http://moto.onet.pl/1625814,1,sprowadze-audi-bez-akcyzy-8230,artykul.html?node=13
Najciekawsza jest ta czesc:
"Proceder ten spotkał się z ostrym sprzeciwem Związku Dealerów Samochodów,
który wystosował list otwarty do ministra finansów Jacka Rostowskiego w
sprawie nasilającego się zjawiska sprowadzania do Polski samochodów
osobowych, rejestrowanych za granicą jako auta ciężarowe, i unikania w ten
sposób płacenia akcyzy."
No bo w koncu nalezy kupic nowego DUSTERa zamiast uzywanego TOUAREGa. Do
tego nalezy obowiazkowo jezdzic do serwisu aby nie stracic "gwarancji" i dac
sobie wgrac odpowiedni soft aby turbiny nie zepsuc... A w razie padnietych
wtryskiwaczy, przyjac z pokora decyzje o odrzuceniu roszczen z powodu
kiepskiego paliwa sprzedawanego na "polskich" stacjach!
--
Picasso
2 |
Data: Wrzesien 18 2010 07:32:44 |
Temat: Re: juz sie mendom nie podoba... |
Autor: Jurand |
Użytkownik "P_ablo" napisał w wiadomości
http://moto.onet.pl/1625814,1,sprowadze-audi-bez-akcyzy-8230,artykul.html?node=13
Najciekawsza jest ta czesc:
"Proceder ten spotkał się z ostrym sprzeciwem Związku Dealerów Samochodów, który wystosował list otwarty do ministra finansów Jacka Rostowskiego w sprawie nasilającego się zjawiska sprowadzania do Polski samochodów osobowych, rejestrowanych za granicą jako auta ciężarowe, i unikania w ten sposób płacenia akcyzy."
No bo w koncu nalezy kupic nowego DUSTERa zamiast uzywanego TOUAREGa. Do tego nalezy obowiazkowo jezdzic do serwisu aby nie stracic "gwarancji" i dac sobie wgrac odpowiedni soft aby turbiny nie zepsuc... A w razie padnietych wtryskiwaczy, przyjac z pokora decyzje o odrzuceniu roszczen z powodu kiepskiego paliwa sprzedawanego na "polskich" stacjach!
A widziałeś kiedys, jak w praktyce wygląda przerobienie takiego pojazdu na ciężarówkę?
Masz świadomość, jakie wymogi dotyczą pojazdu ciężarowego, żebyś mógł nie płacić akcyzy i żeby NIGDY NIKT się do tego nie doczepił? Ch... Ci po ciężarówce, przerobionej "na sztukę", jak po roku Urząd Celny zweryfikuje ten zakup i klient końcowy zapłaci większą akcyzę, VAT + odsetki + karę.
Jurand.
3 |
Data: Wrzesien 18 2010 10:19:03 | Temat: Re: juz sie mendom nie podoba... | Autor: J.F. |
On Sat, 18 Sep 2010 07:32:44 +0200, Jurand wrote:
http://moto.onet.pl/1625814,1,sprowadze-audi-bez-akcyzy-8230,artykul.html?node=13
A widziałeś kiedys, jak w praktyce wygląda przerobienie takiego pojazdu na
ciężarówkę?
Masz świadomość, jakie wymogi dotyczą pojazdu ciężarowego, żebyś mógł nie
płacić akcyzy i żeby NIGDY NIKT się do tego nie doczepił? Ch... Ci po
ciężarówce, przerobionej "na sztukę", jak po roku Urząd Celny zweryfikuje
ten zakup i klient końcowy zapłaci większą akcyzę, VAT + odsetki + karę.
Czekaj czekaj .. jestes pewien ze delikwent nie wygra w koncu w
sadzie, bo skoro upowazniony przez producenta Audihandel Goerlitz
napisal ze to jest ciezarowka o ladownosci 505kg, to w calej Unii to
obowiazuje.
I jeszcze bym sie wczytal uwaznie w ustawy .. bo chyba akcyzie
samochody ciezarowe nie podlegaja wcale, a nie tylko te ktore maja
ladownosc, rozmiar itp.
J.
4 |
Data: Wrzesien 18 2010 08:22:51 | Temat: Re: juz sie mendom nie podoba... | Autor: Andrzej 'The Undefined' DopieraĹa |
Dnia 18.09.2010 Jurand napisał/a:
Masz Ĺwiadomoć, jakie wymogi dotyczÄ
pojazdu ciÄżarowego, żebyĹ mógł nie
płaciÄ akcyzy i żeby NIGDY NIKT siÄ do tego nie doczepił? Ch... Ci po
ciÄżarówce, przerobionej "na sztukÄ", jak po roku UrzÄ
d Celny zweryfikuje
ten zakup i klient koĹcowy zapłaci wiÄkszÄ
akcyzÄ, VAT + odsetki + karÄ.
po roku to mozna bezpiecznie przerobic na osobowy (przynajmniej jezeli chodzi o
vat, odnosnie akcyzy nie znam przepisow).
--
Andrzej 'The Undefined' Dopierała
HomePage: http://andrzej.dopierala.name/
ReprezentujÄ siebie i wyrażam tylko moje zdanie!
5 |
Data: Wrzesien 18 2010 10:38:05 | Temat: Re: juz sie mendom nie podoba... | Autor: P_ablo |
Użytkownik "Jurand" napisał w wiadomości
A widziałeś kiedys, jak w praktyce wygląda przerobienie takiego pojazdu
na ciężarówkę?
