 12.04.2018 o 21:45, RadoslawF pisze:

No je¿dzÄ™ od 6 lat na LPG i ró¿nicy nie widzÄ™. Inna sprawa, ¿e jak za³Ä…czam klimÄ™ te¿ nie widzÄ™ ró¿nicy;)

Ma³o kto jest w stanie zauwa¿yć ró¿nice kilku procentowÄ….

No w³aÅ›nie. A skoro nie odczuwa, to z jego punktu widzenia nie ma ró¿nicy.


Dobra - uÅ›ciÅ›lÄ™ - rzeczywiÅ›cie drobny spadek mocy pewnie bÄ™dzie - tyle, ¿e niezauwa¿alny dla zwyk³ego u¿ytkownika.

Czyli jednak potwierdzasz. To w jakim celu pisa³eÅ› wczeÅ›niej ¿e
ró¿nicy nie ma?

Potwierdzam - _być_mo¿e_ istnieje róznica niemie¿alna dla ZU.


TrochÄ™ jak z audiofilami - niby drut z wieszaka z ikei brzmi jakby koÅ„ na blachÄ™ la³, ale w Å›lepym tescie nie ma korelacji;)

Tutaj chyba o sobie piszesz, nie widzisz więc swobodnie piszesz
ze nie ma.

No subiektywnie skoro jest niedostrzeglna, to jej nie ma.

BTW. W fazie ciek³ej to chyba chwalÄ… siÄ™, ¿e mo¿na wycisnąć nieznacznie wiÄ™cej ni¿ na PB. Å»e tyle samo to by³o na zwyk³ej sekwencji:P

A jakiÅ› link do tych "chyba" rewelacji?

http://www.egp.pl/vialle.htm

Tu masz wykres;)

Shrek

14 Data: Kwiecien 13 2018 11:43:59
Temat: Re: ile auto mo¿e spalić
Autor: RadoslawF 

W dniu 2018-04-12 o 23:12, Shrek pisze:

No je¿dzÄ™ od 6 lat na LPG i ró¿nicy nie widzÄ™. Inna sprawa, ¿e jak za³Ä…czam klimÄ™ te¿ nie widzÄ™ ró¿nicy;)

Ma³o kto jest w stanie zauwa¿yć ró¿nice kilku procentowÄ….

No w³aÅ›nie. A skoro nie odczuwa, to z jego punktu widzenia nie ma ró¿nicy.

Nie rozmawiamy o "jego punkcie widzenia" tylko ostanie faktycznym.

Dobra - uÅ›ciÅ›lÄ™ - rzeczywiÅ›cie drobny spadek mocy pewnie bÄ™dzie - tyle, ¿e niezauwa¿alny dla zwyk³ego u¿ytkownika.

Czyli jednak potwierdzasz. To w jakim celu pisa³eÅ› wczeÅ›niej ¿e
ró¿nicy nie ma?

Potwierdzam - _być_mo¿e_ istnieje róznica niemie¿alna dla ZU.

I od tego nale¿a³o zacząć.

TrochÄ™ jak z audiofilami - niby drut z wieszaka z ikei brzmi jakby koÅ„ na blachÄ™ la³, ale w Å›lepym tescie nie ma korelacji;)

Tutaj chyba o sobie piszesz, nie widzisz więc swobodnie piszesz
ze nie ma.

No subiektywnie skoro jest niedostrzeglna, to jej nie ma.

Nie rozmawiamy i subiektywnych odczuciach tylko o stanie faktycznym.

BTW. W fazie ciek³ej to chyba chwalÄ… siÄ™, ¿e mo¿na wycisnąć nieznacznie wiÄ™cej ni¿ na PB. Å»e tyle samo to by³o na zwyk³ej sekwencji:P

A jakiÅ› link do tych "chyba" rewelacji?

http://www.egp.pl/vialle.htm

Tu masz wykres;)

Dzięki.
Nie piszą wprawdzie o przyroście mocy ale wykres faktycznie jest
jednoznaczny.


Pozdrawiam

15 Data: Kwiecien 13 2018 18:06:45
Temat: Re: ile auto mo¿e spalić
Autor: Shrek 

W dniu 13.04.2018 o 11:43, RadoslawF pisze:

Ma³o kto jest w stanie zauwa¿yć ró¿nice kilku procentowÄ….

No w³aÅ›nie. A skoro nie odczuwa, to z jego punktu widzenia nie ma ró¿nicy.

Nie rozmawiamy o "jego punkcie widzenia" tylko ostanie faktycznym.

Stan faktyczny jest taki, ¿e skoro nie widzi ró¿nicy, to znaczy ¿e tylk na takÄ… niewidocznÄ… ró¿nicÄ™ siÄ™ godzi.

Shrek

16 Data: Kwiecien 13 2018 18:34:23
Temat: Re: ile auto mo¿e spalić
Autor: RadoslawF 

W dniu 2018-04-13 o 18:06, Shrek pisze:

Ma³o kto jest w stanie zauwa¿yć ró¿nice kilku procentowÄ….

No w³aÅ›nie. A skoro nie odczuwa, to z jego punktu widzenia nie ma ró¿nicy.

Nie rozmawiamy o "jego punkcie widzenia" tylko ostanie faktycznym.

Stan faktyczny jest taki, ¿e skoro nie widzi ró¿nicy, to znaczy ¿e tylk na takÄ… niewidocznÄ… ró¿nicÄ™ siÄ™ godzi.

:-)


Pozdrawiam

17 Data: Kwiecien 12 2018 21:15:03
Temat: Re: ile auto mo¿e spaliæ
Autor: J.F. 

Dnia Thu, 12 Apr 2018 20:18:43 +0200, RadoslawF napisa³(a):

W dniu 2018-04-12 o 19:42, Shrek pisze:
Czemu mia³by siê godziæ? Przy typowych mocach (do 150KM) nie ma ¿adnego
problemu z dobraniem reduktora i wtrysków, ¿eby auto chodzi³o jak na
benzynie. Powy¿ej te¿ siê da, tylko trzeba siê postaraæ, czasem dwa
reduktory daæ jak masz wiêcej ni¿ 200KM pod mask±.

Bo to taka ciekawostka. Strony www i gazety powi±zane w jaki¶ sposób
z producentami lub instalatorami twierdz± to co ty.
Pozosta³e to co ja.
A najciekawsze ¿e wszystkie hurtem twierdz± ¿e monta¿ instalacji
z wtryskiem gazu w fazie ciek³ej nie powoduje spadków mocy.
Czyli jednak inne instalacje powoduj±.  :-)

Hm ...
https://www.gcautogaz.pl/hamownia/

Choc tak prawde mowiac - spodziewalbym sie, ze nie trzeba az tak
precyzyjnie stroic, tam chyba sa juz mechanizmy automatycznego
strojenia ...

Moze te inne instalacje to z czasow I generacji?

J.

18 Data: Kwiecien 12 2018 20:46:50
Temat: Re: ile auto mo¿e spaliæ
Autor: Maciek 

Dnia Thu, 12 Apr 2018 17:50:29 +0200, RadoslawF napisa³(a):

I typowy u¿ytkownik instalacji LPG godzi siê z pogorszeniem
osi±gów.

Wspó³czesne instalacje LPG praktycznie nie pogarszaj± osi±gów. Mam
paliwo¿erne auto z du¿ym silnikiem o mocy 215 koni, a reduktor dla silników
300-konnych. Nie ma problemu z zasilaniem gazem, a rozpoznawaæ na czym jadê
bez patrzenia na kontrolki nauczy³em sie po dobrym roku. Róznica jest
minimalna.


--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

19 Data: Kwiecien 12 2018 21:48:49
Temat: Re: ile auto mo¿e spalić
Autor: RadoslawF 

W dniu 2018-04-12 o 20:46, Maciek pisze:

I typowy u¿ytkownik instalacji LPG godzi siÄ™ z pogorszeniem
osiÄ…gów.

Wspó³czesne instalacje LPG praktycznie nie pogarszajÄ… osiÄ…gów. Mam
paliwo¿erne auto z du¿ym silnikiem o mocy 215 koni, a reduktor dla silników
300-konnych. Nie ma problemu z zasilaniem gazem, a rozpoznawać na czym jadę
bez patrzenia na kontrolki nauczy³em sie po dobrym roku. Róznica jest
minimalna.

Nie pogarszajÄ… czy "praktycznie nie pogarszajÄ…"? bo to nie oznacza
tego samego.


Pozdrawiam

20 Data: Kwiecien 13 2018 10:47:34
Temat: Re: ile auto mo¿e spaliæ
Autor: Maciek 

Dnia Thu, 12 Apr 2018 21:48:49 +0200, RadoslawF napisa³(a):

Nie pogarszaj± czy "praktycznie nie pogarszaj±"? bo to nie oznacza
tego samego.

