na przejezdzie
1 | Data: Maj 16 2016 19:13:00 |
Temat: na przejezdzie | |
Autor: J.F. | http://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/polska/maszynista-uratowa%c5%82-pasa%c5%bcer%c3%b3w-i-zosta%c5%82-bohaterem-teraz-zajmie-si%c4%99-nim-prokuratura-%e2%80%9em%c3%b3g%c5%82-hamowa%c4%87%e2%80%9d/ar-BBt5DsY 2 |
Data: Maj 16 2016 20:05:03 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: PiteR | na ** p.m.s ** J.F. pisze tak: http://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/polska/ mówił na antenie TVN24 Wojciech Szkudlarek. "każdy z nas, jeśli widzi zagrożenie jadąc samochodem, to nie wskakuje na tylne siedzenie, tylko kładzie rękę na klakson i hamuje" Nie każdy, oj nie każdy panie Szkudlarek ;) "Ponieważ nie chciał uszkodzić szlabanu" młachachacha -- Ausfahrt. The biggest city in Germany. 3 |
Data: Maj 16 2016 18:13:41 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: masti | PiteR wrote: na ** p.m.s ** J.F. pisze tak: i w ogóle nie hamował :) "maszynista włÄ czył awaryjne hamowanie" -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mówiÄ. To grunt zabija!" T.Pratchett 4 |
Data: Maj 16 2016 20:38:33 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: Cavallino | W dniu 16.05.2016 o 20:05, PiteR pisze: na ** p.m.s ** J.F. pisze tak: Powszechnie wiadomo, że kierowcy tirów to zakutane muły bez szkoły, a co dopiero ciężarówek do przewozu drewna. Widać ich właściciele również - jak mało trzeba mieć pod kopułą, żeby liczyć iż ktokolwiek, z wymiarem sprawiedliwości na czele, wykaże zrozumienie dla takiego pierdzielenia kretyna..... Jak dla mnie powinien dostać razem z kierowcą taką karę, żeby w życiu na żaden samochód nie było go stać. 5 |
Data: Maj 16 2016 20:49:43 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: J.F. | Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości Powszechnie wiadomo, że kierowcy tirów to zakutane muły bez szkoły, a co Ee, czemu, mniej sie tam z reguly dosc dobrze z nimi wspolpracuje, zeby jeszcze tylko patrzyli w lusterka przed wyprzedzaniem ... J. 6 |
Data: Maj 16 2016 20:52:55 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: Cavallino | W dniu 16.05.2016 o 20:49, J.F. pisze: Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości Temu, że znam kilku. No i wystarczy posłuchać ich przemądrych wypowiedzi na cb. Kto kieruje osobówką, a kto tirem - z reguły poznasz od razu. 7 |
Data: Maj 16 2016 20:39:14 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: T. | W dniu 2016-05-16 o 19:13, J.F. pisze: http://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/polska/maszynista-uratowa%c5%82-pasa%c5%bcer%c3%b3w-i-zosta%c5%82-bohaterem-teraz-zajmie-si%c4%99-nim-prokuratura-%e2%80%9em%c3%b3g%c5%82-hamowa%c4%87%e2%80%9d/ar-BBt5DsY Zwykle przed zamknięciem rogatek miga światło. Jest dobrych kilka sek, zanim się zamkną - można zatem spokojnie zjechać z torów, o ile nie wjechało się na czerwonym. Procedura jest taka, że maszynista włącza hamowanie i ucieka - tak jest w przepisach. Zwykle kabina jest miażdżona. Maszynista zachował się prawidłowo. Hamulce w pociągu działają inaczej niż w samochodzie - przekręca się - pisząc kolokwialnie - wajchę i wypuszcza powietrze z przewodu hamulcowego - wtedy zaczynają działać hamulce. Maszynista musiałby być samobójcą, gdyby nie hamował - nie wiedział co jest w ciężarówce, a mogło to być wszystko - stalowe pręty, chemikalia w pojemnikach, butle z gazem... Też bym wiał. Trąbienie nie zastąpi hamowania. Jeśli kierowcy zamknęła się rogatka, to znaczy, że zaraz będzie jechał pociąg. Potrzebował jeszcze potwierdzenia trąbieniem? A może na piśmie? Wjechał, gdy pierwsza rogatka była otwarta i zamknęła się mu przed nosem druga. Jedynie co mógł zrobić to jak najszybciej stamtąd uciekać. Generalnie - kierowca idiota - należy mu się kara kilku lat w zawieszeniu, zabranie prawa jazdy, skoro nie potrafił prawidłowo zareagować na zamknięcie się przed nosem rogatki wyjazdowej. A ubezpieczenie nie powinno wypłacić kasy z polisy, jeśli taka była. Prawdopodobnie tu jest pies pogrzebany - samochód nie miał AC, a ciężarówki nie są tanie. T. 8 |
Data: Maj 16 2016 20:47:33 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: J.F. | Użytkownik "T." napisał w wiadomości http://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/polska/maszynista-uratowa%c5%82-pasa%c5%bcer%c3%b3w-i-zosta%c5%82-bohaterem-teraz-zajmie-si%c4%99-nim-prokuratura-%e2%80%9em%c3%b3g%c5%82-hamowa%c4%87%e2%80%9d/ar-BBt5DsY Trąbienie nie zastąpi hamowania. Jeśli kierowcy zamknęła się rogatka, to znaczy, że zaraz będzie jechał pociąg. Potrzebował jeszcze potwierdzenia trąbieniem? A może na piśmie? Ale trabienie chyba jest i to obowiazkowe. Dawniej od zamkniecia do przejazdu mijalo troche czasu - moglby sprobowac sie wycofac. Teraz coraz mniejsza rezerwa. Generalnie - kierowca idiota - należy mu się kara kilku lat w zawieszeniu, zabranie prawa jazdy, skoro nie potrafił prawidłowo zareagować na zamknięcie się przed nosem rogatki wyjazdowej. A ubezpieczenie nie powinno wypłacić kasy z polisy, jeśli taka była. Prawdopodobnie tu jest pies pogrzebany - samochód nie miał AC, a ciężarówki nie są tanie. Pociagi tez nie sa tanie, a kwota gwarancyjna OC jest ograniczona. I grozi chyba przekroczenie. J. 9 |
Data: Maj 16 2016 18:46:07 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: masti | J.F. wrote: Użytkownik "T." napisał w wiadomoĹci bez jaj. można parÄ razy zjechaÄ skoro mu siÄ szlaban zamknÄ ł przed nosem a nie zepsuł siÄ samochód to znaczy, że wjechał po właczeniu sygnalizacji zamykania. Czyli idiota to resztÄ dopłaci właĹciciel -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mówiÄ. To grunt zabija!" T.Pratchett 10 |
Data: Maj 16 2016 21:54:32 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: sirapacz |
moze mu zbraknÄ Ä:)to resztÄ dopłaci właĹciciel 11 |
Data: Maj 16 2016 20:00:53 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: masti | sirapacz wrote:
to ma problem :) -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mówiÄ. To grunt zabija!" T.Pratchett 12 |
Data: Maj 16 2016 22:12:12 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: sirapacz |
on, jego rodzina, rodzina zstÄpnych......chyba, że sp. z o.o. to mogÄ mu nafiukaÄ (pytanie ile ma kapitalu na spółce ale pewnie 50k jak wiÄkszoć).moze mu zbraknÄ Ä:)Pociagi tez nie sa tanie, a kwota gwarancyjna OC jest ograniczona.to resztÄ dopłaci właĹciciel 13 |
Data: Maj 17 2016 00:27:39 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Mon, 16 May 2016 18:46:07 -0000 (UTC), masti napisał(a): Pociagi tez nie sa tanie, a kwota gwarancyjna OC jest ograniczona.to resztę dopłaci właściciel Raczej winowajca - czyli jednak kierowca. Ale tam chyba 1mln eur jest. A pociąg też nie sądzę żeby do kasacji poszedł cały - myślę że spokojnie naprawią. 14 |
Data: Maj 17 2016 18:41:56 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: Cavallino | W dniu 17.05.2016 o 00:27, Tomasz Pyra pisze: Dnia Mon, 16 May 2016 18:46:07 -0000 (UTC), masti napisał(a): Ten pociąg to wyglądał jak samochód po stłuczce, a nie wypadku. Więc jak dla mnie nie ma mowy o kasacji. 15 |
