Grupy dyskusyjne   »   montaż czujnika EGT w kolektor

montaż czujnika EGT w kolektor



1 Data: Listopad 04 2014 22:42:01
Temat: montaż czujnika EGT w kolektor
Autor: BartekK 

Muszę wsadzić czujnik EGT, i się zastanawiam nad wykonaniem.

Dla mnie logiczne wydaje się zdjęcie kolektora, odwiert, gwintowanie, oczyszczenie, założenie kolektora. Ale pewien "znany tuner" którego spytałem, czy/zaile/jak by mi to zamontował - chce wiercić na aucie, bez zdejmowania, "co tam panie opiłki, się odessa odkurzaczem najwyżej, nic turbinie nie zaszkodzi".
No ale że wasztat chce za to 300zł - to bez jaj- wiertarkę i dobre wiertła mam, gwintownik też, nie mówiąc o odkurzaczu - jak mam wiercić na aucie to sobie mogę sam.

Pytanie tylko - kto ma racje, czy ja przesadzam ze zdejmowaniem kolektora (wiadomo że można, i  tak jest ładniej i porządniej, ale może wcale nie potrzeba), czy warsztat przesadza z wierceniem na aucie?

(auto ma kolektor "pod silnikiem", opiłki do góry, ani do  turbo ani do głowic nie polecą, no ale potem po odpaleniu zostaną wdmuchnięte do turbo)

--
| Bartłomiej Kuźniewski
|   GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173



2 Data: Listopad 04 2014 13:56:41
Temat: Re: montaż czujnika EGT w kolektor
Autor:

W dniu wtorek, 4 listopada 2014 22:42:56 UTC+1 użytkownik BartekK napisał:

Muszę wsadzić czujnik EGT, i się zastanawiam nad wykonaniem.

Dla mnie logiczne wydaje się zdjęcie kolektora, odwiert, gwintowanie,
oczyszczenie, założenie kolektora. Ale pewien "znany tuner" którego
spytałem, czy/zaile/jak by mi to zamontował - chce wiercić na aucie, bez
zdejmowania, "co tam panie opiłki, się odessa odkurzaczem najwyżej, nic
turbinie nie zaszkodzi".
No ale że wasztat chce za to 300zł - to bez jaj- wiertarkę i dobre
wiertła mam, gwintownik też, nie mówiąc o odkurzaczu - jak mam wiercić
na aucie to sobie mogę sam.

Pytanie tylko - kto ma racje, czy ja przesadzam ze zdejmowaniem
kolektora (wiadomo że można, i  tak jest ładniej i porządniej, ale może
wcale nie potrzeba), czy warsztat przesadza z wierceniem na aucie?

(auto ma kolektor "pod silnikiem", opiłki do góry, ani do  turbo ani do
głowic nie polecą, no ale potem po odpaleniu zostaną wdmuchnięte do turbo)

--
| Bartłomiej Kuźniewski
|   GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

Dlaczego musisz zamontować taki czujnika?

3 Data: Listopad 04 2014 23:28:44
Temat: Re: montaż czujnika EGT w kolektor
Autor: BartekK 

W dniu 2014-11-04 o 22:56,  pisze:

Muszę wsadzić czujnik EGT, i się zastanawiam nad wykonaniem.
Dlaczego musisz zamontować taki czujnika?
Dlatego, że muszę monitorować temperaturę spalin wydostających się z silnika. Fabrycznie auto posiada taki czujnik (a nawet dwa), jest on monitorowany przez komputer ECU, ale wynik tego monitoringu nie jest w żaden sposób widoczny dla kierowcy. Jedynie zbyt wysoka temperatura jest logowana jako błÄ…d (do odczytania na komputerze), a tylko zbyt wysoka temperatura przez długi okres czasu powoduje pokazanie się błÄ™du w formie lampki CheckEngine. A nawet chwilowa zbyt wysoka temperatura - może oznaczać awarię sygnalizującą nadchodzące poważne uszkodzenia, tylko że to się (producentowi/serwisowi) nie opłaca by klient wiedział od razu, że coś się dzieje - lepiej niech przyjedzie usunąć poważną awarię, niż np. drobną nieszczelnoć w dolocie.

