Audi Momenty dokręcenia śrub głowicy
1 | Data: Marzec 18 2011 09:36:15 |
Temat: Audi Momenty dokręcenia śrub głowicy | |
Autor: Sylwester Łazar | Witam! 2 |
Data: Marzec 18 2011 09:03:17 | Temat: Re: Audi Momenty dokręcenia śrub głowicy | Autor: Hants | "Sylwester Łazar" wrote in message Witam! A nie AVK? 3 |
Data: Marzec 18 2011 10:36:41 | Temat: Re: Audi Momenty dokręcenia śrub głowicy | Autor: Sylwester Łazar | A nie AVK?AUK 3,2 FSI 2004 S. 4 |
Data: Marzec 18 2011 09:05:25 | Temat: Re: Audi Momenty dokręcenia śrub głowicy | Autor: Hants | "Sylwester Łazar" wrote in message Witam! szukaj engine head torque, etc.. http://ww2.justanswer.com/uploads/2paulm/2010-02-18_023712_tb.pdf 5 |
Data: Marzec 18 2011 10:41:35 | Temat: Re: Audi Momenty dokręcenia śrub głowicy | Autor: Sylwester Łazar | Dzięki. 6 |
Data: Marzec 18 2011 11:26:34 | Temat: Re: Audi Momenty dokrÄcenia Ĺrub głowicy | Autor: lleeoo | W dniu 2011-03-18 09:36, Sylwester Ĺazar pisze: Witam! BezwzglÄdnie nowe Ĺruby etap 1 20Nm etap 2 40Nm etap 3 90 stopni etap 4 90 stopni kolejnoć znasz? 7 4 1 5 6 2 3 8 6 2 3 8 7 4 1 5 7 |
Data: Marzec 18 2011 12:11:56 | Temat: Re: Audi Momenty dokrÄcenia Ĺrub głowicy | Autor: Sylwester Ĺazar | BezwzglÄdnie nowe Ĺruby DziÄki bardzo. TrochÄ mały moment mi siÄ wydaje. Chociaż tu jest 8 Ĺrub na 3 cylindry. UpewniÄ siÄ tylko: mówimy o silniku V6? Jednak uszczelka jest metalowa/warstwowa. PSA w Ulysse/Evasion/806/Zeta podaje wymiar maksymalny długoĹci szpilki i po przekroczeniu dopiero wymiana. Czy Ĺruby majÄ podanÄ tolerancjÄ, czy Audi zaleca wymianÄ za każdym razem bez etapu sprawdzania? -- pozdrawiam Sylwester Ĺazar http://www.alpro.pl http://www.rimu.pl -oprogramowanie do edycji schematów i projektowania PCB 8 |
Data: Marzec 18 2011 12:36:30 | Temat: Re: Audi Momenty dokręcenia rub głowicy | Autor: J.F. | On Fri, 18 Mar 2011 12:11:56 +0100, Sylwester Łazar wrote: etap 1 20NmDzięki bardzo. to jest wstepny - a potem jeszcze mamy pol obrotu, wiec moment bedzie duzy. J. 9 |
Data: Marzec 18 2011 15:16:22 | Temat: Re: Audi Momenty dokręcenia ?rub głowicy | Autor: Sylwester Łazar | to jest wstepny - a potem jeszcze mamy pol obrotu, wiec moment bedzieTo fakt. Porównywałem z PSA. Tam było tak: 1) 35 Nm 2) 70 Nm 3) +160st. Sprawdziłem. W silniku PSA miałem śruby M12x1,5. Tutaj jest M10x1,5. Pewnie dlatego wstępny moment mniejszy. Ale kąt też trochę mniejszy. -- pozdrawiam Sylwester Łazar http://www.alpro.pl http://www.rimu.pl -oprogramowanie do edycji schematów i projektowania PCB 10 |
Data: Marzec 18 2011 15:22:36 | Temat: Re: Audi Momenty dokręcenia ?rub głowicy | Autor: J.F. | On Fri, 18 Mar 2011 15:16:22 +0100, Sylwester Łazar wrote: to jest wstepny - a potem jeszcze mamy pol obrotu, wiec moment bedzieTo fakt. Tak czy inaczej - gdzies trzeba te 0.75mm zyskac. Nie wiem jaka tam glowica i uszczelka gruba, ale to generalnie dosc sporo, ja bym dal nowe szpilki/sruby po operacji. J. 11 |