Data: Maj 17 2016 19:00:02 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: Budzik | Użytkownik Cavallino ... Raczej winowajca - czyli jednak kierowca. Ped robi swoje. 16 |
Data: Maj 17 2016 02:04:57 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: Pawel "O'Pajak" | Powitanko, skoro mu siÄ szlaban zamknÄ ł przed nosem a nie zepsuł siÄ samochód to Przede wszystkim, to idiota, jesli nie bandyta, jest ten, kto zaprojektowal przejazd, w ktorym szlabany moga uwiezic samochod na przejezdzie. Tym razem nikt nie zginal, ale moglo byc gorzej. Pozdroofka, Pawel Chorzempa -- "-Tato, po czym poznaÄ małÄ szkodliwoć społecznÄ ? -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek) ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE: moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com 17 |
Data: Maj 17 2016 06:32:38 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: Shrek | On 17.05.2016 02:04, Pawel "O'Pajak" wrote: Przede wszystkim, to idiota, jesli nie bandyta, jest ten, kto Jakie kurwa uwiÄziÄ? Przecież one z plastiku po to zrobione, żeby je można było rowerem wyłamaÄ. Shrek. 18 |
Data: Maj 17 2016 11:04:30 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: Pawel "O'Pajak" | Powitanko, Przecież one z plastiku po to zrobione, żeby je można było rowerem wyłamaÄ. Plastik, ktory by wytrzymal swoj wlasny ciezar na takiej dlugosci przy takich rozmiarach? Hmm, poliamid jakis? Ale to moze pociag bylby w stanie rozwalic. Kiedys jeden zarzadca terenu kazal zrobic szalabany, ktore zamykaly sie natychmiast po przejechaniu pojazdu. Pewnego pieknego dnia mila pani probowala wyjechac tuz za poprzedzajacym samochodem. Skutki opadniecia szlabanu na samochod byly widowiskowe. Odszkodowanie tez:-) Pozdroofka, Pawel Chorzempa -- "-Tato, po czym poznaÄ małÄ szkodliwoć społecznÄ ? -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek) ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE: moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com 19 |
Data: Maj 17 2016 09:16:26 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: masti | Pawel "O'Pajak" wrote: Powitanko, dobrze, że te tysiÄ ce szlabanów nie wiedzÄ , ze siÄ majÄ złamaÄ pod swoim ciÄżarem -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mówiÄ. To grunt zabija!" T.Pratchett 20 |
Data: Maj 17 2016 11:49:38 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: sirapacz | profil prostokÄ
tny. 21 |
Data: Maj 17 2016 13:33:21 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: T. | W dniu 2016-05-17 o 11:49, sirapacz pisze: profil prostokÄ tny. Rogatka przy mocowaniu ma zatrzask - powinna siÄ daÄ "wyłamaÄ" bez uszkodzenia. T. 22 |
Data: Maj 17 2016 18:22:39 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: re |
23 |
Data: Maj 18 2016 09:57:58 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: T. | W dniu 2016-05-17 o 18:22, re pisze:
Nawet jeĹli nie wiedzÄ (nie stał nigdy na przejeździe, nie przyjrzał siÄ, jak to jest zrobione? - ja to wiem z obserwacji, nie ze szkoły), to jednak wolałbym nawet połamaÄ tego drÄ ga niż daÄ siÄ stuknÄ Ä przez pociÄ g. Nie potrzeba przywaliÄ centralnie w kabinÄ samochodu - wystarczy uderzenie w tył, a kierowca lata po szoferce i łbem tłucze w co siÄ da. Można straciÄ życie albo zostaÄ inwalidÄ . T. 24 |
Data: Maj 18 2016 21:02:11 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: re |
... Nawet jeĹli nie wiedzÄ (nie stał nigdy na przejeździe, nie przyjrzał siÄ, jak to jest zrobione? - ja to wiem z obserwacji, nie ze szkoły), to jednak wolałbym nawet połamaÄ tego drÄ ga niż daÄ siÄ stuknÄ Ä przez pociÄ g. -- - Może i byĹ wolał, ale czy zareagowałbyĹ chociaż tak szybko jak maszynista ? 25 |
Data: Maj 19 2016 10:37:10 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: T. | W dniu 2016-05-18 o 21:02, re pisze:
Wydaje mi siÄ, że bym nie spanikował. Ale któż to wie... Ps. Byłem kolejarzem, prowadziłem też pociÄ gi, widziałem i lokomotywy i samochody po takich zderzeniach. Wiem jaka to siła, wiem tez, że pociÄ g w miejscu nie hamuje (ba, nawet po włÄ czeniu hamulców jest pewna zwłoka w rozpoczÄciu hamowania), po prostu bym za wszelkÄ cenÄ zjeżdżał z przejazdu. JeĹli to niemożliwe (np. zgaĹnie silnik) - wiał w przeciwnÄ stronÄ niż kierunek jazdy pociagu. Ps. KiedyĹ jechałem pociÄ giem, na którego drodze stanÄ ł autobus. Był pusty - tylne koła spadły z płyty betonowej na przejeździe miÄdzy szyny i nie mógł siÄ wykopaÄ. Na szczÄĹcie widocznoć była doskonała i maszynista zdÄ żył stanÄ Ä. Ludzie z pociÄ gu wyszli i pomogli wypchnÄ Ä autobus z przejazdu. Innym razem widziałem, jak nieogarniÄty dróżnik w panice wyleciał biegiem z budy zamykaÄ rogatki - problem w tym, że czoło pociÄ gu właĹnie mijało przejazd. Generalnie apelujÄ - zatrzymywaÄ siÄ przed każdym przejazdem - także strzeżonym. Nawalonych jak stodoła dróżników też widziałem... T. 26 |
Data: Maj 17 2016 16:04:31 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: Shrek | On 17.05.2016 11:04, Pawel "O'Pajak" wrote: Plastik, ktory by wytrzymal swoj wlasny ciezar na takiej dlugosci przy Nie tylko pociÄ g, ale i człowiek bez problemu wyłamie. Jak pisali - inżynierowie już to tak wymyĹlili, że da siÄ zjechaÄ, nawet jak sÄ zamkniÄte. Kiedys jeden zarzadca terenu kazal zrobic szalabany, ktore zamykaly sie Praktycznie wszystkie znane mi szlabany na parkingach i w centrach handlowych tak działajÄ . Inaczej... no inaczej nie miałyby sensu. Pewnego pieknego dnia mila pani probowala wyjechac tuz za poprzedzajacym samochodem. Skutki opadniecia Aż tak drogi był ten szlaban? ;) Shrek 27 |
Data: Maj 17 2016 05:25:05 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: jarek d. | W dniu wtorek, 17 maja 2016 02:05:07 UTC+2 użytkownik Pawel "O'Pajak" napisał: Powitanko, Szlaban na przejazdach tego typu (automatycznych, bez obsługi) nie jest w stanie "uwiÄziÄ" samochodu, czy nawet pieszego. Sama rura jest mocna, ale ma zaprojektowane słabsze miejsce (bezpiecznik), które właĹnie ma puĹciÄ w takich przypadkach - nie dopuĹciÄ do pogiÄcia rury, czy też wyrwania z fundamentu mechanizmu podnoszÄ cego/opuszczajÄ cego rogatkÄ. DziÄki temu także naprawa tak złamanej rogatki jest dużo taĹsza - wymienia siÄ sam bezpiecznik. Przejazd jest typowy i jeĹli Ĺledczy nie stwierdzÄ błÄdów w jego działaniu, to kierowca jest na przegranej pozycji. -- pozdr. jarek d. 28 |
Data: Maj 17 2016 18:26:18 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: re |
29 |
Data: Maj 18 2016 00:22:29 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: jarek d. | W dniu wtorek, 17 maja 2016 18:26:29 UTC+2 użytkownik re napisał: K... przecież to jest kolejny przypadek jak pociÄ g tak zap.., że go nie PociÄ g był widoczny z odległoĹci ok. 200m. Sygnalizacja, zakładam, była sprawna (jak by nie była, to by trÄ biono o tym w mediach), a facet zatrzymał ciÄżarówkÄ na przejeździe sygnalizujÄ cym zbliżanie siÄ pociÄ gu. http://www.tvp.info/25311582/wlaczyl-hamulec-i-kazal-pasc-na-podloge-maszynista-mial-sekundy-by-ocalic-pasazerow I twierdzi, że nie chciał szlabanu zniszczyÄ, a zatrzymał siÄ już za szlabanem. To siÄ tak samo kupy trzyma, jak parówki smoleĹskie. -- pozdr. jarek d. 30 |