Jako że czujniki EGT mają sondy typu termopary, to niezbyt da się "przypiąć" do istniejącego czujnika, bo a) pomiar będzie mocno zakłócony temperaturą styku metali b) dopięcie czegokolwiek do istniejącej sondy (na której występują mV napięcia) może wprowadzić więcej zakłóceń (robiąc za "antenę") niż sam pomiar, i ECU może głupieć. Dlatego łatwiej prościej jest wstawić niezależną osobną sondę, niż ruszać istniejące.

wyjaśniłem wystarczająco?

--
| Bartłomiej Kuźniewski
|   GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

4 Data: Listopad 04 2014 23:47:31
Temat: Re: montaż czujnika EGT w kolektor
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Tue, 04 Nov 2014 23:28:44 +0100, BartekK napisał(a):

Jako że czujniki EGT mają sondy typu termopary, to niezbyt da się
"przypiąć" do istniejącego czujnika, bo a) pomiar będzie mocno zakłócony
temperaturą styku metali b) dopięcie czegokolwiek do istniejącej sondy
(na której występują mV napięcia) może wprowadzić więcej zakłóceń
(robiąc za "antenę") niż sam pomiar, i ECU może głupieć. Dlatego łatwiej
prościej jest wstawić niezależną osobną sondę, niż ruszać istniejące.

wyjaśniłem wystarczająco?

A nie da się odczytać tej temperatury z ECU?
Jakiś OBD2 na bluetooth, aplikacja na smartfona, technika panie :)

5 Data: Listopad 05 2014 00:35:38
Temat: Re: montaż czujnika EGT w kolektor
Autor: BartekK 

W dniu 2014-11-04 o 23:47, Tomasz Pyra pisze:

A nie da się odczytać tej temperatury z ECU?
Jakiś OBD2 na bluetooth, aplikacja na smartfona, technika panie :)
Nie wiem, pewnie tak - ale zwykły wskaźnik "defi" z ustawianym warningiem i peak - załatwia sprawę prosto, sprzętowo, i działa zawsze, a jak coś będzie się złego działo - to miganie i PIIIP zwróci na niego uwagę, a smartfona:
a) trzeba wziąć ze sobą, nie zapomnieć
b) podłÄ…czyć po bt do auta-do elm327, podłÄ…czyć do zasilania (bo ciągle połÄ…czony - się szybko rozładuje)
c) włÄ…czyć aplikację odpowiednią (i nie zapomnieć o niej, bo się zminimalizowała gdy żona dzwoniła) itd.

Fajnie, jak okazyjnie do sprawdzenia czegoś. Ale to chodzi o profilaktyczne zwiększenie niezawodności, a nie gadżet którego się po miesiącu zapomni używać.
Fajnie mogło by być, gdyby zamiast radia w aucie była "stacja 2din" na androidzie, która by to wszystko miała wbudowane i samo-startujące, ale to znów koszt i przerost formy nad treścią duży, a sens mały.

--
| Bartłomiej Kuźniewski
|   GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

6 Data: Listopad 10 2014 01:29:35
Temat: Re: montaż czujnika EGT w kolektor
Autor: John Kołalsky 


Użytkownik "BartekK"

A nie da się odczytać tej temperatury z ECU?
Jakiś OBD2 na bluetooth, aplikacja na smartfona, technika panie :)
Nie wiem, pewnie tak - ale zwykły wskaźnik "defi" z ustawianym warningiem i peak - załatwia sprawę prosto, sprzętowo, i działa zawsze, a jak coś będzie się złego działo - to miganie i PIIIP zwróci na niego uwagę, a smartfona:
a) trzeba wziąć ze sobą, nie zapomnieć
b) podłÄ…czyć po bt do auta-do elm327, podłÄ…czyć do zasilania (bo ciągle połÄ…czony - się szybko rozładuje)
c) włÄ…czyć aplikację odpowiednią (i nie zapomnieć o niej, bo się zminimalizowała gdy żona dzwoniła) itd.

Zamiast smartfona możesz sobie zrobić dedykowany sterownik. I tak czymś stacjonarnym musiałbyś to monitorować.

