Awryjno�� nowych diesli - ile w ty m prawdy
1 | Data: Marzec 17 2009 10:31:41 |
Temat: Awryjno nowych diesli - ile w tym prawdy | |
Autor: Agent | Jako, ze co jaki czas pojawia si temat w stylu: " jakie to nowe diesle s drogie" proponuj wyjani t sprawe. Wielu uytkownikw LPG i NoPB mwi e naprawy s drogie (no i niestety s). Faktycznie ja mam 2 diesla i nic sie nie zepsuo. Jak to w kocu jest -bo tylko syszy si e "koledze pada dwumasa a u mnie w pracy..". Proponuje wpisa komu co sie popsuo, w jakim silniku i przebiegu (pewnym lub przynajmniej potwierdzonym ksik) bo to e co si popsuje po 300- 500 tys km to dla mnie normalne. 2 |
Data: Marzec 17 2009 10:40:59 | Temat: Re: Awryjno nowych diesli - ile w tym prawdy | Autor: Arek M |
Jako, ze co jaki czas pojawia si temat w stylu: " jakie to nowe diesle s drogie" proponuj wyjani t sprawe. Wielu uytkownikw LPG i NoPB mwi e naprawy s drogie (no i niestety s). Faktycznie ja mam 2 diesla i nic sie nie zepsuo. Jak to w kocu jest -bo tylko syszy si e "koledze pada dwumasa a u mnie w pracy..". Proponuje wpisa komu co sie popsuo, w jakim silniku i przebiegu (pewnym lub przynajmniej potwierdzonym ksik) bo to e co si popsuje po 300- 500 tys km to dla mnie normalne. Oj ... bdzie dyskusja. Przeciez nikt sie nie przyzna ze wywali kupe kasy na diesla zamiast mniejszej kupy na benzyniaka i e mu sie sypie :) PS. Mam drugiego diesla - zadnych niespodzianek, w firmie kilka diesli - zadnych niespodzianek, wsrod znajomych awaryjnosc diesli na identycznym poziomie jak benzyniakw. Roznica w kosztach eksploatacji (pomijajc koszty paliwa) dwoch takich samych aut (S60T5/S60D5) rozniacych sie tylko silnikem (diesel/benzyna) - adna. PozdrawiAM! volvo S60D5 3 |
Data: Marzec 17 2009 11:19:37 | Temat: Re: Awaryjno nowych diesli - ile w tym prawdy | Autor: Tadeusz |
PS. Mam drugiego diesla - zadnych niespodzianek, w firmie kilka diesli - zadnych niespodzianek, wsrod znajomych awaryjnosc diesli na identycznym poziomie jak benzyniakw. Roznica w kosztach eksploatacji (pomijajc koszty paliwa) dwoch takich samych aut (S60T5/S60D5) rozniacych sie tylko silnikem (diesel/benzyna) - adna. wiesz: s diesle i s diesle, akurat volvowskie 5-cylindrowe diesle to bardzo dobre silniki (cho ten obecny D5 185 KM i tak uchodzi za bardziej awaryjny ni poprzedni D5 165 KM)... Gdyby rzeczywicie tak byo, e nie ma niespodzianek to skd gsia skra u kadego waciciela diesla na myl o wtryskach, pompach i koach dwumasowych ??? :) Dodaj do tego oszczdnoci w produkcji i jak masz pecha to jednym takim odechce ci si wicej diesli... Nawet jak masz nowego i robi ci na gwarancji, ale w cigu 3 m-cy jeste 8 raz w serwisie to wku...iasz si do biaoci - znam jednego waciciela niespena rocznego diesla, ktry tak wlanie ma: wymienione w serwisie wtryski (po duszych bojach, bo najpierw nie chcieli uzna), jakie czujniki, komputery, bajery a samochd cay czas jedzi jak mu i pali prawie tyle co wersja benzynowa o identycznej pojemnoci... -- pozdrawiam Tadeusz 4 |
Data: Marzec 17 2009 11:31:57 | Temat: Re: Awaryjno nowych diesli - ile w tym prawdy | Autor: Agent |
Ale sdzisz e te wizyty (8 w ciagu 3-mcy) to wina kiepskiego silnika czy kiepskiego ASO ktre nie potrafi zdiagnozowac usterki. Mam wraenie e gdyby tylko mogli to najlepiej wymieniali by cae silniki bo tak najprociej. 5 |
Data: Marzec 17 2009 11:41:31 | Temat: Re: Awaryjno nowych diesli - ile w tym prawdy | Autor: Tadeusz |
nie wiem co byo bardziej kiepskie, ale to auto byo diagnozowane w 3 rnych ASO w tym w centrali dealera w Polsce, wic myl, e nie moe by tak, e wszdzie s sami partacze... Co do wymiany caych silnikow to masz dziwne wraenie, bo ja mam takie, ze gdyby tylko mogli to zwalili by wszystko na ze uytkowanie, ze paliwo i wszystko inne byle by tylko nic nie wymienia na swj koszt... -- pozdrawiam Tadeusz 6 |
Data: Marzec 17 2009 12:08:08 | Temat: Re: Awaryjno nowych diesli - ile w tym prawdy | Autor: Agent |
Ale czy ja pisaem e ma by na ich koszt? :). 3 rne ASO zwiedza jak domylam si z powodu nie uznania wymiany wtryskw 7 |
Data: Marzec 17 2009 12:17:30 | Temat: Re: Awaryjno nowych diesli - ile w tym prawdy | Autor: Tadeusz |
nieuwanie czytae mj post - stawiali si, ale ostatecznie wymienili wtryskiwacze na gwaracji... Klient udowodni, e tankowa praktycznie tylko na BP, mia kart do zbierania ich punktw, gdzie zreszt faktycznie tylko tankowa Nawet wymienili jeszcze par rzeczy, oglnie mona powiedzie, e "zaczo im zalee" ale auto jak nie jedzio dobrze tak nadal nie jedzi i pali bardzo duo 8 |
Data: Marzec 18 2009 07:16:56 | Temat: Re: Awaryjno nowych diesli - ile w tym prawdy | Autor: Arek M |
PS. Mam drugiego diesla - zadnych niespodzianek, w firmie kilka diesli - zadnych niespodzianek, wsrod znajomych awaryjnosc diesli na identycznym poziomie jak benzyniakw. Roznica w kosztach eksploatacji (pomijajc koszty paliwa) dwoch takich samych aut (S60T5/S60D5) rozniacych sie tylko silnikem (diesel/benzyna) - adna. Nie u kadego ... :) Ja gsiej skry na mysl o tych wszyskich rzeczach nie dostaje ... Omijam tylko - jesli sie da - niepewne stacje benzynowe. Nie robilem tego jak jezdzilem benzyniakiem. -- PozdrawiAM! volvo S60D5 9 |
Data: Marzec 17 2009 11:10:59 | Temat: Re: Awryjno nowych diesli - ile w tym prawdy | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | Arek M pisze: Roznica w kosztach eksploatacji (pomijajc koszty paliwa) dwoch takich samych aut (S60T5/S60D5) rozniacych sie tylko silnikem (diesel/benzyna) - adna. A rnica w szerokoci banana na twarzy, przy jedzie jednym i drugim? :> -- Marcin "Kenickie" Mydlak [WRC] GG: 291246 ; kenickie<at>box43<kropek>pl; skype: kenickie_pl 10 |
Data: Marzec 17 2009 11:31:26 | Temat: Re: Awryjno nowych diesli - ile w tym prawdy | Autor: Arek M |
Roznica w kosztach eksploatacji (pomijajc koszty paliwa) dwoch takich samych aut (S60T5/S60D5) rozniacych sie tylko silnikem (diesel/benzyna) - adna. Nie do opisania :) -- PozdrawiAM! volvo S60D5 11 |
Data: Marzec 17 2009 22:44:22 | Temat: Re: Awryjno nowych diesli - ile w tym prawdy | Autor: Jacek Bronowski | Roznica w kosztach eksploatacji (pomijajc koszty paliwa) dwoch takich Jezdziles kiedys autem z D5? Czy wyrazasz opinie na temat jazdy samochodem z silnikiem diesla na podstawie starych klekotow? Ja od 1/2 roku jezdze pierwszym z zyciu dieslem (V70 D5). Wczesniej klikanascie lat jazdy samochodami z silnikami benzynowymi. I powiem Ci ze jedynym problemem sa troche wieksze drgania na wolnych obrotach i ciut (ale naprawde ciut) glosniej w kabinie przy duzych predkosciach. Dynamika jest jak dla mnie super - na pewno lepsz niz w poprzednich autach (wszystkie, poza pierwszym maluchem - duze wygodne kombi). Pewnie do sportowej jazdy silnik diesla sie nie nadaje, ale do normalnej codziennej i wakacyjno-rodzinnej - jak dla mnie super. A roznica w spalaniu miedzy tym a poprzednim (Omega 2,016V) - bez komentarza. W miescie 40% mniej... na szybkiej trasie 25-30%. pozdr. Jacek Bronowski -- Baza fotografii krajoznawczej - www.foto-baza.pl - Aktualnie 12 533 zdjcia z 19 krajw. Wydawnictwa autorskie: http://www.foto-baza.pl/index.php?menu=autorskie 12 |
