Czy jazda na oponach 2 różnych marek (2 nowe Michelin, 2 Nokian po 8 tys km - tak niestety wyszło, nic nie poradzÄ™) może zaszkodzić bezpieczeĹ„stwu jazdy albo spowoduje uszkodzenie auta?
MogÄ™ siÄ™ mylić ale wydaje mi siÄ™ że różny bieżnik chyba nie ma znaczenia. Natomiast nawet minimalna różnica w obwodzie opony może (a może nie) być Ľródłem kłopotów - jak np powodować że mechanizm kontrolujÄ…cy przód-tył rozdział mocy bÄ™dzie pracował bez przerwy i w koĹ„cu padnie.
Wasze opinie?
Auto ma ABS,AWD,stabilizacje.
ProszÄ™ o opinie.
Dzięki.
2 |
Data: Grudzien 02 2014 00:04:02 |
Temat: Re: AWD i opony |
Autor: Jimiasty |
W dniu wtorek, 2 grudnia 2014 07:09:08 UTC+1 użytkownik napisał:
Czy jazda na oponach 2 różnych marek (2 nowe Michelin, 2 Nokian po 8 tys
km - tak niestety wyszło, nic nie poradzę)
Auto ma ABS,AWD,stabilizacje.
Zalezy co to za naped i jaka ma tolerancje na rozny obwod kola. Generalnie nie
mozna tak robic, bo bedzie kosztownie. Sprzedaj te 2 uzywki i dokup 2 nowe Micheliny.
--
Pozdro.
Jimiasty
3 |
Data: Grudzien 02 2014 09:23:22 | Temat: Re: AWD i opony | Autor: abn140 |
Zalezy co to za naped i
sie podepne - jak to jest w przypadku Torsena?
tam wszystko dzieje sie 'on line' i mechanicznie co nie?
wiec roznice na samym biezniku i jego wysokosci chyba nie rozwala tego
trwalego napedu?
4 |
Data: Grudzien 02 2014 00:46:37 | Temat: Re: AWD i opony | Autor: Jimiasty |
W dniu wtorek, 2 grudnia 2014 09:23:25 UTC+1 użytkownik abn140 napisał:
>>Zalezy co to za naped i
sie podepne - jak to jest w przypadku Torsena?
tam wszystko dzieje sie 'on line' i mechanicznie co nie?
wiec roznice na samym biezniku i jego wysokosci chyba nie rozwala tego
trwalego napedu?
Podejrzewam, ze tolerancja na rozny obwod kol bedzie ciut większa niz np w rozwiazaniu Subarowym, ale naprezenia ktore tam powstana nie wyjda torsenowi
dlugofalowo na dobre.
5 |
Data: Grudzien 02 2014 09:34:56 | Temat: Re: AWD i opony | Autor: Czesław Wiśniak |
Czy jazda na oponach 2 różnych marek (2 nowe Michelin, 2 Nokian po 8 tys
km - tak niestety wyszło, nic nie poradzÄ™) może zaszkodzić bezpieczeĹ„stwu jazdy albo spowoduje uszkodzenie auta?
Ale w czym problem ? Na jedna os zakladasz nowe, na druga uzywane.
MogÄ™ siÄ™ mylić ale wydaje mi siÄ™ że różny bieżnik chyba nie ma znaczenia.
Co to znaczy rozny bieznik ? Glebokosc czy rodzaj ?
Natomiast nawet minimalna różnica w obwodzie opony może (a może nie) być Ľródłem kłopotów - jak np powodować że mechanizm kontrolujÄ…cy przód-tył rozdział mocy bÄ™dzie pracował bez przerwy i w koĹ„cu padnie.
Obie sa po 8tys i maja drastycznie rozna glebokosc bieznika ? Ile ?
| | | |