7 Data: Listopad 04 2014 15:05:09
Temat: Re: montaż czujnika EGT w kolektor
Autor:

W dniu wtorek, 4 listopada 2014 23:29:39 UTC+1 użytkownik BartekK napisał:

W dniu 2014-11-04 o 22:56,  pisze:
>> Muszę wsadzić czujnik EGT, i się zastanawiam nad wykonaniem.
> Dlaczego musisz zamontować taki czujnika?
Dlatego, że muszę monitorować temperaturę spalin wydostających się z
silnika. Fabrycznie auto posiada taki czujnik (a nawet dwa), jest on
monitorowany przez komputer ECU, ale wynik tego monitoringu nie jest w
żaden sposób widoczny dla kierowcy. Jedynie zbyt wysoka temperatura jest
logowana jako błąd (do odczytania na komputerze), a tylko zbyt wysoka
temperatura przez długi okres czasu powoduje pokazanie się błędu w
formie lampki CheckEngine. A nawet chwilowa zbyt wysoka temperatura -
może oznaczać awarię sygnalizującą nadchodzące poważne uszkodzenia,
tylko że to się (producentowi/serwisowi) nie opłaca by klient wiedział
od razu, że coś się dzieje - lepiej niech przyjedzie usunąć poważną
awarię, niż np. drobną nieszczelność w dolocie.

Jako że czujniki EGT mają sondy typu termopary, to niezbyt da się
"przypiąć" do istniejącego czujnika, bo a) pomiar będzie mocno zakłócony
temperaturą styku metali b) dopięcie czegokolwiek do istniejącej sondy
(na której występują mV napięcia) może wprowadzić więcej zakłóceń
(robiąc za "antenę") niż sam pomiar, i ECU może głupieć. Dlatego łatwiej
prościej jest wstawić niezależną osobną sondę, niż ruszać istniejące.

wyjaśniłem wystarczająco?

--
| Bartłomiej Kuźniewski
|   GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

Niby wyjaśniłeś. Ale dalej nie widzę potrzeby posiadania takiego czujnika co będzie współpracował z jakimś dołożonym wskaźnikiem. Jak jedziesz jak człowiek to masz`czas patrzeć na taki wskaźnik ale wtedy nic się nie dzieje. Jak zapierdalasz to nie masz czasu patrzeć na cokolwiek poza drogą. Sygnały z termopary trudno się przetwarza. No chyba że użyjesz jakiegoś dedykowanego miernika. Tylko jak ten miernik zainstalować żeby nie wyglądał jak szankier na kutasie?

8 Data: Listopad 05 2014 00:42:39
Temat: Re: montaż czujnika EGT w kolektor
Autor: BartekK 

W dniu 2014-11-05 o 00:05,  pisze:

Jak jedziesz jak człowiek to masz`czas patrzeć na taki wskaźnik ale wtedy nic się nie dzieje.
Jak zapierdalasz to nie masz czasu patrzeć na cokolwiek poza drogą.
Sygnały z termopary trudno się przetwarza. No chyba że użyjesz jakiegoś dedykowanego miernika.
Tylko jak ten miernik zainstalować żeby nie wyglądał jak szankier na kutasie?

(jak ty to wszystko cytujesz i piszesz, że nie doć że do kitu cytujesz, to ciebie cytować się nie da, bo długoć linii przekroczona?)

1. Oczywiście że dedykowany miernik (choć zrobić własną obsługę termopary to dla mnie nie problem, ale po co tracić czas na tworzenie czegoś, co już ktoś zrobił i sprzedaje w rozsądnej cenie). I ten dedykowany miernik ma wbudowane ostrzeżenie powyżej ustawionego poziomu (robi PIIIIP i miga, więc nie da się przegapić), oraz ma zapamiętywanie poziomu maksymalnego (więc można sprawdzić, ile to tam było). Więc spoglądanie na bieżÄ…co na wskaźnik - nie jest konieczne.

