Amatorskie sposoby na zmniejszenie zuycia pal iwa na biegu jaowym
1 | Data: Marzec 21 2010 23:04:24 |
Temat: Amatorskie sposoby na zmniejszenie zuycia paliwa na biegu jaowym | |
Autor: Michał | Witam 2 |
Data: Marzec 21 2010 23:07:27 | Temat: Re: Amatorskie sposoby na zmniejszenie zuycia paliwa na biegu jaowym | Autor: Lewis | Uytkownik "Micha" napisa w wiadomości Witam Zgasić silnik. Jak masz ukad wtryskowy a nie ganik to za wiele nie poszalejesz. -- Pozdrawiam Lewis Hornet PC 41 na sprzeda Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`] dB Race: 145,5 dB ;) 3 |
Data: Marzec 22 2010 11:44:57 | Temat: Re: Amatorskie sposoby na zmniejszenie zuycia paliwa na biegu jaowym | Autor: Ghost |
Uytkownik "Micha" napisa w wiadomości A co na to utrata wspomagania hamulca i kierownicy i co na najgorsze jej blokada? 4 |
Data: Marzec 22 2010 11:57:07 | Temat: Re: Amatorskie sposoby na zmniejszenie zuycia paliwa na biegu jaowym | Autor: Lewis | Uytkownik "Ghost" napisa w wiadomości Uytkownik "Lewis" napisa w wiadomości Domyślnie bieg jaowy to uyzwa się podczas postuju, więc najczęsciej w korku, więc nie jest potrzebne ani wspomaganie kiery ani hamulca. Sumasumarum nie opaca się i tak. Chyba ze naprawde dugo mamy stać. Innego sensu ograniczania paliwa w ruchu drogowym na biegu jaowym nie widzę -- Pozdrawiam Lewis Hornet PC 41 na sprzeda Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`] dB Race: 145,5 dB ;) 5 |
Data: Marzec 22 2010 12:04:40 | Temat: Re: Amatorskie sposoby na zmniejszenie zuycia paliwa na biegu jaowym | Autor: Ghost |
Uytkownik "Ghost" napisa w wiadomości Jest potrzebne. Brak blokady tez bylby przydatny. 6 |
Data: Marzec 22 2010 12:11:45 | Temat: Re: Amatorskie sposoby na zmniejszenie zuycia pal iwa na biegu jaowym | Autor: Bydlę | Ghost wrote: 7 |
Data: Marzec 22 2010 12:30:54 | Temat: Re: Amatorskie sposoby na zmniejszenie zuycia paliwa na biegu jaowym | Autor: Ghost |
>> Domyślnie bieg jaowy to uyzwa się podczas postuju, więc najczęsciej> > > Jest potrzebne. Wspomaganie stania?;-) Wspomaganie zuzycia paliwa w trakcie stania. 8 |
Data: Marzec 22 2010 14:08:29 | Temat: Re: Amatorskie sposoby na zmniejszenie zuycia pal iwa na biegu jaowym | Autor: Bydlę | Ghost wrote:
Nie bardzo rozumiem, ale przyjmuję, e wączony silnik wspomaga zuycie, a wyączony nie. -- Bydlę 9 |
Data: Marzec 22 2010 15:50:49 | Temat: Re: Amatorskie sposoby na zmniejszenie zuycia paliwa na biegu jaowym | Autor: Ghost |
Nie bardzo rozumiem, ale przyjmuję, e wączony silnik wspomaga zuycie, a wyączony nie. Dokladnie, caly problem stad, ze ktos zrobil mundre zalozenie, ze dyskutujemy o oszczedzaniu paliwa gdy samochod ma stac. 10 |
Data: Marzec 22 2010 16:34:23 | Temat: Re: Amatorskie sposoby na zmniejszenie zuycia pal iwa na biegu jaowym | Autor: Bydlę | Ghost wrote: 11 |
Data: Marzec 22 2010 17:22:26 | Temat: Re: Amatorskie sposoby na zmniejszenie zuycia paliwa na biegu jaowym | Autor: Ghost |
12 |
Data: Marzec 23 2010 15:59:39 | Temat: Re: Amatorskie sposoby na zmniejszenie zuycia pal iwa na biegu jaowym | Autor: Bydlę | Ghost wrote: 13 |
Data: Marzec 23 2010 16:14:39 | Temat: Re: Amatorskie sposoby na zmniejszenie zuycia paliwa na biegu jaowym | Autor: Ghost |
