niemieckie autostrady platne
1 | Data: Marzec 30 2015 15:42:45 |
Temat: niemieckie autostrady platne | |
Autor: J.F. | Wy tu o kretynizmy sie klocicie, a wiadomosc weekendu bez odzewu. 2 |
Data: Marzec 30 2015 15:55:06 | Temat: Re: niemieckie autostrady platne | Autor: Marcin N | W dniu 2015-03-30 o 15:42, J.F. pisze: Wy tu o kretynizmy sie klocicie, a wiadomosc weekendu bez odzewu. 5 euro za 10 dni. To tylko podkreśla, jak drogie mamy autostrady w Polsce. To może spowodować fale protestów, ale pod polskim sejmem. -- MN 3 |
Data: Marzec 30 2015 16:02:12 | Temat: Re: niemieckie autostrady platne | Autor: AL | On 2015-03-30 15:42, J.F. wrote: Wy tu o kretynizmy sie klocicie, a wiadomosc weekendu bez odzewu.chciałbym aby w PL były takie opłaty za autostrady jak w Niemczech. Tam zrobili analizę opłacalności, co się bardziej opłaca (jak egzekwować opłaty) i ile tych opłat zeżre dystrybucja. Wybrali opcję najmniej upierdliwą i najtańszą. A w PL - najbardziej upierdliwą (bramki i kolejki) i najdroższą. Ot i czym się różni styl myślenia Niemców od Polaków (mam na myśli ekipy decyzyjne). 4 |
Data: Marzec 30 2015 17:45:16 | Temat: Re: niemieckie autostrady platne | Autor: J.F. | Użytkownik "AL" napisał w wiadomości grup chciałbym aby w PL były takie opłaty za autostrady jak w Niemczech. No wiesz ... oni po pierwsze te autostrady mieli, a bramek na nich nie mieli. Za grube pieniadze zrobili sobie system platnosci dla ciezarowek. Teraz tez nie bardzo wiadomo o co chodzi, ponoc zaczelo ich wkurzac, ze wplacaja do Unii, wplacaja, a Unia buduje autostrady ... w Polsce :-) U nas pieniedzy na autostrady nie bylo, byl pomysl zeby zrobic prywatne, a to niestety oznacza bramki. Pieniadze sie pojawily, pomysl sie zdezaktualizowal, ale żaba zostala .... J. 5 |
Data: Marzec 31 2015 04:29:53 | Temat: Re: niemieckie autostrady platne | Autor: | -- Za grube pieniadze zrobili sobie system platnosci dla ciezarowek. 6 |
Data: Marzec 31 2015 13:47:57 | Temat: Re: niemieckie autostrady platne | Autor: J.F. | Użytkownik napisał w wiadomoĹci grup -- Za grube pieniadze zrobili sobie system platnosci dla ciezarowek. Budzet wszystko wciagnie :-) -- Teraz tez nie bardzo wiadomo o co chodzi, ponoc zaczelo ich wkurzac, ze wplacaja do Unii, wplacaja, a Unia buduje autostrady ... w Polsce :-) Widac nie, skoro jak piszesz kasy maja nadmiar :-) -- U nas pieniedzy na autostrady nie bylo, byl pomysl zeby zrobic prywatne, a to niestety oznacza bramki. No wiesz, jak sie chce calkiem prywatna autostrade, to generalnie bramki. Owszem, mozna jakies elektroniczne rozwiazania, ale to byl jeszcze ubiegly wiek jak zaczynali. Niby teraz okazuje sie, ze mozna inaczej, tak jakby leasing czy dzierzawa, ale panstwo musi miec wole doplacania. Przed 2004 nie mialo pieniedzy ... J. 7 |
Data: Marzec 31 2015 03:54:07 | Temat: Re: niemieckie autostrady platne | Autor: | -- Tam zrobili analizę opłacalności, co się bardziej opłaca (jak egzekwować opłaty) i ile tych opłat zeżre dystrybucja. 8 |
Data: Marzec 31 2015 14:07:06 | Temat: Re: niemieckie autostrady platne | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello przemek, -- Tam zrobili analizę opłacalności, co się bardziej opłaca (jak to sie nazywa demokracja, Frau Merkel przeciez mogla wyciac taki Po raz kolejny - BYŁA PROPOZYCJA WINIETEK! Kulawa i do dyskusji ale była. Została zjebana z góry na dół i na odwrót przez absolutnie wszystkich. Nie doszło do jakiejkolwiek dyskusji, był ogólnonarodowy wrzask, dlaczego ktoś kto jeździ raz na rok ma płacić za winietkę. Wtedy wręcz ŻĄDANO bramek, argumentując, że pół świata ma bramki i jest cacy. Po aferze Winietou żaden rozsądny polityk nie odważył się zaproponować winietek w jakiejkolwiek formie. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 9 |
Data: Marzec 31 2015 12:37:45 | Temat: Re: niemieckie autostrady platne | Autor: masti | RoMan Mandziejewicz wrote: Hello przemek, bo Winetu chciał wprowadzić opłaty za drogi, których jeszcze nie było. ale zaproponowali -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett 10 |
Data: Marzec 31 2015 15:28:48 | Temat: Re: niemieckie autostrady platne | Autor: J.F. | Użytkownik "masti" napisał w wiadomości grup Po raz kolejny - BYŁA PROPOZYCJA WINIETEK! Kulawa i do dyskusji ale bo Winetu chciał wprowadzić opłaty za drogi, których jeszcze nie było. Ba - na wszyskie powyzej gminnych. I jak znam zycie - winietki by trzeba placic, a autostrad nadal by nie bylo :-) Poza tym - z samej akcyzy od paliw wplywalo cos 15 mld. Tak naprawde to jeszcze plus VAT. Jesli wladza nie potrafi z 15 wygospodarowac troche na autostrady, to powiedzmy 1.5 mld z winietek (15 mln samochodow * 100zl) jej starczy ? Byl czas, gdy ustawa nakazywala na drogi krajowe wydac 30% z tej akcyzy. A 70 % to na rozkurz ... J. 11 |
Data: Marzec 31 2015 16:58:13 | Temat: Re: niemieckie autostrady platne | Autor: RadoslawF | W dniu 2015-03-31 o 14:07, RoMan Mandziejewicz pisze: Została zjebana bo w propozycji nie była jako opłata za-- Tam zrobili analizÄ opłacalnoĹci, co siÄ bardziej opłaca (jak autostrady tylko za wyjazd z miasta. Miała byÄ wiÄc podatkiem nie za przejazd autostradÄ a za przejazd dowolnÄ dziurawÄ drogÄ poza terenem zabudowanym. Pozdrawiam 12 |
Data: Marzec 30 2015 16:00:54 | Temat: Re: niemieckie autostrady platne | Autor: Budzik | Użytkownik J.F. ... Wy tu o kretynizmy sie klocicie, a wiadomosc weekendu bez odzewu.Jak będa takie ceny jak np. w austrii to nie ma tragedii. Gorzej jak beda tak drogie jak u nas... to trzeba bedzie omijac :( 13 |
Data: Marzec 30 2015 12:25:04 | Temat: Re: niemieckie autostrady platne | Autor: Pszemol | "J.F." wrote in message Wy tu o kretynizmy sie klocicie, a wiadomosc weekendu bez odzewu. No ale nie bardzo rozumiem oczekiwania kwestionowania tego... To chyba logiczne że chcą aby za utrzymanie dróg płacili użytkownicy autostrad a nie tylko mieszkańcy terenów... W Polsce też masz płatne autostrady. 14 |
Data: Marzec 30 2015 20:01:08 | Temat: Re: niemieckie autostrady platne | Autor: J.F. | Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości Niemcow to nie dotknie, bo dostana ulge w podatku drogowym. No ale nie bardzo rozumiem oczekiwania kwestionowania tego... Krajom UE nie wolno promowac wlasnych obywateli/firm, a dyskryminowac zagranicznych. Platne autostrady OK, ale Niemcy tez musza placic :-) Tu co prawda Niemcy jak najbardziej beda placic, ale Unia sie moze nieprzychylnie popatrzec na te ulge podatkowa. Co prawda wystarczy zeby zmniejszyli podatek drogowy wszystkim, i Unia juz nic nie bedzie mogla zarzucic. A 99.9% Niemcow i tak roczna winietke kupi. No i wtedy mozna sie zastanowic nad opinia AL, bo wyjdzie na to, ze Niemcom wplywy nie wzrosna, tylko sobie zafunduja utrudnienie w postaci winietek. Ale za to ile osob bedzie mialo prace, a zaplaca zagraniczni :-) J. 15 |
