Alternator pad³
1 | Data: Lipiec 22 2017 07:44:15 |
Temat: Alternator pad³ | |
Autor: Pszemol | Pad³ mi alternator który kupi³em w jesieni... 2 |
Data: Lipiec 22 2017 16:38:18 | Temat: Re: Alternator pad³ | Autor: Janusz | W dniu 2017-07-22 o 14:44, Pszemol pisze: Pad³ mi alternator który kupi³em w jesieni...np przepiêcia albo przeci±¿enie. Co tam takiego delikatnego? Zwa¿ywszy na to jakie tam pr±dyDiody najczê¶ciej przebijaj± napiêciowo. Jak skomplikowany jest typowy uk³ad regulatora w alternatorze?Tzw regulator, czyli uk³ad który reguluje napiêcie wzbudzenia pod wp³ywem nap wyj¶ciowego (na grubym kablu), ewentualnie w nowszych mo¿e byæ jeszcze ogranicznik pr±du ale zazwyczaj oporno¶æ diod i uzwojeñ ustala pr±d maksymalny. Tu masz przyk³ad ³±cznie z po³±czeniami http://www.kulinski.navsim.pl/art.php?id=2157 -- Pozdr Janusz 3 |
Data: Lipiec 22 2017 09:56:09 | Temat: Re: Alternator pad³ | Autor: Pszemol | "Janusz" wrote in message W dniu 2017-07-22 o 14:44, Pszemol pisze: A orientujesz siê na jakie napiêcie Vr diody siê tam montuje? Trochê ciê¿ko mi uwierzyæ aby dawali diody z Vr 15V :-))) Wiêc pewnie bêd± diody na 30-40V a chyba takich napiêæ nie ma w aucie? 4 |
Data: Lipiec 22 2017 17:59:54 | Temat: Re: Alternator pad³ | Autor: Janusz | W dniu 2017-07-22 o 16:56, Pszemol pisze: "Janusz" wrote in messageZdziwi³ by¶ siê co tam biega, diody s± chyba 60V albo co¶ ko³o tego, zmierz po 1 czy masz przej¶cie na uzwoj wzbudzenia mierz omomierzem, zbadaj diody te du¿e i ma³e, ¿adna nie powinna mieæ zwarcia, jak wszystko ok to zostaje sam regulator, musisz w³o¿yæ go z powrotem do auta i pod³±czyæ, po uruchomieniu mierzysz napiêcie masa D+ jak bêdzie tyle co na aku znaczy masz sam regulator do wymiany. -- Pozdr Janusz 5 |
Data: Lipiec 22 2017 18:17:42 | Temat: Re: Alternator pad³ | Autor: PiteR | na ** p.m.s ** Janusz pisze tak: zostaje sam regulator, musisz w³o¿yæ go z powrotem do auta i Pszemol ty czasem zadajesz pytania jak Identyfikator. Piszesz artyku³ do Auto ¦wiata? ;) Nie napisa³e¶ czy diodka na zagarach ¶wieci, jakie jest napiêcie kiedy silnik pracuje, czy podmienia³e¶ regulator napiêcia? O ile nie zdejmowa³e¶ klemy, nie po¿ycza³e¶ pr±du komu¶, nie skoñczy³y siê szczotki lub bie¿nie to alternator ciê¿ko zepsuæ. Mo¿e tylko nie ma pr±du wzbudzenia na wirniku. Regulatory czasem siê psuj±. Mo¿e tylko stacyjka nie podaje napiêcia z "lampki" przy zapalaniu. W nowych samochodach napiêcie to jest tylko kilka sekund. Mo¿e tylko cienki kabel D+ jest urwany lub zwarty z mas±. -- Piter http://piterpro.private.pl/xnews/ 6 |
Data: Lipiec 22 2017 12:56:42 | Temat: Re: Alternator pad³ | Autor: Pszemol | "PiteR" wrote in message Pszemol ty czasem zadajesz pytania jak Identyfikator. Nie napisa³em. Fakt. A po co mia³em o tym pisaæ? O ile nie zdejmowa³e¶ klemy, nie po¿ycza³e¶ pr±du komu¶, A jednak. Zosta³ zdiagnozowany jako niesprawny. Mo¿e tylko nie ma pr±du wzbudzenia na wirniku. Mo¿e to nie z moim zadawaniem pytañ jak Identyfikator jest problem tylko z Twoim czytaniem jest problem? :-))) Ja nie pytam co mam zepsute w aucie, nie próbujê diagnozowaæ - pytam o to jak siê typowo psuje alternator, który jest w miarê krótko u¿ywany, a wiêc nie ma zniszczeñ mechanicznych jak szczotki czy bie¿nie... Podejrzewam uszkodzenie diod prostowniczych i pytam o ich parametry - znasz je mo¿e? 7 |