> Nie napisal nawet czy nie chodzi o jazde rozpedem (a to bym obstawial) A mamy jakąś grę w okolicy(*), z ktrej zdjazd trwaby tak dugo, e: Etam, prawdziwi tfardziele podjezdzaja na luzie do swiatel. 14 |
Data: Marzec 23 2010 21:55:02 | Temat: Re: Amatorskie sposoby na zmniejszenie zuycia pal iwa na biegu jaowym | Autor: Bydlę | Ghost wrote: 15 |
Data: Marzec 23 2010 22:39:14 | Temat: Re: Amatorskie sposoby na zmniejszenie zuycia paliwa na biegu jaowym | Autor: Ghost |
> Etam, prawdziwi tfardziele podjezdzaja na luzie do swiatel. Oszczędzają hamulce? :-) Raczy marnjo. 16 |
Data: Marzec 22 2010 15:38:57 | Temat: Re: Amatorskie sposoby na zmniejszenie zuycia paliwa na biegu jaowym | Autor: szerszen |
co na najgorsze jej blokada? jaka blokada? od kiedy to wylaczenie silnika = blokada kierownicy? 17 |
Data: Marzec 22 2010 15:48:49 | Temat: Re: Amatorskie sposoby na zmniejszenie zuycia paliwa na biegu jaowym | Autor: Ghost |
Od wtedy, jak za daleko czlowiek pomysli. 18 |
Data: Marzec 22 2010 18:25:45 | Temat: Re: Amatorskie sposoby na zmniejszenie zuycia paliwa na biegu jaowym | Autor: Olek | On 2010-03-22 15:48, Ghost wrote: Od wtedy, jak za daleko czlowiek pomysli. raczej wyjcie kluczyka ze stacyjki = blokada kierownicy :P 19 |
Data: Marzec 22 2010 18:45:37 | Temat: Re: Amatorskie sposoby na zmniejszenie zuycia paliwa na biegu jaowym | Autor: Ghost |
On 2010-03-22 15:48, Ghost wrote: Ojej, dobrze, ze napisales. 20 |
Data: Marzec 22 2010 18:46:58 | Temat: Re: Amatorskie sposoby na zmniejszenie zuycia paliwa na biegu jaowym | Autor: Olek | On 2010-03-22 18:45, Ghost wrote: Ojej, dobrze, ze napisales. te sie ciesze :) 21 |
Data: Marzec 21 2010 23:10:03 | Temat: Re: Amatorskie sposoby na zmniejszenie zuycia pal iwa na biegu jaowym | Autor: Paweł W. | Micha pisze: Witam A co to takiego?
Z tego co wiem, tak się robi w niektrych V8 i to nie tylko w czasie postoju, ale take w trakcie jazdy, jak tylko nie jest potrzebna dua moc. Pozdrawiam, Pawe W. -- "A niektre dzieci, jak się obraą, to pokazują innym język. Ja te pokazuję, ale ja wtedy mam rację". - Kasia, 4 lata,Newsweek Polska. 22 |
Data: Marzec 21 2010 23:38:28 | Temat: Re: Amatorskie sposoby na zmniejszenie zuycia pal iwa na biegu jaowym | Autor: daxus | W dniu 21-03-2010 23:10, "Pawe W." pisze: Micha pisze:To się nazywa kupić auto z silnikiem na miarę buhahahaha w obecnej ofercie na rynku. Trza byo nie brać samochodu na ktry kogoś nie stać. 23 |
Data: Marzec 22 2010 11:35:52 | Temat: Re: Amatorskie sposoby na zmniejszenie zuycia pal iwa na biegu jaowym | Autor: Mario | daxus pisze: W dniu 21-03-2010 23:10, "Pawe W." pisze: no ale to nie kupującego wina e producent wymyśli takie gwno. pozdrawiam mario 24 |
Data: Marzec 22 2010 21:56:45 | Temat: Re: Amatorskie sposoby na zmniejszenie zuycia pal iwa na biegu jaowym | Autor: Padre |
Z tego co wiem, tak się robi w niektrych V8 i to nie tylko w czasie Tylko e 4 cylindry dalej zapewniają rwnomierno pracy silnika ale co najwaniejsze nieuywane cylindry są rozkompresowane przez stae otwarcie zaworw co wymaga kosztownej konstrukcji rozrządu. Trochę sobie nie wyobraam pracy silnika na jednym cylindrze, musia by wtedy mieć znacznie wieksza predkośc obrotową biegu jaowego a to chyba pochonęo by caą oszczędno paliwa. 25 |