Je¶li bez za³adowania auta po dach nie czujesz ró¿nicy, a na co dzieñ
je¼dzisz sam, to wiesz, ¿e jaka¶ tam ró¿nica jest, ale na co dzieñ jest ona
pomijalna. Szosa nie hamownia.

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

21 Data: Kwiecien 12 2018 22:21:58
Temat: Re: ile auto mo¿e spalić
Autor: Mateusz Bogusz 

W dniu 12.04.2018 o 17:50, RadoslawF pisze:

Z za³o¿enia gaz zak³ada siÄ™ w celu oszczÄ™dzania a nie dla
uzyskania rajdowego czy wyścigowego stylu jazdy.
I typowy u¿ytkownik instalacji LPG godzi siÄ™ z pogorszeniem
osiÄ…gów.

LOL. Tak jak benzynÄ™ siÄ™ chipuje modyfikujÄ…c mapÄ™, tak gaz tak¿e posiada swojÄ… mapÄ™ wtryskowÄ…. Przy za³o¿eniu instalacji lub wymianie listwy wtryskowej nale¿y jÄ… skalibrować (najczęściej auto kalibracjÄ…), ale jak ktoÅ› kumaty to wie ¿e je¿eli silnik posiada turbo to i tak powinien gazownik siÄ™ z nim przejechać i rÄ™cznie jÄ… jeszcze poprawić patrzÄ…c na to co mu AFR pokazuje.

Z nowÄ… listwÄ… i rÄ™czna kalibracjÄ…, siÄ™ zdziwisz jak zobaczysz ¿e takie auta nawet szybciej przyspieszajÄ… na gazie ni¿ na benzynie.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

22 Data: Kwiecien 13 2018 01:40:07
Temat: Re: ile auto mo¿e spaliæ
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Thu, 12 Apr 2018 17:50:29 +0200, RadoslawF napisa³(a):

W dniu 2018-04-12 o 14:48, tck pisze:

Mimo ¿e instalacja sprawna to w pewnym momencie uk³ad LPG nie wyrabia³
z dostarczaniem paliwa i jecha³em na benzynie.

No to raczej niesprawna...

Nawet na pewno niesprawna. Masz ¼le dobrany reduktor i/lub wtryski.

Jaki gazownik dobieraj±c reduktor zak³ada ¿e posiadacz bêdzie
pi³owa³ powy¿ej piêciu tysiêcy obrotów?



Dlaczego pi³owa³? Jest to w zakresie pracy silnika?

Jazdê na takich wysokich obrotach nazywa siê pi³owaniem.
Nawet je¶li s± jeszcze przed czerwonym polem.

Ale fakt, ¿eby mój je¼dzi³ podobnie jak na benzynie to sam musia³em
trochê powymieniaæ i pogrzebaæ

Z za³o¿enia gaz zak³ada siê w celu oszczêdzania a nie dla
uzyskania rajdowego czy wy¶cigowego stylu jazdy.
I typowy u¿ytkownik instalacji LPG godzi siê z pogorszeniem
osi±gów.

Je¶li na instalacji z wtryskiem gazu jest jakiekolwiek pogorszenie osi±gów,
oznacza to ¿e instalacja jest uszkodzona, b±d¼ z za³o¿enia z³a i nale¿y j±
naprawiæ.
Dalsza jazda tak± instalacj± to za chwilê remont silnika.

Spadek osi±gów by³ charakterystyczny dla instalacji podci¶nieniowych,
bazuj±cych na zwê¿ce w dolocie generuj±cej podci¶nienie steruj±ce poborem
gazu.

A maj±c wtrysk, jeszcze d³ugo przed wyczuwalnym pogorszeniem osi±gów, jest
jazda na zbyt ubogiej mieszance paliwa, co w po³±czeniu z gorszym
odbieraniem ciep³a przez LPG w porównaniu z benzyn±, prowadzi do szybkiego
zu¿ycia ¶wiec, wypalenia uszczelki pod g³owic±, uszkodzeñ zaworów i ich
uszczelnieñ. Czasami nawet wypalenia t³oków (to zazwyczaj jak jest turbo).

Do tego ECU silnika szybko "og³upieje" wspó³pracuj±c z tak± instalacj±,
sonda lambda wykryje ubog± mieszankê, a ECU bezskutecznie bêdzie próbowa³
to korygowaæ podnoszeniem korekt czasu wtrysku.
W efekcie mo¿e siê to skoñczyæ wrêcz przelewaniem i zwiêkszonym zu¿yciem
paliwa w zakresach gdzie jeszcze LPG siê jako¶ wyrabia, a ECU ju¿ pracuje w
trybie pêtli otwartej.

23 Data: Kwiecien 12 2018 22:11:00
Temat: Re: ile auto mo¿e spalić
Autor: Mateusz Bogusz 

W dniu 12.04.2018 o 14:43, RadoslawF pisze:

Jaki gazownik dobierajÄ…c reduktor zak³ada ¿e posiadacz bÄ™dzie
pi³owa³ powy¿ej piÄ™ciu tysiÄ™cy obrotów?

Nie mia³eÅ› auta z LPG, zazdroÅ›cisz oszczÄ™dnoÅ›ci i tak sobie wmawiasz :-)

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

24 Data: Kwiecien 13 2018 11:47:08
Temat: Re: ile auto mo¿e spalić
Autor: RadoslawF 

W dniu 2018-04-12 o 22:11, Mateusz Bogusz pisze:

Jaki gazownik dobierajÄ…c reduktor zak³ada ¿e posiadacz bÄ™dzie
pi³owa³ powy¿ej piÄ™ciu tysiÄ™cy obrotów?

Nie mia³eÅ› auta z LPG, zazdroÅ›cisz oszczÄ™dnoÅ›ci i tak sobie wmawiasz :-)

Mam teraz, mia³em wczeÅ›niej kilka innych ale tak to sobie to t³umacz.


Pozdrawiam

25 Data: Kwiecien 12 2018 10:45:05
Temat: Re: ile auto mo¿e spalić
Autor: sandman 

W dniu 2018-04-12 o 10:33, Bolko pisze:

tak mnie nasz³o po ostatnim wyje¼dzie

Ostatnio jecha³em autem z LPG.
Mimo ¿e instalacja sprawna to w pewnym momencie uk³ad LPG nie wyrabia³
z dostarczaniem paliwa i jecha³em na benzynie.


Ka¿dy siÄ™ pyta ile twoje auto pali?
Mając na myśli minimalne spalanie.

Moje brzmi ile mo¿e spalić paliwa standardowe auto z dwulitrowÄ… benzynÄ…
w dobrym stanie technicznym jadÄ…ce autostradÄ… w dobrych warunkach drogowych
w niedziele rano.


I dlaczego tak ma³o pali?

Renault VelSatis 2.0T
- prędkości emeryckie (do 110 kmh) - ok. 8,5
- prędkości w miarę normalne (120 - 160, z przewagą 130 - 140 kmh) - trochę ponad 11


--
sandman

26 Data: Kwiecien 12 2018 12:37:14
Temat: Re: ile auto mo¿e spalić
Autor: J.F. 

U¿ytkownik "Bolko"  napisa³ w wiadomoÅ›ci grup

Moje brzmi ile mo¿e spalić paliwa standardowe auto z dwulitrowÄ… benzynÄ…
w dobrym stanie technicznym jadÄ…ce autostradÄ… w dobrych warunkach drogowych
w niedziele rano.

ze 40l/h ...

I dlaczego tak ma³o pali?

-bo ruch za duzy,
-bo sie boisz wcisnac pedal do oporu,
-bo nie wolno tak szybko w RP


J.

27 Data: Kwiecien 12 2018 13:52:02
Temat: Re: ile auto mo¿e spalić
Autor: Uzytkownik 

W dniu 2018-04-12 o 10:33, Bolko pisze:

tak mnie nasz³o po ostatnim wyje¼dzie

Ostatnio jecha³em autem z LPG.
Mimo ¿e instalacja sprawna to w pewnym momencie uk³ad LPG nie wyrabia³
z dostarczaniem paliwa i jecha³em na benzynie.


Ka¿dy siÄ™ pyta ile twoje auto pali?
Mając na myśli minimalne spalanie.

Moje brzmi ile mo¿e spalić paliwa standardowe auto z dwulitrowÄ… benzynÄ…
w dobrym stanie technicznym jadÄ…ce autostradÄ… w dobrych warunkach drogowych
w niedziele rano.


I dlaczego tak ma³o pali?


Moje wszystkie samochody jakie mia³em do tej pory i mam - benzynowe na gaz czy Diesle, palÄ… dok³adnie tyle samo.

