Akumulator
1 | Data: Marzec 04 2018 22:05:13 |
Temat: Akumulator | |
Autor: J.F. |
2 |
Data: Marzec 04 2018 22:19:50 | Temat: Re: Akumulator | Autor: PiteR | na ** p.m.s ** J.F. pisze tak: Lampka ladowania sie palila, napiecie ~14V Tego co tu napisałe¶ to nierozumiem. Ile było woltów po nieudanym zapaleniu. Czyzby jednak warto doladowac zima akumulator ? Jak kto¶ ma warunki to czemu nie. -- Piter Sweet little girl I prefer You behind the wheel Me the passenger 3 |
Data: Marzec 05 2018 00:10:31 | Temat: Re: Akumulator | Autor: J.F. | Dnia Sun, 04 Mar 2018 22:19:50 GMT, PiteR napisał(a): na ** p.m.s ** J.F. pisze tak: Wczesniej, w czasie pracy silnika bylo tych 14V. Powinien byc naladowany. Czyzby jednak warto doladowac zima akumulator ?Jak kto¶ ma warunki to czemu nie. A jak nie ma, to potem i tak musi :-) J. 4 |
Data: Marzec 05 2018 19:17:12 | Temat: Re: Akumulator | Autor: PiteR | na ** p.m.s ** J.F. pisze tak: Lampka ladowania sie palila, napiecie ~14V a co z t± lampk±? Ma się nie palić. Powinien byc naladowany. no powinien To teraz możesz patrzeć do ilu spada po zapaleniu i zgaszeniu. 12.0v to pownno chyba być. a te wtykane 888 do zapalniczki to ¶rednio dokladne s±. -- Piter Sweet little girl I prefer You behind the wheel Me the passenger 5 |
Data: Marzec 06 2018 14:21:33 | Temat: Re: Akumulator | Autor: J.F. | Użytkownik "PiteR" napisał w wiadomo¶ci grup na ** p.m.s ** J.F. pisze tak: Lampka ladowania sie palila, napiecie ~14V a co z t± lampk±? Ma się nie palić. Moj blad - nie palila sie. Powinien byc naladowany. no powinien No i teraz po naladowaniu jest tak, ze po uruchomieniu silnika jest 12.8V, ktore w ciagu paru minut podnosi sie do 13.9-14.0V. A ja jestem w pol drogi do pracy. I wczesniej tez tak bylo - tylko sie az tak uwaznie nie wpatrywalem. A jednak zabraklo ... albo cos rozladowalo. a te wtykane 888 do zapalniczki to ¶rednio dokladne s±. Akurat tego nie sprawdzalem, ale inny tak - dosc dokladny. Tylko ze omijal niektore wartosci napiec - widac skalowanie takie. J. 6 |
Data: Marzec 06 2018 22:46:39 | Temat: Re: Akumulator | Autor: PiteR | na ** p.m.s ** J.F. pisze tak: To teraz możesz patrzeć do ilu spada po zapaleniu i zgaszeniu. To co¶ niebałdzo z tymi paroma minutami. Im więcej zapaleń tym większa strata. Może alternator żre pr±d czasami na postoju. Nowożytne auta po przekręceniu kluczyka daj± około 3A na wzbudzenie przez kilkana¶cie sekund. Potem wył±cza się ten pr±d i alternator ma się sam zasilać. -- Piter Sweet little girl I prefer You behind the wheel Me the passenger 7 |
Data: Marzec 07 2018 09:41:09 | Temat: Re: Akumulator | Autor: J.F. | Użytkownik "PiteR" napisał w wiadomo¶ci grup na ** p.m.s ** J.F. pisze tak: To teraz możesz patrzeć do ilu spada po zapaleniu i zgaszeniu. To co¶ niebałdzo z tymi paroma minutami. Im więcej zapaleń tym większa No ale tak jest. Po szybkim zapaleniu tych pare minut wystarcza aby napiecie uroslo, a ja ciagle jade dalej. Owszem, jak w pol drogi stane w sklepie, to moze nie starczyc ... ale tez drugi rozruch