jecha³ pod prÄ…d
1 | Data: Grudzien 26 2015 16:59:17 |
Temat: jecha³ pod pr±d | |
Autor: PiteR | 71-letni kierowca tico jecha³ pod pr±d. W wyniku zderzenia zmar³. 2 |
Data: Grudzien 26 2015 17:47:22 | Temat: Re: jecha³ pod prÄ…d | Autor: CzesÅ‚aw WiÅ›niak |
71-letni kierowca tico jecha³ pod pr±d. W wyniku zderzenia zmar³. No i.... bêdziemy siê od teraz informowaæ o ka¿dym wypadku? 3 |
Data: Grudzien 26 2015 20:31:26 | Temat: Re: jecha³ pod prÄ…d | Autor: Artur Miller | W dniu 2015-12-26 o 18:56, LEPEK pisze: W dniu 2015-12-26 o 17:47, Czes³aw Wi¶niak pisze: ciê¿ko jechac jednopasmówk± pod pr±d jad±c po prawej stronie (pomijam oczywiste przypadki wjechania przez zakaz wjazdu) mo¿e nie powinno byæ czego¶ takiego jak bezterminowe prawo jazdy? zw³aszcza po przekroczeniu pewnego wieku? a mo¿e z momentem przej¶cia na emeryturê (t± wcze¶niejsz± równie¿) prawko na max 3 lata? potem obowi±zkowe badania lekarskie? ma³olatami ju¿ sie zajêto, czas na seniorów. a. 4 |
Data: Grudzien 26 2015 20:52:52 | Temat: Re: jecha³ pod prÄ…d | Autor: t-1 | W dniu 26.12.2015 o 20:31, Artur Miller pisze: ma³olatami ju¿ sie zajêto, czas na seniorów.Bo aktualnie nie nale¿ysz? Ja natomiast uwa¿am, ¿e raczej nale¿y zaj±æ siê Arturami. http://www.gp24.pl/pomorze/art/4404533,tragiczny-wypadek-pod-szczecinkiem-dwoje-mlodych-ludzi-nie-zyje-zdjecia-wideo,id,t.html 5 |
Data: Grudzien 26 2015 21:31:03 | Temat: Re: jecha³ pod prÄ…d | Autor: Cavallino | W dniu 26.12.2015 o 20:52, t-1 pisze: W dniu 26.12.2015 o 20:31, Artur Miller pisze: Bo czêsto nie s± w stanie prowadziæ samochodu. I w ciemno mo¿na zak³adaæ, ¿e jak kto¶ jedzie pod pr±d, to albo senior nie ogarniaj±cy co siê wokó³ niego dzieje, albo pijany - z tym samym skutkiem. Oba typy kierowców powinny byæ eliminowane. Chyba logiczne, ¿e gdy kto¶ ju¿ nie ogarnia ruchu, nie powinien w nim uczestniczyæ. 6 |
Data: Grudzien 26 2015 22:11:50 | Temat: Re: jecha³ pod prÄ…d | Autor: t-1 | W dniu 26.12.2015 o 21:31, Cavallino pisze: Bo czêsto nie s± w stanie prowadziæ samochodu. Czêsto s± lepsi od ciebie. 7 |
Data: Grudzien 26 2015 22:52:55 | Temat: Re: jecha³ pod prÄ…d | Autor: Artur Miller | W dniu 2015-12-26 o 22:11, t-1 pisze: W dniu 26.12.2015 o 21:31, Cavallino pisze: ale równie czêsto jad± przera¿eni 40/70 blokuj±c ruch, przylepieni nosem do szyby, bo nic nie widz±, reaguj±c odruchowo i kompletnie nieprzewidywalnie. a. 8 |
Data: Grudzien 27 2015 00:32:25 | Temat: Re: jecha³ pod pr±d | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Sat, 26 Dec 2015 22:11:50 +0100, t-1 napisa³(a): W dniu 26.12.2015 o 21:31, Cavallino pisze: No i ci lepsi niech je¿d¿± - szerokiej drogi :) 9 |
Data: Grudzien 27 2015 11:29:24 | Temat: Re: jecha³ pod prÄ…d | Autor: Cavallino | W dniu 26.12.2015 o 22:11, t-1 pisze: W dniu 26.12.2015 o 21:31, Cavallino pisze: Zacznij pisaæ o czymkolwiek, o czym masz pojêcie. PLONK WARNING za pyskowanie. 10 |
