Grupy dyskusyjne   »   mitsubishi colt

mitsubishi colt



1 Data: Luty 17 2008 10:03:15
Temat: mitsubishi colt
Autor:

Witam
Mam mitsubishi colt1,6 z sierpnia 1992 roku i chciał bym tam coś
pokombinować  z mocą silnika , ale dokładniej chciał bym sie
dowiedzieć czy można w komputerze coś zmienić by zmienić moc ,
parametry, ale nie wiem gdzie tego szukać i u kogo. Jeśli ma ktoś
jakiś pomysł będe wdzięczny.
Generalnie silnik ma coś takiego ,że na mniejszych obrotach jak wcisnę
gaz do końca to sie zbiera strasznie mułowato i buczy , a jak już
chwyci określony pułap obrotów to idzie jak "pocisk" ( :)) według
mojego punktu widzenia oczywiście ;) ) , ale chciał bym mu jeszcze
troche tej mocy dodać.

pozdrawiam wszystkich



2 Data: Luty 17 2008 19:05:59
Temat: Re: mitsubishi colt
Autor: Rafał "SP" Gil 

 pisze:

chwyci określony pułap obrotów to idzie jak "pocisk" ( :)) według
mojego punktu widzenia oczywiście ;) ) , ale chciał bym mu jeszcze
troche tej mocy dodać.

Wymień filtry i lej normalne paliwo.

--
Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/
Części do skuterów   Kaski z homologacją   Części do motocykli
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5356008

3 Data: Luty 17 2008 10:32:50
Temat: Re: mitsubishi colt
Autor:



Wymień filtry i lej normalne paliwo.

--
Rafał "SP" Gil -http://www.rafalgil.pl/
Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWERhttp://www.motopower.pl/
Części do skuterów   Kaski z homologacją   Części do motocyklihttp://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5356008

filtr mam stożkowy , a paliwo leje V-Power z Shell-a, ale lałem z BP z
Orlenu i jest to samo. Ale mi chodzi o ten komputer , czy w nim da sie
coś zmienić na lepsze?

4 Data: Luty 17 2008 20:16:03
Temat: Re: mitsubishi colt
Autor: Rafał "SP" Gil 

 pisze:

filtr mam stożkowy

No i ?

Orlenu i jest to samo. Ale mi chodzi o ten komputer , czy w nim da sie
coś zmienić na lepsze?

A jaki komputer ?
--
Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/
Części do skuterów   Kaski z homologacją   Części do motocykli
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5356008

5 Data: Luty 17 2008 20:21:04
Temat: Re: mitsubishi colt
Autor: Michal 


Ale mi chodzi o ten komputer , czy w nim da sie
coś zmienić na lepsze?

dorzuc mu ramu do 1GB

M

6 Data: Luty 17 2008 23:00:24
Temat: Re: mitsubishi colt
Autor: Tomasz Pyra 

 pisze:

filtr mam stożkowy

To załóż taki jaki zaleca producent do tego modelu.

7 Data: Luty 17 2008 20:57:18
Temat: Re: mitsubishi colt
Autor: axg1 

 pisze:

Witam
Mam mitsubishi colt1,6 z sierpnia 1992 roku i chciał bym tam coś
pokombinować  z mocą silnika , ale dokładniej chciał bym sie
dowiedzieć czy można w komputerze coś zmienić by zmienić moc ,
parametry, ale nie wiem gdzie tego szukać i u kogo. Jeśli ma ktoś
jakiś pomysł będe wdzięczny.
Generalnie silnik ma coś takiego ,że na mniejszych obrotach jak wcisnę
gaz do końca to sie zbiera strasznie mułowato i buczy , a jak już
chwyci określony pułap obrotów to idzie jak "pocisk" ( :)) według
mojego punktu widzenia oczywiście ;) ) , ale chciał bym mu jeszcze
troche tej mocy dodać.

pozdrawiam wszystkich


Witam

Zapraszam na strone : http://www.mitsubishi-grafix.pl/forum2/

generalnie w silnikach bez turbo modyfikacja softu niewiele zwieksza moc silnika,
a to mulenie to moze przez ten filtr stozkowy ?

