Grupy dyskusyjne   »   Audi Momenty dokręcenia śrub głowicy

Audi Momenty dokręcenia śrub gowicy



1 Data: Marzec 18 2011 09:36:15
Temat: Audi Momenty dokrcenia rub gowicy
Autor: Sylwester azar 

Witam!
Prosz o pomoc w podaniu momentw dokrcenia rub gowicy w Audi A6 3,2 FSI
silnik AUK.
Silnik jest do rzadko spotykany w kraju i mam problem w dojciu do
dokumentacji.
Dobrze by byo zna take moment dokrcenia rub M6x20 podstawy napinacza.
Sdzc po budowie uszczelnienia, moe by konieczne silne dokrcenie. Z
drugiej strony jest ryzyko uszkodzenia gwintu w obudowie gowicy.
Z gry dzikuj za pomoc.
Pozdrawiam,
Sylwester azar



2 Data: Marzec 18 2011 09:03:17
Temat: Re: Audi Momenty dokrcenia rub gowicy
Autor: Hants 

"Sylwester azar"  wrote in message

Witam!
Prosz o pomoc w podaniu momentw dokrcenia rub gowicy w Audi A6 3,2 FSI
silnik AUK.

A nie AVK?

3 Data: Marzec 18 2011 10:36:41
Temat: Re: Audi Momenty dokrcenia rub gowicy
Autor: Sylwester azar 

A nie AVK?
AUK 3,2 FSI 2004
S.

4 Data: Marzec 18 2011 09:05:25
Temat: Re: Audi Momenty dokrcenia rub gowicy
Autor: Hants 

"Sylwester azar"  wrote in message

Witam!
Prosz o pomoc w podaniu momentw dokrcenia rub gowicy w Audi A6 3,2 FSI
silnik AUK.
Silnik jest do rzadko spotykany w kraju i mam problem w dojciu do
dokumentacji.

szukaj engine head torque, etc..
http://ww2.justanswer.com/uploads/2paulm/2010-02-18_023712_tb.pdf

5 Data: Marzec 18 2011 10:41:35
Temat: Re: Audi Momenty dokrcenia rub gowicy
Autor: Sylwester azar 

Dziki.
Fajna instrukcja.
Niestety ten AVK ma paski rozrzdu.
AUK ma acuchy.
Silnik jest inny :-(

--
pozdrawiam
Sylwester azar
http://www.alpro.pl
http://www.rimu.pl -oprogramowanie do edycji schematw
i projektowania PCB

6 Data: Marzec 18 2011 11:26:34
Temat: Re: Audi Momenty dokręcenia śrub gowicy
Autor: lleeoo 

W dniu 2011-03-18 09:36, Sylwester Łazar pisze:

Witam!
Proszę o pomoc w podaniu momentw dokręcenia śrub gowicy w Audi A6 3,2 FSI
silnik AUK.
Silnik jest do rzadko spotykany w kraju i mam problem w dojściu do
dokumentacji.
Dobrze by byo znać take moment dokręcenia śrub M6x20 podstawy napinacza.
Sądząc po budowie uszczelnienia, moe być konieczne silne dokręcenie. Z
drugiej strony jest ryzyko uszkodzenia gwintu w obudowie gowicy.
Z gry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam,
Sylwester Łazar


Bezwzględnie nowe śruby

etap 1 20Nm
etap 2 40Nm
etap 3 90 stopni
etap 4 90 stopni

kolejno znasz?

7 4 1 5
6 2 3 8

6 2 3 8
7 4 1 5

7 Data: Marzec 18 2011 12:11:56
Temat: Re: Audi Momenty dokręcenia śrub gowicy
Autor: Sylwester Łazar 

Bezwzględnie nowe śruby

etap 1 20Nm
etap 2 40Nm
etap 3 90 stopni
etap 4 90 stopni

kolejno znasz?

7 4 1 5
6 2 3 8

6 2 3 8
7 4 1 5

Dzięki bardzo.
Trochę may moment mi się wydaje.
Chocia tu jest 8 śrub na 3 cylindry.
Upewnię się tylko: mwimy o silniku V6?
Jednak uszczelka jest metalowa/warstwowa.

PSA w Ulysse/Evasion/806/Zeta podaje wymiar maksymalny dugości szpilki i po
przekroczeniu dopiero wymiana.
Czy śruby mają podaną tolerancję, czy Audi zaleca wymianę za kadym razem
bez etapu sprawdzania?