Data: Marzec 17 2009 23:03:08 | Temat: Re: Awryjno nowych diesli - ile w tym prawdy | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | Jacek Bronowski pisze: Roznica w kosztach eksploatacji (pomijajc koszty paliwa) dwoch takich samych aut (S60T5/S60D5) rozniacych sie tylko silnikem (diesel/benzyna) - adna.A rnica w szerokoci banana na twarzy, przy jedzie jednym i drugim? :> Jedziem paroma dieslami. Ale Ty chyba nie jedzie czym takim jak S60 _T5_. Ja od 1/2 roku jezdze pierwszym z zyciu dieslem (V70 D5). Wczesniej klikanascie lat jazdy samochodami z silnikami benzynowymi. I powiem Ci ze jedynym problemem sa troche wieksze drgania na wolnych obrotach i ciut (ale naprawde ciut) glosniej w kabinie przy duzych predkosciach. Dynamika jest jak dla mnie super - na pewno lepsz niz w poprzednich autach (wszystkie, poza pierwszym maluchem - duze wygodne kombi). Pewnie do sportowej jazdy silnik diesla sie nie nadaje, ale do normalnej codziennej i wakacyjno-rodzinnej - jak dla mnie super. A roznica w spalaniu miedzy tym a poprzednim (Omega 2,016V) - bez komentarza. W miescie 40% mniej... na szybkiej trasie 25-30%. Pytanie za 100 punktw. Czy w czasie tych kilkunastu lat, dosiade kiedykolwiek mocnej _uturbionej_ benzyny? Bo tak wanie jest wersja T5 S60-tki. Osobicie widz, e dopad Ci syndrom "gigamomentu i super elastycznoci diesla". Niestety - dla mnie jedyna zaleta diesla to nisze spalanie. Dla niektrych tutaj, zalet jest jeszcze "wciskam gaz i odjedam bez redukcji". No ale jak si nie umie sprawnie zredukowa biegu, to nie dziwne, e to taka wielka zaleta jest. Tak wiem, wywouj znw flejma na ten temat. :P -- Marcin "Kenickie" Mydlak [WRC] GG: 291246 ; kenickie<at>box43<kropek>pl; skype: kenickie_pl 13 |
Data: Marzec 17 2009 23:52:56 | Temat: Re: Awryjno nowych diesli - ile w tym prawdy | Autor: Karolek |
nisze spalanie. Dla niektrych tutaj, zalet jest jeszcze "wciskam gaz i odjedam bez redukcji". No ale jak si nie umie sprawnie zredukowa biegu, to nie dziwne, e to taka wielka zaleta jest. Ale juz z automatyczna skrzynia biegow, dieslem sie jakby przyjemniej jezdzi. Karolek 14 |
Data: Marzec 18 2009 07:44:41 | Temat: Re: Awryjno nowych diesli - ile w tym prawdy | Autor: Agent |
Nie no ja bym tez si z chcia przsiad na uturbion benzyn ale one niestety nie s tak powszechne jak turbo diesle. Obecnie od wielu lat diesle bez turbo to rzadko podobnie jak benzyna z turbo zwaszcza w segmencie aut kilkuletnich a nie kadego sta na nowe. I nie pisz przykadw ze np jest 1,8 T w audi czy gdzie tam jeszcze ( bo to si zawsze zdarza). Napisz ile % aut kilkuletnich ma TB. A tak w ogle temat by o awaryjnoi a znw zeszo na osigi. 15 |
Data: Marzec 18 2009 12:58:52 | Temat: Re: Awryjno nowych diesli - ile w tym prawdy | Autor: Jacek Bronowski | A rnica w szerokoci banana na twarzy, przy jedzie jednym i drugim? Nie, nie jezdzilem. Co wiecej nie jezdzilem (swiadomie, bo moze kiedys jechalem, ale bez swiadomosci o typie silnika) zadnym samochodem z turbodoladowanym silnikiem benzynowym. Dotychczas mialem dwa Passaty (1,6 i 1,8) i Omege (2,016V). Wszystkie byly zapewne w ocenie "scigantow" mulowate i kapelusznicze. Ale jakos nie cieprialem za bardzo z tego powodu :-) Osobicie widz, e dopad Ci syndrom "gigamomentu i super elastycznoci Nie mnie to oceniac, ale poniewaz nie bylem pacjentem psychologow, wiec moge jedynie miec nadzieje, ze nie dopadl mnie zaden syndrom :-) Odkad swiadomie wybieram samochody zawsze na pierwszym miejscu byla wygoda i uzytecznosc (wg moich kryteriow). Poniewaz lubie podrozowac wakacyjnie samochodem z rodzina po Europie (i nie tylko) - zawsze byly to duze, mozliwie komfortowe (ograniczenie finansowe) kombi. Moc i rodzaj silnika nie mialy specjalnego znaczeniea. Nidgy tez nie preferowalem brawurowej jazdy sportowej. I dlatego moc i dynamika obecnie posiadanego diesla sa i tak dla mnie za duze i rzadko je wykorzystuje. Jak bym mogl kupic podobny samochod z rownie kulturalnym, ale slabszym silnikiem, to pewnie bym go kupil. Choc musze przyznac, ze mozliwosc zwinnego i szybkiego wyprzedzania przy predkosciach autostradowych, ktora oferuje ten D5 czasami sie przydaje i podnosi komfort i bezpieczenstwo podrozy. pozdr. Jacek Bronowski -- Baza fotografii krajoznawczej - www.foto-baza.pl - Aktualnie 12 533 zdjcia z 19 krajw. Wydawnictwa autorskie: http://www.foto-baza.pl/index.php?menu=autorskie 16 |
Data: Marzec 18 2009 16:21:17 | Temat: Re: Awryjno nowych diesli - ile w tym prawdy | Autor: JG | Marcin "Kenickie" Mydlak pisze: Pytanie za 100 punktw. Czy w czasie tych kilkunastu lat, dosiade kiedykolwiek mocnej _uturbionej_ benzyny? Bo tak wanie jest wersja T5 S60-tki.(...) S60 T5 nie jedziem, ale XC90 i S80 T6 owszem. Pomimo 272 KM jako strasznie te koniki muowate... I nie mwi tego przez fakt, e jed do szybkim autem - w tamtym czasie jedziem najczciej S-Maxem (diesel 140 KM :D). Moe to bya kwestia kiepskiego automatu :) A sam te jestem fanem zaturbionych benzynek - to faktycznie jest w stanie spala nieduo, jeli si nie jedzi szybko, a z drugiej strony jest w stanie da sporo funu z jazdy. pozdrawiam, JG 17 |
Data: Marzec 18 2009 07:20:13 | Temat: Re: Awryjno nowych diesli - ile w tym prawdy | Autor: Arek M |
Roznica w kosztach eksploatacji (pomijajc koszty paliwa) dwoch takich samych aut (S60T5/S60D5) rozniacych sie tylko silnikem (diesel/benzyna) - adna.A rnica w szerokoci banana na twarzy, przy jedzie jednym i drugim? :> Ale kluczowym kawakiem mojego posta w kontekscie tej odpowiedzi byly literki "S60T5" :) Pytanie dotyczylo tylko i wycznie "banana na twarzy" - a uwierz mi ze D5 w porownaniu z T5 nie jedzi :) -- PozdrawiAM! volvo S60D5 18 |
Data: Marzec 18 2009 10:40:53 | Temat: Re: Awryjno nowych diesli - ile w tym prawdy | Autor: Yans van Horn | Arek M wrote:
A powiesz to samo o 335i vs 335d ? -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik 19 |
Data: Marzec 18 2009 14:06:27 | Temat: Re: Awryjno nowych diesli - ile w tym prawdy | Autor: Arek M |
Jezdziles kiedys autem z D5? Czy wyrazasz opinie na temat jazdy samochodem z silnikiem diesla na podstawie starych klekotow? Nic nie powiem na ten temat bo nie jezdzilem 335i ... -- PozdrawiAM! volvo V402.0 -> S402.0D->S60T5->S60D5 20 |
Data: Marzec 18 2009 08:46:45 | Temat: Re: Awryjno nowych diesli - ile w tym prawdy | Autor: kamil |
Roznica w kosztach eksploatacji (pomijajc koszty paliwa) dwoch takich Jezdzilem 3-letnim A4 1.9TDi, jezdzilem nowymi focusami i fiestami TDCI w roznych wersjach i kilka razy nawet punto czy innym 206 kiedy akurat nie bylo benzynowego w wypozyczalni. I dynamika jest slaba moim zdaniem - diesel doskonale sprawia _wrazenie_ ze przyspiesza, ale wystarczy spojrzec na predkosciomierz zeby wyzbyc sie zludzen. Poziom halasu tez byl raczej przecietny w wiekszosci z tych aut, a juz nagradzane i opiewane TDCI Forda tragicznie, tak meczacego klekotu nie slyszalem juz dawno. Jedyna zaleta diesli to niskie spalanie, chyba ze ktos planuje przyczepy z trzoda ciagac po gorach, wtedy nieco wiekszy moment tez sie przyda. Pozdrawiam Kamil 21 |
