Grupy dyskusyjne   »   jak szybko ruszyć ze skrzyni± automatyczn± ?

jak szybko ruszyć ze skrzyni± automatyczn± ?



1 Data: Kwiecien 24 2008 14:13:28
Temat: jak szybko ruszyæ ze skrzyni± automatyczn± ?
Autor: majcher 

Mam autko z automatyczn± skrzyni± DSG. Nied³ugo wybieram siê na zlocik i
bêd± zawody na 1/4 mili. Jak tu w miarê sprawnie wystartowaæ nie wyrz±dzaj±c
za du¿ej szkody swojej skrzyni.
1. Tradycyjnie trzymamy nogê na hamulcu i szybko przeg³adamy j± na peda³
gazu
2. 2 nogami 1 na hamulcu 2 na gazie
3. trzymaamy nogê na gazie a rêkê na rêcznym :)
jakies inne propozycje?



2 Data: Kwiecien 24 2008 14:23:17
Temat: Re: jak szybko ruszyć ze skrzyni± automatyczn± ?
Autor: Adam P³aszczyca 

On Thu, 24 Apr 2008 14:13:28 +0200, "majcher"
wrote:

jakies inne propozycje?


Skrzynia na N, dajesz po gazie i wrzucasz D.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

3 Data: Kwiecien 24 2008 06:05:18
Temat: Re: jak szybko ruszyã ze skrzyni± automatyczn± ?
Autor: Micha³ Chrzanowski 

On 24 Kwi, 14:23, Adam P³aszczyca
wrote:


Skrzynia na N, dajesz po gazie i wrzucasz D.

nastepnie idziesz do serwisu po nowa skrzynie.....

4 Data: Kwiecien 24 2008 19:45:22
Temat: Re: jak szybko ruszyć ze skrzyni± automatyc zn± ?
Autor: Arek M 


Skrzynia na N, dajesz po gazie i wrzucasz D.

nastepnie idziesz do serwisu po nowa skrzynie.....


Bo? :)
Z ciekawosci sprawdzilem czy w ogole da sie (pzynajmniej u mnie) zmienic bieg bez hamulca. I o dziwo - z N na D da sie przerzucić....

--
PozdrawiAM!
volvo S60T5 250KM/350Nm

5 Data: Kwiecien 24 2008 11:55:23
Temat: Re: jak szybko ruszyã ze skrzyni± automatyczn± ?
Autor:

My¶lê ¿e na tym filmiku jest pokazane jak to zrobiæ fachowo
http://www.youtube.com/watch?v=gmMNRQ1GJ3o&NR=1
czyli: lewa noga na hamulcu, prawa na gazie i utrzymujemy obroty w
okolicach 3 ty¶. Kiedy chcemy wystartowaæ puszczamy hamulec i gaz do
dechy. Skrzyniê mo¿na ustawiæ w tryb S chocia¿ chyba to nie ma
znaczenia bo i tak przy gazie do dechy obroty id± na maxa. I
oczywi¶cie wy³±czamy ESP

6 Data: Kwiecien 24 2008 15:42:23
Temat: Re: jak szybko ruszyæ ze skrzyni automatyczn ?
Autor: nowy140 


"Adam P³aszczyca"  wrote in message

On Thu, 24 Apr 2008 14:13:28 +0200, "majcher"
wrote:

>jakies inne propozycje?
>

Skrzynia na N, dajesz po gazie i wrzucasz D.

dobrze napisany soft powinien uniemozliwic taki numer.
DSG to nie jest konwerter. Co moze tam dac podbicie obrotow na N i wrzucenie
biegu? No i moze tak....
Dobrze ze jest tester :-)
prosimy na grupe wrazenia z wizyty na cwiarce i w  warsztacie...

7 Data: Kwiecien 24 2008 17:46:50
Temat: Re: jak szybko ruszyæ ze skrzyni? automatyczn? ?
Autor: Zygmunt M. Zarzecki 

jakies inne propozycje?

Skrzynia na N, dajesz po gazie i wrzucasz D.

Jeste¶ g³upszy ni¿ ustawa autorstwa PO to przewiduje!
A Adasiu noga na hamulcu podczas trzymania gazu to od czego?

zyga
--
warning!
http://zarzecki.com
We have nothing to fear but fear itself - Franklin Delano Roosevelt

8 Data: Kwiecien 24 2008 23:12:32
Temat: Re: jak szybko ruszyæ ze skrzyni? automatyczn? ?
Autor: Bard13 

Jeste¶ g³upszy ni¿ ustawa autorstwa PO to przewiduje!


WYpierdalaæ z politycznymi pyskówkami z PMS.
Wystarczy, ¿e na WP, Onecie i Interii nie da siê przeczytaæ ¿adnego
newsa, bo dy¿urni pyskacze z PIS, PO, SLD i innych gangów wal±
komentarze anty-inni.

Nie chcê, zeby PMS te¿ by³o polem walki takich bojówek, tak wiêc bez
wstawek anty-jaka¶ partia, bo ja osobi¶cie mam to w g³êbokim powa¿aniu

9 Data: Kwiecien 25 2008 08:14:37
Temat: Re: jak szybko ruszyæ ze skrzyni? automatyczn? ?
Autor: Noel 

U¿ytkownik Bard13 napisa³:

Jeste¶ g³upszy ni¿ ustawa autorstwa PO to przewiduje!

WYpierdalaæ z politycznymi pyskówkami z PMS.

Ale "ustawa autorstwa PO" brzmi poniek±d zabawnie :)

--
Tomek "Noel" B.

10 Data: Kwiecien 25 2008 09:40:24
Temat: Re: jak szybko ruszyæ ze skrzyni? automatyczn? ?
Autor: nowy140 


Ale "ustawa autorstwa PO" brzmi poniek±d zabawnie :)

Nie zawsze. ustawa swiatelkowa byla autorstwa PO

11 Data: Kwiecien 24 2008 06:08:43
Temat: Re: jak szybko ruszyæ ze skrzyni± automatyczn± ?
Autor: Micha³ Chrzanowski 

Nie odpowiem Ci wprost na pytanie, mam starego ZFa, bez mozliwosci
sekwencyjnej zmiany biegow.
Najzdrowsza dla skrzyni jest nastepujaca kombinacja:
- noga na hamulcu, wbite 1
- w miare rozpedzania sie zmieniamy biegi w gore..

Jak mi zalezy na najszybszym mozliwym starcie pale gume, czyli:
- noga na hamulcu
- wbite 1
- 2,5 tys obrotow
- w miare rozpedzania zmieniamy biegi...

PS gdzie jedziesz na cwiartke?

