na biegu - tak ma być?
1 | Data: Lipiec 25 2013 23:36:25 |
Temat: na biegu - tak ma byæ? | |
Autor: lamia | ¿y³am w nie¶wiadomo¶ci i siê dzi¶ zdziwi³am 2 |
Data: Lipiec 25 2013 23:49:25 | Temat: Re: na biegu - tak ma byæ? | Autor: nadir | Tak ma byæ?Jak górka konkretna a silnik malutki, to tak mo¿e byæ. Generalnie, to siê hamulca rêcznego u¿ywa na postoju. Pamiêtam w temacie zostawiania auta na biegu starty w±tek o paskuSam pasek od tego ¿e silnik jest napêdzany ko³ami a nie rozrusznikiem to nie powinien przeskoczyæ. Ale istnieje pewne niebezpieczeñstwo uszkodzenia czego¶ gdy silnik ma "lewe" obroty, a tak siê dzieje gdy na wstecznym stacza siê do przodu, a na biegach "normalnych" w ty³. 3 |
Data: Lipiec 25 2013 22:04:36 | Temat: Re: na biegu - tak ma byæ? | Autor: Budzik | Osobnik posiadaj±cy mail napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje: Generalnie, to siê hamulca rêcznego u¿ywa na postoju. i ko³a skrêca do krawêznika. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_") "Si³± kobiet s± s³abostki mê¿czyzn" - Voltaire 4 |
Data: Lipiec 26 2013 00:07:42 | Temat: Re: na biegu - tak ma byæ? | Autor: Lewis | W dniu 2013-07-26 00:04, Budzik pisze: Osobnik posiadaj±cy mail napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje:Pod warunkiem ¿e stoi siê "z" górki a nie "pod". -- Pozdrawiam Lewis 5 |
Data: Lipiec 26 2013 00:15:00 | Temat: Re: na biegu - tak ma byæ? | Autor: nadir | Pod warunkiem ¿e stoi siê "z" górki a nie "pod".Generalnie, to siê hamulca rêcznego u¿ywa na postoju. A jaka¿ to ró¿nica? 6 |
Data: Lipiec 26 2013 00:18:43 | Temat: Re: na biegu - tak ma byæ? | Autor: Lewis | W dniu 2013-07-26 00:15, nadir pisze: Pod warunkiem ¿e stoi siê "z" górki a nie "pod".Generalnie, to siê hamulca rêcznego u¿ywa na postoju. Stoj±c "pod górkê" czyli grawitacja ci±gnie samochód do ty³u, jak bêdziesz mia³ przedni± krawêd¼ ko³a zwrócon± do krawê¿nika przód samochodu wyjedzie na drogê. -- Pozdrawiam Lewis 7 |
Data: Lipiec 26 2013 00:22:43 | Temat: Re: na biegu - tak ma byæ? | Autor: nadir |
Stoj±c "pod górkê" czyli grawitacja ci±gnie samochód do ty³u, jak Wtedy masz mieæ ko³a skrêcone w lewo. W czym tu problem? 8 |
Data: Lipiec 26 2013 00:26:34 | Temat: Re: na biegu - tak ma byæ? | Autor: Lewis | W dniu 2013-07-26 00:22, nadir pisze: A jak stoisz pod górkê przy lewym krawê¿niku? :) "Do krawê¿nika" to przednia krawêd¼ ko³a w stronê krawê¿nika a "od krawê¿nika" to przednia krawêd¼ ko³a w stronê jezdni. I z górki skrêcamy do krawê¿nika a pod górkê od. Nie wa¿ne po której stronie maj±c krawê¿nik. -- Pozdrawiam Lewis 9 |
Data: Lipiec 26 2013 00:37:29 | Temat: Re: na biegu - tak ma byæ? | Autor: nadir | A jak stoisz pod górkê przy lewym krawê¿niku? :)To w prawo, nadal nie widzê problemu. "Do krawê¿nika" to przednia krawêd¼ ko³a w stronê krawê¿nika a "od Ale tylna krawêd¼ przednich kó³ te¿ jak najbardziej mo¿e zaprzeæ siê o krawê¿nik. 10 |
Data: Lipiec 26 2013 00:41:01 | Temat: Re: na biegu - tak ma byæ? | Autor: Lewis | W dniu 2013-07-26 00:37, nadir pisze: A jak stoisz pod górkê przy lewym krawê¿niku? :)To w prawo, nadal nie widzê problemu. A co siê dzieje z tyln± krawêdzi± jak przednia zostaje przesuniêta w stronê jezdni i stoimy pod górkê? No w³a¶nie... Chodzi o jednoznaczne okre¶lenie jak nale¿y siê zachowywaæ w danej sytuacji nie mieszaj±c do tego stron prawo lewo itd. Pamiêtam to jeszcze z kursów na PJ. Go¶æ wyt³umaczy³ to raz a dobrze i pojê³y to nawet najbardziej têpe ³ychy. -- Pozdrawiam Lewis 11 |
Data: Lipiec 26 2013 10:39:35 | Temat: Re: na biegu - tak ma byæ? | Autor: RadoslawF | Dnia 2013-07-26 00:41, U¿ytkownik Lewis napisa³: Kierunek "do krawê¿nika" nie okre¶la przód czy ty³ pojazdu"Do krawê¿nika" to przednia krawêd¼ ko³a w stronê krawê¿nika a "od a kierunek nachylenia. Do krawê¿nika ma dojechaæ ta strona opony w któr± pojazd bêdzie siê potencjalnie stacza³. Pozdrawiam 12 |
