Zwykle chyba jest tak, że jak wyje przy skrÄcie w lewo, to pada łożysko 
prawe, a jeĹli w prawo, to lewe. A u mnie potrafi zawyÄ przy skrÄcie w 
lewo, a wszystko wskazuje na to, że powinno padaÄ łożysko też lewe (prawe 
wymieniałem niedawno). Nie ma jeszcze wyraźnych luzów czy czegoĹ takiego, 
wiÄc nie bardzo jest jak namierzyÄ sprawcÄ tych irytujÄ
cych dźwiÄków. Bo 
wycie jest naprawdÄ głoĹne i denerwujÄ
ce. Czy ktoĹ z Was spotkał siÄ z 
takim przypadkiem, że padło mu łożysko lewe i wyło wyłÄ
cznie przy skrÄcie 
w lewo (najbardziej na łagodnych łukach)?
--  
ignorance is bliss
| 2 | 
Data: Pa?dziernik 26 2010 07:02:54 | 
| Temat: Re: Ĺożysko | 
| Autor: Agent  | 
 
Użytkownik "to"  napisał w wiadomoĹci  
 Zwykle chyba jest tak, że jak wyje przy skrÄcie w lewo, to pada łożysko 
prawe, a jeĹli w prawo, to lewe. A u mnie potrafi zawyÄ przy skrÄcie w 
lewo, a wszystko wskazuje na to, że powinno padaÄ łożysko też lewe (prawe 
wymieniałem niedawno). Nie ma jeszcze wyraźnych luzów czy czegoĹ takiego, 
wiÄc nie bardzo jest jak namierzyÄ sprawcÄ tych irytujÄ
cych dźwiÄków. Bo 
wycie jest naprawdÄ głoĹne i denerwujÄ
ce. Czy ktoĹ z Was spotkał siÄ z 
takim przypadkiem, że padło mu łożysko lewe i wyło wyłÄ
cznie przy skrÄcie 
w lewo (najbardziej na łagodnych łukach)? 
 
 
Ĺożyska przednie niektórzy sprawdzajÄ
 podnoszÄ
c jedno koło i włÄ
czajÄ
c silnik i  bieg (nawet IV). Wtedy podobno lepiej słychaÄ i można namierzyÄ bez problemu. Trzeba jednak zachowaÄ szczególnÄ
 ostrożnoć - wiadomo dlaczego.
 | 3 | 
Data: Pa?dziernik 26 2010 08:07:08 |  | Temat: Re: Łożysko |  | Autor: to  |  
begin Agent 
 Ĺożyska przednie niektórzy sprawdzajÄ
 podnoszÄ
c jedno koło i włÄ
czajÄ
c 
silnik i  bieg (nawet IV). Wtedy podobno lepiej słychaÄ i można 
namierzyÄ bez problemu. Trzeba jednak zachowaÄ szczególnÄ
 ostrożnoć - 
wiadomo dlaczego. 
 
Było to robione i podobno na podnoĹniku jest ok. Nie mam możliwoĹci  
sprawdzenia tego osobiĹcie.
 
--   
ignorance is bliss
 | 4 | 
Data: Pa?dziernik 26 2010 00:11:35 |  | Temat: Re: Łożysko |  | Autor: Mateusz  |  
może po prostu padły Ci oba ? felga Ci się grzeje po dłuższej 
jeździe ? dobrze jest podnieść autko z jednej strony i się wsłuchać w 
dźwięki przy toczeniu koła, ja nie wrzucałem nigdy biegu, to kwestia 
słuchu. Tylko z tego co pamiętam to przy toczeniu koła nie będziesz 
miał tego charakterystycznego "łuuuuu" tylko bardziej metaliczny 
dźwięk. 
 
 | 5 | 
Data: Pa?dziernik 26 2010 08:10:48 |  | Temat: Re: Łożysko |  | Autor: to  |  
begin Mateusz 
 może po prostu padły Ci oba ? felga Ci siÄ grzeje po dłuższej jeździe ? 
 