12 Data: Kwiecien 24 2008 15:18:04
Temat: Re: jak szybko ruszyæ ze skrzyni± automatyczn± ?
Autor: majcher 

PS gdzie jedziesz na cwiartke?
http://www.a3-club.net/zlot/

13 Data: Kwiecien 24 2008 06:23:20
Temat: Re: jak szybko ruszyæ ze skrzyni± automatyczn± ?
Autor: Micha³ Chrzanowski 

On 24 Kwi, 15:18, "majcher"  wrote:

> PS gdzie jedziesz na cwiartke?


http://www.a3-club.net/zlot/





szkoda, ze tylko a3 :)

14 Data: Kwiecien 24 2008 15:36:27
Temat: Re: jak szybko ruszyæ ze skrzyni± automatyczn± ?
Autor: mancer 

U¿ytkownik "majcher"  napisa³ w wiadomo¶ci


2. 2 nogami 1 na hamulcu 2 na gazie

To jest normalna "sekwencja startowa" dla DSG: tryb skrzyni sport,
asr/esp off, hamulec + gaz.
Choæ chyba w niektórych wersjach j± wy³±czyli :)

15 Data: Kwiecien 24 2008 07:13:42
Temat: Re: jak szybko ruszyæ ze skrzyni± automatyczn± ?
Autor: Adam Adamaszek 

On 24 Kwi, 14:13, "majcher"  wrote:

jakies inne propozycje?

http://youtube.com/watch?v=aVAdS4oD-RM

16 Data: Kwiecien 24 2008 17:18:14
Temat: Re: jak szybko ruszyæ ze skrzyni± automatyczn± ?
Autor: jarry 
17 Data: Kwiecien 24 2008 22:08:33
Temat: Re: jak szybko ruszyæ ze skrzyni± automatyczn± ?
Autor: mario 

majcher napisa³(a):

Mam autko z automatyczn± skrzyni± DSG. Nied³ugo wybieram siê na zlocik i bêd± zawody na 1/4 mili. Jak tu w miarê sprawnie wystartowaæ nie wyrz±dzaj±c za du¿ej szkody swojej skrzyni.
1. Tradycyjnie trzymamy nogê na hamulcu i szybko przeg³adamy j± na peda³ gazu
2. 2 nogami 1 na hamulcu 2 na gazie
3. trzymaamy nogê na gazie a rêkê na rêcznym :)
jakies inne propozycje?

u mnie bylo wg pkt.1
tylko ze nie moglem wdusic gazu do oporu bo pojawial sie dym z opon i przeciwnik odjezdzal do przodu, wiec musialem umiejetnie powoli wciskac gaz.

pozdrawiam
mario

18 Data: Kwiecien 24 2008 22:50:09
Temat: Re: jak szybko ruszyæ ze skrzyni± automatyczn± ?
Autor: FriendOnet 

U¿ytkownik "majcher"  napisa³ w wiadomo¶ci

Mam autko z automatyczn± skrzyni± DSG. Nied³ugo wybieram siê na zlocik i bêd± zawody na 1/4 mili. Jak tu w miarê sprawnie wystartowaæ nie wyrz±dzaj±c za du¿ej szkody swojej skrzyni.
1. Tradycyjnie trzymamy nogê na hamulcu i szybko przeg³adamy j± na peda³ gazu
2. 2 nogami 1 na hamulcu 2 na gazie
3. trzymaamy nogê na gazie a rêkê na rêcznym :)
jakies inne propozycje?

DSG jest do takich rzeczy, szybkie jak cholera...
oby to na 3 bieg nie wpad³o.

Dobra, powiem tak spotka³em kogos kto wie o ssso chozzi.
Jeden taki wpad³ mi do auta i wykreci ponad sekunde lepiej i sie nie wyspowiada³.

Szukaj fachowca, jak jest mo¿liwo¶æ niech poka¿e.

19 Data: Kwiecien 24 2008 23:37:57
Temat: Re: jak szybko ruszyæ ze skrzyni± automatyczn± ?
Autor: P_ablo 


U¿ytkownik "majcher"  napisa³ w wiadomo¶ci

Mam autko z automatyczn± skrzyni± DSG. Nied³ugo wybieram siê na zlocik i
bêd± zawody na 1/4 mili. Jak tu w miarê sprawnie wystartowaæ nie
wyrz±dzaj±c za du¿ej szkody swojej skrzyni.

Trzeba bylo sobie reczniaka kupic!!!
Leniuchy sa przeznaczone dla bywalcow klubu seniora "Przyjaciele"... i dla
uposledzonych ruchowo zon ktore nie potrafia obsluzyc drazka zmiany biegow
;)

Picasso

20 Data: Kwiecien 25 2008 09:11:02
Temat: Re: jak szybko ruszyæ ze skrzyni± automatyczn± ?
Autor: majcher 


U¿ytkownik "P_ablo"  napisa³ w wiadomo¶ci


U¿ytkownik "majcher"  napisa³ w wiadomo¶ci

Mam autko z automatyczn± skrzyni± DSG. Nied³ugo wybieram siê na zlocik i
bêd± zawody na 1/4 mili. Jak tu w miarê sprawnie wystartowaæ nie
wyrz±dzaj±c za du¿ej szkody swojej skrzyni.

Trzeba bylo sobie reczniaka kupic!!!
Leniuchy sa przeznaczone dla bywalcow klubu seniora "Przyjaciele"... i dla
uposledzonych ruchowo zon ktore nie potrafia obsluzyc drazka zmiany biegow
;)
Jakby¶ siê przejecha³ DSG to by¶ zapomnia³ o rêczniaku :)

21 Data: Kwiecien 25 2008 09:41:40
Temat: Re: jak szybko ruszyæ ze skrzyni± automatyczn± ?
Autor: nowy140 


Jakby¶ siê przejecha³ DSG to by¶ zapomnia³ o rêczniaku :)

Skrzynie dsg nie tylko grupy VW w ciagu 10 lat doszczetnie niemal pogrzebia
reczniaki.

22 Data: Kwiecien 25 2008 11:29:31
Temat: Re: jak szybko ruszyæ ze skrzyni± automatyczn± ?
Autor: Massai 

nowy140 nastuka³(-a):


> Jakby¶ siê przejecha³ DSG to by¶ zapomnia³ o rêczniaku :)
>
Skrzynie dsg nie tylko grupy VW w ciagu 10 lat doszczetnie niemal
pogrzebia reczniaki.

IMHO w±tpiê.
Chyba ze potaniej±. Bo jak na razie ma³o kto do³ozy 1/5 czy 1/6 ceny
samochodu za DSG.

Zreszt±... ju¿ zwyk³y automat dla 99% ludzi jest co najmniej
wystarczaj±cy, je¶li chodzi o szybko¶æ zmiany biegu etc.
A IMHO znaaacznie bardziej komfortowy od najlepszej skrzyni manualnej.

Ludzie chc± mieæ automatyczn± klimê, elektrycznie sterowane lusterka
(abstrakcja, ustawia siê raz na x miesiêcy, czasem latami nie tyka),
elektrycznie sterowane szyby, centralne zamki, czujniki deszczu,
samo¶ciemniaj±ce lusterka wsteczne etc. A manualna skrzynia pokutuje
jak jaki¶ anachronizm.

I nadal odsetek samochodów z automatami jest niewielki.
 