powinien byc latwiejszy. Chyba ze te 14V nie oznacza, ze aku uzupelnil ladunek. Tylko IMO - jakby sie rozladowal bardziej, to i wiekszy prad powinien brac i nie powinieniem tych 14V zobaczyc. Wczoraj jeszcze inaczej - po ~40 km spadlo do 13.7. I nie wiem - cos sie psuje, cos wlaczylo, spadek na gniezdzie zapalniczki spowodowany podlaczonymi ladowarkami, czy te nowe samochody tak maja i obnizaja napiecie jak uznaja, ze aku naladowany. Może alternator żre pr±d czasami na postoju. Wszystko mozliwe Nowożytne auta po przekręceniu kluczyka daj± około 3A na wzbudzenie Imo to cecha juz bardzo starych alternatorow - tak dziala uklad wzbudzenia z osobnym prostownikiem. I nie ma tu "kilkunastu sekund" tylko raczej ulamek. Nowoczesne moga miec bardziej zaawansowane sterowanie wzbudzeniem/napieciem, zeby np szybko uzupelnic strate po rozruchu. J. 8 |
Data: Marzec 07 2018 18:19:30 | Temat: Re: Akumulator | Autor: Tomasz Gorbaczuk | W dniu .03.2018 o 09:41 J.F. pisze: Nowoczesne moga miec bardziej zaawansowane sterowanie wzbudzeniem/napieciem, zeby np szybko uzupelnic strate po rozruchu. i majÄ…. U mnie gdy jadÄ™ z S-S, zaraz po "wzbudzeniu" słychać inny odgłos pracy silnika (min. podwyższone obroty i wiÄ™ksze obciÄ…żenie od alternatora) właĹ›nie w celu szybkiego uzupełnienia ładunku. Wprawdzie rozruch w trybie S-S pobiera znaczÄ…co mniejszy prÄ…d, ale przed rozruchem auto przez te parÄ™ minut stoi z włÄ…czonÄ… "pełnÄ… elektrykÄ…" i pewnie sporo doi z akumulatora. Akumulator też jest słuszny - 96Ah, 860A TG 9 |
Data: Marzec 05 2018 09:48:46 | Temat: Re: Akumulator | Autor: sirapacz | mam taki przypadek zdiagnozowany u siebie: 10 |
Data: Marzec 05 2018 10:04:53 | Temat: Re: Akumulator | Autor: J.F. | Użytkownik "sirapacz" napisał w wiadomoĹ›ci grup mam taki przypadek zdiagnozowany u siebie: Tu raczej tego nie ma. Poza tym mogłeĹ› mieć niedoładowany aku(co siÄ™ kłóci z tym co napisałeĹ› o dłuższych trasach i przy którymĹ› odpalaniu zwyczajnie ci zbraknie prÄ…du. Az takie dlugie to one nie byly, ale tych 20 km dziennie przejezdzal. SprawdĽ też taki trywiał jak klemy. Jak masz luĽno założone (jak ja) to dociĹ›nij je rÄ™kÄ… i upewnij siÄ™, że majÄ… kontakt. Na to jestem wyczulony od czasu malucha ... ale to tylko w maluchu i punto sie zdarza :-) Akumulator byl rozladowany - ladowal sie cala dobe i nie doszedl do 14.4V. No chyba, ze ta ladowarka z biedronki nie ma 3.8A. J. 11 |
Data: Marzec 05 2018 12:40:18 | Temat: Re: Akumulator | Autor: sirapacz |
Akumulator byl rozladowany - ladowal sie cala dobe i nie doszedl do 14.4V. Tymi automatami to ładuje dłużej. JeĹ›li to ta sama łÄ…dowarka co lidlowska to masz tam jeszcze ładowanie na mrozie (Ĺ›nieżynka) czego używa siÄ™ do szybszego ładowania (wyższymi impulsami). No i ładowany nie jest stałym prÄ…dem tylko szpilkami wiÄ™c pewnie po uĹ›rednieniu bÄ™dzie mniejszy prÄ…d. One długo ładujÄ… ale robiÄ… to naprawde dobrze. Taka ładowareczka odratowała mi boscha s5 zamordowanego zwykłym prostownikiem. 12 |
