omega vs xedos vs a4 vs ???
1 | Data: Styczen 15 2008 23:08:32 |
Temat: omega vs xedos vs a4 vs ??? | |
Autor: Carlo$ | witam, obecnie zastanawiam sie nad kupnem samochodu, najlepiej sedana za max 15 tys. chcialbym zeby autko bylo calkiem zwawe, wygodne a przy okazji funkcjonalne i mozliwie ekonomiczne. jezdze dosc duzo, wiec biore pod uwage oprocz silnikow benzynowych, diesle, jak rowniez benzyne z lpg. 2 |
Data: Styczen 15 2008 17:31:04 | Temat: Re: omega vs xedos vs a4 vs ??? | Autor: Pete |
audi a4 ~1995 -> kusi mnie solidne wykonanie, ekonomiczny silnik w dieslu Hmm... wiesz, silnik diesla (1.9TDI) też ma turbinę, i przez 13 lat to też ją można zajeździć. Szczególnie że za pieniądze, które chcesz wydać, to raczej niczego w dobrym stanie i niezajeżdżonego się nie kupi. A poza tym, w 1995 roku to chyba tylko wersja 90-konna tego silnika występowała. 13,3s do setki... nie wiem czy nazwałbym to mianem "calkiem żwawe". Co prawda można zachipować, ale tak staremu silnikowi to może nie wyjść na dobre a tą turbinę wykończysz jeszcze szybciej. Komfort w A4 B5 to też chyba tylko na przednich siedzeniach. Z tyłu miejsca jest bardzo mało. Myślę, że omega b dużo lepiej wypada pod tym względem. Może jeszcze jakiegoś Passata za te pieniądze dostaniesz, który będzie w lepszym stanie albo młodszy niż A4 za porównywalną kasę. Pozdr. Pete 3 |
Data: Styczen 16 2008 00:44:47 | Temat: Re: omega vs xedos vs a4 vs ??? | Autor: Gizmo |
> mazda xedos 6 -> prawda jest taka, ze wielu z nas kupuje samochod Hej, z audi i omega nie mialem kontaku, natomiast xedosa kupil sobie moj kuzyn. Samochod z roku 98 zciagniety z niemiec silnik 2.0 - 150KM Na poczatku nie za bardzo podobala mi sie jego sylwetka taki jakis "waski" i te swiatla takie male z przodu, ale jak sie nim przejchalem to naprawde fajne auto. Bardzo ciche w srodku silnika nie sluchac, na luzie naprawde trzeba sie wsluchac aby go uslyszec, silnik trzeba krecic od 5-6 rpm w gore cos sie zaczyna dziac i auto przyspiesza bardzo fajnie, bogate wyposarzenie klimatronic radio ze zmieniarka i pilotem na kieronicy skora full opcja dal za niego 18k pln. Spalanie w trasie 8-8,5 l w miescie 10-12 l - ludzie ogolnie boja sie japoncow bo niby czesci drogie ale roznice nie sa takie znaczne .a naprawy zdazaja sie im znacznie zadziej - pzdr!! 4 |
Data: Styczen 16 2008 10:36:18 | Temat: Re: omega vs xedos vs a4 vs ??? | Autor: Arek M |
mazda xedos 6 -> prawda jest taka, ze wielu z nas kupuje samochod rowniez dlatego, ze podoba sie nam jego linia. pewnie dlatego wlasnie postanowilem wziac pod uwage xedosa... po prostu podoba mi sie i tego nie ukrywam. jednak, jak sadze jest to dosc rzadkie auto i podejrzewam, ze moze byc problem z czesciami [beda drogie] a czy poza tym sa jakies specjalne mankamenty, ktorych dopatrywac sie w tych autach? jako, ze to jest japonczyk sadze ze jesli trafie na dobry egzemplarz, auto powinno byc malo awaryjne. mysle, ze silnik 