Ile bym nie wla³ to wszystko spalajÄ… :)

28 Data: Kwiecien 12 2018 19:43:12
Temat: Re: ile auto mo¿e spalić
Autor: Shrek 

W dniu 12.04.2018 o 13:52, Uzytkownik pisze:

Moje wszystkie samochody jakie mia³em do tej pory i mam - benzynowe na gaz czy Diesle, palÄ… dok³adnie tyle samo.

Ile bym nie wla³ to wszystko spalajÄ… :)

Mój tylko raz wszystko spali³. I to na dwóch kó³kach;)

Shrek

29 Data: Kwiecien 12 2018 11:18:04
Temat: Re: ile auto mo¿e spalić
Autor: Zenek Kapelinder 

Mnie podwyzki ceny benzyny nie ruszaja bo od dawna tankuje za 50 zlotych.

30 Data: Kwiecien 12 2018 21:00:12
Temat: Re: ile auto mo¿e spaliæ
Autor: Budzik 

U¿ytkownik Zenek Kapelinder  ...

Mnie podwyzki ceny benzyny nie ruszaja bo od dawna tankuje za 50
zlotych.

ROTFL, cóz za wspania³a zasada ekonomii...

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
A ¶wistak siedzi i wyrabia nadgodziny.

31 Data: Kwiecien 12 2018 21:53:14
Temat: Re: ile auto mo¿e spalić
Autor: m4rkiz 

On 2018-04-12 10:33, Bolko wrote:

Ostatnio jecha³em autem z LPG.
Mimo ¿e instalacja sprawna to w pewnym momencie uk³ad LPG nie wyrabia³
z dostarczaniem paliwa i jecha³em na benzynie.

byc moze walniety reduktor, zapchane filtry lpg

Ka¿dy siÄ™ pyta ile twoje auto pali?
Mając na myśli minimalne spalanie.

Moje brzmi ile mo¿e spalić paliwa standardowe auto z dwulitrowÄ… benzynÄ…
w dobrym stanie technicznym jadÄ…ce autostradÄ… w dobrych warunkach drogowych
w niedziele rano.

moja 2 litrowa wolnossaca benzyna pali 8-16 litrow gazu w zaleznosci od predkosci - w okolicach 140 blizej 8, w okolicach 200 blizej 16 :)

srednie spalanie w cyklu mieszanym mam w okolicach 10 litrow lpg

32 Data: Kwiecien 12 2018 21:54:32
Temat: Re: ile auto mo¿e spalić
Autor: Lewis 

W dniu 2018-04-12 o 10:33, Bolko pisze:

tak mnie nasz³o po ostatnim wyje¼dzie

Ostatnio jecha³em autem z LPG.
Mimo ¿e instalacja sprawna to w pewnym momencie uk³ad LPG nie wyrabia³
z dostarczaniem paliwa i jecha³em na benzynie.


Ka¿dy siÄ™ pyta ile twoje auto pali?
Mając na myśli minimalne spalanie.

Moje brzmi ile mo¿e spalić paliwa standardowe auto z dwulitrowÄ… benzynÄ…
w dobrym stanie technicznym jadÄ…ce autostradÄ… w dobrych warunkach drogowych
w niedziele rano.


I dlaczego tak ma³o pali?


Ju¿ Ci mówiÄ™.

2.0T 320KM 530Nm pali od 9l/100km LPG do 20l/100km LPG  pierwszy przypadek 90-100km/h drugi 200-230km/h z hamowaniem do 120 jak jakiÅ› w³óczykij zechce zjechać na lewy pas, nie patrzÄ…c w lusterko, pyrkajÄ…c na tempomacie bo przed nim jedzie ktoÅ› 10km/h wolniej.

Co do wydajnoÅ›ci instalacji, ka¿da instalacja ma w 100% spe³niać zapotrzebowanie na paliwo danego silnika w ka¿dych warunkach, jeÅ›li nie, jest zwyczajnie niesprawna. Chyba ¿e silnik ma wymagania wy¿sze ni¿ technologiczna mo¿liwoæ wydajnoÅ›ci wtryskiwaczy gazowych.

Mniejsza moc na LPG? Bzdura, LPG ma wy¿szÄ… wartoæ oktanowÄ… ni¿ benzyna 100oktanowa i jeÅ›li soft w sterowniku benzynowym zostanie dostosowany do korzystania z paliwa wysokooktanowego to na LPG mocy bÄ™dzie wiÄ™cej ni¿ na benzynie. Ale ile gazowników zajmuje siÄ™ strojeniem sterowników benzynowych? Ilu gazowników u¿ywa sondy AFR do strojenia LPG? A¿ w koÅ„cu ilu gazowników ma jakiekolwiek pojÄ™cie o tym co robi...

--
Pozdrawiam
Lewis

33 Data: Kwiecien 13 2018 02:01:23
Temat: Re: ile auto mo¿e spaliæ
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Thu, 12 Apr 2018 21:54:32 +0200, Lewis napisa³(a):

Co do wydajno¶ci instalacji, ka¿da instalacja ma w 100% spe³niaæ
zapotrzebowanie na paliwo danego silnika w ka¿dych warunkach, je¶li nie,
jest zwyczajnie niesprawna.

Dok³adnie - no powiedzmy ¿e ma w 100% spe³niaæ jak silnik jest rozgrzany i
jest w stanie ogrzewaæ skutecznie parownik.
Bo powiedzmy ¿e jak samochód prze³±cza siê na LPG przy 30C, no to trzeba
siê liczyæ z tym ¿e przez ten czas do rozgrzania silnika nie nale¿y go
pa³owaæ, bo siê reduktor mo¿e nie wyrobiæ.


Chyba ¿e silnik ma wymagania wy¿sze ni¿
technologiczna mo¿liwo¶æ wydajno¶ci wtryskiwaczy gazowych.

Nie ma takiego silnika ;)


Mniejsza moc na LPG? Bzdura, LPG ma wy¿sz± warto¶æ oktanow± ni¿ benzyna
100oktanowa i je¶li soft w sterowniku benzynowym zostanie dostosowany do
korzystania z paliwa wysokooktanowego to na LPG mocy bêdzie wiêcej ni¿
na benzynie.

Problemem gazu jest to, ¿e podawany jest w fazie gazowej, czym "zabiera"
kilka % objêto¶ci cylindra, przez co mie¶ci siê tam mniej powietrza.
Nadrabia nieco lepszymi w³a¶ciwo¶ciami, i gdzie¶ to tam wychodzi w
okolicach zera.

W praktyce wiêc auta maj± tak± sam± moc na LPG jak i benzynie.
Wiadomo ¿e indywidualnym strojeniem mo¿na j± trochê podnie¶æ - ale to
zarówno na lpg jak i benzynie.

Ale ile gazowników zajmuje siê strojeniem sterowników
benzynowych?

£o panie ;) To robi³a fabryka, tego siê nie dotyka.

Co ciekawe - w dawnych czasach dla LPG montowa³o siê urz±dzenia
przyspieszaj±ce zap³on (w praktyce po prostu opó¼niaj±ce go o prawie ca³±
fazê).
Ale od kiedy auta siê mocniej skomputeryzowa³y, to ju¿ siê raczej tego nie
dotyka.
Niektóre ECU potrafi± same wyczuæ czujnikiem spalania stukowego, ¿e zap³on
nale¿y przyspieszyæ przy wy¿szej liczbie oktanowej, a niektóre tak jak
piszesz - warto o kilka stopni przeprogramowaæ.


Ilu gazowników u¿ywa sondy AFR do strojenia LPG? A¿ w koñcu
ilu gazowników ma jakiekolwiek pojêcie o tym co robi...

Tu jest jedna racja któr± powiedzia³ RadoslawF - ludzie gaz montuj± z
biedy, a nie bogactwa i bardzo istotna dla wiêkszo¶ci klientów jest cena
instalacji.
Gazownik, nawet je¶li by³by w stanie to zrobiæ dobrze, to po prostu nie ma
czasu na strojenie.
On ma jeden dzieñ na zrobienie wszystkiego - od wlewu gazu, przez zbiornik,
przewody, po wiercenie kolektorów.
Strojenie robi komputer gazu sam w ramach autoadaptacji, na testowym
przeje¼dzie wokó³ warsztatu i tyle.