Data: Grudzien 27 2015 15:06:56 | Temat: Re: jecha³ pod prÄ…d | Autor: RadoslawF | W dniu 2015-12-27 o 11:29, Cavallino pisze: To mo¿e zastosuj tÄ™ jak¿e mÄ…drÄ… zasadÄ™ do siebie w pierwszejBo czÄ™sto nie sÄ… w stanie prowadzić samochodu. kolejnoÅ›ci. U mnie ostatnio jadÄ…c pod prÄ…d wpad³a w bok mercedesa trzydziestoletnia kobieta. Wedle twojego za³o¿enia w ciemno to seniorka lub pijana. A w rzeczywistoÅ›ci trze¼wa trzydziestolatka. :-) WiÄ™c zanim coÅ› napiszesz zastosuj siÄ™ do proponowanej zasady. Pozdrawiam 11 |
Data: Grudzien 27 2015 17:29:18 | Temat: Re: jecha³ pod prÄ…d | Autor: Artur Miller | W dniu 2015-12-27 o 15:06, RadoslawF pisze: W dniu 2015-12-27 o 11:29, Cavallino pisze: to tez jest grupa podwy¿szonego ryzyka. a. 12 |
Data: Grudzien 27 2015 21:24:41 | Temat: Re: jecha³ pod prÄ…d | Autor: RadoslawF | W dniu 2015-12-27 o 17:29, Artur Miller pisze: Ale nie ta na którÄ… szczeka³ mój przedpisca.To mo¿e zastosuj tÄ™ jak¿e mÄ…drÄ… zasadÄ™ do siebie w pierwszejBo czÄ™sto nie sÄ… w stanie prowadzić samochodu. Inna sprawa to w jakim wieku nie jest siÄ™ w tej grupie ? A mo¿e i p³eć ma znaczenie. Pozdrawiam 13 |
Data: Grudzien 27 2015 21:38:15 | Temat: Re: jecha³ pod prÄ…d | Autor: Artur Miller | W dniu 2015-12-27 o 21:24, RadoslawF pisze: Ale nie ta na którÄ… szczeka³ mój przedpisca. well, jak widzÄ™ jak ktoÅ› coÅ› dziwnego odpier*ala na drodze to w 90% przypadków to albo kobieta albo dziadek 70+. statystyki wypadkowe pewnie sÄ… w roczniku statystycznym, ale nie chce mi siÄ™ grzebać:) a. 14 |
Data: Grudzien 28 2015 00:24:54 | Temat: Re: jecha³ pod pr±d | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Sun, 27 Dec 2015 21:38:15 +0100, Artur Miller napisa³(a): W dniu 2015-12-27 o 21:24, RadoslawF pisze: Statystyki wypadkowe, jak na z³o¶æ, pokazuj± mê¿czyzn przed 39 rokiem ¿ycia którzy niedostosowali prêdko¶ci do warunków jazdy, lub nieust±pili pierwszeñstwa przejazdu. Tyle ¿e jednocze¶nie jest to po prostu grupa która dominuje na drogach jako kieruj±cy. Nie ma ³atwo dostêpnych danych dotycz±cych demografii faktycznie je¿d¿±cych kierowców, wiêc trudno odnie¶æ te dane do faktycznej ilo¶ci wypadków i ofiar powodowanych przez ró¿ne grupy kieruj±cych. 15 |
Data: Grudzien 28 2015 08:02:51 | Temat: Re: jecha³ pod prÄ…d | Autor: Artur Miller | W dniu 2015-12-28 o 00:24, Tomasz Pyra pisze:
no bo trzeba to w³a¶nie odnie¶æ do procentowego udzia³u danej grupy w ca³o¶ci. jaki¶ czas temu szukalem tych danych dla grupy 18-25 i uda³o sie policzyæ, wiêc dane s± dostêpne. mo¿liwe jest te¿, ¿e: 1. wiêkszo¶æ zdarzeñ powodowanych przez seniorów odbywa siê przy tak ma³ej prêdko¶ci, ¿e nie s± zg³aszane na policjê wiêc nie s± ujête w statystykach. 2. zdarzenia takie, z powodu powy¿szego, to w du¿ej czê¶ci "near miss", wiêc w ogóle o nich nie wiadomo, ale wp³ywaj± ogólnie na bezpieczeñstwo 3. zachowania seniorów s± po¶rednimi przyczynami kolizji/wypadków. wtedy np. sprawc± jest ten, który "nie zachowa³ ostro¿no¶ci" a dziadek, po spowodowaniu zamieszania, niczego nie ¶wiadomy, oddala siê w b³ogim poczuciu w³asnej doskona³o¶ci. a. 16 |
