mechanik otrzymal zlecenie ode mnie aby wymienic rozrzad. uczynil to
wymienil. odebralam auto.
i teraz prosba, czy ktos moze mi podpowiedziec w jaki sposob sprawdzic
(upewnic sie) ze mechanik dobrze ustawil rozrzad. chodzi mi o katy i inne
tam ustawienia, ktore sie ustawia przy wymianie czesci.
czy cos takiego wogole mozna sprawdzic?
jesli tak, to w jaki sposob i ile mniej wiecej to kosztuje.
silnik wydaje takie odglosy jak w formule 1 jakby mial turbo, a nie ma.
glos jest mily dla ucha (taki rajdowy), lecz nie jestem pewna czy to tak
powinno byc.
przed wymiana silnik tak nie pracowal.
auto:
VW T4, 1991 rok, silnik AAB, 2,4 dm3, diesel
ulka
2 |
Data: Styczen 16 2007 00:09:00 |
Temat: Re: kontrola rozrządu |
Autor: joszi |
Dnia Mon, 15 Jan 2007 23:32:28 +0100, ULA napisał(a):
mechanik otrzymal zlecenie ode mnie aby wymienic rozrzad. uczynil to
wymienil. odebralam auto.
i teraz prosba, czy ktos moze mi podpowiedziec w jaki sposob sprawdzic
(upewnic sie) ze mechanik dobrze ustawil rozrzad. chodzi mi o katy i inne
tam ustawienia, ktore sie ustawia przy wymianie czesci.
czy cos takiego wogole mozna sprawdzic?
jesli tak, to w jaki sposob i ile mniej wiecej to kosztuje.
silnik wydaje takie odglosy jak w formule 1 jakby mial turbo, a nie ma.
glos jest mily dla ucha (taki rajdowy), lecz nie jestem pewna czy to tak
powinno byc.
przed wymiana silnik tak nie pracowal.
auto:
VW T4, 1991 rok, silnik AAB, 2,4 dm3, diesel
Czyli rozrząd jest wymieniony na 100% a jedyny błąd jaki popełnł
mechanik to może być zbyt mocno naciągnięty pasek i warczy ci wałek.
Z doświadczenia wiem, że w dizelku gdy jest źle ustawiony rozrząd
najprawdopodobniej nie dało by się ujechać 5 metrów.
Wystarczy go troszkę popuścić i będzie dobrze.
PS To oczywiście tylko gdybanie bo tak naprawdę nie słyszę jak pracuje
ten silnik (może to być coś zupełnie innego i nie koniecznie jest to
wina mechanika), radzę porozmawiać z mechanikiem, który wymieniał ten
rozrząd.
--
Krzysztof Ławniczek, http://joszi.net, KL1254-RIPE
3 |
Data: Styczen 16 2007 08:37:50 | Temat: Re: kontrola rozrządu | Autor: Alti |
Użytkownik "joszi" napisał w wiadomości
Z doświadczenia wiem, że w dizelku gdy jest źle ustawiony rozrząd
najprawdopodobniej nie dało by się ujechać 5 metrów.
To co powiesz o golfie 4 tdi mojego teścia który przejeździł 2 lata na rozrządzie przestawionym o 2 ząbki?
Wojtek
4 |
Data: Styczen 16 2007 11:07:08 | Temat: Re: kontrola rozrządu | Autor: Nex@pl |
Alti napisał(a):
Użytkownik "joszi" napisał w wiadomości
Z doświadczenia wiem, że w dizelku gdy jest źle ustawiony rozrząd
najprawdopodobniej nie dało by się ujechać 5 metrów.
To co powiesz o golfie 4 tdi mojego teścia który przejeździł 2 lata na rozrządzie przestawionym o 2 ząbki?
Wojtek
Chłopie, jeździłem jakiś rok Vitem z rozrządem przestawionym o 9 stopni ;D I jakoś jeździł :)
5 |
Data: Styczen 16 2007 12:08:32 | Temat: Re: kontrola rozrządu | Autor: Robert J. |
i teraz prosba, czy ktos moze mi podpowiedziec w jaki sposob sprawdzic
(upewnic sie) ze mechanik dobrze ustawil rozrzad.
Sorry za ironię, ale czy po wymianie oleju też go spuszczasz i sprawdzasz
czy jest tyle ile trzeba i czy ma odpowiednią gestość, smak i zapach? Po
prostu oddaj do dobrego warsztatu.... A nie jak mój kolega, chciał
"zaoszczędzić" właśnie na rozrządzie i dopłacił jakieś 50%, a auta nie miał
3 miesiące (nietypowy silnik i czekał na części ze Stanów) :-).
6 |
Data: Styczen 16 2007 15:12:38 | Temat: Re: kontrola rozrzÄ
du | Autor: ULA |
Sorry za ironiÄ, ale czy po wymianie oleju też go spuszczasz i sprawdzasz
czy jest tyle ile trzeba i czy ma odpowiedniÄ
gestoć, smak i zapach? Po
prostu oddaj do dobrego warsztatu.... A nie jak mój kolega, chciał
"zaoszczÄdziÄ" właĹnie na rozrzÄ
dzie i dopłacił jakieĹ 50%, a auta nie
miał 3 miesiÄ
ce (nietypowy silnik i czekał na czÄĹci ze Stanów) :-).
ok,
tak nastepnym razem uczynie,
dziekuje za wypowiedz
ulka
7 |
Data: Styczen 16 2007 18:42:14 | Temat: Re: kontrola rozrzÄ
du | Autor: petermas |
i teraz prosba, czy ktos moze mi podpowiedziec w jaki sposob sprawdzic
(upewnic sie) ze mechanik dobrze ustawil rozrzad. chodzi mi o katy i inne
tam ustawienia, ktore sie ustawia przy wymianie czesci.
Ja właĹnie kupiłem auto rozrzÄ
d zmieniony 1500 km wczeĹniej. Objaw: w wyższym zakresie obrotów trochÄ za głoĹno silnik pracował + brak mocy. Ocena organoleptyczna, tzn rozebrałem obudowÄ rozrzÄ
du i sprawdziłem nastawy - przesuniÄty o 1 zÄ
bek. Albo źle złożyli albo źle naciÄ
gneli i przeskoczył. Nie wiem jak jest w dieslu ale civic odpalał i jeździł normalnie (poza tym co napisałem wyżej) i gdybym nie miał odniesienia do takiego samego autka to bym nie zauważył :)
| | | | | |