34 Data: Kwiecien 12 2018 22:44:38
Temat: Re: ile auto mo¿e spalić
Autor:

-- Tu jest jedna racja którÄ… powiedzia³ RadoslawF - ludzie gaz montujÄ… z
biedy, a nie bogactwa i bardzo istotna dla wiÄ™kszoÅ›ci klientów jest cena
instalacji.

i tu jest pies pogrzebany :-) mowimy o 16-letnim aucie z 3-ma roznymi oponami czyli wlasciciel pewnie tez na instalacji przycebulil :-) taki uzytkownik patrzy na cene a reszta (poki auto jezdzi) jest nieistotna) porownanie do 2.0T 320KM to nieporozumienie ta mazda ma 120 KM i raczej do sportowej jazdy nie sluzy

35 Data: Kwiecien 13 2018 09:17:30
Temat: Re: ile auto mo¿e spaliæ
Autor: J.F. 

U¿ytkownik "Tomasz Pyra"  napisa³ w wiadomo¶ci grup Dnia Thu, 12 Apr 2018 21:54:32 +0200, Lewis napisa³(a):

Co do wydajno¶ci instalacji, ka¿da instalacja ma w 100% spe³niaæ
zapotrzebowanie na paliwo danego silnika w ka¿dych warunkach, je¶li nie,
jest zwyczajnie niesprawna.

Dok³adnie - no powiedzmy ¿e ma w 100% spe³niaæ jak silnik jest rozgrzany i
jest w stanie ogrzewaæ skutecznie parownik.
Bo powiedzmy ¿e jak samochód prze³±cza siê na LPG przy 30C, no to trzeba
siê liczyæ z tym ¿e przez ten czas do rozgrzania silnika nie nale¿y go
pa³owaæ, bo siê reduktor mo¿e nie wyrobiæ.

Tak swoja droga - moja sierra miala najprostsza instalacje, zapalalem na gazie, i tego nie obserwowalem.
Owszem, gdzies przy -15C parownik zamarzal po chwili, ale powyzej jechal dobrze.

Oczywiscie raczej nie startowalem z rykiem silnika ... ale gaznik na zimno tez nie dawal pelnej mocy.
A jesli dawal ... oj, oszczednie to nie bylo ...

Mniejsza moc na LPG? Bzdura, LPG ma wy¿sz± warto¶æ oktanow± ni¿ benzyna
100oktanowa i je¶li soft w sterowniku benzynowym zostanie dostosowany do
korzystania z paliwa wysokooktanowego to na LPG mocy bêdzie wiêcej ni¿
na benzynie.

Problemem gazu jest to, ¿e podawany jest w fazie gazowej, czym "zabiera"
kilka % objêto¶ci cylindra, przez co mie¶ci siê tam mniej powietrza.
Nadrabia nieco lepszymi w³a¶ciwo¶ciami, i gdzie¶ to tam wychodzi w
okolicach zera.

Benzyna tez odparowuje i zabiera, tylko trudno powiedziec czy jeszcze w kolektorze czy bardziej w cylindrze.
Tyle, ze odparowujac chlodzi powietrze, przez co wieksza ilosc (masy) miesci sie w tej samej pojemnosci.
A gaz juz nie, szczegolnie, jesli jest podawany z parownika goracy.

W praktyce wiêc auta maj± tak± sam± moc na LPG jak i benzynie.
Wiadomo ¿e indywidualnym strojeniem mo¿na j± trochê podnie¶æ - ale to
zarówno na lpg jak i benzynie.

Ilu gazowników u¿ywa sondy AFR do strojenia LPG? A¿ w koñcu
ilu gazowników ma jakiekolwiek pojêcie o tym co robi...

Tu jest jedna racja któr± powiedzia³ RadoslawF - ludzie gaz montuj± z
biedy, a nie bogactwa i bardzo istotna dla wiêkszo¶ci klientów jest cena
instalacji.
Gazownik, nawet je¶li by³by w stanie to zrobiæ dobrze, to po prostu nie ma
czasu na strojenie.

Ale samochod ma sonde lambda i AFR stroi na biezaco, takze przy jezdzie na LPG.

J.

36 Data: Kwiecien 13 2018 10:09:38
Temat: Re: ile auto mo¿e spalić
Autor: Lewis 

W dniu 2018-04-13 o 09:17, J.F. pisze:

Ale samochod ma sonde lambda i AFR stroi na biezaco, takze przy jezdzie na LPG.


Oj nie, s³ysza³e¶ o czym¶ takim jak Close Loop i Open Loop?

Nowoczesne samochody owszem maj± sondy szerokopasmowe ale przy okazji maj± te¿ w wiêkszo¶ci bezpo¶redni wtrysk a tu ju¿ januszom gaz siê nie op³aca.

Zwyk³a sonda w±skopasmowa "stroi" mieszankê w CL jako tako w okolicy AFR=14.7 czyli lambda = 1 co dale ma w zasadzie w dupie i gazownik bez sondy szerokopasmowej mo¿e sobie jedynie wywró¿yæ po napiêciu sondy czy ma ubogo czy bogato a nie czy ma w³a¶ciwy afr.

Co do gazowników - owszem 90% instalacji to byle jecha³ w jakim¶ trupie ale s± te¿ u¿ytkownicy którzy wymagaj± porz±dnej instalacji i porz±dnie wystrojonej wówczas o gazownika jest trudno. Dlatego ja osobi¶cie wcale nie zak³adam instalacji bo nie mam ochoty na u¿eranie siê z gównozjadami o 100z³ a jedynie naprawiam ju¿ istniej±ce, w tym wypadku w³a¶ciciel ju¿ ma zazwyczaj w dupie koszt a jedynym celem jest to by to w koñcu zaczê³o w³a¶ciwie dzia³aæ.

--
Pozdrawiam
Lewis

37 Data: Kwiecien 13 2018 18:13:03
Temat: Re: ile auto mo¿e spalić
Autor: Shrek 

W dniu 13.04.2018 o 10:09, Lewis pisze:

Zwyk³a sonda w±skopasmowa "stroi" mieszankê w CL jako tako w okolicy AFR=14.7 czyli lambda = 1 co dale ma w zasadzie w dupie i gazownik bez sondy szerokopasmowej mo¿e sobie jedynie wywró¿yæ po napiêciu sondy czy ma ubogo czy bogato a nie czy ma w³a¶ciwy afr.

Ale w CL niezale¿nie od tego co gazownik nastawi i tak ECU bêdzie d±¿y³o do lambda 1 (w uproszczeniu) dopóki siê korekty nie skoñcz±. Dopóki sonda jest sprawna to w zasadzie jak nie mamy doczynienia z wyj±tkowym paprakiem, to mo¿e nie optymalnie ale jako tako siê wystroi w autokalibracji. Potem mo¿na podejrzeæ korekty, zmianê czasów wtrysków przy prze³±czaniu i w dwie osoby nawet bez sondy szerokopasmowej ca³kiem dobrze wystroisz.

Shrek

38 Data: Kwiecien 14 2018 08:49:58
Temat: Re: ile auto mo¿e spalić
Autor: Lewis 

W dniu 2018-04-13 o 18:13, Shrek pisze:

W dniu 13.04.2018 o 10:09, Lewis pisze:

Zwyk³a sonda w±skopasmowa "stroi" mieszankê w CL jako tako w okolicy AFR=14.7 czyli lambda = 1 co dale ma w zasadzie w dupie i gazownik bez sondy szerokopasmowej mo¿e sobie jedynie wywró¿yæ po napiêciu sondy czy ma ubogo czy bogato a nie czy ma w³a¶ciwy afr.

Ale w CL niezale¿nie od tego co gazownik nastawi i tak ECU bêdzie d±¿y³o do lambda 1 (w uproszczeniu) dopóki siê korekty nie skoñcz±. Dopóki sonda jest sprawna to w zasadzie jak nie mamy doczynienia z wyj±tkowym paprakiem, to mo¿e nie optymalnie ale jako tako siê wystroi w autokalibracji. Potem mo¿na podejrzeæ korekty, zmianê czasów wtrysków przy prze³±czaniu i w dwie osoby nawet bez sondy szerokopasmowej ca³kiem dobrze wystroisz.

Shrek

OK ale to co siê dzieje w CL ma nik³y wp³yw na silnik (niskie obci±¿enie, niskie obroty, niska temp spalin) i trzeba wybitnie spierdoliæ strojenie by zrobiæ krzywdê silnikowi. CL to w zasadzie wp³yw na ¶rodowisko.
OL to ju¿ spore obci±¿enie i tu o krzywdê silnika naprawdê nie trudno. O ile przelanie go w OL zmniejszy moc i zwiêkszy emisjê spalin, to nie bêdzie mia³o wiêkszego wp³ywu na silnik, o tyle wystrojenie za ubogo mo¿e szybko upaliæ t³oki i zawory.
Z kolei przelanie silnika paliwem ciek³ym mo¿e spowodowaæ wyp³ukiwanie filmu olejowego i w konsekwencji zatarcie g³adzi cylindra a nawet rozrzedzenie oleju i zatarcie na panewkach.

Tak wiêc strojenie na wêch zostawiam januszom.