Data: Marzec 18 2009 12:45:01 | Temat: Re: Awryjno nowych diesli - ile w tym prawdy | Autor: Toworek | kamil pisze: Jezdzilem 3-letnim A4 1.9TDi, jezdzilem nowymi focusami i fiestami TDCI w roznych wersjach i kilka razy nawet punto czy innym 206 kiedy akurat nie bylo benzynowego w wypozyczalni. I dynamika jest slaba moim zdaniem - diesel doskonale sprawia _wrazenie_ ze przyspiesza, ale wystarczy spojrzec na predkosciomierz zeby wyzbyc sie zludzen. o! Bardzo trafna uwaga z tym sprawianiem wraenia! Jeszcze bardziej to czu np. w nowych autobusach np. MAN'a z 6 biegowymi automatami - kierowca daje gaz w podog, ludzie si przewracaj i lec do tyu a w tym czasie go przyspieszy od 0 do 50 km/h (przelatujc przez pierwsze 5 biegw) w czasie kilkunastu sekund. Nie wiem co powoduje takie wraenie "wgniatania w fotel" ale nie przekada si to na osigi. (wiem e autobus to nie samochd, ale ten efekt w osobwkach wystpuje tylko e w mniejszym stopniu). 22 |
Data: Marzec 18 2009 13:51:26 | Temat: Re: Awryjno nowych diesli - ile w tym prawdy | Autor: wchpikus | Witam! o! Bardzo trafna uwaga z tym sprawianiem wraenia! Jeszcze bardziej to czu np. w nowych autobusach np. MAN'a z 6 biegowymi automatami - kierowca daje gaz w podog, ludzie si przewracaj i lec do tyu a w tym czasie go przyspieszy od 0 do 50 km/h (przelatujc przez pierwsze 5 biegw) w czasie kilkunastu sekund. Nie wiem co powoduje takie wraenie "wgniatania w fotel" ale nie przekada si to na osigi. (wiem e autobus to nie samochd, ale ten efekt w osobwkach wystpuje tylko e w mniejszym stopniu). Nie wiem, ale fizyki nie oszukasz. Jesli wgniata, to jest przyspieszenie. Chyba ze producenci opanowali antygrawitacje i montuja specjalnie, alby oszukac zmysly... Co do wrazenia, nie ma co porownywac malych samochodow i lekkich do duzego kombi. Tam masz zachowana dobra proporcje masa-moc silnika. W dieslach niestety przewaznie auta waza ponad 1,5t, wez to rusz. Ale kazdy zauwazy "jak sie nie ma co sie lubi to sie lubi co sie ma". 23 |
Data: Marzec 18 2009 13:59:14 | Temat: Re: Awryjno nowych diesli - ile w tym prawdy | Autor: Adam Paszczyca | Dnia Wed, 18 Mar 2009 13:51:26 +0100, wchpikus napisa(a):
Fizyki nie, ale zmysy juz tak. Jesli wgniata, to jest przyspieszenie. I si mylisz. Czowiek nie odczuwa tak bardzo przypieszenia, jak zmian przypieszenia. Auto ze skrzyni CVT, zapewniajc najlepsze osigi bdzie odczuwalne jako 'mulaste', cho zmierzone osigi bda lepsze. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Paszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Krakw (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoywanie slajdw http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 24 |
Data: Marzec 18 2009 13:01:29 | Temat: Re: Awryjno nowych diesli - ile w tym prawdy | Autor: kamil |
Nie wiem, ale fizyki nie oszukasz. Jesli wgniata, to jest przyspieszenie. Otoz to, ze nie wgniata, ale subiektywne odczucie tego wgniatania pozostaje. 90-konny diesel wydawal mi sie szybszy od mojej uturbionej benzyny robiacej 0-60 w 5.7s. Ale mimo najszczerszych checi, nie byl. ;) Pozdrawiam Kamil 25 |
Data: Marzec 18 2009 21:51:26 | Temat: Re: Awryjno nowych diesli - ile w tym prawdy | Autor: Przemek V |
Dla mnie wraenie subiektywne jest wane. Jak ju auto ma na tyle duo mocy, e wiem e wyprzedz ciarwk to nastpny poziom frajdy to odczucia subiektywne. W Ferrari mog mie wraenie przy 140, e pdz jak wariat bo jest bardzo gono, twardo i surowo i zmysy s ostro atakowane. Dla mnie to jest wane bo jed dla przyjemnoci dla siebie a nie dla publiki. W beemce przy 240 jest spokojniej ni w Ferrari przy 140. Te frajd daje ale zupenie inn i to wgniatanie w fotel od 2000 obr. w ciszy i spokoju te ma swj bardzo duy urok. 26 |
Data: Marzec 18 2009 16:26:13 | Temat: Re: Awryjno nowych diesli - ile w tym prawdy | Autor: JG | kamil pisze: Poziom halasu tez byl raczej przecietny w wiekszosci z tych aut, a juz nagradzane i opiewane TDCI Forda tragicznie, tak meczacego klekotu nie slyszalem juz dawno.(...) Wyjechaem kiedy na 2 tygodnie do US, gdzie jedziem z oczywistych wzgldw samochodami z silnikami benzynowymi. Nie masz pojcia, jak ogromn przyjemno sprawi mi ten "mczcy klekot" po powrocie :) pozdrawiam, JG 27 |
Data: Marzec 18 2009 15:35:01 | Temat: Re: Awryjno nowych diesli - ile w tym prawdy | Autor: kamil |
kamil pisze: Jeden lubi herbate, drugi pije mocz dla zdrowia ;) Pozdrawiam Kamil 28 |
Data: Marzec 19 2009 09:21:08 | Temat: Re: Awryjno nowych diesli - ile w tym prawdy | Autor: Agent |
kamil pisze:Licz si tez kwestie finanosowe ale jakbym mia wybiera to dwiek V8 jest naprawd piekny. Niestety nie stac mnie eby kupowa auta z najwyszym piorytetem dla dwieku silnika. 29 |
Data: Marzec 19 2009 17:12:32 | Temat: Re: Awryjno nowych diesli - ile w tym prawdy | Autor: V-Tec | kamil pisze: Jezdzilem 3-letnim A4 1.9TDi, jezdzilem nowymi focusami i fiestami TDCI w roznych wersjach i kilka razy nawet punto czy innym 206 kiedy akurat nie bylo benzynowego w wypozyczalni. I dynamika jest slaba moim zdaniem - diesel doskonale sprawia _wrazenie_ ze przyspiesza, ale wystarczy spojrzec na a wraenie IMHO bierze si z duych rnic w momencie obrotowym w rnych miejscach charakterystyki. Gdy turbosprarka zaczyna porzdnie pompowa, odczuwamy "kopa", niestety rednia warto momentu ju nie jest tak wysoka. Np. Mondeo Mk3 (ten najnowszy) 1.8TDCI. -- Pozdr, W. 30 |
Data: Marzec 20 2009 10:49:06 | Temat: Re: Awryjno nowych diesli - ile w tym prawdy | Autor: Robert_J | Jedyna zaleta diesli to niskie spalanie, chyba ze ktos planuje przyczepy z trzoda ciagac po gorach, wtedy nieco wiekszy moment tez sie przyda. A nie przyszo Ci do gowy e komu moe po prostu odpowiada jazda takim autem? Ty moe patrzysz na te mieszne przyspieszenia, dynamiki itp., ale mi np. podoba si jazda dieslem :-). 31 |
Data: Marzec 20 2009 10:11:35 | Temat: Re: Awryjno nowych diesli - ile w tym prawdy | Autor: kamil |
Jedyna zaleta diesli to niskie spalanie, chyba ze ktos planuje przyczepy OK, ale tutaj nie dyskutujemy o osobistych preferencjach, ale o awaryjnosci i przy okazji tez kilku innych zmierzalnych parametrach. Pozdrawiam Kamil 33 |
Data: Marzec 17 2009 11:00:26 | Temat: Re: Awryjno?? nowych diesli - ile w tym prawdy | Autor: Agent |
co� si� popsuje po 300- 500 tys km to dla mnie normalne. Polecam autocentrum.pl i opinie posiadaczy ... Wszystko zaley te od szczcia. Kupujc uywany samochd tak naprawd nie znasz jego historii i jak poprzedni waciciel uytkowa samochd. Moe okaza si e pojedzi si troch i bd nas czekay kosztowane naprawy ... Z nwk nie ma problemu :) Jest gwarancja , wic nawet jakby pado po roku to za darmo naprawi ;) PS. Ostatnia naprawa firmowego Forda Mondeo 2.0 TDCI (z tego co pamitam wtryski) kosztowaa 8tys z. netto. No w sumie to rzeczywicie- wszystko jest w Polsce dyskusyjne. ASO w Polsce niekiedy lubi "przyci" na naprawie i to nie zawsze koniecznej zwaszcza firmy kiedy kierowca przyjeda po odbir auta i nie ma podstaw ani ochoty kwestionowac naprawy. 34 |