2. Jak estetycznie zainstalować to już większy problem, zgadzam się, ale już to rozwiązałem - zamiast fabrycznego "daszka" do zegarów mam coś takiego http://www.tougetuning.com/store/images/products/subaru/impreza/wrx-sti/20082012/accessories/interior/SMYCLSTR1l.jpg - nic to nie przeszkadza w sensie zasłaniania zegarów fabrycznych czy kontrolek, a po wsadzeniu wskaźników tak samo podświetlanych - wygląda wręcz fabrycznie http://www.master-tuning.ch/images/IMG_1329.jpg


--
| Bartłomiej Kuźniewski
|   GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

9 Data: Listopad 04 2014 16:07:15
Temat: Re: montaż czujnika EGT w kolektor
Autor:

W dniu środa, 5 listopada 2014 00:43:34 UTC+1 użytkownik BartekK napisał:

W dniu 2014-11-05 o 00:05,  pisze:
> Jak jedziesz jak człowiek to masz`czas patrzeć na taki wskaźnik ale wtedy nic się nie dzieje.
Jak zapierdalasz to nie masz czasu patrzeć na cokolwiek poza drogą.
Sygnały z termopary trudno się przetwarza. No chyba że użyjesz jakiegoś
dedykowanego miernika.
Tylko jak ten miernik zainstalować żeby nie wyglądał jak szankier na
kutasie?

(jak ty to wszystko cytujesz i piszesz, że nie dość że do kitu cytujesz,
to ciebie cytować się nie da, bo długość linii przekroczona?)

1. Oczywiście że dedykowany miernik (choć zrobić własną obsługę
termopary to dla mnie nie problem, ale po co tracić czas na tworzenie
czegoś, co już ktoś zrobił i sprzedaje w rozsądnej cenie). I ten
dedykowany miernik ma wbudowane ostrzeżenie powyżej ustawionego poziomu
(robi PIIIIP i miga, więc nie da się przegapić), oraz ma zapamiętywanie
poziomu maksymalnego (więc można sprawdzić, ile to tam było). Więc
spoglądanie na bieżąco na wskaźnik - nie jest konieczne.

2. Jak estetycznie zainstalować to już większy problem, zgadzam się, ale
już to rozwiązałem - zamiast fabrycznego "daszka" do zegarów mam coś
takiego
http://www.tougetuning.com/store/images/products/subaru/impreza/wrx-sti/20082012/accessories/interior/SMYCLSTR1l.jpg
- nic to nie przeszkadza w sensie zasłaniania zegarów fabrycznych czy
kontrolek, a po wsadzeniu wskaźników tak samo podświetlanych - wygląda
wręcz fabrycznie http://www.master-tuning.ch/images/IMG_1329.jpg


--
| Bartłomiej Kuźniewski
|   GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

Jakoś wygląda, fabrycznie nie bo inaczej skale są namalowane. Udało Ci się powiększyć otwory, kiedyś o to pytałeś.

10 Data: Listopad 05 2014 01:56:56
Temat: Re: montaż czujnika EGT w kolektor
Autor: BartekK 

W dniu 2014-11-05 o 01:07,  pisze:

Jakoś wygląda, fabrycznie nie bo inaczej skale są namalowane. Udało Ci się powiększyć otwory, kiedyś o to pytałeś.
To nie moje zdjęcie, tak tylko poglądowo z sieci. Same skale to szczegół estetyczny, u mnie są podobne, nawet font literek się zgrał.

Otwory udało się powiększyć - te 2mm na stronę to nie dramat, metal by się dało rozciągnąć to, i tworzywo zmusiłem. Drewniany kołeczek nacięty, śruba w środek by go rozpierać stopniowo, i podgrzewanie halogenem 500W - poszło łatwiej niż myślałem, ale 2x musiałem robić bo po odpuszczeniu i wystygnięciu prawie 1mm spowrotem skurczyło się.

--
| Bartłomiej Kuźniewski
|   GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

11 Data: Listopad 10 2014 01:33:10
Temat: Re: montaż czujnika EGT w kolektor
Autor: John Kołalsky 


Użytkownik "BartekK"


(jak ty to wszystko cytujesz i piszesz, że nie doć że do kitu cytujesz, to ciebie cytować się nie da, bo długoć linii przekroczona?)

Nie jest przekroczona tylko tak zakodowana by właśnie dało się zawijać i cytować.