Data: Lipiec 26 2013 11:13:29 | Temat: Re: na biegu - tak ma byæ? | Autor: Tadzik | On Fri, 26 Jul 2013 10:39:35 +0200, RadoslawF wrote: Kierunek "do krawê¿nika" nie okre¶la przód czy ty³ pojazdu Co Ty (za przeproszeniem) pierdolisz?! Jaki kierunek nachylenia? A jak droga bêdzie na zboczu wzniesienia? Jaki wtedy k±t nachylenia uwzglêdniamy? A skrêt w prawo czy lewo te¿ jest od nachylenia uzale¿niony? Albo skrêcasz do krawe¿nika albo od krawe¿nika czyli jakby¶ chcia³ jechaæ do lub od, je¼dzimy zazwyczaj do przodu ni nie? :) -- Pozdro Tadzik 13 |
Data: Lipiec 26 2013 13:25:11 | Temat: Re: na biegu - tak ma byæ? | Autor: RadoslawF | Dnia 2013-07-26 11:13, U¿ytkownik Tadzik napisa³: Kierunek "do krawê¿nika" nie okre¶la przód czy ty³ pojazdu Ty pierdolisz. Nie ma znaczenia jak je¼dzimy a w jakim miejscu stajemy czyli czy pojazd bêdzie siê stacza³ do przodu czy do ty³u. No chyba ¿e masz pojazd który jest w stanie siê stoczyæ nawet pod górkê byle do przodu kierunku jazdy. :-) Pozdrawiam 14 |
Data: Lipiec 26 2013 13:33:42 | Temat: Re: na biegu - tak ma byæ? | Autor: Tadzik | On Fri, 26 Jul 2013 13:25:11 +0200, RadoslawF wrote: Ty pierdolisz. Nie ma znaczenia jak je¼dzimy a w jakim miejscu No i bedziesz udawa³, ¿e nie wiesz o co chodzi... Dobra, j± odpuszczam, du¿o zdrowia ¿yczê! -- Pozdro Tadzik 15 |
Data: Lipiec 26 2013 10:00:42 | Temat: Re: na biegu - tak ma byæ? | Autor: Budzik | Osobnik posiadaj±cy mail napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje: Kierunek "do krawê¿nika" nie okre¶la przód czy ty³ pojazdu W moim samochodzie jest tak, ze jak stane przy krawezniku i skrece ko³a do kraweznika to staczajac sie zarówno do przodu jak i do ty³u samochód bedzie sie porusza³ w strone krawe¿nika. Natomiast nie wiem co za problem stan±æ równolegle przy krawezniku tak, zeby obie opony by³y mo¿liwie blisko. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_") "Je¶li bêd±c w towarzystwie kobiety potrafisz z niej czytaæ jak z ksi±¿ki, nie stosuj systemu Braille'a." T. Bernard 16 |
Data: Lipiec 27 2013 01:06:35 | Temat: Re: na biegu - tak ma byæ? | Autor: Gotfryd Smolik news | On Fri, 26 Jul 2013, Budzik wrote: Natomiast nie wiem co za problem stan±æ równolegle przy krawezniku tak, Nie zgubi³e¶ aby meritum problemu? Ko³a maj± byæ skrêcone, aby *zablokowaæ* pojazd w razie, jakby hamulce ("i inne ¶rodki hamowania") nie utrzyma³y go na pochy³o¶ci! I nie mo¿e to byæ nie tylko równolegle, ale równie¿ "prawie równolegle", bo przy za ma³ym k±cie pojazd bêdzie "odpychany" wystarczaj±co skutecznie aby kó³ nie zablokowaæ. pzdr, Gotfryd 17 |
Data: Lipiec 26 2013 23:31:24 | Temat: Re: na biegu - tak ma byæ? | Autor: Budzik | Osobnik posiadaj±cy mail napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje: Natomiast nie wiem co za problem stan±æ równolegle przy krawezniku tak, Chyba musze to przetestowac :) Bo wydawaloby sie, ze rownolegle przy krawezniku + mocne skrecenie kó³ da wystarczaj±ca si³e aby zatrzymac samochód i nie trzeba robiæ dodatkowych k±tów. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_") Poproszê o lekarstwo na zach³anno¶æ, ale DU¯O, DU¯O, BARDZO DU¯O 18 |
Data: Lipiec 25 2013 22:46:53 | Temat: Re: na biegu - tak ma byæ? | Autor: Budzik | Osobnik posiadaj±cy mail @poczta.onet.pl napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje: A jak stoisz pod górkê przy lewym krawê¿niku? :)Stoj±c "pod górkê" czyli grawitacja ci±gnie samochód do ty³u, jak Twój wyk³ad pokazuje jak prosta sprawe mo¿na zagmatwac. Chyba kazdy rozumie, w ktora strone trzeba skrecic ko³a aby w razie ruszenia samochód opar³ sie o krawe¿nik. Nie jest to jakas wy¿sza matematyka... -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_") "Najpewniejsz± metod± zachowania tajemnicy jest sprawienie, by ludzie wierzyli, ¿e ju¿ j± znaj±." Frank Herbert 19 |
