Grupy dyskusyjne   »   Żółte œwiatło

Żółte œwiatło



1 Data: Styczen 23 2011 11:25:07
Temat: Żółte światło
Autor: news-gazeta 

Nie macie wrażenia że światło żółte w Polsce świeci się zbyt krótko?
Czasami trzeba albo awaryjnie hamować przed czerwonym albo niestety
wpada się na czerwonym już.
W europie zachodniej te żółte zdecydowanie dlużej się pali.


Pozdrawiam - Darek.



2 Data: Styczen 23 2011 11:35:59
Temat: Re: Żółte œwiatło
Autor: J.F. 

On Sun, 23 Jan 2011 11:25:07 +0100,  news-gazeta wrote:

Nie macie wrażenia że światło żółte w Polsce świeci się zbyt krótko?
Czasami trzeba albo awaryjnie hamować przed czerwonym albo niestety
wpada się na czerwonym już.
W europie zachodniej te żółte zdecydowanie dlużej się pali.

A w obu przypadkach jechales przepisowe 50 ? :-)

J.

3 Data: Styczen 23 2011 12:10:19
Temat: Re: Ĺťółte ďż˝wiatło
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

W dniu 2011-01-23 11:35, J.F. pisze:

On Sun, 23 Jan 2011 11:25:07 +0100,  news-gazeta wrote:
Nie macie wrażenia że światło żółte w Polsce świeci się zbyt krótko?
Czasami trzeba albo awaryjnie hamować przed czerwonym albo niestety
wpada się na czerwonym już.
W europie zachodniej te żółte zdecydowanie dlużej się pali.

A w obu przypadkach jechales przepisowe 50 ? :-)

Na zachodzie pewnie tak, bo widmo paru setek euro do zapłaty wisi cały czas. U nas przy 50, częściej nad człowiekiem wisi presja tych z tyłu, uważających go za kapelusznika.
Tudzież presja zielonej fali w mieście, ustawionej na +/- 130. ;)

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

4 Data: Styczen 23 2011 13:33:27
Temat: Re: Ĺťółte ďż˝wiatło
Autor: Jotte 

Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak"  napisał w wiadomości

U nas przy 50, częściej nad człowiekiem wisi presja tych z tyłu, uważających go za kapelusznika.
Jaka presja???
Kogo normalnego i prawidłowo jadącego obchodzi, co uważają jacyś głupcy?
A niech no tylko któryś cham zaświeci lub zatrąbi...

Tudzież presja zielonej fali w mieście, ustawionej na +/- 130. ;)
Zielona fala jest w Polsce jak Yeti - podobno niektórzy widzieli, ale nie są wiarygodni.

--
Jotte

7 Data: Styczen 23 2011 13:27:23
Temat: Re: Ĺťółte ďż˝wiatło
Autor: Waldek Godel 

Dnia Sun, 23 Jan 2011 14:14:06 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

Rzadko gdzie zielona fala jest ustawiona na obowiązujące ograniczenie
prędkości.

Jest trochę niżej, ale jadąc w okolicach obowiązującego limitu, zazwyczaj
też się można załapać.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja.

8 Data: Styczen 23 2011 14:57:21
Temat: Re: Ĺťółte ďż˝wiatło
Autor: Krzysiek Kielczewski 

On 2011-01-23, Waldek Godel  wrote:

Rzadko gdzie zielona fala jest ustawiona na obowiązujące ograniczenie
prędkości.

Jest trochę niżej, ale jadąc w okolicach obowiązującego limitu, zazwyczaj
też się można załapać.

Ja się częściej spotykam ze światłami ustawionymi na +20 czy +30.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

9 Data: Styczen 23 2011 18:38:34
Temat: Re: Żółte wiatło
Autor: Adam Szewczak 


Użytkownik "Krzysiek Kielczewski"  napisał w wiadomości

On 2011-01-23, Waldek Godel  wrote:

Rzadko gdzie zielona fala jest ustawiona na obowiązujące ograniczenie
prędkości.

Jest trochę niżej, ale jadąc w okolicach obowiązującego limitu, zazwyczaj
też się można załapać.

Ja się częściej spotykam ze światłami ustawionymi na +20 czy +30.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

    Gdzie ta zielona fala w Wawie jest ? moze na Gorczewskiej ???????

Dokladnie jak sie zna rozklad swiatek w Wawie to sie mozna zalapac na zielona fale jadac np 90 od jednych swiatem do nastepnych, potem 40 do nastepny i znowu 80. W Wawie NIE ma sygnalizacji wymuszajacej prawidlowa jazde. A taka sygnalizacja bardzo szybko by nauczyla.

PZDr
Adam

10 Data: Styczen 23 2011 19:07:35
Temat: Re: Ĺťółte wiatło
Autor: Krzysiek Kielczewski 

On 2011-01-23, Adam Szewczak  wrote:

Ja się częściej spotykam ze światłami ustawionymi na +20 czy +30.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

    Gdzie ta zielona fala w Wawie jest?

Na przykład na Waszyngtona da się przelecieć całÄ… aleję na zielony,
tylko trzeba trzymać prędkoć w okolicach 80-90km/h.

moze na Gorczewskiej ???????

Tam bardziej pasuje określenie "czerwona fala" :)

Dokladnie jak sie zna rozklad swiatek w Wawie to sie mozna zalapac na
zielona fale jadac np 90 od jednych swiatem do nastepnych, potem 40 do
nastepny i znowu 80. W Wawie NIE ma sygnalizacji wymuszajacej prawidlowa
jazde. A taka sygnalizacja bardzo szybko by nauczyla.

Chyba nie da się jej tak ustawić. Albo uwzględnisz przeciętnych
kierowców, albo kapeluszników rozpędzających się przez trzy skrzyżowania
do przelotowych 50km/h, albo całoć zatrzymają szybcy i wścieki, którzy
muszą dolecieć do czerwonego i potem stracić czas na ruszanie.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

11 Data: Styczen 23 2011 18:09:10
Temat: Re: Żółte wiatło
Autor: to 

begin Adam Szewczak

A taka sygnalizacja bardzo szybko by nauczyla.

Tylko czego i po co?

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

12 Data: Styczen 23 2011 19:19:19
Temat: Re: Ĺťółte wiatło
Autor: Adam Szewczak 


Użytkownik "to"  napisał w wiadomości

begin Adam Szewczak

A taka sygnalizacja bardzo szybko by nauczyla.

Tylko czego i po co?

--

    Jezdzenia przepisowo, czyli powiedzmy te 50/60. Nie widze problemu zeby tak jezdzic i miec mozliwosc przejechania kilku skrzyzowan z ta predkoscia.

PZDr
Adam

13 Data: Styczen 23 2011 18:50:35
Temat: Re: Żółte wiatło
Autor: to 

begin Adam Szewczak

    Jezdzenia przepisowo, czyli powiedzmy te 50/60. Nie widze problemu
    zeby
tak jezdzic i miec mozliwosc przejechania kilku skrzyzowan z ta
predkoscia.

Ale po cholerę? Jak zaczną jeździć 50-60 zamiast 70-80 to mniej więcej
proporcjonalnie spadnie przepustowoć ulic. Właściwym rozwiązaniem jest
urealnienie limitów, np. z 50 na 70.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

14 Data: Styczen 23 2011 21:46:19
Temat: Re: Ĺťółte wiatło
Autor: Adam Szewczak 


Użytkownik "to"  napisał w wiadomości

begin Adam Szewczak

    Jezdzenia przepisowo, czyli powiedzmy te 50/60. Nie widze problemu
    zeby
tak jezdzic i miec mozliwosc przejechania kilku skrzyzowan z ta
predkoscia.