12 Data: Listopad 05 2014 09:27:18
Temat: Re: montaż czujnika EGT w kolektor
Autor: Jacek Maciejewski 

Dnia Tue, 04 Nov 2014 23:28:44 +0100, BartekK napisał(a):

Jako że czujniki EGT mają sondy typu termopary, to niezbyt da się
"przypiąć" do istniejącego czujnika, bo a) pomiar będzie mocno zakłócony
temperaturą styku metali b) dopięcie czegokolwiek do istniejącej sondy
(na której występują mV napięcia) może wprowadzić więcej zakłóceń
(robiąc za "antenę") niż sam pomiar, i ECU może głupieć.

Niemożliwe. IMO podpięcie dwóch zrobionych w dzisiejszych standardach
mierników temperatury do jednej sondy (termopary) nie spowoduje istotnego
wzrostu błędu pomiaru. Zapytaj na pl.misc.elektronika, tam potwierdzą.
Ovczywiscie, jakieś elementarne zasady powinny być zachowane - ekranowanie,
przewody kompensacyjne.
A co do wiórów to ja bym jednak nie przepuszczał ich przez turbinę :) A co,
jak się jakiś większy zaklinuje między łopatką a obudową?
--
Jacek

13 Data: Listopad 05 2014 14:39:51
Temat: Re: montaż czujnika EGT w kolektor
Autor: Trybun 

W dniu 2014-11-04 o 23:28, BartekK pisze:

W dniu 2014-11-04 o 22:56,  pisze:
Muszę wsadzić czujnik EGT, i się zastanawiam nad wykonaniem.
Dlaczego musisz zamontować taki czujnika?
Dlatego, że muszę monitorować temperaturę spalin wydostających się z silnika. Fabrycznie auto posiada taki czujnik (a nawet dwa), jest on monitorowany przez komputer ECU, ale wynik tego monitoringu nie jest w żaden sposób widoczny dla kierowcy. Jedynie zbyt wysoka temperatura jest logowana jako błÄ…d (do odczytania na komputerze), a tylko zbyt wysoka temperatura przez długi okres czasu powoduje pokazanie się błÄ™du w formie lampki CheckEngine. A nawet chwilowa zbyt wysoka temperatura - może oznaczać awarię sygnalizującą nadchodzące poważne uszkodzenia, tylko że to się (producentowi/serwisowi) nie opłaca by klient wiedział od razu, że coś się dzieje - lepiej niech przyjedzie usunąć poważną awarię, niż np. drobną nieszczelnoć w dolocie.

Jako że czujniki EGT mają sondy typu termopary, to niezbyt da się "przypiąć" do istniejącego czujnika, bo a) pomiar będzie mocno zakłócony temperaturą styku metali b) dopięcie czegokolwiek do istniejącej sondy (na której występują mV napięcia) może wprowadzić więcej zakłóceń (robiąc za "antenę") niż sam pomiar, i ECU może głupieć. Dlatego łatwiej prościej jest wstawić niezależną osobną sondę, niż ruszać istniejące.

wyjaśniłem wystarczająco?


Nic a nic co by wyjaśniło to poswięcenie i ryzykowanie że coś pójdzie nie tak, że o kosztach sameego zakładania takiego czujnika nie wspomnę. No bo po co kierowcy wiedza że spaliny są gorące bądź za mało gorące? W razie za gorących będzie wyłÄ…czał silnik, bądź ręcznie ruchomi jakieś chłodzenie?

14 Data: Listopad 10 2014 01:26:53
Temat: Re: montaż czujnika EGT w kolektor
Autor: John Kołalsky 


Użytkownik "BartekK"

Muszę wsadzić czujnik EGT, i się zastanawiam nad wykonaniem.
Dlaczego musisz zamontować taki czujnika?
Dlatego, że muszę monitorować temperaturę spalin wydostających się z silnika. Fabrycznie auto posiada taki czujnik (a nawet dwa), jest on monitorowany przez komputer ECU, ale wynik tego monitoringu nie jest w żaden sposób widoczny dla kierowcy. Jedynie zbyt wysoka temperatura jest logowana jako błÄ…d (do odczytania na komputerze), a tylko zbyt wysoka temperatura przez długi okres czasu powoduje pokazanie się błÄ™du w formie lampki CheckEngine. A nawet chwilowa zbyt wysoka temperatura - może oznaczać awarię sygnalizującą nadchodzące poważne uszkodzenia, tylko że to się (producentowi/serwisowi) nie opłaca by klient wiedział od razu, że coś się dzieje - lepiej niech przyjedzie usunąć poważną awarię, niż np. drobną nieszczelnoć w dolocie.