--
Pozdro
Massai

23 Data: Kwiecien 25 2008 13:54:17
Temat: Re: jak szybko ruszyæ ze skrzyni± automatyczn± ?
Autor: radxcell 

RadXcell replies to Massai

nowy140 nastuka³(-a):
Jakby¶ siê przejecha³ DSG to by¶ zapomnia³ o rêczniaku :)
Skrzynie dsg nie tylko grupy VW w ciagu 10 lat doszczetnie niemal
pogrzebia reczniaki.
IMHO w±tpiê.
Zreszt±... ju¿ zwyk³y automat dla 99% ludzi jest co najmniej
wystarczaj±cy, je¶li chodzi o szybko¶æ zmiany biegu etc.
A IMHO znaaacznie bardziej komfortowy od najlepszej skrzyni manualnej.
Ludzie chc± mieæ automatyczn± klimê, elektrycznie sterowane lusterka
(abstrakcja, ustawia siê raz na x miesiêcy, czasem latami nie tyka),
dotykam lusterek przy co trzecim parkowaniu. czyli wlasciwie codziennie. :)

ale ja dziwny jestem. mam automat, a moj samochod jest na jednym z 4 zdjec
tytulowych na stronie http://www.streetlegal.org.pl/album.php

pozdr, rdx

--
 ___         ___  __       _ _
| _ \__ _ __| \ \/ /__ ___| | | gg#157002
|   / _` / _` |>  </ _/ -_) | | spamboks na o2peel
|_|_\__,_\__,_/_/\_\__\___|_|_| http://tiny.pl/xfrv

24 Data: Kwiecien 25 2008 14:21:40
Temat: Re: jak szybko ruszyæ ze skrzyni± automatyczn± ?
Autor: mario 

IMHO znaaacznie bardziej komfortowy od najlepszej skrzyni manualnej.


Ludzie chc± mieæ automatyczn± klimê, elektrycznie sterowane lusterka
(abstrakcja, ustawia siê raz na x miesiêcy, czasem latami nie tyka),

oj, nie kazdy tak ma. Moja zona jezdzi wspoluzytkuje ze mna autko i nie wyobrazam sobie jak mielibysmy recznie ustawiac lusterka. Brakuje mi jeszcze jednej rzeczy, pamieci tychze ustawien wraz z ustawieniami fotela :-)

  A manualna skrzynia pokutuje
jak jaki¶ anachronizm.


a tez sie dziwie. Ostatnio dostalem w firmie do testow BMW 120 i tez kurcze bajery, szmery, lusterko sie same przyciemnia a skrzynia archaiczna, bo manualna. :-(

pozdrawiam
mario

25 Data: Kwiecien 25 2008 16:55:58
Temat: Re: jak szybko ruszyæ ze skrzyni± automatyczn± ?
Autor: Michal Jankowski 

"Massai"  writes:

Ludzie chc± mieæ automatyczn± klimê, elektrycznie sterowane lusterka
(abstrakcja, ustawia siê raz na x miesiêcy, czasem latami nie tyka),
elektrycznie sterowane szyby, centralne zamki, czujniki deszczu,
samo¶ciemniaj±ce lusterka wsteczne etc. A manualna skrzynia pokutuje
jak jaki¶ anachronizm.

Lusterka przestawiam do parkowania.
Do prawej korbki od szyby nie siegalem.
Centralny zamek jest bardzo wygodny.

Klimy nie mam.

Nastepny juz moze bedzie z klima.

A jeszcze nastepny pewnie moglby byc automat, ale na razie stosunek
kosztow do zysku jest marny.

  MJ

26 Data: Kwiecien 25 2008 10:26:36
Temat: Re: jak szybko ruszyæ ze skrzyni± automatyczn± ?
Autor: P_ablo 


U¿ytkownik "majcher"  napisa³ w wiadomo¶ci



Jakby¶ siê przejecha³ DSG to by¶ zapomnia³ o rêczniaku :)


Tez jestem ciekaw jak to chodzi, musze sie wybrac do salonu potestowac.
Do tej pory mialem doswiadczenia ze skrzynkami Mercedesa, Chryslera,
Renault, Toyoty (Lexus) i  VW (Passat W8) - zadna nie byla w stanie
konkurowac z reczniakami. Mimo, ze skrzynki ZF montowane w BMW sa jednymi z
lepszych, niestety tez sa generalnie do kitu - dla mnie zbyt dlugo
zastanawiaja sie przy kickdownie.
Najgorsze z wymienionych byly w Chryslerze i Renault.

Picasso

27 Data: Kwiecien 25 2008 14:13:00
Temat: Re: jak szybko ruszyæ ze skrzyni± automatyczn± ?
Autor: nowy140 


Tez jestem ciekaw jak to chodzi, musze sie wybrac do salonu potestowac.
Do tej pory mialem doswiadczenia ze skrzynkami Mercedesa, Chryslera,
Renault, Toyoty (Lexus) i  VW (Passat W8) - zadna nie byla w stanie
konkurowac z reczniakami.

DSG jako naklada na reczna skrzynie - no prawie - chodzi jednak inaczej niz
konwertory.
ps
pod jakim wzgledem przegrywaly z recznymi? Softem? Bo tylko wybor biegu to
chyba mozna jescze zrobic lepiej recznie. jak zmieniasz biegi szybciej i
plynniej niz automaty co o nich piszesz to 'szacun'!!!

28 Data: Kwiecien 25 2008 23:02:45
Temat: Re: jak szybko ruszyæ ze skrzyni± automatyczn± ?
Autor: P_ablo 


U¿ytkownik "nowy140"  napisa³ w wiadomo¶ci


ps
pod jakim wzgledem przegrywaly z recznymi? Softem? Bo tylko wybor biegu to
chyba mozna jescze zrobic lepiej recznie. jak zmieniasz biegi szybciej i
plynniej niz automaty co o nich piszesz to 'szacun'!!!


Moze zle to napisalem, chodzi mi bardziej o to, ze masz wieksza wladze nad
samochodem. Nie ma problemu przy normalnej/spokojnej miejskiej jezdzie.
Niestety kiedy musisz wykonac nagly manewr wyprzedzania na trasie czy wbic
sie na sasiedni pas w luke dlugosci niewiele wiekszej od wlasnego samochodu
zaczyna byc problem. Reakcja na kickdowna jest zbyt wolna a kiedy popuscisz
gaz i znowu go wcisniesz nigdy do konca nie wiesz co zrobi skrzynia.  Mam
porownanie bo jezdze swoim z manualna i zonki z automatyczna, zawsze gdy
wsiadam do swojego auta czuje ta roznice - byc moze tez dlatego, ze moje
auto ma prawie 3 x wieksza moc od zony samochodu...
Tiptronic to juz zupelna porazka - wie o tym kazdy kto probowal poszalec na
tym wynalazku. Kiedy wkleszczasz bieg w recznej skrzyni dokladnie wiesz
kiedy mozesz puscic sprzeglo i wcisnac gaz.

Picasso

29 Data: Kwiecien 26 2008 11:16:51
Temat: Re: jak szybko ruszyæ ze skrzyni± automatyczn± ?
Autor: Boombastic 

Moze zle to napisalem, chodzi mi bardziej o to, ze masz wieksza wladze nad samochodem. Nie ma problemu przy normalnej/spokojnej miejskiej jezdzie.
[cut]

To siê przejed¼ ze skrzyni± typu DSG, a nie planetarn±. Manual to ju¿ przesz³o¶æ, nie jeste¶ w stanie tak szybko zmieniac biegów.