Ale po cholerę? Jak zaczną jeździć 50-60 zamiast 70-80 to mniej więcej
proporcjonalnie spadnie przepustowoć ulic. Właściwym rozwiązaniem jest
urealnienie limitów, np. z 50 na 70.

--

    Czyli wiekszosc by jezdzila 90, wiekszosc ulic w Wawie sie nie nadaje do takiej predkosci. Trzeba przyjac ze spore grono kierowcow przy tej predkosci juz nie ogarnia co sie dzieje dookola, pozatym jakby nie patrzec sa jeszcze piesi a nie wszystkie przejscia maja swiatla.

Przecie u nas nawet na autostradzie ludzie nie ogarniaja jazdy, wystarczy na poznanskiej zobaczyc ile jest barierek powyginanych.

Miasto to taki ustroj gdzie trzeba szanowac i kierowcow i pieszych i rowery czy tam motocykle.

PZDr
Adam

15 Data: Styczen 23 2011 22:32:10
Temat: Re: Żółte wiatło
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia 23 Jan 2011 18:50:35 GMT, to napisał(a):

Ale po cholerę? Jak zaczną jeździć 50-60 zamiast 70-80 to mniej więcej
proporcjonalnie spadnie przepustowość ulic.

I tu sie mylisz. Przepustowośc wzrośnie. Wzrośnie też średni czas dojazdu
do celu z drugiej strony.


--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

16 Data: Styczen 23 2011 21:46:12
Temat: Re: Żółte wiatło
Autor: to 

begin Adam Płaszczyca

Ale po cholerę? Jak zaczną jeździć 50-60 zamiast 70-80 to mniej więcej
proporcjonalnie spadnie przepustowoć ulic.

I tu sie mylisz. Przepustowośc wzrośnie. Wzrośnie też średni czas
dojazdu do celu z drugiej strony.

Dobrze się czujesz? ;)

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

17 Data: Styczen 23 2011 23:46:50
Temat: Re: Żółte wiatło
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia 23 Jan 2011 21:46:12 GMT, to napisał(a):

I tu sie mylisz. Przepustowośc wzrośnie. Wzrośnie też średni czas
dojazdu do celu z drugiej strony.

Dobrze się czujesz? ;)

Doskonale. Przepustowość to ilość aut na minutę. Ta osiąga maksimum przy
ok. 30km/h. Rzecz w tym, że odstępy między autami rosną przy większych
prędkościach.
Natomiast jednocześnie rośnie czas przejazdu danego odcinka.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

18 Data: Styczen 23 2011 22:50:29
Temat: Re: Żółte wiatło
Autor: to 

begin Adam Płaszczyca

Doskonale. Przepustowoć to iloć aut na minutę. Ta osiąga maksimum przy
ok. 30km/h. Rzecz w tym, że odstępy między autami rosną przy większych
prędkościach.
Natomiast jednocześnie rośnie czas przejazdu danego odcinka.

Chyba w teorii szwedzkich naukowców. Nie widziałem, żeby ktoś utrzymywał
inny odstęp przy 50 km/h niż przy 70 km/h.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

19 Data: Styczen 23 2011 23:58:38
Temat: Re: Żółte wiatło
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia 23 Jan 2011 22:50:29 GMT, to napisał(a):

Natomiast jednocześnie rośnie czas przejazdu danego odcinka.

Chyba w teorii szwedzkich naukowców. Nie widziałem, żeby ktoś utrzymywał
inny odstęp przy 50 km/h niż przy 70 km/h.

Cóż, idź do okulisty. Najlepiej szwedzkiego.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

20 Data: Styczen 24 2011 00:33:05
Temat: Re: Żółte wiatło
Autor: J.F. 

On Sun, 23 Jan 2011 23:58:38 +0100,  Adam Płaszczyca wrote:

Dnia 23 Jan 2011 22:50:29 GMT, to napisał(a):
Natomiast jednocześnie rośnie czas przejazdu danego odcinka.
Chyba w teorii szwedzkich naukowców. Nie widziałem, żeby ktoś utrzymywał
inny odstęp przy 50 km/h niż przy 70 km/h.

Cóż, idź do okulisty. Najlepiej szwedzkiego.

A przejrzyj swoje filmy z rejestratora :-P

J.

21 Data: Styczen 27 2011 17:50:43
Temat: Re: Żółte wiatło
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia Mon, 24 Jan 2011 00:33:05 +0100, J.F. napisał(a):

Cóż, idź do okulisty. Najlepiej szwedzkiego.

A przejrzyj swoje filmy z rejestratora :-P

No i? Im szybciej jadę, tym większy odstęp.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

22 Data: Styczen 27 2011 18:13:46
Temat: Re: Żółte wiatło
Autor: J.F. 

On Thu, 27 Jan 2011 17:50:43 +0100,  Adam Płaszczyca wrote:

Dnia Mon, 24 Jan 2011 00:33:05 +0100, J.F. napisał(a):
Cóż, idź do okulisty. Najlepiej szwedzkiego.
A przejrzyj swoje filmy z rejestratora :-P

No i? Im szybciej jadę, tym większy odstęp.

w miejskim korku przy 70-80 jego dlugosc jest zgodna z teoria :-)

J.

23 Data: Styczen 29 2011 21:31:36
Temat: Re: Żółte wiatło
Autor: niusy.pl 


Użytkownik "Adam Płaszczyca"

Cóż, idź do okulisty. Najlepiej szwedzkiego.

A przejrzyj swoje filmy z rejestratora :-P

No i? Im szybciej jadę, tym większy odstęp.

Od czego ? Od stojącego samochodu ? Jedziesz za poprzedzającym samochodem na odległość czasu reakcji bez związku z prędkością zupełnie plus jakiś mały margines wynikający z mniejszej dynamiki wysokich biegów plus oczywiście to, że nie musisz jechać blisko bo nikt Cię już nie goni, tak jak ruszając ze świateł więc po prostu wolisz spokojniej jechać, kwestia większej przepustowości przy prędkości 100 niż 30. Przemyśl to na spokojnie.

24 Data: Styczen 24 2011 01:09:45
Temat: Re: Żółte wiatło
Autor: niusy.pl 


Użytkownik "Adam Płaszczyca"

Natomiast jednocześnie rośnie czas przejazdu danego odcinka.

Chyba w teorii szwedzkich naukowców. Nie widziałem, żeby ktoś utrzymywał
inny odstęp przy 50 km/h niż przy 70 km/h.

Cóż, idź do okulisty. Najlepiej szwedzkiego.

Chłopie ... teza, że samochody szybciej poruszające się w rzeczywistości poruszają się wolniej jest nie do obronienia. Wpływ prędkości na odległości między samochodami oczywiście jest, ale nie ma on tak ograniczającego charakteru, by samochody nie mogły jechać szybciej jak mogą. Jest po prostu pewna graniczna przepustowość której nie przekroczysz choćbyś usunął ograniczenia. Dla danej drogi, w określonych warunkach i w zależności od umiejętności i ponoszonego ryzyka. Raz 10km/h, innym razem twoje 30 a jeszcze innym 100. Kwestia właśnie tych czynników.

25 Data: Styczen 27 2011 17:55:19
Temat: Re: Żółte wiatło
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia Mon, 24 Jan 2011 01:09:45 +0100, niusy.pl napisał(a):

Cóż, idź do okulisty. Najlepiej szwedzkiego.

Chłopie ... teza, że samochody szybciej poruszające się w rzeczywistości
poruszają się wolniej jest nie do obronienia.

A gdzież ja taką tezę stawiam?

Twój problem to niezauważenie, że prędkość pojazdu, a przepustowość to nie
to samo.
Przepustowość to ilość aut na minutę.
Jadą auta 100km/h, odstęp między nimi 50m. To znaczy, że auto przejeżdża co
1,8 sekundy. Masz przepustowość  33 1/3 auta na minutę.

