Krzysiek Niemkiewicz napisał(a):
Czy spotkaliście się z czymś takim? Chciałem podłączyć laptoka przez
przetwornicę napięcia w gniazdo zapalniczki z tyłu auta (Skoda Octavia II) i ju
ż
po wpięciu samego zasilacza w przetwornicę robi mi się na przetwornicy dioda na
czerwono (znaczy że cóś nie tak) i lipa. A w gnieździe zapalniczki z przodu jes
t
wszystko ok. Dealer Skody nic mi nie umiał odpowiedzieć, twierdzi, że oba
gniazda powinny mieć te same parametry. Styk gniazdo-wtyczka jest raczej ok -
siedzi sztywno i pewnie. Jedyne co mi przychodzi do głowy, to jednak że jest
jakieś ograniczenie prądowe z tyłu...
Żadne ograniczenie, tylko spadek napięcia na przewodach, złączach itd jest tak
duży że przetwornica dostaje mniej niż 12 V i się nie włączy. Musisz podłączać
jak nabliżej źródła, czyli akumulatora. Przyczyną prawdopodobnie są za cienkie
przewody prowadzące do tyłu lub kiepskie połączenia przewodów.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->
http://www.gazeta.pl/usenet/
3 |
Data: Marzec 12 2007 14:29:00 |
Temat: Re: ograniczenie prądowe w gnieździe zapalniczki |
Autor: Robert J. |
Żadne ograniczenie, tylko spadek napięcia na przewodach, złączach itd jest
tak
duży że przetwornica dostaje mniej niż 12 V i się nie włączy.
To ten kabelek musiałby mieć kilkadziesiąt metrów długości ;-), żeby
wystąpił na nim taki spadek napięcia, i być jakieś 0,1 mm kw... Albo być np.
z wolframu...
Musisz podłączać
jak nabliżej źródła, czyli akumulatora.
Uważasz że od gniazda z przodu do gniazda z tyłu jest aż tak daleko, że
drastycznie rośnie spadek napięcia?
A tak swoją drogą to też nie wiem dlaczego tak się dzieje, ale najprędzej
bym się przyczepił do wadliwego styku gdzieś pod tapicerką... A nie dorabiał
teorię o dużym spadku napięcia tak "po prostu"...
4 |
Data: Marzec 12 2007 14:33:09 | Temat: Re: ograniczenie prądowe w gnieździe zapalniczki | Autor: Tomasz Pyra |
Robert J. napisał(a):
Żadne ograniczenie, tylko spadek napięcia na przewodach, złączach itd jest tak
duży że przetwornica dostaje mniej niż 12 V i się nie włączy.
To ten kabelek musiałby mieć kilkadziesiąt metrów długości ;-), żeby wystąpił na nim taki spadek napięcia, i być jakieś 0,1 mm kw... Albo być np. z wolframu...
Wystarczy że gdzie jest zgięty i pękł przewód zmniejszajšc przekrój.
W dodatku warto pamiętać, że ta moc której brakuje gdzie zostaje wypromieniowana w postaci ciepła i może z tego być pożar.
Musisz podłączać
jak nabliżej źródła, czyli akumulatora.
Uważasz że od gniazda z przodu do gniazda z tyłu jest aż tak daleko, że drastycznie rośnie spadek napięcia?
Jak się cišgnie 10 czy 20A, po cieniutkich przewodach to owszem - może to mieć znacznie.
5 |
Data: Marzec 12 2007 16:50:01 | Temat: Re: ograniczenie prądowe w gnieździe zapalniczki | Autor: Robert J. |
Jak się cišgnie 10 czy 20A, po cieniutkich przewodach to owszem - może to
mieć znacznie.
Ale twórca wštku pyta o laptopa, a te nie pobierajš raczej 10 A ;-))). Poza
tym to wszystko co piszesz jest oczywicie prawdš... Mój np. wcišga ok. 1 A
przy 19 V, to sšdzę że przetwornica z 12 V cišgnęłaby ok. 3 A.
Mylę że problem jest jakiego innego, ciężkiego do ustalenia na odległoć,
rodzaju. Nie sšdzę żeby ta przetwornica przestała działać przy <12 V.
Podejrzewam że równie dobrze będzie pracować i przy 10-11 V... Możliwe że
jednak ten styk pod gniazdem jest badziewny...
6 |
Data: Marzec 12 2007 19:04:05 | Temat: Re: ograniczenie prądowe w gnieździe zapalniczki | Autor: Hipcio |
Użytkownik "Robert J." napisał w wiadomości
To ten kabelek musiałby mieć kilkadziesiąt metrów długości ;-), żeby
wystąpił na nim taki spadek napięcia, i być jakieś 0,1 mm kw... Albo być
np.
z wolframu...
chyba nie miales do czynienia ze spadkami napiec w samochodowej instalacji
12V. Przy pradzie rzędu 5A spadek moze byc spokojnie o 1V. Akumulator przy
wyłączonym silniku ma napiecie powiedzmy 12,5V i przetwornica moze już nie
zadziałac.
