Poza tym co sprawdzac w paskach (b5) i audi (a4 b5) i na co patrzec
zeby bez geometrii itp sprawdzic "ad hoc" czy auto nie by³o bite?
najlepiej wziac ze soba zaufanego mechanika/lakiernika, metoda wzrokowa 
pewnie bedzie w stanie wykryc znaczna czesc "bezwypadkowych inaczej".
Generalnie trzeba zwracac uwage na roznice w odcieniach koloru miedzy 
poszczegolnymi elementami karoserii i ich spasowanie, szyby (czy ten sam 
nr/rok), poduszki powietrzne. Potem juz zostaje miernik grubosci lakieru, 
geometria itp.
pozdrowienia
--  
Tomek
| 3 | 
Data: Listopad 22 2006 08:17:11 | 
| Temat: Re: jak sprawdzic czy auto nie mia³o wypadku? | 
| Autor: Alti  | 
 
U¿ytkownik "Tomek"  napisa³ w wiadomo¶ci  
 Poza tym co sprawdzac w paskach (b5) i audi (a4 b5) i na co patrzec 
zeby bez geometrii itp sprawdzic "ad hoc" czy auto nie by³o bite? 
 
 
Miernik grubo¶ci lakieru, najlepiej po¿yczyc profesjonalny, cyfrowy a nie te badziewia z allegro dzia³aj±ce na zasadzie magnesika. 
Wojtek
 | 4 | 
Data: Listopad 22 2006 08:43:11 |  | Temat: Re: jak sprawdzic czy auto nie mia³o wypadku? |  | Autor: Grzexs  |  
Poza tym co sprawdzac w paskach (b5) i audi (a4 b5) i na co patrzec 
zeby bez geometrii itp sprawdzic "ad hoc" czy auto nie by³o bite? 
 
 
 
Miernik grubo¶ci lakieru, najlepiej po¿yczyc profesjonalny, cyfrowy a nie te badziewia z allegro dzia³aj±ce na zasadzie magnesika. 
Wojtek 
 
Ma³o wyszukany sposób, ale czasem daje rewelacyjne wyniki - po prostu popatrz na blachê mo¿liwie do niej równolegle - ciekawe rzeczy widaæ! Mo¿na tak wykryæ ró¿ne lakiery, o wgnieceniach i pofalowaniach nie wspominaj±c. znajomy handlarz tak robi "pierwszy rzut oka".
 
Grzexs
 | 5 | 
Data: Listopad 22 2006 09:54:49 |  | Temat: Re: jak sprawdzic czy auto nie mia³o wypadku? |  | Autor: Alieksiej  |  
Grzexs napisa³(a): 
 
 Ma³o wyszukany sposób, ale czasem daje rewelacyjne wyniki - po prostu popatrz na blachê mo¿liwie do niej równolegle - ciekawe rzeczy widaæ! Mo¿na tak wykryæ ró¿ne lakiery, o wgnieceniach i pofalowaniach nie wspominaj±c. znajomy handlarz tak robi "pierwszy rzut oka". 
 
To moze jest metoda na "pana Józka" ale masa polskich warsztatow potrafi doprowadzic auto do wygladau idealnego. Za to czujnik grubosci lakieru zawsze powie prawde.
 | 6 | 
Data: Listopad 22 2006 21:56:41 |  | Temat: Re: jak sprawdzic czy auto nie mia³o wypadku? |  | Autor:  |  
¦wiadek Tomek zezna³: 
 Poza tym co sprawdzac w paskach (b5) i audi (a4 b5) i na co patrzec 
zeby bez geometrii itp sprawdzic "ad hoc" czy auto nie by³o bite? 
 
 
najlepiej wziac ze soba zaufanego mechanika/lakiernika, metoda wzrokowa  
pewnie bedzie w stanie wykryc znaczna czesc "bezwypadkowych inaczej". 
Generalnie trzeba zwracac uwage na roznice w odcieniach koloru miedzy  
poszczegolnymi elementami karoserii i ich spasowanie, szyby (czy ten sam  
nr/rok), poduszki powietrzne. Potem juz zostaje miernik grubosci lakieru,  
geometria itp. 
 