Data: Lipiec 22 2017 21:26:49 | Temat: Re: Alternator pad³ | Autor: Kaczin | W dniu 22.07.2017 o 19:17, PiteR pisze:
Wiele mówi±ca zbie¿no¶æ. Ten sam poziom intelektualny. -- Kaczin 8 |
Data: Lipiec 22 2017 14:34:55 | Temat: Re: Alternator pad³ | Autor: Pszemol | "Kaczin" wrote in message W dniu 22.07.2017 o 19:17, PiteR pisze: Z wyj±tkiem takiego detalu, ¿e to kolega PiteR nie doczyta³ o co pytam a potem mi zarzuca ¿e nie napisa³em czy diodka na zegarach ¶wieci. No ale ¿eby odszczeka³ to na to nie liczê :-) 9 |
Data: Lipiec 23 2017 12:07:54 | Temat: Re: Alternator pad³ | Autor: PiteR | na ** p.m.s ** Pszemol pisze tak: Wiele mówi±ca zbie¿no¶æ. Ten sam poziom intelektualny. koledzy to s± na elektroda.pl Pszemol ja bym chcia³ wiedzieæ tylko jedno ile ty masz lat ¿e zadajesz pytania: "Zastanawiam siê teraz jak taki alternator z wbudowanym regulatorem dzia³a?" -- Piter http://piterpro.private.pl/xnews/ 10 |
Data: Lipiec 23 2017 12:42:40 | Temat: Re: Alternator pad³ | Autor: Pszemol | PiteR wrote: na ** p.m.s ** Pszemol pisze tak: O tak? A tu nie ma? Pszemol ja bym chcia³ wiedzieć tylko jedno ile ty masz lat A co Ci kuna nie pasuje? Czego znowu nie doczyta³eÅ›? :-) Ogon spuæ miÄ™dzy nogi bo ¼le doczyta³eÅ› a teraz tu podskakujesz... po co? 11 |
Data: Lipiec 23 2017 13:59:24 | Temat: Re: Alternator pad³ | Autor: PiteR | na ** p.m.s ** Pszemol pisze tak: Wiele mówi±ca zbie¿no¶æ. Ten sam poziom intelektualny. Pod ¿adnym pozorem nie nale¿y Tobie odpowiadaæ. Lepiej wbiæ sobie widelec w rêkê ¿eby pohamowaæ pokusê albo wyrwaæ kabel z routera. Bêdê siê samodoskonali³ w tym teacie ;) -- Piter http://piterpro.private.pl/xnews/ 12 |
Data: Lipiec 23 2017 13:03:59 | Temat: Re: Alternator pad³ | Autor: Pszemol | PiteR wrote: na ** p.m.s ** Pszemol pisze tak: Ale¿ mo¿na, jak najbardziej mo¿na. Tylko warto wczeÅ›niej przeczytać I ZROZUMIEĆ o co pytam. Å»eby siÄ™ niechcÄ…cy nie kompromitować pytaniem ja Ty tutaj, czemu nic nie piszÄ™ o lampce czerwonej na zegarach i potem jeszcze mnie za swoje niedoskona³oÅ›ci obwiniać. Mi³ej niedzieli ¿yczÄ™. 13 |
Data: Lipiec 22 2017 18:02:00 | Temat: Re: Alternator pad³ | Autor: szod | W dniu 2017-07-22 o 16:56, Pszemol pisze: A orientujesz siê na jakie napiêcie Vr diody siê tam montuje? Jak akumulator nie bêdzie kontaktowa³ z klemami, albo na przewodach np. masa, to napiêcie mo¿e znacznie podskoczyæ. Ale przy okazji uwali³o by jakie¶ uk³ady elektroniczne w aucie. By³em ¶wiadkiem efektu urwania siê masy w leciwym samochodzie STAR lata temu. Jedna ¿arówka w przednim reflektorze wybuch³a. Ale tam elektroniki nie by³o, bo by siê co nieco sfajczy³o. 14 |
