mitsubishi colt
1 | Data: Luty 17 2008 10:03:15 |
Temat: mitsubishi colt | |
Autor: | Witam 2 |
Data: Luty 17 2008 19:05:59 | Temat: Re: mitsubishi colt | Autor: Rafał "SP" Gil | pisze: chwyci określony pułap obrotów to idzie jak "pocisk" ( :)) według Wymień filtry i lej normalne paliwo. -- Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/ Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/ Części do skuterów Kaski z homologacją Części do motocykli http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5356008 3 |
Data: Luty 17 2008 10:32:50 | Temat: Re: mitsubishi colt | Autor: |
filtr mam stożkowy , a paliwo leje V-Power z Shell-a, ale lałem z BP z Orlenu i jest to samo. Ale mi chodzi o ten komputer , czy w nim da sie coś zmienić na lepsze? 4 |
Data: Luty 17 2008 20:16:03 | Temat: Re: mitsubishi colt | Autor: Rafał "SP" Gil | pisze: filtr mam stożkowy No i ? Orlenu i jest to samo. Ale mi chodzi o ten komputer , czy w nim da sie A jaki komputer ? -- Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/ Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/ Części do skuterów Kaski z homologacją Części do motocykli http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5356008 5 |
Data: Luty 17 2008 20:21:04 | Temat: Re: mitsubishi colt | Autor: Michal |
Ale mi chodzi o ten komputer , czy w nim da sie dorzuc mu ramu do 1GB M 6 |
Data: Luty 17 2008 23:00:24 | Temat: Re: mitsubishi colt | Autor: Tomasz Pyra | pisze: filtr mam stożkowy To załóż taki jaki zaleca producent do tego modelu. 7 |
Data: Luty 17 2008 20:57:18 | Temat: Re: mitsubishi colt | Autor: axg1 | pisze: Witam Witam Zapraszam na strone : http://www.mitsubishi-grafix.pl/forum2/ generalnie w silnikach bez turbo modyfikacja softu niewiele zwieksza moc silnika, a to mulenie to moze przez ten filtr stozkowy ? 8 |
Data: Luty 17 2008 21:52:06 | Temat: Re: mitsubishi colt | Autor: Hautameki | pisze: Witam Zafunduj sobie instalację turbo, ewentualnie zrób swap silnika na jednostkę pochodzącą z colta 1.8 16v GTI lub zmień samą skrzynię biegów, ewentualnie kup colta GTI ;-) Zabawa z jakimiś filtrami stożkowymi, dolotami i końcówkami wydechów jest na poziomie 18-letnich chłopców z technikum samochodowego. Tylko prawdziwa ingerencja w silnik pozwoli wyraźnie zwiększyć moc. -- _,.-"``````````````````"'-. (}<` Pozdrowienia : [] ``'-. Hautameki : /\ `"-.,,,,,,,,,,,,,,,..-" 9 |
Data: Luty 17 2008 21:59:12 | Temat: Re: mitsubishi colt | Autor: Hautameki | pisze: Generalnie silnik ma coś takiego ,że na mniejszych obrotach jak wcisnę Wiesz, jak wciskasz mu gaz do dechy mając zarzucony V czy IV bieg przy 60km/h to nie oczekuj elastyczności jak BMW M5. Silniki małolitrażowe w autach japońskich są silnikami wysokoobrotowymi, idą tzw. górą, żeby auto zaczęło jechać musisz utrzymywać strzałkę obrotomierza w górnym zakresie obrotów, ot cała filozofia. W coltach podobnie jak w hondach czy innych japończykach żeby coś zaczęło się dziać należy przekroczyć magiczne 3 - 4 tys. obrotów, wtedy te auta zaczynają jechać. -- _,.-"``````````````````"'-. (}<` Pozdrowienia : [] ``'-. Hautameki : /\ `"-.,,,,,,,,,,,,,,,..-" 10 |
Data: Luty 17 2008 23:04:59 | Temat: Re: mitsubishi colt | Autor: Tomasz Pyra | pisze: Witam Jedyny ekonomicznie rozsądny pomysł, to sprzedać ten samochód i kupić szybszy. Nie podkręcisz tani wolnossącej benzyny - chipować to można silniki turbinowe. Pierwsze co należy zrobić to założyć turbo, a to już bardzo droga zabawa. Dlatego na prawdę taniej sprzedać to i kupić szybszy samochód. Generalnie silnik ma coś takiego ,że na mniejszych obrotach jak wcisnę Zamontuj filtr powietrza przeznaczony do tego silnika - taki "tuning" polegający na wymianie samego filtra na inny zazwyczaj się kończy tak że moc spada, zwłaszcza z dołu. Charakterystyka robi się stroma, więc kierowca się cieszy że mu samochód idzie "jak pocisk", ale jeżeli pomierzysz przyspieszenia, to pewnie się okaże że jest gorzej niż przed modyfikacją. 11 |
