Grupy dyskusyjne   »   moc silnika i przepustnica

moc silnika i przepustnica



1 Data: Kwiecien 19 2011 08:43:00
Temat: moc silnika i przepustnica
Autor: butterfly 

Witam.
mam pytanie czy skutkiem braku przyrostu mocy po przekroczeniu pewnego poziomu obrotów (szacuję na ok 3500-4000) obrotów moze być zacinajaca sie (zabrudzona) przepustnica. Na jałowym chodzi ładnie. Do tego zakresu obtotów - równiez a później ... kicha.



2 Data: Kwiecien 19 2011 08:57:56
Temat: Re: moc silnika i przepustnica
Autor: news-gazeta 

Witam.
mam pytanie czy skutkiem braku przyrostu mocy po przekroczeniu pewnego poziomu obrotów (szacuję na ok 3500-4000) obrotów moze być zacinajaca sie (zabrudzona) przepustnica. Na jałowym chodzi ładnie. Do tego zakresu obtotów - równiez a później ... kicha.

Jaki samochód, jaki silnik?

Pozdrawiam - Darek.

3 Data: Kwiecien 19 2011 08:59:52
Temat: Re: moc silnika i przepustnica
Autor: butterfly 


Użytkownik "news-gazeta"  napisał w wiadomości

Jaki samochód, jaki silnik?

Pozdrawiam - Darek.

Juz odpowiadam choć nie wiem czy to ma znaczenie.
Vectra A  Silnik X16SZ

4 Data: Kwiecien 19 2011 10:16:04
Temat: Re: moc silnika i przepustnica
Autor: J.F. 

Użytkownik "butterfly"  napisał w

mam pytanie czy skutkiem braku przyrostu mocy po przekroczeniu pewnego poziomu obrotów (szacuję na ok 3500-4000) obrotów moze być zacinajaca sie (zabrudzona) przepustnica. Na jałowym chodzi ładnie. Do tego zakresu obtotów - równiez a później ... kicha.

Moze, ale powatpiewam troche.
Moze byc tez wiele innych przyczyn.

J.

5 Data: Kwiecien 19 2011 10:19:31
Temat: Re: moc silnika i przepustnica
Autor: butterfly 


Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości

Moze, ale powatpiewam troche.
Moze byc tez wiele innych przyczyn.

J.

Jak najbardziej zgadzam się z tobą ale wiele juz sprawdziłem lub wymieniłem (EGR, filtry, świece, kable cewki... itd)

6 Data: Kwiecien 19 2011 11:27:24
Temat: Re: moc silnika i przepustnica
Autor: J.F. 

Użytkownik "butterfly"  napisał w wiadomości

Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości
Moze, ale powatpiewam troche.
Moze byc tez wiele innych przyczyn.
Jak najbardziej zgadzam się z tobą ale wiele juz sprawdziłem lub wymieniłem (EGR, filtry, świece, kable cewki... itd)

Jak ja tego nie lubie - wymieniac w ciemno, bez diagnozy.
No ale moze takie czasy - ale chyba latwo sprawdzic czy sie uchyla przepustnica w calosci ?

Komputer podlaczales ? cos pokazuje w czasie takiej proby ? Bogata mieszanka, uboga, moze nawet nie trzeba komputera, wystarczy woltomierz do sondy lambda.

Ten silnik nie ma jakiegos zmiennego dolotu ?

J.

7 Data: Kwiecien 19 2011 11:49:06
Temat: Re: moc silnika i przepustnica
Autor: butterfly 


Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości

Jak ja tego nie lubie - wymieniac w ciemno, bez diagnozy.
No ale moze takie czasy - ale chyba latwo sprawdzic czy sie uchyla przepustnica w calosci ?

Komputer podlaczales ? cos pokazuje w czasie takiej proby ? Bogata mieszanka, uboga, moze nawet nie trzeba komputera, wystarczy woltomierz do sondy lambda.

Ten silnik nie ma jakiegos zmiennego dolotu ?


Też się z Toba zgadzam bo nie lubie wymieniac w ciemno.
No własnie chciałem sprawdzic tą przepustnicę ale wcześniej chciałem zapytac czy np zabrudzona przepustnica moze się gdzies blokować i przez to dawać taki efekt - braku przyrostu mocy.

Komputr nie wywala żadnych błędów. Co prawda kiedyś wyskoczył mi ze dwa razy błąd, którego jednak nie sczytałem a po 20 bezproblemowych uruchomieniach juz nie sposób sczytac. Sondy nie sprawdzałem.
Ogólnie silnik pracuje ładnie ale pod obciązeniem (znacznym) odczuwam coś na kształt "braku mocy".
Zrobiłem też próbe. Do prędkosci ok 105-110 przyśpiesza ładnie i chodzi żwawo.. później zaczyna się własnie TO . Podobnie przy jeździe pod górke. Pewne wzniesienie pokonywałem na 5 biegu.. Teraz potzrebna jest redukcja.
Ciśnienie w cylindrach sprawdzone. Jest 1.4 na kazdym na tym sam samym poziomie.

8 Data: Kwiecien 19 2011 11:57:35
Temat: Re: moc silnika i przepustnica
Autor: news-gazeta 



Komputr nie wywala żadnych błędów. Co prawda kiedyś wyskoczył mi ze dwa razy błąd, którego jednak nie sczytałem a po 20 bezproblemowych uruchomieniach juz nie sposób sczytac. Sondy nie sprawdzałem.
Ogólnie silnik pracuje ładnie ale pod obciązeniem (znacznym) odczuwam coś na kształt "braku mocy".
Zrobiłem też próbe. Do prędkosci ok 105-110 przyśpiesza ładnie i chodzi żwawo.. później zaczyna się własnie TO . Podobnie przy jeździe pod górke. Pewne wzniesienie pokonywałem na 5 biegu.. Teraz potzrebna jest redukcja.
Ciśnienie w cylindrach sprawdzone. Jest 1.4 na kazdym na tym sam samym poziomie.