Data: Marzec 17 2009 11:06:40 | Temat: Re: Awryjno?? nowych diesli - ile w tym prawdy | Autor: Kuba (aka cita) | Agent wrote: Uytkownik napisa w wiadomoci tyle, ze to mao miarodajne .. jak i wikszo opinii internetowych .. gdzie w wikszosci pisz Ci, ktorzy maj jaki problem, a Ci, korym auto dziaa i sie nie zepsuo nie pisz bo i po co. Oczywicie mozna znale wyjtki, ale w ogolnoci do netu zagldaj Ci, ktorzy ju problem maj, a nie Ci, ktorym nie w gowie mysle o tym, ze maj auto, ktore jest sprawne i jeszcze sie nie zepsuo -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.autoeden.com.pl www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI 35 |
Data: Marzec 17 2009 11:12:08 | Temat: Re: Awryjno?? nowych diesli - ile w tym prawdy | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | Agent pisze:
OT: napraw sobie tego Outlooka, bo nie wida co cytujesz, a co sam dopisae. -- Marcin "Kenickie" Mydlak [WRC] GG: 291246 ; kenickie<at>box43<kropek>pl; skype: kenickie_pl 36 |
Data: Marzec 17 2009 11:33:58 | Temat: Re: Awryjno?? nowych diesli - ile w tym prawdy | Autor: Agent |
Agent pisze: To sprbuj odpowiedzie kaszpirowi prawidowo a jak to zrobisz to porad prosz jak to zrobic bo nie mam pojcia. Tylko czasami dziaa le. 37 |
Data: Marzec 17 2009 11:58:42 | Temat: Re: Awryjno?? nowych diesli - ile w tym prawdy | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | Agent pisze:
Hmm. Popatrz na mj post niej. ;) Rozwizanie nazywa si Thunderbird. :P -- Marcin "Kenickie" Mydlak [WRC] GG: 291246 ; kenickie<at>box43<kropek>pl; skype: kenickie_pl 38 |
Data: Marzec 17 2009 12:10:31 | Temat: Re: Awryjno?? nowych diesli - ile w tym prawdy | Autor: Agent |
Agent pisze: Eeee, tam te si co znajdzie napewno :). A tak poza tym to dziaa Ci normalnie odpowied do kaszpira czy nie bo nie wiem czy warto zmianiac co? 39 |
Data: Marzec 17 2009 12:20:35 | Temat: Re: Awryjno?? nowych diesli - ile w tym prawdy | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | Agent pisze: Hmm. Popatrz na mj post niej. ;) Dziaa. We zainstaluj, skonfiguruj opowiednio i si pobaw. Dwa dni bdzie ciko, a potem nie wrcisz ju do OE. :P -- Marcin "Kenickie" Mydlak [WRC] GG: 291246 ; kenickie<at>box43<kropek>pl; skype: kenickie_pl 40 |
Data: Marzec 17 2009 19:04:20 | Temat: Re: Awryjno nowych diesli - ile w tym prawdy | Autor: TomN | Agent w To sprbuj odpowiedzie kaszpirowi prawidowo To nie problem. a jak to zrobisz to porad prosz jak to zrobic bo nie mam pojcia. Przy korzystaniu z "goego" OE -- troch wysiku, czyli rczne dodawanie znakw cytowania. Przecie wiesz co jest Twoim tekstem, a co cytujesz.... -- Tomasz Nycz [priv-- >>X-Email] 41 |
Data: Marzec 17 2009 11:09:36 | Temat: Re: Awryjno nowych diesli - ile w tym prawdy | Autor: Nex@pl | Agent pisze: Jako, ze co jaki czas pojawia si temat w stylu: " jakie to nowe diesle s drogie" proponuj wyjani t sprawe. Wielu uytkownikw LPG i NoPB mwi e naprawy s drogie (no i niestety s). Faktycznie ja mam 2 diesla i nic sie nie zepsuo. Jak to w kocu jest -bo tylko syszy si e "koledze pada dwumasa a u mnie w pracy..". Proponuje wpisa komu co sie popsuo, w jakim silniku i przebiegu (pewnym lub przynajmniej potwierdzonym ksik) bo to e co si popsuje po 300- 500 tys km to dla mnie normalne. Auto niestety z komisu (czowiek uczy si cae ycie). Od spadajcych bienikw na autostradzie po remont generalny silnika, wymiane skrzyni biegw i na kocu wisienka na torcie - dwumasa z kompletem sprzga i wysprzglikami. Silnik 2.3TD - mercedes. Przebieg licznikowo 260kkm obecnie, prawdziwy neiznany. 42 |
Data: Marzec 17 2009 11:19:23 | Temat: Re: Awryjno nowych diesli - ile w tym prawdy | Autor: Agent |
Agent pisze: Co to s spadajce bieniki zwascza w temacie o silnikach? :) 43 |
Data: Marzec 17 2009 12:13:22 | Temat: Re: Awryjno nowych diesli - ile w tym prawdy | Autor: Nex@pl | Agent pisze:
No bienik na oponach, od tego si zaczo, dramatyczniej brzmi :) 44 |
Data: Marzec 17 2009 11:19:56 | Temat: Re: Awryjno nowych diesli - ile w tym prawdy | Autor: wchpikus | Witam! 45 |
Data: Marzec 17 2009 12:12:50 | Temat: Re: Awryjno nowych diesli - ile w tym prawdy | Autor: Nex@pl | wchpikus pisze: Witam! Mam benzyne 1.8 tez mercedesa, przejechaem nim prawie 60kkm w 3 lata. Wspomnianym dieslem powyej przeze mnie jakie 80kkm w 4 lata niecae. Do benzyny kupiem nowy alternator, komplet wiec, tuleje przd, ty i wahacze grne z przodu. Powiedzmy, e wszystko zamkno si w okoo 5000 przez 3 lata. Do diesla... wszo prawie dwa razy tyle ile daem za samochd, przy czym cena auta bya powyej normy. Mam te i innego diesla i ten jedzi od 5 lat bez awarii (nie licz rozadowanego akumulatora, czy innych pierd), silnik mi raz zgas, jak zabrako paliwa - W201 2.5D - TO jest diesel. A nie jakies common raile cuda nie widy. 46 |
Data: Marzec 17 2009 12:27:07 | Temat: Re: Awryjno nowych diesli - ile w tym prawdy | Autor: kamil |
Witam! Nie wiem co gorsze, naprawic raz na 150tys tm za np 4k zl czy 80 razy po Nie wiem czym ty jezdzisz, ale nie widzialem jescze silnika benzynowego, w ktorym trzeba co miesiac cos naprawiac. Pozdrawiam Kamil 47 |
Data: Marzec 17 2009 14:10:13 | Temat: Re: Awryjno nowych diesli - ile w tym prawdy | Autor: P.H. |
czym i JAK :)) 48 |
Data: Marzec 17 2009 14:45:28 | Temat: Re: Awryjno nowych diesli - ile w tym prawdy | Autor: wchpikus | Witam! czym i JAK :)) Dokaldnie, ale nikt sie nie przyzna ze w benzynce leca: -cewki -silniki krokowe -uszczelniacze zaworow -uszczelki pod glowica -pompy, alternatory,rozruszniki -uszczelniacze zaworow -sondy lambda czujniki polozenia walu i inne.. Oczywiscie ze wazne jak sie jezdzi, ale jest co sie zepsuc:) 49 |
Data: Marzec 17 2009 13:49:13 | Temat: Re: Awryjno nowych diesli - ile w tym prawdy | Autor: kamil |
Witam! raz mi poleciala w Megane, na szrocie za zgrzewke piwa kupilem. Fakt ze w Megane wszystko lecialo. :) -silniki krokowe nigdy -uszczelniacze zaworow olej zmieniam, a gaz mam w kuchence tylko -uszczelki pod glowica bo w dieslach to nigdy.. -pompy, alternatory,rozruszniki bo przeciez diesel nie ma alternatora, pomp ani rozrusznika.. -uszczelniacze zaworow powtarzasz sie -sondy lambda raz wymienilem w 12-letniej mazdzie, koszt znikomy czujniki polozenia walu i inne.. nigdy nie wymienialem Oczywiscie ze wazne jak sie jezdzi, ale jest co sie zepsuc:) Oczywiscie to wszystko nie dotyczy diesli ;) Pozdrawiam Kamil 50 |
Data: Marzec 17 2009 17:58:36 | Temat: Re: Awryjno nowych diesli - ile w tym prawdy | Autor: .Peeter | kamil wrote: [...] Z tego co wymienie, pady mi w jednym aucie: Pompa paliwa, cewka zaponowa, silnik krokowy, czujnik temp, ze dwa zaworki podcinieniowe i w diaba pierdek. Winne nie byo auto, tylko fakt, e zanim go kupiem, byo o niego rednio dbane. Ale to byo. Teraz jest kopciuch. Oczywiscie ze wazne jak sie jezdzi, ale jest co sie zepsuc:)Oczywiscie to wszystko nie dotyczy diesli ;) Oczywicie, e dotyczy. :) Jednak jedc dieslem mam wielgachnego banana na gbie, a jak po jedzie z bananem zajedam na stacj, mam kolejnego banana zamiast zgrzytania zbami... ....po prostu fajnie mi si lata kopciuchem. :) -- Pozdrawiam __ |__)_ _|_ _ _ ..| (-(-|_(-| 51 |
Data: Marzec 17 2009 18:54:41 | Temat: Re: Awryjno nowych diesli - ile w tym prawdy | Autor: Adam Szewczak |
kamil wrote: Ano ja wlasnie przed chwila zatankowalem 40 litrow a zrobilem na zbiorniku 820 km ;P PZDr Adam 52 |