Data: Lipiec 26 2013 00:58:48 | Temat: Re: na biegu - tak ma byæ? | Autor: Lewis | W dniu 2013-07-26 00:46, Budzik pisze: Twój wyk³ad pokazuje jak prosta sprawe mo¿na zagmatwac. Wyt³umacz kobiecie co to spalony... -- Pozdrawiam Lewis 20 |
Data: Lipiec 26 2013 07:26:41 | Temat: Re: na biegu - tak ma byæ? | Autor: Myjk | Fri, 26 Jul 2013 00:58:48 +0200, Lewis Wyt³umacz kobiecie co to spalony... Moja ¿ona za³apa³a, a nawet nie jest kibicem. :P -- Pozdor Myjk 21 |
Data: Lipiec 28 2013 08:45:20 | Temat: Re: na biegu - tak ma byæ? | Autor: the_foe | W dniu 2013-07-26 00:58, Lewis pisze: W dniu 2013-07-26 00:46, Budzik pisze: Zdziwi³by¶ siê, jak ma³o wiesz o spalonym... -- @foe_pl 22 |
Data: Lipiec 28 2013 12:45:26 | Temat: Re: na biegu - tak ma byæ? | Autor: Lewis | W dniu 2013-07-28 08:45, the_foe pisze: W dniu 2013-07-26 00:58, Lewis pisze: Pewnie tak, wiem jaka jest podstawowa zasada i to mi wystarcza a kopanie ¶wiñskiego pêcherza nigdy mnie nie rajcowa³o, ze sportów zawsze wola³em uprawiaæ "rêczn±" albo "siatkówkê" -- Pozdrawiam Lewis 23 |
Data: Lipiec 28 2013 04:31:32 | Temat: Re: na biegu - tak ma byæ? | Autor: | W dniu niedziela, 28 lipca 2013 12:45:26 UTC+2 u¿ytkownik Lewis napisa³: W dniu 2013-07-28 08:45, the_foe pisze: Ze wskazaniem na rêczn±. Ameryki nie odkry³e¶. 24 |
Data: Lipiec 29 2013 19:02:15 | Temat: Re: na biegu - tak ma byæ? | Autor: Myjk | Sun, 28 Jul 2013 12:45:26 +0200, Lewis a kopanie Å›wiÅ„skiego pÄ™cherza nigdy mnie nie rajcowa³o, Czym siÄ™ ró¿ni kopanie pÄ™cherza od jego ciskania tudzie¿ odbijania? -- Pozdor Myjk 25 |
Data: Lipiec 26 2013 00:44:56 | Temat: Re: na biegu - tak ma byæ? | Autor: RadoslawF | Dnia 2013-07-26 00:18, U¿ytkownik Lewis napisa³: W dniu 2013-07-26 00:15, nadir pisze:A jeste¶ tego absolutnie pewny ? A co zrobi tylne ko³o jak ten przód bêdzie chcia³ wyjechaæ na drogê ? Nie oprze siê przypadkiem o krawê¿nik ? Pozdrawiam 26 |
Data: Lipiec 26 2013 00:48:11 | Temat: Re: na biegu - tak ma byæ? | Autor: Lewis | W dniu 2013-07-26 00:44, RadoslawF pisze: Dnia 2013-07-26 00:18, U¿ytkownik Lewis napisa³: Zawsze parkujesz tak, ¿e tylne ko³o stoi idealnie przy krawê¿niku i nie pozwoli na odjazd przodu nawet na 5cm? -- Pozdrawiam Lewis 27 |
Data: Lipiec 26 2013 10:37:01 | Temat: Re: na biegu - tak ma byæ? | Autor: RadoslawF | Dnia 2013-07-26 00:48, U¿ytkownik Lewis napisa³: Nie zawsze, ale w przypadku kiedy parkuje na wzniesieniu pilnujeA jeste¶ tego absolutnie pewny ? A co zrobi tylne ko³o jakA jaka¿ to ró¿nica?Stoj±c "pod górkê" czyli grawitacja ci±gnie samochód do ty³u, jak ¿eby w razie jak rêczny pu¶ci jedna z opon opar³a siê o krawê¿nik. I nie po przejechaniu kilku metrów a po kilku centymetrach. Pozdrawiam 28 |
Data: Lipiec 25 2013 15:50:14 | Temat: Re: na biegu - tak ma byæ? | Autor: | W dniu pi±tek, 26 lipca 2013 00:44:56 UTC+2 u¿ytkownik RadoslawF napisa³: Dnia 2013-07-26 00:18, U¿ytkownik Lewis napisa³: Oprze siê jak pó³ samochodu wyjedzie. Jasne ¿e siê oprze. Ka¿de ko³o w koñcu o co¶ siê oprze. Ko³a tak maj±. 29 |
Data: Lipiec 25 2013 22:46:53 | Temat: Re: na biegu - tak ma byæ? | Autor: Budzik | Osobnik posiadaj±cy mail @poczta.onet.pl napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje: ROTFL...Pod warunkiem ¿e stoi siê "z" górki a nie "pod".Generalnie, to siê hamulca rêcznego u¿ywa na postoju. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_") Akt urodzenia kobiety jest zawsze starszy od niej 30 |
Data: Lipiec 26 2013 06:46:05 | Temat: Re: na biegu - tak ma być? | Autor: AZ | On 2013-07-25, Lewis wrote: W dniu 2013-07-26 00:04, Budzik pisze:A pod gorke to skrecamy w druga strone tak? ;-) -- Artur ZZR 1200 31 |
Data: Lipiec 26 2013 07:28:48 | Temat: Re: na biegu - tak ma byæ? | Autor: Budzik | Osobnik posiadaj±cy mail napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje: A pod gorke to skrecamy w druga strone tak? ;-) Pod górkê wywijamy ko³a na rymby! -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_") "Ka¿dy kiedy¶ osi±gnie najwy¿szy stopieñ niekompetencji Tylko ¿e politycy go osi±gaj± tu¿ po wyborach" 32 |