Jadą auta 30km/h. Odstęp między autami 10m. To znaczy, że auto przejeżdża
co 1,2 sekundy. Przepustowość 50 aut na minutę.

I co, głupio ci?

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

26 Data: Styczen 29 2011 21:46:34
Temat: Re: Żółte wiatło
Autor: niusy.pl 


Użytkownik "Adam Płaszczyca"  napisał w wiadomości

Dnia Mon, 24 Jan 2011 01:09:45 +0100, niusy.pl napisał(a):

Cóż, idź do okulisty. Najlepiej szwedzkiego.

Chłopie ... teza, że samochody szybciej poruszające się w rzeczywistości
poruszają się wolniej jest nie do obronienia.

A gdzież ja taką tezę stawiam?

Twój problem to niezauważenie, że prędkość pojazdu, a przepustowość to nie
to samo.
Przepustowość to ilość aut na minutę.
Jadą auta 100km/h, odstęp między nimi 50m. To znaczy, że auto przejeżdża co
1,8 sekundy. Masz przepustowość  33 1/3 auta na minutę.

Jadą auta 30km/h. Odstęp między autami 10m. To znaczy, że auto przejeżdża
co 1,2 sekundy. Przepustowość 50 aut na minutę.

I co, głupio ci?

To jest kompletnie nieadekwatne do problemu. Jest oczywiste, że samochody poruszające się szybciej nie muszą jechać jeden za drugim bo po prostu nie ma ich tyle. Gdybyś jednak miał tyle samochodów by jechały gęściej to dokładnie tak stanie się co w oczywisty sposób poskutkuje większą a nie mniejszą przepustowością. Bo jak Ci pisałem, te odległości między samochodami zasadniczo nie wynikają z prędkości tylko np z wyższego biegu i wpływ prędkości nie jest taki, jak napisałeś.

27 Data: Styczen 31 2011 23:49:27
Temat: Re: Żółte wiatło
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia Sat, 29 Jan 2011 21:46:34 +0100, niusy.pl napisał(a):

mniejszą przepustowością. Bo jak Ci pisałem, te odległości między
samochodami zasadniczo nie wynikają z prędkości tylko np z wyższego biegu i
wpływ prędkości nie jest taki, jak napisałeś.

No w Twojej rzeczywistości, to pewno nie...


--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

28 Data: Luty 01 2011 08:07:00
Temat: Re: Żółte wiatło
Autor: niusy.pl 


Użytkownik "Adam Płaszczyca"

mniejszą przepustowością. Bo jak Ci pisałem, te odległości między
samochodami zasadniczo nie wynikają z prędkości tylko np z wyższego biegu i
wpływ prędkości nie jest taki, jak napisałeś.

No w Twojej rzeczywistości, to pewno nie...

Idź sobie zobaczyć na ulicę a nie pieprz głupoty

29 Data: Luty 01 2011 20:09:08
Temat: Re: Żółte wiatło
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia Tue, 1 Feb 2011 08:07:00 +0100, niusy.pl napisał(a):

No w Twojej rzeczywistości, to pewno nie...

Idź sobie zobaczyć na ulicę a nie pieprz głupoty

Byłem widziałem, jednak nie żyję w Twoim Matriksie.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

30 Data: Styczen 24 2011 00:11:10
Temat: Re: Żółte wiatło
Autor: to 

begin Adam Płaszczyca

Cóż, idź do okulisty. Najlepiej szwedzkiego.

Ty chyba żyjesz w jakiejś innej rzeczywistości albo przynajmniej w innym
kraju, to po pierwsze. Po drugie rozmawiamy o korkach, a one biorą się ze
swego rodzaju spiętrzenia ruchu. Przykładowo, jeśli przy ograniczeniu do
70 km/h korek robi się w danym miejscu o godzinie 7, to przy ograniczeniu
do 50 km/h zrobi się odpowiednio wcześniej, bo częć osób, które
wyjechały przed godziną 7 nie zdąży jeszcze dotrzeć do celu, do którego
by już dotarła jadąc 70 km/h.

Odstęp ma znaczenie (pomijając oczywistą oczywistoć, że Polsce większoć
ma go gdzieś i zachowa taki sam przy 50 jak przy 70 km/h) WYŁĄCZNIE w
jednej, specyficznej sytuacji, w której wszyscy jechaliby z daną
prędkością wykorzystując całe dostępne miejsce. Taka sytuacja występuje
niezwykle rzadko. Zazwyczaj albo miejsca jest więcej albo z kolei zaczyna
być już go za mało i prędkoć ogranicza natężenie ruchu samo w sobie
(światła, maruderzy których nie da się wyprzedzić itp.), więc
ograniczenie znakami jest bez znaczenia.

Ogólnie rzecz biorąc teorie na temat większej przepustowości dróg
wynikającej z niższej prędkości w praktyce są jedną wielką bzdurą.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

31 Data: Styczen 27 2011 17:56:28
Temat: Re: Żółte wiatło
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia 24 Jan 2011 00:11:10 GMT, to napisał(a):

swego rodzaju spiętrzenia ruchu. Przykładowo, jeśli przy ograniczeniu do
70 km/h korek robi się w danym miejscu o godzinie 7, to przy ograniczeniu
do 50 km/h zrobi się odpowiednio wcześniej, bo część osób, które
wyjechały przed godziną 7 nie zdąży jeszcze dotrzeć do celu, do którego
by już dotarła jadąc 70 km/h.

KOrek, czy spowolnienie? Jesli spowolnienie, to o ile nie przekroczysz
30km/h, to nic sie nei stanie i spiętrzenia nie będzie.

Ogólnie rzecz biorąc teorie na temat większej przepustowości dróg
wynikającej z niższej prędkości w praktyce są jedną wielką bzdurą.

Cóż, moje obserwacje są inne.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

32 Data: Styczen 27 2011 18:12:24
Temat: Re: Żółte wiatło
Autor: J.F. 

On Thu, 27 Jan 2011 17:56:28 +0100,  Adam Płaszczyca wrote:

Dnia 24 Jan 2011 00:11:10 GMT, to napisał(a):
swego rodzaju spiętrzenia ruchu. Przykładowo, jeśli przy ograniczeniu do
70 km/h korek robi się w danym miejscu o godzinie 7, to przy ograniczeniu
do 50 km/h zrobi się odpowiednio wcześniej, bo część osób, które
wyjechały przed godziną 7 nie zdąży jeszcze dotrzeć do celu, do którego
by już dotarła jadąc 70 km/h.

KOrek, czy spowolnienie? Jesli spowolnienie, to o ile nie przekroczysz
30km/h, to nic sie nei stanie i spiętrzenia nie będzie.

Rzecz do sprawdzenia. wystawic gdzies na gierkowce pod warszawa
ograniczenia so 80-50-30, dwa dobrze widoczne radiowozy i poczekac z
coz tego bedzie.

Niemieckie doswiadczenie podpowiada mi ze zdarza sie spietrzenie/korek
ktory jedzi 80, a potem mozna przyspieszyc i spietrzenie sie rozwiewa
i nie bardzo wiadomo dlaczego .. ale wniosek z tego jakis niezbyt
ciekawy - tam gdzie mniejsza predkosc tam spietrzenie

J.

33 Data: Luty 01 2011 13:51:24
Temat: Re: Żółte wiatło
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello to,

Monday, January 24, 2011, 1:11:10 AM, you wrote:

[...]

Ogólnie rzecz biorąc teorie na temat większej przepustowości dróg
wynikającej z niższej prędkości w praktyce są jedną wielką bzdurą.