Data: Marzec 05 2018 14:16:46 | Temat: Re: Akumulator | Autor: J.F. | Użytkownik "sirapacz" napisał w wiadomoĹ›ci grup Akumulator byl rozladowany - ladowal sie cala dobe i nie doszedl do Tymi automatami to ładuje dłużej. JeĹ›li to ta sama łÄ…dowarka co Opis tej sniezynki jest "wiele mowiacy" ... inaczej jest stałym prÄ…dem tylko szpilkami wiÄ™c pewnie po uĹ›rednieniu bÄ™dzie No coz, akumulator duzy (75Ah), prad ... nieduzy, wiec 20h jak najbardziej zasadne ... ale wolalbym wiedziec co sie dzieje. One długo ładujÄ… ale robiÄ… to naprawde dobrze. Taka ładowareczka Hm, dziwne troche, bo "zwykly prostownik" nie powinien mordowac, ale jak mu sie juz zdarzy, to raczej skutecznie. J. 13 |
Data: Marzec 05 2018 18:17:43 | Temat: Re: Akumulator | Autor: J.F. | Użytkownik "sirapacz" napisał w wiadomoĹ›ci grup No coz, akumulator duzy (75Ah), prad ... nieduzy, wiec 20h jak na postawie tego co pokazuje ci wskaĽnik naładowania (podczas ładowania) widzisz mniej wiÄ™cej jakÄ… ma rezystancjÄ™ akumulator i jak dobrze siÄ™ ładuje. Jak podczas ładowania długo widzisz ikonÄ™ pustego akumulatora i Niestety, ja mam z poprzedniej edycji, bez wyswietlacza :-) po długim czasie dopiero pojawi siÄ™ kreseczka 1 z 4 to możesz przyjąć, że masz bardzo dobry aku. Albo duze samorozladowanie :-) One długo ładujÄ… ale robiÄ… to naprawde dobrze. Taka ładowareczka Zwykły nie kontroluje ci napiÄ™cia - dopóki pusty to napiÄ™cie siada z powoidu dużego prÄ…du. Jak koĹ„czy ładowanie i prÄ…d jest mały to napiÄ™cie szczytowe jest za duże i zamÄ™cza akumulator (m.in. gazuje go). No ale gazowanie przez krotki czas nie meczy az tak bardzo i nie uszkadza, a przez dlugi czas ... jak masa splynie, to jej ladowarka nie przywroci. Te maluszki automatyczne (do których byłem mocno anty dopóki sam nie spróbowałem) pilnujÄ… prÄ…du i napiÄ™cia i wyłÄ…czÄ… siÄ™, gdy akumulator bÄ™dzie naładowany. Mnie sie tylko ten prad nie podoba, Cala doba ladowania. A jakby bylo 8A, to tylko pol doby. A modelu 8A nie robia :-( J. 14 |
Data: Marzec 05 2018 09:26:59 | Temat: Re: Akumulator | Autor: Zenek Kapelinder | Tak przy okazji. Co jest smiesnego w tym co napisales? 15 |
Data: Marzec 05 2018 17:14:22 | Temat: Re: Akumulator | Autor: sirapacz |
No coz, akumulator duzy (75Ah), prad ... nieduzy, wiec 20h jak na postawie tego co pokazuje ci wskaĽnik naładowania (podczas ładowania) widzisz mniej wiÄ™cej jakÄ… ma rezystancjÄ™ akumulator i jak dobrze siÄ™ ładuje. Jak podczas ładowania długo widzisz ikonÄ™ pustego akumulatora i po długim czasie dopiero pojawi siÄ™ kreseczka 1 z 4 to możesz przyjąć, że masz bardzo dobry aku. Jak szybko ci wskakujÄ… kreseczki i długo mÄ™czy siÄ™ na trzeciej to wskazuje na raczej słabszej kondycji aku. Tak mniej wiÄ™cej zaobserwowałem u siebie One długo ładujÄ… ale robiÄ… to naprawde dobrze. Taka ładowareczka Zwykły nie kontroluje ci napiÄ™cia - dopóki pusty to napiÄ™cie siada z powoidu dużego prÄ…du. Jak koĹ„czy ładowanie i prÄ…d jest mały to napiÄ™cie szczytowe jest za duże i zamÄ™cza akumulator (m.in. gazuje go). Te maluszki automatyczne (do których byłem mocno anty dopóki sam nie spróbowałem) pilnujÄ… prÄ…du i napiÄ™cia i wyłÄ…czÄ… siÄ™, gdy akumulator bÄ™dzie naładowany. Także włÄ…czÄ… siÄ™, gdy napiÄ™cie na akumulatorze siÄ…dzie na skutek samorozładowania albo zużycia przez odbiorniki. 16 |