--
Pozdrawiam
Lewis

39 Data: Kwiecien 14 2018 11:50:04
Temat: Re: ile auto mo¿e spalić
Autor: Shrek 

W dniu 14.04.2018 o 08:49, Lewis pisze:

OK ale to co siê dzieje w CL ma nik³y wp³yw na silnik (niskie obci±¿enie, niskie obroty, niska temp spalin) i trzeba wybitnie spierdoliæ strojenie by zrobiæ krzywdê silnikowi. CL to w zasadzie wp³yw na ¶rodowisko.
OL to ju¿ spore obci±¿enie i tu o krzywdê silnika naprawdê nie trudno. O ile przelanie go w OL zmniejszy moc i zwiêkszy emisjê spalin, to nie bêdzie mia³o wiêkszego wp³ywu na silnik, o tyle wystrojenie za ubogo mo¿e szybko upaliæ t³oki i zawory.

Ale czmu mia³oby siê co¶ dziaæ? Jak masz prawid³owo dobrane bebechy do mocy, to przy WOT mno¿niki zostaj± na ostatnim poziomie z CL (zwyczajowo d±¿± do 1) i czemu mia³oby siê co¶ rozje¿dzaæ drastycznie?


Z kolei przelanie silnika paliwem ciek³ym mo¿e spowodowaæ wyp³ukiwanie filmu olejowego i w konsekwencji zatarcie g³adzi cylindra a nawet rozrzedzenie oleju i zatarcie na panewkach.

A czemu mia³by¶ go benzyn± przelaæ w wyniku dzia³ania LPG?

Shrek

40 Data: Kwiecien 14 2018 12:01:49
Temat: Re: ile auto mo¿e spalić
Autor: Lewis 

W dniu 2018-04-14 o 11:50, Shrek pisze:

W dniu 14.04.2018 o 08:49, Lewis pisze:

OK ale to co siê dzieje w CL ma nik³y wp³yw na silnik (niskie obci±¿enie, niskie obroty, niska temp spalin) i trzeba wybitnie spierdoliæ strojenie by zrobiæ krzywdê silnikowi. CL to w zasadzie wp³yw na ¶rodowisko.
OL to ju¿ spore obci±¿enie i tu o krzywdê silnika naprawdê nie trudno. O ile przelanie go w OL zmniejszy moc i zwiêkszy emisjê spalin, to nie bêdzie mia³o wiêkszego wp³ywu na silnik, o tyle wystrojenie za ubogo mo¿e szybko upaliæ t³oki i zawory.

Ale czmu mia³oby siê co¶ dziaæ? Jak masz prawid³owo dobrane bebechy do mocy, to przy WOT mno¿niki zostaj± na ostatnim poziomie z CL (zwyczajowo d±¿± do 1) i czemu mia³oby siê co¶ rozje¿dzaæ drastycznie?

Ale zauwa¿ ¿e to dzia³a jak gazownik przynajmniej "poprawnie" dobierze, zamontuje i skalibruje instalacjê. A to jakie cuda potrafi± wypuszczaæ "gazownicy" przechodzi ludzkie pojêcie.

Z kolei przelanie silnika paliwem ciek³ym mo¿e spowodowaæ wyp³ukiwanie filmu olejowego i w konsekwencji zatarcie g³adzi cylindra a nawet rozrzedzenie oleju i zatarcie na panewkach.

A czemu mia³by¶ go benzyn± przelaæ w wyniku dzia³ania LPG?

Korekta LTFT na poziomie 25%, du¿e wtryski benzynowe na poziomie 600+ccm i mamy utopiony silnik w paliwie. Tak wiem ¿e to skrajno¶æ ale naprawdê ró¿ne cuda widzia³em.

--
Pozdrawiam
Lewis

41 Data: Kwiecien 14 2018 12:09:00
Temat: Re: ile auto mo¿e spalić
Autor: Shrek 

W dniu 14.04.2018 o 12:01, Lewis pisze:

Ale czmu mia³oby siê co¶ dziaæ? Jak masz prawid³owo dobrane bebechy do mocy, to przy WOT mno¿niki zostaj± na ostatnim poziomie z CL (zwyczajowo d±¿± do 1) i czemu mia³oby siê co¶ rozje¿dzaæ drastycznie?

Ale zauwa¿ ¿e to dzia³a jak gazownik przynajmniej "poprawnie" dobierze, zamontuje i skalibruje instalacjê. A to jakie cuda potrafi± wypuszczaæ "gazownicy" przechodzi ludzkie pojêcie.

No dobra - ale to tak jakby¶ mówi³, ¿e strach na benzynie je¿dziæ, bo jeden z drugim odda³ samochód do warsztatu i co¶ mu zepsuli.

Przy z grubsza poprawnie dobranych bebechach (nawet tanich) i autokalibracji ju¿ powinno byæ mniej wiêcej poprawnie. Oczywi¶cie nale¿y podejrzeæ korekty i jak jak trzeba to trochê poprawiæ.

Tak ¿eby siê samo rozjecha³o, to chyba tylko wypu¶ciæ klienta z w³±czon± autoadaptacj± - to wtedy w koñcu siê rzeczywi¶cie rozjedzie.


Z kolei przelanie silnika paliwem ciek³ym mo¿e spowodowaæ wyp³ukiwanie filmu olejowego i w konsekwencji zatarcie g³adzi cylindra a nawet rozrzedzenie oleju i zatarcie na panewkach.

A czemu mia³by¶ go benzyn± przelaæ w wyniku dzia³ania LPG?

Korekta LTFT na poziomie 25%, du¿e wtryski benzynowe na poziomie 600+ccm i mamy utopiony silnik w paliwie.

Ok - w sumie racja, tyle ¿e przy 25% to ci siê check zapali. No i jak masz LPG to na PB raczej nei je¼dzisz;)

Tak wiem ¿e to skrajno¶æ ale naprawdê ró¿ne cuda widzia³em.

Wszystko siê da zepsuæ. Ale przy zgrubsza prawid³owej instalacji to nawet po autokalibracji bez sprawdzania, powinno w miarê poprawnie dzia³aæ.

Shrek

42 Data: Kwiecien 14 2018 12:21:05
Temat: Re: ile auto mo¿e spalić
Autor: Lewis 

W dniu 2018-04-14 o 12:09, Shrek pisze:

W dniu 14.04.2018 o 12:01, Lewis pisze:

Ale czmu mia³oby siê co¶ dziaæ? Jak masz prawid³owo dobrane bebechy do mocy, to przy WOT mno¿niki zostaj± na ostatnim poziomie z CL (zwyczajowo d±¿± do 1) i czemu mia³oby siê co¶ rozje¿dzaæ drastycznie?

Ale zauwa¿ ¿e to dzia³a jak gazownik przynajmniej "poprawnie" dobierze, zamontuje i skalibruje instalacjê. A to jakie cuda potrafi± wypuszczaæ "gazownicy" przechodzi ludzkie pojêcie.

No dobra - ale to tak jakby¶ mówi³, ¿e strach na benzynie je¿dziæ, bo jeden z drugim odda³ samochód do warsztatu i co¶ mu zepsuli.

Ale to bardzo czêsty przypadek :)
Pamiêtaj ¿e rozmawiamy o skomplikowanych samochodach (z punktu widzenia janusza czy innego cze¶ka gaziarza czy pseudomechanika) typu turbo z du¿ym boostem i nieraz pêtl±cymi wtryskami). Taki samochód dla nich to czarna magia. Nieraz zostawiaj± go jak "standard" a nie turbo i nawet nie podpinaj± podci¶nienia do reduktora. O porz±dnym dwustronnym zasilaniu listwy wtryskowej zapomnij. A o naprawie uk³adu do³adowania chórem odpowiadaj±, Panie to na pewno turbosprê¿arka... gdzie w rzeczywisto¶ci dopóki olej siê nie wylewa przez t³umik to turbo jest "sprawne" Ale wszelkie niedo³adowania czy prze³adowania to na bank turbo... A guzik...


Przy z grubsza poprawnie dobranych bebechach (nawet tanich) i autokalibracji ju¿ powinno byæ mniej wiêcej poprawnie. Oczywi¶cie nale¿y podejrzeæ korekty i jak jak trzeba to trochê poprawiæ.

Tak ¿eby siê samo rozjecha³o, to chyba tylko wypu¶ciæ klienta z w³±czon± autoadaptacj± - to wtedy w koñcu siê rzeczywi¶cie rozjedzie.

Jak wy¿ej, byle zasranego wolnossaka z DC wtryskiwaczy na poziomie 65% to ma³pa ogarnie.


Z kolei przelanie silnika paliwem ciek³ym mo¿e spowodowaæ wyp³ukiwanie filmu olejowego i w konsekwencji zatarcie g³adzi cylindra a nawet rozrzedzenie oleju i zatarcie na panewkach.

A czemu mia³by¶ go benzyn± przelaæ w wyniku dzia³ania LPG?

Korekta LTFT na poziomie 25%, du¿e wtryski benzynowe na poziomie 600+ccm i mamy utopiony silnik w paliwie.