Przede wszystkim większość tych "obliczeń" zakłada zerową długość
samochodów i/lub co najmniej liniową (jak nie kwadratową) zależność
odstępów od prędkości a także pełną płynność ruchu i zerowe czasy
reakcji kierowców. Te założenia są błędne i otrzymuje się wyniki
zgodne z zasadą GIGO.

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

34 Data: Styczen 24 2011 00:57:18
Temat: Re: Żółte wiatło
Autor: niusy.pl 


Użytkownik "Adam Płaszczyca"

I tu sie mylisz. Przepustowośc wzrośnie. Wzrośnie też średni czas
dojazdu do celu z drugiej strony.

Dobrze się czujesz? ;)

Doskonale. Przepustowość to ilość aut na minutę. Ta osiąga maksimum przy
ok. 30km/h. Rzecz w tym, że odstępy między autami rosną przy większych
prędkościach.
Natomiast jednocześnie rośnie czas przejazdu danego odcinka.

Pierdoły do kwadratu

35 Data: Styczen 24 2011 00:56:45
Temat: Re: Żółte wiatło
Autor: niusy.pl 


Użytkownik "Adam Płaszczyca"

Ale po cholerę? Jak zaczną jeździć 50-60 zamiast 70-80 to mniej więcej
proporcjonalnie spadnie przepustowość ulic.

I tu sie mylisz. Przepustowośc wzrośnie. Wzrośnie też średni czas dojazdu
do celu z drugiej strony.

Nonsens. Efektywna przepustowość drogi proporocjonalna jest do prędkości i ograniczona tylko warunkami drogowymi. Z ograniczenia prędkości nie wyniknie nigdy zwiększenie przepustowości bo mimo zmniejszenia odległości prędkość poruszania się jest najzwyczajniej mniejsza. To proste jest.

36 Data: Styczen 24 2011 02:55:04
Temat: Re: Żółte wiatło
Autor: J.F. 

On Mon, 24 Jan 2011 00:56:45 +0100,  niusy.pl wrote:

Użytkownik "Adam Płaszczyca"
Ale po cholerę? Jak zaczną jeździć 50-60 zamiast 70-80 to mniej więcej
proporcjonalnie spadnie przepustowość ulic.

I tu sie mylisz. Przepustowośc wzrośnie. Wzrośnie też średni czas dojazdu
do celu z drugiej strony.

Nonsens. Efektywna przepustowość drogi proporocjonalna jest do prędkości i
ograniczona tylko warunkami drogowymi. Z ograniczenia prędkości nie wyniknie
nigdy zwiększenie przepustowości bo mimo zmniejszenia odległości prędkość
poruszania się jest najzwyczajniej mniejsza. To proste jest.

Proste to na razie jest stwierdzenie ze nie rozumiesz pewnych pojec
:-)

J.

37 Data: Styczen 27 2011 17:56:55
Temat: Re: Żółte wiatło
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia Mon, 24 Jan 2011 00:56:45 +0100, niusy.pl napisał(a):

I tu sie mylisz. Przepustowośc wzrośnie. Wzrośnie też średni czas dojazdu
do celu z drugiej strony.

Nonsens. Efektywna przepustowość drogi proporocjonalna jest do prędkości i
ograniczona tylko warunkami drogowymi. Z ograniczenia prędkości nie wyniknie
nigdy zwiększenie przepustowości bo mimo zmniejszenia odległości prędkość
poruszania się jest najzwyczajniej mniejsza. To proste jest.

Nie, to jest proste dla prostaków.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

38 Data: Styczen 29 2011 21:49:02
Temat: Re: Żółte wiatło
Autor: niusy.pl 


Użytkownik "Adam Płaszczyca"

I tu sie mylisz. Przepustowośc wzrośnie. Wzrośnie też średni czas dojazdu
do celu z drugiej strony.

Nonsens. Efektywna przepustowość drogi proporocjonalna jest do prędkości i
ograniczona tylko warunkami drogowymi. Z ograniczenia prędkości nie wyniknie
nigdy zwiększenie przepustowości bo mimo zmniejszenia odległości prędkość
poruszania się jest najzwyczajniej mniejsza. To proste jest.

Nie, to jest proste dla prostaków.

Gościu, jesteś żenujący. Już czytałem twoje wypowiedzi do kogoś innego, gdzie niz gruszki ni z pietruszki napisałeś do niego "cieciu".

39 Data: Styczen 31 2011 23:49:57
Temat: Re: Żółte wiatło
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia Sat, 29 Jan 2011 21:49:02 +0100, niusy.pl napisał(a):

Nie, to jest proste dla prostaków.

Gościu, jesteś żenujący. Już czytałem twoje wypowiedzi do kogoś innego,
gdzie niz gruszki ni z pietruszki napisałeś do niego "cieciu".

To teraz jeszcze podaj linka do tego.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

40 Data: Luty 01 2011 08:09:02
Temat: Re: Żółte wiatło
Autor: niusy.pl 


Użytkownik "Adam Płaszczyca"

Nie, to jest proste dla prostaków.

Gościu, jesteś żenujący. Już czytałem twoje wypowiedzi do kogoś innego,
gdzie niz gruszki ni z pietruszki napisałeś do niego "cieciu".

To teraz jeszcze podaj linka do tego.

Jeszcze czego

41 Data: Luty 01 2011 20:09:52
Temat: Re: Żółte wiatło
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia Tue, 1 Feb 2011 08:09:02 +0100, niusy.pl napisał(a):

Gościu, jesteś żenujący. Już czytałem twoje wypowiedzi do kogoś innego,
gdzie niz gruszki ni z pietruszki napisałeś do niego "cieciu".
To teraz jeszcze podaj linka do tego.
Jeszcze czego

No w sumie już nie, własni epotwierdziłeś, że łżesz jak Macierewicz.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

42 Data: Luty 03 2011 20:29:30
Temat: Re: Żółte wiatło
Autor: niusy.pl 


Użytkownik "Adam Płaszczyca"

I tu sie mylisz. Przepustowośc wzrośnie. Wzrośnie też średni czas dojazdu
do celu z drugiej strony.

Nonsens. Efektywna przepustowość drogi proporocjonalna jest do prędkości i
ograniczona tylko warunkami drogowymi. Z ograniczenia prędkości nie wyniknie
nigdy zwiększenie przepustowości bo mimo zmniejszenia odległości prędkość
poruszania się jest najzwyczajniej mniejsza. To proste jest.

Nie, to jest proste dla prostaków.

Gościu, jesteś żenujący. Już czytałem twoje wypowiedzi do kogoś innego,
gdzie niz gruszki ni z pietruszki napisałeś do niego "cieciu".

43 Data: Luty 02 2011 23:27:49
Temat: Re: Żółte wiatło
Autor: Gotfryd Smolik news 

On Sun, 23 Jan 2011, to wrote:

begin Adam Szewczak

    Jezdzenia przepisowo, czyli powiedzmy te 50/60. Nie widze problemu
    zeby
tak jezdzic i miec mozliwosc przejechania kilku skrzyzowan z ta
predkoscia.

Ale po cholerę? Jak zaczną jeździć 50-60 zamiast 70-80

  Errata: zamiast 70..80 kawałek i potem 0 przez pewien czas.
  Bo taka jest praktyka, jak już ktoś napisał :D

to mniej więcej
proporcjonalnie spadnie przepustowość ulic.

  Być może tu i ówdzie praktyka przejeżdżania na czerwonym
jest nagminna, ale jeszcze nie powszechna. A to oznacza
że pojazd jednak od czasu do czasu stoi, więc tego
wniosku prosto wywieść się nie da :)

pzdr, Gotfryd

44 Data: Styczen 23 2011 22:07:53
Temat: Re: Ĺťółte wiatło
Autor: Cavallino 

Użytkownik "Adam Szewczak"  napisał w wiadomości


Użytkownik "to"  napisał w wiadomości
begin Adam Szewczak

A taka sygnalizacja bardzo szybko by nauczyla.

