Automat z napędem na tył a zima .....
1 | Data: Listopad 14 2011 10:48:22 |
Temat: Automat z napÄ™dem na tył a zima ..... | |
Autor: Clawfinger | Witam grupowych fachowców :-) 2 |
Data: Listopad 14 2011 10:51:37 | Temat: Re: Automat z napÄ™dem na tył a zima ..... | Autor: ArekM |
Za kilka dni stanÄ™ siÄ™ posiadaczem autka z automatyczna skrzyniÄ… biegów Sie zacznie ...... ;) -- Pzdr E90 3 |
Data: Listopad 14 2011 10:54:01 | Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima ..... | Autor: Kliczko3 | dzień tak± konfiguracj± o uwagi dot. poruszania się w warunkach zimowych. czy to Subaru? Kl 4 |
Data: Listopad 14 2011 10:59:24 | Temat: Re: Automat z napÄ™dem na tył a zima ..... | Autor: Clawfinger | W dniu 14.11.2011 10:54, Kliczko3 pisze: dzieĹ„ takÄ… konfiguracjÄ… o uwagi dot. poruszania siÄ™ w warunkach zimowych. Mercedes C200 CGI 5 |
Data: Listopad 14 2011 10:13:36 | Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima ..... | Autor: kamil | On 14/11/2011 09:54, Kliczko3 wrote: dzień tak± konfiguracj± o uwagi dot. poruszania się w warunkach zimowych. RWD? -- Pozdrawiam, Kamil http://bynajmniej.net 6 |
Data: Listopad 14 2011 11:02:02 | Temat: Re: Automat z napÄ™dem na tył a zima ..... | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | W dniu 2011-11-14 10:51, ArekM pisze:
Arek - tak przypadkiem, to nie bÄ™dzie twoja pierwsza zima w e90? Masz tam RWD, czy X-Drive? :> -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a roĹ›nie popyt na Ĺ›wiÄ™ty spokój." 7 |
Data: Listopad 14 2011 11:58:32 | Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima ..... | Autor: GR001 |
W dniu 2011-11-14 10:51, ArekM pisze: przede wszystkim.... dobre zimowe opony... i nie bedzie większych problemów... pozdr. gr 8 |
Data: Listopad 14 2011 19:50:43 | Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima ..... | Autor: radekp@konto.pl | Mon, 14 Nov 2011 11:58:32 +0100, w "GR001" Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" napisał w I łopatka w bagażniku. Gdy koło stoi w dziurze tak łatwo rozbujać się nie da... 9 |
Data: Listopad 14 2011 13:27:48 | Temat: Re: Automat z napÄ™dem na tył a zima ..... | Autor: ArekM |
Za kilka dni stanÄ™ siÄ™ posiadaczem autka z automatyczna skrzyniÄ… biegów Teoretycznie pierwsza, ale troche juz RWD zimÄ… jezdziłem. Raczej z doskoku, i problemów nie widziałem. Ale dzis (6 rano, bruk, -3 stopnie) widze, ze bÄ™dzie wesoło. Trzeba zmienic subarowe przyzwyczajenia ... FWD nie jezdziłem w gorszych warunkach tak dawno, ze ciÄ™żko mi porównac. Natomiast pewien jestem tego, ze nie bede mogł juz do parkowania wybierac najwiekszych zasp - jak to miało miejsce z WRX'em :) -- Pzdr E90 10 |
Data: Listopad 15 2011 00:55:50 | Temat: Re: Automat z napÄ™dem na tył a zima ..... | Autor: scobowski | W dniu 2011-11-14 13:27, ArekM pisze: eetam. StawałeĹ› tam, gdzie ja rozjeĽdziłem ;) 11 |
Data: Listopad 14 2011 11:04:51 | Temat: Re: Automat z napÄ™dem na tył a zima ..... | Autor: Tadeusz |
Witam grupowych fachowców :-) 1) pamiÄ™tać o włÄ…czeniu trybu zimowego skrzyni jak jest Ĺ›lisko 2) sensownie operujemy gazem 3) czasem przydaje siÄ™ coĹ› ciÄ™żkiego w bagażniku :) -- pozdrawiam Tadeusz 12 |
Data: Listopad 14 2011 11:16:57 | Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima ..... | Autor: Grejon | W dniu 2011-11-14 11:04, Tadeusz pisze: 3) czasem przydaje się co¶ ciężkiego w bagażniku :) Zwłoki? ;) -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 Green Trafic 140 dCi 13 |
Data: Listopad 14 2011 11:23:24 | Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima ..... | Autor: to | begin Grejon 3) czasem przydaje siÄ™ coĹ› ciÄ™żkiego w bagażniku :) Bardzo praktyczne zimÄ…, szczególnie, że w niskich temperaturach proces rozkładu znaczÄ…co siÄ™ wydłuża. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 14 |
Data: Listopad 14 2011 11:50:40 | Temat: Re: Automat z napďż˝dem na tyďż˝ a zima ..... | Autor: Deflegmator | to wrote: begin Grejon Tylko żeby siÄ™ nie zapomnieć i do garażu bryki na tydzieĹ„ nie wstawić. Potem człowiek na wunderbaumy nie wyrobi. -- Deflegmator 15 |