Data: Lipiec 22 2017 12:58:54 | Temat: Re: Alternator pad³ | Autor: Pszemol | "szod" wrote in message W dniu 2017-07-22 o 16:56, Pszemol pisze: Jak znacznie? 15V? 17V? Chyba nie 60V? :-) Ciekawi mnie to... Ale przy okazji uwali³o by jakie¶ uk³ady elektroniczne w aucie. By³em ¶wiadkiem efektu urwania siê masy w leciwym samochodzie STAR lata temu. Jedna ¿arówka w przednim reflektorze wybuch³a. Ale tam elektroniki nie by³o, bo by siê co nieco sfajczy³o. STAR - to by³y maszyny!! 15 |
Data: Lipiec 22 2017 21:27:38 | Temat: Re: Alternator pad³ | Autor: Kaczin | W dniu 22.07.2017 o 19:58, Pszemol pisze: STAR - to by³y maszyny!! Rozwiñ my¶l, proszê. -- Kaczin 16 |
Data: Lipiec 22 2017 14:35:21 | Temat: Re: Alternator pad³ | Autor: Pszemol | "Kaczin" wrote in message W dniu 22.07.2017 o 19:58, Pszemol pisze: Nie ma w tym my¶li ¿adnej, rozmarzy³em siê tylko :-) 17 |
Data: Lipiec 22 2017 22:12:59 | Temat: Re: Alternator pad³ | Autor: Kaczin | W dniu 22.07.2017 o 21:35, Pszemol pisze: "Kaczin" wrote in message Tak przypuszcza³em. -- Kaczin 18 |
Data: Lipiec 24 2017 00:17:45 | Temat: Re: Alternator pad³ | Autor: J.F. | Dnia Sat, 22 Jul 2017 12:58:54 -0500, Pszemol napisa³(a): "szod" wrote in message Nie zdziwilbym sie. Pamietaj ze alternator laduje przy obrotach silnika 850, i ma wtedy ponad 14V, to ile ma przy obrotach 6000 ? Ale to bez obciazenia. J. 19 |
Data: Lipiec 29 2017 10:48:05 | Temat: Re: Alternator pad³ | Autor: Pcimol | On 2017-07-22 19:58, Pszemol wrote: "szod" wrote in message Do¶æ dobrze trafi³e¶ - ok 60V. Ludzie robi± z alternatorów spawarki przewo¼ne w ten sposób, ¿e zwieraj± regulator. 20 |
Data: Lipiec 29 2017 19:32:36 | Temat: Re: Alternator pad³ | Autor: Pszemol | Pcimol wrote: On 2017-07-22 19:58, Pszemol wrote: Napisz cos wiÄ™cej na ten temat... Spawarka to ile napiÄ™cia potrzebuje? 21 |
Data: Lipiec 22 2017 20:56:13 | Temat: Re: Alternator pad³ | Autor: jacek | W dniu 2017-07-22 o 16:38, Janusz pisze: W dniu 2017-07-22 o 14:44, Pszemol pisze: Niestety ale ju¿ nie wszêdzie jest tak ³atwo np. w fordzie focusie mk1 regulatora nie ma ju¿ w alternatorze. S± tylko diody mocy z zaciskiem i z³±cze do wzbudzania bodaj¿e 4 pinowe id±ce do komputera. Przy wiêkszym obci±¿eniu alternator daje wy¿sze napiêcie a gdy pr±du nadal brakuje obroty silnika zwiêksza komputer z pocz±tkowych ok 600obr/minutê potrafi nawet do ok 1600 obr/minutê zwiêkszyæ gdy jest du¿e obci±¿enie... Nie ma tam ju¿ klasycznego regulatora niestety jak np. w skodzie felicji czy favorit... -- pzdr, j.r. 22 |
Data: Lipiec 22 2017 23:18:13 | Temat: Re: Alternator pad³ | Autor: Janusz | W dniu 2017-07-22 o 20:56, jacek pisze: W dniu 2017-07-22 o 16:38, Janusz pisze:Bo by siê nie sprawdzi³ ze wzglêdu na elektryczne wspomaganie kierownicy, kidy¶ jak go nie by³o albo dla hydraulicznego nie by³o problemu z tym ¿e na wolnych obrotach alternator w zasadzie nie ³aduje aku a przy ¶wiat³ach bilans jest lekko ujemny, problem zacz±³ siê gdy zaczeli instalowaæ wpomaganie elektryczne kierownicy gdy¿ ono szarpie bardzo du¿o pr±du, norma to 50-70A przy krêceniu kierownic±, np na parkingu, wtedy silnik na wolnych obrotach mo¿e zgasn±æ przy s³abszym aku st±d dodatkowa regulacja obrotów ¿eby alternator mia³ odpowiedni± wydajno¶æ. -- Pozdr Janusz 23 |