Tylko czego i po co?

--

   Jezdzenia przepisowo, czyli powiedzmy te 50/60. Nie widze problemu zeby tak jezdzic

Za to powinieneś widzieć problem, żeby tu wypisywać podobne pierdoły.
Wypad na jakieś forum dla melepetów.

45 Data: Styczen 23 2011 22:27:22
Temat: Re: Ĺťółte wiatło
Autor: niusy.pl 


Użytkownik "Adam Szewczak"

A taka sygnalizacja bardzo szybko by nauczyla.

Tylko czego i po co?

   Jezdzenia przepisowo, czyli powiedzmy te 50/60. Nie widze problemu zeby tak jezdzic i miec mozliwosc przejechania kilku skrzyzowan z ta predkoscia.

Po co na prostej drodze światła ???

46 Data: Styczen 23 2011 22:35:44
Temat: Re: Ĺťółte wiatło
Autor: Jotte 

Użytkownik "niusy.pl"  napisał w wiadomości

Po co na prostej drodze światła ???
Dla pieszych, chłopcze, dla pieszych - w tym bachorów do i ze szkoły idących, dla włÄ…czających się z bocznych dróg itp.

--
Jotte

47 Data: Styczen 24 2011 01:11:22
Temat: Re: Ĺťółte wiatło
Autor: niusy.pl 


Użytkownik "Jotte"

Po co na prostej drodze światła ???
Dla pieszych, chłopcze, dla pieszych - w tym bachorów do i ze szkoły idących, dla włÄ…czających się z bocznych dróg itp.

Chłopcze ... do tego nie potrzeba zielonej fali

48 Data: Styczen 24 2011 01:16:33
Temat: Re: Ĺťółte wiatło
Autor: Jotte 

Użytkownik "niusy.pl"  napisał w wiadomości

Po co na prostej drodze światła ???
Dla pieszych, chłopcze, dla pieszych - w tym bachorów do i ze szkoły idących, dla włÄ…czających się z bocznych dróg itp.
Chłopcze ... do tego nie potrzeba zielonej fali

Synku - pisz i czytaj ze zrozumieniem, nie bełkocz. Choć na tyle, na ile dasz radę.

--
Jotte

49 Data: Styczen 24 2011 08:24:51
Temat: Re: Ĺťółte wiatło
Autor: niusy.pl 


Użytkownik "Jotte"

Po co na prostej drodze światła ???
Dla pieszych, chłopcze, dla pieszych - w tym bachorów do i ze szkoły idących, dla włÄ…czających się z bocznych dróg itp.
Chłopcze ... do tego nie potrzeba zielonej fali

Synku - pisz i czytaj ze zrozumieniem, nie bełkocz. Choć na tyle, na ile dasz radę.

Musiałbym zwariować by przejmować się twoimi wybrykami niusowymi.

50 Data: Styczen 23 2011 20:24:29
Temat: Re: Żółte wiatło
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] 

W dniu 2011-01-23 19:09, to pisze:

begin Adam Szewczak

A taka sygnalizacja bardzo szybko by nauczyla.

Tylko czego i po co?

Jak nie rozumiesz, to znaczy, że to Ciebie dotyczy.
;)


--
                      Wojciech Smagowicz

51 Data: Styczen 31 2011 09:07:04
Temat: Re: Żółte wiatło
Autor: Shrek 

W dniu 2011-01-23 18:38, Adam Szewczak pisze:

Gdzie ta zielona fala w Wawie jest ? moze na Gorczewskiej ???????

Na Kasprowicza w kierunku centrum - co dziwne przy przepisowej prędkości też działa;) Jak jedziesz 70 z pierwich świateł, to przed każdymi się zatrzymujesz na kilka sekund;)

Shrek

52 Data: Styczen 23 2011 14:29:59
Temat: Re: Żółte ?wiatło
Autor: Jotte 

Użytkownik "Waldek Godel"  napisał w wiadomości

Oczywiście, że istnieje zielona fala, np. dosyć powszechnie w Warszawie.
Jedyne zielone fale w Polsce spotkać można na płytkich zbiornikach wodnych, które latem w ciepłocie zarastają glonami a potem powieje silniejszy wiatr.

Jednak (...) nie da się jej używać.
Czyli jej nie ma.

--
Jotte

53 Data: Styczen 23 2011 13:46:30
Temat: Re: Żółte ?wiatło
Autor: Waldek Godel 

Dnia Sun, 23 Jan 2011 14:29:59 +0100, Jotte napisał(a):

Jedyne zielone fale w Polsce spotkać można na płytkich zbiornikach wodnych,
które latem w ciepłocie zarastają glonami a potem powieje silniejszy wiatr.

Od kogo się takich bonmotów nauczyłeś? Od Koniotrzepolino?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja.

54 Data: Styczen 23 2011 14:49:22
Temat: Re: Żółte ?wiatło
Autor: Jotte 

Użytkownik "Waldek Godel"  napisał w wiadomości

Jedyne zielone fale w Polsce spotkać można na płytkich zbiornikach wodnych,
które latem w ciepłocie zarastają glonami a potem powieje silniejszy wiatr.
Od kogo się takich bonmotów nauczyłeś?
Samorodny talent, naturszczyk.
Przymawiasz się o prywatne lekcje? ;)

--
Jotte

55 Data: Styczen 23 2011 22:29:00
Temat: Re: Żółte ?wiatło
Autor: niusy.pl 


Użytkownik "Jotte"

Oczywiście, że istnieje zielona fala, np. dosyć powszechnie w Warszawie.
Jedyne zielone fale w Polsce spotkać można na płytkich zbiornikach wodnych, które latem w ciepłocie zarastają glonami a potem powieje silniejszy wiatr.

Zielone fale były np w Chorzowie jakieś ... 15..20 lat temu. Polegało to na tym, że na świetlnej tablicy stało ile należy jechać by trafić na zielone. Zlikwidowano raczej nie bez przyczyny.

56 Data: Styczen 24 2011 00:40:01
Temat: Re: Żółte ?wiatło
Autor: J.F. 

On Sun, 23 Jan 2011 22:29:00 +0100,  niusy.pl wrote:

Zielone fale były np w Chorzowie jakieś ... 15..20 lat temu. Polegało to na

Chyba nawet wczesniej zainstalowano.

tym, że na świetlnej tablicy stało ile należy jechać by trafić na zielone.
Zlikwidowano raczej nie bez przyczyny.

Zepsul sie sterownik, za drogo bylo wymienic, za drogo naprawic ? :-)

J.

57 Data: Styczen 24 2011 08:18:27
Temat: Re: Żółte ?wiatło
Autor: niusy.pl 


Użytkownik "J.F."

Zielone fale były np w Chorzowie jakieś ... 15..20 lat temu. Polegało to na

Chyba nawet wczesniej zainstalowano.

No może i 30


tym, że na świetlnej tablicy stało ile należy jechać by trafić na zielone.
Zlikwidowano raczej nie bez przyczyny.

Zepsul sie sterownik, za drogo bylo wymienic, za drogo naprawic ? :-)

Wątpię. Podejrzewam, że nie działało np zamiast tablic ruch regulowały na tej drodze dziury na środku skrzyżowania z torowiskiem tramwajowym.

58 Data: Styczen 24 2011 13:51:14
Temat: Re: Żółte ?wiatło
Autor: Bydlę 

niusy.pl wrote:
>
> Zielone fale były np w Chorzowie jakieś ... 15..20 lat temu.