Data: Lipiec 26 2013 00:17:06 | Temat: Re: na biegu - tak ma byæ? | Autor: nadir | Generalnie, to siê hamulca rêcznego u¿ywa na postoju. To te¿ ale nie zawsze jest ten krawê¿nik. 33 |
Data: Lipiec 25 2013 22:46:54 | Temat: Re: na biegu - tak ma byæ? | Autor: Budzik | Osobnik posiadaj±cy mail napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje: Wyobra¿ sobie, ze jak go mnie, to wtedy równiez mozna skrecic tak, aby wGeneralnie, to siê hamulca rêcznego u¿ywa na postoju. razie czego samochód stoczy³ sie w sposób powoduj±cy mniejsze niebezpieczenstwo. Ale... masz racje. Jak nie ma krawêznika, to nie skrecamy kó³ do kraweznika... -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_") "Ten, kto walczy z potworami musi baczyæ, by nie zapomnia³, ¿e w ten sposób staje siê potworem." Fryderyk Nietzsche 34 |
Data: Lipiec 26 2013 09:52:04 | Temat: Re: na biegu - tak ma byæ? | Autor: lamia | "Budzik" wrote in message Ale... co niezbêdnie nale¿a³o wyjasniæ : ] utrzymanie konwencji wymiany zdañ - nie lada sztuka : ) 35 |
Data: Lipiec 25 2013 15:21:53 | Temat: Re: na biegu - tak ma byæ? | Autor: | W dniu czwartek, 25 lipca 2013 23:49:25 UTC+2 u¿ytkownik nadir napisa³: > Tak ma byæ? Zamieniam siê w s³uch co mo¿e siê uszkodziæ kiedy na jedynce samochód porusza siê z prêdko¶ci± 2 centymetry na minutê do ty³u. Obstawiam sprê¿ynê w³±cznik w lampce o¶wietlenia baga¿nika. Ty jebniêty jeste¶ z urodzenia czy to nabyte? 36 |
Data: Lipiec 26 2013 00:28:58 | Temat: Re: na biegu - tak ma byæ? | Autor: Lewis | W dniu 2013-07-26 00:21, pisze: Zamieniam siê w s³uch co mo¿e siê uszkodziæ kiedy na jedynce samochód porusza siê z prêdko¶ci± 2 centymetry na minutê do ty³u. Obstawiam sprê¿ynê w³±cznik w lampce o¶wietlenia baga¿nika. Ty jebniêty jeste¶ z urodzenia czy to nabyte? Powiedz to u¿ytkownikom silników MZR-CD -- Pozdrawiam Lewis 37 |
Data: Lipiec 25 2013 15:34:03 | Temat: Re: na biegu - tak ma byæ? | Autor: | W dniu pi±tek, 26 lipca 2013 00:28:58 UTC+2 u¿ytkownik Lewis napisa³: W dniu 2013-07-26 00:21, pisze: To nie ja mam co¶ komu¶ mówiæ tylko chcia³bym siê dowiedzieæ co mo¿e siê uszkodziæ w takiej sytuacji. 38 |
Data: Lipiec 26 2013 00:46:59 | Temat: Re: na biegu - tak ma byæ? | Autor: Lewis | W dniu 2013-07-26 00:34, pisze: To nie ja mam co¶ komu¶ mówiæ tylko chcia³bym siê dowiedzieæ co mo¿e siê uszkodziæ w takiej sytuacji. Otó¿ Mazda w swoich "dizelkach" tak skonstruowa³a napinacz rozrz±du, ¿e po przekrêceniu wa³u "do ty³u" napinacz siê luzuje i to do¶æ mocno, wówczas strza³ rozrusznikiem i rozrz±d poszed³ kilka zêbów poza znaki :) -- Pozdrawiam Lewis 39 |
Data: Lipiec 25 2013 16:04:12 | Temat: Re: na biegu - tak ma byæ? | Autor: | W dniu pi±tek, 26 lipca 2013 00:46:59 UTC+2 u¿ytkownik Lewis napisa³: W dniu 2013-07-26 00:34, pisze: A w Japonii gór nie ma i tego nie sprawdzili. Pierdolisz jak pot³uczony.. 40 |
Data: Lipiec 26 2013 11:19:27 | Temat: Re: na biegu - tak ma byæ? | Autor: Lewis | W dniu 2013-07-26 01:04, pisze: W dniu pi±tek, 26 lipca 2013 00:46:59 UTC+2 u¿ytkownik Lewis napisa³: Ty na geografii to chyba na piwo chodzi³e¶... Japonia to "jedna wielka góra" Podaj przyk³ad czym grozi cofniêcie wa³u to jeszcze siê rzucaæ bêdzie menda jedna, no ale czego mo¿na siê po Twojej personie spodziewaæ... -- Pozdrawiam Lewis 41 |
Data: Lipiec 26 2013 05:55:21 | Temat: Re: na biegu - tak ma byæ? | Autor: | W dniu pi±tek, 26 lipca 2013 11:19:27 UTC+2 u¿ytkownik Lewis napisa³: W dniu 2013-07-26 01:04, pisze: Jeste¶ idiot± jak nie zauwa¿y³e¶ " i tego nie sprawdzili". To nabyte czy z urodzenia? Nic siê nie mo¿e staæ w opisanej sytuacji to jaki mam daæ przyk³ad? 42 |