Data: Marzec 30 2015 15:49:35 | Temat: Re: niemieckie autostrady platne | Autor: Pszemol | "J.F." wrote in message Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości Dlaczego? Ty, jako Polak przejeżdzający przez Niemcy, tez masz ulgę w ich podatkach! Nie płacisz w ogóle niemieckich podatków! 16 |
Data: Marzec 30 2015 22:00:46 | Temat: Re: niemieckie autostrady platne | Autor: Budzik | Użytkownik Pszemol ... Tu co prawda Niemcy jak najbardziej beda placic, ale Unia sie moze Ale jednak nie o ten podatek chodzi... 17 |
Data: Marzec 31 2015 07:40:27 | Temat: Re: niemieckie autostrady platne | Autor: Liwiusz | W dniu 2015-03-30 o 22:49, Pszemol pisze: Ty, jako Polak przejeżdzajÄ cy przez Niemcy, tez masz ulgÄ w ich podatkach! Jakież to niemieckie podatki mnie omijajÄ przejeżdżajÄ c przez Niemcy? -- Liwiusz 18 |
Data: Marzec 31 2015 11:43:24 | Temat: Re: niemieckie autostrady platne | Autor: J.F. | Użytkownik "Liwiusz" napisał w wiadomoĹci Ty, jako Polak przejeżdzajÄ cy przez Niemcy, tez masz ulgÄ w ich podatkach! Jakież to niemieckie podatki mnie omijajÄ przejeżdżajÄ c przez Niemcy? Podatek drogowy. Posiadacz niemieckiego pojazdu placi co roku troche euro. J. 19 |
Data: Marzec 31 2015 11:49:19 | Temat: Re: niemieckie autostrady platne | Autor: Liwiusz | W dniu 2015-03-31 o 11:43, J.F. pisze: Użytkownik "Liwiusz" napisał w wiadomoĹci Nie, nie, Niemiec tylko przejeżdżajÄ cy przez Niemcy też go nie płaci. -- Liwiusz 20 |
Data: Marzec 31 2015 11:53:21 | Temat: Re: niemieckie autostrady platne | Autor: J.F. | Użytkownik "Liwiusz" napisał w wiadomoĹci Podatek drogowy.Ty, jako Polak przejeżdzajÄ cy przez Niemcy, tez masz ulgÄ w ichJakież to niemieckie podatki mnie omijajÄ przejeżdżajÄ c przez Niemcy? Nie, nie, Niemiec tylko przejeżdżajÄ cy przez Niemcy też go nie płaci. Niemiec, posiadajac zarejestrowane w Niemczech auto, musi go placic. Tzn. mieszkaniec Niemiec, z urodzenia i obywatelstwa dowolny. J. 21 |
Data: Marzec 31 2015 12:03:28 | Temat: Re: niemieckie autostrady platne | Autor: Liwiusz | W dniu 2015-03-31 o 11:53, J.F. pisze: Użytkownik "Liwiusz" napisał w wiadomoĹci I o to chodzi - nieprawdÄ jest, że ktoĹ podatku nie płaci "jako Polak przejeżdżajÄ cy". Po prostu nie płaci, bo nie mieszka, tak samo jak nie płacÄ podatku klimatycznego w uzdrowisku, jeĹli tam nie pojadÄ (co nie jest przecież dyskryminacjÄ , tylko essentiaila negotii tego podatku). -- Liwiusz 22 |
Data: Marzec 31 2015 14:00:34 | Temat: Re: niemieckie autostrady platne | Autor: J.F. | Użytkownik "Liwiusz" napisał w wiadomoĹci grup Nie, nie, Niemiec tylko przejeżdżajÄ cy przez Niemcy też go nie płaci.Niemiec, posiadajac zarejestrowane w Niemczech auto, musi go placic. I o to chodzi - nieprawdÄ jest, że ktoĹ podatku nie płaci "jako Polak No wiesz, jakby tak w Polsce zaprowadzic uzdrowiskowosc na terenie calego kraju, oplate klimatyczna powiedzmy 50 zl dziennie, ale odliczalna od podatku jako wydatek na cele zdrowotne ... to Unia chyba slusznie by protestowala ... J. 23 |
Data: Marzec 31 2015 03:29:57 | Temat: Re: niemieckie autostrady platne | Autor: | -- Podatek drogowy. Posiadacz niemieckiego pojazdu placi co roku troche euro. 24 |
Data: Marzec 31 2015 13:56:48 | Temat: Re: niemieckie autostrady platne | Autor: J.F. | Użytkownik napisał w wiadomoĹci grup -- Podatek drogowy. Posiadacz niemieckiego pojazdu placi co roku troche euro. Te stawki sa mocno rozne. Zaleza od pojemnosci, od paliwa (diesle placa drozej), od klasy czystosci spalin, emisji CO2. http://www.kfz-steuer.de/ i nie niemieckiego tylko kazdego uzywanego na terenie BRD No wiesz, Polak jak jedzie przez Niemcy na urlop to nie placi. Czy nie uzywa ? J. 25 |
Data: Marzec 31 2015 07:58:49 | Temat: Re: niemieckie autostrady platne | Autor: masti | Pszemol wrote: "J.F." wrote in message w wysokości 0 EUR. Bo tyle wynosi róznica między tym co płaciłe i tym co będę płacić. -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett 26 |
Data: Marzec 31 2015 11:50:29 | Temat: Re: niemieckie autostrady platne | Autor: J.F. | Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup Krajom UE nie wolno promowac wlasnych obywateli/firm, a dyskryminowac zagranicznych. Dlaczego? Oni nie placa u nas, wiec jest sprawiedliwie :-) Zobaczymy co komisja powie. Podejrzewam ze w imie zasad zaskarzy. Niemcy beda mialy na to proste wyjscie - obnizyc podatek bezwarunkowo i wprowadzic winiety. Obywatelom sie wytlumaczy, ze to na jedno im wychodzi, a UE nie bedzie sie miala czego czepic. Ale z jakiegos powodu nie chca tak - czyzby sie bali, ze wielu winietki na autostrady nie kupi ? J. 27 |
Data: Marzec 31 2015 19:49:24 | Temat: Re: niemieckie autostrady platne | Autor: re |
Dlaczego? Ty, jako Polak przejeżdzający przez Niemcy, tez masz ulgę w ich podatkach! Nie płacisz w ogóle niemieckich podatków! -- - Jak ma duży bak. Inaczej musi zatankować i zapłacić podatki w paliwie. Chyba, że drogi nie ma. 28 |
Data: Marzec 30 2015 19:00:44 | Temat: Re: niemieckie autostrady platne | Autor: Budzik | Użytkownik Pszemol ... Chodzi o rózne traktowanie obywateli uni.Wy tu o kretynizmy sie klocicie, a wiadomosc weekendu bez odzewu. U nas sa płatne ale kazdy płaci tak samo. A u nich jedni beda płacic a drudzy nie. Ale to wszystko smieszna dyskusja - przy ich cenach to o zniesieniu opłat u nas powinno sie dyskutowac a nie u nich... 29 |
Data: Marzec 30 2015 15:50:14 | Temat: Re: niemieckie autostrady platne | Autor: Pszemol | "Budzik" wrote in message Użytkownik Pszemol ... Jesteś pewny że tak miałoby to być? 30 |
Data: Marzec 30 2015 22:00:47 | Temat: Re: niemieckie autostrady platne | Autor: Budzik | Użytkownik Pszemol ... Chodzi o rózne traktowanie obywateli uni. Tak. A co - masz inne dane? 31 |
Data: Kwiecien 06 2015 22:14:12 | Temat: Re: niemieckie autostrady platne | Autor: jerzu | On Mon, 30 Mar 2015 12:25:04 -0500, "Pszemol" W Polsce też masz płatne autostrady. Ale płacą za nie i Polacy i Niemcy. A w Niemczech będą płacić Polacy. A Niemcy nie. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński http://jerzu.waw.pl GG:129280 Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t 32 |
Data: Kwiecien 10 2015 03:30:07 | Temat: Re: niemieckie autostrady platne | Autor: | -- Ale płacą za nie i Polacy i Niemcy. A w Niemczech będą płacić Polacy. A Niemcy nie. 33 |
Data: Kwiecien 10 2015 13:31:46 | Temat: Re: niemieckie autostrady platne | Autor: Dawid | W dniu 2015-04-06 o 22:14, jerzu pisze: On Mon, 30 Mar 2015 12:25:04 -0500, "Pszemol" wrote:pamiętasz nasze powiedzonko o # Tomku w domku#? ile lat Niemcy pozwolili nam jezdzić za darmo? nasi jeszcze nie mieli autostrad, a już liczyli kasę, wkurzyli sąsiada i im dokopie, proste. tak zresztą wkurzają każdego i zbierają powoli za to plony. 34 |
