Prosiłbym o wpisy osób "w temacie" - jak wyglÄ…da obecnie interfejsowoć (dostÄ™pna dla szarego użytkownika) do diagnostyki/grzebania różnych marek/koncernów. Nie chodzi mi tu o prostÄ… diagnostykÄ™, bo to każdy interfejs "zczytujÄ…cy błÄ™dy" po ODB zrobi, ale prawdziwÄ… diagnostykÄ™, kalibracje czujnika skrÄ™tu, podglÄ…d parametrów wtrysków na żywo, programowanie modułów komfortu itp, włÄ…czanie/zmiana funkcji itd...
KiedyĹ› - VAG = interfejs vag kkl za kilka zł i szło bez problemu, ale od czasów CAN to nie mam pojÄ™cia
Opel/saab = do niedawna prawie wszystko dało siÄ™ zrobić interfejsem OPCOM (interfejs od chiĹ„czyka ~150zł) lub oryginał OPCOM (~3000zł) lub TECH2 (drogo), ale w najnowszych wypustach nawet asowy TECH2 miewa problemy z niektórymi modułami...
Jak to jest w innych markach/koncernach, jakich interfejsów i softu (oraz jakich kosztów i problemów) można siÄ™ spodziewać? Przyznam - że wg tej informacji chcÄ™ dokonać wyboru "jakie auto kupić" - bo nie chcÄ™ wtopić w coĹ›, z czym bÄ™dÄ™ musiał po ASO latać by skasować błÄ…d spalonej żarówki, albo zdać siÄ™ na cytryn&gumiak serwice "był błÄ…d, to napewno wtryski, wymieniliĹ›my i skasowaliĹ›my, ale znów jest błÄ…d, to może wymienimy turbinÄ™..." - chcÄ™ mieć możliwoć samodzielnego grzebania ;)
-- 
| Bartłomiej KuĽniewski
|   GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173
| 2 | 
Data: Kwiecien 15 2014 00:13:20 | 
| Temat: Re: marki/koncerny a diagnostyka/interfejsy | 
| Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak  | 
W dniu 2014-04-14 23:37, BartekK pisze: 
 Prosiłbym o wpisy osób "w temacie" - jak wyglÄ…da obecnie interfejsowoć 
(dostÄ™pna dla szarego użytkownika) do diagnostyki/grzebania różnych 
marek/koncernów. Nie chodzi mi tu o prostÄ… diagnostykÄ™, bo to każdy 
interfejs "zczytujÄ…cy błÄ™dy" po ODB zrobi, ale prawdziwÄ… diagnostykÄ™, 
kalibracje czujnika skrÄ™tu, podglÄ…d parametrów wtrysków na żywo, 
programowanie modułów komfortu itp, włÄ…czanie/zmiana funkcji itd... 
 
KiedyĹ› - VAG = interfejs vag kkl za kilka zł i szło bez problemu, ale od 
czasów CAN to nie mam pojÄ™cia 
 
Opel/saab = do niedawna prawie wszystko dało siÄ™ zrobić interfejsem 
OPCOM (interfejs od chiĹ„czyka ~150zł) lub oryginał OPCOM (~3000zł) lub 
TECH2 (drogo), ale w najnowszych wypustach nawet asowy TECH2 miewa 
problemy z niektórymi modułami... 
 
Jak to jest w innych markach/koncernach, jakich interfejsów i softu 
(oraz jakich kosztów i problemów) można siÄ™ spodziewać? 
 
Dla PSA możesz kupić obrożÄ™ w postaci interfejsu Actia. Współdziała to z LexiÄ… dla Cytryn i Peugeot Planet 2000 dla Lwów. Jest też nowszy soft o nazwie Diagbox, który chyba działa z obiema markami aut. 
ChiĹ„ski klon umożliwia prawie wszystko. Prawie. Nie da siÄ™ nim zrobić teletransmisji (czyli aktualizacji) softu poszczególnych modułów w aucie, bo do tego wymagany jest oryginał i opłacony abo dostÄ™pu do serwera technicznego firmy.
 