Data: Lipiec 26 2013 16:11:15 | Temat: Re: na biegu - tak ma byæ? | Autor: Tadzik | On Fri, 26 Jul 2013 05:55:21 -0700 (PDT), wrote: Jeste¶ idiot± jak nie zauwa¿y³e¶ " i tego nie sprawdzili". To na=ja= ki mam daæ przyk³ad? Jednak powiedzenie "g³upi jak kura" jest trafione! Tu mamy potwierdzenie, ¿e user dobra³ sobie w³a¶ciwy nick! :) -- Nie wiem czy Pozdro... Tadzik 43 |
Data: Lipiec 26 2013 07:37:04 | Temat: Re: na biegu - tak ma byæ? | Autor: | W dniu pi±tek, 26 lipca 2013 16:11:15 UTC+2 u¿ytkownik Tadzik napisa³: On Fri, 26 Jul 2013 05:55:21 -0700 (PDT), wrote: Lepiej byæ g³upim jak kura ni¿ g³upim jak Tadzik. 44 |
Data: Lipiec 26 2013 16:57:17 | Temat: Re: na biegu - tak ma byæ? | Autor: Tadzik | On Fri, 26 Jul 2013 07:37:04 -0700 (PDT), wrote: Lepiej byæ g³upim jak kura ni¿ g³upim jak Tadzik. Tak, taaak oczywi¶cie... Dobranoc! -- P....e Tadzik 45 |
Data: Lipiec 26 2013 12:57:35 | Temat: Re: na biegu - tak ma być? | Autor: Myjk | Thu, 25 Jul 2013 16:04:12 -0700 (PDT), A w Japonii gór nie ma i tego nie sprawdzili. Ciekawe. Stoki narciarskie majÄ… lepsze ni¿ w PL. :P Pierdolisz jak pot³uczony. Nie pierdoli. Przeskakiwanie rozrzÄ…du w MZR-CD jest stwierdzone (mam M6 z tym silnikiem i trochÄ™ siÄ™ tematem interesujÄ™). Dlatego ZTCP w instrukcji wielkimi wo³ami kategorycznie zabronione jest uruchamianie na auta pych i zostawianie go na biegu z górki. ZresztÄ… do tego jest rÄ™czny -- bieg mo¿na wrzucić dla bezpieczeÅ„stwa po jego zaciÄ…gniÄ™ciu (i to te¿ tylko wtedy gdy auto stoi na mocnym spadku). -- Pozdor Myjk 46 |
Data: Lipiec 26 2013 06:02:36 | Temat: Re: na biegu - tak ma byæ? | Autor: | W dniu pi±tek, 26 lipca 2013 12:57:35 UTC+2 u¿ytkownik Myjk napisa³: Thu, 25 Jul 2013 16:04:12 -0700 (PDT), Ile oleju mo¿e braæ wed³ug instrukcji ten silnik i dlaczego uznasz to za bzdurê a zapis jaki poda³e¶ za bardzo wa¿ny? Poza tym kto kupuje samochód z powa¿n± wad± konstrukcyjn± silnika, chyba tylko idiota. 47 |
Data: Lipiec 26 2013 15:03:16 | Temat: Re: na biegu - tak ma być? | Autor: Myjk | Fri, 26 Jul 2013 06:02:36 -0700 (PDT), Ile oleju mo¿e brać wed³ug instrukcji ten silnik Nie bierze wcale, bo w tym silniku zawsze przybywa mieszanki olejowej. -- Pozdor Myjk 48 |
Data: Lipiec 26 2013 01:15:15 | Temat: Re: na biegu - tak ma byæ? | Autor: nadir | Zamieniam siê w s³uch co mo¿e siê uszkodziæ kiedy na jedynce samochód porusza siê z prêdko¶ci± 2 centymetry na minutê do ty³u.Prêdko¶æ nie ma tu znaczenia. Mi na przyk³ad mechanik uszkodzi³ pompê wtryskow±, z tym ¿e on krêci³ sobie wa³em korbowym w prawo i w lewo. Ty jebniêty jeste¶ z urodzenia czy to nabyte?Nabyte. Od czasu gdy siê pojawi³e¶ na grupach. 49 |
Data: Lipiec 25 2013 16:45:50 | Temat: Re: na biegu - tak ma byæ? | Autor: | W dniu pi±tek, 26 lipca 2013 01:15:15 UTC+2 u¿ytkownik nadir napisa³: > Zamieniam siê w s³uch co mo¿e siê uszkodziæ kiedy na jedynce samochód porusza siê z prêdko¶ci± 2 centymetry na minutê do ty³u. Co, wszyscy ³±cznie z lekarzem Cie ok³amywali? Dobrze ¿e siê pojawi³em to w koñcu siê dowiedzia³a¶. Nie mi a mnie. Bo to niedobra pompa by³a. 50 |
Data: Lipiec 26 2013 00:33:26 | Temat: Re: na biegu - tak ma byæ? | Autor: lamia | "nadir" wrote in message Jak górka konkretna a silnik malutki, to tak mo¿e byæ.malutko¶æ silnika w czym mierzona? to jest 1,8, rzêdowy górka mia³a odczuwalny schy³, (auto wa¿y >1,2 tony co ma zapewne zanczenie) A czy ma znaczenie 'elastyczno¶æ' skrzyni? Generalnie, to siê hamulca rêcznego u¿ywa na postoju.oczywi¶cie, jednak eksperemyntuj±c 'po ciekawo¶ci' wysz³o istnieje pewne niebezpieczeñstwo uszkodzenia czego¶ gdy silnik ma "lewe" obroty, a tak siê dzieje gdy na wstecznym stacza siê do przodu, a na biegach "normalnych" w ty³.(czego¶ = czego?) Czyli ty³kiem w dó³ górki - zostawiaæ na wstecznym, a przodem w dó³w górki - na 1-ce. Taak? dziêkujê. 51 |
Data: Lipiec 26 2013 09:32:52 | Temat: Re: na biegu - tak ma byæ? | Autor: Kukus Minipalus |
"nadir" wrote in messageNieeee.... Misiu, rêczny zaci±gnij, a nie my¶l jaki bieg masz wrzuciæ. Tak wogóle to lepiej nie my¶l za du¿o, bo Ci makija¿ sp³ynie.... 52 |