30 Data: Kwiecien 27 2008 22:25:42
Temat: Re: jak szybko ruszyæ ze skrzyni± automatyczn± ?
Autor: P_ablo 


U¿ytkownik "Boombastic"  napisa³ w
wiadomo¶ci


To siê przejed¼ ze skrzyni± typu DSG, a nie planetarn±. Manual to ju¿
przesz³o¶æ, nie jeste¶ w stanie tak szybko zmieniac biegów.

Niestety jedyna sluszna marka wprowadzila dopiero w zeszlym miesiacu i
narazie tylko w M3... pozostaja testy w szmelcwagenie ...

Picasso

31 Data: Kwiecien 26 2008 12:54:36
Temat: Re: jak szybko ruszyæ ze skrzyni± automatyczn± ?
Autor: Massai 

P_ablo nastuka³(-a):


U¿ytkownik "nowy140"  napisa³ w wiadomo¶ci

>
> ps
> pod jakim wzgledem przegrywaly z recznymi? Softem? Bo tylko wybor
> biegu to chyba mozna jescze zrobic lepiej recznie. jak zmieniasz
> biegi szybciej i plynniej niz automaty co o nich piszesz to
> 'szacun'!!!
>

Moze zle to napisalem, chodzi mi bardziej o to, ze masz wieksza
wladze nad samochodem. Nie ma problemu przy normalnej/spokojnej
miejskiej jezdzie. Niestety kiedy musisz wykonac nagly manewr
wyprzedzania na trasie

Zak³ad?
Nag³a potrzeba wyprzedzania, albo inaczej, bo to trochê durnowate, taka
"nag³a potrzeba wyprzedzania", bo niby kiedy. Wiêc inaczej: nag³a
potrzeba gwa³townego przyspieszenia w trakcie wyprzedzania. Co¶
wyskoczy³o, trzeba wiaæ.

Ja z moj± biedn±, durnowat± (bo trudno j± nazwaæ inteligentn±) star±
4-robiegow± planetarn± skrzyni± automatyczn±, i ty z manualem.
Jedziemy 90, wyprzedzaj±c wlok±cego siê tira.
Ja wciskam po prostu gaz do dechy, nie my¶l±c o redukcji, tylko
cyrklujê przytulaj±c siê do wyprzedzanego. Samochód robi redukcjê
pyk-pyk na dwójkê, ma ju¿ ponad 5 tysiêcy obrotów, bzyk doci±ga do
6300, mam na blacie ju¿ 110, pyk trójka - jakie¶ 4000-4200, bzyk
ci±gnie do 6300 - 6500 i mam ju¿ jakie¶ 140-150 km/h i dawno tira
min±³em.

Zak³ad ¿e nie zrobisz tak szybko redukcji wtrafiaj±c siê w obroty tak
aby nie przyhamowaæ silnikiem samochodu? Jak bêdziesz mia³ czas, to
tak, wyczujesz, ale na szybko - nie ma szans, chyba ¿e jeste¶ kierowc±
rajdowym i nie s±dzê ¿eby¶ mia³ skrzyniê k³ow±.

Nawet g³upi start ze ¶wiate³ do 100 km/h zrobiê szybciej. Na pocz±tku
mi odjedziesz ciut, bo ruszê równomiernie oszczêdzaj±c skrzyniê. Albo i
nie odjedziesz, jak nie strzelisz ze sprzêg³a.

Tyle ¿e potem - gaz do dechy, i nawet prosty automat zmieni bieg
szybciej ni¿ ogromna wiêkszo¶æ zwyk³ych kierowców.

Jedyna sytuacja gdzie to co mówisz teoretycznie ma miejsce - jadê za
tirem i luka miêdzy nadje¿d¿aj±cymi jest a¿ tak ma³a ¿e nie ma czasu na
redukcjê w trakcie wyprzedzania, tylko trzeba od razu ¶mign±æ.
Teoretycznie - bo:
a) ja akurat takiej luki w ogóle nie bêdê próbowa³ wykorzystaæ - za
du¿e ryzyko jak dla mnie, minimalny b³±d w ocenie prêdko¶ci
nadje¿d¿aj±cych, lekkie przyspieszenie wyprzedzanego tira i jeste¶my w
dupie. A dok³adniej w rowie, bo chyba wolê rów ni¿ czo³ówê.
b) gdyby jednak mi odbi³o, ¿eby tak pojechaæ, to nawet prostych
automatach mo¿na wy³±czyæ nadbieg, skrzynia przestawi siê na 3 bieg i
wio koniku. A ja akurat mam jeszcze mo¿liwo¶c zmiany sekwencyjnej, wiêc
przestawiê sobie na ten tryb, wbijê 3 i pojadê.


czy wbic sie na sasiedni pas w luke dlugosci
niewiele wiekszej od wlasnego samochodu zaczyna byc problem. Reakcja
na kickdowna jest zbyt wolna a kiedy popuscisz gaz i znowu go
wcisniesz nigdy do konca nie wiesz co zrobi skrzynia.  Mam porownanie
bo jezdze swoim z manualna i zonki z automatyczna, zawsze gdy wsiadam
do swojego auta czuje ta roznice - byc moze tez dlatego, ze moje auto
ma prawie 3 x wieksza moc od zony samochodu...

Byæ mo¿e to jest w³asnie problem - bo jecha³e¶ samochodem za s³abym na
automat. I automat musia³ wykorzystywaæ wszystko co mo¿e daæ silnik.
Ja siê przekona³em do automatów przy starym 15-letnim nissanie ze 150
konnym silnikiem.
Tak siê g³upio sk³ada ¿e mam teraz 3 samochody, tego nissana, rovera
manuala 160KM, i chryslera automata 200KM.

I zdecydowanie najgorzej mi siê je¼dzi tym manualem - mimo ¿e
automatami wo¿ê siê dopiero od roku, wcze¶niej przez 10 lat tylko
manuale.

Chrysler mimo ¿e w miarê nowy (przynajmniej w porównaniu, bo ma juz 5
lat ;-) ), ma gorzej zestrojon± skrzyniê od tego starego nissana...
klasa w sama dla siebie... no ale strasznie lubiê pracê tej V6 w
chryslerze.

Tiptronic to juz
zupelna porazka - wie o tym kazdy kto probowal poszalec na tym
wynalazku. Kiedy wkleszczasz bieg w recznej skrzyni dokladnie wiesz
kiedy mozesz puscic sprzeglo i wcisnac gaz.

Bo tiptronic nie s³u¿y imho do normalnej jazdy, tylko do wymuszenia
konkretnego biegu w danej konkretnej sytuacji, z ew. mo¿liwo¶ci±
wrzucenia wy¿szego gdy ju¿ siêgamy czerwonego pola.
Dla mnie przynajmniej "rêczna" zmiana biegów czasie jazdy automatem
jest nienaturalna, lewa noga mi skacze do sprzêg³a, prawa kombinuje z
gazem ¿eby obroty dopasowaæ, i wszystko siê pier... hm ciutkê chrzani.
Mo¿na, jak siê to robi w czasie spokojnej jazdy - tylko po co, do
spokojnej jazdy tryb D jest najlepszy ;-)
 
--
Pozdro
Massai

32 Data: Kwiecien 26 2008 15:21:35
Temat: Re: jak szybko ruszyæ ze skrzyni± automaty czn± ?
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Massai,

Saturday, April 26, 2008, 2:54:36 PM, you wrote:

[...]