czemu ludzie przyk³adaj± wagê do bezwypadkowo¶ci? Grubo¶æ lakieru czy promile 
odcienia to s± kompletnie nieznacz±ce rzeczy (no chyba ¿e przy sprzeda¿y trafi 
siê kolejny taki paranoik :>)
 
Co innego w³a¶ciwo¶ci jezdne - tu mo¿na geometriê sprawdziæ, przejechaæ siê, 
hamowaæ, zobaczyæ czy nie ¶ci±ga, nie prowadza itd - bo to faktycznie ma 
znaczenie. Jak jest ok - to znaczy nie bity albo dobrze z³o¿ony. Co za ró¿nica?
 
bajcik 
--   
Krzysztof Garus 
  Stronka:  http://kolos.math.uni.lodz.pl/~bajcik/
   Serwis:  http://gielda.linux.pl/             #GG 2065861
 | 7 | 
Data: Listopad 22 2006 09:22:49 |  | Temat: Re: jak sprawdzic czy auto nie mia³o wypadku? |  | Autor: Pablo  |  
 
U¿ytkownik "mglod7"  napisa³ w wiadomo¶ci  
 
P 
oza tym co sprawdzac w paskach (b5) i audi (a4 b5) i na co patrzec 
zeby bez geometrii itp sprawdzic "ad hoc" czy auto nie by³o bite? 
 
Z gory dziekuje za odpowiedzi! 
 
Pozycz od kogosc miernik grubisci lakieru  i sprawdz wszystkie elementy.  
Zobacz roczniki poszczegolnych elementow - lamp i innych elementow  
plastikowych pod maska z przodu ewentualnie wachacze i elementy zawieszenia.  
Sprawdz czy elementy sa oryginalne, lampy moga byc np DEPO a wachacze  
teknorota - te drugie jesli sa "legalnie" wymieniane to raczej parami. Mozna  
patrzec rowniez na sruby, roznego rodzaju blachowkrety i sruby mocujace np  
blotniki czy zawiasy maski i reflektory. Oczywiscie szpary miedzy elemetami  
mozesz sprawdzic ale widzialem niebite samochody z roznica w szparach po pol  
centymetra.  Oczywiscie wprwne oko powinno wykryc nieoryginalny lakier czy  
kit np pod maska . Sprawdzic spawy podluznic ze wzmocnieniem czolowym  jesli  
nie sa skrecane . 
 
Metod sprawdzanie jest wiele ale nie wszystko mozna zobaczyc, nie wszystko  
wskazuje rowniez na wielkiego dzwona. Wymienianej cwiartki bez rozbierania  
raczej nie wyczaisz a sprzedawca moze powiedziec, ze byl lekko przytarty w  
ta wlasne czesc. Widzialem fabryczne SPAWY (nie zgrzewy) np w chryslerze  
ktore wygladaly jak babole nasmarkane przez ucznia zawodowki. Jesli masz  
pozadny miernik lakieru to jestes w stanie uchronic sie prze zakupem auta z  
wymienianym dachem czy innym duzym dzwonem.Wystarczy przejechac wszystkie  
slupki centymetr po cm na obecnosc szpachlu, ja przynajmniej nie widzialem  
grzebania przy slupku bez szpachlu. 
 
Powodzenia 
 
Picasso 
 
 | 8 | 
Data: Listopad 22 2006 11:46:24 |  | Temat: Re: jak sprawdzic czy auto nie mia³o wypadku? |  | Autor: kuba (aka cita)  |  
mglod7 wrote: 
 
 
80-120 z³ - pomiary punktów bazowych auta. 
 
 
--  
pozdrawiam  Kuba (aka cita) 
www.cita.z.pl   gg:tu by³ numer GG 
Mam kotka i nie zawaham sie go u¿yæ ! 
 
  |  |  |  |  |  |