Data: Kwiecien 10 2015 13:48:35 | Temat: Re: niemieckie autostrady platne | Autor: J.F. | Użytkownik "Dawid" napisał w wiadomości grup W dniu 2015-04-06 o 22:14, jerzu pisze: W Polsce też masz płatne autostrady.Ale płacą za nie i Polacy i Niemcy. A w Niemczech będą płacić Polacy. Ale teraz Niemce sa w Unii i sie skonczyla wolnosc w swoim domku :-) J. 35 |
Data: Kwiecien 10 2015 05:13:25 | Temat: Re: niemieckie autostrady platne | Autor: | -- ile lat Niemcy pozwolili nam jezdzić za darmo? 36 |
Data: Kwiecien 10 2015 20:49:12 | Temat: Re: niemieckie autostrady platne | Autor: RadoslawF | W dniu 2015-04-10 o 14:13, pisze: -- ile lat Niemcy pozwolili nam jezdziÄ za darmo?Nie startujÄ . Trafił im siÄ jeden inteligentny który zauważył że żeby rzÄ d na rzÄsach stawał to nie doprowadzi statusu naszych autostrad do takiego stanu jak w Niemczech. WiÄc nie da siÄ wprowadziÄ tego pomysłu. Pozdrawiam 37 |
Data: Kwiecien 10 2015 21:02:05 | Temat: Re: niemieckie autostrady platne | Autor: Shrek | On 2015-04-10 20:49, RadoslawF wrote: Nie startujÄ . MówiÄ c status masz na myĹli długoć i gÄstoć, czy standard? Bo jeĹli chodzi o standard to akurat nasze sÄ generalnie póki co lepsze (czemu siÄ trudno dziwiÄ, bo o pół wieku młodsze). Shrek. 38 |
Data: Kwiecien 11 2015 12:48:30 | Temat: Re: niemieckie autostrady platne | Autor: RadoslawF | W dniu 2015-04-10 o 21:02, Shrek pisze: Nie mam na myĹli standardu, długoĹci ani gÄstoĹci tylko status.Nie startujÄ . Sporo z nich jest drogami majÄ cymi innego właĹciciela niż paĹstwo wiÄc złodzieje z rzÄ du nie mogÄ za przejazd nimi sprzedawaÄ winietek. Pozdrawiam 39 |
Data: Kwiecien 11 2015 14:21:19 | Temat: Re: niemieckie autostrady platne | Autor: Cavallino |
W dniu 2015-04-10 o 21:02, Shrek pisze: OczywiĹcie że mogÄ . Wystarczy ustaliÄ, że koncesjonariusz dostaje od paĹstwa wynagrodzenie, a wpływy paĹstwo zabiera dla siebie. Tak właĹnie jest m.in. na A1 i nowej kulczykowej czÄĹci A2 chyba również. A wtedy, czy wpływy paĹstwo osiÄ ga na bramkach, czy winietkami, to wsio ryba. 40 |
Data: Kwiecien 11 2015 20:30:02 | Temat: Re: niemieckie autostrady platne | Autor: RadoslawF | W dniu 2015-04-11 o 14:21, Cavallino pisze:
A wiesz jaka była by cena winietek przy naszych cenach autostrad ? Bo fachowcy od marketingu twierdzÄ że odstraszajÄ ca potencjalnych nabywców co skutecznie zmniejszyło by klientów i wpływy. Ĺatwiej zdecydowaÄ siÄ każdorazowo na opłatÄ niż na winietÄ za kilkaset lub tysiÄ c kilkaset złotych. A to oznacza że autostradami przestanie jeździÄ sporo okazyjnych klientów a stali dziÄki winietkom przyniosÄ mniejsze zyski. A wtedy, czy wpływy paĹstwo osiÄ ga na bramkach, czy winietkami, to wsioPod warunkiem że te wpływy były by takie same. A już dziĹ wiemy że nie były by. Pozdrawiam 41 |
Data: Kwiecien 12 2015 10:36:49 | Temat: Re: niemieckie autostrady platne | Autor: Cavallino |
W dniu 2015-04-11 o 14:21, Cavallino pisze: Wystarczy taka, żeby siÄ budżet spinał. W winietkach siła tkwi w powszechnoĹci, a nie w cenie za km. Bo fachowcy od marketingu twierdzÄ że odstraszajÄ ca potencjalnych Winietki z reguły obejmujÄ też drogi szybkiego ruchu, wiÄc to już chÄÄ do rezygnacji byłaby dużo niższa. ZresztÄ - nie mamy aż tylu tych autostrad zarzÄ dzanych przez koncesjonariuszy, ODIP: -50 km A4 -100 km A1 -300 km A2 i na tym koniec wiÄc przy normalnej cenie winietki, takiej jak u sÄ siadów, jest to w stanie zarobiÄ na siebie.
Z danego odcinka nie, ale tak ogólnie - jak najbardziej byłoby to możliwe. 42 |
Data: Kwiecien 12 2015 12:47:47 | Temat: Re: niemieckie autostrady platne | Autor: RadoslawF | W dniu 2015-04-12 o 10:36, Cavallino pisze:
A wiesz od ilu lat budżet siÄ u nas nie spina ? I naprawdÄ liczysz że winietki to nagle zmieniÄ ? Bo fachowcy od marketingu twierdzÄ że odstraszajÄ ca potencjalnych Był już taki idiota który myĹlał że jest cwaniakiem i coĹ podobnego zaproponował. I został publicznie wyĹmiany. Nie były by.A wtedy, czy wpływy paĹstwo osiÄ ga na bramkach, czy winietkami, to wsioPod warunkiem że te wpływy były by takie same. A już dziĹ wiemy A dlaczego to już napisałem. Przeczytaj to ze zrozumieniem. Pozdrawiam 43 |
Data: Kwiecien 12 2015 11:27:20 | Temat: Re: niemieckie autostrady platne | Autor: Budzik | Użytkownik RadoslawF ...
W czasach kiedy autostrad praktycznie nie było... Naprawde nie widzisz róznicy miedzy propozycja winietou a dzis? 44 |
Data: Kwiecien 12 2015 17:46:17 | Temat: Re: niemieckie autostrady platne | Autor: RadoslawF | W dniu 2015-04-12 o 13:27, Budzik pisze: WyĹmiany został nie za winiety za autostrady a za winiety ĹciÄ gajÄ ce haracz za jazdÄ drogami poza autostradÄ . Nie wiedziałeĹ o tym ? Uważasz że istnienie lub istnienie tych marnych kilku autostrad coĹ zmieni w podejĹciu ludzi ? Pozdrawiam 45 |
Data: Kwiecien 12 2015 17:00:48 | Temat: Re: niemieckie autostrady platne | Autor: Budzik | Użytkownik RadoslawF ... Wyśmiany został nie za winiety za autostrady a za winietyBył już taki idiota który myślał że jest cwaniakiem i coś podobnego Trudno zeby proponował winiety za jazde autostradami ktorych nie było. Proponwał winiety ktore miały dopiero pomagac w budowie autostrad a to musi być jednak wygladac odwrotnie. Uważasz że istnienie lub istnienie tych marnych kilkuWszystko zalezy od ceny. 46 |
Data: Kwiecien 13 2015 10:16:14 | Temat: Re: niemieckie autostrady platne | Autor: RadoslawF | W dniu 2015-04-12 o 19:00, Budzik pisze: WyĹmiany został nie za winiety za autostrady a za winietyBył już taki idiota który myĹlał że jest cwaniakiem i coĹ podobnego I został za to wyĹmiany. ZnajÄ c potrzeby naszych złodziei ceny nie bÄdÄ niskie.Uważasz że istnienie lub istnienie tych marnych kilkuWszystko zalezy od ceny. Pozdrawiam 47 |
Data: Kwiecien 13 2015 16:25:42 | Temat: Re: niemieckie autostrady platne | Autor: Budzik | Użytkownik RadoslawF ... No zgadza się.Wyśmiany został nie za winiety za autostrady a za winietyBył już taki idiota który myślał że jest cwaniakiem i coś Ale co to ma wspolnego z dzisiejszymi uwarunkowaniami? Znając potrzeby naszych złodziei ceny nie będę niskie.Uważasz że istnienie lub istnienie tych marnych kilkuWszystko zalezy od ceny. Wiadomo, nasi zawsze potrafią wylac dziecko z kąpielą... 48 |
Data: Kwiecien 14 2015 20:46:07 | Temat: Re: niemieckie autostrady platne | Autor: RadoslawF | W dniu 2015-04-13 o 18:25, Budzik pisze: No zgadza siÄ.WyĹmiany został nie za winiety za autostrady a za winietyBył już taki idiota który myĹlał że jest cwaniakiem i coĹ Pewnie to że przedmówca też proponował obowiÄ zkowÄ winietkÄ nie tylko za autostrady. Pozdrawiam 49 |
Data: Kwiecien 14 2015 23:09:49 | Temat: Re: niemieckie autostrady platne | Autor: Cavallino |
W dniu 2015-04-13 o 18:25, Budzik pisze: Ale tu nie chodzi o "nie tylko za autostrady", ale o "zwykłe drogi krajowe", bo innych nie było. A o nich nikt nie wspominał. Różnica zasadnicza.
