Audi Momenty dokręcenia śrub gowicy
1 | Data: Marzec 18 2011 09:36:15 |
Temat: Audi Momenty dokrcenia rub gowicy | |
Autor: Sylwester azar | Witam! 2 |
Data: Marzec 18 2011 09:03:17 | Temat: Re: Audi Momenty dokrcenia rub gowicy | Autor: Hants | "Sylwester azar" wrote in message Witam! A nie AVK? 3 |
Data: Marzec 18 2011 10:36:41 | Temat: Re: Audi Momenty dokrcenia rub gowicy | Autor: Sylwester azar | A nie AVK?AUK 3,2 FSI 2004 S. 4 |
Data: Marzec 18 2011 09:05:25 | Temat: Re: Audi Momenty dokrcenia rub gowicy | Autor: Hants | "Sylwester azar" wrote in message Witam! szukaj engine head torque, etc.. http://ww2.justanswer.com/uploads/2paulm/2010-02-18_023712_tb.pdf 5 |
Data: Marzec 18 2011 10:41:35 | Temat: Re: Audi Momenty dokrcenia rub gowicy | Autor: Sylwester azar | Dziki. 6 |
Data: Marzec 18 2011 11:26:34 | Temat: Re: Audi Momenty dokręcenia śrub gowicy | Autor: lleeoo | W dniu 2011-03-18 09:36, Sylwester Łazar pisze: Witam! Bezwzględnie nowe śruby etap 1 20Nm etap 2 40Nm etap 3 90 stopni etap 4 90 stopni kolejno znasz? 7 4 1 5 6 2 3 8 6 2 3 8 7 4 1 5 7 |
Data: Marzec 18 2011 12:11:56 | Temat: Re: Audi Momenty dokręcenia śrub gowicy | Autor: Sylwester Łazar | Bezwzględnie nowe śruby Dzięki bardzo. Trochę may moment mi się wydaje. Chocia tu jest 8 śrub na 3 cylindry. Upewnię się tylko: mwimy o silniku V6? Jednak uszczelka jest metalowa/warstwowa. PSA w Ulysse/Evasion/806/Zeta podaje wymiar maksymalny dugości szpilki i po przekroczeniu dopiero wymiana. Czy śruby mają podaną tolerancję, czy Audi zaleca wymianę za kadym razem bez etapu sprawdzania? -- pozdrawiam Sylwester Łazar http://www.alpro.pl http://www.rimu.pl -oprogramowanie do edycji schematw i projektowania PCB 8 |
Data: Marzec 18 2011 12:36:30 | Temat: Re: Audi Momenty dokrcenia rub gowicy | Autor: J.F. | On Fri, 18 Mar 2011 12:11:56 +0100, Sylwester azar wrote: etap 1 20NmDziki bardzo. to jest wstepny - a potem jeszcze mamy pol obrotu, wiec moment bedzie duzy. J. 9 |
Data: Marzec 18 2011 15:16:22 | Temat: Re: Audi Momenty dokrcenia ?rub gowicy | Autor: Sylwester azar | to jest wstepny - a potem jeszcze mamy pol obrotu, wiec moment bedzieTo fakt. Porwnywaem z PSA. Tam byo tak: 1) 35 Nm 2) 70 Nm 3) +160st. Sprawdziem. W silniku PSA miaem ruby M12x1,5. Tutaj jest M10x1,5. Pewnie dlatego wstpny moment mniejszy. Ale kt te troch mniejszy. -- pozdrawiam Sylwester azar http://www.alpro.pl http://www.rimu.pl -oprogramowanie do edycji schematw i projektowania PCB 10 |
Data: Marzec 18 2011 15:22:36 | Temat: Re: Audi Momenty dokrcenia ?rub gowicy | Autor: J.F. | On Fri, 18 Mar 2011 15:16:22 +0100, Sylwester azar wrote: to jest wstepny - a potem jeszcze mamy pol obrotu, wiec moment bedzieTo fakt. Tak czy inaczej - gdzies trzeba te 0.75mm zyskac. Nie wiem jaka tam glowica i uszczelka gruba, ale to generalnie dosc sporo, ja bym dal nowe szpilki/sruby po operacji. J. 11 |
Data: Marzec 18 2011 12:38:23 | Temat: Re: Audi Momenty dokręcenia śrub gowicy | Autor: Michał Gut | dobrze ci radzi - bierz nowe sruby. kosztuja grosze a oszczedzic mozesz sobie problemow no i dzieki temu dociaganie bedzie dokladniejsze. te 20 i 40 Nm to po to by ustawic sryube na poczatku oporu, czyli poczatek dokrecania a dalej 2x 90 stopni ma scisnac uszczelke do okreslonej wysokosci. 12 |
Data: Marzec 18 2011 12:39:17 | Temat: Re: Audi Momenty dokręcenia śrub gowicy | Autor: Sylwester Łazar | Ma Pan moe instrukcję serwisową do A6 3,2 FSI? 13 |
Data: Marzec 18 2011 13:10:24 | Temat: Re: Audi Momenty dokręcenia śrub gowicy | Autor: lleeoo | W dniu 2011-03-18 12:39, Sylwester Łazar pisze: Ma Pan moe instrukcję serwisową do A6 3,2 FSI? Mam tylko to http://img215.imageshack.us/img215/3886/auk32fsi003.png http://img138.imageshack.us/img138/8771/auk32fsi001.png http://img13.imageshack.us/img13/9107/auk32fsi002.png 14 |
Data: Marzec 18 2011 15:19:39 | Temat: Re: Audi Momenty dokręcenia śrub gowicy | Autor: Sylwester Łazar | Super! 15 |