Data: Lipiec 23 2017 10:10:55 | Temat: Re: Alternator pad³ | Autor: Uncle Pete | Niestety ale ju¿ nie wszêdzie jest tak ³atwo np. w fordzie [...] Bo by siê nie sprawdzi³ ze wzglêdu na elektryczne wspomaganie Focus MK1 nie ma elektrycznego wspomagania kierownicy, ma hydrauliczne. 24 |
Data: Lipiec 23 2017 15:24:45 | Temat: Re: Alternator pad³ | Autor: Janusz | W dniu 2017-07-23 o 10:10, Uncle Pete pisze: Czyli ma co¶ innego co z¿era du¿o pr±du, np pompê hydrauliczn± wspomagania :)Niestety ale ju¿ nie wszêdzie jest tak ³atwo np. w fordzie -- Pozdr Janusz 25 |
Data: Lipiec 23 2017 19:33:51 | Temat: Re: Alternator pad³ | Autor: jacek | W dniu 2017-07-23 o 15:24, Janusz pisze: W dniu 2017-07-23 o 10:10, Uncle Pete pisze:Za³±czony wentylator kabinowy na 2 biegu w³±czona klima i za³±czony wentylator ch³odnicy w mk1 1,6 benzyna z LPG 53A przy 14,5V na zaciskach akumulatora bez ¿adnych dodatkowych elementów. ¦wiat³a drogowe przy których jest 2 ¿arówki H7 bodaj¿e 55W i dodatkowo ¶wiec± siê te 2 od mijania 55W oraz ca³e pozycyjne... -- pzdr, j.r. 26 |
Data: Lipiec 23 2017 19:42:57 | Temat: Re: Alternator pad³ | Autor: Janusz | W dniu 2017-07-23 o 19:33, jacek pisze: W dniu 2017-07-23 o 15:24, Janusz pisze: To teraz pomy¶l ¿e w innych autach jeszcze do tych 53A trzeba dorzuciæ tak 50-70A :) widzia³em auta ¿e jak zgas³ silnik a kierowca zakrêci³ kierownic± to a¿ ¶wiat³a mijania przygasa³y, tak obci±¿a³o akumulator. To te¿ jest przyczynek do tego ¿e teraz akumulatory szybciej padaj± ni¿ kiedy¶, jak np jedzisz du¿o po mie¶cie g³ównie w korku na luzie i krêcisz kierownic± wtedy wiekszo¶æ pr±du idzie z akumulatora. -- Pozdr Janusz 27 |
Data: Lipiec 23 2017 22:14:52 | Temat: Re: Alternator pad³ | Autor: jacek | W dniu 2017-07-23 o 19:42, Janusz pisze: W dniu 2017-07-23 o 19:33, jacek pisze:My¶lê ¿e w korku jak siê toczysz to nie jest du¿e obci±¿enie gorzej na postoju np. na parkingu jak krêcisz w miejscu. Ale i tak nie zostaje du¿o przy alternatorach jak w focusie gdzie jest 80A... -- pzdr, j.r. 28 |
Data: Lipiec 24 2017 10:49:17 | Temat: Re: Alternator pad³ | Autor: J.F. | U¿ytkownik "Janusz" napisa³ w wiadomo¶ci grup To teraz pomy¶l ¿e w innych autach jeszcze do tych 53A trzeba dorzuciæ Ale czy taki duzy przyczynek ? Chwila tego obciazenia, mniejsze niz z rozrusznika, alternator cos tam jednak laduje - rozruchowy akumulator dostosowany do krotkich i duzych obciazen nie powinien miec z tym klopotow. Chinska jakosc i tyle :) J. 29 |