Ja z moj± biedn±, durnowat± (bo trudno j± nazwaæ inteligentn±) star±
4-robiegow± planetarn± skrzyni± automatyczn±, i ty z manualem.
Jedziemy 90, wyprzedzaj±c wlok±cego siê tira.
Ja wciskam po prostu gaz do dechy, nie my¶l±c o redukcji, tylko
cyrklujê przytulaj±c siê do wyprzedzanego. Samochód robi redukcjê
pyk-pyk na dwójkê,

A to w samochodach z rêczn± skrzyni± jest zakaz redukowania biegu
przed wyprzedzaniem?

ma ju¿ ponad 5 tysiêcy obrotów, bzyk doci±ga do
6300, mam na blacie ju¿ 110, pyk trójka - jakie¶ 4000-4200, bzyk
ci±gnie do 6300 - 6500 i mam ju¿ jakie¶ 140-150 km/h i dawno tira
min±³em.
Zak³ad ¿e nie zrobisz tak szybko redukcji wtrafiaj±c siê w obroty tak
aby nie przyhamowaæ silnikiem samochodu?

Dlaczego mia³bym przyhamowywaæ przy redukcji? Nie po to redukujê, ¿eby
hamowaæ.

[...]

Nawet g³upi start ze ¶wiate³ do 100 km/h zrobiê szybciej. Na pocz±tku
mi odjedziesz ciut, bo ruszê równomiernie oszczêdzaj±c skrzyniê. Albo i
nie odjedziesz, jak nie strzelisz ze sprzêg³a.

Dziwne, ¿e zazwyczaj samochody produkowane w dwóch wersjach maj± czas
do 100 d³u¿szy przy skrzyni automatycznej.

Tyle ¿e potem - gaz do dechy, i nawet prosty automat zmieni bieg
szybciej ni¿ ogromna wiêkszo¶æ zwyk³ych kierowców.

I co z tego, skoro prze³o¿enia w automatach s± zbyt d³ugie (z
niewielkimi i chwalebnymi wyj±tkami).

[...]

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :)

33 Data: Kwiecien 26 2008 14:39:54
Temat: Re: jak szybko ruszyæ ze skrzyni± automatycznsSA/
Autor: Massai 

RoMan Mandziejewicz nastuka³(-a):

Hello Massai,

Saturday, April 26, 2008, 2:54:36 PM, you wrote:

[...]

> Ja z moj± biedn±, durnowat± (bo trudno j± nazwaæ inteligentn±) star±
> 4-robiegow± planetarn± skrzyni± automatyczn±, i ty z manualem.
> Jedziemy 90, wyprzedzaj±c wlok±cego siê tira.
> Ja wciskam po prostu gaz do dechy, nie my¶l±c o redukcji, tylko
> cyrklujê przytulaj±c siê do wyprzedzanego. Samochód robi redukcjê
> pyk-pyk na dwójkê,

A to w samochodach z rêczn± skrzyni± jest zakaz redukowania biegu
przed wyprzedzaniem?

No to¿ opisa³em taki przypadek w tej samej czêsci postu. I rozwi±zanie
w automacie.
A opisywana tu sytuacja dotyczy "nag³ej potrzeby przyspieszenia w
trakcie wyprzedzania".
Zawsze redukujesz przed wyprzedzaniem? Przeca nie. Wyprzedzasz
normalnie, nie redukuj±c, i W TRAKCIE wyprzedzania okazuje siê ze
musisz siê pospieszyæ.


> ma ju¿ ponad 5 tysiêcy obrotów, bzyk doci±ga do
> 6300, mam na blacie ju¿ 110, pyk trójka - jakie¶ 4000-4200, bzyk
> ci±gnie do 6300 - 6500 i mam ju¿ jakie¶ 140-150 km/h i dawno tira
> min±³em.
> Zak³ad ¿e nie zrobisz tak szybko redukcji wtrafiaj±c siê w obroty
> tak aby nie przyhamowaæ silnikiem samochodu?

Dlaczego mia³bym przyhamowywaæ przy redukcji? Nie po to redukujê, ¿eby
hamowaæ.

Ty mo¿e nie.
Tylko ja twierdzê ¿e ogromna wiêkszo¶æ kierowców w sytuacji stresowej,
gdy musza siê spieszyæ i nagle zredukowaæ nie dopasuj± obrotów do
ni¿szego biegu i prêdko¶ci.
Odruchowo sprzeg³o i noga z gazu, bieg, w tym czasie silnik ju¿ ma
obroty oko³o 1000, albo i ja³owe, puszcza sprzeg³o i naciska gaz, i
dupa, silnik nie zd±¿y³ siê wkrêciæ na te 4000 tysi±ce. I mamy ¿abê na
drodze.

Po prostu IMHO w ogromnej wiêkszo¶ci przypadków automat zredukuje
szybciej i p³ynniej ni¿ kierowca. Szczególnie w sytuacji nag³ej.


[...]

> Nawet g³upi start ze ¶wiate³ do 100 km/h zrobiê szybciej. Na
> pocz±tku mi odjedziesz ciut, bo ruszê równomiernie oszczêdzaj±c
> skrzyniê. Albo i nie odjedziesz, jak nie strzelisz ze sprzêg³a.

Dziwne, ¿e zazwyczaj samochody produkowane w dwóch wersjach maj± czas
do 100 d³u¿szy przy skrzyni automatycznej.

Hehe, tylko jest jedna drobna ró¿nica.
Aby zrobiæ ten czas na manualnej, trzeba sprawnego kierowcy, który
bêdzie potrafi³ szybko mieszaæ biegami, pilnuj±c obrotów.
Na 1/4 mili montuj± sobie lampki ¿eby w odpowiednim momencie zmieniæ
bieg. Bo na s³uch czy nawet obrotomierz jest trudniej - trzeba pamiêtaæ
dla którego biegu kiedy zmieniaæ, kiedy wy¿szy bieg bêdzie ju¿ mocny na
tyle ze siê op³aci go wrzuciæ zamiast ci±gn±æ do redline.
A w przypadku automatu - ten minimalny czas wykrêci ci ka¿dy, bo jest
to debilnie proste - gaz do dechy i trzymamy siê kierownicy. Wszystko
robi za ciebie komputer skrzyni.

No jeszcze jedno - z tak± np. DSG to maj± krótsze czasy ni¿ z manualem,
zreszt± chodzi³ taki filmik z Japoñczykiem w Golfie, zawodowcem, który
z DSG robi³ lepsze czasy. Ale to oczywi¶cie DSG.


> Tyle ¿e potem - gaz do dechy, i nawet prosty automat zmieni bieg
> szybciej ni¿ ogromna wiêkszo¶æ zwyk³ych kierowców.

I co z tego, skoro prze³o¿enia w automatach s± zbyt d³ugie (z
niewielkimi i chwalebnymi wyj±tkami).