Data: Maj 18 2016 13:46:12 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: J.F. | Użytkownik "jarek d." napisał w wiadomoĹci grup W dniu wtorek, 17 maja 2016 18:26:29 UTC+2 użytkownik re napisał: K... przecież to jest kolejny przypadek jak pociÄ g tak zap.., że go nie PociÄ g był widoczny z odległoĹci ok. 200m. Przeciez widac - stoi przed szlabanem blokujacym wyjazd. Nie wiem czy wjechal przepisowo, ale mozna chyba przyjac, ze jakby uslyszal sygnal pociagu, to by przez szlaban wyjechal. Ale pasazerowie tez zasluguja na pochwale - blyskawicznie zareagowali :-) J. 31 |
Data: Maj 18 2016 16:05:57 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: Shrek | On 18.05.2016 13:46, J.F. wrote: Przeciez widac - stoi przed szlabanem blokujacym wyjazd. Jakby zakładaÄ, że dział logicznie to stałby przed przejazdem. Albo miał siano we łbie, albo po prostu spanikował jak zobaczy co siÄ stanie. Shrek 32 |
Data: Maj 19 2016 10:16:50 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: J.F. | Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomoĹci grup On 18.05.2016 13:46, J.F. wrote: Przeciez widac - stoi przed szlabanem blokujacym wyjazd. Jakby zakładaÄ, że dział logicznie to stałby przed przejazdem. Albo miał Trudno powiedziec co sie dzialo wczesniej, wiec moze nie osadzajmy bezpodstawnie. siano we łbie, albo po prostu spanikował jak zobaczy co siÄ stanie. Szybko bylo, jak sie nie patrzyl na boki, to mogl nie zauwazyc. A nie wiemy - pociag trabil czy nie (chyba jest obowiazek trabienia przed przejazdem). A sprawe rozwiazalyby radykalnie polzapory ... ale sporo by je omijalo :-) J. 33 |
Data: Maj 19 2016 08:30:59 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: masti | J.F. wrote: Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomoĹci grup o bez jaj. Trudno jest niezauważyÄ zapór A nie wiemy - pociag trabil czy nie (chyba jest obowiazek trabienia ciÄżarówki tam nie miało prawa byÄ. Sygnalizacja pociÄ gu nie ma nic do rzeczy A sprawe rozwiazalyby radykalnie polzapory ... ale sporo by je omijalota istewka nie była przeszkodÄ w zjechaniu a już tłumaczenia i oskarżenia właĹciciela firmy to udowadnianie, że jest kompletnym idiotÄ -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mówiÄ. To grunt zabija!" T.Pratchett 34 |
Data: Maj 19 2016 10:41:57 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: J.F. | Użytkownik "masti" napisał w wiadomoĹci grup J.F. wrote: Jakby zakładaÄ, że dział logicznie to stałby przed przejazdem. AlboTrudno powiedziec co sie dzialo wczesniej, wiec moze nie osadzajmy o bez jaj. Trudno jest niezauważyÄ zapór Zapory zauwazyl jak widac, ja pisze o pociagu A nie wiemy - pociag trabil czy nie (chyba jest obowiazek trabieniaciÄżarówki tam nie miało prawa byÄ. Jak pisalem - nie oskarzajmy pochopnie, skoro nie widzielismy jak wjezdzal. Sygnalizacja pociÄ gu nie ma nic do rzeczyAle moglaby pomoc kierowcy w decyzji, ze trzeba gaz do dechy i przez szlaban, a nie czekac az droznik zauwazy :-) A sprawe rozwiazalyby radykalnie polzapory ... ale sporo by je omijalota istewka nie była przeszkodÄ w zjechaniu Niby tak, ale jesli swiatlo nie dzialalo/bylo slabo widoczne/migalo za krotko przed opuszczeniem zapor/dostal juz raz mandat za zlamanie listewek, to moze nie jest takim idiota jak wyglada :-) Za to idiota zrobil przejazd automatyczny bez polzapor :-) J. 35 |
Data: Maj 19 2016 08:43:00 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: masti | J.F. wrote: Użytkownik "masti" napisał w wiadomoĹci grup co jeszce potrebujesz by stwierdziÄ, że zaraz nadjedzie pociÄ g oprócz opuszczonych zapór?
nie. nteligentni inaczej je objeżdżajÄ a potem majÄ pretensje, że ich pociÄ g rozjechał -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mówiÄ. To grunt zabija!" T.Pratchett 36 |
Data: Maj 19 2016 12:12:55 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: J.F. | Użytkownik "masti" napisał w wiadomoĹci grup J.F. wrote: co jeszce potrebujesz by stwierdziÄ, że zaraz nadjedzie pociÄ g opróczSygnalizacja pociÄ gu nie ma nic do rzeczyAle moglaby pomoc kierowcy w decyzji, ze trzeba gaz do dechy i przez Ale jak zaraz ? 10s, 30s, 60? Starczy czasu na zauwazenie i podniesienie zapory, czy dopytac kolegi gdzie ten przejazd ktory nie miga i polamac kolei troche szlabanow ? ta istewka nie była przeszkodÄ w zjechaniu nie. nteligentni inaczej je objeżdżajÄ a potem majÄ pretensje, że ich Ale chyba lepiej pozwolic im miec bezpodstawne pretensje niz uwiezic kogos na torach ? J. -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mówiÄ. To grunt zabija!" T.Pratchett 37 |
Data: Maj 19 2016 10:17:22 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: masti | J.F. wrote: Użytkownik "masti" napisał w wiadomoĹci grup tu masz <>https://www.youtube.com/watch?v=Bgl6lM7akpg> od zapalenia Ĺwiateł do zamkniÄcia zapór 15s do pociÄ gu 2 minuty
nie wiem czemu bronisz uparcie idioty, który złamał przepisy i podstawy własnego i cudzego bezpieczeĹstwa ta istewka nie była przeszkodÄ w zjechaniu czym uwiÄziÄ? piszesz jakbyĹ nigdy zapory nie widział masz idiotów na półzaporach <https://www.youtube.com/watch?v=EQN6ruuQdH8> mówisz, że mało czasu minÄło od zamkniÄcia do pociÄ gu? -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mówiÄ. To grunt zabija!" T.Pratchett 38 |
Data: Maj 19 2016 14:23:40 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: J.F. | Użytkownik "masti" napisał w wiadomoĹci grup J.F. wrote: co jeszce potrebujesz by stwierdziÄ, że zaraz nadjedzie pociÄ g opróczSygnalizacja pociÄ gu nie ma nic do rzeczyAle moglaby pomoc kierowcy w decyzji, ze trzeba gaz do dechy i tu masz No to 2 minuty to kupa czasu na podniesienie i wypuszczenie :-) Starczy czasu na zauwazenie i podniesienie zapory, czy dopytac kolegi nie wiem czemu bronisz uparcie idioty, który złamał przepisy i podstawy No wiesz - na 99.9% jest jak piszesz, ale moze jednak zdarzyl sie ten 0.1% i jest niewinny. Kiedys sie tobie moze zdarzyc i potem grzywna bedzie wysoka, bo przeciez tez jestes idiota, a kolej nie :-) Ale chyba lepiej pozwolic im miec bezpodstawne pretensje niz uwiezicZa to idiota zrobil przejazd automatyczny bez polzapor :-)nie. nteligentni inaczej je objeżdżajÄ a potem majÄ pretensje, że ich czym uwiÄziÄ? piszesz jakbyĹ nigdy zapory nie widział widzialem - i uwiezic moze, co mamy na filmie. masz idiotów na półzaporach Chyba wlasnie za duzo, skoro tak omija. Zreszta masz tu chyba przyklad, ze automatyka kolejowa sie psuje Bo pociagu sie jakos nie doczekalem, a filmujacy ... sam postanowil przejechac ? Ale w czym problem ? Kierowca omija na wlasna odpowiedzialnosc. Paru takich sie rozbije, reszta bedzie bardziej uwazac. Tu masz ... ostrozny czy idiota ? https://www.youtube.com/watch?v=65dvWoysvTQ J. 39 |
Data: Maj 19 2016 14:25:02 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: T. | W dniu 2016-05-19 o 14:23, J.F. pisze: Użytkownik "masti" napisał w wiadomoĹci grupI na tym filmiku widaÄ, jak strasznie trudno jest wyłamaÄ takie zapory... T. 40 |
Data: Maj 19 2016 12:38:11 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: masti | J.F. wrote: Użytkownik "masti" napisał w wiadomoĹci grup a jaĹnie pan kierowca to mózg wyłÄ czył?