Data: Marzec 05 2018 20:05:18 | Temat: Re: Akumulator | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Mon, 5 Mar 2018 09:48:46 +0100, sirapacz napisał(a): mam taki przypadek zdiagnozowany u siebie: Też mi się raz co¶ takiego zdarzyło - co prawda nie przyuważyłem czy to radio czy co¶ innego, ale raz, jako¶ jesieni± wypompowało mi w parę godzin akumulator tak że nawet nie obrócił rozrusznikiem. My¶lałem że akumulator się kończy (a lat ma chyba z 6+ więc jakby czas na nieg), ale wtedy odpaliłem na kable, pojeĽdziłem i cał± zimę bez problemu, wł±cznie z odpaleniem po 2tyg stania na mrozie. A teoretycznie w tym samochodzie nie da się nic zostawić działaj±cego (poza postojówkami które maj± brzęczyk i awaryjnymi), bo po pół godziny stania przekaĽnik robi "cyk" i wszystko się wył±cza (radio, o¶wietlenie itp.) 17 |
Data: Marzec 05 2018 20:15:38 | Temat: Re: Akumulator | Autor: sirapacz |
A teoretycznie w tym samochodzie nie da się nic zostawić działaj±cego (poza akurat radio masz pod stałe +12 i przekaĽnik go nigdy nie odcina (bo pamięć ustawień). Jako¶ niebywałe, że żaden producent nie wpadł na to, że pamięć ustawień można podtrzymać bateri± CR2032 (lub większ±) lub akumulatorkiem (a te wylewaj± dopiero po kilkunastu latach, a przeżyć potrafi± dobr± dychę). 18 |
Data: Marzec 05 2018 20:32:03 | Temat: Re: Akumulator | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Mon, 5 Mar 2018 20:15:38 +0100, sirapacz napisał(a): A teoretycznie w tym samochodzie nie da się nic zostawić działaj±cego (poza Akurat w moim aucie ustawienia radia się nie kasuj±, nawet jak nie ma akumulatora (i to długo). Podł±czenie do stałego +12V ma, bo mogę radio wł±czyć również bez kluczyka (przez pół godziny po zatrzymaniu samochodu, albo ostatnim otwarciu drzwi). Tu zreszt± chyba radio i tak by nie dało rady. Akumulator mi się wypompował w jakie¶ 3h, czyli pobór pr±du musiał być konkretny. Nie wiem jak± pojemno¶ć ma akumulator, ale w te wszystkie mrozy odpala bez problemu. 19 |
Data: Marzec 05 2018 23:44:06 | Temat: Re: Akumulator | Autor: PiteR | na ** p.m.s ** sirapacz pisze tak: Jako¶ niebywałe, że żaden producent nie wpadł na to, Wszystkie wyci±gane miały baterie lub kondensatory ale potem ludzie przestali się bać kradzieży i zostały na stałe podł±czone do +12v -- Piter Sweet little girl I prefer You behind the wheel Me the passenger 20 |
Data: Marzec 06 2018 07:02:19 | Temat: Re: Akumulator | Autor: J.F. | Dnia Mon, 5 Mar 2018 20:15:38 +0100, sirapacz napisał(a): A teoretycznie w tym samochodzie nie da się nic zostawić działaj±cego (poza Kilkanascie lat w samochodzie to nie tak duzo ... postarzanie produktu :-) Poza tym po co - akumulator sie wymienia co 5-10 lat. Jest cala masa pamieci nieulotnych, nie trzeba bateryjki. J. |