On Jun 21, 2:12 pm, "nowy140" wrote:
Witajcie. Czy jest mozliwe zeby na tylnej napedzanej osi opony zuzywaly sie
nierowno po obu ''stronach'' pojazdu /merc/ - niestety nie wiem ktora by to
miala byc strona - ta na 'bardziej' bo dopiero po zalozeniu letnich widze ze
sa nierowno zuzyte a chodzily caly czas na tylnej osi. Nie wiem niestety
ktora na ktorej stronie :-( wczesniej lezala...
Roznica nie jest wielka. Niecaly milimetr na cale zycie opon - obecnie czeka
mnie wymiana...
Czy to jest normalne? Czy w czasie normalnej jazdy prosto jest mozliwe ze na
ktores z kol jest przekladane wiecej momentu obrotowego?
dzieki za uwagi
Nie napisales, co to za Merc. Podejrzewam, ze nie zabytek ze sztywna
osia napedzana, wiec to raczej wina geometrii niezaleznego zawieszenia
niz napedu. Tylne zawieszenia niezalezne maja regulacje geometrii.
JAM
3 |
Data: Czerwiec 21 2007 21:12:36 |
Temat: Re: naped tylny>dyfer> zuzycie opon |
Autor: nowy140 |
Nie napisales, co to za Merc. Podejrzewam, ze nie zabytek ze sztywna
osia napedzana, wiec to raczej wina geometrii niezaleznego zawieszenia
niz napedu. Tylne zawieszenia niezalezne maja regulacje geometrii.
JAM
MB Sprinter 316 cdi, - w bdb stanie. Co do komplikacji zawiechy z tylu to w
tym aucie chyba nie podejrzewam, zapodali pewnie cos prostego i trwalego.
Zastanawiam sie nad tym czy w normalnych warunkach eksploatacji sama
konstrukcja dyfra daje rozklad dokladnie po 50 proc na kolo /zakladajac ze
naprawde auto jedzie prosto a nie po nawet minimalnym luku/.
No a co z jazda w lukach? Kola kreca sie z roznymi predkosciami ale co z
momentem?
4 |
Data: Czerwiec 21 2007 22:33:19 | Temat: Re: naped tylny>dyfer> zuzycie opon | Autor: J.F. |
On Thu, 21 Jun 2007 21:12:36 +0200, nowy140 wrote:
Zastanawiam sie nad tym czy w normalnych warunkach eksploatacji sama
konstrukcja dyfra daje rozklad dokladnie po 50 proc na kolo /zakladajac ze
naprawde auto jedzie prosto a nie po nawet minimalnym luku/.
No a co z jazda w lukach? Kola kreca sie z roznymi predkosciami ale co z
momentem?
moment jest zasadniczo 50% plus-minus tarcie.
Ale naprawde zacznij od geometrii - nie bylo stukniete ?
A cisnienia pilnowales ?
J.
5 |
Data: Czerwiec 21 2007 23:42:01 | Temat: Re: naped tylny>dyfer> zuzycie opon | Autor: theStachoo |
Witam!
Witajcie. Czy jest mozliwe zeby na tylnej napedzanej osi opony zuzywaly sie
nierowno po obu ''stronach'' pojazdu /merc/ - niestety nie wiem ktora by to
miala byc strona - ta na 'bardziej' bo dopiero po zalozeniu letnich widze ze
sa nierowno zuzyte a chodzily caly czas na tylnej osi. Nie wiem niestety
ktora na ktorej stronie :-( wczesniej lezala...
Roznica nie jest wielka. Niecaly milimetr na cale zycie opon - obecnie czeka
mnie wymiana...
Czy to jest normalne? Czy w czasie normalnej jazdy prosto jest mozliwe ze na
ktores z kol jest przekladane wiecej momentu obrotowego?
dzieki za uwagi
Teoretycznie prawa powinna zużywać się szybciej ze względu na siłe Coriolisa.