Data: Marzec 21 2010 23:20:28 | Temat: Re: Amatorskie sposoby na zmniejszenie zuycia pal iwa na biegu jaowym | Autor: DoQ | Micha pisze: Witam Przekrecic kluczyk w stacyjce. Pozdrawiam Pawel 26 |
Data: Marzec 21 2010 23:29:56 | Temat: Re: Amatorskie sposoby na zmniejszenie zuycia paliwa na biegu jaowym | Autor: Jackare | Uytkownik "Micha" napisa w wiadomości Witam Lepiej byoby chyba zakcić stabilno pracy silnika i dawkować paliwo np co drugi-trzeci raz (oczywiscie we wtryskach bo przy ganiku nie ma mowy....) 2. Gdyby odączyć poszczeglne cylindry to by spalanie spado? Tak, ale pod warunkiem e w nieuywanych cylindrach zostayby otwarte wszystkie zawory (lub jakiś specjalny suacy tylko do tego celu) co sprawioby e odączone cylindry nie pracowayby jak kompresory czyli nie stanowiyby dla pracującej częsci istotnego obciąenia. Takie odączanie cylindrw stosuje sie w duych silnikach, np w maszynach i pojazdach budowlanych. Najprościej byoby mieć moliwo odączenia od silnika wszystkiego co pobiera z niego moc na wolnych obrotach: odbiornikw prądu, wszelkich wspomagań sterowanych podciśnieniem itp a nastęonie zejście z obotami nieobciąonego silnika do granicy stabilnej pracy. Jeszcze prosciej silnik na postoju wyączyć. Inne proste amatorskie rozwiązanie to zakup samochodu hybrydowego. Tam silnik spalinowy nie pracuje na postoju. Tak przynajmniej bylo w Priusie ktrym trochę kilometrw zrobiem. -- Jackare 27 |
Data: Marzec 22 2010 00:19:48 | Temat: Re: Amatorskie sposoby na zmniejszenie zuycia paliwa na biegu jaowym | Autor: Jacek_P | W Micha napisal: 1. Gdyby dooyć EGR czy spalanie by spado? Nie. Recyrkulacja spalin ma na celu uzyskanie czystszego wydechu, a nie zmniejszenie spalania. W szczegolnosci powoduje tez znaczacy spadek mocy. 2. Gdyby odączyć poszczeglne cylindry to by spalanie spado? A to jest niewykluczone, aczkolwiek OIDP silnik benzynowy musi miec te swoje 800 obrotow/min, aby nie zgasnac. Jezeli wiec wylaczysz niektore cylindry, to pracujace beda musialy na siebie przejac obciazenie od oporow wewnetrznych silnika. -- Pozdrawiam, Jacek 28 |
Data: Marzec 22 2010 01:23:28 | Temat: Re: Amatorskie sposoby na zmniejszenie zuycia pal iwa na biegu jaowym | Autor: the_foe | W dniu 2010-03-21 23:04, Micha pisze: Witam hamuj silnikiem - w ogole silnik nie zuzywa paliwa. przy wlaczonym silniku jazda na jolowym biegu jest bez sensu - zeby utrzymac stala predkosc najekonimiczniej jest jechac caly czas na minimalnych obrotach przy ktorych jedziemy zadana predkoscia dla danego przelozenia. Wylaczenie silnika w czasie jazdy jest karkolomne. Aby go "dolaczyc" do napedu musimy dostosowac bieg i obroty do predkosci kol inaczej mozemy w najlepszym przypadku stracic przyczepnosc. Mozemy sobie dopomoc polsprzeglem ale przy duzych predkosciach sprzeglo dlugo nam nie posluzy. Pamietajmy takze ze bieg jalowy + sila odsrodkowa to nie jest dobry pomysl. uwazajmy na luki. albo po prostu poczekajmy na samochody elektryczne. Tu nie ma ani sprzegla ani skrzyni biegow. -- the_foe 29 |