Data: Grudzien 29 2015 02:07:57 | Temat: Re: jecha³ pod pr±d | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Mon, 28 Dec 2015 08:02:51 +0100, Artur Miller napisa³(a): W dniu 2015-12-28 o 00:24, Tomasz Pyra pisze: Na pewno jest dostêpne? Bo dostêpna jest owszem populacja, pewnie te¿ ilo¶æ praw jazdy w grupach wiekowych, ale to jeszcze ma³o. Interesuj±ca jest raczej ilo¶æ kilometrów za kierownic± i tego gdzie s± przeje¿d¿ane (teren zabudowany/niezabudowany). A takich danych raczej nie ma. A bez tego, mo¿na do¶æ do bardzo b³êdnych wniosków, bo grupa najstarsza jest to populacja ca³kiem liczna, ale niewielu ma prawo jazdy i samochód, a ci co maj± zazwyczaj je¿d¿± rzadko i niedaleko. Z kolei w grupie 18-25 posiadanie prawo jazdy ma bardzo wielu, ale je¼dzi siê tylko jak rodzic po¿yczy samochód, ewentualnie w wersji bur¿uzayjnej która ma w³asne auto, jak siê akurat znalaz³o w porftelu 50z³ na gaz. Czyli koniec koñców przeciêtny m³ody kierowca rocznie kilometrów robi te¿ ma³o. 1. wiêkszo¶æ zdarzeñ powodowanych przez seniorów odbywa siê przy tak Je¿eli zdarzenie nie trafi³o do statystyk, to znaczy ¿e jego skutki nie by³y powa¿ne. Bo rozmawiamy o wp³ywie na bezpieczeñstwo, a nie tym jak wysokie umiejêtno¶ci kto posiada - to s± do¶æ roz³±czne kryteria. 2. zdarzenia takie, z powodu powy¿szego, to w du¿ej czê¶ci "near miss", Wska¼nikiem bezpieczeñstwa jest ilo¶c zabitych i rannych na drogach i dane o uczestnikach tych wypadków. Bo ju¿ nawet nie ma co mówiæ o kolizjach, bo dane o tych s± zbyt niedok³adne. 3. zachowania seniorów s± po¶rednimi przyczynami kolizji/wypadków. wtedy Pewnie podobna ilo¶æ co dynamicznych i doskonale panuj±cych nad pojazdem kierowców który komu¶ zajechali drogê i pos³ali go do rowu. Rzetelna statystyka bazuje na rzeczywistych danych, a nie gdybaniu i bazowaniu na tym co siê wydaje. 17 |
Data: Grudzien 27 2015 22:31:45 | Temat: Re: jecha³ pod prÄ…d | Autor: Cavallino | W dniu 27.12.2015 o 17:29, Artur Miller pisze: W dniu 2015-12-27 o 15:06, RadoslawF pisze: Po co g... z kibla wyciÄ…gasz? 18 |
Data: Grudzien 30 2015 07:49:10 | Temat: Re: jecha³ pod prÄ…d | Autor: Shrek | On 27.12.2015 17:29, Artur Miller wrote: To mo¿e zastosuj tÄ™ jak¿e mÄ…drÄ… zasadÄ™ do siebie w pierwszej Aj tam - trze¼wa to od razu w grupie podwy¿szonego ryzyka;) A tak na powa¿nie, to kobiety czÄ™sto je¿dzÄ… mu³owato i bez sensu, ale jednak statystycznie bezpieczniej. WiÄ™c bym siÄ™ tak bardzo twojÄ… mÄ™skÄ… jazdÄ… nie zachwyca³:P Shrek. 19 |