--  
Marcin "Kenickie" Mydlak 
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl 
P307 2.0HDi/90 
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a roĹ›nie popyt na Ĺ›wiÄ™ty spokój."
 | 3 | 
Data: Kwiecien 15 2014 12:29:32 |  | Temat: Re: marki/koncerny a diagnostyka/interfejsy |  | Autor: Lewis  |  
W dniu 2014-04-14 23:37, BartekK pisze: 
 Prosiłbym o wpisy osób "w temacie" - jak wyglÄ…da obecnie interfejsowoć 
(dostÄ™pna dla szarego użytkownika) do diagnostyki/grzebania różnych 
marek/koncernów. Nie chodzi mi tu o prostÄ… diagnostykÄ™, bo to każdy 
interfejs "zczytujÄ…cy błÄ™dy" po ODB zrobi, ale prawdziwÄ… diagnostykÄ™, 
kalibracje czujnika skrÄ™tu, podglÄ…d parametrów wtrysków na żywo, 
programowanie modułów komfortu itp, włÄ…czanie/zmiana funkcji itd... 
 
KiedyĹ› - VAG = interfejs vag kkl za kilka zł i szło bez problemu, ale od 
czasów CAN to nie mam pojÄ™cia 
 
Opel/saab = do niedawna prawie wszystko dało siÄ™ zrobić interfejsem 
OPCOM (interfejs od chiĹ„czyka ~150zł) lub oryginał OPCOM (~3000zł) lub 
TECH2 (drogo), ale w najnowszych wypustach nawet asowy TECH2 miewa 
problemy z niektórymi modułami... 
 
Jak to jest w innych markach/koncernach, jakich interfejsów i softu 
(oraz jakich kosztów i problemów) można siÄ™ spodziewać? Przyznam - że wg 
tej informacji chcę dokonać wyboru "jakie auto kupić" - bo nie chcę 
wtopić w coĹ›, z czym bÄ™dÄ™ musiał po ASO latać by skasować błÄ…d spalonej 
żarówki, albo zdać siÄ™ na cytryn&gumiak serwice "był błÄ…d, to napewno 
wtryski, wymieniliĹ›my i skasowaliĹ›my, ale znów jest błÄ…d, to może 
wymienimy turbinÄ™..." - chcÄ™ mieć możliwoć samodzielnego grzebania ;) 
 
 
 
Autocom wiÄ™kszoć marek łyka bez wiÄ™kszych problemów jeĹ›li chodzi o diagnostykÄ™ i kasowanie błÄ™dów.
 
VAG nadal ładnie współpracuje z tanimi kablami tylko nie za 50zł KKL a za 200-500 CAN HEX.
 
Odpuć sobie tylko Mercedesa i BMW bo to popier#%@ samochody.
 
--  
Pozdrawiam 
Lewis
 | 4 | 
Data: Kwiecien 15 2014 19:26:09 |  | Temat: Re: marki/koncerny a diagnostyka/interfejsy |  | Autor: BartekK  |  
W dniu 2014-04-15 12:29, Lewis pisze: 
 Prosiłbym o wpisy osób "w temacie" - jak wyglÄ…da obecnie interfejsowoć 
(dostÄ™pna dla szarego użytkownika) do diagnostyki/grzebania różnych 
marek/koncernów. Nie chodzi mi tu o prostÄ… diagnostykÄ™, bo to każdy 
interfejs "zczytujÄ…cy błÄ™dy" po ODB zrobi, ale prawdziwÄ… diagnostykÄ™, 
kalibracje czujnika skrÄ™tu, podglÄ…d parametrów wtrysków na żywo, 
programowanie modułów komfortu itp, włÄ…czanie/zmiana funkcji itd... 
 
VAG nadal ładnie współpracuje z tanimi kablami tylko nie za 50zł KKL a 
za 200-500 CAN HEX. 
 