Czy ten silnik ma czujnik TPS? W clio miałem walnięty TPS od połowy położenia przepustnicy po prostu nie wskazywał i ECU nie wiedział że otwieram mocniej przepustnice i nic się nie działo.Silnik jezdzil do ok 3/4 pedału gazu, potem już nie przyśpieszał praktycznie.

Pozdrawiam - Darek.

9 Data: Kwiecien 19 2011 11:32:36
Temat: Re: moc silnika i przepustnica
Autor: Robert_J 

Jak najbardziej zgadzam się z tobą ale wiele juz sprawdziłem lub wymieniłem (EGR, filtry, świece, kable cewki... itd)

Zgaduję że dużo taniej niż wymieniać pół samochodu byłoby pojechać do dobrego diagnosty ;-))). I wcale nie jest wykluczone że przyczyną może być duperela, której nawet nie bierzesz pod uwagę i którą byś wymienił na samym końcu...

10 Data: Kwiecien 19 2011 11:41:25
Temat: Re: moc silnika i przepustnica
Autor: butterfly 


Użytkownik "Robert_J"  napisał w wiadomości

Zgaduję że dużo taniej niż wymieniać pół samochodu byłoby pojechać do dobrego diagnosty ;-))). I wcale nie jest wykluczone że przyczyną może być duperela, której nawet nie bierzesz pod uwagę i którą byś wymienił na samym końcu...

No właśnie. A mechanicy są tacy jacy są. Panie.. Trzeba wymiec to czy to.. Człowiek wymienia (dobrze, że świece i przewody i tak się wymienia) a efekt - zero.

11 Data: Kwiecien 19 2011 11:14:01
Temat: Re: moc silnika i przepustnica
Autor: Hants 

"butterfly"  wrote in message

Witam.
mam pytanie czy skutkiem braku przyrostu mocy po przekroczeniu pewnego poziomu obrotów (szacuję na ok 3500-4000) obrotów moze być zacinajaca sie (zabrudzona) przepustnica. Na jałowym chodzi ładnie. Do tego zakresu obtotów - równiez a później ... kicha.

Zapchany katalizator.

12 Data: Kwiecien 19 2011 12:33:52
Temat: Re: moc silnika i przepustnica
Autor: Lewis 

W dniu 2011-04-19 08:43, butterfly pisze:

Witam.
mam pytanie czy skutkiem braku przyrostu mocy po przekroczeniu pewnego
poziomu obrotów (szacuję na ok 3500-4000) obrotów moze być zacinajaca
sie (zabrudzona) przepustnica. Na jałowym chodzi ładnie. Do tego zakresu
obtotów - równiez a później ... kicha.

Pojedź na TECH-a i niech diagnosta po kolei sprawdza wszystkie czujniki, samo sczytanie błÄ™dów to można żarówką sprawdzić a to żadna diagnoza. niech sprawdzi czy TPS działa w całym zakresie, czy sondy reagują poprawnie, temp powietrza, cieczy chłodzącej, każdy czujnik po kolei, wtedy będziesz miał dokładny obraz tego co się dzieje.
Mechanik, który potrafi odczytać błÄ™dy i stwierdzić że: "nie ma błÄ™dów to nie ma problemu" powinien zostać ubiczowany.

U siebie na szczęście jestem w stanie sam wykonać podstawowe diagnozy prostym ELM327 i w oparciu o instrukcje serwisową dokładnie udawało mi się stwierdzić co ulegało uszkodzeniom.

Druga sprawa, że producent ułatwił sprawę i pozwolił na podgląd większości parametrów w trybie rzeczywistym z poziomu komputera pokładowego bez konieczności używania jakiegokolwiek interfejsu diagnostycznego ;)

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

13 Data: Kwiecien 19 2011 13:39:32
Temat: Re: moc silnika i przepustnica
Autor: butterfly 


Użytkownik "Lewis"  napisał w wiadomości


Pojedź na TECH-a i niech diagnosta po kolei sprawdza wszystkie czujniki, samo sczytanie błÄ™dów to można żarówką sprawdzić a to żadna diagnoza.
..................................
Druga sprawa, że producent ułatwił sprawę i pozwolił na podgląd większości parametrów w trybie rzeczywistym z poziomu komputera pokładowego bez konieczności używania jakiegokolwiek interfejsu diagnostycznego ;)

-- Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Dzieki. Tak pewnie trzeba będzie zrobić bo choc to przypadłoć mniejszej wagi (dobrze się zachowuje do 100-105 km/h) to jednak zawsze przypadłoć.

Nie wiem jak z czujnikeim polożenia wału bo jednak kilka razy wywaliło mi jakis błÄ…d (pamietam, że to było przy w miarę duzej prędkości na autostradzie) . Bardzo mozlwie ze właśnie ten..

14 Data: Kwiecien 19 2011 21:36:21
Temat: Re: moc silnika i przepustnica
Autor: bratPit 

mam pytanie czy skutkiem braku przyrostu mocy po przekroczeniu pewnego poziomu obrotów (szacuję na ok 3500-4000) obrotów moze być zacinajaca sie (zabrudzona) przepustnica. Na jałowym chodzi ładnie. Do tego zakresu obtotów - równiez a później ... kicha.

Vectra A  Silnik X16SZ

to prawie na pewno... nie jest brudna przepustnica,
tak jak koledzy piszą, np czujnik położenia przepustnicy, nadtopiony/zapchany katalizator/tłumik,

brat

Re: moc silnika i przepustnica



Grupy dyskusyjne