Ok - w sumie racja, tyle ¿e przy 25% to ci siê check zapali. No i jak masz LPG to na PB raczej nei je¼dzisz;)

Wyobra¼ sobie sytuacjê, mocny wóz powiedzmy 300+ z 4cyl, wstawiasz ognia na autostradzie, instalacja LPG wyregulowana wcale, LTFT dobija do 20+% nagle koñczy siê LPG, ale co tam dla zwyk³ego u¿ytkownika jaki¶ check... Gazownik mówi³ ¿e jest gaz to musi byæ check, bo to taka jakby kontrolka sygnalizacyjna ¿e jedziemy na gazie ;)

Instalacja sama prze³acza siê na benzynê ale dalej go kierowca ci¶nie w opór, sterownik maj±c korektê LTFT w kosmosie, a ¿e akurat go pa³ujemy to jedzie w OL, czyli sterownik nie u¿ywa sondy lambda by skorygowaæ wystrzelon± w kosmos korektê d³ugoterminow± i zgadnij co siê dzieje ;)


Tak wiem ¿e to skrajno¶æ ale naprawdê ró¿ne cuda widzia³em.

Wszystko siê da zepsuæ. Ale przy zgrubsza prawid³owej instalacji to nawet po autokalibracji bez sprawdzania, powinno w miarê poprawnie dzia³aæ.

Ma prawo ale nie musi ;)


--
Pozdrawiam
Lewis

43 Data: Kwiecien 14 2018 12:27:22
Temat: Re: ile auto mo¿e spalić
Autor: Shrek 

W dniu 14.04.2018 o 12:21, Lewis pisze:

Wyobra¼ sobie sytuacjê, mocny wóz powiedzmy 300+ z 4cyl, wstawiasz ognia na autostradzie, instalacja LPG wyregulowana wcale, LTFT dobija do 20+% nagle koñczy siê LPG, ale co tam dla zwyk³ego u¿ytkownika jaki¶ check... Gazownik mówi³ ¿e jest gaz to musi byæ check, bo to taka jakby kontrolka sygnalizacyjna ¿e jedziemy na gazie ;)

No dobra - przekona³e¶ mnie- jak kto¶ je¿dzi na za s³abym reduktorze i ¶wiec±cym siê czeku, to rzeczywi¶cie idzie co¶ zepsuæ:)

Wszystko siê da zepsuæ. Ale przy zgrubsza prawid³owej instalacji to nawet po autokalibracji bez sprawdzania, powinno w miarê poprawnie dzia³aæ.

Ma prawo ale nie musi ;)

Ale powinno:P

Shrek

44 Data: Kwiecien 13 2018 10:14:09
Temat: Re: ile auto mo¿e spaliæ
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Fri, 13 Apr 2018 09:17:30 +0200, J.F. napisa³(a):

U¿ytkownik "Tomasz Pyra"  napisa³ w wiadomo¶ci grup

Dnia Thu, 12 Apr 2018 21:54:32 +0200, Lewis napisa³(a):
Co do wydajno¶ci instalacji, ka¿da instalacja ma w 100% spe³niaæ
zapotrzebowanie na paliwo danego silnika w ka¿dych warunkach, je¶li
nie,
jest zwyczajnie niesprawna.

Dok³adnie - no powiedzmy ¿e ma w 100% spe³niaæ jak silnik jest
rozgrzany i
jest w stanie ogrzewaæ skutecznie parownik.
Bo powiedzmy ¿e jak samochód prze³±cza siê na LPG przy 30C, no to
trzeba
siê liczyæ z tym ¿e przez ten czas do rozgrzania silnika nie nale¿y
go
pa³owaæ, bo siê reduktor mo¿e nie wyrobiæ.

Tak swoja droga - moja sierra miala najprostsza instalacje, zapalalem
na gazie, i tego nie obserwowalem.
Owszem, gdzies przy -15C parownik zamarzal po chwili, ale powyzej
jechal dobrze.

Oczywiscie raczej nie startowalem z rykiem silnika ... ale gaznik na
zimno tez nie dawal pelnej mocy.
A jesli dawal ... oj, oszczednie to nie bylo ...

Tam jeszcze gdzie¶ jest granica wrzenia butanu po drodze, z której tak do
koñca nie wiem co wynika.

U mnie przy 30C, jak depnê gaz do dechu, to ci¶nienie na listwie spada.
Reduktor ma deklarowane 150% mocy mojego samochodu i przy rozs±dnych
temperaturach dzia³a dobrze.

Tu jeszcze co ciekawe - jak by³ w³±czony równolegle w obwód nagrzewnicy, to
jad±c d³ugo pe³nym gazem te¿ styg³. Teraz mam szeregowo i jest ok.

Problemem gazu jest to, ¿e podawany jest w fazie gazowej, czym
"zabiera"
kilka % objêto¶ci cylindra, przez co mie¶ci siê tam mniej powietrza.
Nadrabia nieco lepszymi w³a¶ciwo¶ciami, i gdzie¶ to tam wychodzi w
okolicach zera.

Benzyna tez odparowuje i zabiera, tylko trudno powiedziec czy jeszcze
w kolektorze czy bardziej w cylindrze.

Wydaje mi siê, ¿e w MPI które sikaj± prosto w grzybek zaworowy to ju¿
bardziej cylinder.
W starych SPI pewnie w kolektor.

Gazownik, nawet je¶li by³by w stanie to zrobiæ dobrze, to po prostu
nie ma
czasu na strojenie.

Ale samochod ma sonde lambda i AFR stroi na biezaco, takze przy
jezdzie na LPG.

Ale sonda zazwyczaj jest progowa i nadaje siê do strojenia tylko tych
mniejszych obci±¿eñ gdzie silnik steruje siê sond±.

Przy wiêkszych obci±¿eniach ma byæ bogato, ale sonda ju¿ nie jest w stanie
sprawdziæ jak jest bogato i czy wystarczaj±co.

No i tu jeszcze charakterystyka wtryskiwacza gazowego i benzynowego siê
ró¿ni± (czasy otwarcia, to czy listwa ma kompensacjê ci¶nienia kolektora,
potencjalnie jeszcze jakie¶ efekty falowe).
I ECU silnika nie do koñca jest w stanie zrozumieæ o co chodzi z gazem.
Po to mapa korekcji w komputerze gazowym.

Plus jeszcze ca³a gama b³êdów gazowników - z najpopularnieszym czyli
wypuszczeniem klienta z ca³y czas dzia³aj±cym programem autoadaptacji.
Wtedy komputer LPG ci±gnie korekty w stronê swojej wizcji, ECU silnika w
swoj± i zazwyczaj im siê koreksty rozje¿d¿aj± w przeciwne strony.

45 Data: Kwiecien 13 2018 10:59:53
Temat: Re: ile auto mo¿e spaliæ
Autor: J.F. 

U¿ytkownik "Tomasz Pyra"  napisa³ w wiadomo¶ci grup Dnia Fri, 13 Apr 2018 09:17:30 +0200, J.F. napisa³(a):

Dok³adnie - no powiedzmy ¿e ma w 100% spe³niaæ jak silnik jest
rozgrzany i jest w stanie ogrzewaæ skutecznie parownik.
Bo powiedzmy ¿e jak samochód prze³±cza siê na LPG przy 30C, no to
trzeba
siê liczyæ z tym ¿e przez ten czas do rozgrzania silnika nie nale¿y
go pa³owaæ, bo siê reduktor mo¿e nie wyrobiæ.

Tak swoja droga - moja sierra miala najprostsza instalacje, zapalalem
na gazie, i tego nie obserwowalem.
Owszem, gdzies przy -15C parownik zamarzal po chwili, ale powyzej
jechal dobrze.

Oczywiscie raczej nie startowalem z rykiem silnika ... ale gaznik na
zimno tez nie dawal pelnej mocy.

Tam jeszcze gdzie¶ jest granica wrzenia butanu po drodze, z której tak do
koñca nie wiem co wynika.

W zbiorniku jest mieszanka z propanem, i to jakos inaczej wrze.

Wynikac moze maksymalne cisnienie gazu - u mnie w instalacji ze zwezka bylo potrzebne znikome,
moze nawet ponizej atmosferycznego.


No i nie bez powodu parownik nazywal sie reduktor :-)

U mnie przy 30C, jak depnê gaz do dechu, to ci¶nienie na listwie spada.

A jakie cisnienie mierzysz ?
Bo cisnienie w kolektorze jest zmienne, generalnie ponizej cisnienia atmosferycznego, chyba, ze silnik ze sprezarka.

W benzynie bylo jakos tak, ze cisnienie w listwie bylo regulowane cisnieniem w kolektorze, wiec wtryskiwacz mial stale te sama roznice cisnien.
W LPG inaczej ?