Data: Lipiec 24 2017 11:04:45 | Temat: Re: Alternator pad³ | Autor: Janusz | W dniu 2017-07-24 o 10:49, J.F. pisze: U¿ytkownik "Janusz" napisa³ w wiadomo¶ci grupChyba tak, jak s³yszê to teraz czê¶ciej padaj± akumulatory, a produkcja chyba a¿ tak siê nie zmieni³a ¿eby a¿ tak spad³a trwa³o¶æ ich. Chwila tego obciazenia, mniejsze niz z rozrusznika, alternator cos tamMo¿e tak mo¿e nie, tego normalnie nie widzisz, ja widzia³em na testach przek³adnie kierownicze i by³em zaskoczony ile to pr±du bierze. Z chiñczykami to nic nie ma wspólnego, te co widzia³em s± wszystkie produkowane w Polsce, od A do Z, odbiorcy to g³ówni producenci aut w europie. -- Pozdr Janusz 30 |
Data: Lipiec 24 2017 12:06:12 | Temat: Re: Alternator pad³ | Autor: Adam | W dniu 2017-07-24 o 11:04, Janusz pisze: W dniu 2017-07-24 o 10:49, J.F. pisze: Poniek±d zmieni³a. Swego czasu akumulatory by³y ze zdejmowanymi czapkami, ods³ania³o siê ca³± komorê. Mo¿na by³o serwisowaæ p³yty, które wtedy by³y rzeczywi¶cie p³ytami. Pó¼niej czapki zaspawano, zosta³y koreczki. A teraz te¿ zaspawano koreczki. Ale, ¿eby by³o "gorzej", chc±c zwiêkszyæ powierzchniê czynn± p³yt (a tym samym pr±d), "pokrojono" p³yty, zosta³y one dodatkowo "spulchnione" i powk³adano je w jakie¶ kratki. Dodatkowy efekt: p³yty przeciwnych biegunów bardzo blisko siebie. Dziêki temu akumulator sta³ siê bardzo s³aby mechanicznie, ³atwo podatny na opadniêcie p³yt i choæby wewnêtrzne zwarcia. A pó¼niej kto¶ pisze, ¿e na aku ma ok. 12V, ³aduje to prost± ³adowark±, a akumulator siê obra¿a i robi bum. A ³adowarka nie wie, ¿e jedna cela zwarta, gotuje akumulator. Operator za¶ ³adowarki nie wie, nie zastanowi siê, lub nie ma jak sprawdziæ, ¿e parametry ³adowania co¶ nie pasuj±. -- Pozdrawiam. Adam 31 |
Data: Lipiec 24 2017 13:28:40 | Temat: Re: Alternator pad³ | Autor: J.F. | U¿ytkownik "Adam" napisa³ w wiadomo¶ci grup W dniu 2017-07-24 o 10:49, J.F. pisze: Poniek±d zmieni³a. Ale to tak dawno temu bylo, ze tylko najstarsi gorale pamietaja :-) Pó¼niej czapki zaspawano, zosta³y koreczki. IMO - te kratki to tez stary pomysl, od dawna stosowany. Dodatkowy efekt: p³yty przeciwnych biegunów bardzo blisko siebie. Ale to akurat bylo tez od dawna. Im blizej tym lepiej. Jakies separatory mogly sie zmienic. Dziêki temu akumulator sta³ siê bardzo s³aby mechanicznie, ³atwo podatny na opadniêcie p³yt i choæby wewnêtrzne zwarcia. A pó¼niej kto¶ pisze, ¿e na aku ma ok. 12V, ³aduje to prost± ³adowark±, a akumulator siê obra¿a i robi bum. nie robi ... choc ojcu raz sie zdarzylo :-) A ³adowarka nie wie, ¿e jedna cela zwarta, gotuje akumulator. Operator za¶ ³adowarki nie wie, nie zastanowi siê, lub nie ma jak sprawdziæ, ¿e parametry ³adowania co¶ nie pasuj±. IMO to jest inaczej - auto nie zapala, podlacza sie ladowarke, na drugi dzien auto dalej nie zapala, wiec sie idzie do sklepu. Ewentualnie na drugi dzien zapali, a na trzeci juz nie, i znow nastepnym punktem jest sklep. Dodaj do tego duza ilosc staroci po naszym kraju jezdzaca, z alternatorami niekoniecznie sprawnymi, i ludzi, co w razie problemow najpierw wymieniaja akumulator. A nawet w starym akumulatorze z polaczeniami cel na zewnatrz, to przecietny kierowca i tak nie mial miernika, zeby zmierzyc napiecie. J. 32 |