aha. A gdyby tu kiedyĹ było przedszkole? w przyszłoĹci
uwiÄziÄ to zdecydowana przesada skoro szlaban daje siÄ rekami wyjÄ Ä masz idiotów na półzaporach nieboszczykom w pociÄ gu bÄdzie wszystko jedno czyja była odpowiedzialnoć -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mówiÄ. To grunt zabija!" T.Pratchett 41 |
Data: Maj 19 2016 15:02:54 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: Shrek | On 19.05.2016 14:23, J.F. wrote: Tu masz ... ostrozny czy idiota ? Ten odcinek bym poĹwiÄcił tym, co twierdzÄ , że ciÄżarówka to za mało, żeby taaaakiiiie rury wyłamaÄ;) Shrek 42 |
Data: Maj 19 2016 15:11:50 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: J.F. | Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomoĹci grup On 19.05.2016 14:23, J.F. wrote: Tu masz ... ostrozny czy idiota ? Ten odcinek bym poĹwiÄcił tym, co twierdzÄ , że ciÄżarówka to za mało, żeby taaaakiiiie rury wyłamaÄ;) A owszem, tylko skad kierowca ma o tym wiedziec ? na kursie nie ucza, PKP tez nie informuje. A solidne rury chyba jeszcze sie zdarzaja. P.S. IMO - tam widac pare przypadkow gdy automatyka zawiodla ... J. 43 |
Data: Maj 19 2016 15:57:51 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello J.F., A owszem, tylko skad kierowca ma o tym wiedziec ?Tu masz ... ostrozny czy idiota ?Ten odcinek bym poĹwiÄcił tym, co twierdzÄ , że ciÄżarówka to za mało, No, co Ty?! Tutejszy dróżnik twierdzi, że takie sytuacje siÄ nie zdarzajÄ . -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 44 |
Data: Maj 19 2016 17:53:11 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: Shrek | On 19.05.2016 15:11, J.F. wrote: Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomoĹci grup Bo ma mózg (albo musk) i nie wymaga to dużego sprytu, żeby samochodem złamaÄ kawałek plastiku. Może też nie wiedział, że nie należy wjeżdzaÄ na czerwonym Ĺwietle? na kursie nie ucza, PKP tez nie informuje. Chyba białkowa, można siÄ czepiaÄ ewentualnie pierwszego przypadku, choÄ funkcja bezpieczeĹstwa została zachowana - Ĺwiatło czerwone migało. BTW - w Czechach i Niemczech jest tak fajnie, że jak automatyka działa, to pali siÄ (czy miga) białe Ĺwiatło. Jak siÄ nie pali, to znaczy że nie działa i trzeba polegaÄ na sobie. U nas jak nie działa, to wyglÄ da jak "jedź Ĺmiało":( Shrek 45 |
Data: Maj 19 2016 18:50:34 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: janusz_k |
BTW - w Czechach i Niemczech jest tak fajnie, że jak automatyka działa,I tu jest pies pogrzebany, ja na każdym przejezdzie sie zatrzymujÄ i sprawdzam czy coĹ nie jedzie. To powinien byÄ podstawowy odruch kierowców. -- Pozdr Janusz_K 46 |
Data: Maj 20 2016 08:03:01 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: Mirek Ptak | W dniu 2016-05-19 o 18:50, janusz_k pisze: I tu jest pies pogrzebany, ja na każdym przejezdzie sie zatrzymuję i Dokładnie - robię tak samo :) Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition President Teddy on board :) kolczan( a t )outlook(kropek) c om PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 47 |
Data: Maj 20 2016 09:15:52 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: Liwiusz | W dniu 2016-05-20 o 08:03, Mirek Ptak pisze: W dniu 2016-05-19 o 18:50, janusz_k pisze: Ja też zawsze mówiÄ, że tak robiÄ ;) -- Liwiusz 48 |
Data: Maj 20 2016 09:24:38 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: cef | W dniu 2016-05-20 o 08:03, Mirek Ptak pisze: W dniu 2016-05-19 o 18:50, janusz_k pisze: Stawanie to może przesada, ale rozejrzeÄ siÄ trzeba zawsze. Nawet jak szlabany w górze. 49 |
Data: Maj 21 2016 17:41:27 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | W dniu 2016-05-20 o 09:24, cef pisze: W dniu 2016-05-20 o 08:03, Mirek Ptak pisze: Ja mam nawyk opuszczania szyby i Ĺciszania radia. Nawet nie wiem skÄ d mi siÄ wziÄ ł. :) -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a roĹnie popyt na ĹwiÄty spokój." 50 |
Data: Maj 21 2016 21:20:41 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: re |
I tu jest pies pogrzebany, ja na każdym przejezdzie sie zatrzymujÄ i Ja mam nawyk opuszczania szyby i Ĺciszania radia. Nawet nie wiem skÄ d mi siÄ wziÄ ł. :) -- - JesteĹ Ĺlepy i głuchy :) 51 |
Data: Maj 20 2016 18:29:45 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: Cavallino | W dniu 20.05.2016 o 08:03, Mirek Ptak pisze: W dniu 2016-05-19 o 18:50, janusz_k pisze: To już przesada. Na każdym? Łącznie z tymi, co do których z kilkuset metrów widać, że od lat żaden pociąg tam nie przejechał? A czsem drzewa na torach rosną? 52 |
Data: Maj 20 2016 20:44:55 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: Shrek | On 20.05.2016 18:29, Cavallino wrote: To już przesada. Praktycznie na każdym Łącznie z tymi, co do których z kilkuset metrów widać, że od lat żaden Z tym trzeba uważać. Chyba na bieszczadzkiej wąskotorówce ktoś przykleił "jeżdzimy rzadko ale celnie";) A czsem drzewa na torach rosną? A to rzeczywiście skandal - na takich powinno się nie dość że zdejmować oznakowanie, to stawiać tabliczkę "przejazd wyłączony z eksplatacji". Po to żeby ludzie się nauczyli, że na _każdym_ oznaczonym trzeba się rozejrzeć. Shrek 53 |
Data: Maj 21 2016 08:16:07 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: ddddddddd | W dniu 20.05.2016 o 20:44, Shrek pisze: On 20.05.2016 18:29, Cavallino wrote: ja tam nie wiem jakie jest prawdopodobieństwo śmierci na przejeździe strzeżonym. Wydaje mi się że bliskie katastrofie lotniczej (szczególnie na równych przejazdach, gdzie nie musisz 3km/h przejeżdżać żeby koła nie urwać). Latam samolotami, a na przejazdach strzeżonych staram się rozglądnąć, ale zdarza się że wjeżdżam mimo że nie widzę torów w dwie strony. Musi być niezły splot wydarzeń żeby we mnie walnął pociąg. Błąd obsługi lub oprogramowania, przejazd bez widoczności w danym kierunku (nie dający możliwości wyhamowania lub przyspieszenia po zauważeniu pociągu). To chyba prędzej tir mnie zamiecie naczepą na jakiejś drodze wojewódzkiej, jak spadnie więcej śniegu. -- Pozdrawiam Łukasz 54 |
Data: Maj 21 2016 09:23:26 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: Shrek | On 21.05.2016 08:16, ddddddddd wrote: A to rzeczywiście skandal - na takich powinno się nie dość że zdejmować Wystarczy pomyśleć - ilu Polaków zginęło przez ostatnie 10 lat w katastrofach lotniczych a ile na przejazdach? Shrek 55 |
Data: Maj 21 2016 09:49:12 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: J.F. | Dnia Sat, 21 May 2016 09:23:26 +0200, Shrek napisał(a): On 21.05.2016 08:16, ddddddddd wrote: Kwestia skali ? Bo jakby tak podliczyc prezydentow, poslow czy generalow ? J. 56 |
Data: Maj 21 2016 09:56:44 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: Cavallino | W dniu 21.05.2016 o 09:49, J.F. pisze: Dnia Sat, 21 May 2016 09:23:26 +0200, Shrek napisał(a): Dokładnie. Porównanie ilościowe w szczątkowym ruchu lotniczym, wobec masowego ruchu kołowego mija z celem. Trzeba by porównać liczbę pokonanych osoboprzelotów vs osoboprzejazdoprzejazdów. 57 |
Data: Maj 21 2016 11:39:30 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: Shrek | On 21.05.2016 09:56, Cavallino wrote: Kwestia skali ? Nie - nie trzeba - liczy się jaka szansa jest że zginiesz na przejeździe w stosunku do katastrofy lotniczej. Jeśli jesteś nieodbiegającym znacznie od normy obywatelem, to wystarczy porównać te dwie liczby. W końcu jak już cię pociąg rozjedzie czy zgniniesz w katastrofie lotniczej, to co za różnica ile latałeś czy ile przejazdów wcześniej zaliczyłeś? Chyba że nie jesteś statystyczny. Wtedy można się zastanawiać. Shrek. 58 |