Masz świadomość, jakie wymogi dotyczą pojazdu ciężarowego, żebyś mógł nie
płacić akcyzy i żeby NIGDY NIKT się do tego nie doczepił? Ch... Ci po
ciężarówce, przerobionej "na sztukę", jak po roku Urząd Celny zweryfikuje
ten zakup i klient końcowy zapłaci większą akcyzę, VAT + odsetki + karę.
Od czasu zmiany sposobu naliczania akcyzy sprowadzilem w ten sposob 4
samochody jako ciezarowe, w tym jeden mam caly czas na stanie. Gdyby bylo
tak jak piszesz, to bym nigdy sie na to nie zdecydowal. Doskonale wiem jak
bola tego typu podliczenia "do tylu", z tym, ze ja sprowadzalem SUVy ktore
na terenie PL sa sprzedawane z powodzeniem jako ciezarowki. Na temat
osobowek nic nie wiem, ale jesli ladownosc jest taka jak w przepisach i jest
kratka to gowno moga zrobic. Do tego jesli nawet tej kratki nie ma, to w
razie wezwania do US/UC jestes ja w stanie zamontowac w ciagu jednego dnia.
Moja zona jezdzi bez kratki co czasami na kontrolach konczy sie glupimi
tekstami ale ogolnie uchodzi plazem...
Wiec jak jest?!
Jako nowe ma prawo byc ciezarowka a juz jako uzywka juz nie?
Troszeczke sprzedaz spadla i juz zaczynaja sie podchody jak by tu ograniczyc
indywidualny import!
--
Picasso
6 |
Data: Wrzesien 18 2010 11:58:29 | Temat: Re: juz sie mendom nie podoba... | Autor: Jurand |
Użytkownik "P_ablo" napisał w wiadomości
Użytkownik "Jurand" napisał w wiadomości
A widziałeś kiedys, jak w praktyce wygląda przerobienie takiego pojazdu
na ciężarówkę?
Masz świadomość, jakie wymogi dotyczą pojazdu ciężarowego, żebyś mógł nie płacić akcyzy i żeby NIGDY NIKT się do tego nie doczepił? Ch... Ci po ciężarówce, przerobionej "na sztukę", jak po roku Urząd Celny zweryfikuje ten zakup i klient końcowy zapłaci większą akcyzę, VAT + odsetki + karę.
Od czasu zmiany sposobu naliczania akcyzy sprowadzilem w ten sposob 4 samochody jako ciezarowe, w tym jeden mam caly czas na stanie. Gdyby bylo tak jak piszesz, to bym nigdy sie na to nie zdecydowal. Doskonale wiem jak bola tego typu podliczenia "do tylu", z tym, ze ja sprowadzalem SUVy ktore na terenie PL sa sprzedawane z powodzeniem jako ciezarowki. Na temat osobowek nic nie wiem, ale jesli ladownosc jest taka jak w przepisach i jest kratka to gowno moga zrobic. Do tego jesli nawet tej kratki nie ma, to w razie wezwania do US/UC jestes ja w stanie zamontowac w ciagu jednego dnia. Moja zona jezdzi bez kratki co czasami na kontrolach konczy sie glupimi tekstami ale ogolnie uchodzi plazem...
Jeżeli kupiłeś za granicą CIĘŻARÓWKĘ, która wyjechała z salonu jako auto ciężarowe i ma stosowną na to homologację - nie ma problemu.
Jeśli kupiłeś auto, które wyjechało z salonu z homologacją na osobowy, a potem ktoś przerobił to na ciężarowe i wypchnął do Polski - jest podstawa, żeby naliczyć normalną akcyzę. Wszystko znajduje się w oryginalnych dokumentach homologacyjnych auta.
Jurand.
7 |
Data: Wrzesien 19 2010 10:29:40 | Temat: Re: juz sie mendom nie podoba... | Autor: P_ablo |
Użytkownik "Jurand" napisał w wiadomości
Jeżeli kupiłeś za granicą CIĘŻARÓWKĘ, która wyjechała z salonu jako auto
ciężarowe i ma stosowną na to homologację - nie ma problemu.
Jeśli kupiłeś auto, które wyjechało z salonu z homologacją na osobowy, a
potem ktoś przerobił to na ciężarowe i wypchnął do Polski - jest
podstawa, żeby naliczyć normalną akcyzę. Wszystko znajduje się w
oryginalnych dokumentach homologacyjnych auta.
Gdyby bylo to takie proste, to juz zrobiliby z tym porzadek.
jak niby urzedy maja dotrzec do homologacji kazdego samochodu osobno ?
Uwazasz, ze fabryka nie ma lepszych rzeczy do roboty jak wysylac oryginalna
homologacje na zadanie jakiegos pazernego polskiego urzedu? Ponadto w
dokumentach (przynajmniej w tych z DE) nie ma nigdzie napisane kto dokonal
zmiany a w samochodach ze stanow wystarczy zapis na fakturze zakupu "truck"
i oclenie samochodu w Hamburgu lub w NL. Do tego musza udowodnic, ze
samochod nie jest wykorzystywany jako ciezarowy, oczywiscie w tym moga pomoc
policjanci zatrzymujac samochod bez kratki lub z 5 osobami na pokladzie...
Zreszta - od jednego handlarza slyszalem, ze proceder ma byc ukrocony
odpowiednimi przepisami z koncem tego roku. Ciekawe tylko czy z inicjatywy
dealerow czy samych urzedow...
--
Picasso
| | | | | |