2,0 jest dobrym wyborem, czy ktos wie jakby reagowal na gaz? ;> czy sa jakies typowe awarie, jakie mecza te samochody? Autko jest przepiekne! I jak na Mazde przystało nie psuje się. Ten silnik brzmi przepieknie (to V6) i bardzo fajnie jezdzi, ale pali ogromne ilości paliwa. Brat ujeżdzał coś takiego, i mimo ze gdy nim jezdzil narzekał to po latach twierdzi, ze to byl najbardziej niezawodny samochód jaki miał. -- PozdrawiAM! volvo S60T5 250KM/350Nm 5 |
Data: Styczen 16 2008 16:37:30 | Temat: Re: omega vs xedos vs a4 vs ??? | Autor: Boombastic | Autko jest przepiekne! I jak na Mazde przystało nie psuje się. Ten silnik brzmi przepieknie (to V6) i bardzo fajnie jezdzi, ale pali ogromne ilości paliwa. Brat ujeżdzał coś takiego, i mimo ze gdy nim jezdzil narzekał to po latach twierdzi, ze to byl najbardziej niezawodny samochód jaki miał. Jakie to są te ogromne ilości? Możesz mniej więcej podać? 6 |
Data: Styczen 16 2008 18:44:43 | Temat: Re: omega vs xedos vs a4 vs ??? | Autor: Hektor | Użytkownik "Boombastic" napisał Autko jest przepiekne! I jak na Mazde przystało nie psuje się. Ten silnik brzmi przepieknie (to V6) i bardzo fajnie jezdzi, ale pali ogromne ilości paliwa. Brat ujeżdzał coś takiego, i mimo ze gdy nim jezdzil narzekał to po latach twierdzi, ze to byl najbardziej niezawodny samochód jaki miał. Bede strzelal: pewnie cale ogromne 12 l/100 km. 7 |
Data: Styczen 16 2008 19:35:59 | Temat: Re: omega vs xedos vs a4 vs ??? | Autor: Boombastic | Jakie to są te ogromne ilości? Możesz mniej więcej podać? I to pewnie w dużym miescie :) 8 |
Data: Styczen 16 2008 19:49:59 | Temat: Re: omega vs xedos vs a4 vs ??? | Autor: Mumin | Boombastic pisze: Jakie to są te ogromne ilości? Możesz mniej więcej podać? Moim zdaniem to samochody więcej palą właśnie w małych miastach gdzie jeździ się dystanse 3-4 kilometrowe. Połowa drogi na ssaniu, silnik wiecznie zimny, co 200 metrów jakieś małe skrzyżowanie. To są zdecydowanie gorsze warunki niż taka np. Warszawa gdzie można parę kilometrów przelecieć 60-70km/h. A że są korki... W małych miastach też na skrzyżowaniach trzeba stać. -- Pozdrawiam, Mumin 9 |
Data: Styczen 16 2008 20:41:55 | Temat: Re: omega vs xedos vs a4 vs ??? | Autor: Boombastic | Moim zdaniem to samochody więcej palą właśnie w małych miastach gdzie jeździ się dystanse 3-4 kilometrowe. Połowa drogi na ssaniu, silnik wiecznie zimny, co 200 metrów jakieś małe skrzyżowanie. To są zdecydowanie gorsze warunki niż taka np. Warszawa gdzie można parę kilometrów przelecieć 60-70km/h. A że są korki... W małych miastach też na skrzyżowaniach trzeba stać. Ale ile zmian świateł stoisz? Jedną, dwie? W Warszawie czasem kilkanaście czy nawet kilkadziesiąt. 10 |
Data: Styczen 16 2008 21:15:56 | Temat: Re: omega vs xedos vs a4 vs ??? | Autor: Mumin | Boombastic pisze: Ale ile zmian świateł stoisz? Jedną, dwie? W Warszawie czasem kilkanaście czy nawet kilkadziesiąt. Ale masz ciepły silnik, a nie dogrzewający się, który ciągnie jak smok. -- Pozdrawiam, Mumin 11 |