Jako że czujniki EGT mają sondy typu termopary, to niezbyt da się "przypiąć" do istniejącego czujnika, bo a) pomiar będzie mocno zakłócony temperaturą styku metali b) dopięcie czegokolwiek do istniejącej sondy (na której występują mV napięcia) może wprowadzić więcej zakłóceń (robiąc za "antenę") niż sam pomiar, i ECU może głupieć. Dlatego łatwiej prościej jest wstawić niezależną osobną sondę, niż ruszać istniejące.

wyjaśniłem wystarczająco?

Nie możesz monitorować przez ECU ?

15 Data: Listopad 04 2014 23:21:03
Temat: Re: montaż czujnika EGT w kolektor
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Tue, 04 Nov 2014 22:42:01 +0100, BartekK napisał(a):

Pytanie tylko - kto ma racje, czy ja przesadzam ze zdejmowaniem
kolektora (wiadomo że można, i  tak jest ładniej i porządniej, ale może
wcale nie potrzeba), czy warsztat przesadza z wierceniem na aucie?

Ja bym tam ściągnął dla pewności ten kolektor, ale nawet nie tyle ze
względu na turbinę (przez którą wióry faktycznie raczej przelecą i szansa
na uszkodzenie jest minimalna), ale na katalizator w który pewnie utkną.

16 Data: Listopad 04 2014 23:30:06
Temat: Re: montaż czujnika EGT w kolektor
Autor: BartekK 

W dniu 2014-11-04 o 23:21, Tomasz Pyra pisze:

Ja bym tam ściągnął dla pewności ten kolektor, ale nawet nie tyle ze
względu na turbinę (przez którą wióry faktycznie raczej przelecą i szansa
na uszkodzenie jest minimalna), ale na katalizator w który pewnie utkną.
aa to bez obaw ;) tam by piłka golfowa nie utknęła ;>

--
| Bartłomiej Kuźniewski
|   GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

17 Data: Listopad 05 2014 10:52:01
Temat: Re: montaż czujnika EGT w kolektor
Autor: Marek 

Pytanie tylko - kto ma racje, czy ja przesadzam ze zdejmowaniem
kolektora (wiadomo że można, i  tak jest ładniej i porządniej, ale
może wcale nie potrzeba), czy warsztat przesadza z wierceniem na aucie?


Kiedys rozwiercalem i gwintowalem krociec od pompy wody.
Ktos mi doradzil, aby wiertlo i gwintownik wlozyc do smaru. Opilki podczas wiercenia przyklejaja sie do smaru.
Mi sie udalo. Od wiercenia auto przejechalo prawie 200kkm i dalej hula.

Swoja droga ciekawe jaki patent maja gazwonicy. Oni tez wierca w kolektorze.
--
Marek
echo  | tr  a-di-rs-ze-h a-z

18 Data: Listopad 05 2014 12:57:30
Temat: Re: montaż czujnika EGT w kolektor
Autor: yabba 

Użytkownik "Marek"  napisał w wiadomości


Swoja droga ciekawe jaki patent maja gazwonicy. Oni tez wierca w kolektorze.


Teraz to są głównie plastikowym kolektorze.
A nawet jak cos wpadnie do cylindra i go porysuje, to kto ich sprawdzi?

--
Pozdrawiam,

yabba

19 Data: Listopad 05 2014 14:43:00
Temat: Re: montaż czujnika EGT w kolektor
Autor: tck 


Użytkownik "yabba"  napisał w wiadomości

Użytkownik "Marek"  napisał w wiadomości

Swoja droga ciekawe jaki patent maja gazwonicy. Oni tez wierca w kolektorze.