Data: Maj 21 2016 14:43:07 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: J.F. | Dnia Sat, 21 May 2016 11:39:30 +0200, Shrek napisał(a): On 21.05.2016 09:56, Cavallino wrote: Szansa ze zginie w katastrofie kosmicznej jest dla przecietnego obywatela zerowa, bo po prostu nie poleci. co nie znaczy, ze loty kosmiczne sa bezpieczne. Dylemat jest taki - chce np do Paryza - bezpieczniej samolotem czy samochodem ? J. 59 |
Data: Maj 21 2016 15:03:22 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: Shrek | On 21.05.2016 14:43, J.F. wrote: Porównanie ilościowe w szczątkowym ruchu lotniczym, wobec masowego ruchu Może mu coś na głowę spaść;) co nie znaczy, ze loty kosmiczne sa bezpieczne. Nie znaczy - ale my nie porównujemy bezpieczeństwa lotów kosmicznych do bezpieczeństwa przejazdów, ale jaka jest sznasa, że zginiesz w jednej z tych sytuacji. Dylemat jest taki - chce np do Paryza - bezpieczniej samolotem czy Statystycznie samolotem. Choć ostatnio "pogoda" nie sprzyja latania. Ale dalej o rząd wielkości bezpieczniej. Shrek 60 |
Data: Maj 21 2016 18:47:41 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: re |
Dylemat jest taki - chce np do Paryza - bezpieczniej samolotem czy Statystycznie samolotem. Choć ostatnio "pogoda" nie sprzyja latania. Ale dalej o rząd wielkości bezpieczniej. -- - Może jak mieszkasz na lotnisku, inaczej trzeba jakoś do domu dojechać 61 |
Data: Maj 21 2016 11:35:54 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: Shrek | On 21.05.2016 09:49, J.F. wrote: Kwestia skali ? A jesteś prezydentem, posłem czy generałem? Wlicz - i tak wyjdzie o rząd wielkości więcej na przejazdach. Shrek 62 |
Data: Maj 23 2016 10:42:54 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: SW3 | W dniu 21.05.2016 o 09:23 Shrek pisze: Wystarczy pomyśleć - ilu Polaków zginęło przez ostatnie 10 lat w katastrofach lotniczych a ile na przejazdach? Nie "ile na przejazdach" tylko "ile na przejazdach strzeżonych z powodu niezamkniętych rogatek". -- SW3 -- -- Państwo to wielka fikcja, dzięki której każdy usiłuje żyć kosztem innych. /Bastiat 63 |
Data: Maj 23 2016 11:53:31 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: Shrek | On 23.05.2016 10:42, SW3 wrote: W dniu 21.05.2016 o 09:23 Shrek pisze: Raczej pytanie dotyczyło: "Na każdym? Łącznie z tymi, co do których z kilkuset metrów widać, że od lat żaden pociąg tam nie przejechał? A czsem drzewa na torach rosną? " A te zazwyczaj w rogatki nie są wyposażone. Shrek 64 |
Data: Maj 25 2016 22:00:01 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: | On Mon, 23 May 2016 11:53:31 +0200, Shrek wrote: A te zazwyczaj w rogatki nie są wyposażone. Ale stoi przed nimi znak "STOP" ;) -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t 65 |
Data: Maj 23 2016 09:27:23 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: Mirek Ptak | W dniu 2016-05-20 o 18:29, Cavallino pisze: Nawet - poniżej link z przykładowym - no nie zawsze się zatrzymuję, ale zawsze zwalniam bardzo mocno - wolę dmuchać na zimne. Zauważyłem zresztą, że nie tylko ja.I tu jest pies pogrzebany, ja na każdym przejezdzie sie zatrzymuję i https://goo.gl/maps/r3LyauFQsLm Tu tez się zawszę zatrzymuję, ale i widoczność znacznie gorsza: https://goo.gl/maps/Bw9Z5CLVo832 Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition President Teddy on board :) kolczan( a t )outlook(kropek) c om PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 66 |
Data: Maj 23 2016 09:28:48 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: Liwiusz | W dniu 2016-05-23 o 09:27, Mirek Ptak pisze: Nawet - poniżej link z przykładowym - no nie zawsze siÄ zatrzymujÄ No i to byłoby na tyle z pajacowania i przechwalania siÄ na usenecie ;) -- Liwiusz 67 |
Data: Maj 24 2016 07:13:29 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: Mirek Ptak | W dniu 2016-05-23 o 09:28, Liwiusz pisze: Nawet - poniżej link z przykładowym - no nie zawsze się zatrzymuję No to jest taki prawie stop - taki, że jeszcze ułamek sekundy hamowania i koła stanęły by w miejscu :) Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition President Teddy on board :) kolczan( a t )outlook(kropek) c om PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 68 |
Data: Maj 23 2016 18:26:31 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: Cavallino | W dniu 23.05.2016 o 09:27, Mirek Ptak pisze: W dniu 2016-05-20 o 18:29, Cavallino pisze: Nie no moment - to jest stop, więc to że się zatrzymasz to żadna łaska, tylko psi obowiązek. Mówiłem o przejazdach, które istnieją tylko dlatego, że nikt nie podjął decyzji o wykreśleniu linii z zasobów PKP. 69 |
Data: Maj 24 2016 07:12:13 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: Mirek Ptak | W dniu 2016-05-23 o 18:26, Cavallino pisze: Nawet - poniżej link z przykładowym - no nie zawsze się zatrzymuję, ale W trasie trudno ocenić czy to czynny przejazd. Lokalnie znam tylko jeden taki, ale tam ciągle jest znak Stop :) Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition President Teddy on board :) kolczan( a t )outlook(kropek) c om PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 70 |
Data: Maj 20 2016 05:51:23 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: ddddddddd | W dniu 19.05.2016 o 17:53, Shrek pisze:
mi siÄ wydaje że te kilkanaĹcie lat temu to były metalowe rury. A od tego czasu albo rzadko stojÄ jako pierwszy, albo w ogóle nie zwracam na to uwagi, bo nie kojarzyło mi siÄ z łatwym wyłamaniem -- Pozdrawiam Ĺukasz 71 |
Data: Maj 20 2016 07:41:08 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: masti | ddddddddd wrote: W dniu 19.05.2016 o 17:53, Shrek pisze: kilkadziesiÄ t ale nie były automatyczne tylko z dróżnikiem -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mówiÄ. To grunt zabija!" T.Pratchett 72 |
Data: Maj 20 2016 18:55:42 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: J.F. | Użytkownik "masti" napisał w wiadomoĹci grup ddddddddd wrote: Bo ma mózg (albo musk) i nie wymaga to dużego sprytu, żeby samochodemTen odcinek bym poĹwiÄcił tym, co twierdzÄ , że ciÄżarówka to za mało,A owszem, tylko skad kierowca ma o tym wiedziec ? Mowisz, ze automat ma za mala moc, aby solidna rure udzwignac ? :-) No ale kierowca widzi cos szerokiego i nie bardzo wie co to jest. Choc z gory ciezarowki ma lepszy widok. J. 73 |
Data: Maj 20 2016 18:08:06 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: masti | J.F. wrote: Użytkownik "masti" napisał w wiadomoĹci grup nie. tylko wtedy dróżnik pilnował, żeby nikogo nie zamknÄ Ä
nie wiem gdzie znajdujesz takich idiotów -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mówiÄ. To grunt zabija!" T.Pratchett 74 |
Data: Maj 25 2016 22:04:13 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: | On Fri, 20 May 2016 18:08:06 -0000 (UTC), masti wrote:
Mnie kiedyś zamknął. W Katowicach na Ligocie. I jeszcze wylazł z tej budy i miał do mnie jakiś żal, że nie zjechałem tylko się zatrzymałem między torami. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t 75 |
Data: Maj 25 2016 20:05:49 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: masti | wrote: On Fri, 20 May 2016 18:08:06 -0000 (UTC), masti wrote: różne rzeczy siÄ zdarzały. I po to teraz zapory sÄ kruchutkie :) -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mówiÄ. To grunt zabija!" T.Pratchett 76 |
Data: Maj 20 2016 20:37:52 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: Shrek | On 20.05.2016 18:55, J.F. wrote: Mowisz, ze automat ma za mala moc, aby solidna rure udzwignac ? :-) Ku.... Nie róbcie z ludzi debili. Szlaban to szlaban i każdy z grubsza wie do czego służy i że raczej samochodu nim nie zatrzymasz, bo np barier energochłonnych z tych szlabanów nie robiÄ , wiÄc siÄ w tej roli nie sprawdzajÄ .. Zaraz siÄ okaże, że biedny kierowca wogole nie wiedział, że to przejazd i szlaban. Shrek 77 |