Data: Grudzien 27 2015 19:09:26 | Temat: Re: jecha³ pod pr±d | Autor: m4rkiz | "t-1" wrote in message Czêsto s± lepsi od ciebie. nikt nie neguje faktu ze staz za kolkiem robi swoje, ale przed otrzymaniem uprawnien do kierowania przechodzi sie badania lekarskie ktore potwierdzaja zdolnosc do kierowania pojazdami wiek 60-65 lat jest powszechnie uznawany za koniec pelnej zdolnosci do pracy, malo kto umiera ze starosci w pelni wladz umyslowych i bedac calkowicie sprawny fizycznie osoby starsze nierzadko nie przyjmuja do wiadomosci ze nie sa juz tak sprawne jak kilka-kilkanacie lat temu, wiec ze wzgledu na bezpieczenstwo innych uczestnikow ruchu raz na jakis czas (nie wiem jak czesto, nie jestem lekarzem) mozna by potwierdzic ich predyspozycje badajac wzrok i czas reakcji - obecnie pj jest wydawane na maksimum 15 lat? dla wiekszosci mezczyzn oznacza to ze jezeli zrobia badania w dniu przejscia na emeryture to wystarczy im ono do konca zycia... -- http://db.org.pl/ 20 |
Data: Grudzien 28 2015 09:02:17 | Temat: Re: jecha³ pod pr±d | Autor: Pszemol | "t-1" wrote in message W dniu 26.12.2015 o 21:31, Cavallino pisze: My¶lê ¿e kiepski jeste¶ ze statystyki... To, ¿e s± lepsi i nawet czêsto, nie znaczy ¿e grupa wiekowa jako taka nie stanowi wiêkszego ryzyka. 21 |
Data: Grudzien 26 2015 22:33:55 | Temat: Re: jecha³ pod pr±d | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Sat, 26 Dec 2015 20:52:52 +0100, t-1 napisa³(a): W dniu 26.12.2015 o 20:31, Artur Miller pisze: Ale nie chodzi o eliminowanie kierowców ze wzglêdu na wiek, a o to ¿eby w jaki¶ sposób kontrolowaæ ich zdrowie. I raczej nie tylko starych, a wszystkich - tyle ¿e wraz z wiekiem czêstotliwo¶æ badañ powinna siê zwiêkszaæ, tak jak statystycznie zwiêksza siê szybko¶æ podupadania na zdrowiu. Taki podstawowe badania dla kierowców - prosty test na inteligencje sprawdzaj±cy czy delikwent cokolwiek kontaktuje, badanie wzroku, refleksu i motoryki. Nie ¿adne wy¶rubowane kryteria czy nawet jaki¶ super szczelny system. Istotne mo¿e byæ samo to, ¿e kto¶ kto np. powoli traci wzrok móg³by zostaæ o tym u¶wiadomiony. 22 |
Data: Grudzien 26 2015 13:28:05 | Temat: Re: jecha³ pod pr±d | Autor: | W dniu sobota, 26 grudnia 2015 20:31:28 UTC+1 u¿ytkownik Artur Miller napisa³: W dniu 2015-12-26 o 18:56, LEPEK pisze: Widzisz, a mi sie ostatnio zdarzy³o jechac pod pr±d. Co prawda tylko 200-300m ale jednak. Tu masz miejsce: By³o ciemno i nie by³o widaæ tego nakazu jazdy w prawo. A krzaczki zakry³y druga jezdnie... Czasem oznakowanie jednak jest kiepskie... 23 |
Data: Grudzien 26 2015 22:44:26 | Temat: Re: jecha³ pod prÄ…d | Autor: Robert WaÅ„kowski | W dniu 2015-12-26 o 22:28, pisze: Widzisz, a mi sie ostatnio zdarzy³o jechac pod pr±d.Te znaki wydaj± siê staæ za skrzy¿owaniem. Powinny staæ przy lewym kole Seicento. Robert 24 |