Data: Luty 17 2008 14:30:50 | Temat: Re: mitsubishi colt | Autor: | Dzięki wszystkim za odpowiedzi , zdziwiłem sie ,że tyle odpowiedzi 12 |
Data: Luty 17 2008 23:36:10 | Temat: Re: mitsubishi colt | Autor: Rafał "SP" Gil | pisze: bo z osiągów jestem zadowolony , Ale czy da mu sie coś zkręcić Ale o jakim programie ty mowisz ? W ktorym komputrze ? -- Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/ Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/ Części do skuterów Kaski z homologacją Części do motocykli http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5356008 13 |
Data: Luty 17 2008 23:53:43 | Temat: Re: mitsubishi colt | Autor: Tomasz Pyra | pisze: Ale generalnie nie chodzi mi o to że mam filtr stożkowy, inny wydech, Pamiętaj że jeżeli nie są to podzespoły dla tego konkretnego modelu silnika to na 95% straciłeś moc zakładając je. Najprostszym sposobem jej podniesienia jest założyć normalny fabryczny (lub dobry zamiennik) filtr i wydech. bo z osiągów jestem zadowolony , Ale czy da mu sie coś zkręcić Nie da się. W fabryce już go tak ustawili żeby jechał najszybciej. Pozostają jedynie przeróbki mechaniczne. No ewentualnie przechodząc na jakąś bardzo bogatą mieszankę zyskasz np. 1-2% (zupełnie niezauważalne) kosztem np. 20% wyższego zużycia paliwa. Pamiętaj że różnic mocy poniżej 10% i tak nawet nie zauważysz jadąc. 14 |
Data: Luty 18 2008 10:10:03 | Temat: Re: mitsubishi colt | Autor: zkruk [Lodz] | Tomasz Pyra wrote: pisze: no nie do konca - zwiekszajac ilosc powietrza ktore wpada, oraz ilosc powietrza ktora wypada mozna dojsc do momentu w ktorym mapy paliwa ograniczaja dawkowanie tak bardzo, ze auto np. od 5.5k do 6.5k (max) obrotow ma stala moc - wtedy wlasnie modyfikuje sie mapy paliwa... Z tego co jednak autor watku pisze problemem jest zle zgrany uklad wydechowy i dolotowy, ktore nie pracuja falowo i zle nakladajace sie fale powoduja, ze auto jest zamulone - dopiero na wyzszych obrotach zaczyna pracowac falowo... albo wskazuje na kolekor 4-1 - wiec mozna tez zobaczyc jak sie bedzie zachowywac auto na kolektorze 4-2-1 - w ten sposob obnizymy czestotliwosc dzialania falowego o polowe, i zamiast zbierac sie od 3k zacznie od 1.5k jednoznacznie stwierdzam, ze problematyczne sa tutaj jednak przypadkowo polaczone elementy takie jak wydech i dolot - a nie mapy paliwa - nawet jesli ktos poprawi te mapy paliwa (a te nie zawsze sa idealne w oryginalnym kodzie) - to mozna uzyskac max 5% dodatkowej mocy, a zabawa bedzie kosztowac 1.5-2 k PLN Pamiętaj że różnic mocy poniżej 10% i tak nawet nie zauważysz jadąc. zauwazy sie... -- pozdrawiam www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi 15 |
Data: Luty 18 2008 11:11:45 | Temat: Re: mitsubishi colt | Autor: Tomasz Pyra | zkruk [Lodz] pisze: Nie da się. W fabryce już go tak ustawili żeby jechał najszybciej. Z drugiej strony skoro samochód ma przepływomierz powietrza to powinien sobie poradzić z większą niż normalna ilością powietrza. Przynajmniej z o tyle większą na jaką można liczyć modyfikując dolot. Bo co innego jak ktoś sobie dołoży turbo - wtedy owszem oryginalne ECU może zgłupieć, ale nie przy wymianie filtra która da może kilka procent więcej powietrza. Takie różnice w ilości powietrza, w normalnej eksploatacji mogą wynikać ze zmiennej temperatury powietrza (np. zimą silniki mają wyższą moc, bo jest zimno). Pamiętaj że różnic mocy poniżej 10% i tak nawet nie zauważysz jadąc. Ale to się trzeb bardzo starać. Najlepiej pomierzyć. Moc silnika o takie 10% się zmienia między latem a zimą (zimą wyższa), a jakoś wcale tak bardzo tego nie czuć. Natomiast bardzo łatwo dać się oszukać stromej charakterystyce. Można sobie właśnie wymienić dolot i wylot na byle jaki, moc nawet spadnie, tylko na dole spadnie mocno, na górze tylko trochę i kierowca czując kopa wchodząc na obroty ma wrażenie że jest dużo lepiej niż było. A osiągi gorsze... -- PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- w- CB++ http://free.of.pl/h/hellfire/ 16 |
Data: Luty 18 2008 08:31:57 | Temat: Re: mitsubishi colt | Autor: Agent |
|