8 Data: Luty 17 2008 21:52:06
Temat: Re: mitsubishi colt
Autor: Hautameki 

 pisze:

Witam
Mam mitsubishi colt1,6 z sierpnia 1992 roku i chciał bym tam coś
pokombinować  z mocą silnika , ale dokładniej chciał bym sie
dowiedzieć czy można w komputerze coś zmienić by zmienić moc ,
parametry, ale nie wiem gdzie tego szukać i u kogo. Jeśli ma ktoś
jakiś pomysł będe wdzięczny.
Generalnie silnik ma coś takiego ,że na mniejszych obrotach jak wcisnę
gaz do końca to sie zbiera strasznie mułowato i buczy , a jak już
chwyci określony pułap obrotów to idzie jak "pocisk" ( :)) według
mojego punktu widzenia oczywiście ;) ) , ale chciał bym mu jeszcze
troche tej mocy dodać.

Zafunduj sobie instalację turbo, ewentualnie zrób swap silnika na jednostkę pochodzącą z colta 1.8 16v GTI lub zmień samą skrzynię biegów, ewentualnie kup colta GTI ;-)
Zabawa z jakimiś filtrami stożkowymi, dolotami i końcówkami wydechów jest na poziomie 18-letnich chłopców z technikum samochodowego.
Tylko prawdziwa ingerencja w silnik pozwoli wyraźnie zwiększyć moc.

--
      _,.-"``````````````````"'-.
  (}<`     Pozdrowienia   :
  [] ``'-.   Hautameki      :
  /\      `"-.,,,,,,,,,,,,,,,..-"

9 Data: Luty 17 2008 21:59:12
Temat: Re: mitsubishi colt
Autor: Hautameki 

 pisze:

Generalnie silnik ma coś takiego ,że na mniejszych obrotach jak wcisnę
gaz do końca to sie zbiera strasznie mułowato i buczy , a jak już
chwyci określony pułap obrotów to idzie jak "pocisk"

Wiesz, jak wciskasz mu gaz do dechy mając zarzucony V czy IV bieg przy 60km/h to nie oczekuj elastyczności jak BMW M5.
Silniki małolitrażowe w autach japońskich są silnikami wysokoobrotowymi, idą tzw. górą, żeby auto zaczęło jechać musisz utrzymywać strzałkę obrotomierza w górnym zakresie obrotów, ot cała filozofia. W coltach podobnie jak w hondach czy innych japończykach żeby coś zaczęło się dziać należy przekroczyć magiczne 3 - 4 tys. obrotów, wtedy te auta zaczynają jechać.

--
      _,.-"``````````````````"'-.
  (}<`     Pozdrowienia   :
  [] ``'-.   Hautameki      :
  /\      `"-.,,,,,,,,,,,,,,,..-"

10 Data: Luty 17 2008 23:04:59
Temat: Re: mitsubishi colt
Autor: Tomasz Pyra 

 pisze:

Witam
Mam mitsubishi colt1,6 z sierpnia 1992 roku i chciał bym tam coś
pokombinować  z mocą silnika , ale dokładniej chciał bym sie
dowiedzieć czy można w komputerze coś zmienić by zmienić moc ,
parametry, ale nie wiem gdzie tego szukać i u kogo. Jeśli ma ktoś
jakiś pomysł będe wdzięczny.

Jedyny ekonomicznie rozsądny pomysł, to sprzedać ten samochód i kupić szybszy.
Nie podkręcisz tani wolnossącej benzyny - chipować to można silniki turbinowe.

Pierwsze co należy zrobić to założyć turbo, a to już bardzo droga zabawa. Dlatego na prawdę taniej sprzedać to i kupić szybszy samochód.



Generalnie silnik ma coś takiego ,że na mniejszych obrotach jak wcisnę
gaz do końca to sie zbiera strasznie mułowato i buczy , a jak już
chwyci określony pułap obrotów to idzie jak "pocisk" ( :)) według
mojego punktu widzenia oczywiście ;) ) , ale chciał bym mu jeszcze
troche tej mocy dodać.