No i ... cisnienie w instalacji zalezy od cisnienia w zbiorniku, a ten ogrzewany nie jest.

No chyba ze LPG ze zbiornika doplywa, silnik jeszcze nie rozgrzany, i w parowniku sie ciekly butan gromadzi ... ale to chyba szybko przestanie.

Benzyna tez odparowuje i zabiera, tylko trudno powiedziec czy jeszcze
w kolektorze czy bardziej w cylindrze.

Wydaje mi siê, ¿e w MPI które sikaj± prosto w grzybek zaworowy to ju¿
bardziej cylinder.

Tak prosto na grzybek sikaja, czy jednak mocowane w plastikowym kolektorze pare cm przed ... glowica ?

No i kiedy jest wtrysk - w cyklu ssania, czy jeszcze przed ?

Ale grzybek zaworu goracy, to szybko odparowuje, a ciagle przed cylindrem to jest  :-)

J.

46 Data: Kwiecien 14 2018 02:15:54
Temat: Re: ile auto mo¿e spaliæ
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Fri, 13 Apr 2018 10:59:53 +0200, J.F. napisa³(a):

U mnie przy 30C, jak depnê gaz do dechu, to ci¶nienie na listwie
spada.

A jakie cisnienie mierzysz ?

Na listwie wtryskowej

Bo cisnienie w kolektorze jest zmienne, generalnie ponizej cisnienia
atmosferycznego, chyba, ze silnik ze sprezarka.

W benzynie bylo jakos tak, ze cisnienie w listwie bylo regulowane
cisnieniem w kolektorze, wiec wtryskiwacz mial stale te sama roznice
cisnien.
W LPG inaczej ?

Ró¿nie bywa.
Tzn. zarówno instalacje fabryczne, benzynowe s± i takie gdzie ci¶nienie
paliwa jest sta³e wzglêdem ci¶nienia w kolektorze (dziêki czemu
wtryskiwacze maj± sta³± wydajno¶æ gram/s), ale s± i take w których
ci¶nienie paliwa jest sta³e wzglêdem atmosfery i w nich wydajno¶æ jest tym
wiêksza im bardziej przeputnica zamkniêta.

W LPG zazwyczaj jest ci¶nienie wzglêdem kolektora, ale np. instalacje Prins
dla silników wolnoss±cych maj± regulacjê wzglêdem atmosfery.

No i ... cisnienie w instalacji zalezy od cisnienia w zbiorniku, a ten
ogrzewany nie jest.

No chyba ze LPG ze zbiornika doplywa, silnik jeszcze nie rozgrzany, i
w parowniku sie ciekly butan gromadzi ... ale to chyba szybko
przestanie.

Benzyna tez odparowuje i zabiera, tylko trudno powiedziec czy
jeszcze
w kolektorze czy bardziej w cylindrze.

Wydaje mi siê, ¿e w MPI które sikaj± prosto w grzybek zaworowy to ju¿
bardziej cylinder.

Tak prosto na grzybek sikaja, czy jednak mocowane w plastikowym
kolektorze pare cm przed ... glowica ?

Te nowsze silniki które rozbiera³em to by³o prosto w grzybek.
Jeszcze dla 16V wtryskiwacz tworzy dwa sto¿ki - na ka¿dy zawór osobno.

Kiedy¶ to faktycznie by³o w kolektor.
Nawet by³y wtryski pó³sekwencyjne (które mia³y tylko czunik po³o¿enia wa³u,
a nie mia³y czjnika po³o¿enia wa³ka rozrz±du) i one robi³y wtrysk i podczas
suwu ssania i wydechu.
Ten z wydechu po prostu czeka³ w kolektorze na swoj± kolej.

No i kiedy jest wtrysk - w cyklu ssania, czy jeszcze przed ?

W cyklu ssania, a na niskich obrotach nawet kilka wtrysków co by sobie
jakimi¶ warstwami mieszankê u³o¿yæ.

Ale grzybek zaworu goracy, to szybko odparowuje, a ciagle przed
cylindrem to jest  :-)

No ale w samym suwie ssania tam jest niez³y przeci±g i raczej paliwo nie
zetknie siê z zaworem tylko je wci±gnie prosto do cylindra.
W ogóle kontakt paliwa z czymkolwiek jest chyba mocno niekorzystny, bo ono
siê wtedy w du¿e krople zbija i ¼le spala.

47 Data: Kwiecien 13 2018 10:17:57
Temat: Re: ile auto mo¿e spalić
Autor: Lewis 

W dniu 2018-04-13 o 02:01, Tomasz Pyra pisze:

Chyba ¿e silnik ma wymagania wy¿sze ni¿
technologiczna mo¿liwo¶æ wydajno¶ci wtryskiwaczy gazowych.

Nie ma takiego silnika ;)

Mam 2.5T 472KM 580Nm z 4 cylindrów czyli cirka 120KM z cylindra przy do³adowaniu w okolicach 2barów no i tu raz ¿e nie ma miejsca na 3 wtryski na cylinder by sz³y max PWM 80% a druga sprawa reduktory te¿ mog³y siê obraziæ za takie nadci¶nienie ;)

Mniejsza moc na LPG? Bzdura, LPG ma wy¿sz± warto¶æ oktanow± ni¿ benzyna
100oktanowa i je¶li soft w sterowniku benzynowym zostanie dostosowany do
korzystania z paliwa wysokooktanowego to na LPG mocy bêdzie wiêcej ni¿
na benzynie.

Problemem gazu jest to, ¿e podawany jest w fazie gazowej, czym "zabiera"
kilka % objêto¶ci cylindra, przez co mie¶ci siê tam mniej powietrza.
Nadrabia nieco lepszymi w³a¶ciwo¶ciami, i gdzie¶ to tam wychodzi w
okolicach zera.

Przy seryjnym sofcie tak, jak masz dostosowany, lub sterownik jak opisa³e¶ dostosowuje k±t wyprzedzenia zap³onu po detekcji stuków ju¿ niekoniecznie ;)

Ale ile gazowników zajmuje siê strojeniem sterowników
benzynowych?

£o panie ;) To robi³a fabryka, tego siê nie dotyka.


Dobrze ¿e siê rozumiemy ;)

Co ciekawe - w dawnych czasach dla LPG montowa³o siê urz±dzenia
przyspieszaj±ce zap³on (w praktyce po prostu opó¼niaj±ce go o prawie ca³±
fazê).
Ale od kiedy auta siê mocniej skomputeryzowa³y, to ju¿ siê raczej tego nie
dotyka.
Niektóre ECU potrafi± same wyczuæ czujnikiem spalania stukowego, ¿e zap³on
nale¿y przyspieszyæ przy wy¿szej liczbie oktanowej, a niektóre tak jak
piszesz - warto o kilka stopni przeprogramowaæ.

Piggy back z powodzeniem stosuje siê nadal i ca³kiem dobrze to dzia³a ;)

Ilu gazowników u¿ywa sondy AFR do strojenia LPG? A¿ w koñcu
ilu gazowników ma jakiekolwiek pojêcie o tym co robi...

Tu jest jedna racja któr± powiedzia³ RadoslawF - ludzie gaz montuj± z
biedy, a nie bogactwa i bardzo istotna dla wiêkszo¶ci klientów jest cena
instalacji.
Gazownik, nawet je¶li by³by w stanie to zrobiæ dobrze, to po prostu nie ma
czasu na strojenie.
On ma jeden dzieñ na zrobienie wszystkiego - od wlewu gazu, przez zbiornik,
przewody, po wiercenie kolektorów.
Strojenie robi komputer gazu sam w ramach autoadaptacji, na testowym
przeje¼dzie wokó³ warsztatu i tyle.


Dlatego trzeba skupiæ siê na porz±dnej robocie a januszy goniæ wpizdu

--
Pozdrawiam
Lewis

48 Data: Kwiecien 14 2018 02:33:58
Temat: Re: ile auto mo¿e spaliæ
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Fri, 13 Apr 2018 10:17:57 +0200, Lewis napisa³(a):

W dniu 2018-04-13 o 02:01, Tomasz Pyra pisze:

Chyba ¿e silnik ma wymagania wy¿sze ni¿
technologiczna mo¿liwo¶æ wydajno¶ci wtryskiwaczy gazowych.

Nie ma takiego silnika ;)

Mam 2.5T 472KM 580Nm z 4 cylindrów czyli cirka 120KM z cylindra przy
do³adowaniu w okolicach 2barów no i tu raz ¿e nie ma miejsca na 3
wtryski na cylinder by sz³y max PWM 80% a druga sprawa reduktory te¿
mog³y siê obraziæ za takie nadci¶nienie ;)

Widzia³em ju¿ instalacje z 2 wtryskiwaczami razy 6 cylindrów, to i 3x4
pewnie te¿ by siê upcha³o na d³u¿szych wê¿ykach.
A reduktor to nie wiem - w sumie reduktorowi wydaje siê ³atwiej obni¿aæ
ci¶nienie z bezwzglêdnych kilkunastu-kilkudziesiêciu bar na 3bar ni¿ na
1bar. On pracuje na ró¿nicy ci¶nienieñ.