Data: Maj 20 2016 21:46:26 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: re |
Mowisz, ze automat ma za mala moc, aby solidna rure udzwignac ? :-) Ku.... Nie róbcie z ludzi debili. Szlaban to szlaban i każdy z grubsza wie do czego służy i że raczej samochodu nim nie zatrzymasz, bo np barier energochłonnych z tych szlabanów nie robiÄ , wiÄc siÄ w tej roli nie sprawdzajÄ .. Zaraz siÄ okaże, że biedny kierowca wogole nie wiedział, że to przejazd i szlaban. -- - Chodzi o to, że ... sekundy lecÄ a pociÄ g zap..ala 78 |
Data: Maj 26 2016 20:31:58 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: t-1 | W dniu 20.05.2016 o 18:55, J.F. pisze: I ty naprawdę byś się zastanawiał co bardziej zniszczy samochód, kawałek nawet najgrubszej rury w spoczynku czy lokomotywa z prędkością 100km/h? Ale rzeczywiście, szlaban zamknięty należy stać. Szkoda że na torach. 79 |
Data: Maj 20 2016 19:10:31 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: J.F. | Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomoĹci grup On 19.05.2016 15:11, J.F. wrote: P.S. IMO - tam widac pare przypadkow gdy automatyka zawiodla ...https://www.youtube.com/watch?v=65dvWoysvTQ Chyba białkowa, można siÄ czepiaÄ ewentualnie pierwszego przypadku, choÄ funkcja bezpieczeĹstwa została zachowana - Ĺwiatło czerwone migało. Przypadek pierwszy od 0:00 - swiatlo nie miga, pan/i wjezdza, a z przeciwka zapora juz opuszczona. Skoro opuszczona, to powinno migac od dawna z dwoch stron ! 1:18 - szlaban sie opuszcza, kierowca go wylamuje, w koncu przejezdza .... a zanim reszta - czyzby nic nie migalo ? Czy droznik zdazyl podniesc szlabany ... bo ten wyjazdowy nie chce opasc. 1:45 - cos tam miga, ale jesli kamera to ledwo rejestruje, to czy kierowca to widzi ? 1:50 - miga ladnie, byc moze sporo wczesniej, pociag przejechal ... a podniesc sie nie chce, nie wiadomo czemu :-) 3:10 - to chyba ten sam - podniesc juz sie nie chce .. BTW - w Czechach i Niemczech jest tak fajnie, że jak automatyka działa, to pali siÄ (czy miga) białe Ĺwiatło. Jak siÄ nie pali, to znaczy że nie działa i trzeba polegaÄ na sobie. U nas jak nie działa, to wyglÄ da jak "jedź Ĺmiało":( W dobie komputerow to nie wiadomo czy to ulatwienie - palic sie moze, bo komputer zapalil, ale nie zgasil :-) J. 80 |
Data: Maj 19 2016 16:40:14 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: SW3 | W dniu 19.05.2016 o 10:43 masti pisze: co jeszce potrebujesz by stwierdzić, że zaraz nadjedzie pociąg oprócz Na przejazdach z dróżnikiem zapory mają być opuszczone 3 minuty przed przejazdem pociągu. Jeśli do tej pory stał tylko na takich to mógł myśleć, że i tu ma ~2 minuty na omijanie zapory. -- SW3 -- -- Państwo to wielka fikcja, dzięki której każdy usiłuje żyć kosztem innych. /Bastiat 81 |
Data: Maj 19 2016 15:03:26 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: Shrek | On 19.05.2016 10:16, J.F. wrote: Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomoĹci grup A może poszli do lasu. Shrek 82 |
Data: Maj 18 2016 09:48:21 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: zhbick | Użytkownik "re" napisał w wiadomoĹci grup [ciach!] 83 |
Data: Maj 18 2016 10:03:06 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: Liwiusz | W dniu 2016-05-18 o 09:48, zhbick pisze: Użytkownik "re" napisał w wiadomoĹci grup Szkoda czasu, ten idiota jeszcze ciÄ zaraz wyzwie, że to ty siÄ nie znasz. Troll-imbecyl. Do KFa go, a przynajmniej nie odpowiadaÄ, to sam zdechnie. -- Liwiusz 84 |
Data: Maj 18 2016 20:59:30 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: re |
85 |
Data: Maj 18 2016 20:57:15 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: re |
86 |
Data: Maj 27 2016 10:39:05 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: T. | W dniu 2016-05-17 o 02:04, Pawel "O'Pajak" pisze: Powitanko, Obejrzyj sobie ten kadr: https://youtu.be/YqTweUihbGE?t=1 Rogatka to ten szary słupek na tle tylnej czÄĹci kabiny. Nie jest prawdÄ zatem, że rogatka zamknÄła mu siÄ przed kabinÄ . Prawdopodobnie był na styk z drÄ giem i zastanawiał siÄ właĹnie, czy jak przejedzie to sobie szoferkÄ porysuje. Prawdopodobnie nie wjechał też omijajÄ c półzaporÄ - bo wtedy auto stałoby lekko ukoĹnie. Pewnie dochodzenie wykaże, czy wjechał na czerwonym Ĺwietle czy coĹ nawaliło i rogatki opuszczały siÄ bez odpowiedniej zwłoki po włÄ czeniu Ĺwiatła. T. 87 |
Data: Maj 16 2016 22:52:20 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello J.F., Ale trabienie chyba jest i to obowiazkowe.http://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/polska/maszynista-uratowa%c5%82-pasa%c5%bcer%c3%b3w-i-zosta%c5%82-bohaterem-teraz-zajmie-si%c4%99-nim-prokuratura-%e2%80%9em%c3%b3g%c5%82-hamowa%c4%87%e2%80%9d/ar-BBt5DsYTrÄ bienie nie zastÄ pi hamowania. JeĹli kierowcy zamknÄła siÄ rogatka, A włÄ czenia hamowania awaryjnego nie włÄ cza syreny na stałe? [...] -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 88 |
Data: Maj 24 2016 22:01:45 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: __Maciek | Mon, 16 May 2016 22:52:20 +0200 RoMan Mandziejewicz A włączenia hamowania awaryjnego nie włącza syreny na stałe? Nie. To dwie osobne wajchy, w żaden sposób nie uzależnione. To mniej więcej tak jak w samochodzie - zaciągnięcie ręcznego, czy wdepnięcie pedału hamulca w podłogę, nie włącza klaksonu. Nie wiem jak w tych nowych "mundrych" mikroprocesorowych sprzętach (Pesa Gama, Siemensy, Impuls, Flirt itp.), ale nie słyszałem żeby było coś takiego. Nie da się też ręcznie załączyć syreny na stałe (tak żeby trąbiło, a maszynista mógł spier. do tyłu), bo wajcha od trąbienia jest samopowrotna. 89 |
Data: Maj 24 2016 22:13:48 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: re |
A włączenia hamowania awaryjnego nie włącza syreny na stałe? Nie. To dwie osobne wajchy, w żaden sposób nie uzależnione. To mniej więcej tak jak w samochodzie - zaciągnięcie ręcznego, czy wdepnięcie pedału hamulca w podłogę, nie włącza klaksonu. Nie wiem jak w tych nowych "mundrych" mikroprocesorowych sprzętach (Pesa Gama, Siemensy, Impuls, Flirt itp.), ale nie słyszałem żeby było coś takiego. Nie da się też ręcznie załączyć syreny na stałe (tak żeby trąbiło, a maszynista mógł spier. do tyłu), bo wajcha od trąbienia jest samopowrotna. -- - No i widzisz, to uprawdopodabnia zarzut właściciela firmy, której samochód został uszkodzony, że maszynista nie sygnalizował. Np zajął się ratowaniem pasażerów i siebie bardziej niż kierowcy samochodu. I teraz pomyśl, jest faktem, że pociągu nie da się zatrzymać, więc nikt tego nie oczekuje, ale już sygnalizacji można. Bo to skrzyżowanie jest :-) 90 |