--
TheStachoo
6 |
Data: Czerwiec 21 2007 23:05:08 | Temat: Re: naped tylny>dyfer> zuzycie opon | Autor: Waldek Godel |
Dnia Thu, 21 Jun 2007 23:42:01 +0200, theStachoo napisał(a):
Teoretycznie prawa powinna zużywać się szybciej ze względu na siłe
Coriolisa.
Ale też będzie się inaczej zużywało jak będzie jeździł na trasie Katowice -
Wrocław - Poznań - Gdańsk - Olszyn - Lublin - Rzeszów - Kraków - Katowice a
inaczej jak w odwrotnej :-P
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
Gang tłumaczy napisów zatrzymany - teraz będzie o wiele bezpieczniej na
ulicach. Ziobro powie: "Ci panowie już nikogo nie zabiją."
7 |
Data: Czerwiec 22 2007 07:54:46 | Temat: Re: naped tylny>dyfer> zuzycie opon | Autor: Cyprian Prochot |
Użytkownik "Waldek Godel" napisał w wiadomości
Ale też będzie się inaczej zużywało jak będzie jeździł na trasie
Katowice -
Wrocław - Poznań - Gdańsk - Olszyn - Lublin - Rzeszów - Kraków - Katowice
a
inaczej jak w odwrotnej :-P
hmm, ale jak pojedzie w taka trase to przeciez musi potem wracac ;P
--
pozdrawiam
Cyprian Prochot
CKMK - Scorpio 2.4 V6 Srebrny Metalic + Alan 28 / RS39 + AT 1700 +
niebieski Zuk 2.2D ;P;P;P
PMS++PJ S+ p++ M W P++:++ X+ L++ B++ M+ Z+++ T-W- CB++
8 |
Data: Czerwiec 22 2007 08:05:59 | Temat: Re: naped tylny>dyfer> zuzycie opon | Autor: Alex81 |
In article
says...
hmm, ale jak pojedzie w taka trase to przeciez musi potem wracac ;P
Dlaczego? Dalej prosto, potem przez jeden ocean, przez Kanadę, przez
drugi ocean...
--
Alex GG#1667593
'97 Caro 1.6GLSI - patriotyczny mały czołg
Na RWD Polacy przelecieli Atlantyk! :D
http://alex81.byxonline.com | www.3fsozlot.fsoptk.pl
9 |
Data: Czerwiec 22 2007 12:31:31 | Temat: Re: naped tylny>dyfer> zuzycie opon | Autor: nowy140 |
"Waldek Godel" wrote in message
Dnia Thu, 21 Jun 2007 23:42:01 +0200, theStachoo napisał(a):
> Teoretycznie prawa powinna zużywać się szybciej ze względu na siłe
> Coriolisa.
Ale też będzie się inaczej zużywało jak będzie jeździł na trasie
Katowice -
Wrocław - Poznań - Gdańsk - Olszyn - Lublin - Rzeszów - Kraków - Katowice
a
inaczej jak w odwrotnej :-P
Smiejesz sie? Podjedz do dowolnego gumiarza w Niemczech. I zrob mu awanture
ze rok temu tu opony i tp itd i ze lewa p /od kierowcy/ zuzywa sie bardziej
i ze zjebali.
Uslyszysz: Panie, na autostradzie kazdy zjazd jest w prawo, wjazd oczywiscie
jakby tez. I naprawde w ciezkich autach lewa przednia idzie szybciej na
zlom... Sprawdzone
10 |
Data: Czerwiec 22 2007 11:47:28 | Temat: Re: naped tylny>dyfer> zuzycie opon | Autor: Waldek Godel |
Dnia Fri, 22 Jun 2007 12:31:31 +0200, nowy140 napisał(a):
Uslyszysz: Panie, na autostradzie kazdy zjazd jest w prawo, wjazd oczywiscie
jakby tez. I naprawde w ciezkich autach lewa przednia idzie szybciej na
zlom... Sprawdzone
No tak, ale oni mają autostrady.
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
Gang tłumaczy napisów zatrzymany - teraz będzie o wiele bezpieczniej na
ulicach. Ziobro powie: "Ci panowie już nikogo nie zabiją."
| | | | | | | |