50 |
Data: Kwiecien 12 2015 15:19:51 | Temat: Re: niemieckie autostrady platne | Autor: Cavallino |
A wiesz jaka była by cena winietek przy naszych cenach autostrad ? Jaki budżet? Bo ja mówiÄ o tym do wpływów z dróg - on siÄ spina doskonale dziÄki viatolowi. Nawet musieli ograniczaÄ wpływy z paĹstwowych autostrad bo siÄ spinał aż za dobrze. Winietki z reguły obejmujÄ też drogi szybkiego ruchu, wiÄc to już chÄÄ Bo nie było ani dróg szybkiego ruchu, ani autostrad, a on chciał kasowaÄ, ale za badziewne zwykłe drogi. Skoro Czechom siÄ opłaca, Słowakom, SłoweĹcom, Austriakom, WÄgrom (choÄ w tych 3 ostatnich przypadkach przypadkach nie wiem czy ekspresówki też w to wchodzÄ - raczej nie, a mimo to siÄ opłaca), to dlaczego nie miałoby siÄ opłacaÄ akurat Polakom? Z powodu 450 km prywatnych autostrad, które i tak za 10-20 (a może i mniej - nie znam szczegółów umów) lat trafiÄ do paĹstwa?
Nie napisałeĹ. Przeczytaj to ze zrozumieniem. Nie - to Ty musisz zrozumieÄ co czytasz. Albo nie odpowiadaÄ jak nie zrozumiesz różnicy, pomiÄdzy tym o czym piszesz Ty, a tym, o czym piszÄ ja. Z tÄ różnicÄ , że to o czym ja piszÄ sprawdza siÄ powszechnie, a to co Ty proponujesz NIGDZIE na Ĺwiecie nie istnieje (ryczałt obejmujÄ cy tylko autostrady, za to i prywatne i paĹstwowe), wiÄc w żaden sposób nie można tego zweryfikowaÄ. 51 |
Data: Kwiecien 12 2015 17:51:49 | Temat: Re: niemieckie autostrady platne | Autor: RadoslawF | W dniu 2015-04-12 o 15:19, Cavallino pisze:
Budżet kraju lub jak niektórzy wolÄ rzÄ du. :-) Bo ja mówiÄ o tym do wpływów z dróg - on siÄ spina doskonale dziÄki Wpływy z dróg zawsze były na tyle duże że wiÄkszoć z nich w ramach budżetu szła na inne nie zwiÄ zane z drogami cele. Winietki z reguły obejmujÄ też drogi szybkiego ruchu, wiÄc to już chÄÄ Bo czÄć z tych autostrad nie jest paĹstwowa. Z powodu 450 km prywatnych autostrad, które i tak za 10-20 (a może i Tak. Nie były by.A wtedy, czy wpływy paĹstwo osiÄ ga na bramkach, czy winietkami, toPod warunkiem że te wpływy były by takie same. A już dziĹ wiemy "Bo fachowcy od marketingu twierdzÄ że odstraszajÄ ca potencjalnych nabywców co skutecznie zmniejszyło by klientów i wpływy. Ĺatwiej zdecydowaÄ siÄ każdorazowo na opłatÄ niż na winietÄ za kilkaset lub tysiÄ c kilkaset złotych. A to oznacza że autostradami przestanie jeździÄ sporo okazyjnych klientów a stali dziÄki winietkom przyniosÄ mniejsze zyski." Przeczytaj to ze zrozumieniem. I dlatego piszÄ że siÄ tak nie da. JesteĹ pewny że rozumiesz to co czytasz ? Pozdrawiam 52 |
Data: Kwiecien 12 2015 20:44:40 | Temat: Re: niemieckie autostrady platne | Autor: Cavallino |
Skoro Czechom siÄ opłaca, Słowakom, SłoweĹcom, Austriakom, WÄgrom (choÄ I uważasz, że ta ew. różnica cenowa miÄdzy wpływami a kosztami utrzymania stanowi tak duży problem? Ja uważam inaczej. Jakiego rzÄdu różnice (w procentach) obstawiasz?
No to siÄ różnimy. Z tÄ różnicÄ , że to o czym ja piszÄ sprawdza siÄ powszechnie, a to co Ty Nie bo nie i już? Nie prezentujÄ takiego podejĹcia - uważam że przy dobrze skalkulowanych cenach które pozwalałyby na powszechnoć winietek to ma prawo działaÄ, nawet jeĹli prywatnym właĹcicielom trzeba bÄdzie zapłaciÄ ich narzut. JesteĹ pewny że rozumiesz to co czytasz ? Ja tak, ale mam wÄ tpliwoĹci co do Twojego rozumienia. 53 |
Data: Kwiecien 13 2015 10:23:47 | Temat: Re: niemieckie autostrady platne | Autor: RadoslawF | W dniu 2015-04-12 o 20:44, Cavallino pisze:
Jak idioci nie potrafiÄ gospodarowaÄ budżetem i ciÄ gle im brakuje (dla przypomnienia ostatnio nam kasÄ na emerytury ukradli) to każdy brak stanowi problem. A ile to wyjdzie w procentach nie obstawiam, nie jestem hazardzistÄ . Z powodu 450 km prywatnych autostrad, które i tak za 10-20 (a może i Owszem. Z tÄ różnicÄ , że to o czym ja piszÄ sprawdza siÄ powszechnie, a to co Ty Nie bo fachowcy ocenili że to siÄ finansowo zawali. Masz problemy z czytaniem ? Nie prezentujÄ takiego podejĹcia - uważam że przy dobrze skalkulowanych Mam trzy samochody, jak życie mnie zmusi to wykupiÄ winiet na jeden, tylko na jeden. A znam całÄ masÄ ludzi którzy majÄ c tylko jeden winiety nie wykupiÄ . I jak teraz skalkulujesz cenÄ ? Weź pod uwagÄ że wiÄkszoć ma do autostrad ładny kawałek drogi a tylko niewielka czÄć korzysta z nich systematycznie. Jak to skalkulujesz aby z jednej strony zachÄciÄ do kupna winiety tych którzy korzystajÄ raz czy dwa w roku i żeby jednak nie straciÄ wpływów tych którzy korzystajÄ systematycznie kilka razy w tygodniu ? To tak jak ja co do twojego.JesteĹ pewny że rozumiesz to co czytasz ? Tyle że ja podaje argumenty a ty wmawiasz mi że twierdzÄ "nie bo nie". Pozdrawiam 54 |
Data: Kwiecien 13 2015 15:52:11 | Temat: Re: niemieckie autostrady platne | Autor: J.F. | Użytkownik "RadoslawF" napisał w wiadomoĹci Skoro Czechom siÄ opłaca, Słowakom, SłoweĹcom, Austriakom, WÄgrom (choÄ Jak idioci nie potrafiÄ gospodarowaÄ budżetem i ciÄ gle im brakuje Brakuje od zawsze. Tzn gdzies tak od 1945, z roznych przyczyn. A ile to wyjdzie w procentach nie obstawiam, nie jestem hazardzistÄ . Glowna roznica jest taka, ze o ile panstwo moze sie cieszyc nawet z drobnych wplywow dodatkowych z winietek, to prywatna autostrada musi sie zwrocic i jeszcze zarobic. Autostrada jest droga, oplaty sa drogie i zniechecaja do uzywania. No chyba, ze zrobimy to co ostatnio, tzn panstwo de facto dzierzawi autostrade od prywatnego przedsiebiorcy, i moze sobie ceny dla kierowcy ustawiac dowolnie. Niestety, mamy dwie i pol autostrady prywatnej. Choc prawde powiedziawszy ... czy prywatny przedsiebiorca uzyska lepsze warunki finansowania niz Panstwo ? Czy to tylko okazja dla kolesi i dla bankow, a dla panstwa czysta strata plus manipulacja zadluzeniem ? Nie prezentujÄ takiego podejĹcia - uważam że przy dobrze skalkulowanych Mam trzy samochody, jak życie mnie zmusi to wykupiÄ winiet Kiedy wlasnie mozemy ja skalkulowac dowolnie, w zapasie mamy akcyze z paliw :-) Zawsze tez mozemy podniesc i zobaczyc co z tego wyjdzie, albo nie podnosic i poczekac na inflacje :-) Weź pod uwagÄ że wiÄkszoć ma do autostrad ładny kawałek drogi No ale tygodniowa winietka nie kosztuje 1/52 rocznej, tylko wiecej. Pojedzie ktos pare razy i sie zwroci :-) Poza tym w miare przybywania autostrad bedzie rosla ilosc tych co kupuja roczne, a niekoniecznie bedzie rosl wplyw od tych co jezdza regularnie ... inna trasa. J. 55 |
Data: Kwiecien 13 2015 18:03:32 | Temat: Re: niemieckie autostrady platne | Autor: Cavallino |
Glowna roznica jest taka, ze o ile panstwo moze sie cieszyc nawet z drobnych wplywow dodatkowych z winietek, to prywatna autostrada musi sie zwrocic i jeszcze zarobic. Niby że te paĹstwowe to siÄ nie zwracajÄ ? DziÄki nim wiemy ile kosztuje zwracanie siÄ - 0,1 zł za km dla osobówki. Gdy opłaty były wyższe, to powstawał zysk, a to było zakazane na drogach dotowanych przez UniÄ. Koncesjonowane sÄ Autostrada jest droga, oplaty sa drogie i zniechecaja do uzywania. No właĹnie. A gdyby opłaty były niższe, to chÄÄ na kupowanie winietek i korzystanie byłaby wyższa. Dużo wyższa.