Swoj± drog± to nie rozumiem dlaczego LPG pracuj± na tak ma³ych
nadci¶nieniach - rzêdu 1.2bar ponad ci¶nienie w kolektorze. Wtrysk benzyny
zazwyczaj 3-4bar.

Co ciekawe - w dawnych czasach dla LPG montowa³o siê urz±dzenia
przyspieszaj±ce zap³on (w praktyce po prostu opó¼niaj±ce go o prawie ca³±
fazê).
Ale od kiedy auta siê mocniej skomputeryzowa³y, to ju¿ siê raczej tego nie
dotyka.
Niektóre ECU potrafi± same wyczuæ czujnikiem spalania stukowego, ¿e zap³on
nale¿y przyspieszyæ przy wy¿szej liczbie oktanowej, a niektóre tak jak
piszesz - warto o kilka stopni przeprogramowaæ.

Piggy back z powodzeniem stosuje siê nadal i ca³kiem dobrze to dzia³a ;)

No ale w³a¶nie zastanawia mnie dlaczego obecnie jednak do¶æ rzadko.

O ile stare instalacje gen I-II do samochodów z elektronicznym zap³onem,
prawie zawsze mia³y przyspieszacz zap³onu osobno.

A dzi¶ w takich typowych zestawach do monta¿u - rzecz prawie niespotykana.

Ilu gazowników u¿ywa sondy AFR do strojenia LPG? A¿ w koñcu
ilu gazowników ma jakiekolwiek pojêcie o tym co robi...

Tu jest jedna racja któr± powiedzia³ RadoslawF - ludzie gaz montuj± z
biedy, a nie bogactwa i bardzo istotna dla wiêkszo¶ci klientów jest cena
instalacji.
Gazownik, nawet je¶li by³by w stanie to zrobiæ dobrze, to po prostu nie ma
czasu na strojenie.
On ma jeden dzieñ na zrobienie wszystkiego - od wlewu gazu, przez zbiornik,
przewody, po wiercenie kolektorów.
Strojenie robi komputer gazu sam w ramach autoadaptacji, na testowym
przeje¼dzie wokó³ warsztatu i tyle.


Dlatego trzeba skupiæ siê na porz±dnej robocie a januszy goniæ wpizdu

No ale to siê nie uda.
90% klientów obdzwoni wszystkie zak³ady w województwie ¿eby znale¼æ ten co
mu el-pe-gie zamontuje za 1900z³.
Na najgorszym reduktorze który bêdzie trzeba regulowaæ przy ka¿dej zmianie
pogody, na najgorszych wtryskiwaczach i wszystkim najgorszym - byle taniej.

49 Data: Kwiecien 14 2018 09:02:38
Temat: Re: ile auto mo¿e spalić
Autor: Lewis 

W dniu 2018-04-14 o 02:33, Tomasz Pyra pisze:

Widzia³em ju¿ instalacje z 2 wtryskiwaczami razy 6 cylindrów, to i 3x4
pewnie te¿ by siê upcha³o na d³u¿szych wê¿ykach.
A reduktor to nie wiem - w sumie reduktorowi wydaje siê ³atwiej obni¿aæ
ci¶nienie z bezwzglêdnych kilkunastu-kilkudziesiêciu bar na 3bar ni¿ na
1bar. On pracuje na ró¿nicy ci¶nienieñ.


Jakby by³o miejsce to mo¿na pchaæ, teraz turbiê swojego okulara E55, oczywi¶cie LPG jak by³o tak bêdzie ale tam zostanie skromne 60-70KM z cylindra wiêc nie bêdê siê szarpaæ o 2 wtryski bo na jednym podo³a jak zadbam o stabilne ci¶nienie.


Swoj± drog± to nie rozumiem dlaczego LPG pracuj± na tak ma³ych
nadci¶nieniach - rzêdu 1.2bar ponad ci¶nienie w kolektorze. Wtrysk benzyny
zazwyczaj 3-4bar.


Co do reduktora mo¿e fizycznie ³atwiej zredukowaæ o mniej ni¿ wiêcej ale s±dzê ¿e membrany i uszczelniacze szybko pójd± siê czesaæ przy ci¶nieniu powiedzmy 3-4bar. Nieraz wystarczy ¿e trafi siê jaki¶ w¶ciek³y reduktor typu KME Gold GT który w cutoffie pompuje siê w kosmos i niejednokrotnie powoduje zalewanie wtrysków ciek³ym gazem.


Co ciekawe - w dawnych czasach dla LPG montowa³o siê urz±dzenia
przyspieszaj±ce zap³on (w praktyce po prostu opó¼niaj±ce go o prawie ca³±
fazê).
Ale od kiedy auta siê mocniej skomputeryzowa³y, to ju¿ siê raczej tego nie
dotyka.
Niektóre ECU potrafi± same wyczuæ czujnikiem spalania stukowego, ¿e zap³on
nale¿y przyspieszyæ przy wy¿szej liczbie oktanowej, a niektóre tak jak
piszesz - warto o kilka stopni przeprogramowaæ.

Piggy back z powodzeniem stosuje siê nadal i ca³kiem dobrze to dzia³a ;)

No ale w³a¶nie zastanawia mnie dlaczego obecnie jednak do¶æ rzadko.

Bo wszyscy id± na ³atwiznê, elektronika samochodowa zrobi³a siê bardzo hermetyczna i nieraz trudno podaæ jej sygna³ inny ni¿ jest przez ni± oczekiwany bo siê wykrzaczy.



O ile stare instalacje gen I-II do samochodów z elektronicznym zap³onem,
prawie zawsze mia³y przyspieszacz zap³onu osobno.

A dzi¶ w takich typowych zestawach do monta¿u - rzecz prawie niespotykana.

Dalej sam sobie odpowiedzia³e¶ - TANIO PANIE MA BYÆ!



Dlatego trzeba skupiæ siê na porz±dnej robocie a januszy goniæ wpizdu

No ale to siê nie uda.
90% klientów obdzwoni wszystkie zak³ady w województwie ¿eby znale¼æ ten co
mu el-pe-gie zamontuje za 1900z³.
Na najgorszym reduktorze który bêdzie trzeba regulowaæ przy ka¿dej zmianie
pogody, na najgorszych wtryskiwaczach i wszystkim najgorszym - byle taniej.


Mi siê ca³kiem dobrze ¿yje z tym podej¶ciem, o wiele mniej stresów :)

--
Pozdrawiam
Lewis

50 Data: Kwiecien 12 2018 22:08:57
Temat: Re: ile auto mo¿e spalić
Autor: Mateusz Bogusz 

W dniu 12.04.2018 o 10:33, Bolko pisze:

Mimo ¿e instalacja sprawna to w pewnym momencie uk³ad LPG nie wyrabia³
z dostarczaniem paliwa i jecha³em na benzynie.

To instalacja jest niesprawna. Zu¿yty/za ma³y reduktor/listwa, nieszczelnoæ w uk³adzie...

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

51 Data: Kwiecien 12 2018 15:13:30
Temat: Re: ile auto mo¿e spalić
Autor:

W dniu czwartek, 12 kwietnia 2018 03:33:48 UTC-5 u¿ytkownik Bolko napisa³:

tak mnie nasz³o po ostatnim wyje¼dzie

Ostatnio jecha³em autem z LPG.
Mimo ¿e instalacja sprawna to w pewnym momencie uk³ad LPG nie wyrabia³
z dostarczaniem paliwa i jecha³em na benzynie.


Ka¿dy siÄ™ pyta ile twoje auto pali?
Mając na myśli minimalne spalanie.

Moje brzmi ile mo¿e spalić paliwa standardowe auto z dwulitrowÄ… benzynÄ…
w dobrym stanie technicznym jadÄ…ce autostradÄ… w dobrych warunkach drogowych
w niedziele rano.


I dlaczego tak ma³o pali?

pytanie bez sensu i celu.
Jadac spokojnie w okolicy 90-100-110 ropniak spali okolo 4,5-5,5l/100km.
Benzyniak jakies 20-30% wiecej, LPG kolejne 30-50% wiecej od benzyny.
Czyli odpowiednio 6,5-8l/100km benzyny i 8-12l/100 gazu.

Jak sie miescisz w takich granicach to ok. Jak nie to albo cos nie tak z autem, albo noga ciezka, albo wiatr w twarz/plecy.

Temat walkowany do znudzenia.

Re: ile auto może spalić



Grupy dyskusyjne