Data: Styczen 16 2008 21:48:48 | Temat: Re: omega vs xedos vs a4 vs ??? | Autor: Arek M |
Autko jest przepiekne! I jak na Mazde przystało nie psuje się. Ten silnik brzmi przepieknie (to V6) i bardzo fajnie jezdzi, ale pali ogromne ilości paliwa. Brat ujeżdzał coś takiego, i mimo ze gdy nim jezdzil narzekał to po latach twierdzi, ze to byl najbardziej niezawodny samochód jaki miał. Było to dawno temu, ale jesli dobrze pamietam to powyżej 15 w mieście - to i tak pikuś przy moich 18+ :) -- PozdrawiAM! volvo S60T5 250KM/350Nm 12 |
Data: Styczen 16 2008 22:27:15 | Temat: Re: omega vs xedos vs a4 vs ??? | Autor: Hektor | Użytkownik "Arek M" napisał Było to dawno temu, ale jesli dobrze pamietam to powyżej 15 w mieście - to i tak pikuś przy moich 18+ :) Eeee, to brat musial lubic konkretnie przydepnac... 13 |
Data: Styczen 16 2008 12:12:37 | Temat: Re: omega vs xedos vs a4 vs ??? | Autor: PAndy |
14 |
Data: Styczen 16 2008 17:44:33 | Temat: Re: omega vs xedos vs a4 vs ??? | Autor: jahu | PAndy pisze: jesli a4 to vs passat vs octavia vs vectra Od kiedy octavia to ta sama klasa co passat, a4 i vectra? 15 |
Data: Styczen 16 2008 17:22:29 | Temat: Re: omega vs xedos vs a4 vs ??? | Autor: Mumin | Weź Mazdę, auta solidne, ładne IMO, a i na parkingu przyjemniej jak się trochę wyróżniasz. A4 i Omeg jest jak psów, co ma swoje zalety, ale... 16 |
Data: Styczen 16 2008 17:30:11 | Temat: Re: omega vs xedos vs a4 vs ??? | Autor: lux | mazda xedos 6 -> prawda jest taka, ze wielu z nas kupuje samochod======= kolega ma więc napisze. Silniczek 2.0 V6 poezja, nawet nie wiesz kiedy kręcisz na 6 tys. obrotów :) Biegi wchodzą same.W srodku miejca dla 4 osob w sam raz. Plastik taki sobie. Wtrysk płynnego gazu chodzi bezproblemowo, spalanie 11 l. Sprawdzić lampy przednie i blache wokół przedniej szyby pod kątem rdzy. -- lux 17 |
Data: Styczen 17 2008 13:33:04 | Temat: Re: omega vs xedos vs a4 vs ??? | Autor: Scyzoryk | opel omega b -> zastanawiam sie nad silnikiem 2,0 lub 2,5 tds, mv6 chyba jak omege to 2,5. Spalanie podobne do 2,0 bo ten silnik jest za maly i trzeba mocno deptac zeby jechało jako tako do przodu. Mialem do czynienia sporo z Omega 2,0 ktora palila w miescie 13L gazu. Nawet jak 2,5 spali litr wiecej to IMO warto sie na niego zdecydowac. mazda xedos 6 -> prawda jest taka, ze wielu z nas kupuje samochod rowniez to bym wybrał :) audi a4 ~1995 -> kusi mnie solidne wykonanie, ekonomiczny silnik w dieslu IMO za drogie w zakupie. Dodatkowo delikatne i kosztowne w naprawie zawieszenie. Plusem jest bardzo dobry silnik TDI ale osobiscie wolalbym B+LPG i cos z dwoch pierwszych propozycji ze wskazaniem na japonczyka :) o wygodnego sedana, mozliwie bezawaryjnego z calkiem niezlym "butem" to nie omega 2,0 ;) 2,5 to optymalne minimum jesli chcesz miec sensowne osiagi. -- Pozdr Scyzoryk Corolla e11 GSX 550 18 |