Data: Marzec 18 2011 12:38:23 | Temat: Re: Audi Momenty dokrÄcenia Ĺrub głowicy | Autor: MichaĹ Gut | dobrze ci radzi - bierz nowe sruby. kosztuja grosze a oszczedzic mozesz sobie problemow no i dzieki temu dociaganie bedzie dokladniejsze. te 20 i 40 Nm to po to by ustawic sryube na poczatku oporu, czyli poczatek dokrecania a dalej 2x 90 stopni ma scisnac uszczelke do okreslonej wysokosci. 12 |
Data: Marzec 18 2011 12:39:17 | Temat: Re: Audi Momenty dokrÄcenia Ĺrub głowicy | Autor: Sylwester Ĺazar | Ma Pan może instrukcjÄ serwisowÄ
do A6 3,2 FSI? 13 |
Data: Marzec 18 2011 13:10:24 | Temat: Re: Audi Momenty dokrÄcenia Ĺrub głowicy | Autor: lleeoo | W dniu 2011-03-18 12:39, Sylwester Ĺazar pisze: Ma Pan może instrukcjÄ serwisowÄ do A6 3,2 FSI? Mam tylko to http://img215.imageshack.us/img215/3886/auk32fsi003.png http://img138.imageshack.us/img138/8771/auk32fsi001.png http://img13.imageshack.us/img13/9107/auk32fsi002.png 14 |
Data: Marzec 18 2011 15:19:39 | Temat: Re: Audi Momenty dokrÄcenia Ĺrub głowicy | Autor: Sylwester Ĺazar | Super! 15 |
Data: Marzec 18 2011 13:37:30 | Temat: Re: Audi Momenty dokręcenia śrub głowicy | Autor: sth | Dobrze by było znać także moment dokręcenia śrub M6x20 podstawy napinacza. m6 dokrecam do max 25Nm jesli wchodza w aluminium. ale to juz jest naprawde max i radze robic to kluczem o odpowiednim zakresie, bo takim od 25 do 210 nie radze. zazwyczaj dopycam takie sruby na 18-20. mam klucz 5-25. 16 |
Data: Marzec 18 2011 15:25:09 | Temat: Re: Audi Momenty dokręcenia śrub głowicy | Autor: Sylwester Łazar | m6 dokrecam do max 25Nm jesli wchodza w aluminium. ale to juz jestnaprawde max i radze robic to kluczem o odpowiednim zakresie, bo takim od 25 do 210Dzięki. Właśnie w tym celu mam dwa dynamometry. Jeden do 35Nm, a drugi większy. Jestem po metrologi, znam problem :-) Swoją drogą w życiu nie spotkałem mechanika, który po zwróceniu uwagi, że powinno się użyć dynamometru, zrobił to. Najczęsciej coś tam opowiadają, że mają coś w łapie czy jakoś tak :-). S. 17 |
Data: Marzec 18 2011 15:45:12 | Temat: Re: Audi Momenty dokręcenia rub głowicy | Autor: J.F. | On Fri, 18 Mar 2011 15:25:09 +0100, Sylwester Łazar wrote: m6 dokrecam do max 25Nm jesli wchodza w aluminium. ale to juz jest naprawdeDzięki. No ale przeciez macie zalecenia - dokrecic lekko, potem troche mocniej, a potem i tak pol obrotu na chama nie przejmujac sie zadnymi momentami :-) To lapa wystarczy :-) J. 18 |
Data: Marzec 18 2011 17:28:12 | Temat: Re: Audi Momenty dokręcenia śrub głowicy | Autor: bratPit |