--
pozdrawiam
Sylwester Łazar
http://www.alpro.pl
http://www.rimu.pl -oprogramowanie do edycji schematw
i projektowania PCB

8 Data: Marzec 18 2011 12:36:30
Temat: Re: Audi Momenty dokrcenia rub gowicy
Autor: J.F. 

On Fri, 18 Mar 2011 12:11:56 +0100,  Sylwester azar wrote:

etap 1 20Nm
etap 2 40Nm
etap 3 90 stopni
etap 4 90 stopni

Dziki bardzo.
Troch may moment mi si wydaje.

to jest wstepny - a potem jeszcze mamy pol obrotu, wiec moment bedzie
duzy.

J.

9 Data: Marzec 18 2011 15:16:22
Temat: Re: Audi Momenty dokrcenia ?rub gowicy
Autor: Sylwester azar 

to jest wstepny - a potem jeszcze mamy pol obrotu, wiec moment bedzie
duzy.

J.
To fakt.
Porwnywaem z PSA.
Tam byo tak:
1) 35 Nm
2) 70 Nm
3) +160st.
Sprawdziem. W silniku PSA miaem ruby M12x1,5.
Tutaj jest M10x1,5. Pewnie dlatego wstpny moment mniejszy.
Ale kt te troch mniejszy.
--
pozdrawiam
Sylwester azar
http://www.alpro.pl
http://www.rimu.pl -oprogramowanie do edycji schematw
i projektowania PCB

10 Data: Marzec 18 2011 15:22:36
Temat: Re: Audi Momenty dokrcenia ?rub gowicy
Autor: J.F. 

On Fri, 18 Mar 2011 15:16:22 +0100,  Sylwester azar wrote:

to jest wstepny - a potem jeszcze mamy pol obrotu, wiec moment bedzie
duzy.
To fakt.
Porwnywaem z PSA. Tam byo tak:
1) 35 Nm
2) 70 Nm
3) +160st.
Sprawdziem. W silniku PSA miaem ruby M12x1,5.
Tutaj jest M10x1,5. Pewnie dlatego wstpny moment mniejszy.
Ale kt te troch mniejszy.

Tak czy inaczej - gdzies trzeba te 0.75mm zyskac.
Nie wiem jaka tam glowica i uszczelka gruba, ale to generalnie dosc
sporo, ja bym dal nowe szpilki/sruby po operacji.

J.

11 Data: Marzec 18 2011 12:38:23
Temat: Re: Audi Momenty dokręcenia śrub gowicy
Autor: Michał Gut 

dobrze ci radzi - bierz nowe sruby. kosztuja grosze a oszczedzic mozesz sobie problemow no i dzieki temu dociaganie bedzie dokladniejsze. te 20 i 40 Nm to po to by ustawic sryube na poczatku oporu, czyli poczatek dokrecania a dalej 2x 90 stopni ma scisnac uszczelke do okreslonej wysokosci.

w praktyce klucz dynamometryczny i krecisz do powiedzmy 90Nm (ale stopniowo zwiekszasz moment i dociagasz po kilka razy czyli 20 40 60 80 i potem 90Nm (przykladowo-mozesz inaczej) zawsze zachowujac kolejnosc srub.
ja - majac uszkodzony blok (gleboka rysa na bloku przy cylindrze) musialem dociagnac do ok 100-110Nm (prawie max klucza jaki mialem) zeby upg uszczelniala dobrze.... Dopiero po tym dociagnieciu jest szczelnie i dziala dobrze juz od ladnych paru miesiecy... prawie roku.

sir

12 Data: Marzec 18 2011 12:39:17
Temat: Re: Audi Momenty dokręcenia śrub gowicy
Autor: Sylwester Łazar 

Ma Pan moe instrukcję serwisową do A6 3,2 FSI?
Bardzo by mi zaleao na opisie montau napinacza.
Gwnie dlatego, e poprzedni monter wymieni cay napinacz,
ale jednej ze śrub nie byo.
Jest po niej ślad, ale najpewniej wykręcia się z powodu zbyt sabego
momentu.
Jako, e bya najbliej popychacza - rozszczelni się kanalik ciśnieniowy i
popychacz nie mia wystarczającego ciśnienia oleju.
Wydaje mi się, e napinacz powinno się zalać olejem przed montaem, aby nie
doprowadzić do przeskoku ańcucha,
podczas pierwszego odpalenia.