Data: Styczen 17 2008 14:37:06 | Temat: Re: omega vs xedos vs a4 vs ??? | Autor: PAndy |
jak omege to 2,5. Spalanie podobne do 2,0 bo ten silnik jest za maly i trzeba mocno deptac zeby jechało jako tako do przodu. Mialem do czynienia sporo z Omega 2,0 ktora palila w miescie 13L gazu. Nawet jak 2,5 spali litr wiecej to IMO warto sie na niego zdecydowac. Oma z silnikiem 2,5 litra pali niewiele mniej niz oma z silnikiem 3 litry to nie omega 2,0 ;) 2,5 to optymalne minimum jesli chcesz miec sensowne osiagi. true 19 |
Data: Styczen 17 2008 14:54:31 | Temat: Re: omega vs xedos vs a4 vs ??? | Autor: Scyzoryk |
Oma z silnikiem 2,5 litra pali niewiele mniej niz oma z silnikiem 3 moze i tak ale gdzies trzeba powiedziec STOP ;) Troche szkoda ze MV6 w wiekszosci wystepuje z automatem. -- Pozdr Scyzoryk Corolla e11 GSX 550 20 |
Data: Styczen 17 2008 19:22:54 | Temat: Re: omega vs xedos vs a4 vs ??? | Autor: PAndy |
moze i tak ale gdzies trzeba powiedziec STOP ;) 3 litry przy masie Omy wydaja sie byc najrozsadniejszym wyjsciem a spalanie w duzej czesci zalezy od umeiejtnosci kierowcy (nie mowie tu o kapelusznictwie) Troche szkoda ze MV6 w wiekszosci wystepuje z automatem. ale recznych skrzyn jest troche na rynku - w Scorpio niestety wylacznie automaty... (nawet trudno zdobyc kompa z obsluga manuala dla BOB) 21 |
Data: Styczen 18 2008 01:35:36 | Temat: Re: omega vs xedos vs a4 vs ??? | Autor: Carlo$ | PAndy pisze: 3 litry przy masie Omy wydaja sie byc najrozsadniejszym wyjsciem a spalanie w duzej czesci zalezy od umeiejtnosci kierowcy (nie mowie tu o kapelusznictwie) moglbys rozwinac, co miales na mysli? czy faktycznie niewielka roznica bedzie pomiedzy 2,0 a 2,5 no to chyba nie ma DRASTYCZNEJ roznicy miedzy 2,5 a 3,0 ? ;> ciekawi mnie to. nie chce byc mistrzem prostej, tylko korzystac w pelni z dobrych osiagow samochodu, gdy zajdzie taka potrzeba. pozdrawiam tak BTW dzieki WSZYSTKIM za odzew w tym temacie, przyblizyliscie mi pewne fakty o ktorych nie mialem pojecia, jesli chodzi o wybrane przeze mnie auta. 22 |
Data: Styczen 18 2008 09:43:35 | Temat: Re: omega vs xedos vs a4 vs ??? | Autor: PAndy |
PAndy pisze: Omega to dosc duzy i dosc ciezki samochod - moim zdaniem silnik 2.0 jest dla niej za slaby zwlaszcza jesli bedziesz posiadal zamontowana instalacje gazowa - nastepny w kolejce jest silnik 2,5 litra ale jest to ta sama jednostka napedowa co silnik 3,0 - opinia wielu oplowcow jest dosc zgodna - pali niewiele mniej niz 3,0 ale mocy ma zdecydowanie mniej niz 3,0 (zdaniem niektorych tez jest to o dziwo jednostka bardziej awaryjna niz 3,0 - bylo juz o tym na pms troche - wielu posiadaczy Omego twierdzi ze to bzdura, wielu ze to prawda - nie mam Omegi ale mam paru znajomych posiadajacych Omegi ktorzy tak uwazaja). Znam takich co potrafia seicento sporting miec w miescie 12 litrow na 100 - na zuzycie paliwa wplyw ma stan techniczny pojazdu jak i technika jazdy kierowcy - mozna optymalizowac zuzycie paliwa nie