Akumulator zimą
1 | Data: Grudzien 03 2010 08:26:55 |
Temat: Akumulator zimą | |
Autor: Artur Frydel | Witam. 2 |
Data: Grudzien 03 2010 08:34:58 | Temat: Re: Akumulator zimą | Autor: Grzegorz | Hello Artur Frydel !: Pytania; Tak - pod dużym obciążeniem. Ale to nie to samo, co przy -20 ... No i podaj gęstość elektrolitu, sam pozion niewiele mówi. 2. Proszę mnie upewnić w kwestii poprawnego ładowania akumulatora z OK, ale cyfrowym miernikiem !!!! 13,8V - 14,5V podczas pracy silnika. OK. Czy tak ma być? Czy to prawda że podczas zmiany obrotów silnika napięcie POd obciążeniem alternator nie wyrabia się na biegu jałowym. Ale tak od 1500 o/min już powinien.
Tak, bywa że pada. Kup coś dobrego, nic z supermarketu. Ja kiedyś wywaliłem niby dobry Banner po 2 latach. pzdrw. -- Grzegorz maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1 3 |
Data: Grudzien 03 2010 09:58:06 | Temat: Re: Akumulator zimą | Autor: Artur Frydel | Day Fri, 03 Dec 2010 08:34:58 +0100, Grzegorz wrote: Hello Artur Frydel !: Hmm.. a jak sprawdzić gęstość elektrolitu w warunkach domowych?
Analogi już mało spotykane są :) I ja też mierzę cyfrówką.
Rzecz to oczywista. -- Artur 'bzyk' Frydel Gość w dom Bóg wie po co??? 4 |
Data: Grudzien 03 2010 10:51:17 | Temat: Re: Akumulator zimą | Autor: Filip KK | W dniu 2010-12-03 09:58, Artur Frydel pisze: Hmm.. a jak sprawdzić gęstość elektrolitu w warunkach domowych?Jak będziesz ładować aku, to podsuń jakieś naczynie pod wężyk spustowy do nadmiaru elektrolitu. Bo znając życie masz bezobsługowy i jego nie rozbierzesz. Ja raz rozebrałem ale cały zmasakrowałem, nadawał się tylko na śmietnik. Tzn. do utylizacji :D 5 |
Data: Grudzien 03 2010 10:26:25 | Temat: Re: Akumulator zimą | Autor: Robert_J | OK, ale cyfrowym miernikiem !!!! ???? Możesz to uzasadnić? ;-) 6 |
Data: Grudzien 03 2010 10:46:07 | Temat: Re: Akumulator zimą | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2010-12-03 10:26, Robert_J pisze: OK, ale cyfrowym miernikiem !!!! Wszystkie cyfrowe jakie mam, w tym dwa najtańsze marketowe za 20 zł pokazują to samo +- 0.05V (w zakresie 20V). W czasach analogów nie było tak różowo. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 7 |
Data: Grudzien 03 2010 11:05:50 | Temat: Re: Akumulator zimą | Autor: Robson | W dniu 2010-12-03 10:46, Jakub Witkowski pisze: W dniu 2010-12-03 10:26, Robert_J pisze: Było znacznie lepiej. Wystarczy niewielkie tętnienie napięcia i przy czasie próbkowanie takiego wskaźnika ok.0,5s pomiar możesz sobie.... darować ;) R 8 |
Data: Grudzien 03 2010 11:36:25 | Temat: Re: Akumulator zimą | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2010-12-03 11:05, Robson pisze: W dniu 2010-12-03 10:46, Jakub Witkowski pisze: Nie stwierdzam. Gdy mierzę prostokąt (PWM) pokazuje prawidłowo uśrednioną wartość, już od jakichś 10 hz w górę pomiar jest stabilny. Również w samochodzie na wolnych obrotach i dużym obciążeniu nic nie skacze. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 9 |
Data: Grudzien 03 2010 15:29:30 | Temat: Re: Akumulator zimą | Autor: Robson |
Nie stwierdzam. To ja zycze powodzenia w mierzeniu prostokata o zmiennym wspolczynniku wypelnienia takim wskaznieczkiem ;) R 10 |
Data: Grudzien 03 2010 16:56:38 | Temat: Re: Akumulator zimą | Autor: J.F. | Użytkownik "Robson" napisał w wiadomości Nie stwierdzam.To ja zycze powodzenia w mierzeniu prostokata o zmiennym wspolczynniku wypelnienia takim wskaznieczkiem ;) Podejrzewam ze pomiar czestotliwosci jest w niektorych tak wlasnie zrobiony. Kwestia czestotliwosci - jak bedzie sporo wieksza niz wewnetrzne przetwarzanie to zadziala. J. 11 |
Data: Grudzien 03 2010 13:02:54 | Temat: Re: Akumulator zimą | Autor: J.F. | Użytkownik "Jakub Witkowski" OK, ale cyfrowym miernikiem !!!!???? Możesz to uzasadnić? ;-) Porzadny analog ma klase np 1 (1% zakresu) .. i ja ma. Chinskie badziewie z supermarketu z reguly dziala dobrze, ale trzeba zalozyc ze bez sprawdzenia to zadnej klasy nie ma :-) Inna sprawa ze ten 1% zakresu np 30V to jest 0.3V i diagnostyka akumulatora nie jest juz taka oczywista. J. 12 |
Data: Grudzien 03 2010 20:56:57 | Temat: Re: Akumulator zimą | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Fri, 03 Dec 2010 10:46:07 +0100, Jakub Witkowski napisał(a): ???? Możesz to uzasadnić? ;-) Problem w tym, że cyfrowym miernikiem, ze względu na próbkowanie nei zauwazysz, że alternator jednej fazy nie ma... -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 13 |
Data: Grudzien 03 2010 13:00:01 | Temat: Re: Akumulator zimą | Autor: J.F. | Użytkownik "Artur Frydel" napisał 1.Jak sprawdzić stan akumulatora? Czy w specjalistycznym sklepie zajmującym Podlaczaja miernik ktory mierzy napiecie ale jednoczesnie obciaza aku sporym pradem. Jesli zechce im sie dluzej przytrzymac, to mozna conieco powiedziec o aku. Tylko dobrze by bylo zebys po ladowaniu odczekal ze dwie doby - moze ma zwarcie wewnetrzne. 2. Proszę mnie upewnić w kwestii poprawnego ładowania akumulatora z Swiezo po ladowaniu akumulator ma nawet 13.2V, potem stopniowo spada. 13,8V - 14,5V podczas pracy silnika. Gdzies w okolicach obrotow jalowych wydajnosc alternatora ma prawo byc mniejsza i napiecie moze wtedy bardziej skakac. Wazne zeby z wlaczonymi swiatlami, grzaniem itp na podniesionych obrotach nadal bylo choc te 13.5V - znaczy sie laduje. Czy to jest normalne, że po 10 dniach średniego mrozu umiera 3-letni Raczej nie. Ale teraz co auto to inaczej. Jesli masz spoczynkowy pobor pradu np 100mA, to po 10 dniach znika 24Ah, i zima moze juz nie odpalic. J. 14 |
Data: Grudzien 03 2010 23:21:23 | Temat: Re: Akumulator zimą | Autor: PiteR | na ** p.m.s ** Artur Frydel pisze tak: Jak sprawdzić stan akumulatora? Zapal silnik, ma być 14V. Zgaś ma się ustalić po chwili na 12,6V Włącz światła mijania, napięcie nie może spadać jak licznik bomby zegarowej ;) -- Piter vw golf mk2 1.3 '87 vw passat B5 1.6 '98 |