Data: Marzec 17 2009 19:30:39 | Temat: Re: Awryjno nowych diesli - ile w tym prawdy | Autor: .Peeter | Adam Szewczak wrote: Ano ja wlasnie przed chwila zatankowalem 40 litrow a zrobilem na Mj taki ekonomiczny nie jest, ale mieci si w 7,5/100 na miecie i okoo 5-5,5 w trasie. :) -- Pozdrawiam __ |__)_ _|_ _ _ ..| (-(-|_(-| 53 |
Data: Marzec 17 2009 20:14:57 | Temat: Re: Awryjno nowych diesli - ile w tym prawdy | Autor: Adam Szewczak |
Adam Szewczak wrote: No to moj ma takie spalanie w mieszanym czyli praca<->dom bo narazie sie nigdzie indziej nie ruszam. PZDr Adam 54 |
Data: Marzec 17 2009 21:05:02 | Temat: Re: Awryjno nowych diesli - ile w tym prawdy | Autor: Marta L. | Uytkownik "Adam Szewczak" napisa > Oczywicie, e dotyczy. :) Jednak jedc dieslem mam wielgachnego Ano ja wlasnie przed chwila zatankowalem 40 litrow a zrobilem na Ale Wy fajne chopaki jestecie, takie oszczdne... 55 |
Data: Marzec 17 2009 22:02:29 | Temat: Re: Awryjno nowych diesli - ile w tym prawdy | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | Adam Szewczak pisze:
I jeszcze jeden i jeszcze raz: K A P E L U S Z N I K ! ! ! :P -- Marcin "Kenickie" Mydlak [WRC] GG: 291246 ; kenickie<at>box43<kropek>pl; skype: kenickie_pl 56 |
Data: Marzec 17 2009 22:27:30 | Temat: Re: Awryjno nowych diesli - ile w tym prawdy | Autor: Adam Szewczak |
Adam Szewczak pisze: A ze z jakiego powodu ? PZDr Adam 57 |
Data: Marzec 17 2009 23:12:08 | Temat: Re: Awryjno nowych diesli - ile w tym prawdy | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | Adam Szewczak pisze: Ano ja wlasnie przed chwila zatankowalem 40 litrow a zrobilem na zbiorniku 820 km ;P Daj spokj, 4.8L/100? W futrzanych kapciach jedzisz czy jak? ;) -- Marcin "Kenickie" Mydlak [WRC] GG: 291246 ; kenickie<at>box43<kropek>pl; skype: kenickie_pl 58 |
Data: Marzec 17 2009 23:36:07 | Temat: Re: Awryjno nowych diesli - ile w tym prawdy | Autor: Adam Szewczak |
Adam Szewczak pisze: Nie no normalnie jezdze, nie obcyndalam sie. Narazie czekam az mi MarcinJM skonczy moj samochod ktory palil 18/100 ;P PZDr Adam 59 |
Data: Marzec 17 2009 23:41:06 | Temat: Re: Awryjno nowych diesli - ile w tym prawdy | Autor: Adam Szewczak |
A i czesto gesto jak widze ze ruszylem i gdzies za mna dopiero ktos to mi sie.... bo przez ten czas to ze 3 samochody by z tego skrzyzowania pojechaly. Powaznie mowie. Nooo i dzis cena paliwa spadla bo po 3.15 juz tankowalem :D PZDr Adam 60 |
Data: Marzec 17 2009 19:45:54 | Temat: Re: Awryjno nowych diesli - ile w tym prawdy | Autor: /// Kaszpir /// | mam kolejnego banana zamiast zgrzytania zbami... A ja mam jeszcze wikszego banana ;) Podjedzam na stacj (Picasso 1.6 95KM z LPG sekwencja) , tankuje do "pelna" za okoo 50z LPG i koszt przejechania w miecie 100km wynosi mnie 10x 1,64 = 16,4z , a gdybym podjedza "oszczednym" dieslem (Picasso 2.0 HDI 90KM) koszt przjechania 100km wynis by mnie 8x 3,45 z = 27,6 z ... ;) 61 |
Data: Marzec 18 2009 07:47:09 | Temat: Re: Awryjno nowych diesli - ile w tym prawdy | Autor: Agent |
mam kolejnego banana zamiast zgrzytania zbami... Panowie ale temat by o awaryjnoci a skoczyo sie jak zawsze... :) 62 |
Data: Marzec 18 2009 07:59:29 | Temat: Re: Awryjno nowych diesli - ile w tym prawdy | Autor: Pawe Ubysz |
mam kolejnego banana zamiast zgrzytania zbami... Oszczdnym dieslem to 2.0 HDI 90 KM nie jest. 63 |
Data: Marzec 18 2009 08:54:09 | Temat: Re: Awryjno nowych diesli - ile w tym prawdy | Autor: .Peeter | Uytkownik "/// Kaszpir ///" napisa: A ja mam jeszcze wikszego banana ;) Tylko w czasie jazdy z bananem moe by problem. :) Ja osobicie wol jednak te moje okoo 30z/100km, ale za to kade mocniejsze depnicie = banan. :D Pozdrawiam ..Peeter 64 |
Data: Marzec 18 2009 02:55:11 | Temat: Re: Awryjno nowych diesli - ile w tym prawdy | Autor: | Tylko w czasie jazdy z bananem moe by problem. :) Ja osobicie wol jednak Ja "wyrosem" z tego ju ;) Nie zaley mi aby by pierwszym spod wiate , wszystkich wyprzedza i itd ... Jak miaem Nubir II 2.0 133KM to troch poszalaem ,a teraz staram si jedzi a nie "ciga". Dla mnie samochd jest rodkiem transportu ,ktry musi codziennie mnie i on zawie do pracy a dzieci do obka i to moliwie jak najtaniej ... I po kalkulacji wyszo mi e taniej bdzie mi si przemieszcza samochodem z LPG. Do tego silnik mam do prosty i zarazem ktry uznawany jest za bezawaryjny i dugo wieczny (8V 95KM) , wic nie musz y w strachu e czekaj mnie naprawy wtrsykw , turbo i itd ... Kwestia wyboru , wymaga i .... kalkulacji ... 65 |
Data: Marzec 18 2009 11:52:45 | Temat: Re: Awryjno nowych diesli - ile w tym prawdy | Autor: .Peeter | Uytkownik napisa: Ja "wyrosem" z tego ju ;) Mi jako te rednio, bardziej lubi czu tego kopniaka na wyszych biegach, w czasie jazdy na trasie/autostradzie. :) Pozdrawiam ..Peeter 66 |
Data: Marzec 18 2009 06:39:00 | Temat: Re: Awryjno nowych diesli - ile w tym prawdy | Autor: hamberg | Dla mnie samochd jest rodkiem transportu ,ktry musi codziennie mnie a jak wleczesz sie w trasie 90km/h za tirem przez 15km to tez tak myslisz? 67 |
Data: Marzec 18 2009 13:49:13 | Temat: Re: Awryjno nowych diesli - ile w tym prawdy | Autor: kamil |
Dla mnie samochd jest rodkiem transportu ,ktry musi codziennie mnie a jak wleczesz sie w trasie 90km/h za tirem przez 15km to tez tak Popraw mnie jesli sie myle, ale dopuszczalna predkosc w tej trasie to wlasnie 90km/h. ;-) Kamil 68 |
Data: Marzec 18 2009 12:31:01 | Temat: Re: Awryjno nowych diesli - ile w tym prawdy | Autor: hamberg | Popraw mnie jesli sie myle, ale dopuszczalna predkosc w tej trasie to racja! w takim razie powiedzmy ze tir albo jakas ciezarowka zasuwa cale 70km/h 69 |
Data: Marzec 18 2009 20:42:52 | Temat: Re: Awryjno nowych diesli - ile w tym prawdy | Autor: /// Kaszpir /// | w takim razie powiedzmy ze tir albo jakas ciezarowka zasuwa cale 70km/h Redukuję bieg i wyprzedzam ... Co to za dziwne pytanie ??? __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusw 3946 (20090318) __________ Wiadomosc zostala sprawdzona przez program ESET NOD32 Antivirus. http://www.eset.pl lub http://www.eset.com 70 |
Data: Marzec 18 2009 20:16:27 | Temat: Re: Awryjno nowych diesli - ile w tym prawdy | Autor: /// Kaszpir /// | a jak wleczesz sie w trasie 90km/h za tirem przez 15km to tez tak Staram si jedzi do przepisowo ;) Czyli prdko dopuszczalna +/- 10km/h .... Jeli Tir by jecha 90km/h a dopuszczalna prdko by bya take 90km/h to zapewne bym jecha za Tirem , cho raczej wyprzedzibym go bo po prostu nie lubi jecha przed czym co zasania mi zupenie cakowicie punkt widzenia ;) __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusw 3946 (20090318) __________ Wiadomosc zostala sprawdzona przez program ESET NOD32 Antivirus. http://www.eset.pl lub http://www.eset.com 72 |
Data: Marzec 18 2009 08:50:21 | Temat: Re: Awryjno nowych diesli - ile w tym prawdy | Autor: kamil |
kamil wrote: Wiec pisz od razu, ze jest po prostu TANIEJ, a nie wciskaj ludziom ze przewyzszaja benzyne w wielu kategoriach, w ktorych po prostu zmyslasz. :-) Moje pali 13-14 przy normalnej jezdzie a potrafi i 20 wypic i wcale nie zdejmuje to banana z mojej twarzy, wrecz przeciwnie, Pozdrawiam Kamil 73 |