Data: Marzec 18 2011 13:37:30 | Temat: Re: Audi Momenty dokrcenia rub gowicy | Autor: sth | Dobrze by byo zna take moment dokrcenia rub M6x20 podstawy napinacza. m6 dokrecam do max 25Nm jesli wchodza w aluminium. ale to juz jest naprawde max i radze robic to kluczem o odpowiednim zakresie, bo takim od 25 do 210 nie radze. zazwyczaj dopycam takie sruby na 18-20. mam klucz 5-25. 16 |
Data: Marzec 18 2011 15:25:09 | Temat: Re: Audi Momenty dokrcenia rub gowicy | Autor: Sylwester azar | m6 dokrecam do max 25Nm jesli wchodza w aluminium. ale to juz jestnaprawde max i radze robic to kluczem o odpowiednim zakresie, bo takim od 25 do 210Dziki. Wanie w tym celu mam dwa dynamometry. Jeden do 35Nm, a drugi wikszy. Jestem po metrologi, znam problem :-) Swoj drog w yciu nie spotkaem mechanika, ktry po zwrceniu uwagi, e powinno si uy dynamometru, zrobi to. Najczsciej co tam opowiadaj, e maj co w apie czy jako tak :-). S. 17 |
Data: Marzec 18 2011 15:45:12 | Temat: Re: Audi Momenty dokrcenia rub gowicy | Autor: J.F. | On Fri, 18 Mar 2011 15:25:09 +0100, Sylwester azar wrote: m6 dokrecam do max 25Nm jesli wchodza w aluminium. ale to juz jest naprawdeDziki. No ale przeciez macie zalecenia - dokrecic lekko, potem troche mocniej, a potem i tak pol obrotu na chama nie przejmujac sie zadnymi momentami :-) To lapa wystarczy :-) J. 18 |
Data: Marzec 18 2011 17:28:12 | Temat: Re: Audi Momenty dokrcenia rub gowicy | Autor: bratPit |
m6 dokrecam do max 25Nm jesli wchodza w aluminium. ale to juz jest Dziki. hmm, nie wiem czy to dobry pomys ale moe - skoro istnieje szansa e si odkrci - uy kleju do gwintw? brat 19 |
Data: Marzec 18 2011 20:17:04 | Temat: Re: Audi Momenty dokrcenia rub gowicy | Autor: sth | hmm, nie wiem czy to dobry pomys ale moe - skoro istnieje szansa e si odkrci - uy kleju do gwintw? kleju do gwintow uzywam obligatoryjnie do kazdej sruby bez wzgledu na gdybanie czy sie odkreci czy nie. klej ma za zadanie nie tylko blokowac srube ale rowniez zabezpieczac gwint podczas dokrecania(smarowanie). 20 |
Data: Marzec 18 2011 20:44:38 | Temat: Re: Audi Momenty dokrcenia rub gowicy | Autor: Sylwester azar | To jest bardzo dobry pomys. 21 |
Data: Marzec 18 2011 20:20:09 | Temat: Re: Audi Momenty dokrcenia rub gowicy | Autor: sth | Wanie w tym celu mam dwa dynamometry. ja mam cztery. 5-25, 19-110, 40-210 i jakis jeszcze jeden do 450. malo ktory mechanik posiada wiecej niz jeden (zazwyczaj maja te do 210) Swoj drog w yciu nie spotkaem mechanika, ktry po zwrceniu uwagi, e tak, znam te gadki. niestety smutna prawda. najbardziej rozbawia mnie dokrecanie lozysk na chama, albo centralnej sruby walu korbowego. pozniej lamenty ze sie ujebala sruba :) 22 |
Data: Marzec 18 2011 20:50:40 | Temat: Re: Audi Momenty dokrcenia rub gowicy | Autor: Sylwester azar | ja mam cztery. 5-25, 19-110, 40-210 i jakis jeszcze jeden do 450.No to widz, e kolega to ju nie jedno widzia :-) Ja pierwszy dynanometr kupiem, aby dokrca kap zaworw w maluchu. Nie rozumiaem, dlaczego dokrca to dziadostwo "na ap", skoro po takim dokrcaniu, olej lecia na gowic i silnik zawsze by mokry. Oczywicie maluch to i tak kompletna ruina pod wzgldem konstrukcji uszczelniaczy. S. 23 |
Data: Marzec 18 2011 20:59:53 | Temat: Re: Audi Momenty dokrcenia rub gowicy | Autor: sth |
ja mam cztery. 5-25, 19-110, 40-210 i jakis jeszcze jeden do 450.No to widz, e kolega to ju nie jedno widzia :-) od dawna uwazam ze posiadanie dobrych i odpowiednich narzedzi to przynajmniej polowa sukcesu w naprawie. zawsze kupuje specjalistyczne narzedzia chocbym mial raz na rok ich uzyc :) 24 |
Data: Marzec 19 2011 12:42:25 | Temat: Re: Audi Momenty dokrcenia rub gowicy | Autor: sth | m6 dokrecam do max 25Nm jesli wchodza w aluminium. ale to juz jest naprawde max i radze robic to kluczem o odpowiednim zakresie, bo takim od 25 do 210 nie radze. wroc! mialem na mysli m8. m6 dokrecam do 10Nm max. 25 |
Data: Marzec 20 2011 13:36:24 | Temat: Re: Audi Momenty dokrcenia rub gowicy | Autor: Sylwester azar | I tak tutaj powinno by dokrcone wg tego co kolega ileeoo przedstawi na |