I dodatkowo - straty na skrzyni automatycznej s± wiêksze.
Ale - mimo wszystko i tak uwa¿am ¿e przeciêtny kierowca, który pozna³
choæ trochê funkcje automatu (i nie pyta "a do czego ten guziczek"),
szybciej i bezpieczniej sobie poradzi w trudnej sytuacji ni¿ przeciêtny
kierowca z manualem.
Ba, jest wielu, którzy w ogóle nie znaj± pojêcia redukcji...

--
Pozdro
Massai

34 Data: Kwiecien 26 2008 16:55:25
Temat: Re: jak szybko ruszyæ ze skrzyni± automaty czn± ?
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Massai,

Saturday, April 26, 2008, 4:39:54 PM, you wrote:

Ja z moj± biedn±, durnowat± (bo trudno j± nazwaæ inteligentn±) star±
4-robiegow± planetarn± skrzyni± automatyczn±, i ty z manualem.
Jedziemy 90, wyprzedzaj±c wlok±cego siê tira.
Ja wciskam po prostu gaz do dechy, nie my¶l±c o redukcji, tylko
cyrklujê przytulaj±c siê do wyprzedzanego. Samochód robi redukcjê
pyk-pyk na dwójkê,
A to w samochodach z rêczn± skrzyni± jest zakaz redukowania biegu
przed wyprzedzaniem?
No to¿ opisa³em taki przypadek w tej samej czêsci postu. I rozwi±zanie
w automacie.
A opisywana tu sytuacja dotyczy "nag³ej potrzeby przyspieszenia w
trakcie wyprzedzania".
Zawsze redukujesz przed wyprzedzaniem?

Oczywi¶cie. Chyba, ¿e jadê z prêdko¶ci± wy¿sz± ni¿ 150 km/h.
Rzeczywiste, nie licznikowe - bo wtedy nie mam ju¿ do czego redukowaæ.
Ale te¿ nie mam potrzeby gwa³townego przy¶pieszania.

Przeca nie. Wyprzedzasz normalnie, nie redukuj±c,

Uwa¿am za wyj±tkowo nierozs±dne przystêpowanie do wyprzedzania bez
redukcji. To najniebezpieczniejszy manewr i trzeba wykonaæ go
najsprawniej. Temu s³u¿y redukcja.

i W TRAKCIE wyprzedzania okazuje siê ze musisz siê pospieszyæ.

Wywód bez sensu - wyprzedzam po redukcji i mam do dyspozycji mo¿liwie
najwy¿sze przy danej prêdko¶ci przy¶pieszenie. Twoja skrzynia musi
chwilê siê zastanowiæ ju¿ w trakcie przy¶pieszania, ¿eby zredukowaæ. A
szybka zmiana biegu nie umozliwia wzrostu prêdko¶ci obrotowej silnika
na tyle, ¿eby w³a¶nie w automacie nie dosz³o do lekkiego
przyhamowania. Tak, wiem - nowsze automaty robi± to ju¿ zgrabniej.

[...]

I co z tego, skoro prze³o¿enia w automatach s± zbyt d³ugie (z
niewielkimi i chwalebnymi wyj±tkami).
I dodatkowo - straty na skrzyni automatycznej s± wiêksze.
Ale - mimo wszystko i tak uwa¿am ¿e przeciêtny kierowca, który pozna³
choæ trochê funkcje automatu (i nie pyta "a do czego ten guziczek"),
szybciej i bezpieczniej sobie poradzi w trudnej sytuacji ni¿ przeciêtny
kierowca z manualem.
Ba, jest wielu, którzy w ogóle nie znaj± pojêcia redukcji...

Ale to s± kapelusznicy a nie kierowcy.

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :)

35 Data: Kwiecien 26 2008 17:10:40
Temat: Re: jak szybko ruszyæ ze skrzyni± automatyczn± ?
Autor: Boombastic 

Ja z moj± biedn±, durnowat± (bo trudno j± nazwaæ inteligentn±) star±
4-robiegow± planetarn± skrzyni± automatyczn±, i ty z manualem.
Jedziemy 90, wyprzedzaj±c wlok±cego siê tira.
Ja wciskam po prostu gaz do dechy, nie my¶l±c o redukcji, tylko
cyrklujê przytulaj±c siê do wyprzedzanego. Samochód robi redukcjê
pyk-pyk na dwójkê, ma ju¿ ponad 5 tysiêcy obrotów, bzyk doci±ga do
6300, mam na blacie ju¿ 110, pyk trójka - jakie¶ 4000-4200, bzyk
ci±gnie do 6300 - 6500 i mam ju¿ jakie¶ 140-150 km/h i dawno tira
min±³em.

Dobra, dobra, mo¿esz takie rzeczy opisywaæ ludziom co nigdy nie mieli do czynienia z automatami, a rzeczywisto¶æ jest nieco inna. Aby zrobic taki manewr musisz miec miejsce i byæ zdecydowanym na wyprzedzanie, bo redukuj±c bieg zaczynasz przyspieszac, bo wciskasz peda³ gazu. Jak masz miejsce to OK, lecisz i ró¿nica jest znikoma. Jak nie masz to ju¿ jest gorzej, bo redukcja jest jak ju¿ jeste¶ w trakcie wyprzedzania, a w manualu mozesz zredukowac bieg nie przyspieszaj±c. No i sama charakterystyka skrzyni - straty na sprzêgle oraz d³u¿sze biegi dzia³aj± na niekorzy¶æ planetarki.

Tyle ¿e potem - gaz do dechy, i nawet prosty automat zmieni bieg
szybciej ni¿ ogromna wiêkszo¶æ zwyk³ych kierowców.

Owszem, ale na d³ugi bieg, a to jest róznica. Dlatego 4 biegowe planetarki to ju¿ prehistoria. Jeszcze w autach z mocnymi silnikami ró¿nica nie bêdzie a¿ tak widoczna, w s³abszych - ju¿ niestety tak. Ale skoro coraz wiêcej producentów decyduje sie wprowadzaæ skrzynie typu DSG to ja siê ciesze, bo dla mnie to jest idealne po³aczenie szybkiej i bezstratnej zmiany biegów z wygod±.

36 Data: Kwiecien 28 2008 06:10:39
Temat: Re: jak szybko ruszyæ ze skrzyni± automatyczn± ?
Autor: Massai 

Boombastic nastuka³(-a):

> Ja z moj± biedn±, durnowat± (bo trudno j± nazwaæ inteligentn±) star±
> 4-robiegow± planetarn± skrzyni± automatyczn±, i ty z manualem.
> Jedziemy 90, wyprzedzaj±c wlok±cego siê tira.
> Ja wciskam po prostu gaz do dechy, nie my¶l±c o redukcji, tylko
> cyrklujê przytulaj±c siê do wyprzedzanego. Samochód robi redukcjê
> pyk-pyk na dwójkê, ma ju¿ ponad 5 tysiêcy obrotów, bzyk doci±ga do
> 6300, mam na blacie ju¿ 110, pyk trójka - jakie¶ 4000-4200, bzyk
> ci±gnie do 6300 - 6500 i mam ju¿ jakie¶ 140-150 km/h i dawno tira
> min±³em.