Data: Marzec 18 2009 11:54:11 | Temat: Re: Awryjno nowych diesli - ile w tym prawdy | Autor: .Peeter | Uytkownik "kamil" napisa Wiec pisz od razu, ze jest po prostu TANIEJ, a nie wciskaj ludziom ze Taniej to tylko w kwestii spalania, naprawy s tak samo drogie. :) Jak kto trafi na trupa, to pienidze z portfela bd wyssane do ostatniej zotwki, niezalenie czy to bdzie benzyna, czy diesel... Pozdrawiam ..Peeter 74 |
Data: Marzec 18 2009 12:57:19 | Temat: Re: Awryjno nowych diesli - ile w tym prawdy | Autor: Toworek | ..Peeter pisze: Uytkownik "kamil" napisa no racja, tak samo drogie. wtryskiwacz benzynowy i CR tyle samo kosztuje, pompka paliwa te ;) nie mwic ju o grubszych sprawach ;) 75 |
Data: Marzec 18 2009 14:13:23 | Temat: Re: Awryjno nowych diesli - ile w tym prawdy | Autor: .Peeter | Uytkownik "Toworek" napisa: no racja, tak samo drogie. wtryskiwacz benzynowy i CR tyle samo kosztuje, W dieslu ceny wysze, w benzynie wicej moe si popsu. ;) Jeden pies. Chocia teraz jedc normalnym autem odczuwam duo nisze koszty ekspolatacji ni "klasyka" z silnikiem benzynowym, w ktrym co chwil co si psuo. Pozdrawiam ..Peeter 76 |
Data: Marzec 18 2009 20:25:58 | Temat: Re: Awryjno nowych diesli - ile w tym prawdy | Autor: /// Kaszpir /// | ekspolatacji ni "klasyka" z silnikiem benzynowym, w ktrym co chwil To miaes jakiego zoma ... Na moim przykadzie. Samochd Seicento produkcja 1999r. - silnik Fire 1.1. W silniku nic nie byo robione. Przbieg 140tys km i 2 lata temu poszed "dalej". Daewoo Nubira II 2.0. Rok produkcji 2000 (silnik X20SED 2.0 16V 133KM (silnik GM Holden z "Opla"). przbiegie 160tys. Kable WN wymieniem na nowe profilaktycznie bo byy oryginalne z 1999r ... Uszczelka bya do wymiany fakt , bo si "pocia" , ale bya ona te "oryginaln" .. Cewki i itd , oryginalne ... Znajomy - VW Polo z 1992r , silnik 1.4. Silnik - nie naprawiany. Szczerze mwic nikogo nie znam kto by naprawia silnik. No chyba e kto kupuje np. samochd z silnikiem ktory nie "lubi" LPG i montuje na si najtasz instalke a potem samochd jest winny a nie on ... Po prostu jesli kto chce LPG to musi kupi taki samochd z takim silnikiem ktry wietnie znosi prac z LPG ... , a s takie silniki ktre LPG nie toleruj a tych co na si montuj w nich LPG za kar czekaj drogie naprawy ... __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusw 3946 (20090318) __________ Wiadomosc zostala sprawdzona przez program ESET NOD32 Antivirus. http://www.eset.pl lub http://www.eset.com 78 |
Data: Marzec 19 2009 10:08:07 | Temat: [OT] Re: Awryjno nowych diesli - ile w tym prawdy | Autor: Mirek Ptak | Dnia 2009-03-18 20:25, */// Kaszpir ///* napisa, a mnie co podkusio, eby odpisa: __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusw 3946 (20090318) __________ Dziwi si, e jeszcze Ci nikt(?) na to uwagi nie zwrci - to da si wyczy - jak nie wiesz jak, to chtnie pomog ;) Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 79 |
Data: Marzec 18 2009 08:47:52 | Temat: Re: Awryjno nowych diesli - ile w tym prawdy | Autor: kamil |
kamil wrote: A jednego mojego kolege Kowalskiego zona ciagle zdradzala. Jak tylko wroce do domu, dam mojej po gebie na zapas, bo wszystkie to dziwki! Kamil 80 |
Data: Marzec 17 2009 14:53:48 | Temat: Re: Awryjno nowych diesli - ile w tym prawdy | Autor: CeSaR | Oczywiscie ze wazne jak sie jezdzi, ale jest co sie zepsuc:) Dokadnie tak, zgadzam si z przedmwc. I jeszcze uzupeniajc: w "benzynach" czst usterk s rwnie: - niedopompowane koa tylne - parujce szyby boczne (w kombi jeszcze dodatkowo tylna) - sabe domykanie prawych przednich drzwi - drgajce lusterka wewntrzne Diesle tych wad s zupenie pozbawione. C 81 |
Data: Marzec 17 2009 16:31:01 | Temat: Re: Awryjno nowych diesli - ile w tym prawdy | Autor: TomiZS |
Witam! Wymieniaem raz w 3 letnim aucie i raz w 10 letnim (byo ju w sumie ok. 10 samochodw), -silniki krokowe Jedynie raz by czyszczony, -uszczelniacze zaworow W benzynie do 200 kkm nic takiego si nie robi. -uszczelki pod glowica Jeden raz, dlatego, poprzedni waciciel przegrza silnik i mechanik zoy silnik na bardziewnej uszczelk AJUSA. -pompy, alternatory,rozruszniki Pomp wody wymieniam razem w rorzdem (jeli napdzana paskiem rozrzdu). -uszczelniacze zaworow To ju chyba raz byo :) -sondy lambda Ani razu czujniki polozenia walu i inne.. raz czujnik temperatury Oczywiscie ze wazne jak sie jezdzi, ale jest co sie zepsuc:) Jed dynamicznie, jednak nie pauj zimnego silnika. Nie mam wikszych problemw z silnikami benzynowymi. Moe znaczenie ma fakt, e benzynami jed do 150, gra 200 kkm. W kwestii Diesela, mam ukochanego turbodisela, na mechanicznie sterowanej pompie wtryskowej (wtrysk bezporedni), ktry jedzi na wszystkim i kompletnie nic si nim nie dzieje. Raz na 3-4 lata wraz z wymian rozrzdu idzie na regulacj dawki paliwa i kta wtrysku i wymien przewodw przelewowych (przy okazji wymiana przekenika wiec arowych. Od 3 lat myl, e warto wymieni wiece arowe... ale te s nadal sprawne :). Niedugo chyba trzeba bdzie go zmieni. ona chce koniecznie diesela, a ja nie mam pojcia na co zmieni, aby nie wpakowa si chore koszty napraw :( -- Pozdr. TOMI (Wawa Praga/Jelonki) R216 Cabrio, R420D i MG ZS 2.5 V6. 82 |
Data: Marzec 18 2009 10:03:13 | Temat: Re: Awryjno nowych diesli - ile w tym prawdy | Autor: gosmo | Uytkownik "wchpikus" napisa w wiadomoci Witam! He, he... to ty chyba niewiele syszae o silnikach diesla. Jaki czas temu, gdy VW wypuci 2.0 TDI okazao si, e blok silnika nie wytrzymuje po dosy krtkim okresie uytkowania. Jest oficjalna informacja VW ktrej moesz sobie poszuka w sieci. 83 |
Data: Marzec 18 2009 16:41:31 | Temat: Re: Awryjno nowych diesli - ile w tym prawdy | Autor: JG | gosmo pisze: He, he... to ty chyba niewiele syszae o silnikach diesla. Jaki czas temu, gdy VW wypuci 2.0 TDI okazao si, e blok silnika nie wytrzymuje po dosy krtkim okresie uytkowania. Jest oficjalna informacja VW ktrej moesz sobie poszuka w sieci.Blok te? Ja o gowicy syszaem... pozdrawiam, JG 84 |
Data: Marzec 18 2009 16:08:58 | Temat: Re: Awryjno nowych diesli - ile w tym prawdy | Autor: Rafal Lorenc | JG > He, he... to ty chyba niewiele syszae o silnikach diesla. Jaki czas Tylko gowica, aden block i robili to na gwarancji. Pozdrawiam, Rafal Lorenc -- SysAdmin UsmiechaSie mobile: 503-611-119 www.usmiecha.sie.pl 85 |
Data: Marzec 17 2009 11:16:31 | Temat: Re: Awryjno nowych diesli - ile w tym prawdy | Autor: TW |
silniku i przebiegu (pewnym lub przynajmniej potwierdzonym ksik) bo toSwoim pierwszym dieslem (Peugeot 306 HDI 90 KM kombi) przejechalem od nowosci 150 tys km i jezeli chodzi o silnik to niewatpliwie byla to najsolidniejsza czesc tego samochodu. 3 razy co prawda byl wymieniany elektroniczny czujnik polozenia linki gazu, ale to raczej drobiazg. Obecnym dieslem (Saab 3.0 TID) przejechalem w ciagu trzech lat 90 tys km a na liczniku teraz ma 220 tys i wymienialem kolo dwumasowe (3300 zl). Rozrzadu nie licze. Odpukac wszystko jest OK, w tym turbina od nowosci ta sama. TW 86 |
Data: Marzec 17 2009 11:57:56 | Temat: Re: Awryjno�� nowych diesli - ile w ty m prawdy | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | pisze: coď˝ siď˝ popsuje po 300- 500 tys km to dla mnie normalne. Testowo odpowiadam Kaszpirowi, specjalnie dla Agenta. ;) -- Marcin "Kenickie" Mydlak [WRC] GG: 291246 ; kenickie<at>box43<kropek>pl; skype: kenickie_pl 87 |