Data: Maj 25 2016 00:33:51 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: __Maciek | Tue, 24 May 2016 22:13:48 +0200 "re" napisał: No i widzisz, to uprawdopodabnia zarzut właściciela firmy, której samochód Tja. I miał przez te kilka sekund trąbić i później prawdopodobnie zginąć, w nadziei że może baran za kierownicą zorientuje się i odjedzie. W ogóle poziom debilizmu i bezczelności prezentowany przez tego byznesmena powala. Jakby w zdarzeniu brała udział siódemka/dziewiątka/byk, to by może jeszcze powiedział że maszynista mógł skręcić, bo miał kierownicę w kabinie* :-/ Ale swoją drogą to pomysł możliwości uruchomienia syreny na stałe, to coś co producenci taboru mogliby rozważyć. W sumie nawet na wspomnianych wyżej "klasykach" nie tak trudno byłoby coś takiego dorobić, np. przy najbliższej naprawie rewizyjnej. Mały mechanizm zapadkowy, czy na zasadzie sprężyna+kulka+otwór. Dźwignia działałby podobnie jak teraz, ale przy znacznie mocniejszym pociągnięciu w któreś ze skrajnych położeń, pozostawałby już w nim, dzięki temu mechanizmowi. Powrót do zwykłego, samopowrotnego działania odpowiednio przez zwolnienie zapadki, lub silniejsze przestawienie dźwigni na środek (w przypadku mechanizmu z kulką). Podniesiona przez Romana integracja z nagłym też przecież nie byłaby taka trudna do zrobienia. Wystarczyłby dodatkowy styk/zaworek przy kranie hamulca. Przy klapie Ackermana trzeby by oczywiście dać drugi. Możliwość ominięcia trąbienia, przy zastosowaniu nagłego w sytuacjach gdy nie ma zagrożenia bezpieczeństwa (albo przynajmniej nie takie że trzeba/warto trąbić). *) Dla nieobeznanych z koleją (bo grupa przecież samochodowa) - chodzi o lokomotywy EU07/EP09/ET22, które mają nastawnik z kołem podobnym do samochodowej kierownicy. 91 |
Data: Maj 24 2016 22:33:55 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: masti | __Maciek wrote: *) Dla nieobeznanych z kolejÄ (bo grupa przecież samochodowa) - chodzi znaczy pedał gazu :) -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mówiÄ. To grunt zabija!" T.Pratchett 92 |
Data: Maj 25 2016 12:00:40 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: SW3 | W dniu 25.05.2016 o 00:33 __Maciek pisze: Tja. I miał przez te kilka sekund trąbić i później prawdopodobnie Oczywiście, że lepiej działać niż trąbić i czekać na cud ale teraz kierowca może mówić że gdyby usłyszał trąbienie to by zjechał i nie da się tego sprawdzić. -- SW3 -- -- Państwo to wielka fikcja, dzięki której każdy usiłuje żyć kosztem innych. /Bastiat 93 |
Data: Maj 25 2016 14:11:36 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: Shrek | On 25.05.2016 12:00, SW3 wrote: Tja. I miał przez te kilka sekund trąbić i później prawdopodobnie Taa - bo czerwone, zamknięty szlaban nie dały mu nic do myślenia. Shrek 94 |
Data: Maj 25 2016 14:15:37 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: Liwiusz | W dniu 2016-05-25 o 14:11, Shrek pisze: On 25.05.2016 12:00, SW3 wrote: WłaĹnie mu dały do myĹlenia. Syrena by nie dała :) -- Liwiusz 95 |
Data: Maj 25 2016 14:47:11 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: Shrek | On 25.05.2016 14:15, Liwiusz wrote: Taa - bo czerwone, zamkniÄty szlaban nie dały mu nic do myĹlenia. Jakby mu dały, to by go tam nie było. Shrek 96 |
Data: Maj 25 2016 14:52:12 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: Liwiusz | W dniu 2016-05-25 o 14:47, Shrek pisze: On 25.05.2016 14:15, Liwiusz wrote: Chyba nie załapałeĹ sensu ;) -- Liwiusz 97 |
Data: Maj 25 2016 15:01:01 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: Shrek | On 25.05.2016 14:52, Liwiusz wrote: W dniu 2016-05-25 o 14:47, Shrek pisze: Chyba nie. Shrel 98 |
Data: Maj 25 2016 22:06:08 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: J.F. | Użytkownik "re" napisał w wiadomości Nie da się też ręcznie załączyć syreny na stałe (tak żeby trąbiło, a Ale jesli dobrze widze, to maszynista mial trabic jakies 500m i 20s przed przejazdem. Nie wiem - trabil czy nie trabil, kierowca slyszal czy nie slyszal, ale jakby slyszal, to by mu chyba ochota do staranowania szlabanu wzrosla ... J. 99 |
Data: Maj 26 2016 01:12:21 | Temat: ot: thunderbird | Autor: sirapacz | Weź se zainstaluj thunderbirda - wygodniejsze, lepsze, dobrze dzialajace. serio ciezko sie czyta twoje posty. 100 |
Data: Maj 16 2016 22:17:13 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: | On Mon, 16 May 2016 20:39:14 +0200, "T." wrote: Zwykle przed zamknięciem rogatek miga światło. Nie zawsze. Znam kilka przejazdów, gdzie światło zaczyna mrygać w tym samym czasie, kiedy opuszczają się zapory. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t 101 |
Data: Maj 16 2016 22:26:01 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: J.F. | Użytkownik napisał w wiadomości grup On Mon, 16 May 2016 20:39:14 +0200, "T." wrote: Zwykle przed zamknięciem rogatek miga światło.Nie zawsze. Znam kilka przejazdów, gdzie światło zaczyna mrygać w tym Reczne sterowanie, podglad przez kamery ? Przeciez to sie musi zle skonczyc. J. 102 |
Data: Maj 16 2016 22:55:24 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello J.F., Reczne sterowanie, podglad przez kamery ?Zwykle przed zamkniÄciem rogatek miga Ĺwiatło.Nie zawsze. Znam kilka przejazdów, gdzie Ĺwiatło zaczyna mrygaÄ w tym Blisko mnie jest przejazd z budkÄ dróżnika. I jeden z dróżników namiÄtnie uwielbia opuszczaÄ zapory razem z włÄ czeniem Ĺwiateł. Raz mnie nawet zamknÄ ł na przejeździe. Na szczÄĹcie zaraz otworzył dowcipas. Przeciez to sie musi zle skonczyc. Nie pamiÄtam wypadku na tym przejeździe. Ale połamane zapory były czÄsto. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 103 |
Data: Maj 17 2016 07:58:45 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: spider | W dniu 2016-05-16 o 22:55, RoMan Mandziejewicz pisze: Przeciez to sie musi zle skonczyc. Ciekawe kiedy producenci samochodów wpadnÄ na pomysł by wideorejestrator był jednÄ z opcji wyposażenia samochodu, tak jak kamera cofania. 104 |
Data: Maj 17 2016 05:42:17 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: | W dniu poniedziałek, 16 maja 2016 22:55:26 UTC+2 użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał: Hello J.F., Nie siej paniki. Ĺwiatła zaczynajÄ mrygaÄ jednoczeĹnie z opuszczaniem zapór na przejazdach obsługiwanych przez człowieka miejscowo lub z odległoĹci, jeĹli obsługujÄ cy ma zdalny podglÄ d na przejazd. Dlatego może zareagowaÄ na "upartego" kierowcÄ, który "jeszcze zdÄ ży" i wstrzymaÄ opadanie rogatek. I tak to najczÄĹciej wyglÄ da, wiÄc miÄdzy bajki sobie można włożyÄ, że dróżnik "uwiÄził"*. Natomiast na przejazdach automatycznych: - jest kilka sekund zwłoki miÄdzy zapaleniem siÄ Ĺwiateł a rozpoczÄciem opuszczania rogatek - sÄ 2 półrogatki, dziÄki czemu łajza ma jak zjechaÄ z przejazdu, gdy zamknie siÄ za nim półrogatka, lub - sÄ 4 półrogatki, ale te "zjazdowe" zamykajÄ siÄ później, niż te "wjazdowe" WiÄcej: http://www.transportszynowy.pl/przejazdykolbc.php * PiszÄ to z pozycji kiedyĹ stojÄ cego z drugiej strony barykady. Dużo by opowiadaÄ, co potrafiÄ miszczowie, żeby zdÄ żyÄ siÄ jeszcze wcisnÄ Ä po szlabanem. ChoÄ za wszystkich dróżników oczywiĹcie nie rÄczÄ, bo wszÄdzie zdarzajÄ siÄ czarne owce ;) -- pozdr. jarek d. 105 |
Data: Maj 17 2016 14:56:29 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: T. |
ChoÄ za wszystkich dróżników oczywiĹcie nie rÄczÄ, bo wszÄdzie zdarzajÄ siÄ czarne owce ;) Kulig zginÄ ł na strzeżonym. T. 106 |
Data: Maj 17 2016 17:49:24 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello T., ChoÄ za wszystkich dróżników oczywiĹcie nie rÄczÄ, bo wszÄdzie zdarzajÄ siÄ czarne owce ;)Kulig zginÄ ł na strzeżonym. Nie był pierwszy ani ostatni :( -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 107 |
Data: Maj 17 2016 17:49:01 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Dumanski, Blisko mnie jest przejazd z budkÄ dróżnika. I jeden z dróżnikówNie siej paniki. Ĺwiatła zaczynajÄ mrygaÄ jednoczeĹnie z Samochód nie staje w miejscu. JeĹli jadÄ 50km/h i jestem 10 metrów przed przejazdem, to nie mam szans siÄ zatrzymaÄ, bo akurat dowcipnemu przyszła ochota na głupie żarty i straszenie kierowcy. I tak to najczÄĹciej wyglÄ da, wiÄc miÄdzy bajki sobie można włożyÄ, Może twoje bajki. Tutaj to rzeczywistoć. Nie na darmo tak czÄsto sÄ połamane zapory. [...] -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 108 |