Data: Listopad 14 2011 22:03:51 | Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima ..... | Autor: megrimsNOSPAM@interia.pl | On 11/14/2011 11:16 AM, Grejon wrote: W dniu 2011-11-14 11:04, Tadeusz pisze: http://www.sklepratowniczy.pl/pojemniki-na-odpady-worki-foliowe/worek_na_zwloki_zapiecie_na_zamek 16 |
Data: Listopad 21 2011 20:47:14 | Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima ..... | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Mon, 14 Nov 2011 11:04:51 +0100, Tadeusz napisał(a): 1) pamiętać o wł±czeniu trybu zimowego skrzyni jak jest ¶lisko Po co 3? To nie pierdolonez :D -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 17 |
Data: Listopad 22 2011 16:50:00 | Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima ..... | Autor: Wojciech Wrodarczyk | W dniu 2011-11-21 20:47, Adam Płaszczyca pisze: Dnia Mon, 14 Nov 2011 11:04:51 +0100, Tadeusz napisał(a):po to samo co w ww. pojeĽdzie. 18 |
Data: Listopad 22 2011 20:10:35 | Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima ..... | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Tue, 22 Nov 2011 16:50:00 +0100, Wojciech Wrodarczyk napisał(a): Po co 3? To nie pierdolonez :Dpo to samo co w ww. pojeĽdzie. Wybacz, ale normalne samochody nie maj± tak zwalonego rozkładu masy jak pierdolonez. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 19 |
Data: Listopad 14 2011 11:22:51 | Temat: Re: Automat z napÄ™dem na tył a zima ..... | Autor: BartekK | W dniu 2011-11-14 10:48, Clawfinger pisze: Witam grupowych fachowców :-)Niczym siÄ™ nie przejmować, zasadniczo w automacie jest lepiej/proĹ›ciej niż w manualu przy RWD zimÄ… (do "zwykłej jazdy"). Po prostu jeĽdzić, z prÄ™dkoĹ›ciami adekwatnymi do warunków, jak każdym autem. Jak jest tak Ĺ›lisko, że nie rusza - to wybrać "tryb zimowy", nie używać trybów "sport" itp redukcji i kombinacji. -- | Bartłomiej KuĽniewski | GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 20 |
Data: Listopad 14 2011 18:51:31 | Temat: Re: Automat z napÄ™dem na tył a zima ..... | Autor: KiG |
Za kilka dni stanÄ™ siÄ™ posiadaczem autka z automatyczna skrzyniÄ… biegów i tylnym napÄ™dem. ProszÄ™ grupowych fachowców poruszajÄ…cych siÄ™ na co dzieĹ„ takÄ… konfiguracjÄ… o uwagi dot. poruszania siÄ™ w warunkach zimowych. 5 lat jeĽdziłem automatem i napÄ™dem na tył. Dla mnie rewelacja. Przez 5 lat nie miałem ANI JEDNEJ poĹ›lizgowo groĽnej sytuacji. NapÄ™d na tył szybciej sygnalizuje, że jest Ĺ›lisko i na ogół wystarczy ująć gazu by było dobrze, plus czasem lekka kontra. Naczytałem siÄ™, że automat i napÄ™d na tył to tragiczne połÄ…czenie, to sÄ… bzdury! -- KiG 21 |
Data: Listopad 14 2011 18:51:49 | Temat: Re: Automat z napÄ™dem na tył a zima ..... | Autor: KiG |
Za kilka dni stanÄ™ siÄ™ posiadaczem autka z automatyczna skrzyniÄ… biegów i 5 lat jeĽdziłem automatem i napÄ™dem na tył. Dla mnie rewelacja. Przez 5 lat nie miałem ANI JEDNEJ poĹ›lizgowo groĽnej sytuacji. NapÄ™d na tył szybciej sygnalizuje, że jest Ĺ›lisko i na ogół wystarczy ująć gazu by było dobrze, plus czasem lekka kontra. Naczytałem siÄ™, że automat i napÄ™d na tył to tragiczne połÄ…czenie, to sÄ… bzdury! -- KiG 22 |
Data: Listopad 14 2011 12:17:05 | Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima ..... | Autor: kkk | On 14 Lis, 10:48, Clawfinger wrote: Witam grupowych fachowców :-) Jak każdym innym autem, (FWD) tylko więcej możliwo¶ci do "zabawy" :) Mnie co roku bardzo cieszy pierwszy ¶nieg przy wył±czonym ASR/ESP - z wł±czonym i z dobrymi oponami zimowymi nie ma żadnych problemów... żadnych "zwłok" w bagażniku w "c" klasie nie trzeba wozić :) 23 |
Data: Listopad 15 2011 01:01:08 | Temat: Re: Automat z napÄ™dem na tył a zima ..... | Autor: scobowski | W dniu 2011-11-14 10:48, Clawfinger pisze: Witam grupowych fachowców :-)Dobre opony i wiÄ™cej uwagi przy operowaniu gazem na "lewoskrÄ™tach" ;) Mi siÄ™ kiedyĹ› zdarzyło, że c280 (model '94?5?) na szklance (no nie ma oporu? to hopla) wrzucił sobie dwójkÄ™ - trochÄ™ taĹ„ców i zabawy było. "Tryb zimowy" - czyli skrzynia "przetrzymujÄ…ca" czas zmiany i zmieniajÄ…ca "miÄ™kko" tez pomaga - ale to jest dostÄ™pne w wiÄ™kszoĹ›ci współczesnych automatów. 24 |
Data: Listopad 14 2011 22:45:56 | Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima ..... | Autor: tippyland | On 14 Lis, 10:48, Clawfinger wrote: Witam grupowych fachowców :-) RWD w zime: - szybciej niz FWD zrywa przyczepnosc, - do odzyskania przyczepnosci wystarczy ujac gazu i/lub zalozyc lekka kontre, czyli wykonac czynnosci zblizone do naturalnych odruchow czlowieka, - bardzo przewidywalny i latwiejszy w prowadzeniu w poslizgach, - samochod z FWD jest o wiele trudniejszy do wyprowadzenia z poslizgu, Poslizg z FWD w zakrecie prowadzi do wypadniecia z trasy lub zjazdu na przeciwlegly pas, czesto konczy sie zderzeniem czolowym z nadjezdzajacym samochodem. Niestety w FWD kola napedowe sa rowniez kolami kierunkowymi. W samochodach z RWD w wiekszosci przypadkow tyl zacznie wyprzedzac przod (kola napedowe), przy czym kola kierunkowe w poslizgu w dalszym ciagu utrzymuja przyczepnosc z podlozem, co gwarantuje sterownosc. Ogolnie, posiadajac samochod z RWD nalezy potrenowac kontrolowane uslizgi na osniezonym placu. 25 |
Data: Listopad 15 2011 08:52:23 | Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima ..... | Autor: J.F. | Dnia Mon, 14 Nov 2011 22:45:56 -0800 (PST), tippyland napisał(a): RWD w zime: Dyskusujne, chyba ze masz na mysli ze czesciej trzeba sie ratowac - do odzyskania przyczepnosci wystarczy ujac gazu i/lub zalozyc lekka Nie wystarczy :-( No i ciagle trzeba byc czujnym. - bardzo przewidywalny i latwiejszy w prowadzeniu w poslizgach, Troszcke bym polemizowal. - samochod z FWD jest o wiele trudniejszy do wyprowadzenia z poslizgu, Tylko ze w nie nie wpada. Poslizg z FWD w zakrecie prowadzi do wypadniecia z trasy lub zjazdu na Wystarczy naturalny odruch - noga z gazu i hamulec :-) Lekko :-) Ogolnie, posiadajac samochod z RWD nalezy potrenowac kontrolowane O to to to .. J. 26 |
Data: Listopad 15 2011 00:37:26 | Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima ..... | Autor: tippyland | On 15 Lis, 08:52, "J.F." wrote: Dnia Mon, 14 Nov 2011 22:45:56 -0800 (PST), tippyland napisał(a): Jezdzilem i mysle, ze jednak wystarczy. Oczywiscie jesli nie sa to predkosci autostradowe.
Wpadaja, ale w tedy zwykle dla 99% kierujacych nie jest w stanie sobie z tym poradzic.
Wydaje mi sie, ze powinno byc na odwrot. W FWD nalezy dodac gazu aby wyprowadzic samochod z poslizgu, co nie jest naturalnym odruchem i wymaga intensywnych cwiczen, by robic to instynktownie. Myle sie?
Zgadzam sie, gdyz tak wlasnie nalezy robic, w sumie niezaleznie czym sie jezdzi. Samochod to narzedzie, ktorego trzeba sie nauczyc. Mlotek rowniez odskakuje po uderzeniu, a i pila nie zawsze chce ciac jak chcemy. Wydaje mi sie jednak, ze RWD przy odrobinie checi i poswieconego czasu jest o wiele latwiejszy w nauce i opanowaniu. Dodam jeszcze, ze rozmawialem kiedys z rzeczoznawca i on rowniez twierdzil, ze RWD jest bardziej przewidywalny i w ogolnym rozrachunku bezpieczniejszy. Z wlasnego doswiadczenia mowil, ze wypadki smiertelne widuje zwykle w FWD, ktore tracac kontrole w lukach zjezdzaja na sasiedni pas uderzajac czolowo w nadjezdzajacy pojazd. 27 |
Data: Listopad 22 2011 12:11:10 | Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima ..... | Autor: J.F | Użytkownik "tippyland" napisał w wiadomo¶ci grup Dnia Mon, 14 Nov 2011 22:45:56 -0800 (PST), tippyland napisał(a): Jezdzilem i mysle, ze jednak wystarczy. Oczywiscie jesli nie sa to A po autostradzie to ile zamierzasz jechac - 40km/h ? > - samochod z FWD jest o wiele trudniejszy do wyprowadzenia z > poslizgu, Wpadaja, ale w tedy zwykle dla 99% kierujacych nie jest w stanie sobie Tak samo jak z RWD - jak wpadnie, to 99% kierujacych nie jest w stanie sobie poradzic. Tylko ze wpada znacznie czesciej :-) > Poslizg z FWD w zakrecie prowadzi do wypadniecia z trasy lub > zjazdu naWydaje mi sie, ze powinno byc na odwrot. W FWD nalezy dodac gazu aby Troche. Jak masz poslizg podsterowny taki jak wyzej opisany, i przednie kola nie chca skrecic, to trzeba je dociazyc. Przy okazji predkosc spada, i latwiej sie zmiescic lub straty beda mniejsze. Najlepiej skreca sie recznym, ale predkosc musi byc odpowiednio mala. > Ogolnie, posiadajac samochod z RWD nalezy potrenowac kontrolowane Zgadzam sie, gdyz tak wlasnie nalezy robic, w sumie niezaleznie czym 99% kierowcow w FWD nie trenuje ... i 90% w poslizgi nie wpada :-) Dodam jeszcze, ze rozmawialem kiedys z rzeczoznawca i on rowniez Moze dla niego, starego kierowcy rajdowego. Zwyklego kierowce w RWD obroci zanim zdazy prawidlowo zareagowac. Z wlasnego doswiadczenia mowil, ze wypadki smiertelne A ile samochodow RWD na naszych drogach widujesz ? J. 28 |
Data: Listopad 22 2011 15:36:39 | Temat: Re: Automat z napędem na tył, a zima. | Autor: _±ćęłńó¶Ľż. | Kiedy¶ (ze 20 lat temu) były głownie takie (w tym Ford Sierra ;)) A ile samochodow RWD na naszych drogach widujesz ? -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 29 |
Data: Listopad 22 2011 16:57:10 | Temat: Re: Automat z napędem na tył, a zima. | Autor: J.F | Użytkownik "_±ćęłńó¶Ľż." napisał w wiadomo¶ci grup Kiedy¶ (ze 20 lat temu) były głownie takie (w tym Ford Sierra ;)) -- -- - A ile samochodow RWD na naszych drogach widujesz ? -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 30 |
Data: Listopad 22 2011 16:03:42 | Temat: Re: Automat z napędem na tył, a zima. | Autor: Waldek Godel | Dnia Tue, 22 Nov 2011 16:57:10 +0100, J.F napisał(a): Użytkownik "_±ćęłńó¶Ľż." napisał w wiadomo¶ci grup Długo będziesz tego toppostuj±cego ¶miecia dokarmiał? -- Pozdrowienia, Waldek Godel Najlepszy samochód na zimę? Golf TDI Ma standardowo funkcję samootrzepywania się ze ¶niegu 31 |
Data: Listopad 15 2011 11:10:53 | Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima ..... | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello J.F., RWD w zime:Dyskusujne, chyba ze masz na mysli ze czesciej trzeba sie ratowac Ale Ty chyba miałe¶ ¦cierrę RWD? Wiesz, że to nie jest typowe w zachowaniu auto? - do odzyskania przyczepnosci wystarczy ujac gazu i/lub zalozycNie wystarczy :-( Jak się jeĽdzi zim± na starych kartoflakach D-124, to na pewno ;P - bardzo przewidywalny i latwiejszy w prowadzeniu w poslizgach,Troszcke bym polemizowal. Przy poslizgu kół napędzanych? - samochod z FWD jest o wiele trudniejszy do wyprowadzenia z poslizgu,Tylko ze w nie nie wpada. Jak ma niedobór mocy. Poslizg z FWD w zakrecie prowadzi do wypadniecia z trasy lub zjazdu naWystarczy naturalny odruch - noga z gazu i hamulec :-) Jasne. Z podserowno¶ci w nadsterowno¶ć. Szczególnie jak jeszcze podczas ratowania się ma się skręcone koła... Ogolnie, posiadajac samochod z RWD nalezy potrenowac kontrolowaneO to to to .. To zawsze, bez względu na rodzaj napędu. Po pierwszych opadach ćwiczyć. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 32 |
Data: Listopad 15 2011 11:55:27 | Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima ..... | Autor: Deflegmator | RoMan Mandziejewicz wrote:
¦więte słowa. Zaliczyłem co¶ takiego pół roku temu z powodu niedostosowania prędko¶ci do warunków jazdy. :P Do¶wiadczyłem osobi¶cie, że po pierwszych kroplach deszczu robi się naprawdę ¶lisko. Faktycznie trudno taki po¶lizg opanować - moment przechodzenia w nadsterowno¶ć jest w takim przypadaku ciężko uchwytny, w zwi±zku z czym kontra kierownic± jest spóĽniona i za duża. Na szczę¶cie ledwie musn±łem przodem barierkę energochłonn±. -- Deflegmator 33 |
Data: Listopad 15 2011 13:12:39 | Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima ..... | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Deflegmator, Jasne. Z podserowno¶ci w nadsterowno¶ć. Szczególnie jak jeszcze¦więte słowa. Zaliczyłem co¶ takiego pół roku temu z powodu Warstwa pyłków ro¶lin, kurzu, syfu ze spalin oraz rozpylonego oleju i "wypoconych" lżejszych weglowodorów z asfaltu poł±czona z wod± tworzy piekielnie ¶lisk± emulsję. Dopóki solidny deszcz i przejeżdzaj±ce samochody tego nie wypłucz±, jest to morderczo niebezpieczne. Faktycznie trudno taki po¶lizg opanować - moment przechodzenia w Dobrze, że w bok Ci nikt nie przyładował... -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 34 |
Data: Listopad 15 2011 12:59:35 | Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima ..... | Autor: Deflegmator | RoMan Mandziejewicz wrote: Hello Deflegmator, W dodatku bardzo łatwo to w lecie, przy generalnie dobrej pogodzie, zbagatelizować. Ot, taka przej¶ciowa mżaweczka...
Wpadłem w po¶lizg na zjeĽdzie z S10 w DK1 na jednokierunkowym fragmencie drogi. Ale i tak byłem osrany, bo jad±cy za mna dostawczak nie widział, co się ze mn± dzieje. Ukształtowanie łuku bardzo ogranicza tu widoczno¶ć. Szczę¶liwie dał radę wyhamować, a ja się też w miarę szybko ogarn±łem i opu¶ciłem niebezpieczne miejsce. Teraz już wiem, po co postawili tam ograniczenie do 30km/h. :) A w ogóle ten fragment trasy zaplanowany jest jako¶ bezmy¶lnie... Trasa z ograniczeniem do 100, czy nawet 120 i nagle zjazd na 30 km/h. Czy projektant to zrobił specjalnie? :) Niezły zonk. -- Deflegmator 35 |
Data: Listopad 15 2011 13:22:06 | Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima ..... | Autor: kamil | On 15/11/2011 12:59, Deflegmator wrote: Wpadłem w po¶lizg na zjeĽdzie z S10 w DK1 na jednokierunkowym Nie może być, każdy grupowy miszcz hamowania na 4 metrach w ¶niegu powie ci, że w polsce ograniczenia s± stawiane bez sensu i tam gdzie jest 30 można zapierdalać 130, bo przecież oni ogarniaj±. -- Pozdrawiam, Kamil http://bynajmniej.net 36 |
Data: Listopad 15 2011 13:39:25 | Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima..... | Autor: Deflegmator | kamil wrote: w polsce ograniczenia s± stawiane bez sensu i tam gdzie No i w wielu przypadkach sam bym tak powiedział. Ale od czasu do czasu trafia się taka niespodzianeczka i trafiasz do rowu. Dlatego sam sobie układam "mapy" prędko¶ci na trasach, które znam. Gdzie można pojechać szybciej - tam zapierdalam. Gdzie jest to faktycznie niebezpieczne - tam zwalniam. A na nieznanych trasach w zakręty wchodzę raczej nie przekraczaj±c ograniczenia. Tak na wszelki wypadek. :) -- Deflegmator 37 |
Data: Listopad 23 2011 16:14:14 | Temat: Re: Automat z =?ISO-8859-2?Q?nap=EAdem_na_ty=B3_a_zima=3D?..... | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2011-11-15 14:39, Deflegmator pisze: kamil wrote: I gdzie, i kiedy. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w czę¶ci gts /kropka/ pl | lub cało¶ci pogl±dom ich Autora. 38 |
Data: Listopad 22 2011 12:15:03 | Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima ..... | Autor: J.F | Użytkownik "kamil" napisał w wiadomo¶ci grup On 15/11/2011 12:59, Deflegmator wrote: Wpadłem w po¶lizg na zjeĽdzie z S10 w DK1 na jednokierunkowym Nie może być, każdy grupowy miszcz hamowania na 4 metrach w ¶niegu powie ci, że w polsce ograniczenia s± stawiane bez sensu i tam gdzie jest 30 można zapierdalać 130, bo przecież oni ogarniaj±. No ale kolega pewnie jechal 130 i niemal wyrobil, w dodatku pewnie na deszczu, wiec po ch* tam stoi 30 caly czas ? J. 39 |
Data: Listopad 23 2011 16:17:17 | Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima ..... | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2011-11-15 14:22, kamil pisze: szybko ogarn±łem i opu¶ciłem niebezpieczne miejsce. Teraz już wiem, po Z powyższego wynika jedynie że jak jest mokro, slisko i nic nie widać, to owszem może i warto słuchać ograniczeń ;) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w czę¶ci gts /kropka/ pl | lub cało¶ci pogl±dom ich Autora. 40 |
Data: Listopad 21 2011 20:50:27 | Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima ..... | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Tue, 15 Nov 2011 11:10:53 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a): - szybciej niz FWD zrywa przyczepnosc,Dyskusujne, chyba ze masz na mysli ze czesciej trzeba sie ratowac ??? Ja dalej j± mam i nie zauważam. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 41 |
Data: Listopad 22 2011 12:41:24 | Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima ..... | Autor: J.F | Użytkownik "AdamPłaszczyca" napisał w wiadomo¶ci grup Dnia Tue, 15 Nov 2011 11:10:53 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a): ??? Ja dalej j± mam i nie zauważam. A sproboj przy najblizszym sniegu tak: jedziemy sobie na placu po okregu, powolutku, nagle wciskamy gaz - i co wyleci na zewnatrz ? U mnie czesto przod, ale to moze byla wina opon - te na przedniej osi okazaly sie pozniej jakies kiepskie. No i na lodzie to skrecac nie chciala, tak jak tu wszyscy strasza FWD. J. 42 |
Data: Listopad 22 2011 20:11:59 | Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima ..... | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Tue, 22 Nov 2011 12:41:24 +0100, J.F napisał(a): ??? Ja dalej j± mam i nie zauważam. Tył. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 43 |
Data: Listopad 15 2011 15:30:07 | Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima ..... | Autor: kkk | On 15 Lis, 08:52, "J.F." wrote: No i ciagle trzeba byc czujnym. Każde nowsze auto RWD ma systemy kontroli trakcji, do tego dobre opony zimowe i co najwyżej za¶wieci Ci się wykrzyknik na zegarach :) 44 |
Data: Listopad 16 2011 08:07:00 | Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima ..... | Autor: ArekM | W dniu 2011-11-16 00:30, kkk pisze: On 15 Lis, 08:52, wrote: Z wlasnego - na razie dosc krotkiego - doswiadczenia z RWD widze, ze najwiekszy problem będzie z ... parkowaniem na kraweznikach :) Wlasnie ta elektronika i dobre opony pomagaj± i poprawiaj± kierowce - ale w czasie jazdy. Kontrola trakcji w czasie parkowania na sliskim, bardziej "zakreconym" miejscu (np podjazd pod kraweznik) nie pomaga ... -- Pzdr 45 |
Data: Listopad 21 2011 20:49:34 | Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima ..... | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Tue, 15 Nov 2011 08:52:23 +0100, J.F. napisał(a): Wystarczy naturalny odruch - noga z gazu i hamulec :-) I mamy b±czka w FWD. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 46 |
Data: Listopad 22 2011 10:24:22 | Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima ..... | Autor: Tengu | On 2011-11-21 20:49, Adam Płaszczyca wrote: Dnia Tue, 15 Nov 2011 08:52:23 +0100, J.F. napisał(a): Ale tu jest mowa o podsterowno¶ci. Przy u¶lizgu podsterownym naci¶nięcie na hamulec to jest podstawowa technika skuteczna dla RWD i FWD. Ważne jest jednak, żeby robić to z wyczuciem i nie zwiększać (lub nawet zmniejszyć) skrętu kół. W RWD można gazem pomóc samochodowi "wkręcić" się w zakręt. Natomiast przy u¶lizgu nadsterownym w FWD jest łatwiej niż w RWD bo można sobie pomóc gazem, żeby wyprostować samochód - w tym przypadku użycie hamulca grozi b±czkiem. W RWD z kolei b±czkiem grozi dodanie lub zbyt gwałtowne odjęcie gazu. -- Tengu 47 |
Data: Listopad 22 2011 20:14:35 | Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima ..... | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Tue, 22 Nov 2011 10:24:22 +0100, Tengu napisał(a): Wystarczy naturalny odruch - noga z gazu i hamulec :-)I mamy b±czka w FWD. Przy u¶lizgu przedniej osi w FWD można się co najwyżej pomodlić. Każda dodatkowa sił± na przód powoduje zwiększenie u¶lizgu. Natomiast przy u¶lizgu nadsterownym w FWD jest łatwiej niż w RWD bo Jest dużo trudniej, bo wymaga to przełamania odruchu odjęcia gazu. W RWD odruch ten pomaga, w FWD - pogłebia po¶lizg. użycie hamulca grozi b±czkiem. W RWD z kolei b±czkiem grozi dodanie lub Tylko dodanie. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 48 |
Data: Listopad 23 2011 09:55:47 | Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima ..... | Autor: Tengu | On 2011-11-22 20:14, Adam Płaszczyca wrote: Dnia Tue, 22 Nov 2011 10:24:22 +0100, Tengu napisał(a): Jeżeli koła s± za mocno skręcone to hamowanie pogorszy sprawę - sztuka polega na tym, żeby odpowiednio dozować skręt kół oraz siłę hamowania. Natomiast przy u¶lizgu nadsterownym w FWD jest łatwiej niż w RWD boJest dużo trudniej, bo wymaga to przełamania odruchu odjęcia gazu. W RWD Przy prawidłowych odruchach jest łatwiej, bo masz dodatkow± pomoc poza kontr±.
W mocnym samochodzie tylnonapędowym odjęcie gazu (zwłaszcza na wysokim biegu) czyli hamowanie silnikiem może spowodować u¶lizg tylnej osi - zachowanie samochodu jest wtedy podobne jak po przyhamowaniu hamulcem ręcznym. Oczywi¶cie piszę tu o ręcznej skrzyni biegów - w przypadku automatów masz rację. -- Tengu 49 |
Data: Listopad 23 2011 09:51:06 | Temat: Re: Automat z napÄ™dem na tył a zima ..... | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2011-11-22, Adam Płaszczyca wrote: Natomiast przy u¶lizgu nadsterownym w FWD jest łatwiej niż w RWD bo Co stawiasz jak Ci pokażę, że po puszczeniu gazu FWD odzyskuje przyczepno¶ć i zacznie skręcać? Pzdr, Krzysiek Kiełczewski 50 |
Data: Listopad 23 2011 10:15:15 | Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima ..... | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Krzysiek, Co stawiasz jak Ci pokażę, że po puszczeniu gazu FWD odzyskujeNatomiast przy u¶lizgu nadsterownym w FWD jest łatwiej niż w RWD boJest dużo trudniej, bo wymaga to przełamania odruchu odjęcia gazu. W RWD Chyba jak masz ponad 200KM i koła już dymi± ;) -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 51 |
Data: Listopad 23 2011 10:19:50 | Temat: Re: Automat z napÄ™dem na tył a zima ..... | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2011-11-23, RoMan Mandziejewicz wrote: Co stawiasz jak Ci pokażę, że po puszczeniu gazu FWD odzyskujeNatomiast przy u¶lizgu nadsterownym w FWD jest łatwiej niż w RWD boJest dużo trudniej, bo wymaga to przełamania odruchu odjęcia gazu. W RWD Bez przesady, przyczepno¶ć da się zerwać dużo słabszym silnikiem :) Pzdr, Krzysiek Kiełczewski 52 |
Data: Listopad 23 2011 10:38:06 | Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima ..... | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Krzysiek, Bez przesady, przyczepno¶ć da się zerwać dużo słabszym silnikiem :)Chyba jak masz ponad 200KM i koła już dymi± ;)Co stawiasz jak Ci pokażę, że po puszczeniu gazu FWD odzyskujeNatomiast przy u¶lizgu nadsterownym w FWD jest łatwiej niż w RWD boJest dużo trudniej, bo wymaga to przełamania odruchu odjęcia gazu. W RWD DziadziaM próbował w moim Lanosie dawno temu - 106KM okazało się za mało. Ale to na lotnisku było a tam przyczepno¶ć spora. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 53 |
Data: Listopad 23 2011 11:39:28 | Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima ..... | Autor: J.F | Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" napisał w wiadomo¶ci grup On 2011-11-22, Adam Płaszczyca wrote: Natomiast przy u¶lizgu nadsterownym w FWD jest łatwiej niż w RWD bo Co stawiasz jak Ci pokażę, że po puszczeniu gazu FWD odzyskuje Ale mowa o sytuacji .... Adam, daj linka do filmu. Mnie tam z zabaw na placu wyszlo, ze niezaleznie od napedu najlepiej wcisnac sprzeglo. Jakos tak bez napedu samochod szybciej i czesciej odzyskiwal wlasciwy tor jazdy. Byc moze osobom z wiekszym talentem lub lepiej wytrenowanym naped faktycznie pomaga. J. 54 |
Data: Listopad 23 2011 11:45:46 | Temat: Re: Automat z napĂŞdem na tyÂł a zima ..... | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2011-11-23, J.F wrote: Jest dużo trudniej, bo wymaga to przełamania odruchu odjęcia gazu. Żeby było jasne: mówię ogólnie o po¶lizgu przedniej osi w samochodzie z FWD. Jak go sobie wywołam to moja sprawa :) Mnie tam z zabaw na placu wyszlo, ze niezaleznie od napedu najlepiej My¶lę że to jest wła¶ciwa porada dla co najmniej 95% kierowców. Byc moze osobom z wiekszym talentem lub lepiej wytrenowanym naped Tylko trzeba ćwiczyć. Dużo i pod okiem kumatego instruktora. Pzdr, Krzysiek Kiełczewski 55 |
Data: Listopad 23 2011 14:28:38 | Temat: Re: Automat z napĂŞdem na tyÂł a zima ..... | Autor: J.F | Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" napisał w wiadomoĹ›ci Jest dużo trudniej, bo wymaga to przełamania odruchu odjÄ™cia gazu. Ĺ»eby było jasne: mówiÄ™ ogólnie o poĹ›lizgu przedniej osi w samochodzie Wywolam ... droga go wywola. I ciekawe po jakim czasie powiesz czy to przednia os sie slizga czy tylnia, czy obie :-) J. 56 |
Data: Listopad 23 2011 15:33:20 | Temat: Re: Automat z napĂŞdem na tyÂł a zima ..... | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2011-11-23, J.F wrote: Co stawiasz jak Ci pokażę, że po puszczeniu gazu FWD odzyskuje Jeszcze przed po¶lizgiem będę wiedział. Przecież nie mówię o sytuacji gdy mi samochód "sam" się zaczyna ¶lizgać tylko o kontrolowanym i zamierzonym po¶lizgu. Pzdr, Krzysiek Kiełczewski 57 |
Data: Listopad 23 2011 16:41:48 | Temat: Re: Automat z napĂŞdem na tyÂł a zima .... . | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2011-11-23 11:45, Krzysiek Kielczewski pisze: Mnie tam z zabaw na placu wyszlo, ze niezaleznie od napedu najlepiej I ja tak myĹ›lÄ™. WysprzÄ™glenie w poĹ›lizgu, poprzez odjÄ™cie jednej zmiennej, redukuje sterowanie do prostszego schematu, który można opanować niezbyt żmudnym treningiem. I w którym, zasadniczo, FWD nie różni siÄ™ od RWD. OczywiĹ›cie to nie jest optymalne, ale ilu jest w stanie, i ma warunki, żeby naprawdÄ™ ogarnąć operowanie gazem w rożnych sytuacjach (a nie tylko podczas zabaw na placu z minimalnÄ… szybkoĹ›ciÄ…)? Ja nie :) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogÄ… być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całoĹ›ci poglÄ…dom ich Autora. 58 |
Data: Listopad 23 2011 18:59:54 | Temat: Re: Automat z napĂŞdem na tyÂł a zima ..... | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Wed, 23 Nov 2011 11:45:46 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a): Żeby było jasne: mówię ogólnie o po¶lizgu przedniej osi w samochodzie A to zupełnie co innego. Tutaj odjęcie gazu pomoże. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 59 |
Data: Listopad 23 2011 20:44:25 | Temat: Re: Automat z napĂŞdem na tyÂł a zima ..... | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2011-11-23, Adam Płaszczyca wrote: Żeby było jasne: mówię ogólnie o po¶lizgu przedniej osi w samochodzie Dla FWD to jest typowy po¶lizg. IMO. Pzdr, Krzysiek Kiełczewski 60 |
Data: Listopad 23 2011 21:56:21 | Temat: Re: Automat z napĂŞdem na tyÂł a zima ..... | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Krzysiek, Dla FWD to jest typowy po¶lizg. IMO.Żeby było jasne: mówię ogólnie o po¶lizgu przedniej osi w samochodzieA to zupełnie co innego. Tutaj odjęcie gazu pomoże. Dobra, przyznaj się - ile masz tych KM w tym swoim FWD. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 61 |
Data: Listopad 23 2011 22:30:57 | Temat: Re: Automat z napĂŞdem na tyÂł a zima ..... | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2011-11-23, RoMan Mandziejewicz wrote: Dla FWD to jest typowy po¶lizg. IMO.Żeby było jasne: mówię ogólnie o po¶lizgu przedniej osi w samochodzieA to zupełnie co innego. Tutaj odjęcie gazu pomoże. A co za różnica? W tych co mam kluczyki w kieszeni od 82 do 140 i wszystkie w podobnych warunkach reaguj± podobnie. Pzdr, Krzysiek Kiełczewski 62 |
Data: Listopad 24 2011 08:41:16 | Temat: Re: Automat z napĂŞdem na tyÂł a zima ..... | Autor: Tengu | On 2011-11-23 21:56, RoMan Mandziejewicz wrote: Hello Krzysiek, W ciasnym zakrÄ™cie (2gi bieg) jadÄ…c na granicy przyczepnoĹ›ci dodanie gazu wywoła podsterownoć nawet w słabym samochodzie FWD. No i zawsze można to zrobić na Ĺ›niegu - tutaj mała maksymalna moc silnika już nie ma takiego znaczenia :) -- Tengu 63 |
Data: Listopad 24 2011 08:38:09 | Temat: Re: Automat z napĂŞdem na tyÂł a zima ..... | Autor: Tengu | On 2011-11-23 18:59, Adam Płaszczyca wrote: Dnia Wed, 23 Nov 2011 11:45:46 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a): Jeżeli samochód "płuży" w zakrÄ™cie bo przesadzamy z gazem, to sprawa jest oczywista. Jeżeli podsterownoć jest wywołana zbyt mocnym skrÄ™tem kół i/lub zbyt szybkim wejĹ›ciem w zakrÄ™t, to trzeba zmniejszyć skrÄ™t kół i siÄ™ modlić, żeby samochód złapał przyczepnoć zanim zabraknie asfaltu ;) W tym drugim przypadku, lekkie dotkniÄ™cie hamulca powinno zwiÄ™kszyć przyczepnoć ma przedniej osi i dodatkowo pozwala trochÄ™ zmniejszyć prÄ™dkoć. -- Tengu 64 |
Data: Listopad 23 2011 18:59:07 | Temat: Re: Automat z napÄ™dem na tył a zima ..... | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Wed, 23 Nov 2011 09:51:06 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a): Co stawiasz jak Ci pokażę, że po puszczeniu gazu FWD odzyskuje Przy pi¶lizgu tylnej osi? -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 65 |
Data: Listopad 23 2011 20:36:50 | Temat: Re: Automat z napÄ™dem na tył a zima ..... | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2011-11-23, Adam Płaszczyca wrote: ^^^^^^^^^^^^^^^^Co stawiasz jak Ci pokażę, że po puszczeniu gazu FWD odzyskuje Przy pi¶lizgu tylnej osi? Zgadnij. Pzdr, Krzysiek Kiełczewski 66 |
Data: Listopad 23 2011 16:50:18 | Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima ..... | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2011-11-22 20:14, Adam Płaszczyca pisze: Przy u¶lizgu przedniej osi w FWD można się co najwyżej pomodlić. Duże uproszczenie. Na przykład wysprzęglenie zmniejsza u¶lizg i może spowodować odzyskanie sterowno¶ci. Każda Dodanie gazu z kolei jest oczywi¶cie dodatkow± sił± i zwiększa u¶lizg w warto¶ciach bezwzględnych, ale również zmienia kierunek siły, w granicy (u¶lizg opony >> prędko¶ć pojazdu) aż do kierunku w jakim ustawione s± koła. Czyli da się conieco wpływać na ruch pojazdu. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w czę¶ci gts /kropka/ pl | lub cało¶ci pogl±dom ich Autora. 67 |
Data: Listopad 22 2011 12:45:15 | Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima ..... | Autor: J.F | Użytkownik "AdamPłaszczyca" napisał w wiadomo¶ci grup Wystarczy naturalny odruch - noga z gazu i hamulec :-) I mamy b±czka w FWD. Nie mamy, bo by nie nastarczyli tych FWD klepac :-) Popatrz - zaskoczyl cie lod na autostradzie, ponoc zastosowales nieodpowiednie nawyki, bo z RWD i szurnales barierke. Ale lod tam byl wczesniej i pozniej i jakos te wszystkie auta z FWD tam pojechaly dalej :-) J. 68 |
Data: Listopad 22 2011 20:15:08 | Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima ..... | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Tue, 22 Nov 2011 12:45:15 +0100, J.F napisał(a): Nie mamy, bo by nie nastarczyli tych FWD klepac :-) Odj±łem gazu :D
Dużo wolniej:D -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 69 |
Data: Listopad 15 2011 11:18:19 | Temat: Re: Automat z napÄ™dem na tył a zima ..... | Autor: komar | W dniu 2011-11-15 07:45, tippyland pisze: Poslizg z FWD w zakrecie prowadzi do wypadniecia z trasy lub zjazdu na no i zamiast czołówki uderzenie w bok... 70 |
Data: Listopad 15 2011 12:24:17 | Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima ..... | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello komar, Poslizg z FWD w zakrecie prowadzi do wypadniecia z trasy lub zjazdu nano i zamiast czołówki uderzenie w bok... W FWD po przyhamowaniu w po¶lizgu podsterownym. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 71 |
Data: Listopad 15 2011 14:57:18 | Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima ..... | Autor: Tengu | On 2011-11-15 12:24, RoMan Mandziejewicz wrote: Hello komar, Na to nie ma reguły - podczas hamowania, samochód zachowa się inaczej w zależno¶ci od przyczepno¶ci, skrętu kół, profilu zakrętu, prędko¶ci itd. Poza tym RWD i FWD hamuj± podobnie (no chyba, że to traktor z hamulcem na jedn± o¶ ;)). Zasadnicza różnica jest gdy chcemy przyspieszyć: np. na wyj¶ciu z zakrętu. -- Tengu 72 |
Data: Listopad 21 2011 20:48:41 | Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima ..... | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Mon, 14 Nov 2011 22:45:56 -0800 (PST), tippyland napisał(a): RWD w zime: Bzdura. - do odzyskania przyczepnosci wystarczy ujac gazu i/lub zalozyc lekkaPrawda. Ale trzeba umieć. - bardzo przewidywalny i latwiejszy w prowadzeniu w poslizgach,I tak, i nie. Ale dla wytrenowanego kierowcy i owszem. - samochod z FWD jest o wiele trudniejszy do wyprowadzenia z poslizgu, Prawda. Ogolnie, posiadajac samochod z RWD nalezy potrenowac kontrolowane KAŻDY. Nie tylko RWD. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 73 |
Data: Listopad 16 2011 00:38:30 | Temat: Re: Automat z napÄ™dem na tył a zima ..... | Autor: scobowski | W dniu 2011-11-14 10:48, Clawfinger pisze: Witam grupowych fachowców :-)kup tiptronika z miÄ™dzyosiowym torsenem ;) - zamiast pisać i pytać w takich wÄ…tkach - bÄ™dziesz siÄ™ tylko uĹ›miechać pod nosem :P 74 |
Data: Listopad 21 2011 20:46:32 | Temat: Re: Automat z napÄ™dem na tył a zima ..... | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Mon, 14 Nov 2011 10:48:22 +0100, Clawfinger napisał(a): Witam grupowych fachowców :-) Nauczyć się jeĽdzić? Może na kursie? -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 75 |
Data: Listopad 22 2011 12:01:45 | Temat: Re: Automat z napÄ™dem na tył a zima ..... | Autor: J.F | Użytkownik "Clawfinger" napisał w wiadomoĹ›ci grup Witam grupowych fachowców :-) Ja tam nie wiem jak z automatem, ale: a) poszukaj placu, bo na pierwszym sniegu trzeba pocwiczyc, b) w czasie jazdy trzeba zachowac wieczna czujnosc, c) tylko jak tam sprzeglo wcisnac ... J. |