Dobra, dobra, mo¿esz takie rzeczy opisywaæ ludziom co nigdy nie mieli
do czynienia z automatami, a rzeczywisto¶æ jest nieco inna. Aby
zrobic taki manewr musisz miec miejsce i byæ zdecydowanym na
wyprzedzanie, bo redukuj±c bieg zaczynasz przyspieszac, bo wciskasz
peda³ gazu.

O ile zdecydujê siê na redukcjê kickdownem przed rozpocz±ciem
wyprzedzania - wtedy wszystko co piszesz siê zgadza. I jest
beznadziejnie, bo: zostawiam sobie miejsce na redukcjê na swoim pasie,
i muszê idealnie zgraæ wyprzedzanie z redukcj±.

Ale ja opisywa³em sytuacjê ¿e ju¿ jestem na lewym pasie, i widzê ze
bêdzie trudno zd±¿yc przed nadje¿d¿aj±cymi. I dopiero redukujê.

Gdy chcê zrobiæ redukcjê przed wyprzedzaniem, to w zale¿no¶ci o typu
skrzyni wy³±czam nadbieg, albo w³±czam D3, albo prze³±czam siê na
sekwencyjn± zmianê i ustawiam bieg który mi pasuje.

Po prostu - automatem mo¿na zrobiæ PRAWIE to samo co manualem, tylko
trzeba znaæ jego funkcje. Nie wymaga to umiejêtno¶ci, tylko zwyczajnie
poczytania instrukcji.

Przy braku sekwencji, jedyny problem pojawia siê kiedy chcê skoczyæ
przy relatywnie niewielkiej prêdko¶ci - tak ¿e potrzebny jest 2 bieg na
pocz±tku. D2 nic nie pomaga, w wiêkszo¶ci skrzyñ ten tryb s³u¿y do
wyeliminowania 1. biegu przy ruszaniu, np. na ¶niegu.

Jak masz miejsce to OK, lecisz i ró¿nica jest znikoma.
Jak nie masz to ju¿ jest gorzej, bo redukcja jest jak ju¿ jeste¶ w
trakcie wyprzedzania, a w manualu mozesz zredukowac bieg nie
przyspieszaj±c. No i sama charakterystyka skrzyni - straty na
sprzêgle oraz d³u¿sze biegi dzia³aj± na niekorzy¶æ planetarki.

I to jest fakt, tylko imho kompensowany z naddatkiem szybsz± dla
zwyk³ego kierowcy zmian± biegu.


> Tyle ¿e potem - gaz do dechy, i nawet prosty automat zmieni bieg
> szybciej ni¿ ogromna wiêkszo¶æ zwyk³ych kierowców.

Owszem, ale na d³ugi bieg, a to jest róznica. Dlatego 4 biegowe
planetarki to ju¿ prehistoria. Jeszcze w autach z mocnymi silnikami
ró¿nica nie bêdzie a¿ tak widoczna, w s³abszych - ju¿ niestety tak.

Zdefiniuj s³abszy...
Fakt - obydwa moje automaty maj± ponad 150 koni, i dla mnie jest to
wystarczaj±ca moc do w pe³ni swobodnej jazdy.

Raz jecha³em smartem, tam jest jaki¶ pó³automat, i to co bola³o to
dramatycznie powolna zmiana biegu. Bardziej bola³o ni¿ silnik o mocy
40-paru koni.

--
Pozdro
Massai

37 Data: Kwiecien 28 2008 00:49:20
Temat: Re: jak szybko ruszyæ ze skrzyni± automatyczn± ?
Autor: P_ablo 


U¿ytkownik "Massai"  napisa³ w wiadomo¶ci




Byæ mo¿e to jest w³asnie problem - bo jecha³e¶ samochodem za s³abym na
automat. I automat musia³ wykorzystywaæ wszystko co mo¿e daæ silnik.
Ja siê przekona³em do automatów przy starym 15-letnim nissanie ze 150
konnym silnikiem.
Tak siê g³upio sk³ada ¿e mam teraz 3 samochody, tego nissana, rovera
manuala 160KM, i chryslera automata 200KM.


Nie chce mi sie zanadto rozpisywac ale troche czarujesz z tymi swoimi "pyk".
Zony auto to Chrysler Town&Country 3,8 l z 2005 r i niestety ale skrzynka
chodzi prawie identycznie jak w starym Chryslerze T&C z 1996 r - ociezale.
Tak czy inaczej do wygibasow na drodze nie ma jak naped na tyl i reczna
skrzynia.

Automatyczna skrzynia ma niewatpliwe zalety ale niestety ma tez wady...
- wieksze straty
- wieksze spalanie
- drozsze naprawy w wypadku awarii
- no i niestety ale znacznie gorzej znosza zle traktowanie czyli awaryjnosc
Jednego roku mialem 2 Renault Scenic, najpierw 1,6 a pozniej 2,0 i w obu
bylem zmuszony robic drogie remonty - circa 2 kzl :( Kiedy w (kupionym po
drugim scenicu) Chryslerze skrzynia przelaczala sie w tryb awaryjny przy +20
chcialem pozegnac automaty na zawsze, na szczescie pomogla wymiana oleju z
filtrem i domontowanie dodatkowej chlodnicy oleju.

Picasso

38 Data: Kwiecien 28 2008 06:27:37
Temat: Re: jak szybko ruszyæ ze skrzyni± automatyczn± ?
Autor: Massai 

P_ablo nastuka³(-a):


U¿ytkownik "Massai"  napisa³ w wiadomo¶ci



>
> Byæ mo¿e to jest w³asnie problem - bo jecha³e¶ samochodem za s³abym
> na automat. I automat musia³ wykorzystywaæ wszystko co mo¿e daæ
> silnik.  Ja siê przekona³em do automatów przy starym 15-letnim
> nissanie ze 150 konnym silnikiem.
> Tak siê g³upio sk³ada ¿e mam teraz 3 samochody, tego nissana, rovera
> manuala 160KM, i chryslera automata 200KM.
>

Nie chce mi sie zanadto rozpisywac ale troche czarujesz z tymi swoimi
"pyk". Zony auto to Chrysler Town&Country 3,8 l z 2005 r i niestety
ale skrzynka chodzi prawie identycznie jak w starym Chryslerze T&C z
1996 r - ociezale. Tak czy inaczej do wygibasow na drodze nie ma jak
naped na tyl i reczna skrzynia.

Hm, mam sebringa z 2002 i tam skrzynia podej¿ewam ¿e jest bardzo
podobna, o ile nie taka sama.
I skrzynka nie chodzi ociê¿ale. Zmiana biegu kiedy samochód postanowi
to zrobiæ jest - nie przesadzaj±c - b³yskawiczna. Trwa w³asnie tyle co
"pyk". Mo¿e mam zani¿one standardy, bo z manualem rzadko sie szarpiê,
¿eby jak najszybciej zmieniæ.