Zamontuj filtr powietrza przeznaczony do tego silnika - taki "tuning" polegający na wymianie samego filtra na inny zazwyczaj się kończy tak że moc spada, zwłaszcza z dołu.
Charakterystyka robi się stroma, więc kierowca się cieszy że mu samochód idzie "jak pocisk", ale jeżeli pomierzysz przyspieszenia, to pewnie się okaże że jest gorzej niż przed modyfikacją.

11 Data: Luty 17 2008 14:30:50
Temat: Re: mitsubishi colt
Autor:

Dzięki wszystkim za  odpowiedzi , zdziwiłem sie ,że tyle odpowiedzi
moge dostać zaledwie w pare godzin. :))
Na forum mitsubishi napewno sie zarejestruje :)
Ale generalnie nie chodzi mi o to że mam filtr stożkowy, inny wydech,
bo z osiągów jestem zadowolony , Ale czy da mu sie coś zkręcić
programowo ,może sobie tam palić więcej jak pojedzie szybcie :)

pozdrawiam

12 Data: Luty 17 2008 23:36:10
Temat: Re: mitsubishi colt
Autor: Rafał "SP" Gil 

 pisze:

bo z osiągów jestem zadowolony , Ale czy da mu sie coś zkręcić
programowo ,może sobie tam palić więcej jak pojedzie szybcie :)

Ale o jakim programie ty mowisz ? W ktorym komputrze ?
--
Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/
Części do skuterów   Kaski z homologacją   Części do motocykli
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5356008

13 Data: Luty 17 2008 23:53:43
Temat: Re: mitsubishi colt
Autor: Tomasz Pyra 

 pisze:

Ale generalnie nie chodzi mi o to że mam filtr stożkowy, inny wydech,

Pamiętaj że jeżeli nie są to podzespoły dla tego konkretnego modelu silnika to na 95% straciłeś moc zakładając je. Najprostszym sposobem jej podniesienia jest założyć normalny fabryczny (lub dobry zamiennik) filtr i wydech.

bo z osiągów jestem zadowolony , Ale czy da mu sie coś zkręcić
programowo ,może sobie tam palić więcej jak pojedzie szybcie :)

Nie da się. W fabryce już go tak ustawili żeby jechał najszybciej.
Pozostają jedynie przeróbki mechaniczne.

No ewentualnie przechodząc na jakąś bardzo bogatą mieszankę zyskasz np. 1-2% (zupełnie niezauważalne) kosztem np. 20% wyższego zużycia paliwa.

Pamiętaj że różnic mocy poniżej 10% i tak nawet nie zauważysz jadąc.

14 Data: Luty 18 2008 10:10:03
Temat: Re: mitsubishi colt
Autor: zkruk [Lodz] 

Tomasz Pyra wrote:

 pisze:

Ale generalnie nie chodzi mi o to że mam filtr stożkowy, inny wydech,

Pamiętaj że jeżeli nie są to podzespoły dla tego konkretnego modelu
silnika to na 95% straciłeś moc zakładając je. Najprostszym sposobem
jej podniesienia jest założyć normalny fabryczny (lub dobry
zamiennik) filtr i wydech.

bo z osiągów jestem zadowolony , Ale czy da mu sie coś zkręcić
programowo ,może sobie tam palić więcej jak pojedzie szybcie :)

Nie da się. W fabryce już go tak ustawili żeby jechał najszybciej.
Pozostają jedynie przeróbki mechaniczne.

no nie do konca - zwiekszajac ilosc powietrza ktore wpada, oraz ilosc powietrza ktora wypada mozna dojsc do momentu w ktorym mapy paliwa ograniczaja dawkowanie tak bardzo, ze auto np. od 5.5k do 6.5k (max) obrotow ma stala moc - wtedy wlasnie modyfikuje sie mapy paliwa...