--
pozdrawiam
Sylwester Łazar
http://www.alpro.pl
http://www.rimu.pl -oprogramowanie do edycji schematw
i projektowania PCB

13 Data: Marzec 18 2011 13:10:24
Temat: Re: Audi Momenty dokręcenia śrub gowicy
Autor: lleeoo 

W dniu 2011-03-18 12:39, Sylwester Łazar pisze:

Ma Pan moe instrukcję serwisową do A6 3,2 FSI?
Bardzo by mi zaleao na opisie montau napinacza.
Gwnie dlatego, e poprzedni monter wymieni cay napinacz,
ale jednej ze śrub nie byo.
Jest po niej ślad, ale najpewniej wykręcia się z powodu zbyt sabego
momentu.
Jako, e bya najbliej popychacza - rozszczelni się kanalik ciśnieniowy i
popychacz nie mia wystarczającego ciśnienia oleju.
Wydaje mi się, e napinacz powinno się zalać olejem przed montaem, aby nie
doprowadzić do przeskoku ańcucha,
podczas pierwszego odpalenia.

--
pozdrawiam
Sylwester Łazar
http://www.alpro.pl
http://www.rimu.pl -oprogramowanie do edycji schematw
i projektowania PCB


Mam tylko to
http://img215.imageshack.us/img215/3886/auk32fsi003.png
http://img138.imageshack.us/img138/8771/auk32fsi001.png
http://img13.imageshack.us/img13/9107/auk32fsi002.png

14 Data: Marzec 18 2011 15:19:39
Temat: Re: Audi Momenty dokręcenia śrub gowicy
Autor: Sylwester Łazar 

Super!
o to chodzio.
9 Nm.
Napinacz nie jest narysowany, ale śruby są.
Bardzo dziękuję.
Idę poczytać.
S.

15 Data: Marzec 18 2011 13:37:30
Temat: Re: Audi Momenty dokrcenia rub gowicy
Autor: sth 

Dobrze by byo zna take moment dokrcenia rub M6x20 podstawy napinacza.

m6 dokrecam do max 25Nm jesli wchodza w aluminium. ale to juz jest naprawde max i radze robic to kluczem o odpowiednim zakresie, bo takim od 25 do 210 nie radze.
zazwyczaj dopycam takie sruby na 18-20. mam klucz 5-25.

16 Data: Marzec 18 2011 15:25:09
Temat: Re: Audi Momenty dokrcenia rub gowicy
Autor: Sylwester azar 

m6 dokrecam do max 25Nm jesli wchodza w aluminium. ale to juz jest
naprawde
max i radze robic to kluczem o odpowiednim zakresie, bo takim od 25 do 210
nie radze.
zazwyczaj dopycam takie sruby na 18-20. mam klucz 5-25.
Dziki.
Wanie w tym celu mam dwa dynamometry.
Jeden do 35Nm, a drugi wikszy.
Jestem po metrologi, znam problem :-)
Swoj drog w yciu nie spotkaem mechanika, ktry po zwrceniu uwagi, e
powinno si uy dynamometru,
zrobi to.
Najczsciej co tam opowiadaj, e maj co w apie czy jako tak :-).


S.

17 Data: Marzec 18 2011 15:45:12
Temat: Re: Audi Momenty dokrcenia rub gowicy
Autor: J.F. 

On Fri, 18 Mar 2011 15:25:09 +0100,  Sylwester azar wrote:

m6 dokrecam do max 25Nm jesli wchodza w aluminium. ale to juz jest naprawde
max i radze robic to kluczem o odpowiednim zakresie, bo takim od 25 do 210
nie radze. zazwyczaj dopycam takie sruby na 18-20. mam klucz 5-25.
Dziki.
Wanie w tym celu mam dwa dynamometry.
Jeden do 35Nm, a drugi wikszy.
Jestem po metrologi, znam problem :-)
Swoj drog w yciu nie spotkaem mechanika, ktry po zwrceniu uwagi, e
powinno si uy dynamometru, zrobi to.
Najczsciej co tam opowiadaj, e maj co w apie czy jako tak :-).

No ale przeciez macie zalecenia - dokrecic lekko, potem troche
mocniej, a potem i tak pol obrotu na chama nie przejmujac sie zadnymi
momentami :-)

To lapa wystarczy :-)

J.

18 Data: Marzec 18 2011 17:28:12
Temat: Re: Audi Momenty dokrcenia rub gowicy
Autor: bratPit 


m6 dokrecam do max 25Nm jesli wchodza w aluminium. ale to juz jest
naprawde
max i radze robic to kluczem o odpowiednim zakresie, bo takim od 25 do 210
nie radze.
zazwyczaj dopycam takie sruby na 18-20. mam klucz 5-25.