Data: Marzec 22 2010 08:18:04 | Temat: Re: Amatorskie sposoby na zmniejszenie zuycia paliwa na biegu jaowym | Autor: Kerry | Uytkownik "the_foe" napisa w wiadomości [...] albo po prostu poczekajmy na samochody elektryczne. Tu nie ma ani sprzegla ani skrzyni biegow. No waśnie - jest to przyszo, czy ekstrawagancja (i taką pozostanie)? Tylko bez emocji.. :) -- Pozdrawiam, Kerry 30 |
Data: Marzec 22 2010 08:26:43 | Temat: Re: Amatorskie sposoby na zmniejszenie zuycia pal iwa na biegu jaowym | Autor: MarcinJM | Kerry pisze: Uytkownik "the_foe" napisa w wiadomości [...] na dzien dzisiejszy niczym nieuzasadniona ekstrawagancja. To cos takiego, co czuje czlowiek pieczolowicie sortujacy w domu smieci, ktore i tak laduja zmiksowane na jednym wysypisku. -- Pozdrawiam MarcinJM 31 |
Data: Marzec 22 2010 08:35:44 | Temat: Re: Amatorskie sposoby na zmniejszenie zuycia paliwa na biegu jaowym | Autor: Ghost |
W dniu 2010-03-21 23:04, Micha pisze: Aby go "dolaczyc" do napedu musimy dostosowac bieg i obroty do predkosci kol inaczej mozemy w najlepszym przypadku stracic przyczepnosc. Wspolczuje, przy kazdej zmianie biegu masz dusze na ramieniu. 32 |
Data: Marzec 22 2010 11:54:59 | Temat: Re: Amatorskie sposoby na zmniejszenie zuycia pal iwa na biegu jaowym | Autor: the_foe | W dniu 2010-03-22 08:35, Ghost pisze:
a czemu? zmieniajac bieg na wyzszy robisz to z wysokich obrotow poprzedniego biegu gdzie predkosc jezdna jesta taka sama jak dla biegu docelowego przy niskich obrotach. Samochod jedze plynnie i nie sposob sie tu pomylic. Przy zmianie na nizszym odwrotnie - najpierw hamujemy zmmniejszeniem przepustnicy az obroty spadna do malej wartosci i wrzucamy nizszy bieg - obroty same wzrosna do bezpiecznego poziomu (hamowanie silnikiem). Przy jezdzie z wylaczonym silnikiem - sila pedu - mozna sie pomylic wrzucajac za niski bieg i/lub ustawiajac zle przepustnice oraz wysprzeglajac zbyt szybko, szcegolnie na sliskiej nawierzchni mozna straci przyczepnosc. -- the_foe 33 |
Data: Marzec 22 2010 12:07:47 | Temat: Re: Amatorskie sposoby na zmniejszenie zuycia paliwa na biegu jaowym | Autor: Ghost |
W dniu 2010-03-22 08:35, Ghost pisze: Uhm, przy normalnej zmianie tez mozna sie "pomylic". 34 |
Data: Marzec 22 2010 13:00:16 | Temat: Re: Amatorskie sposoby na zmniejszenie zuycia pal iwa na biegu jaowym | Autor: the_foe | W dniu 2010-03-22 12:07, Ghost pisze: Uhm, przy normalnej zmianie tez mozna sie "pomylic". czytac umiesz? przy normalnej jezdzie zmieniasz tylko bieg +/- jeden. Jesli chialbys dolaczyc wygaszony/odlaczony silnik musisz zdbac o porownywalna predkosc obrotowa kol i silnika (po przelozeniu). Przy normalnej jezdzie nie posob sie pomylic bo dana predkosc wynika z tego wlasnie co robisz (bieg przepustnica hamulec). Ja nawet nie znam charakterystyki danego biegu (np. maksymalna/minimalna predkosc) bo mi to nie potrzebne. Gdybym zaczal jezdzic na biegu jalowym musialbym sie uczyc innej techniki jazdy i miec wieksza wiedze o moim samochodzie. -- the_foe 35 |