Oczywi¶cie, jest opó¼nienie pomiêdzy decyzj± kierowcy np. o kickdownie
a zmian± - tym niemniej wydaje mi siê ¿e to opó¼nienie jest trochê
demonizowane. W manualu ten czas siê wydaje krótszy, bo CO¦ robimy w
tym czasie, sprzêg³o, ruch d¼wigni±, sprzêg³o, gaz - to wszystko te¿
zabiera czas. A oceniaj±c sprawno¶æ przyspieszania, nie mo¿na
zapominaæ, ¿e w czasie kiedy w manualu siê toczymy, bo sprzêg³o
wci¶niête, automat jeszcze my¶li, ale napêdzaj±c samochód na tym
wy¿szym biegu.


Automatyczna skrzynia ma niewatpliwe zalety ale niestety ma tez
wady...  - wieksze straty
- wieksze spalanie
- drozsze naprawy w wypadku awarii
- no i niestety ale znacznie gorzej znosza zle traktowanie czyli
awaryjnosc Jednego roku mialem 2 Renault Scenic, najpierw 1,6 a
pozniej 2,0 i w obu bylem zmuszony robic drogie remonty - circa 2 kzl
:( Kiedy w (kupionym po drugim scenicu) Chryslerze skrzynia
przelaczala sie w tryb awaryjny przy +20 chcialem pozegnac automaty
na zawsze, na szczescie pomogla wymiana oleju z filtrem i
domontowanie dodatkowej chlodnicy oleju.

I to wszystko jest prawda.
Znaczy nie mia³em porównania dok³adnie takiego samego samochodu z
manualem i automatem ¿eby oceniæ spalanie, ale benzynowy V6 2.7 w
sebringu z automatem w trasie spala naprawdê niewiele - szczególnie
je¶li je¼dzi siê spokojnie. Ostanio toczy³em siê spokojnie oko³o 100
km/h, i na trasie 170km spali³ mi 7.3 - przynajmniej wed³ug komputera.
¦miesznie ma³o jak na tê pojemno¶æ i moc.
Pewnie, po mie¶cie, deptaj±c - potrafi doj¶c do ¶redniej 13.5-14.

Roverem 2.3 z manualem uda³o mi siê zej¶æ tylko do oko³o 8l.

Dro¿sze naprawy - napewno. Trzeba wymieniaæ olej regularnie, jak
najczê¶ciej - ale nie jest to jaki¶ straszny wydatek, ostatnio za olej
zap³aci³em 100 pln, i wymianê 250 pln. Zmiana oleju co 60 tysiêcy jest
bezpieczna, a ju¿ co 40 - ciut nadmiarowa. Czyli raz na 2-3 lata.
Jak siê posypie, to ju¿ sobie zapowiedzia³em ze nie bêdê naprawia³
tylko wymieniê ;-) Do mojego nowa skrzynka w Stanach kosztuje nieca³e 2
tysi±ce dolarów... Akurat tanio, nie wiem czemu do innych modeli
Chryslera potrafi kosztowaæ do 5k USD.

Co do z³ego traktowania... Dobry kierowca zadba, a zly - w manualu mo¿e
zar¿n±æ silnik, czy te¿ rozwaliæ skrzyniê wbijaj±c dwójkê zamiast 4...

Ale per saldo, automat wychodzi dro¿ej - tego nie negujê.
Tak samo jak samochód z klim±, ale jako¶ ma³o kto p³acze ¿e mu wiêcej
pali przez klimê, czy ¿e trzeba tê klimê serwisowaæ ;-) P³acisz wiêcej
za wygodê.

--
Pozdro
Massai

39 Data: Kwiecien 25 2008 09:39:49
Temat: Re: jak szybko ruszyæ ze skrzyni± automatyczn± ?
Autor: mario 

P_ablo napisa³(a):

U¿ytkownik "majcher"  napisa³ w wiadomo¶ci
Mam autko z automatyczn± skrzyni± DSG. Nied³ugo wybieram siê na zlocik i bêd± zawody na 1/4 mili. Jak tu w miarê sprawnie wystartowaæ nie wyrz±dzaj±c za du¿ej szkody swojej skrzyni.

Trzeba bylo sobie reczniaka kupic!!!
Leniuchy sa przeznaczone dla bywalcow klubu seniora "Przyjaciele"... i dla uposledzonych ruchowo zon ktore nie potrafia obsluzyc drazka zmiany biegow ;)

manuale sa dla murzynow ktorzy maja lapska wyrobione od walenia ...
:-P

pozdrawiam
mario

40 Data: Kwiecien 25 2008 07:47:49
Temat: Re: jak szybko ruszyæ ze skrzyni± automatyczn± ?
Autor: Massai 

P_ablo nastuka³(-a):


U¿ytkownik "majcher"  napisa³ w wiadomo¶ci

> Mam autko z automatyczn± skrzyni± DSG. Nied³ugo wybieram siê na
> zlocik i  bêd± zawody na 1/4 mili. Jak tu w miarê sprawnie
> wystartowaæ nie  wyrz±dzaj±c za du¿ej szkody swojej skrzyni.

Trzeba bylo sobie reczniaka kupic!!!
Leniuchy sa przeznaczone dla bywalcow klubu seniora "Przyjaciele"...
i dla uposledzonych ruchowo zon ktore nie potrafia obsluzyc drazka
zmiany biegow ;)

Picasso

Hm, gdzie ten klub? ¯on± nie jestem, wiêc chyba zacznê bywaæ we
wspomnianym klubie...

--
Pozdro
Massai

41 Data: Kwiecien 25 2008 19:43:35
Temat: Re: jak szybko ruszyæ ze skrzyni± automatyczn± ?
Autor: Mumin 

P_ablo pisze:

Trzeba bylo sobie reczniaka kupic!!!
Leniuchy sa przeznaczone dla bywalcow klubu seniora "Przyjaciele"... i dla uposledzonych ruchowo zon ktore nie potrafia obsluzyc drazka zmiany biegow ;)

Nastêpny m±dry siê wypowiedzia³ w temacie automatów. Rêce opadaj±.


--
Pozdrawiam,
Mumin

42 Data: Kwiecien 25 2008 23:06:01
Temat: Re: jak szybko ruszyæ ze skrzyni± automatyczn± ?
Autor: P_ablo 


U¿ytkownik "Mumin"  napisa³ w wiadomo¶ci


Nastêpny m±dry siê wypowiedzia³ w temacie automatów. Rêce opadaj±.


Powieki tez Ci opadly ?
Nie zauwazyles emotikona?

Picasso

43 Data: Kwiecien 26 2008 20:14:40
Temat: Re: jak szybko ruszyæ ze skrzyni± automatyczn± ?
Autor: Mumin 

P_ablo pisze:

U¿ytkownik "Mumin"  napisa³ w wiadomo¶ci
Nastêpny m±dry siê wypowiedzia³ w temacie automatów. Rêce opadaj±.


Powieki tez Ci opadly ?
Nie zauwazyles emotikona?

Picasso

Emotikon emotikonem, jak kto¶ tak pisze to ¿eby nie wiem ile tych emotikonów by³o po czê¶ci musi mieæ takie zdanie.


--
Pozdrawiam,
Mumin

Re: jak szybko ruszyć ze skrzyni± automatyczn± ?



Grupy dyskusyjne