Pod koniec zeszłego roku (Bytom ==> Chorzów) wciąż to działało i to dobrze.

--
Bydlę

59 Data: Styczen 23 2011 19:46:04
Temat: [OT] Re: Ĺťółte ďż˝wiatło
Autor: ererer 

W dniu 2011-01-23 13:50, Waldek Godel pisze:

Oczywiście, że istnieje zielona fala, np. dosyć powszechnie w Warszawie.
Jednak ze względu na powszechny problem gumowego kindybała wyskakującego z
siedzenia kierowcy przy jeździe z prędkością zgodną z aktualnym
ograniczeniem nie da się jej używać.[...]

Wielokrotne powtarzanie tego samego żartu nie sprawia, że staje się on bardziej zabawny.

--
ererer

60 Data: Styczen 23 2011 18:56:48
Temat: Re: [OT] Re: Ĺťółte ďż˝wiatło
Autor: Waldek Godel 

Dnia Sun, 23 Jan 2011 19:46:04 +0100, ererer napisał(a):

Wielokrotne powtarzanie tego samego żartu nie sprawia, że staje się on
bardziej zabawny.

Żart? Tobie się wydaje,że to jest żart? Współczuję...
Może dzięki takim, którym się wydaje, że to żart, rzeczywistość na drogach
jest taka smutna..

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja.

61 Data: Styczen 23 2011 14:54:00
Temat: Re: Ĺťółte ďż˝wiatło
Autor: Rafał "SP" Gil 

W dniu 2011-01-23 13:33, Jotte pisze:

Tudzież presja zielonej fali w mieście, ustawionej na +/- 130. ;)
Zielona fala jest w Polsce jak Yeti - podobno niektórzy
widzieli, ale nie są wiarygodni.

Ja ją widziałem. We Wrocławiu jadąc od Karkonoskiej, przez Armii Krajowej do Traugutta. Licząc od BP na Karkonoskiej, od 3 świateł po BP zielona fala jest ustawiona na 130 km/h ... Jadąc z taką prędkością (zwolnisz tylko na estakadzie do 60) dojeżdżasz na zielonej fali do samego centrum, tj do Społecznego :)

Testowane wielokroć :)

--
Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/
Części do skuterów   Kaski z homologacją   Części do motocykli
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5356008

62 Data: Styczen 23 2011 14:54:57
Temat: Re: Ĺťółte ďż˝wiatło
Autor: Jotte 

Użytkownik ""Rafał \"SP\" Gil""  napisał w wiadomości

Zielona fala jest w Polsce jak Yeti - podobno niektórzy
widzieli, ale nie są wiarygodni.
Ja ją widziałem.
A ja o takich napisałem... :-))

--
Jotte

63 Data: Styczen 23 2011 16:18:02
Temat: Re: Ĺťółte ???wiatło
Autor: Samotnik 

Dnia 23.01.2011 Marcin "Kenickie" Mydlak  napisał/a:

Nie macie wrażenia że światło żółte w Polsce świeci się zbyt krótko?
Czasami trzeba albo awaryjnie hamować przed czerwonym albo niestety
wpada się na czerwonym już.
W europie zachodniej te żółte zdecydowanie dlużej się pali.

A w obu przypadkach jechales przepisowe 50 ? :-)

Na zachodzie pewnie tak, bo widmo paru setek euro do zapłaty wisi cały
czas. U nas przy 50, częściej nad człowiekiem wisi presja tych z tyłu,
uważających go za kapelusznika.
Tudzież presja zielonej fali w mieście, ustawionej na +/- 130. ;)

Miasto Pszczyna, jedna z głównych arterii kraju - DK1, przechodząca przez
środek tej pięknej (?) miejscowości. Circa pięć świateł, nawet późnym wieczorem
synchronizacja zrobiona na ~50km/h, mimo ograniczenia do 80 km/h. :) Zawsze
mnie szlag trafia. Trzeba jechać 50, bo nie umiem jechać tak szybko, żeby
zdążyć na poprzednie zielone. Już próbowałem z pedałem w podłodze - 150KM
to za mało, trzeba by mocniejsze auto i spooooro przekroczyć ograniczenie :)
--
Samotnik
Biżuteria: http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

64 Data: Styczen 23 2011 18:01:54
Temat: Re: Ĺťółte ???wiatło
Autor: 'Tom N' 

Samotnik w

Dnia 23.01.2011 Marcin "Kenickie" Mydlak  napisał/a:
Nie macie wrażenia że światło żółte w Polsce świeci się zbyt krótko?
Czasami trzeba albo awaryjnie hamować przed czerwonym albo niestety
wpada się na czerwonym już.
W europie zachodniej te żółte zdecydowanie dlużej się pali.
A w obu przypadkach jechales przepisowe 50 ? :-)
Na zachodzie pewnie tak, bo widmo paru setek euro do zapłaty wisi cały
czas. U nas przy 50, częściej nad człowiekiem wisi presja tych z tyłu,
uważających go za kapelusznika.
Tudzież presja zielonej fali w mieście, ustawionej na +/- 130. ;)

Miasto Pszczyna, jedna z głównych arterii kraju - DK1, przechodząca przez
środek tej pięknej (?) miejscowości.

DK1 poprowadzona jest wschodnia stroną

Circa pięć świateł, nawet późnym wieczorem
synchronizacja zrobiona na ~50km/h, mimo ograniczenia do 80 km/h. :)


Nieprawda. Ograniczenia są od 50 do 80

Zawsze mnie szlag trafia. Trzeba jechać 50, bo nie umiem jechać tak szybko, żeby
zdążyć na poprzednie zielone.

Dziwne, że mnie wczoraj w południe tylko jedne światła złapały -- te na
wjeździe od Tychów, pozostały kawałek przejechałem średnio 70 km/h. Dowcip
polega na tym, że po ruszeniu z pierwszych świateł i rozpędzeniu się do 70
za mną było 200 metrów pustki.

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

65 Data: Styczen 23 2011 21:20:34
Temat: Re: Ĺťółte ???wiatło
Autor: Samotnik 

Dnia 23.01.2011 'Tom N'  napisał/a:

Circa pięć świateł, nawet późnym wieczorem
synchronizacja zrobiona na ~50km/h, mimo ograniczenia do 80 km/h. :)


Nieprawda. Ograniczenia są od 50 do 80

90% trasy jest 80 km/h.

Zawsze mnie szlag trafia. Trzeba jechać 50, bo nie umiem jechać tak szybko, żeby
zdążyć na poprzednie zielone.

Dziwne, że mnie wczoraj w południe tylko jedne światła złapały -- te na
wjeździe od Tychów, pozostały kawałek przejechałem średnio 70 km/h. Dowcip
polega na tym, że po ruszeniu z pierwszych świateł i rozpędzeniu się do 70
za mną było 200 metrów pustki.

Jeżdżę tam codziennie. Jeśli nie ma ruchu, to nie umiem jechać ani tak
wolno, ani tak szybko, żeby po ruszeniu z jednych świateł załapać się na
zielone na kolejnych.
--
Samotnik
Biżuteria: http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

66 Data: Styczen 23 2011 22:29:14
Temat: Re: Żółte ???wiatło
Autor: Cavallino 

Użytkownik "Samotnik"  napisał w wiadomości news:

Dziwne, że mnie wczoraj w południe tylko jedne światła złapały -- te na
wjeździe od Tychów, pozostały kawałek przejechałem średnio 70 km/h. Dowcip
polega na tym, że po ruszeniu z pierwszych świateł i rozpędzeniu się do 70
za mną było 200 metrów pustki.

Jeżdżę tam codziennie. Jeśli nie ma ruchu, to nie umiem jechać ani tak
wolno, ani tak szybko, żeby po ruszeniu z jednych świateł załapać się na
zielone na kolejnych.