Uważasz że od gniazda z przodu do gniazda z tyłu jest aż tak daleko, że
drastycznie rośnie spadek napięcia?
moze to byc roznica np 0,3V
7 |
Data: Marzec 12 2007 15:34:00 | Temat: Re: ograniczenie prądowe w gnieździe zapalniczki | Autor: Damian |
umiał odpowiedzieć, twierdzi, że oba gniazda powinny mieć te same parametry. Styk gniazdo-wtyczka jest raczej ok - siedzi sztywno i pewnie. Jedyne co mi przychodzi do głowy, to jednak że jest jakieś
Skoro powinny miec te same parametry to niech szuka. Kurce, masz dowod, tu dziala a tam nie. Wiec to ich sprawa.
Inna sprawa ze przeryja auto, wybebesza plastiki, zniszcza pol samochodu w srodku. A moze nie, nie wiem...
d.
8 |
Data: Marzec 12 2007 16:31:19 | Temat: Re: ograniczenie prądowe w gnieździe zapalniczki | Autor: krzynios |
Czy spotkaliście się z czymś takim? Chciałem podłączyć laptoka przez
przetwornicę napięcia w gniazdo zapalniczki z tyłu auta (Skoda Octavia II)
i już po wpięciu samego zasilacza w przetwornicę robi mi się na
przetwornicy dioda na czerwono (znaczy że cóś nie tak) i lipa. A w
gnieździe zapalniczki z przodu jest wszystko ok. Dealer Skody nic mi nie
umiał odpowiedzieć, twierdzi, że oba gniazda powinny mieć te same
parametry. Styk gniazdo-wtyczka jest raczej ok - siedzi sztywno i pewnie.
Jedyne co mi przychodzi do głowy, to jednak że jest jakieś ograniczenie
prądowe z tyłu...
Może masz zamienioną polaryzację w gnieździe zapalniczki?
Na tak duży spadek napięcia po podłączeniu samej przetwornicy to bym raczej
nie stawiał.
9 |
Data: Marzec 12 2007 17:13:16 | Temat: Re: ograniczenie pršdowe w gniedzie zapalniczki | Autor: J.F. |
On Mon, 12 Mar 2007 12:28:47 +0100, "Krzysiek Niemkiewicz"
Czy spotkaliście się z czymś takim? Chciałem podłączyć laptoka przez
przetwornicę napięcia w gniazdo zapalniczki z tyłu auta (Skoda Octavia II) i już
po wpięciu samego zasilacza w przetwornicę robi mi się na przetwornicy dioda na
czerwono (znaczy że cóś nie tak) i lipa. A w gnieździe zapalniczki z przodu jest
wszystko ok. Dealer Skody nic mi nie umiał odpowiedzieć, twierdzi, że oba
gniazda powinny mieć te same parametry. Styk gniazdo-wtyczka jest raczej ok -
siedzi sztywno i pewnie. Jedyne co mi przychodzi do głowy, to jednak że jest
jakieś ograniczenie prądowe z tyłu...
A zapalniczka sie z tylu rozgrzewa ?
Bo to znaczy ze pradu nie brakuje :-)
J.
10 |
Data: Marzec 12 2007 19:54:29 | Temat: Re: ograniczenie pršdowe w gnie?dzie zapalniczki | Autor: Krzysiek Niemkiewicz @ home |
J.F. napisał:
A zapalniczka sie z tylu rozgrzewa ?
Bo to znaczy ze pradu nie brakuje :-)
No właśnie problem w tym, że odpytałem kilku znajomych kierowców w robocie i nikt nie ma zapalniczki :(
--
Krzysiek Niemkiewicz - inicjały[at]post.pl
green Golf III Variant '96 1.9 GT TDI
-- -- - -- -- - -- -- -- -- -- -- -- - -- -- --
MATKA SIEDZI Z TYŁU - TAK POWIEDZIAŁ!
11 |
Data: Marzec 12 2007 19:54:29 | Temat: Re: ograniczenie pršdowe w gnie?dzie zapalniczki | Autor: Krzysiek Niemkiewicz @ home |
J.F. napisał:
A zapalniczka sie z tylu rozgrzewa ?
Bo to znaczy ze pradu nie brakuje :-)
No właśnie problem w tym, że odpytałem kilku znajomych kierowców w robocie i nikt nie ma zapalniczki :(
--
Krzysiek Niemkiewicz - inicjały[at]post.pl
green Golf III Variant '96 1.9 GT TDI
-- -- - -- -- - -- -- -- -- -- -- -- - -- -- --
MATKA SIEDZI Z TYŁU - TAK POWIEDZIAŁ!
12 |
Data: Marzec 12 2007 19:54:29 | Temat: Re: ograniczenie pršdowe w gnie?dzie zapalniczki | Autor: Krzysiek Niemkiewicz @ home |
J.F. napisał:
A zapalniczka sie z tylu rozgrzewa ?
Bo to znaczy ze pradu nie brakuje :-)
No właśnie problem w tym, że odpytałem kilku znajomych kierowców w robocie i nikt nie ma zapalniczki :(
--
Krzysiek Niemkiewicz - inicjały[at]post.pl
green Golf III Variant '96 1.9 GT TDI
-- -- - -- -- - -- -- -- -- -- -- -- - -- -- --
MATKA SIEDZI Z TYŁU - TAK POWIEDZIAŁ!
| | | | | | | | | |