Raczej jednÄ niepełnÄ , za to w trzech odcinkach na różnych autostradach. Jednym dłuższym (A2) i dwoma króciutkimi (A1 i A4). Poza tym w miare przybywania autostrad bedzie rosla ilosc tych co kupuja roczne, a niekoniecznie bedzie rosl wplyw od tych co jezdza regularnie ... inna trasa. Dokładnie. Poza tym chyba już nie bÄdzie za szybko autostrad prywatnych, wiÄkszoć budowanych jest już paĹstwowa. 56 |
Data: Kwiecien 14 2015 09:15:49 | Temat: Re: niemieckie autostrady platne | Autor: J.F. | Dnia Mon, 13 Apr 2015 18:03:32 +0200, Cavallino napisał(a): Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości grup Jestes pewien ? I tak dokladnie 0.10 wyszlo, nie 0.0913 ani 0.1257 ? Spora czesc tych autostrad to chyba A4 Wroclaw-Gliwice. Zbudowana przy unijnej dotacji dawno temu. Wtedy bylo taniej. Standardow autostrady platnej chyba nie calkiem spelnia ... hm, a moze i musi ? Duzo tam jej nie brakuje, narzekac nie ma na co, ale koszta dochodza. No i wez pod uwage, ze prywatny przedsiebiorca musi jeszcze odsetki w banku splacic. Co podnosi koszt ... dwukrotnie czy wiecej ? A2 wprowadza podwyzki, bo ponoc nie zarabia. A oni nie brali 10gr/km, tylko cos blizej 30 ... Autostrada jest droga, oplaty sa drogie i zniechecaja do uzywania.No właśnie. Tak czy inaczej, mysle ze wielu by nie kupilo. Ale z 10 mln powinno sie sprzedac. No chyba, ze zrobimy to co ostatnio, tzn panstwo de facto dzierzawi Jakos je jednak trzeba rozliczac. Pomysl z doplacaniem z budzetu budzet odrzucil, bo nie ma pieniedzy :-) J. 57 |
Data: Kwiecien 14 2015 18:23:51 | Temat: Re: niemieckie autostrady platne | Autor: Cavallino |
Dnia Mon, 13 Apr 2015 18:03:32 +0200, Cavallino napisał(a): Nie było już się czego czepić, tylko dokładności zaokrąglenia? Naprawdę to jest najistotniejsze w tej dyskusji?
Nie. Mowa o nowych autostradach które powstały z udziałem dotacji UE. Np. A2 Konin-Stryków. No i wez pod uwage, ze prywatny przedsiebiorca musi jeszcze odsetki w Państwo nie dołożyło do tej drogi, to może dołożyć do odsetek - nie widzę problemu. A gdyby opłaty były niższe, to chęć na kupowanie winietek i korzystanie Ile sprzedaje się w Czechach?
Dzisiaj. Winietki byłyby sposobem na ich pozyskanie. 58 |
Data: Kwiecien 14 2015 19:36:11 | Temat: Re: niemieckie autostrady platne | Autor: J.F. | Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości Glowna roznica jest taka, ze o ile panstwo moze sie cieszyc nawet z Nie było już się czego czepić, tylko dokładności zaokrąglenia? Tu nie chodzi o zaokraglenia na trzecim miejscu znaczacym, tu chodzi o zasade czy liczono koszty w miare dokladnie, czy tak +/-50%. Spora czesc tych autostrad to chyba A4 Wroclaw-Gliwice.Nie. no to masz http://www.gddkia.gov.pl/pl/a/6133/oferty-w-przetargu-na-projekt-i-budowe-autostrady-a2-strykow-- -konotopa-otwarte przetargi ogloszono w warunkach bessy na rynku, kosztorysy liczono w hossie, stad i roznica jest. wychodzi mi 2968 mln za 91 km Ale poniewaz Chinczyki sie wycofaly, a nastepca zbankrutowal, pozwole sobie podniesc do 3300 mln. Pomiar ruchu w 2010 dawal na DK2 w okolicach Lowicza ~19 tys pojazdow na dobe. W tym ~9k osobowych, ~7k ciezarowych z przyczepami. liczac ze splacic chcemy przez 20 lat wychodzi 165 mln rocznie. Liczac ze ciezarowy ma placic 2x wiecej, to mi wychodzi 16gr/km. Prawdopodobnie plus projekt, plus koszty biezacego utrzymania, plus zaloga bramek, moze nawet plus bramki - nie wiem czy byly wybudowane razem z droga w jednym przetargu. GPR 2015 w trakcie, to sie pewnie dopiero za rok dowiemy, czy nowa autostrada przyciagnela samochody, czy zniechecila ... No i wez pod uwage, ze prywatny przedsiebiorca musi jeszcze odsetki w Państwo nie dołożyło do tej drogi, to może dołożyć do odsetek - nie widzę problemu. No, ja tez nie widze, nie mam tez nic przeciw temu aby te droge samo zbudowalo :-) Problem w tym ze tych odsetek moze latwo sie zrobic drugie tyle, albo i wiecej. Czy politycy i narod zniosa, aby Kulczykowi doplacic drugie tyle, co zgarnia z winietek ? Juz raz placili, i nie zniesli. A liczac drugie tyle, to sie nam zrobi 32gr/km. Takie sa koszty autostrady. Minus to, co placimy w paliwie, ale przeciez rzad z tego nie zrezygnuje :-) Ile sprzedaje się w Czechach?A gdyby opłaty były niższe, to chęć na kupowanie winietek i korzystanieTak czy inaczej, mysle ze wielu by nie kupilo. Ale z 10 mln powinno A Czesi tez maja 20 mln samochodow w wieku ponad 10 lat ? Dzisiaj.No chyba, ze zrobimy to co ostatnio, tzn panstwo de facto dzierzawi No ba, nie uwazales jak glosowales, to teraz masz bramki :-) Winietki byłyby sposobem na ich pozyskanie. Owszem, tylko wracamy do tego ile tych winietek i po ile. Bo tu nam wychodzi 165mln rocznie za 91km. Tych km to bysmy w kraju potrzebowali ze 3000 na poczatek, co nam daje 5.4 mld rocznie. Jakby tak z 15 mln osobowych zechcialo zaplacic po 150zl, plus dwa razy wiecej z ciezarowych, to by w miare styklo. Pod warunkiem, ze rzad zechce sie dolozyc do odsetek, albo ze Unia pokryje choc 70% ... A rzad nie moze sie dolozyc, bo juz jest na granicy zadluzenia, az musi emerytow okrasc :-) Nawiasem mowiac, to te 3000km dzieki unijnej pomocy juz osiagnelismy. P.S. Jakby ktos widzial zestawienia wplywow z bramek i viatoll to niech sie podzieli J. 59 |
Data: Kwiecien 14 2015 20:24:47 | Temat: Re: niemieckie autostrady platne | Autor: Cavallino |
Pomiar ruchu w 2010 dawal na DK2 w okolicach Lowicza ~19 tys pojazdow na dobe. Oj, ciężarowy chyba płaci więcej niż 2x stawka osobówki. Państwo nie dołożyło do tej drogi, to może dołożyć do odsetek - nie widzę problemu. Jak drugie tyle co zgarnia z winietek, o co Ci chodzi? Jeśli to co zgarnia z winietek mu wystarcza na odsetki, to i zapłata z funduszu nie może być wyższa. Tak czy inaczej, mysle ze wielu by nie kupilo. Ale z 10 mln powinnoIle sprzedaje się w Czechach? Pewnie mają mniej samochodów, więc można się spodziewać, że u nas sprzeda się więcej. Zwłaszcza że tranzyt z Wschodu na Zachód chyba rzadziej idzie przez Czechy. Jakos je jednak trzeba rozliczac. Pomysl z doplacaniem z budzetuDzisiaj. Nikt nie proponował ich zniesienia w zamian za winietki. Nikt na kogo można było zagłosować.