Data: Maj 17 2016 23:56:37 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: jarek d. | W dniu wtorek, 17 maja 2016 17:49:02 UTC+2 użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał: Samochód nie staje w miejscu. JeĹli jadÄ 50km/h i jestem 10 metrów 50km/h i 10m (3 długoĹci osobówki) - przelecisz przez przejazd, nim drÄ gi ledwie odchylÄ siÄ od pionu :P Roman - nie napinaj siÄ tak. Nikt nie jest dowcipny, tylko jest w pracy. A zamkniÄcie rogatek do dodatkowe zajÄcie, do którego trzeba ruszyÄ tyłek zza biurka, wiÄc nikt tego nie robi dla sportu. JeĹli nie zdÄ ży zamknÄ Ä ich na czas, to opóźni pociÄ g i może dostaÄ po pensji. I to nie jest najgorszy wymiar kary. Bo może też doprowadziÄ do wypadku i pójć siedzieÄ. Złamanie rogatek to dodatkowo spisanie danych kierowcy i późniejsza sprawa w sÄ dzie lub wezwanie policji. MyĹlisz, że obsługujÄ cemu rogatki chce siÄ w czasie wolnym chodziÄ po sÄ dach, czy na policjÄ? > I tak to najczÄĹciej wyglÄ da, wiÄc miÄdzy bajki sobie można włożyÄ, JeżdżÄ samochodem, a kiedyĹ kierowałem ruchem pociÄ gów zlecajÄ c zamykanie rogatek lub robiÄ c to samemu, wiÄc mam oglÄ d sytuacji z dwóch stron barykady :) -- jarek d. 109 |
Data: Maj 17 2016 08:51:49 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: Jacek | W dniu 2016-05-16 o 19:13, J.F. pisze: Złożyłem w tej sprawie doniesienieCo to jest ten Szkudlarek? Nie piszę kto, bo to jakiś cyborg chyba i to kiepsko zaprogramowany. Jacek 110 |
Data: Maj 17 2016 16:42:27 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: elmer radi radisson | On 2016-05-16 19:13, J.F. wrote: No coz, przynajmniej w jednym sytuacja wydaje sie jasna - pociag moze Nikt przy awaryjnym hamowaniu maszyniscie nie zabroni ratowac wlasnego zycia, a ucieczka w glab lokomotywy czy skladu niejedno takie uratowala. A ten jeszcze zadbal o pasazerow. -- memento lorem ipsum 111 |
Data: Maj 17 2016 09:54:44 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: Zenek Kapelinder | Pan telewizor zlotousty niedawno o tym mowil. Twierdzili ze kierowca to przyglup. Wlasciciel firmy umyslowo zblizony do kierowcy. A maszynista zrobil wszysko zgodnie z regulaminem. Po uruchomieniu hamulca wsadzil w kieszen najcenniejsze rzeczy i spierdolil tam gdzie byli pasazerowie wrzesczac zeby sie kladli na podlodze. Wychodzi ze zegarek powinien dostac albo premie przy wyplacie. 112 |
Data: Maj 17 2016 18:21:03 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: re |
113 |
Data: Maj 18 2016 00:34:30 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: jarek d. | W dniu wtorek, 17 maja 2016 18:21:13 UTC+2 użytkownik re napisał: A jak ten maszynista chodził po hamujÄ cym awaryjnie pociÄ gu ? PociÄ gu nie hamuje siÄ wciskajÄ c pedał w podłogÄ, tylko przekrÄcajÄ c manetkÄ, która ma stabilne położenia. Ta manetka stopniowo wypuszcza powietrze z tzw. przewodu głównego, biegnÄ cego wzdłuż całego pociÄ gu, powodujÄ c zwalnianie składu (a rozerwanie siÄ pociÄ gu spowoduje jego samoczynne zatrzymanie). Dodatkowo - w tym przypadku - miało miejsce hamowanie awaryjne, które w praktyce polega na nagłym wypuszczeniu powietrza z tego przewodu i szybkim hamowaniu. Siedzenie w kabinie niczym w hamowaniu nie pomoże. -- pozdr. jarek d. 114 |
Data: Maj 18 2016 14:06:08 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: cef | W dniu 2016-05-18 o 09:34, jarek d. pisze: W dniu wtorek, 17 maja 2016 18:21:13 UTC+2 użytkownik re napisał: Chodzi bardziej o to chyba, że jak pociÄ g hamuje awaryjnie, to działajÄ pewne siły (uczyli o tym w podstawówce). Ja wiem, że pociÄ g nie staje w miejscu, ale jednak maszynista nie powinien móc siÄ tak swobodnie przemieszczaÄ siÄ po wagonie. Byłem kiedyĹ w wagonie zatrzymanym hamulcem awaryjnym i poleciałem na ĹcianÄ, wiÄc albo to hamowanie uruchamia siÄ z jakimĹ opóźnieniem albo jest to delikatne hamowanie i nie powinno nazywaÄ siÄ awaryjnym. 115 |
Data: Maj 18 2016 05:35:01 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: jarek d. | W dniu Ĺroda, 18 maja 2016 14:06:10 UTC+2 użytkownik cef napisał: Chodzi bardziej o to chyba, że jak pociÄ g hamuje awaryjnie, SzarpniÄcie składem spowodowane włÄ czeniem nagłego odbyło siÄ wtedy, gdy maszynista był jeszcze w kabinie. Nim zdÄ żył wybiec, to pewnie pasażerowie poprawili siÄ w fotelach - stÄ d na ujÄciu wybiegajÄ cego maszynisty siedzÄ grzecznie w fotelach. Nie wiem, czy to było swobodne przemieszczanie - maszynista biegł na mocno ugiÄtych nogach, co potwierdza, że pokonuje siły działajÄ ce przy hamowaniu. Trudno oceniÄ po filmie udostÄpnionym w takiej jakoĹci. Zobacz też ujÄcie wewnÄ trz, w momencie uderzenia w ciÄżarówkÄ. Nie wyglÄ da to szczególnie dramatyczne, a ciÄżarówka jednak obróciła siÄ prawie o 180 stopni. W pociÄ gu jest rejestrator jazdy - jeĹli nie hamował, to siÄ o tym dowiemy. -- jarek d. 116 |
Data: Maj 18 2016 14:58:50 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: MichaĹ Jankowski | W dniu 18.05.2016 14:35, jarek d. pisze:
I do tej pory jedzie? JeĹli nie hamował, to dlaczego siÄ zatrzymał kilka sekund po zderzeniu? SÄ pewne granice absurdu. MJ 117 |
Data: Maj 18 2016 16:24:12 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: J.F. | Użytkownik "cef" napisał w wiadomoĹci grup Chodzi bardziej o to chyba, że jak pociÄ g hamuje awaryjnie, Pociag slabo hamuje. Inaczej by sie zatrzymal przed ciezarowka :-) J. 118 |
Data: Maj 18 2016 19:11:50 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: masti | J.F. wrote: Użytkownik "cef" napisał w wiadomoĹci gruptrzeba mu wÄ ż ogrodniczy na koła nawinÄ Ä to stanie w miejscu :) -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mówiÄ. To grunt zabija!" T.Pratchett 119 |
Data: Maj 19 2016 09:42:13 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: robot | Jakbym był królem, to przed oćwiczeniem, nakazałbym go końmi po torach przeciągać. 120 |
Data: Maj 19 2016 12:31:45 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: yabba | Użytkownik "robot" napisał w wiadomości Jakbym był królem, to przed oćwiczeniem, nakazałbym go końmi po torach przeciągać. Ja bym zaczął od ukarania projektanta, który postawił kontener z automatyką na górce obok przejazdu, żeby specjalnie zasłonić widok na nadjeżdżające pociągi. Co do samego wypadku, to automatyka mogła włączyć światła razem z zamykaniem zapór, gdy ciężarówka była już na torach. -- Pozdrawiam, yabba 121 |
Data: Maj 19 2016 10:36:00 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: masti | yabba wrote: Co do samego wypadku, to automatyka mogła włÄ czyÄ Ĺwiatła razem z zamykaniem tak, tak. specjalnie zaprojektowane promieniowanie unieruchomiło biednÄ ciÄżarówkÄ, pancerne zapory jÄ złapały i uniemożliwiły zjechanie, a ufoludki zatrzasnÄły kabinÄ, żeby tylko pociÄ g mógł jÄ rozwaliÄ -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mówiÄ. To grunt zabija!" T.Pratchett 122 |
Data: Maj 19 2016 13:10:08 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: yabba | Użytkownik "masti" napisał w wiadomoĹci yabba wrote: Nie masz siÄ co wysilaÄ na ironiÄ, ale przyjmij do wiadomoĹci, że automatyka kolejowa zawodzi. Sam widziałem jak zapory opuĹciły siÄ prawie równoczeĹnie z włÄ czeniem czerwonych Ĺwiateł, uderzajÄ c w naczepÄ tira zjeżdżajÄ cego z przejazdu. -- Pozdrawiam, yabba 123 |
Data: Maj 19 2016 11:52:34 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: masti | yabba wrote: Użytkownik "masti" napisał w wiadomoĹci i uniemożliwiło mu to zjazd? -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mówiÄ. To grunt zabija!" T.Pratchett 124 |
Data: Maj 19 2016 14:09:08 | Temat: Re: na przejezdzie | Autor: yabba | Użytkownik "masti" napisał w wiadomoĹci yabba wrote: |