[OT] modyfikacje silnika - odciążanie układu korbowego
1 | Data: Listopad 09 2009 22:37:28 |
Temat: [OT] modyfikacje silnika - odciążanie układu korbowego | |
Autor: Conrado | Witam, 2 |
Data: Listopad 10 2009 10:55:01 | Temat: Re: [OT] modyfikacje silnika - odciążanie układu korbowego | Autor: Baczek | Temat lotniczy, a jednak tez motocyklowy :) - dotyczy przeróbki silnika 403 Forbidden Request forbidden by administrative rules. 3 |
Data: Listopad 10 2009 10:06:28 | Temat: Re: [OT] modyfikacje silnika - odciÄ
żanie układu korbowego | Autor: Glub | "Conrado" wrote: Witam, Motoroma ul Chodzonego 7 Wwa, zajmuje siÄ silnikami do paralotni i chyba bÄdÄ kompetentni. -- Glub 4 |
Data: Listopad 10 2009 17:26:56 | Temat: Re: [OT] modyfikacje silnika - odciążanie układu korbowego | Autor: Conrado |
Motoroma ul Chodzonego 7 Wwa, zajmuje się silnikami do paralotni i chyba Tak wiem, ale tam silniki nie są przerabianymi silnikami motocyklowymi. Tutaj to zwykla ETZ 150. Wiem, że tunigowcy dwusuwów m.in odciązali wał korbowy, by silnik się szybciej zbierał, ale ile mozna maks, cięzko się doszukać. Może ktoś kiedyś z forum bawil się w coś takiego? Conrado 5 |
Data: Listopad 10 2009 22:20:46 | Temat: Re: [OT] modyfikacje silnika - odciążanie układu korbowego | Autor: Hinek | Użytkownik "Conrado" napisał Niewiele sie pozbędziesz. Poza tym jeśli zdejmiesz materiał z tarcz wału korbowego - będziesz musiał wypełnić skrzynie korbowa odpowiednia wkladka. Można też wiercic tarcze wału (symetrycznie) ale trzeba otwory wypelnic wkladkami np z balsy.W sumie moze z kilogram...? Pozdr -- Hinek 6 |
Data: Listopad 11 2009 11:28:26 | Temat: Re: [OT] modyfikacje silnika - odcišżanie układu korbowego | Autor: | On Tue, 10 Nov 2009 22:20:46 +0100, "Hinek" wkladka. Można też wiercic tarcze wału (symetrycznie) ale trzeba otwory balsa pije wode, pewnie olej tez wypije. Lepiej uzyc jakiegos syntetyka. pozdr neworm -- DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-) JUPPI! Admini tego foróma som wielcy! http://demotivation.ru/yjmid8jxapprpic.html 7 |
Data: Listopad 11 2009 12:20:13 | Temat: Re: [OT] modyfikacje silnika - odcišżanie układu korbowego | Autor: Hinek | Użytkownik napisał Tak, ale sie nie wdawalem detale. Trzeba ja zaimpregnowac. Kiedys uzylem do takich wypelnien korka i zywicy. Sprawdzilo sie. Do wypelnienia skrzyni kobowej i wykonania tzw, podkowy najlepiej użyć blachy aluminiowej. To sa zapomniane metody zwiekszania mocy silnkow 2s. Przy okazji da to niewielkie zmniejszenie masy silnika. No, ale jak ma sie to wszystko na plecach - pewnie kazdy gram sie liczy :) Pozdr -- Hinek 8 |
Data: Listopad 12 2009 15:08:07 | Temat: Re: [OT] modyfikacje silnika - odcišżanie układu korbowego | Autor: Jacot | "Hinek" wrote: No, ale jak ma sie to wszystko na plecach - pewnie kazdy gram sie A jakby tak cale wagi zrobic z alaminium? Z ciezarkami do zrownowazenia co powinno byc o tyle latwiejsze, ze w oryginale etka jakos specjalnie precyzyjnie wywazona nie byla a silnik w zastosowaniu lotniczym to jak byc moze blednie sie domyslam, trzaby wywazyc na waski stosunkowo zakres obrotow? Jeno ze Etka ma wal 3 czesciowy a nie 5, prosciej bylo nowy wal wykonac. -- Pozdrowionka Jacot M10 http://www.junak.riders.pl/ http://www.stokrotka.ath.cx/ 9 |
Data: Listopad 12 2009 14:10:38 | Temat: Re: [OT] modyfikacje silnika - odciĹĄżanie układu korbowego | Autor: AZ | On 2009-11-12, Jacot wrote: A to sie w ogole da wywazyc? No chyba zeby w aluminiowe przeciwwagi wcisnac metalowe walce coby zrownowazyc wage korby i tloka? No i pozostaje pytanie co z wytrzymaloscia takiego walu? A z wywazaniem nie jest tak, ze wywaza sie po prostu? Sily powstajace w skutku zlego wywazenia z tego co sie orientuje nie rosna liniowo wzgledem predkosci obrotowej a troche szybciej, wiec skoro silnik pracuje wiekszosc czasu na wysokich obrotach to musi byc dokladnie wywazony? -- Artur ZZR 1200 10 |
Data: Listopad 12 2009 16:46:22 | Temat: Re: [OT] modyfikacje silnika - odciĹĄżanie ukĹ,adu korbowego | Autor: Budyn | Uzytkownik "AZ" napisal w wiadomosci wzgledem predkosci obrotowej a troche szybciej, wiec skoro silnik Przy wznoszeniu na wysokich, przy locie poziomym na mniej (okolo 50%) a czesto na wolnych obrotach - przy opadaniu. Czyli trzeba to zrobic porzadnie i calosciowo b. 11 |
Data: Listopad 12 2009 19:51:04 | Temat: Re: [OT] modyfikacje silnika - odcišżanie układu korbowego | Autor: Conrado | A jakby tak cale wagi zrobic z alaminium? Znalazlem taki pomysl ostatnio na forum syreniarzy. Troche dyskusji teoretycznej bylo, ale temat ogólnie upadl :( Conrado 12 |
Data: Listopad 12 2009 20:58:06 | Temat: Re: [OT] modyfikacje silnika - odcišżanie układu korbowego | Autor: Budyń | Użytkownik "Conrado" napisał w wiadomości A jakby tak cale wagi zrobic z alaminium? bo tak można tylko teoretycznie :-) A praktycznie sprzedaj co masz, dołóż i kup normalne solo. Wyjdzie pewnie na tą sama kase a bedzie mógł latać do bólu. b. 13 |
Data: Listopad 13 2009 00:14:17 | Temat: Re: [OT] modyfikacje silnika - odcišżanie układu korbowego | Autor: Conrado | bo tak można tylko teoretycznie :-) A praktycznie sprzedaj co masz, dołóż Wiesz, ale to bardzo fajnie sie sprawuje, tanie w eksploatacji no i frajda, że TYMI RĘCYMA :D. No ale odchudzic by mozna :) Conrado 14 |
Data: Listopad 11 2009 13:59:23 | Temat: Re: [OT] modyfikacje silnika - odcišżanie układu korbowego | Autor: Kuczu | pisze: balsa pije wode, pewnie olej tez wypije. A jak wypije benzyne z mieszanki 300 metrow nad ziemia ? Lepiej uzyc jakiegos syntetyka. Ale samochodowego czy motocyklowego ? -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ |