Użytkownik "robbie"  napisał w wiadomości 
Witam!
Mam okularnika W210  290TD z automatyczną skrzynią 5 biegów, niedawno go z 
resztą nabyłem.
W zasadzie ten pomysł z WD40 jest chyba trafiony,  chociaż użyłbym raczej 
jakiegoś smaru w sprayu zamiast tego kwasu. Wejdź pod auto i pryśnij w ośkę 
od wybieraka.
Jak nie ustąpi, zdejmij miskę i dokładnie obejrzyj osad w ATF'ie. Jeżeli są 
jakiekolwiek drobiny czarne lub miedziano-mosiężne, zacznij zbierać na 
naprawę skrzyni.
Kolor osadu oznacza tylko element, który się posypał:
jasne: hydrokinetyka
ciemne: tarczki cierne.
Mam na myśli przedostanie się osadu do kanału trzpienia wybieraka 
przełożenia w sterowniku. To taki blok metalowy z wydrążonymi kanalikami, w 
którym płynie ATF i jest blokowany przez ustawienie wybieraka i zaworki 
ciśnieniowe. Jeżeli dostaną się tam cząstki stałe, najnormalniej w świecie 
się zaciera i kwalifikuje się do wymiany.
Aha! ATF musi mieć kolor czerwony, przejrzysty i nie może cuchnąć 
spalenizną.
BTW: Po co Ci w ogóle te przełożenia? Działa PNDR, to śmigaj i nie kombinuj. 
Naprawa skrzynki to kasa liczona w tys. PLN.
--  
Pozdrawiam
Maks
| 6 | 
Data: Grudzien 04 2006 22:44:35 | 
| Temat: Re: Automatyczna skrzynia - problem :( W210 | 
| Autor: robbie  | 
 
 Aha! ATF musi mieć kolor czerwony, przejrzysty i nie może cuchnąć 
spalenizną. 
BTW: Po co Ci w ogóle te przełożenia? Działa PNDR, to śmigaj i nie  
kombinuj. 
 
Dzięki Maks za te bardzo cenne podpowiedzi mam WIELKĄ nadzieje że to nic  
wielkiego i ominie mnie jaka kolwiek naprawa. 
BTW: w zasadzie nie jest mi to potrzebne ale słyszałem, że jak się jeździ w  
górach albo ciągnie przyczepe to może się przydać. Skrzynka tak pozatym  
pracuje wzorowo :)
 
pozdrawiam Robert
 | 7 | 
Data: Grudzien 04 2006 23:39:57 |  | Temat: Re: Automatyczna skrzynia - problem :( W210 |  | Autor: Maks  |  
Użytkownik "robbie"  napisał w wiadomości  
 
 
 Dzięki Maks za te bardzo cenne podpowiedzi mam WIELKĄ nadzieje że to nic  
wielkiego i ominie mnie jaka kolwiek naprawa. 
BTW: w zasadzie nie jest mi to potrzebne ale słyszałem, że jak się jeździ  
w górach albo ciągnie przyczepe to może się przydać. Skrzynka tak pozatym  
pracuje wzorowo :) 
 
Jeśli pracuje wzorowo, nie jest nadpalona (cuchnący, ciemny ATF, opiłki), to  
dobrze wróży jej długoletniej pracy. Pamiętaj oczywiście o regularnej  
obsłudze. I najlepiej w porządnym, "mercedesowskim" warsztacie.
 
Nie wiem, czy akurat W210 ma ten knyf z korkiem w hydrokinetyce, ale lepiej  
się dowiedz. 
Jak mechanik zapyta "z jakim korkiem" - jedź do innego :). I jeździj tak  
długo, aż któryś odpowie zdecydowanie TAK/NIE :). 
Oczywiście żartuje, ale MB lubi niestandardowe rozwiązania w AT.
 
--   
Pozdrawiam i życzę radości z jazdy z AT! 
Maks
 | 8 | 
Data: Grudzien 05 2006 12:27:56 |  | Temat: Re: Automatyczna skrzynia - problem :( W210 |  | Autor: nowy140  |  
 
  
Dzięki Maks za te bardzo cenne podpowiedzi mam WIELKĄ nadzieje że to nic 
wielkiego i ominie mnie jaka kolwiek naprawa. 
BTW: w zasadzie nie jest mi to potrzebne ale słyszałem, że jak się jeździ 
 
w
 górach albo ciągnie przyczepe to może się przydać. Skrzynka tak pozatym 
pracuje wzorowo :) 
 
pozdrawiam Robert 
 
 
Automat jest nizniszczalny - pod warunkiem ze nie padnie w nim 
elektronika... 
Reszta przyczyn padow to: 
- mercedes i jego nieprzystajace do rzeczywistosci interwaly wymian olejow - 
prawie w kazdym modelu zawyzone okresy wymian. 
- uzyszkodnik ktory nie dba o skrzynie zarowno w czasie jazdy jak i w czasie 
'serwisu' 
Niedawno czytalem o automatach w necie, poszukaj w googlu. Jest dosc aktywne 
forum wyznawcow automatyki gdzie sie tez i mechaniory wypowiadaja. Tam 
zapytaj. Niestety nie mam teraz czasu tego szukac... Znajdziesz..
  |  |  |