Data: Lipiec 26 2013 09:56:14 | Temat: Re: na biegu - tak ma byæ? | Autor: lamia | "Kukus Minipalus" wrote in message nie my¶l rada na wagê z³ota :_) 53 |
Data: Lipiec 26 2013 10:28:38 | Temat: Re: na biegu - tak ma byæ? | Autor: Andrzej Lawa | W dniu 26.07.2013 09:56, lamia pisze: "Kukus Minipalus" wrote in message Ten tuman stosuje j± przez ca³e ¿ycie. -- ¦wiadomie psuj±cy kodowanie i formatowanie wierszy s± jak sraj±cy z lenistwa i g³upoty na ¶rodku pokoju. I jeszcze ci durnie t³umacz± to nowoczesno¶ci±... PS: fuck NSA Allah bomb - analyze this, assholes! 54 |
Data: Lipiec 25 2013 15:24:31 | Temat: Re: na biegu - tak ma byæ? | Autor: | W dniu czwartek, 25 lipca 2013 23:36:25 UTC+2 u¿ytkownik lamia napisa³: ¿y³am w nie¶wiadomo¶ci i siê dzi¶ zdziwi³am Oczywi¶cie. Przeskoczenie paska w takiej sytuacji wystêpuje na ¦wiece raz na 350 tysiêcy lat. 55 |
Data: Lipiec 26 2013 08:33:13 | Temat: Re: na biegu - tak ma byæ? | Autor: z | W dniu 2013-07-25 23:36, lamia pisze: Tak ma byæ? Zale¿y czym siê je¼dzi. W Ursusie C-360 nigdy takich problemów nie mia³em a przecie¿ lekki nie jest ;-) z 56 |
Data: Lipiec 29 2013 20:27:06 | Temat: Re: na biegu - tak ma byæ? | Autor: Micha³ Baszyñski | W dniu 2013-07-26 08:33, z pisze: W dniu 2013-07-25 23:36, lamia pisze: z Ursusem to lepiej uwa¿aj. ZTCP to N lat temu w Lublinie by³ wypadek, ¿e kto¶ zostawi³ na górce starego bodaj¿e Stara bez hamulca, za to z wrzuconym biegiem. No i po pewnym czasie jak mu trochê powietrza z cylindra zesz³o, to za¿abkowa³, a to ju¿ wystarczy³o aby odpaliæ silnik i w efekcie w co¶ tam wjechaæ.. -- Pozdr. Micha³ 57 |
Data: Lipiec 26 2013 08:38:48 | Temat: Re: na biegu - tak ma byæ? | Autor: Pawe³ Muszyñski | W dniu 2013-07-25 23:36, lamia pisze: ¿y³am w nie¶wiadomo¶ci i siê dzi¶ zdziwi³am Ale ¿abkowa³o, czy stoczy³o siê o jeden "¿abi skok"? Bo mi sie kilka razy zdarzy³o, ¿e auto stoczy³o siê o jeden skok - na oko jakie¶ 5 cm, ale nigdy dalej nie zjecha³o. P. 58 |
Data: Lipiec 26 2013 09:51:17 | Temat: Re: na biegu - tak ma byæ? | Autor: lamia | "Pawe³ Muszyñski" wrote in message ¿abkowa³o, czy stoczy³o siê o jeden "¿abi skok"? w³a¶nie ku przera¿eniu systematyczne skoki, przesuwaj±c siê po z 5-10 cm - ale by³y one w zauwa¿alnych kilkusekundowych odstêpach czasu byæ mo¿e przy wiêkszym skosie u Ciebie by ¿abkowa³o dalej ? Tak na intuicjê - po puszczeniu hamulca nogi si³a mog³a byæ odrobinê wiêksza (bardziej gwa³towne odddzia³ywanie), ni¿ przy kolejnych zebraniach siê do 'skoku' 59 |
Data: Lipiec 26 2013 06:43:39 | Temat: Re: na biegu - tak ma być? | Autor: AZ | On 2013-07-25, lamia wrote: ¿y³am w nieÅ›wiadomoÅ›ci i siÄ™ dziÅ› zdziwi³amA recznego nie uczyli Cie uzywac czy moze doszly Cie sluchy, ze sie zapieka? Moze... Nie. -- Artur ZZR 1200 60 |
Data: Lipiec 22 2013 12:51:21 | Temat: Re: na biegu - tak ma byæ? | Autor: J.F | U¿ytkownik "lamia" napisa³ w ¿y³am w nie¶wiadomo¶ci i siê dzi¶ zdziwi³am No, rownie podstawowa to uzycie hamulca recznego . Czasem uruchamiany noga (dodatkowy pedal), czasem przyciskiem (coraz modniejsze). Czasem hamulec jest slaby i nie starcza. tote¿ siê zdziwi³am, gdy zostawiwszy auto na troche konkretniejszej górce auto, na biegu, .. auto '¿abkowa³o' w dó³. Tak ma byc. Silnik stawia pewne opory ... ale w interesie posiadacza jest aby byly jak najmniejsze, bo paliwo idzie na ich pokonanie w czasie jazdy. Nadal sa spore, ale na powazne gorki nie starcza. W dodatku bywa ze bieg sie zle zazebi i wyskoczy - wiec tak jak to koledzy pisza - w gorach hamulec, bieg i jeszcze kola skrecic aby samochod sie o kraweznik oparl lub jak najmniejsze szkody zrobil. Pamiêtam w temacie zostawiania auta na biegu starty w±tek o pasku rozrz±du - czy ryzykow³am przeskokiem paska? Nie. Nie wiem czy to w ogole sie kiedykolwiek zdarza mimo grupowej nagonki. Ale wymagalo by raczej gwaltownej zmiany obrotow, a nie takiego pelzania. J. 61 |