I to jest problem.
Gdyby kierowcy wiedzieli na ile jest ustawiona zielona fala (zakładając że w ogóle jest - w Poznaniu to raczej przypadkowe czasy) to by się do niej dostosowywali.
Może jakieś wyświetlacze by się przydały?

Ale to chyba jakaś tajna informacja, a na każdej ulicy jest inaczej.
W efekcie - najlepiej działają stare światła, w których nie można grzebać co kilka sekund komputerowo, przynajmniej tylko na takich miejscach w Polsce udaje mi się skorzystać z tego dobrodziejstwa.
I to niezależnie od tego czy jadę pierwszy, czy za innymi.

Jakoś w Berlinie nie mam takowych problemów - całe miasto idzie przejechać (poza szczytem) jadąc tak jak tubylcy, czyli ok 60.

67 Data: Styczen 24 2011 00:38:56
Temat: Re: Żółte ???wiatło
Autor: J.F. 

On Sun, 23 Jan 2011 22:29:14 +0100,  Cavallino wrote:

I to jest problem.
Gdyby kierowcy wiedzieli na ile jest ustawiona zielona fala (zakładając że w
ogóle jest - w Poznaniu to raczej przypadkowe czasy) to by się do niej
dostosowywali.
Może jakieś wyświetlacze by się przydały?

Nie sa potrzebne. Gdyby ZF byla ustawiona rozsadnie to kierowcy
blyskawicznie by sie do niej dostosowali.
Patrz ul Karkonoska we wrocku.

Oczywiscie pomaga dobra widocznosc na nastepne skrzyzowanie.

Ale to chyba jakaś tajna informacja, a na każdej ulicy jest inaczej.

I jeszcze o roznej porze inaczej, i "dynamiczne", "inteligentne",
"priorytet KM" ....

Jakoś w Berlinie nie mam takowych problemów - całe miasto idzie przejechać
(poza szczytem) jadąc tak jak tubylcy, czyli ok 60.

Z tym ze to wymaga odpowiednio zbudowanego miasta.
Najlepiej w amerykanskim stylu z kwadratowa siatka ulic.

J.

68 Data: Styczen 24 2011 08:40:34
Temat: Re: Żółte ???wiatło
Autor: Cavallino 

Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości news:

Jakoś w Berlinie nie mam takowych problemów - całe miasto idzie przejechać
(poza szczytem) jadąc tak jak tubylcy, czyli ok 60.

Z tym ze to wymaga odpowiednio zbudowanego miasta.
Najlepiej w amerykanskim stylu z kwadratowa siatka ulic.

W Poznaniu siatka ulic jest do tego jeszcze lepsza - bo oparta na ringach - pierścieniach dookoła centrum.
Myślisz, że na ringach masz zieloną falę?

69 Data: Styczen 24 2011 10:07:50
Temat: Re: Żółte ???wiatło
Autor: J.F. 

On Mon, 24 Jan 2011 08:40:34 +0100,  Cavallino wrote:

Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości news:
Jakoś w Berlinie nie mam takowych problemów - całe miasto idzie przejechać
(poza szczytem) jadąc tak jak tubylcy, czyli ok 60.

Z tym ze to wymaga odpowiednio zbudowanego miasta.
Najlepiej w amerykanskim stylu z kwadratowa siatka ulic.

W Poznaniu siatka ulic jest do tego jeszcze lepsza - bo oparta na ringach -
pierścieniach dookoła centrum.
Myślisz, że na ringach masz zieloną falę?

Bo to jest wlasnie pewnie przyklad jak nie projektowac przestrzeni
miasta. Wyglada pieknie na planie, ale ni ch* nie uda sie na tym
zrobic zielonej fali .

J.

70 Data: Styczen 24 2011 10:26:21
Temat: Re: Żółte ???wiatło
Autor: Cavallino 

Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości news:

W Poznaniu siatka ulic jest do tego jeszcze lepsza - bo oparta na ringach -
pierścieniach dookoła centrum.
Myślisz, że na ringach masz zieloną falę?

Bo to jest wlasnie pewnie przyklad jak nie projektowac przestrzeni
miasta.

Wiesz, jak Mieszko I i jego następcy, a potem Prusacy projektowali przestrzeń tego miasta, to ono miało spełniać zupełnie inne funkcje niż płynny ruch samochodowy.
Choćby dlatego, że samochodów wtedy jeszcze nie było. ;-)

Wyglada pieknie na planie, ale ni ch* nie uda sie na tym
zrobic zielonej fali .

Oczywiście że się uda.
Na ringach chociaż, z poprzecznych muszą czekać.

Ale nawet tego się nie robi.
W zamian jest kretyńska sygnalizacja i organizacaja ruchu zmuszająca do zatrzymania każdy jadący pojazd, a już szczególnie na ringach, które zrobili ulicami podporządkowanymi, nawet jak już kretyńską sygnalizację wyłączą (w nocy).

71 Data: Styczen 24 2011 10:47:24
Temat: Re: Żółte ???wiatło
Autor: J.F. 

On Mon, 24 Jan 2011 10:26:21 +0100,  Cavallino wrote:

Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości news:
W Poznaniu siatka ulic jest do tego jeszcze lepsza - bo oparta na
ringach - pierścieniach dookoła centrum.

Wyglada pieknie na planie, ale ni ch* nie uda sie na tym
zrobic zielonej fali .

Oczywiście że się uda.
Na ringach chociaż, z poprzecznych muszą czekać.

Zeby sie udalo to skrzyzowania na drodze musza byc w okreslonej
odleglosci. A ringi jak to ringi - kazdy innej srednicy, obwodu i
odleglosci rozne. Moze sie udac - ale trzeba miasto zburzyc i
zaprojektowac od poczatku.

Ale nawet tego się nie robi.
W zamian jest kretyńska sygnalizacja i organizacaja ruchu zmuszająca do
zatrzymania każdy jadący pojazd, a już szczególnie na ringach, które zrobili
ulicami podporządkowanymi, nawet jak już kretyńską sygnalizację wyłączą (w
nocy).

Pozostaje mi sie cieszyc ze nie mamy we wrocku najgorszego zarzadu
drog w Polsce :-)

J.

72 Data: Styczen 23 2011 22:33:00
Temat: Re: Żółte ???wiatło
Autor: niusy.pl 


Użytkownik "Samotnik"


Miasto Pszczyna, jedna z głównych arterii kraju - DK1, przechodząca przez
środek tej pięknej (?) miejscowości. Circa pięć świateł, nawet późnym wieczorem
synchronizacja zrobiona na ~50km/h, mimo ograniczenia do 80 km/h. :) Zawsze
mnie szlag trafia. Trzeba jechać 50, bo nie umiem jechać tak szybko, żeby
zdążyć na poprzednie zielone. Już próbowałem z pedałem w podłodze - 150KM
to za mało, trzeba by mocniejsze auto i spooooro przekroczyć ograniczenie :)

A tam jest jakaś zielona fala ? Chyba raczej czerwona, znaczy światła celowo spowalniają ruch niewykluczone, że kierując się odbywającym się ruchem czyli jak nic nie jedzie świeci się zielone póki ktoś nie nadjedzie to musi zwolnić. Tak to przynajmniej gdzieniegdzie bywało. No i faktycznie są minimalne cykle, bo przecież nie zmieniają się natychmiast, że jak się w tych cyklach zmieścisz przekraczając znacznie prędkość to jakbyś miał zieloną.

73 Data: Styczen 23 2011 11:06:31
Temat: Re: Żółte światło
Autor: to 

begin news-gazeta

Nie macie wrażenia że światło żółte w Polsce świeci się zbyt krótko?
Czasami trzeba albo awaryjnie hamować przed czerwonym albo niestety
wpada się na czerwonym już.