Data: Grudzien 27 2015 02:17:12 | Temat: Re: jecha³ pod pr±d | Autor: | W dniu sobota, 26 grudnia 2015 22:44:29 UTC+1 u¿ytkownik Robert Wañkowski napisa³: W dniu 2015-12-26 o 22:28, pisze:Dok³adnie tak. Ty wiesz jak sie zdziwilem ze dwu kierowców naraz na mnie tr±bi³o? Debile jacy¶, tak sobie my¶la³em. Dopiero potem zatrybilem a w domu popatrzylem jak ja to zrobilem. I w sumie winny sie nie czujê mimo ¿e wiem ¿e jecha³em ¼le. 25 |
Data: Grudzien 30 2015 07:54:55 | Temat: Re: jecha³ pod prÄ…d | Autor: Shrek | On 26.12.2015 22:28, wrote: Tu masz miejsce: Zupe³nie inna kategoria - to chyba nawet nie jest droga publiczna. Swego czasu by³a dyskusja o tym czy da siê wjechaæ na autostradê pod pr±d - konkluzja dla mnie by³a taka, ¿e skoro s± tacy zawodnicy to znaczy ¿e siê da. Natomiast jak oni to zrobili to przekracza moje pojmowanie (¶niegu na jezdni nie by³o). Choæ faktycznie walniêcie gigantycznego znaku zakazu wjazdu "ty³ na przód" by nie zaszkodzi³o. Shrek. 26 |
Data: Grudzien 26 2015 21:35:55 | Temat: Re: jecha³ pod pr±d | Autor: PiteR | na ** p.m.s ** Czes³aw Wi¶niak pisze tak:
ty jak uwa¿asz, ja bêdê. O ka¿dym niezwyk³ym. Rozpowiem jeszcze w pracy i wsród znajomych. Mo¿e ochroni to kogo¶ przed debilem wyskakuj±cym nagle z naprzeciwka. -- Piter golf mk2 a jak twój samochód bêdzie je¼dzi³ po 28 latach? 27 |
Data: Grudzien 26 2015 22:27:34 | Temat: Re: jecha³ pod prÄ…d | Autor: CzesÅ‚aw WiÅ›niak |
71-letni kierowca tico jecha³ pod pr±d. W wyniku zderzenia zmar³. Z pewno¶ci± ochroni. Id¼ za ciosem i poinformuj jeszcze wszystkie media, które nie opisa³y i nie pokaza³y tego wypadku:) 28 |
Data: Grudzien 27 2015 08:11:45 | Temat: Re: jecha³ pod pr±d | Autor: PiteR | na ** p.m.s ** Czes³aw Wi¶niak pisze tak:
Ja sram na ciapowate mazgajstwo: dosta³em mandacik, zatrzymali mnie, ojojoj, ta niedobra policja i czy iskra ma homologacjê to nie czytam tego pizdusiowego mamejstwa. A ty nie masz filtrów czy kf? -- Piter golf mk2 a jak twój samochód bêdzie je¼dzi³ po 28 latach? 29 |
Data: Grudzien 26 2015 18:56:51 | Temat: Re: jecha³ pod prÄ…d | Autor: LEPEK | W dniu 2015-12-26 o 17:47, Czes³aw Wi¶niak pisze: No i.... bêdziemy siê od teraz informowaæ o ka¿dym wypadku? Oby by³o ich tak ma³o, ¿eby¶my mogli... A tak ca³kiem powa¿nie, to wraz ze wzrostem liczby kilometrów dwupasmówek chyba wzrasta liczba tego typu wypadków - taka "zmiana cywilizacyjna". Pozdr, -- L E P E K Pruszcz Gdañski no_spam/maupa/poczta/kropka/fm Avensis CDT220 1CDFTV sedan'01 Avensis ADT250 1ADFTV sedan'08 Majesty YP125R SE068 sqter'08 MX-5 II NB FL B6-ZE rdstr'03 30 |
Data: Grudzien 27 2015 16:37:26 | Temat: Re: jecha³ pod pr±d | Autor: antypis |
71-letni kierowca tico jecha³ pod pr±d. W wyniku zderzenia zmar³. Od kiedy Tico to fiat ? W informacji by³o, ¿e to by³ samochód marki fiat. Pawik |