Data: Lipiec 26 2013 12:17:52 | Temat: Re: na biegu - tak ma byæ? | Autor: Pawel O'Pajak | Powitanko, Tak ma byc. Silnik stawia pewne opory ... ale w interesie posiadacza Opory pracy silnika (ruch wszelkich mechanizmow, popychaczy zaworow, tarcie na panekach, tlokach itp) to jedna sprawa i przy hamowaniu pomijalna. Hamowanie silnikiem polega na tym, ze silnik zamienia sie w sprezarke. Tych oporow nie da sie zmniejszyc, do sprezenia okreslonej ilosci powietrza do konkretnego cisnienia potrzeba okreslonej sily (pracy) i zadne eurozaklecia tego nie zmienia - fizyka ma to gdzies. Na sprezanie powietrza w cylindrze pracuje normalnie inny cylinder i cykl sie powtarza w kolejnych. Skoki o ktorych pisala Lamia, to wlasnie kolejne dojscia do konca sprezania w kolejnych cylindrach. Sprezanie - przyhamowanie staczajacego sie pojazdu, otwarcie sie zaworu(-ow) wylotowych - skok i tak w kolko ku przerazeniu kierownika. Co gorsza jak juz jest w ruchu, to dochodzi jeszcze moment pedu, wiec sam z siebie sie nie zatrzyma i pojedzie troche dalej niz koniec gorki. Jakby podac paliwo (i iskre jesli benzyna) to by zapalil, w koncu tak sie zapala na pych, albo role gorki pelni rozrusznik;-) Zostawienie na gorce na biegu jest dobrym sposobem o ile pan Newton nie bedzie mial wiecej sily niz opor silnika. Zostawiamy na biegu jak najnizszym, wtedy silnik musialby sie krecic szybko przy malej predkosci, czyli od strony kol jest najwiekszy opor. Zostawianie na recznym w zimie grozi przymarznieciem okladzin do bebna i efektem audio dolby surround przy ruszaniu z tak zablokowanym kolem. Wbicie sie resztek szczek w beben i... nowy firmowy samochod kolega zalatwil. Jesli tarcze rdzewieja, a przy deszczowej pogodzie wystarczy kilka dni bez ruchu, to tez nie fajnie, oczywiscie efekt jak z przymarznieciem jest po kilku latach jak stoi bidny zapomniany. A wystarczy zostawic na jedynce, kamien pod kolo wbic i miec spokoj. Pozdroofka, Pawel Chorzempa -- "-Tato, po czym poznaæ ma³± szkodliwo¶æ spo³eczn±? -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mro¿ek) ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE: moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com 62 |
Data: Lipiec 26 2013 10:34:24 | Temat: Re: na biegu - tak ma być? | Autor: AZ | On 2013-07-26, Pawel O'Pajak wrote: Zalezy tez czy silnik mocno wyjezdzony bo wtedy dochodzi slaba szczelnoscTak ma byc. Silnik stawia pewne opory ... ale w interesie posiadacza tlok-tuleja + zawory/gniazda i powolutku samochod moze sobie zjezdzac. -- Artur ZZR 1200 63 |
Data: Lipiec 26 2013 15:02:33 | Temat: Re: na biegu - tak ma byæ? | Autor: Pawel O'Pajak | Powitanko, Zalezy tez czy silnik mocno wyjezdzony bo wtedy dochodzi slaba szczelnosc Racja. Ale jak juz bedzie sie staczal szybciej, to sie od tego sprezania rozgrzeje i uszczelni;-) A jak sie stoczy skutecznie i widowiskowo, to kompresja bedzie lepsza... w nowym samochodzie;-) Pozdroofka, Pawel Chorzempa -- "-Tato, po czym poznaæ ma³± szkodliwo¶æ spo³eczn±? -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mro¿ek) ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE: moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com 64 |
Data: Lipiec 27 2013 10:34:12 | Temat: Re: na biegu - tak ma byæ? | Autor: J.F. | Dnia Fri, 26 Jul 2013 12:17:52 +0200, Pawel O'Pajak napisa³(a): Tak ma byc. Silnik stawia pewne opory ... ale w interesie posiadaczaOpory pracy silnika (ruch wszelkich mechanizmow, popychaczy zaworow, Ale po sprezaniu nastepuje rozprezanie, wiec sie powinno zwracac. Ale - kolezanka nie hamuje silnikiem, tylko zostawia na parkingu. Tarcie nadal jest i to spore - kto chce moze popchac samochod bez swiec i zobaczyc. A sprezanie ... silnik calkowicie szczelny nie jest i sprezone powietrze ucieka. Na parkingu wykorzystujemy jednak tarcie, bo