Felga siÄ nie grzeje. Zawieszenie i wszystko w okolicach w pełni sprawne,  
praktycznie nowe. Oba chyba nie padły, bo wyje wyłÄ
cznie na łukach w  
lewo. Na łukach w prawo jest cisza. Prawe łożysko zamontowałem oryginalne  
czyli SKF i było to ze 20 tys. km temu. Czyli byłoby logiczne, że teraz  
do zrobienia jest lewe, bo prawe pada zwykle nieco wczeĹniej. Ale objawy  
sÄ
 dziwne. :/
 
Hm... to prawe łożysko robiłem u pobliskiego mechanika, bo nie miałem  
czasu pojechaÄ tam gdzie serwisuje zwykle auto, może coĹ spieprzył i to  
jednak to prawe padło? Ale co mógł z nim zrobiÄ, żeby szlag je trafił po  
20 tys.?
 
--   
ignorance is bliss
 | 6 | 
Data: Pa?dziernik 26 2010 13:47:25 |  | Temat: Re: Ĺożysko |  | Autor: Sebastian Kaliszewski  |  
to wrote: 
 begin Mateusz 
 
może po prostu padły Ci oba ? felga Ci siÄ grzeje po dłuższej jeździe ? 
 
 
Felga siÄ nie grzeje. Zawieszenie i wszystko w okolicach w pełni sprawne, praktycznie nowe. Oba chyba nie padły, bo wyje wyłÄ
cznie na łukach w lewo. Na łukach w prawo jest cisza. Prawe łożysko zamontowałem oryginalne czyli SKF i było to ze 20 tys. km temu. Czyli byłoby logiczne, że teraz do zrobienia jest lewe, bo prawe pada zwykle nieco wczeĹniej. Ale objawy sÄ
 dziwne. :/ 
 
Hm... to prawe łożysko robiłem u pobliskiego mechanika, bo nie miałem czasu pojechaÄ tam gdzie serwisuje zwykle auto, może coĹ spieprzył i to jednak to prawe padło? Ale co mógł z nim zrobiÄ, żeby szlag je trafił po 20 tys.? 
 
Na przykład nieprawidłowo (np za mocno) dokrÄcił. W wielu samochodach to w ogóle np. trzeba dokrÄcaÄ dwufazowo (2 znaczÄ
co różne ustawienia na kluczu dynamometrycznym).
 
Niby każdy mechanik powinien wiedzieÄ, ale też niby np. powinien umieÄ przykrÄciÄ zaciski hamulców tak, żeby po 500km nie odpadły (mi siÄ taki jeden trafił "fachowiec").
 
pzdr 
\SK
 
--  
"Never underestimate the power of human stupidity" --  L. Lang 
-- 
 http://www.tajga.org --  (some photos from my travels)
 | 7 | 
Data: Pa?dziernik 26 2010 10:56:44 |  | Temat: Re: Ĺożysko |  | Autor: freewolny  |  
 
Użytkownik "to"  napisał w wiadomoĹci  
 Zwykle chyba jest tak, że jak wyje przy skrÄcie w lewo, to pada łożysko 
prawe, a jeĹli w prawo, to lewe. 
 
Zawsze myĹlałem, że przy skrÄcie to przegub. Moje padniÄte łożysko hałasowało co 20 km/h. Im szybciej tym głoĹniej. Natomiast powyżej 100 km/h milkło całkowicie. Do tego słyszałem lewy przód, a okazało siÄ, że to prawy tył. Takie było sprytne.
 
Damian
 | 8 | 
Data: Pa?dziernik 26 2010 09:00:54 |  | Temat: Re: Łożysko |  | Autor: to  |  
begin freewolny 
 Zawsze myĹlałem, że przy skrÄcie to przegub.  
 
Przegub to raczej przy przyspieszaniu. U mnie hałas nie ma zwiÄ
zku z tym,  
czy auto przyspiesza, czy nie.
 Moje padniÄte łożysko 
hałasowało co 20 km/h. Im szybciej tym głoĹniej. Natomiast powyżej 100 
km/h milkło całkowicie. Do tego słyszałem lewy przód, a okazało siÄ, że 
to prawy tył. Takie było sprytne. 
 
A no właĹnie... to może byÄ przecież prawe tylne. ;) Wtedy by nawet  
pasowało.
 
--   
ignorance is bliss
  |  |  |  |  |  |  |