Data: Marzec 17 2009 12:17:13 | Temat: Re: Awryjno nowych diesli - ile w tym prawdy | Autor: Mlody | Diesle moe nie z najnowszego wydania ale te ju z elektronik, czujnikami, 88 |
Data: Marzec 17 2009 15:33:40 | Temat: Re: Awryjno nowych diesli - ile w tym prawdy | Autor: JG | Mlody pisze: Genralnie to chyba wicej kosztoway naprawy zawiesze i opony ni naprawy silnikw...Ale trzeba te pamita, e 1.9 TDI stanowiy (i stanowi) dosy udan konstrukcj. 'Zmodernizowane' 2.0 TDI ju mistrzem bezawaryjnoci bynajmniej nie jest - choby fakt, e gowice szybko trafia szlag. pozdrawiam, JG 89 |
Data: Marzec 17 2009 15:49:10 | Temat: Re: Awryjno nowych diesli - ile w tym prawdy | Autor: Funaki | Uytkownik "Mlody" <mlody@h(tutaj wpisz zero).pl> napisa w wiadomoci Diesle moe nie z najnowszego wydania ale te ju z elektronik, No prosz, a ja w swojej Feli wiece wymieniaem 50kkm temu, teraz przydayby si jej nowe. W krtce pasek rozrzdu wymieni, poza tym NIC, wsiadam i jed :-) -- 3M Mruczek 1.9D GLX Break + mobil, y2k. http://www.mm.pl/~funaki/fela.jpg Punto II Sound 1,2 8V vel "Mynek do kawy" Byo: ZX, Samara. 90 |
Data: Marzec 18 2009 08:55:42 | Temat: Re: Awryjno nowych diesli - ile w tym prawdy | Autor: Funaki | Uytkownik "Funaki" napisa w wiadomoci No prosz, a ja w swojej Feli wiece wymieniaem 50kkm temu, teraz przydayby si jej nowe. W krtce pasek rozrzdu wymieni, poza tym NIC, wsiadam i jed :-) Acha, obecny przebieg 172kkm. -- 3M Mruczek 1.9D GLX Break + mobil, y2k. http://www.mm.pl/~funaki/fela.jpg Punto II Sound 1,2 8V vel "Mynek do kawy" Byo: ZX, Samara. 91 |
Data: Marzec 17 2009 02:47:53 | Temat: Re: Awryjno�� nowych diesli - ile w tym prawdy | Autor: | co� si� popsuje po 300- 500 tys km to dla mnie normalne. Polecam autocentrum.pl i opinie posiadaczy ... Wszystko zaley te od szczcia. Kupujc uywany samochd tak naprawd nie znasz jego historii i jak poprzedni waciciel uytkowa samochd. Moe okaza si e pojedzi si troch i bd nas czekay kosztowane naprawy ... Z nwk nie ma problemu :) Jest gwarancja , wic nawet jakby pado po roku to za darmo naprawi ;) PS. Ostatnia naprawa firmowego Forda Mondeo 2.0 TDCI (z tego co pamitam wtryski) kosztowaa 8tys z. netto. 92 |
Data: Marzec 17 2009 12:15:51 | Temat: Re: Awryjno nowych diesli - ile w tym prawdy | Autor: sop3k | Jako, ze co jaki czas pojawia si temat w stylu: " jakie to nowe diesle s Ja osobicie miaem dwa disele, ale w rodzinie przewineo sie tego troche, a wic: - Renault Clio 1.5 dCi 2001 65KM, chyba najbardziej awaryjny silnik diesla jaki kiedykolwiek pojawi sie na rynku. Ludzie zbijali fortuny na regeneracji wtryskiwaczy, turbin, pomp wtrykowych, a ja jako oprocz turbiny, na ktry zostaem po prostu wychu*** nie robiem nic z tych starsznych napraw. Sama turbina kosztowaa 1500 z + 200z robocizny, wie sredniej jakoci komplet opon. Ale jak ju mowiem niepotrzebny wydatek. Mechnik(zodziej) zobaczy zaolejon turbine i natychmiast zaleci wymiane - kompletenie niepotrzebnie, bo jak sie okazao puszci tylko uszcelniach ktrego koszt nie przekorczy 70 z (na szczscie warsztat regenrujcy odkupil odemnie za 500 z stara turbawk).Oprocz tego pali mi sie kontrola(wiece arowe i usterka elektryki) w ASO oczywsicie wymiana wtrykw bo ju s w stanie agonalnym, ale po szczerej rozmowie z mechnaikiem po godzinach okazao sie ze nawet nie zrobili testw przelewowych, kontrolka oznacza wtryki to robimy wtryski. Skonczyo sie na wymiane jakiego moduu za 350z.Tak samo z moduem ABS ktry pad pewnego dnia, koszt w ASO ponad 3000z, to samo w serwisie Bosh 560z. Na liczniku grubo ponad 200 000. Nie wiem ile dokadnie bo auto sprowadzane, ale nie zdziw bym sie ze okoo 300 tys. Teraz mam Toyota Corolle D4D i to co ludzie wyprawia w warsztatch to przechodzi ludzkie pojcie. Lekko mu puknie gdzie przy sprzga, lekko drga kasta, co sie przychao i juz koo dwumasowe leci w ruch, a ASO zarabia. Na forach roi sie od ludzi ktorzy czerpi ogromn przyjmno z doradzania innym co jest zepsute w ich samochodzie i stad te ploty. Szwagier jedzi Pugiem 307SW 2.0 HDI. Prawda taka ze wrliwe na benzyne, ale jak sie leje nie wiadomo co od rolnika to nie dziwota ze kontolka sie zapala. Sprzeda jak mia na kulane 130 000, bez zadnej awari, orpocz napenianego filtra FAP. Teraz ma 320 D, wszytko narazie OK, jedyn rzecz bya pknita gowica, bo poprzedni waciciel przegrza auto. W rodzinie tez jest Citroen Jumper HDI(kurier UPS). Na liczniku 320 tys. Bog wie ile wiecej, auto codziennie robi ok 300km. Jedyn usterk jest lejcy jeden wtrysk. Tyle na temat awaryjnoci nowych diesli. Podobno te stare s super i ogolnie na byleczym pojad, tyle ze pracuj jak traktory przed wojn. Jak w jakim nowszym aucie co, zaskrzypi, pohaasuje troche to od razu p auta sie wymienia, pytam po co? -- Wysano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 93 |
Data: Marzec 17 2009 12:18:17 | Temat: Re: Awryjno nowych diesli - ile w tym prawdy | Autor: sop3k |
Szwagier jedzi Pugiem 307SW 2.0 HDI. Prawda taka ze wrliwe na benzyne, ale Oczywiscie wraliwe na ON :) -- Wysano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 94 |
Data: Marzec 17 2009 13:01:30 | Temat: Re: Awryjno nowych diesli - ile w tym prawdy | Autor: Agent |
Jako, ze co jaki czas pojawia si temat w stylu: " jakie to nowe diesle s
kurde mam dokadnie takie same przemylenia. W moim poprzednim dieslu dwa razy mwili mi e pompa do wyrzucenia a skoczyo si na tanich naprawach. Teraz jest to samo. Co by nie byo to wtryski i turbo do wymiany. 95 |
Data: Marzec 17 2009 16:05:09 | Temat: Re: Awryjno nowych diesli - ile w tym prawdy | Autor: rafal | Silnik JTD 110 KM z 2001 roku we fiacie marea weekend, Od nowoci u 96 |
Data: Marzec 17 2009 19:25:30 | Temat: Re: Awryjno nowych diesli - ile w tym prawdy | Autor: Tomasz Nowicki | Dnia Tue, 17 Mar 2009 10:31:41 +0100, Agent napisa(a): Jako, ze co jaki czas pojawia si temat w stylu: " jakie to nowe diesle s Nowy D-4D 2.0 w Avensis po liftingu, ten 126 koni, co to jako nie ma szczcia do pismakw - wszyscy jak zaklci podaj, e to zmodernizowana dwjka 116 kucy, co nie jest prawd. Jest to silnik produkowany w Polsce, nieco "skrcona" wersja 2.2/150KM. Chodzi gadko, nie dymi, zapala "od dotknicia". Oby tak dalej. Przejechaem 64 tys. bez najmniejszych awarii, rednie spalanie 6,0. Jedyna jak dotd usterka auta to konieczno poprawienie geometrii zawieszenia, bo lekko cigao. No i jakie arwki. T. 97 |
Data: Marzec 17 2009 21:19:40 | Temat: Re: Awryjno nowych diesli - ile w tym prawdy | Autor: franz | Agent pisze: Proponuje wpisa komu co sie popsuo, w jakim silniku i przebiegu (pewnym lub przynajmniej potwierdzonym ksik) bo to e co si popsuje po 300- 500 tys km to dla mnie normalne. nielubiana vectra b z dtl 2.0 82km. przebieg kupiony - 230kkm przebieg teraz - 299kkm wymiany: - przeplywomierz: ~260kkm ok 300pln (wygladal od nowosci) - egr: ~270kkm - ok 600pln (glupi sprzedaja tylko z kolektorem !) (od nowosci) - maglownica (poprzedni jezdzil z wyciekiem oleju :( ) - ok 500pln (od nowosci) - regeneracja turbawki: ~250kkm (z racji wieku i nadwyzki gotowki, jeszcze byla sprawna) - ok 1000pln (od nowosci) do tego: - 2 komplety h7, 3 zarowki inne - tarcze, klocki, cylinderki i napinacz z paskiem - filtry, oleje etc - 2xrok wszystkie wymiany robione "jak byla kasa" i potrzeba, nie bylo przymusowych przystankow i niespodzianek na trasach a europe zwiedzilismy autkiem pozdr, -- fumfel 98 |