Teraz to są głównie plastikowym kolektorze.
A nawet jak cos wpadnie do cylindra i go porysuje, to kto ich sprawdzi?


jak nie plastik to aluminium


--
pozdr


tck(at)top.net.pl

20 Data: Listopad 05 2014 14:25:29
Temat: Re: montaż czujnika EGT w kolektor
Autor: AZ 

On 2014-11-05, yabba  wrote:

Użytkownik "Marek"  napisał w wiadomości


Swoja droga ciekawe jaki patent maja gazwonicy. Oni tez wierca w
kolektorze.

Teraz to są głównie plastikowym kolektorze.
A nawet jak cos wpadnie do cylindra i go porysuje, to kto ich sprawdzi?

Tyle, ze tu chodzi o kolektor wydechowy.

--
Artur
ZZR 1200
GSX-R 600 K6

21 Data: Listopad 06 2014 10:11:43
Temat: Re: montaż czujnika EGT w kolektor
Autor: yabba 

Użytkownik "AZ"  napisał w wiadomości

On 2014-11-05, yabba  wrote:
Użytkownik "Marek"  napisał w wiadomości


Swoja droga ciekawe jaki patent maja gazwonicy. Oni tez wierca w
kolektorze.

Teraz to są głównie plastikowym kolektorze.
A nawet jak cos wpadnie do cylindra i go porysuje, to kto ich sprawdzi?

Tyle, ze tu chodzi o kolektor wydechowy.



Wątek zboczył na wiercenie przez gazowników, a oni wiercą w ssącym.


--
Pozdrawiam,

yabba

22 Data: Listopad 06 2014 11:06:41
Temat: Re: montaż czujnika EGT w kolektor
Autor: Marek 

Wątek zboczył na wiercenie przez gazowników, a oni wiercą w ssącym.

Ale Tobie chodzi jak uniknac opilkow w srodku, a to ten sam problem.

--
Marek
echo  | tr  a-di-rs-ze-h a-z

23 Data: Listopad 10 2014 10:49:04
Temat: Re: montaż czujnika EGT w kolektor
Autor: yabba 

Użytkownik "Marek"  napisał w wiadomości

Wątek zboczył na wiercenie przez gazowników, a oni wiercą w ssącym.

Ale Tobie chodzi jak uniknac opilkow w srodku, a to ten sam problem.



Jak robisz dla siebie, to starasz się zrobić idealnie i nic nie zepsuć. Jak robi to jakaś firma to może chcieć pójść na łatwiznę i nie przejmować się długofalowymi skutkami wpadnięcia opiłka do cylindra lub turbiny.

--
Pozdrawiam,

yabba

24 Data: Listopad 05 2014 22:13:17
Temat: Re: montaż czujnika EGT w kolektor
Autor:

BartekK wrote:

"co tam panie opiłki, się odessa odkurzaczem najwyżej, nic turbinie nie
zaszkodzi".

Już wiele silników zostało załatwionych przez takich "fachowców".
Zdejmij, umyj dokładnie, wywierć, umyj jeszcze raz.

Kolektor zwykle jest brudny w środku (jak bardzo to zależy, czy masz EGR,
jak skonstruowaną odmę i w jakim stanie silnik) i jest to zwykle doć
lepki brud, więc opiłki się do tego poprzyklejają. Odkurzaczem, to sobie
mogą odessać gile z nosa.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

25 Data: Listopad 05 2014 22:15:24
Temat: Re: montaż czujnika EGT w kolektor
Autor:

tᴏ wrote:

BartekK wrote:

"co tam panie opiłki, się odessa odkurzaczem najwyżej, nic turbinie nie
zaszkodzi".

Już wiele silników zostało załatwionych przez takich "fachowców".
Zdejmij, umyj dokładnie, wywierć, umyj jeszcze raz.

Kolektor zwykle jest brudny w środku (jak bardzo to zależy, czy masz
EGR, jak skonstruowaną odmę i w jakim stanie silnik) i jest to zwykle
doć lepki brud, więc opiłki się do tego poprzyklejają. Odkurzaczem, to
sobie mogą odessać gile z nosa.

A sorry, Ty o wydechowym i EGT piszesz. Tutaj sytuacja wygląda znacznie
lepiej. Ale chyba i tak bym nie ryzykował.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Re: montaż czujnika EGT w kolektor



Grupy dyskusyjne