Z tego co jednak autor watku pisze problemem jest zle zgrany uklad wydechowy i dolotowy, ktore nie pracuja falowo i zle nakladajace sie fale powoduja, ze auto jest zamulone - dopiero na wyzszych obrotach zaczyna pracowac falowo... albo wskazuje na kolekor 4-1 - wiec mozna tez zobaczyc jak sie bedzie zachowywac auto na kolektorze 4-2-1 - w ten sposob obnizymy czestotliwosc dzialania falowego o polowe, i zamiast zbierac sie od 3k zacznie od 1.5k

jednoznacznie stwierdzam, ze problematyczne sa tutaj jednak przypadkowo polaczone elementy takie jak wydech i dolot - a nie mapy paliwa -
nawet jesli ktos poprawi te mapy paliwa (a te nie zawsze sa idealne w oryginalnym kodzie) - to mozna uzyskac max 5% dodatkowej mocy, a zabawa bedzie kosztowac 1.5-2 k PLN


Pamiętaj że różnic mocy poniżej 10% i tak nawet nie zauważysz jadąc.

zauwazy sie...


--
pozdrawiam
www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona
www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych
www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi

15 Data: Luty 18 2008 11:11:45
Temat: Re: mitsubishi colt
Autor: Tomasz Pyra 

zkruk [Lodz] pisze:

Nie da się. W fabryce już go tak ustawili żeby jechał najszybciej.
Pozostają jedynie przeróbki mechaniczne.

no nie do konca - zwiekszajac ilosc powietrza ktore wpada, oraz ilosc powietrza ktora wypada mozna dojsc do momentu w ktorym mapy paliwa ograniczaja dawkowanie tak bardzo, ze auto np. od 5.5k do 6.5k (max) obrotow ma stala moc - wtedy wlasnie modyfikuje sie mapy paliwa...

Z drugiej strony skoro samochód ma przepływomierz powietrza to powinien sobie poradzić z większą niż normalna ilością powietrza. Przynajmniej z o tyle większą na jaką można liczyć modyfikując dolot.
Bo co innego jak ktoś sobie dołoży turbo - wtedy owszem oryginalne ECU może zgłupieć, ale nie przy wymianie filtra która da może kilka procent więcej powietrza.
Takie różnice w ilości powietrza, w normalnej eksploatacji mogą wynikać ze zmiennej temperatury powietrza (np. zimą silniki mają wyższą moc, bo jest zimno).

Pamiętaj że różnic mocy poniżej 10% i tak nawet nie zauważysz jadąc.

zauwazy sie...

Ale to się trzeb bardzo starać. Najlepiej pomierzyć.
Moc silnika o takie 10% się zmienia między latem a zimą (zimą wyższa), a jakoś wcale tak bardzo tego nie czuć.

Natomiast bardzo łatwo dać się oszukać stromej charakterystyce.
Można sobie właśnie wymienić dolot i wylot na byle jaki, moc nawet spadnie, tylko na dole spadnie mocno, na górze tylko trochę i kierowca czując kopa wchodząc na obroty ma wrażenie że jest dużo lepiej niż było.
A osiągi gorsze...


--
PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- w- CB++
http://free.of.pl/h/hellfire/

16 Data: Luty 18 2008 08:31:57
Temat: Re: mitsubishi colt
Autor: Agent 


Użytkownik  napisał w wiadomości Dzięki wszystkim za  odpowiedzi , zdziwiłem sie ,że tyle odpowiedzi
moge dostać zaledwie w pare godzin. :))
Na forum mitsubishi napewno sie zarejestruje :)
Ale generalnie nie chodzi mi o to że mam filtr stożkowy, inny wydech,
bo z osiągów jestem zadowolony , Ale czy da mu sie coś zkręcić
programowo ,może sobie tam palić więcej jak pojedzie szybcie :)

Jak chcesz mieć więcej mocy w "dole" to ja bym zaczął od wymiany wydechu i filtra z powrotem na oryginalny. Przez takie modyfikacje jak zrobiłeś mogłęs zmienić charakterystykę silnika.

Re: mitsubishi colt



Grupy dyskusyjne