Dnia 24 - 01 - 2013 (czwartek) o godzinie 08:18, Roman Niewiarowski
napisał(a):
Teraz u nas wzrosnie waga, na swiece motor bedzie wazyl 150, a u nas 190
Na papierze oczywiscie :)
Możliwe, papier wytrzyma wiele ;-) Trochę jednak wątpię, że pójdzie to w
stronę "zwiększania" masy motocykla - ile w sumie znasz sprzętów, które
spełniając kryterium mocy (do 35 kW), nie spełniałyby przy tym podanego
kryterium masy? Z ciekawości przejrzałem parę katalogów i nic takiego nie
znalazłem. Nawet Honda NSR z odblokowanym silnikiem się mieści w tych
parametrach. "Wściekłe ćwiartki" typu CBR 250r czy Ninja 250 też mają
jeszcze spory zapas... przy mocach rzędu 20 kW musiałyby ważyć poniżej 100
kg, żeby wypaść za ramy kategorii A2.
Sądzę, że rzecz pójdzie w drugą stronę - czyli "papierowego" zmniejszania
mocy. Z klasycznej trójki nakedów zalecanych początkującym: CBF 500, ER 5,
GS 500, tylko ten ostatni spełnia wymagania na A2, pozostałe są o kilka
kucy za mocne... więc pewnie szybko zaczną je tracić - na papierze
oczywiście :-)
--
Yorick
LS 650
9 |
Data: Styczen 27 2013 16:14:28 |
Temat: Re: nowa kategoria A2 18lat |
Autor: The_EaGle |
W dniu 2013-01-24 17:06, Yorick pisze:
Możliwe, papier wytrzyma wiele ;-) Trochę jednak wątpię, że pójdzie to w
stronę "zwiększania" masy motocykla - ile w sumie znasz sprzętów, które
spełniając kryterium mocy (do 35 kW), nie spełniałyby przy tym podanego
kryterium masy? Z ciekawości przejrzałem parę katalogów i nic takiego nie
znalazłem. Nawet Honda NSR z odblokowanym silnikiem się mieści w tych
parametrach. "Wściekłe ćwiartki" typu CBR 250r czy Ninja 250 też mają
jeszcze spory zapas... przy mocach rzędu 20 kW musiałyby ważyć poniżej 100
kg, żeby wypaść za ramy kategorii A2.
Sądzę, że rzecz pójdzie w drugą stronę - czyli "papierowego" zmniejszania
mocy. Z klasycznej trójki nakedów zalecanych początkującym: CBF 500, ER 5,
GS 500, tylko ten ostatni spełnia wymagania na A2, pozostałe są o kilka
kucy za mocne... więc pewnie szybko zaczną je tracić - na papierze
oczywiście :-)
Już tak się dzieje.
W sprzedaży jest honda CB500F o mocy i masie odpowiedniej do A2:
http://honda.pl/pl/motocykle/modele/naked/cb500f.html
To samo CB500X i pochodne.
W stajni suzuki na razie nie widać takiej 500tki ale jest za to 2 cyl 250 - inazuma (błyskawica) mająca ponoć 25KM - choć na stronie suzuki nie ma o mocy nic - ja nie znalazłem.
W kawasaki raczej puchy. Trzeba poczekać pare lat zanim niektórzy przygotują odpowiednie maszyny do przepisów. Z drugiej strony rynek polski jest za mały aby pod nas ktoś przygotowywał specjalne wersje motocykli...ale może się mylę.
--
Pozdrawiam
Rafał
10 |
Data: Styczen 21 2013 20:26:27 | Temat: Re: nowa kategoria A2 18lat | Autor: WOJO |
....cytuję: "do prowadzenia motocykli o mocy
nieprzekraczającej 35 kW i stosunku mocy do masy nieprzekraczającym 0,2
kW/kg oraz niepochodzące od pojazdów o mocy przekraczającej dwukrotność
mocy takiego motocykla"
Z czego ten cytat, bo jakiś taki niekompletny...?
WOJO
11 |
Data: Styczen 24 2013 11:42:22 | Temat: Re: nowa kategoria A2 18lat | Autor: Kuczu |
W dniu 2013-01-21 17:37, gosiac pisze:
Ponieważ dopiero poznajÄ tematykÄ motocykli, chciałam prosiÄ o
przybliżenie mi czy sÄ
to duże ograniczenia i rzucenie paru przykładów
czym mogÄ jeździÄ ;)
Harley Sportster
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X
-- - news://freenews.netfront.net/ - complaints: -- -
12 |
Data: Styczen 24 2013 19:23:37 | Temat: Re: nowa kategoria A2 18lat | Autor: Yorick |
Dnia 24 - 01 - 2013 (czwartek) o godzinie 11:42, Kuczu napisał(a):
Harley Sportster
Chyba jednak ciut za mocny. W opisach do 883 można znaleźć, że ma 39-40 kW,
a limit na A2 to 35 kW.
A tak przy okazji, pozwolę sobie zapytać z ciekawości: czy Harley robił
kiedyś jakieś oficjalne, zdławione wersje swoich maszyn?
--
Yorick
LS 650
13 |
Data: Styczen 24 2013 20:20:35 | Temat: Re: nowa kategoria A2 18lat | Autor: Kuczu |
W dniu 2013-01-24 19:23, Yorick pisze:
Dnia 24 - 01 - 2013 (czwartek) o godzinie 11:42, Kuczu napisał(a):
Harley Sportster
Chyba jednak ciut za mocny. W opisach do 883 można znaleźÄ, że ma 39-40 kW,
a limit na A2 to 35 kW.
No to zaraz beda w Polsce modele 35 kW. To akurat nie problem, wystarczy przeprogramowac wtrysk albo po prostu zrobic homologacje na 35kW.
A tak przy okazji, pozwolÄ sobie zapytaÄ z ciekawoĹci: czy Harley robił
kiedyĹ jakieĹ oficjalne, zdławione wersje swoich maszyn?
Oczywiscie, na Niemcy od zawsze. Byly nawet wersje 27 i 34 KM.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X
-- - news://freenews.netfront.net/ - complaints: -- -
| | | | |