m6 dokrecam do max 25Nm jesli wchodza w aluminium. ale to juz jest Dzięki. hmm, nie wiem czy to dobry pomysł ale może - skoro istnieje szansa że się odkręci - użyć kleju do gwintów? brat 19 |
Data: Marzec 18 2011 20:17:04 | Temat: Re: Audi Momenty dokręcenia śrub głowicy | Autor: sth | hmm, nie wiem czy to dobry pomysł ale może - skoro istnieje szansa że się odkręci - użyć kleju do gwintów? kleju do gwintow uzywam obligatoryjnie do kazdej sruby bez wzgledu na gdybanie czy sie odkreci czy nie. klej ma za zadanie nie tylko blokowac srube ale rowniez zabezpieczac gwint podczas dokrecania(smarowanie). 20 |
Data: Marzec 18 2011 20:44:38 | Temat: Re: Audi Momenty dokręcenia śrub głowicy | Autor: Sylwester Łazar | To jest bardzo dobry pomysł. 21 |
Data: Marzec 18 2011 20:20:09 | Temat: Re: Audi Momenty dokręcenia śrub głowicy | Autor: sth | Właśnie w tym celu mam dwa dynamometry. ja mam cztery. 5-25, 19-110, 40-210 i jakis jeszcze jeden do 450. malo ktory mechanik posiada wiecej niz jeden (zazwyczaj maja te do 210) Swoją drogą w życiu nie spotkałem mechanika, który po zwróceniu uwagi, że tak, znam te gadki. niestety smutna prawda. najbardziej rozbawia mnie dokrecanie lozysk na chama, albo centralnej sruby walu korbowego. pozniej lamenty ze sie ujebala sruba :) 22 |
Data: Marzec 18 2011 20:50:40 | Temat: Re: Audi Momenty dokręcenia śrub głowicy | Autor: Sylwester Łazar | ja mam cztery. 5-25, 19-110, 40-210 i jakis jeszcze jeden do 450.No to widzę, że kolega to już nie jedno widział :-) Ja pierwszy dynanometr kupiłem, aby dokręcać kapę zaworów w maluchu. Nie rozumiałem, dlaczego dokręcać to dziadostwo "na łapę", skoro po takim dokręcaniu, olej leciał na głowicę i silnik zawsze był mokry. Oczywiście maluch to i tak kompletna ruina pod względem konstrukcji uszczelniaczy. S. 23 |
Data: Marzec 18 2011 20:59:53 | Temat: Re: Audi Momenty dokręcenia śrub głowicy | Autor: sth |
ja mam cztery. 5-25, 19-110, 40-210 i jakis jeszcze jeden do 450.No to widzę, że kolega to już nie jedno widział :-) od dawna uwazam ze posiadanie dobrych i odpowiednich narzedzi to przynajmniej polowa sukcesu w naprawie. zawsze kupuje specjalistyczne narzedzia chocbym mial raz na rok ich uzyc :) 24 |
Data: Marzec 19 2011 12:42:25 | Temat: Re: Audi Momenty dokręcenia śrub głowicy | Autor: sth | m6 dokrecam do max 25Nm jesli wchodza w aluminium. ale to juz jest naprawde max i radze robic to kluczem o odpowiednim zakresie, bo takim od 25 do 210 nie radze. wroc! mialem na mysli m8. m6 dokrecam do 10Nm max. 25 |
Data: Marzec 20 2011 13:36:24 | Temat: Re: Audi Momenty dokręcenia śrub głowicy | Autor: Sylwester Łazar | I tak tutaj powinno być dokręcone wg tego co kolega ileeoo przedstawił na |
Re: Audi Momenty dokręcenia śrub głowicy