Tak niestety jest i póki to się nie zmieni to nie ma co się dziwić, że
ludzie przelatują "na pomarańczowym" (a nawet na "ciemnopomarańczowym").

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

74 Data: Styczen 23 2011 03:19:12
Temat: Re: Żółte światło
Autor: PJ 

3s v = 50 km/h,
4s v = 60 km/h
5s v = 70 km/h

jak jest mniej dzwon do lokalnego zarządcy i zapytaj się na jakiej
podstawie bo czasami zdarzają się wyjątki, jeśli nie potrafi się
wytłumaczyć należy umiejętnie nagłośnić jego "TFUrczosc" w końcu nie
ma się czym wstydzić :-)))

P.

75 Data: Styczen 23 2011 12:51:05
Temat: Re: Żółte światło
Autor: Adam 'Adak' Kępiński 

On 2011-01-23 12:19, PJ wrote:

3s v = 50 km/h,
4s v = 60 km/h
5s v = 70 km/h

jak jest mniej dzwon do lokalnego zarządcy i zapytaj się na jakiej
podstawie bo czasami zdarzają się wyjątki, jeśli nie potrafi się
wytłumaczyć należy umiejętnie nagłośnić jego "TFUrczosc" w końcu nie
ma się czym wstydzić :-)))

P.

Mógłbyś podać jakąś pdostawę prawną, jakieś rozporządzenie, regulację?
Codziennie jeżdzę Wałem Gocławskim w Warszawie i ni cholery te światła się tyle nie świecą (ograniczenie do 70km/h).
Warto by coś z tym zrobić, ale trzeba by mieć podkładkę.

--
Adam 'Adak' Kępiński        GG: 1004327
"Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło"

76 Data: Styczen 23 2011 04:17:50
Temat: Re: Żółte światło
Autor: PJ 

//Mógłbyś podać jakąś pdostawę prawną, jakieś rozporządzenie,
regulację?

jasne :-) § 37 Punkt 17 XI. VwV zur StVO

P.

77 Data: Styczen 23 2011 16:46:50
Temat: Re: Żółte światło
Autor: Rafał Grzelak 

On Sun, 23 Jan 2011 04:17:50 -0800 (PST), PJ wrote:

//Mógłbyś podać jakąś pdostawę prawną, jakieś rozporządzenie,
regulację?

jasne :-) § 37 Punkt 17 XI. VwV zur StVO

P.

smieszne, kurna :D

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

78 Data: Styczen 23 2011 08:33:55
Temat: Re: Żółte światło
Autor: PJ 

ani trochę, po prostu w ruchu drogowym jak i w innych dziedzinach
życia zazwyczaj wszystko już było, ktoś już przerabiał ten temat wiec
IMHO bez sensu jest ponownie wymyślać proch wystarczy tylko podpatrzyć
jak zrobili to inni ... zresztą te wartości można sprawdzić samemu
przy użyciu jakiegoś kalkulatora drogi zatrzymania z netu i już wiemy
ze jeśli przy ograniczeniu 70 km/h żółte świeci się 1s to coś jest nie
halo ...

PS w Niemczech wygłupy rządowych urzędasów kontroluje ADAC a w Polsce
kto ? PZMOT ? niestety budżetówka zawsze jest pełna gamoni wiec
kontrola jest wysoce wskazana :-))

P.

79 Data: Styczen 23 2011 18:12:37
Temat: Re: Żółte światło
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] 

W dniu 2011-01-23 17:33, PJ pisze:

PS w Niemczech wygłupy rządowych urzędasów kontroluje ADAC a w Polsce
kto ? PZMOT ? niestety budżetówka zawsze jest pełna gamoni wiec
kontrola jest wysoce wskazana :-))

We Włoszech samorządy kalkulowały czasy żółtego fizycznie niemożliwe niemożliwe... z popięciem pod kamerę rejestrującą przejazd na czerwonym.


--
                      Wojciech Smagowicz

80 Data: Styczen 23 2011 13:24:19
Temat: Re: Żółte światło
Autor: lublex 

Użytkownik "news-gazeta"  napisał w wiadomości

Nie macie wrażenia że światło żółte w Polsce świeci się zbyt krótko?
Czasami trzeba albo awaryjnie hamować przed czerwonym albo niestety
wpada się na czerwonym już.

Właśnie, stanowczo za krótko. Osiem do dwunastu na jednopasmówce to minimum.

pozdr
lublex

81 Data: Styczen 23 2011 13:49:20
Temat: Re: Żółte światło
Autor: ToMasz 

news-gazeta pisze:

Nie macie wrażenia że światło żółte w Polsce świeci się zbyt krótko?
Czasami trzeba albo awaryjnie hamować przed czerwonym albo niestety
wpada się na czerwonym już.
W europie zachodniej te żółte zdecydowanie dlużej się pali.

nie
jadę sobie ostatnio partnerem 1.1 wiec kopyto ma jak maluch. patrze
żółte. rzeczywiście musiałem zahamować. kolumbryna jest trochę,
hamowanie było takie średnie, silnikiem bym niedał rady. w koncowym
momencie hamowania, przelatuje obok mnie lewym pasem jakieś auto, za nim
, prawie na zderzaku drugie. FAjnie - myśle sobie patrząc przez lewe
okno, ale z zamyślenia wyrywa mnie pisk opon ( zima puściła wiec
rajdowcy na tor wrócili). patrze w lusterko a za mną ambulans! nie
uprzywilejowany, ale kierowca bądź co bądz - zawodowy. Dla niego żółte
to sygnał do dodania gazu, ewentualnie - oni jadą - ja też jade.
pusciłem hamulec, dokulałem sie 3 metry(wjechałem lekko na pasy) i
dobrze ze tak zrobiłem bo facet zatrzymał sie mniej niż metr za mną.
przechodnie tylko kiwali głowami....

kultura jazdy kuleje, nie światła.

ToMasz

82 Data: Styczen 23 2011 16:24:55
Temat: Re: Żółte światło
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia Sun, 23 Jan 2011 11:25:07 +0100, news-gazeta napisał(a):

Nie macie wrażenia że światło żółte w Polsce świeci się zbyt krótko?
Czasami trzeba albo awaryjnie hamować przed czerwonym albo niestety
wpada się na czerwonym już.
W europie zachodniej te żółte zdecydowanie dlużej się pali.

Albo tez w europie jedziesz przez światłami zgodnie z ograniczeniem.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

83 Data: Styczen 23 2011 16:14:26
Temat: Re: Ĺťółte światło
Autor: Samotnik 

Dnia 23.01.2011 news-gazeta  napisał/a:

Nie macie wrażenia że światło żółte w Polsce świeci się zbyt krótko?
Czasami trzeba albo awaryjnie hamować przed czerwonym albo niestety
wpada się na czerwonym już.
W europie zachodniej te żółte zdecydowanie dlużej się pali.

Największy problem to ja widzę w tym, że kiedy na jednym kierunku zapalają
się żółte po zielonych, to na prostopadłym po sekundzie opóźnienia zapala
się żółte po czerwonym. Sprawny kierowca czekający z wrzuconym biegiem na
czerwonym i jest dzwon. Nie trzeba do tego nawet takiego, który chce
jeszcze przejechać na żółtym na siłę.

Ja wiem, że to robi się w celu usprawnienia ruchu i skrócenia martwego
okresu, kiedy wszędzie palą się żółte i w sumie skrzyżowanie jest
niewykorzystane. No ale jakiś taki martwy okres musi być, w sensownym
wymiarze.
--
Samotnik
Biżuteria: http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

Re: Żółte œwiatło



Grupy dyskusyjne