Data: Lipiec 24 2017 10:50:12 | Temat: Re: Alternator pad³ | Autor: J.F. | U¿ytkownik "Janusz" napisa³ w wiadomo¶ci grup Focus MK1 nie ma elektrycznego wspomagania kierownicy, ma hydrauliczne.Czyli ma co¶ innego co z¿era du¿o pr±du, np pompê hydrauliczn± wspomagania :) Napedzana paskiem przez silnik. J. 33 |
Data: Lipiec 24 2017 11:00:01 | Temat: Re: Alternator pad³ | Autor: Janusz | W dniu 2017-07-24 o 10:50, J.F. pisze: U¿ytkownik "Janusz" napisa³ w wiadomo¶ci grup:) To akurat nie ten przypadek ale obi³o mi siê o uszy ¿e jest pompa hydrauliczna napêdzana silnikiem elektrycznym. -- Pozdr Janusz 34 |
Data: Lipiec 24 2017 11:07:26 | Temat: Re: Alternator pad³ | Autor: J.F. | U¿ytkownik "Janusz" napisa³ w wiadomo¶ci grup W dniu 2017-07-24 o 10:50, J.F. pisze: U¿ytkownik "Janusz" napisa³ w wiadomo¶ci grup Moze i jest, ale czy do tego ? Zaleta wspomagania elektrycznego jest brak obciazenia przy jezdzie prosto, gdy pompa hydrauliczna ciagle pompuje. Wiec taka dziwna hybryda bylaby naprawde dziwna :-) J. 35 |
Data: Lipiec 24 2017 18:03:35 | Temat: Re: Alternator pad³ | Autor: Janusz | W dniu 2017-07-24 o 11:07, J.F. pisze: U¿ytkownik "Janusz" napisa³ w wiadomo¶ci grupDlaczego? wy³±cznik ci¶nieniowy za³atwia sprawê. A zalet± takiej pompy jest to ¿e mo¿e byæ zmontowana w kolumnie kierownicy a hydraulika by³a* trwalsza od innych rozwi±zañ. * by³a, bo to dawno s³ysza³em czyli tyczy siê to jakiego¶ starszego auta. -- Pozdr Janusz 36 |
Data: Lipiec 26 2017 14:09:03 | Temat: Re: Alternator pad³ | Autor: J.F. | U¿ytkownik "Janusz" napisa³ w wiadomo¶ci grup W dniu 2017-07-24 o 11:07, J.F. pisze: Focus MK1 nie ma elektrycznego wspomagania kierownicy, maCzyli ma co¶ innego co z¿era du¿o pr±du, np pompê hydrauliczn± Dlaczego? wy³±cznik ci¶nieniowy za³atwia sprawê. Tak nawiasem pytajac - czy w klasycznym hydraulicznym wspomaganiu jest w ukladzie cisnienie, gdy jedziemy prosto ? Tu np mowia, ze wtedy zawor jest otwarty w obie strony i plyn z pompy plynie do zbiornika. https://youtu.be/7nMmH18uAwc?t=395 tu nie mowia, ale prazki w rurach sugeruja podobnie ... ale moze to z lenistwa nie zatr. https://youtu.be/lbgFLk8SETI?t=866 To by mialo sens, przeplyw otwarty, cisnienie spada, pompa musi pokonac tylko opory przeplywu (nie takie znow male). Oczywiscie z elektryczna pompa mozna zrobic inaczej. J. 37 |
Data: Lipiec 26 2017 08:01:41 | Temat: Re: Alternator pad³ | Autor: Zenek Kapelinder | Wszystko mozna zrobic tylko po co? Wyszukujesz linki, filmy. To znajdz taki z prosta przekladnia ze wspomagniem elektryczym. Wyglada tak jak by do zwyklej przekladni dolozyli sinik wycieraczek od Poloneza. Dolozyli do kompletu dwa wlaczniki i przekaznik. Oczywiscie dzisiaj wlaczniki to jakies elektroniczne sa i przekaznik tez elektroniczny. Jak by nie liczyc masy to do podlaczenia zeby dzialalo jeden przewod wystarczy. W jakims samochodzie Japonczycy poszli dalej i zrobili pelne serwo. Nie ma mechanicznego polaczenia pomiedzy kierownica a przekladnia. Kierownica jest polaczona z potencjometrem.. 38 |