Co Ty chcesz fundować tirowcom winietkę za 300 zł za auto? Chyba na jeden przejazd, a nie na rok. Weź zobacz ile kosztują przejazdy tirów u sąsiadów. 60 |
Data: Kwiecien 14 2015 20:44:51 | Temat: Re: niemieckie autostrady platne | Autor: J.F. | Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości Pomiar ruchu w 2010 dawal na DK2 w okolicach Lowicza ~19 tys pojazdow na dobe. ciezarowe sa rozne, mniejsze, wieksze, usrednilem. W sumie to takiego tira i 5000 nie powinno przerazac ... tylko jak ktory ma krotsze kursy to powie "a ja nie potrzebuje". Państwo nie dołożyło do tej drogi, to może dołożyć do odsetek - nie widzę problemu.No, ja tez nie widze, nie mam tez nic przeciw temu aby te droge samo zbudowalo :-) Jak drugie tyle co zgarnia z winietek, o co Ci chodzi? Ale droga kosztuje 16gr/km, a odsetki drugie 16gr/km. Kierowca ma placic 32gr, czy rzad ma doplaci te 16 ? Pewnie mają mniej samochodów, więc można się spodziewać, że u nas sprzeda się więcej.A Czesi tez maja 20 mln samochodow w wieku ponad 10 lat ?Tak czy inaczej, mysle ze wielu by nie kupilo. Ale z 10 mln powinnoIle sprzedaje się w Czechach? To pamietaj juz mielismy - rzad zbieral 100 zl z winietki za dwa dni, a jednemu Kulczykowi placil ~150 zl za przejazd.. Nikt nie proponował ich zniesienia w zamian za winietki.No ba, nie uwazales jak glosowales, to teraz masz bramki :-)Jakos je jednak trzeba rozliczac. Pomysl z doplacaniem z budzetuDzisiaj. No to zaglosowales za bramkami i je masz :-) Winietki byłyby sposobem na ich pozyskanie.Owszem, tylko wracamy do tego ile tych winietek i po ile. Co Ty chcesz fundować tirowcom winietkę za 300 zł za auto? No ale sasiedzi maja platne za kilometr. Tylko zrobili to bezbramkowo ... my juz zreszta tez. O, viatoll przynosi ~1.3 mld rocznie. http://www.biznes.newseria.pl/news/przychody_z_systemu,p1315009912 troche malo, osobowe musza duzo doplacic, 200zl rocznie, i winieta obowiazkowa jak za Pola :-) J. 61 |
Data: Kwiecien 14 2015 23:08:48 | Temat: Re: niemieckie autostrady platne | Autor: Cavallino |
Czy politycy i narod zniosa, aby Kulczykowi doplacic drugie tyle, co zgarnia z winietek ? A kto dopłaca teraz za przejazdy po darmowych ekspresówkach? No to źródło ma być to samo.
No bo nie chodzi o płacenie za przejazd, tylko o zapłacenie całościowej kwoty, która wystarczy na pokrycie kosztów. No ba, nie uwazales jak glosowales, to teraz masz bramki :-)Nikt nie proponował ich zniesienia w zamian za winietki. Nie zagłosowałem za bramkami, podobnie jak nie zagłosowałem za fotoradarami. To oszuści u władzy nielegalnie (bo bez zgody wyborców) postanowili coś sobie wymyślić. Co Ty chcesz fundować tirowcom winietkę za 300 zł za auto? Generalnie my też, wystarczy dołożyć viatola na autostradach koncesjonowanych, a winietki dołożyć dla osobowych. Ale czy jesteś pewien, że wszyscy w Europie mają za km? 62 |
Data: Kwiecien 15 2015 01:08:52 | Temat: Re: niemieckie autostrady platne | Autor: J.F. | Dnia Tue, 14 Apr 2015 23:08:48 +0200, Cavallino napisał(a): Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości grup Ale podatnicy znacznie lepiej zniosa darmowe ekspresowki niz doplacanie do Kulczyka :-) Pewnie mają mniej samochodów, więc można się spodziewać, że u nas sprzedaIle sprzedaje się w Czechach?A Czesi tez maja 20 mln samochodow w wieku ponad 10 lat ? No coz, podejrzewam ze Kulczyk i GTC sa za. Pod warunkiem ze zaplata bedzie odpowiednio wysoka. A nasze wladze by chcialy placic dwa razy mniej minus jeszcze jakas kwota za viatoll :-) J. 63 |
Data: Kwiecien 15 2015 13:59:04 | Temat: Re: niemieckie autostrady platne | Autor: Cavallino |
Dnia Tue, 14 Apr 2015 23:08:48 +0200, Cavallino napisał(a): Może tak, może nie. Trochę może to egoistyczne - bo chciałbym jeździć autostradami w cenie ryczałtowej. Ale z drugiej strony nie do końca - bo zdecydowanie częściej jeżdżę ekspresówkami, a będzie tego więcej, gdy S5 będzie skończona (do Wrocławia i Nowych Marz). No bo nie chodzi o płacenie za przejazd, tylko o zapłacenie całościowej Najwyżej udowodnią w sądzie, że należy im się więcej - tak czy tak IMO gra warta świeczki. 64 |
Data: Kwiecien 15 2015 15:18:03 | Temat: Re: niemieckie autostrady platne | Autor: J.F. | Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup Ale droga kosztuje 16gr/km, a odsetki drugie 16gr/km. Może tak, może nie. Nie mowie nie, tez bym chcial, choc dawniej to mowilem ze chce za darmo, w koncu jesli Panstwo dostaje ode mnie 15 mld w akcyzie plus VAT, a na drogi wydaje 5 mld, to cos mi sie nalezy :-) Teraz trudno sie dzoszukac ile poszlo na drogi, ale chyba duzo, z tym ze doplat z Unii tez duzo. Ale z drugiej strony nie do końca - bo zdecydowanie częściej jeżdżę ekspresówkami, a będzie tego więcej, gdy S5 będzie skończona (do Wrocławia i Nowych Marz). Jak zrobia winietki to bedzie wszytko jedno. A jak wprowadza elektroniczne oplaty za autostrady, to zobaczysz ze wkrotce wprowadza odplatnosc za uzycie ekspresowek :-) Najwyżej udowodnią w sądzie, że należy im się więcej - tak czy tak IMO gra warta świeczki.No bo nie chodzi o płacenie za przejazd, tylko o zapłacenie całościowejNo coz, podejrzewam ze Kulczyk i GTC sa za. Pod warunkiem ze zaplata No ale powiedz gdzie tu sens i gdzie logika od rzadowej strony ? Wprowadzac jakis nakaz, ryzykowac proces w sadzie i odszkodowanie wysokie w razie przegranej, a wszystko po to, zebys zaplacil 150 zl rocznie a nie 50 zl za wycieczke ? A co oni na tym zyskaja ? :-) J. 65 |
Data: Kwiecien 15 2015 16:26:21 | Temat: Re: niemieckie autostrady platne | Autor: Cavallino |
Ale z drugiej strony nie do końca - bo zdecydowanie częściej jeżdżę ekspresówkami, a będzie tego więcej, gdy S5 będzie skończona (do Wrocławia i Nowych Marz). Dlatego mówię, że wtedy będę stratny o cenę winietki w stosunku do stanu obecnego. Najwyżej udowodnią w sądzie, że należy im się więcej - tak czy tak IMO gra warta świeczki. Zawsze to taniej niż od razu zapłacić tyle ile żądają, bo wiadomo że przegną. a wszystko po to, zebys zaplacil 150 zl rocznie a nie 50 zl za wycieczke ? Uznanie narodu w wakacyjne wyjazdy? 66 |
Data: Kwiecien 15 2015 16:31:10 | Temat: Re: niemieckie autostrady platne | Autor: J.F. | Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup Ale z drugiej strony nie do końca - bo zdecydowanie częściej jeżdżę ekspresówkami, a będzie tego więcej, gdy S5 będzie skończona (do Wrocławia i Nowych Marz). Dlatego mówię, że wtedy będę stratny o cenę winietki w stosunku do stanu obecnego. A to zalezy od tego ile placisz na autostradach. Mniej czy wiecej od winietki. Ile jezdzisz po ekspresowkach jest nieistotne :-) Zawsze to taniej niż od razu zapłacić tyle ile żądają, bo wiadomo że przegną.Najwyżej udowodnią w sądzie, że należy im się więcej - tak czy tak IMO gra warta świeczki.No ale powiedz gdzie tu sens i gdzie logika od rzadowej strony ? Oj, a jak wygraja w sadzie i jeszcze dojda karne odsetki ? a wszystko po to, zebys zaplacil 150 zl rocznie a nie 50 zl za wycieczke ?Uznanie narodu w wakacyjne wyjazdy? No to czas przypomniec lokalnym przedstawicielom Partii przed wyborami :-) J. 67 |
