Witam wszystkich!
Jestem posiadaczem Fazera z 2005 roku. Motocykl sprowadzony w ubieg³ym roku z Anglii i jazda w tamtejszych warunkach niestety znacznie odbi³a siê na wygl±dzie Yamahy. Bardzo martwi mnie wygl±d szpilek utrzymuj±cych kolektor wydechowy w bloku slnika. Wygl±daj tragicznie i mam wra¿enie za paredziesi±t kilometrów po protu nic z nich ju¿ nie zostanie. O odkrêceniu icj nie ma ¿adnej mowy, bo bez u¿ycia si³y rdza schodzi z nich p³atami. Pozostaje mi tylko zrobiæ nawierty w tych ¶rubach i nie uszkadzaj±c bloku postaraæ siê jako¶ wyci±gn±æ ten syf. Po drugie, boli mnie wygl±d samego kolektora wydechowego. Jak widzicie jest na nim taki dziwny nalot (jakby kamieñ) i nie mam pojêcia jak to zwalczyæ. Wygl±da³o to gorzej, jednak próbuj±c jakim¶ ¶rodkami typu odkamieniacz, dimer etc. osi±gn±³em stan jak widaæ i szczerze to nie jestem usatysfakcjonowany. Macie mo¿e jak±¶ radê jak sobie z tym poradziæ? Mo¿e kto¶ siê kiedy¶ spotka³ z podobnym zmartwieniem i wie jak temu zaradziæ? Trzecia sprawa to pojawiaj±ca siê rdza na rancie zbiornika. Z tego co s³ysza³em da siê to zamaskowaæ jakim¶ gumowymi oprawkami na bak, ale mi to bardziej chodzi o zabezpieczenie tego zjawiska przed dalsz± korozj±. Ostatni element to ch³odnica - równie¿ wygl±daj± skandalicznie ze wzglêdu na to, ¿e pozbawiona jest ju¿ warstwy lakieru, który j± pokrywa³. Ch³odnica jest oczywi¶cie aluminiowa i problem w tym jak j± pomalowaæ? (tak, wiem, "to jest amelnium, tego nie pomalujesz" xd) My¶licie ¿e jaki¶ spray ¿aroodporny zda³by egzamin? Co robiæ motocykli¶ci? Jak siê do tego zabraæ? Pozdrawiam serdecznie!
--
Wys³ano z czytnika ¦cigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/
2 |
Data: Kwiecien 10 2016 11:48:26 |
Temat: Re: korozja kolektora, ¶nied¼, utleniajace siê aluminium |
Autor: rafcio8 |
Zdjêcia: https://onedrive.live.com/redir?resid=DB9EEBBEFC641F93!7615&authkey=!AASIy_nj6hAuzxo&ithint=folder%2c
--
Wys³ano z czytnika ¦cigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/
3 |
Data: Kwiecien 10 2016 14:24:25 | Temat: Re: korozja kolektora, Å›nied¼, utleniajace siÄ™ aluminium | Autor: ARQ |
W dniu 2016-04-10 o 13:34, rafcio8 pisze:
Witam wszystkich!
Jestem posiadaczem Fazera z 2005 roku. [...] Jak siê do tego
zabraæ?
Czo³giem!
1.Szpilki jak to szpilki - siê urywa, siê wierci, siê gwintuje i ¿yje siê dalej. Bez zrzucenia g³owicy z silnika bêdzie ciê¿ko zrobiæ to dobrze. Patrz±c na to, o co pytasz, lepiej siê tego nie dotykaj, tylko zleæ to dobremu zak³adowi mechanicznemu.
2. Kolektor z kwasówki - poczytaj na necie o renowacji - mo¿na to zrobiæ samemu w domowym zaciszu. Katastrofy nie ma, ale jest przy tym bardzo du¿o pracy. "Kamieñ" usuwa siê szczotkami, kr±¿kami ¶ciernymi i innego rodzaju szuwaksem do inoxu, którego jest ca³± masa na rynku. Nastêpnie g³adzi papierem ¶ciernym i past± polersk±. Przegrzana kwasówka jest bardzo twarda i trudna w obróbce.
3. Ogólna korozja. Motocykle z UK maj± to do siebie, ¿e w ¶rodku s± ok ale z zewn±trz to zgniluchy i parchy. Krótko mówi±c - widzia³y ga³y co bra³y. Na przysz³o¶æ lepiej poszukaæ europejczyka w normalnych pieni±dzach ni¿ siê bujaæ. Jednak nie namawiam - kto jak lubi - s± ró¿ne zboczenia i kó³ka zainteresowañ.
4. Dobre i wytrzyma³e motocykle (i samochody) skoñczy³y siê po roku 2000, kiedy to ksiêgowy zacz±³ mieæ wiêcej do powiedzenia ni¿ in¿ynier. Tym sposobem mamy na przyk³ad koroduj±ce z zewn±trz aluminiowe korpusy silników w rocznikach 2010.
Das ist meine meinung.
pozdrawiam
--
ARQ
êdóro stare ale jare
| |