Data: Lipiec 26 2017 18:06:16 | Temat: Re: Alternator pad³ | Autor: J.F. | U¿ytkownik "Zenek Kapelinder" napisa³ w wiadomoÅ›ci grup Wszystko mozna zrobic tylko po co? Wyszukujesz linki, filmy. To akurat nie byl moj pomysl, zeby zrobic elektrohydraulicznie, tylko mi sie przypomnialo, ze ta hydrauliczna ponoc jakos inaczej dziala i pomysl nie jest tak wprost do zastosowania. To znajdz taki z prosta przekladnia ze wspomagniem elektryczym. Tak moze wygladac, ale to chyba jednak jest bardziej skomplikowane. Diabel tkwi w szczegolach, podobnie jak w tej hydraulicznej. Tym niemniej - produkcje opanowali, cena akceptowalna, a moze i nizsza, to hydrauliczne sie beda konczyc. W jakims samochodzie Japonczycy poszli dalej i zrobili pelne serwo. Nie ma mechanicznego polaczenia pomiedzy kierownica a przekladnia. Co oczywicie rodzi pytanie, co bedzie, jak sie cos zepsuje. Ale moze elektronika z Toyoty sie nie psuje ... a nie, pardon, nie dotyczy potencjometrow :-) J. 39 |
Data: Lipiec 26 2017 09:36:48 | Temat: Re: Alternator pad³ | Autor: Zenek Kapelinder | Mialem mieszane uczucia jak to przeczytalem. Nie wiem jak bym sie zachowal jak bym wsiadl do samochochodu i bym wiedzial za pomiedzy kierownica a przekladnia nie ma preta albo rurki o grubosci kciuka. 40 |
Data: Lipiec 26 2017 21:07:46 | Temat: Re: Alternator pad³ | Autor: Janusz | W dniu 2017-07-26 o 14:09, J.F. pisze: U¿ytkownik "Janusz" napisa³ w wiadomo¶ci grupTego nie wiem, nigdy sie nie zg³êbia³em tak g³êboko w mechanikê samochodow±. dziêki, bardzo fajny film, ju¿ wiem jak dzia³a wspomaganie :) faktycznie zawór ci¶nieniowy-nadmiarowy niepotrzebny. Dok³adnie. -- Pozdr Janusz 41 |
Data: Lipiec 24 2017 11:00:11 | Temat: Re: Alternator pad³ | Autor: J.F. | U¿ytkownik "Janusz" napisa³ w wiadomo¶ci grup W dniu 2017-07-22 o 20:56, jacek pisze: Tu masz przyk³ad ³±cznie z po³±czeniami IMO - regulator nadal jest w alternatorze, tylko teraz lepszy i komputerowo sterowany. Ford akurat lubial regulator zintegrowany ze szczotkotrzymaczem, moze i ten typ tak ma. alternator daje wy¿sze napiêcie a gdy pr±du nadal brakujeBo by siê nie sprawdzi³ ze wzglêdu na elektryczne wspomaganie kierownicy, kidy¶ jak go nie by³o albo dla hydraulicznego nie by³o watpie by to bylo problemem. Raczej na poczatku podnosza napiecie aby uzupelnic straty rozruchowe/postojowe, a potem obnizaja, zeby nie gazowac akumulatora. problemu z tym ¿e na wolnych obrotach alternator w zasadzie nie ³aduje aku a przy ¶wiat³ach bilans jest lekko ujemny, problem zacz±³ siê gdy zaczeli instalowaæ wpomaganie elektryczne kierownicy gdy¿ ono szarpie bardzo du¿o pr±du, norma to 50-70A przy krêceniu kierownic±, np na parkingu, wtedy silnik na wolnych obrotach mo¿e zgasn±æ przy s³abszym aku st±d dodatkowa regulacja obrotów ¿eby alternator mia³ odpowiedni± wydajno¶æ. Wyposazenia elektrycznego przybylo, to i alternatory coraz wieksze. 235A ma ktorys seryjny ... a kiedys wystarczalo 35, nie liczac malucha :-) J. 42 |
Data: Lipiec 24 2017 11:38:56 | Temat: Re: Alternator pad³ | Autor: robot | Kiedy pogrzeb? |