Data: Kwiecien 15 2015 16:47:46 | Temat: Re: niemieckie autostrady platne | Autor: Cavallino |
Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup Na koncesjonariuszy nic, bo omijam, a na państwowych góra 50-100 zł rocznie. Mniej czy wiecej od winietki. Dużo mniej. Wprowadzac jakis nakaz, ryzykowac proces w sadzie i odszkodowanie wysokie w razie przegranej,Zawsze to taniej niż od razu zapłacić tyle ile żądają, bo wiadomo że przegną. To i tak będzie taniej. Bo żaden sąd nie pozwoli im wliczyć w koszty zysku na poziomie 30% rocznie. 68 |
Data: Kwiecien 15 2015 14:00:20 | Temat: Re: niemieckie autostrady platne | Autor: Cavallino |
No bo nie chodzi o płacenie za przejazd, tylko o zapłacenie całościowej BTW: przecież AW i GTC JUŻ W TEJ CHWILI są tak właśnie finansowani (AW nie w całości), więc o co Ci chodzi tak naprawdę? 69 |
Data: Kwiecien 15 2015 14:19:33 | Temat: Re: niemieckie autostrady platne | Autor: J.F. | Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup No bo nie chodzi o płacenie za przejazd, tylko o zapłacenie całościowejNo coz, podejrzewam ze Kulczyk i GTC sa za. Pod warunkiem ze zaplata BTW: przecież AW i GTC JUŻ W TEJ CHWILI są tak właśnie finansowani (AW nie w całości), więc o co Ci chodzi tak naprawdę? O ile wiem, to kawalek GTC jest tak finansowany. Ten co powstal w drugiej czesci, i od poczatku byla mowa "uzgodnimy cene, bedziemy placic raty za budowe i za obsluge". No i w porzadku - cene uzgodniono, placa zgodnie z umowa, da sie. Jesli chodzi o trzy pierwsze odcinki AW i chyba pierwszy odcinek GTC, to umowa byla inna - "robta jak chceta, zarabiajta na bramkach ile chceta". No i teraz jest kwestia uzgodnienia ceny za juz wybudowana droge i juz dzialajace bramki, a to zawsze trudniejsze, gdy nie mozna postraszyc "nie obnizycie ceny, to nie bedziecie budowac i nie zarobicie" :-) Byc moze sie myle, i cala GTC leci w pierwszym trybie, oraz pozniejsze czesci AW. J. 70 |
Data: Kwiecien 15 2015 14:22:45 | Temat: Re: niemieckie autostrady platne | Autor: Cavallino |
BTW: przecież AW i GTC JUŻ W TEJ CHWILI są tak właśnie finansowani (AW nie w całości), więc o co Ci chodzi tak naprawdę? Nie kawałek, tylko całość. Byc moze sie myle, i cala GTC leci w pierwszym trybie, oraz pozniejsze czesci AW. Dokładnie tak jest, cała GTC i część A2. Co do GTC - jak inaczej budżet miałby zapłacić za zwolnienie z opłat weekendowych, wakacyjnych przejazdów rok temu? 71 |
Data: Kwiecien 15 2015 16:27:03 | Temat: Re: niemieckie autostrady platne | Autor: J.F. | Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości grup BTW: przecież AW i GTC JUŻ W TEJ CHWILI są tak właśnie finansowani (AW nie w całości), więc o co Ci chodzi tak naprawdę? A propos - conieco o finansach A1/GTC http://trojmiasto.gazeta.pl/trojmiasto/1,35612,14642014,Gdzie_trafiaja_zyski_z_autostrady_A1__I_co_wspolnego.html Z czego wynika ze tak naprawde powinna kosztowac 3x drozej. Ale benzyna na niej bez akcyzy :-) Jest w tym maly kruczek - kredyt maja 4-5%, i to chyba w Euro. Obligacje skarbowe sa obecnie na 2-2.5%. No ale Panstwo nie moze wiecej obligacji wypuscic, bo juz ma za duze zadluzenie :-) Czyli mamy poltorej prywatnej autostrady do negocjacji winietkowych. J. 72 |
Data: Kwiecien 15 2015 16:45:39 | Temat: Re: niemieckie autostrady platne | Autor: Cavallino |
Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości grup Nie wiem skąd ten wniosek - ale jasno pokazuje gdzie można oszczędzić. Cała kasa płatna za pobór (18 mln zysku firmeki inkasującej oznacza pewnie z kilkaset milionów kosztów), zysk GTC - jak widać prawie w całości zeżarł wszystkie opłaty wniesione przez kierowców itd. 73 |
Data: Kwiecien 15 2015 21:33:03 | Temat: Re: niemieckie autostrady platne | Autor: J.F. | Dnia Wed, 15 Apr 2015 16:45:39 +0200, Cavallino napisał(a): Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości grup Z bramek wplywa 130 mln, ktore jest przelewane do KFD, a ten placi umowiona kwote 490 mln. Gdyby tak bilans mial wyjsc na zero, to musialaby kosztowac ~33gr/km. Chociaz ... ciezarowki chyba tam na bramkach nie placa. To moze i tak naprawde wplywa 200 czy 300 mln .. ale jasno pokazuje gdzie można oszczędzić. Myslisz ? Watpie. Pismak nie pomylil zysku z przychodem ? Ila tamtych bramek jest ? Na koncach powiedzmy po 8, w drodze ze 12, razem powiedmy 30, ze 150 etatow, po 4 tys to 7 mln rocznie. zysk GTC - jak widać prawie w całości zeżarł Bo te oplaty symboliczne, tu ktos musi wybulic 490 melonow. J. 74 |
Data: Kwiecien 15 2015 22:58:42 | Temat: Re: niemieckie autostrady platne | Autor: Cavallino |
Dnia Wed, 15 Apr 2015 16:45:39 +0200, Cavallino napisał(a): Ale to nie jest droga państwowa, a o nich pisałem w kontekście stawki 10 gr
Niby dlaczego nie? To moze i tak naprawde wplywa 200 czy 300 mln .. Nawet jakby - 18 mln zaoszczędzone. zysk GTC - jak widać prawie w całości zeżarł 190, bo 300 i tak już buli. Ale jak od 190 odejmiesz 18 za obsługę bramek i 110 nieuzasadnionego zysku GTC to już tak wiele nie zostaje. Wystarczy spokojnie z kasy za winietki. Podejrzewam że bardzo podobnie jest w większości koncesjonowanych przypadków. 75 |
Data: Kwiecien 16 2015 00:10:13 | Temat: Re: niemieckie autostrady platne | Autor: J.F. | Dnia Wed, 15 Apr 2015 22:58:42 +0200, Cavallino napisał(a): Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości grup Roznica glownie na odsetkach. Chociaz ... ciezarowki chyba tam na bramkach nie placa.Niby dlaczego nie? Bo maja swoje viatolle. Tzn za przejazd placa, ale nie do tej kasy. ale jasno pokazuje gdzie można oszczędzić. No, winietki tez beda troche kosztowac. 190, bo 300 i tak już buli.zysk GTC - jak widać prawie w całości zeżarłBo te oplaty symboliczne, tu ktos musi wybulic 490 melonow. No, czy on taki nieuzasadniony ... sie jeszcze okaze, ryzyko kursowe ponosza .. Wystarczy spokojnie z kasy za winietki. No coz, na razie AW podnosi oplaty i tlumaczy ze musi ... oczywiscie tlumaczyc to zawsze latwo, ale moze maja jakies rachunki na poparcie. J. 76 |
Data: Kwiecien 16 2015 17:10:09 | Temat: Re: niemieckie autostrady platne | Autor: Cavallino |
Dnia Wed, 15 Apr 2015 22:58:42 +0200, Cavallino napisał(a): Nie tylko. Na państwowej nie trzeba zarabiać. A jakaś stopa zwrotu z inwestycji właścicielowi się należy. To samo dotyczy obsługi - u operatora może być drożej, bo to on decyduje kogo i za ile zatrudnia.