Data: Marzec 17 2009 22:34:48 | Temat: Re: Awryjno nowych diesli - ile w tym prawdy | Autor: Bastion |
..". Proponuje wpisa komu co sie popsuo, w jakim Opel Zafira 2.0 DTI (Y20DTH PSG16). rocznik 2003r Serwisowany, kupiony w 2005r z pewnym przebiegiem 150kkm (po leasingowy) Obecnie po dwoch latach, przebieg 220 kkm, problemy z dieslem: - swiece zarowe przynajmniej jedna do wymiany (blad OBD2 P0380), raz nie odpalil przy -15C, wystarczylo podladowac akumulator. - bierze olej, jakies 2l na 15 kkm czyli jeszcze w normie. Inne usterki niezwiazane z dieslem: - padl lewy czyjnik ABS (lewa piasta do wymiany). - czasami wywala na Opel Scanner jakies bledy zwiazane z czujnikiem polozenia sprzegla i powietrza dolotowego (narazie nic nie robilem) Auto sprawuje sie swietnie, zbiera sie naprawde dobrze i jest ekonomiczne. Nastepne auto to bedzie prawie napewno diesel i Zafira stawiam na 1.9 CDTI 120 KM Pozdrowienia dla kolegow "w dislu";) 99 |
Data: Marzec 17 2009 22:51:05 | Temat: Re: Awryjno nowych diesli - ile w tym prawdy | Autor: Marcin Jan | Agent pisze: Jako, ze co jaki czas pojawia si temat w stylu: " jakie to nowe diesle s drogie" proponuj wyjani t sprawe. Wielu uytkownikw LPG i NoPB mwi e naprawy s drogie (no i niestety s). Faktycznie ja mam 2 diesla i nic sie nie zepsuo. Jak to w kocu jest -bo tylko syszy si e "koledze pada dwumasa a u mnie w pracy..". Proponuje wpisa komu co sie popsuo, w jakim silniku i przebiegu (pewnym lub przynajmniej potwierdzonym ksik) bo to e co si popsuje po 300- 500 tys km to dla mnie normalne. mondeo TDDI - wtryski tak przy ok 200 kkm glof v TDI - chyba ze 4 razy wymiana turbiny - turbina padaa tak pomidzy 50-130 tys potem ju by spokj. -- Z pozdrowieniem marcin jan "Nienawidz Twoich pogldw, ale dam si zabi aby mg je gosi" 100 |
Data: Marzec 17 2009 23:00:52 | Temat: Re: Awryjno nowych diesli - ile w tym prawdy | Autor: Karolek |
Jako, ze co jaki czas pojawia si temat w stylu: " jakie to nowe diesle s drogie" proponuj wyjani t sprawe. Wielu uytkownikw LPG i NoPB mwi e naprawy s drogie (no i niestety s). Faktycznie ja mam 2 diesla i nic sie nie zepsuo. Jak to w kocu jest -bo tylko syszy si e "koledze pada dwumasa a u mnie w pracy..". Proponuje wpisa komu co sie popsuo, w jakim silniku i przebiegu (pewnym lub przynajmniej potwierdzonym ksik) bo to e co si popsuje po 300- 500 tys km to dla mnie normalne. Golf I 1.5D... prawdopodobnie pekniety blok (olej przedostawal sie do plynu chlodniczego), silnik poszedl na zlom (ale mozliwe ze za awarie odpowiedzialny byl baran co skrecal jakis czas wczesniej ten silnik i prawdopodobnie nie wyczyscil z oleju otworow na szpilki glowicy), przebieg blizej nie okreslony. 525 tds przy ok 250kkm regeneracja pompy wtryskowej, ale widac ze byla juz ruszana wiec pewnie juz przy 150kkm ktos ja robil. A tak to urwany wirnik pompy wody, termostat i swiece zarowe. Tyle u mnie w sumie... co do nie moich aut, to mozna by dlugo opowiadac... zeby nie bylo o benzyniakach tez ;> Karolek 101 |
Data: Marzec 18 2009 21:41:04 | Temat: Re: Awryjno nowych diesli - ile w tym prawdy | Autor: Przemek V |
Jako, ze co jaki czas pojawia si temat w stylu: " jakie to nowe diesle BMW 530d E60 automat. 4 lata i 105 tys km. Przegldy i nic poza tym. 102 |
Data: Marzec 19 2009 14:34:52 | Temat: Re: Awryjno nowych diesli - ile w tym prawdy | Autor: zoty | Agent pisze: Jako, ze co jaki czas pojawia si temat w stylu: " jakie to nowe diesle s drogie" proponuj wyjani t sprawe. Wielu uytkownikw LPG i NoPB mwi e naprawy s drogie (no i niestety s). Faktycznie ja mam 2 diesla i nic sie nie zepsuo. Jak to w kocu jest -bo tylko syszy si e "koledze pada dwumasa a u mnie w pracy..". Proponuje wpisa komu co sie popsuo, w jakim silniku i przebiegu (pewnym lub przynajmniej potwierdzonym ksik) bo to e co si popsuje po 300- 500 tys km to dla mnie normalne. np. Nissan Qashqai - szlag trafi filtr czstek staych (przebieg ok. 23 tys.km). Auto na gwarancji lecz gwarancja pono tego nie obejmuje (a przynajmniej tak twierdzi serwis). Co marudz o koniecznym "przedmuchiwaniu co jaki czas" (czytaj: przejechaniem si duszy czas z prdkoci pow. 70 km/h) co jest do komiczne, gdy auto gwnie jedzi "na trasach" (m.in. po "zachodnich" autostradach) i z prdkociami sporo wikszymi. Szacunkowy koszt naprawy wg serwisu: ok. 6 tys. pln. Prawdopodobnie sprawa skoczy si w sdzie. Problem jednak nie dotyczy tylko tego modelu lecz wielu nowszych diesli (o dziwo w wtku tym wielu opowiada o starszych silnikach, ktre niewiele maj wsplnego z "nowymi dieslami"). Jak nie lubi "automiecia" to w do prosty sposb opisali to tu: http://www.auto-swiat.pl/wydania,Klopotliwy-filtr-czastek-stalych,23122,1.html O problemach z dwumaswkami, CR itd wspominano ju wielokrotnie i faktycznie s one do czste. Cho oczywicie znajd si i tacy, ktrych ten problem by moe nie dotknie i bd si cieszy wieloletni bezawaryjn eksploatacj ale.. to raczej bd wyjtki potwierdzajce regu (czego oczywicie wszystkim posiadaczom nowoczesnych diesli ycz). Przez producentw nie jest to jednak postrzegane jako specjalny problem, gdy obecnie nie przejmuj si czy auto zrobi te 500-700 tys. km do naprawy gwnej. Z ich punktu widzenia najlepiej by si za 5-7 lat rozleciao :) Jak ten trend bdzie si dalej utrzymywa dojdziemy do etapu "aut-jednorazwek" co.. wcale nie jest takie odlege, gdy w odrnieniu od starszych aut, ktre mona byo prawie w nieskoczono naprawia czy reanimowa (jak to mwi niektrzy) ciekaw jestem komu bdzie si opacao naprawia obecnie produkowane auta za par/parenacie lat. Samemu coraz mniej mona naprawi a serwis i czci (a coraz czciej: moduy) drogie. Co by nie mwi: moim zdaniem nowoczesne diesle s coraz gorsze, coraz bardziej awaryjne i coraz drosze w naprawach. Za to maj coraz wicej KM pod mask (dostosowujc si do oczekiwa klientw, ktrzy z jakiego powodu pragn wycigowego diesla). I jeszcze jedno: co do "sztuczek" dotyczcych wrae lepszego przypieszania diesli o ktrych kto tu wspomnia. Ot jedn z gwnych "sztuczek" jest stosowanie przez wikszo czy moe nawet wszystkich producentw innych skrzy biegw (dotyczy skrzy manualnych, gdy nie interesowaem si automatami). Nie jest to nowo co prawda, lecz pocztkowo sens miao zupenie inny - miao pozwala "woom roboczym" (ktrymi diesle byy przez dugi czas) w ogle si rozpdza (zwaszcza w autach/pojazdach uytkowych). Dotyczyo to zwykle pierwszych 2-3 biegw, ktre najczciej byy sporo "krtsze" od ich benzynowych odpowiednikw. Efektem ubocznym jest odczucie "niezwykego przypieszenia" :) Wystarczy jednak do diesla zaoy skrzyni biegw z odpowiednika benzynowego i moemy si mocno zdziwi jeli chodzi o to "przypieszanie". Za to - nasz diesel bdzie jeszcze bardziej oszczdny. ...to tyle z mojej strony. Ale si rozpisaem. pzdr A. |