Odpuć sobie tylko Mercedesa i BMW bo to popier#%@ samochody. 
 
No ok, mercedesa to z zasady odpuszczam, bo podlega biodegradacji zbyt szybko, a możesz rozwinąć jak to wyglÄ…da w BMW wspólczesnych, i dlaczemu sÄ… popierdzielone? Przyznam, że 535d/335d mnie kusi... 
Pomijam kwestie Ĺ›wiatłowodów itp sprawy, które siÄ™ regularnie pierdzielÄ…, gdy auto jest składane w stodole z czterech różnych ćwiartek, przez skacowanych pracowników handlarza. Zakładam że auto jest w miarÄ™ Ĺ›wieże/nowe i w całoĹ›ci ;)
 
--  
| Bartłomiej KuĽniewski 
|   GG:23319  tel +48 696455098   http://drut.org/
|  http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173
| 5 | 
Data: Kwiecien 15 2014 17:58:59 |  | Temat: Re: marki/koncerny a diagnostyka/interfejsy |  | Autor: Arbiter  |  
 
Użytkownik "BartekK"  napisał w wiadomo¶ci  
 
  
Jak to jest w innych markach/koncernach, jakich interfejsów i softu 
 
star diagnosis w mercedesie - chyba nie da się tanio podł±czyc do Mercedesa.  
Kabel jest grubo¶ci jak od spawarki
 | 6 | 
Data: Kwiecien 15 2014 22:13:19 |  | Temat: Re: marki/koncerny a diagnostyka/interfejsy |  | Autor: jerzu  |  
On Mon, 14 Apr 2014 23:37:39 +0200, BartekK  wrote: 
 
 Jak to jest w innych markach/koncernach, jakich interfejsów i softu  
(oraz jakich kosztów i problemów) można się spodziewać? 
 
Renault - tak naprawdę jedynie Clip, koszmarne pieni±dze. 
Ford - IDS, j.w. Do Forda można jeszcze kupić chińczyka mini VCM, ale 
i tak nie ł±czy się ze wszystkimi modułami. Z nowszymi Fordami działa 
ELM, ale też raczej w podstawowym zakresie. Z obecnymi Fordami to nie 
wiem, ale pewnie ciężko.
 
--   
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński  
 http://jerzu.waw.pl GG:129280 
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145
 | 7 | 
Data: Kwiecien 15 2014 22:54:28 |  | Temat: Re: marki/koncerny a diagnostyka/interfejsy |  | Autor: Mumin  |  
W dniu 2014-04-15 22:13, jerzu pisze: 
 
 Renault - tak naprawdę jedynie Clip, koszmarne pieni±dze. 
Ford - IDS, j.w. Do Forda można jeszcze kupić chińczyka mini VCM, ale 
i tak nie ł±czy się ze wszystkimi modułami. Z nowszymi Fordami działa 
ELM, ale też raczej w podstawowym zakresie. Z obecnymi Fordami to nie 
wiem, ale pewnie ciężko. 
 
 
 
Do Forda (niektórych modeli) jest duże wsparcie w całkiem szerokim zakresie w postaci tworzonego przez s±siadów ze wschodu Elm Configa. Wystarcza zwykły Elm z dorobionym przeł±cznikiem prędko¶ci szyn CAN.
 
-- 
 
Pozdrawiam, 
Mumin
 | 8 | 
Data: Kwiecien 16 2014 16:10:06 |  | Temat: Re: marki/koncerny a diagnostyka/interfejsy |  | Autor: jerzu  |  
On Tue, 15 Apr 2014 22:54:28 +0200, Mumin 
 wrote: 
 
 Wystarcza zwykły Elm z dorobionym przeł±cznikiem prędko¶ci szyn CAN. 
 
Z moim Fordem ELM nie bangla. Żaden.
 
--   
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński  
 http://jerzu.waw.pl GG:129280 
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145
  |  |  |  |  |  |  |