Gdzie tak masz? Bo raczej nie na koncesjonowanych autostradach. 77 |
Data: Kwiecien 13 2015 17:57:31 | Temat: Re: niemieckie autostrady platne | Autor: Cavallino |
Bo czÄć z tych autostrad nie jest paĹstwowa. No właĹnie. A ja obstawiam, że z tych owinietkowanych (a teraz darmowych) ekspresówek, plus wiÄcej chÄtnych z racji niższych opłat na autostradach, z górkÄ wystarczy na nawet dwa razy droższe niż reszta autostrad odcinki koncesjonowane. Nie bo fachowcy ocenili JakiĹ cytat? że to siÄ finansowo zawali. Na pewno mam problemy z wiarÄ w dyrdymały wygłaszane przez wielu "fachowców". mam
A jak pojedziesz obecnie, to trzema naraz? I jak teraz skalkulujesz cenÄ ? Ale w czym masz problem? Nie zrozumiałeĹ słowa "powszechnoć" i gdzieĹ Ci siÄ zapaliło jakieĹ Ĺwiatełko na "każdy kupi", czy jak? Weź pod uwagÄ że wiÄkszoć ma do autostrad ładny kawałek drogi Ale do ekspresówek wiÄkszoć ma blisko. Jak to skalkulujesz aby z jednej strony zachÄciÄ do kupna Zobacz jakie sÄ cenniki u sÄ siadów - po co takie odkrywanie Ameryki? 78 |
Data: Kwiecien 14 2015 09:20:39 | Temat: Re: niemieckie autostrady platne | Autor: J.F. | Dnia Mon, 13 Apr 2015 17:57:31 +0200, Cavallino napisał(a): Użytkownik "RadoslawF" napisał w wiadomości grup Winietki po ile ? 100 zl rocznie bedzie dobrze, czy 200 moze byc ? Myslisz ze sie ich sprzeda 20 mln, czy sie okaze, ze polowa tych zarejestrowanych samochodow to zlomy niejezdzace ? Bo 4 mld to powazna kwota, ale 1 mld to juz nie tak bardzo. Przypominam ze wplyw z akcyzy paliwowej to jakies 15 mld .. Inna sprawa, ze jak bysmy wydawali 1 mld rocznie od 25 lat na same autostrady i ekspresowki, to powinnismy juz miec solidna siec ... choc dzieki unijnym dotacjom mamy :-) J. 79 |
Data: Kwiecien 14 2015 18:25:07 | Temat: Re: niemieckie autostrady platne | Autor: Cavallino |
Dnia Mon, 13 Apr 2015 17:57:31 +0200, Cavallino napisał(a): A ile kosztują u sąsiadów? U nas pewnie musiałyby proporcjonalnie do ilości dróg szybkiego ruchu więcej. 80 |
Data: Kwiecien 14 2015 18:36:48 | Temat: Re: niemieckie autostrady platne | Autor: J.F. | Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości No właśnie. A ile kosztują u sąsiadów? No zartujesz - wysokosc cen okresli minister na podstawie badan rynkowych ... poparcia dla swojej partii :-) J. 81 |
Data: Kwiecien 14 2015 17:59:08 | Temat: Re: niemieckie autostrady platne | Autor: masti | J.F. wrote: Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości na razie to hulasz w oparach swoich wyobrażeń -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett 82 |
Data: Kwiecien 12 2015 11:57:43 | Temat: Re: niemieckie autostrady platne | Autor: masti | RadoslawF wrote: W dniu 2015-04-11 o 14:21, Cavallino pisze: no jaka? -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett 83 |
Data: Kwiecien 12 2015 17:52:47 | Temat: Re: niemieckie autostrady platne | Autor: RadoslawF | W dniu 2015-04-12 o 13:57, masti pisze: Tak miÄdzy 1500 a 2500zł za rok.Nie mam na myĹli standardu, długoĹci ani gÄstoĹci tylko status.Nie startujÄ . Pozdrawiam 84 |
Data: Kwiecien 12 2015 16:22:54 | Temat: Re: niemieckie autostrady platne | Autor: masti | RadoslawF wrote: W dniu 2015-04-12 o 13:57, masti pisze: oczywiście masz na to jakąś podkładkę poz własnym widzimisię? to ja bez kozery powiem pińcet. -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett 85 |
Data: Kwiecien 13 2015 10:25:11 | Temat: Re: niemieckie autostrady platne | Autor: RadoslawF | W dniu 2015-04-12 o 18:22, masti pisze: Mam ale najpierw poczekam na twojÄ że jest inaczej.Tak miÄdzy 1500 a 2500zł za rok.MówiÄ c status masz na myĹli długoć i gÄstoć, czy standard? Bo jeĹliNie mam na myĹli standardu, długoĹci ani gÄstoĹci tylko status. Czas start. pozdrawiam 86 |
Data: Kwiecien 12 2015 17:00:48 | Temat: Re: niemieckie autostrady platne | Autor: Budzik | Użytkownik RadoslawF ... Tak między 1500 a 2500zł za rok.A wiesz jaka była by cena winietek przy naszych cenach autostrad ? Skąd taka cena? Byłaby niewatpliwie zaporowa. 87 |
Data: Kwiecien 12 2015 20:46:12 | Temat: Re: niemieckie autostrady platne | Autor: Cavallino |
W dniu 2015-04-12 o 13:57, masti pisze: Szklana kula Ci to powiedziała? Oblicz sumÄ wpływów z osobówek z tych marnych 450 km autostrad i podziel to przez liczbÄ możliwych do sprzedania winietek - wtedy zobaczymy jakie to sumy tak CiÄ przerażajÄ . 88 |
Data: Kwiecien 11 2015 14:17:49 | Temat: Re: niemieckie autostrady platne | Autor: Gotfryd Smolik news | On Fri, 10 Apr 2015, Shrek wrote: On 2015-04-10 20:49, RadoslawF wrote: Hm... ja bym obstawił "stan prawny". Z (pół)prywatnymi autostradami, koncesjami, zobowiązaniami odnośnie innych dróg i nie wiadomo czym jeszcze. Pewnie "solidnie obudowane" (przepisami i zastrzeżeniami w umowach), strach ruszać, bo wyjdzie że jakieś odszkodowanie przypadnie zapłacić z powodu przecinka w złym miejscu. pzdr, Gotfryd 89 |
Data: Kwiecien 11 2015 16:39:40 | Temat: Re: niemieckie autostrady platne | Autor: Shrek | On 2015-04-11 14:17, Gotfryd Smolik news wrote: Mówiąc status masz na myśli długość i gęstość, czy standard? OK - rozumiem. Wcale by się nie zdziwił, skoro kulczyk de facto negocjował koncesję sam ze sobą - choć przez pośrednika;) Shrek. |
Re: niemieckie autostrady platne
.jpg)