Data: Marzec 22 2010 12:28:23 | Temat: Re: Amatorskie sposoby na zmniejszenie zuycia paliwa na biegu jaowym | Autor: Sergiusz Rozanski | Dnia 22.03.2010 the_foe napisa/a: W dniu 2010-03-22 12:07, Ghost pisze: Czemu? Bardzo czsto jad 1-2-3-5 po prostu chc utrzyma prdko uzyskan na 3 wic mi 4 do niczego nie potrzebna. Z redukcj to ju w ogle czsto przed zakrtem jest to hamowanie silnikiem 5-3, przed samym zakrtem 2 na wychodzcy, 3 na kocwce wyjcia. Duo zalezy od elastycznoci silnika i terenu oczywicie, ale z duym zapasem mocy, lekkie auto, na nizinie i 5 biegw to w wielu przypadkach o 2 za duo :) to nie potrzebne. Gdybym zaczal jezdzic na biegu jalowym musialbym sie Moja szkoa nauki ruszania: jedynka i rusz bez dotykania gazu - jaowe+samo sprzgo, jak opanujesz, to to samo na dwjce. Jak to opanujesz to z gazem jest 100x atwiej :) Jeszcze nie spotkaem wtyskowca ze sprawnym krokowcem ktrego na paskim bym nie ruszy z ostatniego biegu bez gazu, czasami trzeba lekko zabuja :) -- "A c to za sens kupowa samochd, eby jedzi po asfalcie? Tam, gdzie jest asfalt, nie ma nic ciekawego, a gdzie jest co ciekawego, tam nie ma asfaltu". Strugaccy - Poniedziaek zaczyna si w sobot. 36 |
Data: Marzec 22 2010 14:03:14 | Temat: Re: Amatorskie sposoby na zmniejszenie zuycia paliwa na biegu jaowym | Autor: Ghost |
W dniu 2010-03-22 12:07, Ghost pisze: Kultury Cie nie nauczali? przy normalnej jezdzie zmieniasz tylko bieg +/- jeden. I tu jest oczywista nieprawda. Ale cytujac: "mozna sie pomylic wrzucajac za niski bieg i/lub ustawiajac zle przepustnice oraz wysprzeglajac zbyt szybko" - to wez teraz sytuacje z "lub". 37 |
Data: Marzec 22 2010 10:13:01 | Temat: Re: Amatorskie sposoby na zmniejszenie zuycia paliwa na biegu jaowym | Autor: Tomasz bla Fortuna | Dnia Mon, 22 Mar 2010 01:23:28 +0100 W dniu 2010-03-21 23:04, Micha pisze: O, o. To ja mam pytanie. Przy sterowanym komputerowo wtrysku jest to jasne. Gdy samochd ma ganik silnik rwnie nie ciągnie paliwa w takim momencie? pzdr. -- Tomasz bla Fortuna jid: bla(at)af.gliwice.pl pgp: 0x90746E79 @ pgp.mit.edu www: http://bla.thera.be 38 |
Data: Marzec 22 2010 10:17:42 | Temat: Re: Amatorskie sposoby na zmniejszenie zuycia paliwa na biegu jaowym | Autor: yabba | Uytkownik "Tomasz bla Fortuna" napisa w wiadomości Dnia Mon, 22 Mar 2010 01:23:28 +0100 W dniu 2010-03-21 23:04, Micha pisze: O, o. To ja mam pytanie. Przy sterowanym komputerowo wtrysku jest to jasne. Gdy samochd ma ganik silnik rwnie nie ciągnie paliwa w takim momencie? Gdy ma ganik z zaworem elektromagnetycznym biegu jaowego, to te nie zuywa. Łady i chyba Polonezy miay takie ganiki. -- Pozdrawiam, yabba 39 |
Data: Marzec 22 2010 11:01:06 | Temat: Re: Amatorskie sposoby na zmniejszenie zuycia pal iwa na biegu jaowym | Autor: Artur 'futrzak' Maśląg | yabba pisze: Gdy ma ganik z zaworem elektromagnetycznym biegu jaowego, to te nie zuywa. Nie pamiętam jak byo z Ładami, ale w części Polonezw jak najbardziej - to ustrojstwo nazywao się ZHS. Bardzo często le wyregulowane fabrycznie, o dziaalności zenexw ju nie wspomnę. 40 |
Data: Marzec 22 2010 13:44:03 | Temat: Re: Amatorskie sposoby na zmniejszenie zuycia paliwa na biegu jaowym | Autor: Tomasz bla Fortuna | Dnia Mon, 22 Mar 2010 11:01:06 +0100 yabba pisze: Kojarzycie moe czy ford fiesta 1.1 z 93 roku (rok produkcji) ma coś takiego? Ganiki bez tego dupsa będą "ciągnięte przez koa" ssać więcej paliwa, ni gdyby silnik by wysprzęglony? Pozdrawiam i dzięki za dotychczasowe odpowiedzi, -- Tomasz bla Fortuna jid: bla(at)af.gliwice.pl pgp: 0x90746E79 @ pgp.mit.edu www: http://bla.thera.be |