On Mon, 7 Apr 2008 09:58:48 +0200, P.H. wrote:
ta sama firma, ten sam rozmiar, indeksy V (240km/h) i W (270km/h)
- która opona zużyje się szybciej?
- która ma lepsz± przyczepno¶ć?
- a może te opony różni± sie tylko "drutami" a guma jest taka sama??
zobacz na
http://www.safercars.gov/.
Jest tam baza opon i ich wskaznikom zuzycia mozna chyba wierzyc
[mierzony]. Moze uda sie cos wykonczypowac.
Ale to opony amerykanskie - wiekszosc modeli w Europie nie wystepuje,
240km/h to chyba szeryf odrzutowce wzywa, warunki pogodowe tez inne.
Ewentualnie testy ADAC - jest tam ocena za zuzycie .
J.
3 |
Data: Kwiecien 07 2008 18:05:02 |
Temat: Re: indeks prędko¶ci opony |
Autor: Pete |
"P.H." wrote
ta sama firma, ten sam rozmiar, indeksy V (240km/h) i W (270km/h)
- która opona zużyje się szybciej?
- która ma lepsz± przyczepno¶ć?
- a może te opony różni± sie tylko "drutami" a guma jest taka sama??
Je¶li maj± ten sam treadwear index, to zużyj± się w tym samym czasie.
Pozdr.
Pete
4 |
Data: Kwiecien 08 2008 12:17:32 | Temat: Re: indeks prędkości opony | Autor: J.F. |
On Mon, 7 Apr 2008 18:05:02 -0500, Pete wrote:
Je¶li maj± ten sam treadwear index, to zużyj± się w tym samym czasie.
Tu jest Europa, tu TWI jest bardzo orientacyjny.
J.
5 |
Data: Kwiecien 08 2008 17:54:04 | Temat: Re: indeks prędko?ci opony | Autor: Pete |
"J.F." wrote
Tu jest Europa, tu TWI jest bardzo orientacyjny.
TWI wszędzie jest bardzo orientacyjny.
Pete
6 |
Data: Kwiecien 09 2008 01:08:41 | Temat: Re: indeks prędko?ci opony | Autor: J.F. |
On Tue, 8 Apr 2008 17:54:04 -0500, Pete wrote:
"J.F." wrote
Tu jest Europa, tu TWI jest bardzo orientacyjny.
TWI wszędzie jest bardzo orientacyjny.
Ale w USA jest test pomiarowy, a u nas dobra wola producenta.
J.
7 |
Data: Kwiecien 08 2008 20:29:32 | Temat: Re: indeks prędko?ci opony | Autor: Pete |
"J.F." wrote
Ale w USA jest test pomiarowy,
Taa... a ten test jest taki miarodajny, że nawet nie można go użyć, by móc porównać TWI pomiędzy dwoma różnymi producentami opon, tzn. TWI 300 Bridgestone'a nie równa się wcale TWI 300 Goodyear'a.
Pozdr.
Pete
8 |
Data: Kwiecien 09 2008 10:54:09 | Temat: Re: indeks prędko?ci opony | Autor: J.F. |
On Tue, 8 Apr 2008 20:29:32 -0500, Pete wrote:
"J.F." wrote
Ale w USA jest test pomiarowy,
Taa... a ten test jest taki miarodajny, że nawet nie można go użyć, by
móc porównać TWI pomiędzy dwoma różnymi producentami opon, tzn. TWI 300
Bridgestone'a nie równa się wcale TWI 300 Goodyear'a.
Jestes pewien ?
O ile czytalem to jest jedna droga pomiarowa.
J.
9 |
Data: Kwiecien 09 2008 07:53:04 | Temat: Re: indeks prędko?ci opony | Autor: Pete |
"J.F." wrote
Jestes pewien ?
O ile czytalem to jest jedna droga pomiarowa.
"Typically, comparing the Treadwear Grades of tire lines within a single brand is somewhat helpful, while attempting to compare the grades between different brands is not as helpful."
http://www.tirerack.com/tires/tiretech/techpage.jsp?techid=48
"The DOT does not test tires. It depends on manufacturers to test their own tires and report the results.
[...]
It is legal and permissible for a manufacturer to give their tire a 240 rating when their competitor's equivalent tire has a 220 rating; thus creating the false impression that the 240 tire is a better purchase because it will last longer."
http://en.wikipedia.org/wiki/Treadwear_rating#Limitations
Pozdr.
Pete
| | | | | | |