za onetem:
W autach będzie można montować tylko oryginalne części, skończą się także 
wielomarkowe salony samochodowe - informuje "Dziennik Gazeta Prawna" o 
unijnej dyrektywie.
Jeszcze 8 lat temu Komisja Europejska zliberalizowała rynek motoryzacyjny, 
zezwalając na instalowanie w autach nieoryginalnych części zamiennych bez 
utraty gwarancji producenta. Rozporządzenie, znane jako GVO, zezwalało też 
na sprzedawanie kilku marek aut w salonach. Dzięki temu klient mógł taniej 
zapłacić w warsztatach za części i miał większy wybór wśród marek w 
salonach.
Teraz to się skończy. Od czerwca tego roku rozporządzenie GVO ma zostać 
zniesione. Zdaniem gazety, będzie to kosztowało polskich kierowców ok. 3 mld 
zł rocznie.
Trzeba dbac o koncerny samochodowe i ASO. Teraz beda jeszcze krocej strzyc 
baranki :)
--  
Picasso
| 2 | 
Data: Marzec 12 2010 10:48:11 | 
| Temat: Re: koniec GVO | 
| Autor: P_ablo  | 
 
 
Dodam jeszcze, ze salony multibrandowe sie nie sprawdzily. Karlik planowal  
uruchomic taki salon w podpoznanskim Baranowie ale zdecydowal sie w koncu na  
Honde. Multibrandowa grupa Kroymans tez sobie w kryzysie nie poradzila i jej  
wielkie, szklane salony zieja pustka... 
 
--   
Picasso 
 
 | 3 | 
Data: Marzec 12 2010 11:00:25 |  | Temat: Re: koniec GVO |  | Autor: Cavallino  |  
Użytkownik "P_ablo"  napisał w wiadomości  
  
 
Dodam jeszcze, ze salony multibrandowe sie nie sprawdzily. Karlik planowal uruchomic taki salon w podpoznanskim Baranowie ale zdecydowal sie w koncu na Honde. 
 
A ten na Malcie to nie jest multibrandowy? 
Volvo, Landrover, Honda, nie wiem czy nie coś jeszcze - mało?
 | 4 | 
Data: Marzec 13 2010 11:12:47 |  | Temat: Re: koniec GVO |  | Autor: P_ablo  |  
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości  
 
  
A ten na Malcie to nie jest multibrandowy? 
Volvo, Landrover, Honda, nie wiem czy nie coś jeszcze - mało? 
 
Chyba jeszcze Jaguar. Nie jestem pewien, ale jakis czas temu odstawialem do  
nich landryne na serwis i kazali podprowadzic tam gdzie robia Volvo. Dzialy  
sprzedazy i salony sa osobno.
 
--   
Picasso
 | 5 | 
Data: Marzec 13 2010 23:47:42 |  | Temat: Re: koniec GVO |  | Autor: Cavallino  |  
Użytkownik "P_ablo"  napisał w wiadomości  
 Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości  
 
A ten na Malcie to nie jest multibrandowy? 
Volvo, Landrover, Honda, nie wiem czy nie coś jeszcze - mało? 
 
 
Chyba jeszcze Jaguar. 
 
O widzisz. 
A GVO to bzdura, nie tylko nie jest wycofane, to jeszcze będzie poszerzone.
 | 6 | 
Data: Marzec 12 2010 13:39:02 |  | Temat: Re: koniec GVO |  | Autor: J.F.  |  
Użytkownik "P_ablo"  napisał w wiadomości  
 za onetem: 
W autach będzie można montować tylko oryginalne części, skończą się także wielomarkowe salony samochodowe - informuje "Dziennik Gazeta Prawna" o unijnej dyrektywie. 
 
Jeszcze 8 lat temu Komisja Europejska zliberalizowała rynek motoryzacyjny, zezwalając na instalowanie w autach nieoryginalnych części zamiennych bez utraty gwarancji producenta. Rozporządzenie, znane jako GVO, zezwalało też na sprzedawanie kilku marek aut w salonach. Dzięki temu klient mógł taniej zapłacić w warsztatach za części i miał większy wybór wśród marek w salonach. 
 
Z tym ze o ile pamietam, to to rozporzadzenie zakazywalo zakazywania. 
A teraz znow bedzie mozna wprowadzac ograniczenia i w serwisach i wylacznosci w umowach z dealerami.
 
Ja tam mysle ze dealer z wysoka sprzedaza bedzie tolerowany nawet jak bedzie wielobrandowy. 
Choc moze i on dostanie ciekawe propozycje .. a moze nawet i takie "nie do odrzucenia".
 Teraz to się skończy. Od czerwca tego roku rozporządzenie GVO ma zostać zniesione. Zdaniem gazety, będzie to kosztowało polskich kierowców ok. 3 mld zł rocznie. 
Trzeba dbac o koncerny samochodowe i ASO. Teraz beda jeszcze krocej strzyc baranki :) 
 
To rozporzadzenie chyba od poczatku mialo jakas date waznosci.
 
J.
 | 7 | 
Data: Marzec 13 2010 11:14:53 |  | Temat: Re: koniec GVO |  | Autor: P_ablo  |  
Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości  
 
  
 
Choc moze i on dostanie ciekawe propozycje .. a moze nawet i takie "nie do  
odrzucenia". 
 
Wydaje mi sie, ze takie do tej pory byly... Za stosowanie jakis  
alternatywnych czesci dealer byl w jakis sposob nieoficjalnie szykanowany.
 To rozporzadzenie chyba od poczatku mialo jakas date waznosci. 
 
 
Sprawdzali co sie bedzie dzialo - taki okres probny.
 
--   
Picasso
 | 8 | 
Data: Marzec 12 2010 19:18:01 |  | Temat: Re: koniec GVO |  | Autor: LEPEK  |  
P_ablo pisze: 
 
 Trzeba dbac o koncerny samochodowe i ASO. Teraz beda jeszcze krocej strzyc baranki :) 
 
Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. 
Skoro to państwa zostały obecnie współwłaścicielami koncernów samochodowych poprzez gigantyczne dopłaty i subwencje, to trzeba dbać o wartość swoich firm :)
 
Pozdr, 
--  
L E P E K    Pruszcz   Gdański 
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm 
Toyota Corolla 1.3  sedan  '97 
Hyundai Atos 0.9  nanovan  '00
  |  |  |  |  |  |  |