inaczej i malych pochylen by powoli zjezdzal. Skoki o ktorych pisala Lamia, to wlasnie Pewnie tak, ale w sumie i tarcie pierscieni ma zmienny moment w zaleznosci od kata ustawienia walu. Czasem sie ta "sprezystosc" powietrza czuje - no ale to juz trzeba ambitnie pchac. Sprezanie - Benzyna nie zapali, bo iskra wymaga kluczyka. Ale bardzo starym dieslom w ciezarowkach sie zdarzalo, tam elektryczny byl tylko rozrusznik. Zostawianie na Wody tam nie zasadniczo nie ma, to i nie ma co przymarzac. Ale sie czasem zdarza. Tylko ze wyjscia tez nie ma, bo silnik nie utrzyma na wiekszej pochylosci. J. 65 |
Data: Lipiec 27 2013 20:13:43 | Temat: Re: na biegu - tak ma byæ? | Autor: Gotfryd Smolik news | On Sat, 27 Jul 2013, J.F. wrote: Dnia Fri, 26 Jul 2013 12:17:52 +0200, Pawel O'Pajak napisa³(a): Jakby jeszcze zawory zakleiæ "na twardo", to trochê by¶my siê do oczekiwanej tezy zbli¿yli ;) (nie do koñca, ale zawsze) Ka¿de przepchniêcie p³ynu przez zwê¿enie poch³ania energiê na wiry i nie ma przebacz. pzdr, Gotfryd 66 |
Data: Lipiec 27 2013 11:58:29 | Temat: Re: na biegu - tak ma byæ? | Autor: | W dniu sobota, 27 lipca 2013 20:13:43 UTC+2 u¿ytkownik Gotfryd Smolik news napisa³: On Sat, 27 Jul 2013, J.F. wrote: masz samochód z silnikiem je¿d¿±cym na mieszance woda paliwo? Ile wody potrzebujesz na 100 kilometrów? 67 |
Data: Lipiec 28 2013 22:11:36 | Temat: Re: na biegu - tak ma byæ? | Autor: __Maciek | Sat, 27 Jul 2013 11:58:29 -0700 (PDT) napisa³: Ka¿de przepchniêcie p³ynu przez zwê¿enie poch³ania energiê masz samochód z silnikiem je¿d¿±cym na mieszance woda paliwo? Ile wody potrzebujesz na 100 kilometrów? http://pl.wikipedia.org/wiki/P%C5%82yn "Pojêcia p³ynu nie nale¿y uto¿samiaæ tylko z ciecz±, gdy¿ p³ynami s± nie tylko ciecze, ale tak¿e wszystkie gazy, a nawet takie mieszaniny ró¿nych faz fizycznych jak piana, emulsja, zawiesina i pasta." 68 |
Data: Lipiec 28 2013 13:24:54 | Temat: Re: na biegu - tak ma byæ? | Autor: | W dniu niedziela, 28 lipca 2013 22:11:36 UTC+2 u¿ytkownik __Maciek napisa³: Sat, 27 Jul 2013 11:58:29 -0700 (PDT) napisa³: Id¼ pop³ywaæ w pa¶cie do butów. 69 |
Data: Lipiec 28 2013 09:47:56 | Temat: Re: na biegu - tak ma byæ? | Autor: J.F. | Dnia Sat, 27 Jul 2013 20:13:43 +0200, Gotfryd Smolik news napisa³(a): On Sat, 27 Jul 2013, J.F. wrote: Tu bylo powoli, wiec przepychanie malo energii pochlania :-) Sporo stracimy na temperaturze (sprezane powietrze sie grzeje i podgrzewa cylinder, a przy rozprezaniu cylinder zbyt zimny aby oddac), troche na katach otwarcia zaworow - bo dlugosci suwow sa jednak rozne, sporo na nieszczelnosciach - w zaworach i na pierscieniach. Tak czy inaczej - na parkingu to tarcie trzyma auto a nie cisnienie. Cisnienie powoli sobie ucieknie. J. 70 |
Data: Lipiec 26 2013 19:03:16 | Temat: Re: na biegu - tak ma byæ? | Autor: the_foe | W dniu 2013-07-25 23:36, lamia pisze: ¿y³am w nie¶wiadomo¶ci i siê dzi¶ zdziwi³am moj stary sprinter na 1. nie nawet nie drgnie, ani w tyl ani w przód, na zadnej górce ktora testowa³em. Zdziwilem sie kiedy u znajmego nowy Jumper zostawiony na prostej tylko na biegu, kiedy wchodzi sie do "budy" znaczaca sie "chybocze". Moze roznica polega na tym ze moj to tylny naped a jego przedni? BTW: co to za nowa moda by ponad 6m pojazdy napedzac na przód? -- @foe_pl 71 |
Data: Lipiec 26 2013 13:19:57 | Temat: Re: na biegu - tak ma byæ? | Autor: | W dniu pi±tek, 26 lipca 2013 19:03:16 UTC+2 u¿ytkownik the_foe napisa³: W dniu 2013-07-25 23:36, lamia pisze: A czasami pod³ogi ni¿ej nie robi± jak jest przedni napêd? 72 |
Data: Lipiec 27 2013 10:13:56 | Temat: Re: na biegu - tak ma byæ? | Autor: Micha³ | On 7/25/2013 11:36 PM, lamia wrote: ¿y³am w nie¶wiadomo¶ci i siê dzi¶ zdziwi³am do du¿ego auta, du¿y silnik - wtedy jest ok, du¿y silnik zatrzyma du¿e auto Pamiêtam w temacie zostawiania auta na biegu starty w±tek o pasku nie, paski nie przeskakuj± od tego |