Dziki.
Wanie w tym celu mam dwa dynamometry.
Jeden do 35Nm, a drugi wikszy.

hmm, nie wiem czy to dobry pomys ale moe - skoro istnieje szansa e si odkrci - uy kleju do gwintw?

brat

19 Data: Marzec 18 2011 20:17:04
Temat: Re: Audi Momenty dokrcenia rub gowicy
Autor: sth 

hmm, nie wiem czy to dobry pomys ale moe - skoro istnieje szansa e si odkrci - uy kleju do gwintw?

kleju do gwintow uzywam obligatoryjnie do kazdej sruby bez wzgledu na gdybanie czy sie odkreci czy nie. klej ma za zadanie nie tylko blokowac srube ale rowniez zabezpieczac gwint podczas dokrecania(smarowanie).

20 Data: Marzec 18 2011 20:44:38
Temat: Re: Audi Momenty dokrcenia rub gowicy
Autor: Sylwester azar 

To jest bardzo dobry pomys.
Dziki.
Ja zwyczajowo uywam farby i to do tej pory wystarczao.

--
pozdrawiam
Sylwester azar
http://www.alpro.pl
http://www.rimu.pl -oprogramowanie do edycji schematw
i projektowania PCB

21 Data: Marzec 18 2011 20:20:09
Temat: Re: Audi Momenty dokrcenia rub gowicy
Autor: sth 

Wanie w tym celu mam dwa dynamometry.
Jeden do 35Nm, a drugi wikszy.
Jestem po metrologi, znam problem :-)

ja mam cztery. 5-25, 19-110, 40-210 i jakis jeszcze jeden do 450.
malo ktory mechanik posiada wiecej niz jeden (zazwyczaj maja te do 210)

Swoj drog w yciu nie spotkaem mechanika, ktry po zwrceniu uwagi, e
powinno si uy dynamometru,
zrobi to.
Najczsciej co tam opowiadaj, e maj co w apie czy jako tak :-).

tak, znam te gadki. niestety smutna prawda. najbardziej rozbawia mnie dokrecanie lozysk na chama, albo centralnej sruby walu korbowego. pozniej lamenty ze sie ujebala sruba :)

22 Data: Marzec 18 2011 20:50:40
Temat: Re: Audi Momenty dokrcenia rub gowicy
Autor: Sylwester azar 

ja mam cztery. 5-25, 19-110, 40-210 i jakis jeszcze jeden do 450.
malo ktory mechanik posiada wiecej niz jeden (zazwyczaj maja te do 210)
No to widz, e kolega to ju nie jedno widzia :-)
Ja pierwszy dynanometr kupiem, aby dokrca kap zaworw w maluchu.
Nie rozumiaem, dlaczego dokrca to dziadostwo "na ap", skoro po takim
dokrcaniu,
olej lecia na gowic i silnik zawsze by mokry.
Oczywicie maluch to i tak kompletna ruina pod wzgldem konstrukcji
uszczelniaczy.
S.

23 Data: Marzec 18 2011 20:59:53
Temat: Re: Audi Momenty dokrcenia rub gowicy
Autor: sth 


Uytkownik "Sylwester azar"  napisa w wiadomoci

ja mam cztery. 5-25, 19-110, 40-210 i jakis jeszcze jeden do 450.
malo ktory mechanik posiada wiecej niz jeden (zazwyczaj maja te do 210)
No to widz, e kolega to ju nie jedno widzia :-)
Ja pierwszy dynanometr kupiem, aby dokrca kap zaworw w maluchu.
Nie rozumiaem, dlaczego dokrca to dziadostwo "na ap", skoro po takim
dokrcaniu,
olej lecia na gowic i silnik zawsze by mokry.
Oczywicie maluch to i tak kompletna ruina pod wzgldem konstrukcji
uszczelniaczy.

od dawna uwazam ze posiadanie dobrych i odpowiednich narzedzi to przynajmniej polowa sukcesu w naprawie.
zawsze kupuje specjalistyczne narzedzia chocbym mial raz na rok ich uzyc :)

24 Data: Marzec 19 2011 12:42:25
Temat: Re: Audi Momenty dokrcenia rub gowicy
Autor: sth 

m6 dokrecam do max 25Nm jesli wchodza w aluminium. ale to juz jest naprawde max i radze robic to kluczem o odpowiednim zakresie, bo takim od 25 do 210 nie radze.
zazwyczaj dopycam takie sruby na 18-20. mam klucz 5-25.

wroc!
mialem na mysli m8.
m6 dokrecam do 10Nm max.

25 Data: Marzec 20 2011 13:36:24
Temat: Re: Audi Momenty dokrcenia rub gowicy
Autor: Sylwester azar 

I tak tutaj powinno by dokrcone wg tego co kolega ileeoo przedstawi na
rysunkach.
Dziki.
S.

Re: Audi Momenty dokręcenia śrub głowicy



Grupy dyskusyjne