jezdzac jednoczesnie jak kapelusznik (o definicje kapelusznika popros grupe). czy faktycznie niewielka roznica bedzie pomiedzy 2,0 a 2,5 no to chyba nie ma DRASTYCZNEJ roznicy miedzy 2,5 a 3,0 ? ;> ciekawi mnie to. Omega to ciezki samochod (oczywiscie ciezkosc to pojecie subiektywne) - w sytuacjach kryzysowych jednak lepiej miec dynamiczniejsze autko niz .... no wlasnie w wersji 2 litru mulowate tak BTW dzieki WSZYSTKIM za odzew w tym temacie, przyblizyliscie mi pewne fakty o ktorych nie mialem pojecia, jesli chodzi o wybrane przeze mnie auta. 23 |
Data: Styczen 17 2008 19:22:54 | Temat: Re: omega vs xedos vs a4 vs ??? | Autor: PAndy |
moze i tak ale gdzies trzeba powiedziec STOP ;) 3 litry przy masie Omy wydaja sie byc najrozsadniejszym wyjsciem a spalanie w duzej czesci zalezy od umeiejtnosci kierowcy (nie mowie tu o kapelusznictwie) Troche szkoda ze MV6 w wiekszosci wystepuje z automatem. ale recznych skrzyn jest troche na rynku - w Scorpio niestety wylacznie automaty... (nawet trudno zdobyc kompa z obsluga manuala dla BOB) 24 |
Data: Styczen 18 2008 01:35:36 | Temat: Re: omega vs xedos vs a4 vs ??? | Autor: Carlo$ | PAndy pisze: 3 litry przy masie Omy wydaja sie byc najrozsadniejszym wyjsciem a spalanie w duzej czesci zalezy od umeiejtnosci kierowcy (nie mowie tu o kapelusznictwie) moglbys rozwinac, co miales na mysli? czy faktycznie niewielka roznica bedzie pomiedzy 2,0 a 2,5 no to chyba nie ma DRASTYCZNEJ roznicy miedzy 2,5 a 3,0 ? ;> ciekawi mnie to. nie chce byc mistrzem prostej, tylko korzystac w pelni z dobrych osiagow samochodu, gdy zajdzie taka potrzeba. pozdrawiam tak BTW dzieki WSZYSTKIM za odzew w tym temacie, przyblizyliscie mi pewne fakty o ktorych nie mialem pojecia, jesli chodzi o wybrane przeze mnie auta. 25 |
Data: Styczen 18 2008 09:43:35 | Temat: Re: omega vs xedos vs a4 vs ??? | Autor: PAndy |
PAndy pisze: Omega to dosc duzy i dosc ciezki samochod - moim zdaniem silnik 2.0 jest dla niej za slaby zwlaszcza jesli bedziesz posiadal zamontowana instalacje gazowa - nastepny w kolejce jest silnik 2,5 litra ale jest to ta sama jednostka napedowa co silnik 3,0 - opinia wielu oplowcow jest dosc zgodna - pali niewiele mniej niz 3,0 ale mocy ma zdecydowanie mniej niz 3,0 (zdaniem niektorych tez jest to o dziwo jednostka bardziej awaryjna niz 3,0 - bylo juz o tym na pms troche - wielu posiadaczy Omego twierdzi ze to bzdura, wielu ze to prawda - nie mam Omegi ale mam paru znajomych posiadajacych Omegi ktorzy tak uwazaja). Znam takich co potrafia seicento sporting miec w miescie 12 litrow na 100 - na zuzycie paliwa wplyw ma stan techniczny pojazdu jak i technika jazdy kierowcy - mozna optymalizowac zuzycie paliwa nie jezdzac jednoczesnie jak kapelusznik (o definicje kapelusznika popros grupe). czy faktycznie niewielka roznica bedzie pomiedzy 2,0 a 2,5 no to chyba nie ma DRASTYCZNEJ roznicy miedzy 2,5 a 3,0 ? ;> ciekawi mnie to. Omega to ciezki samochod (oczywiscie ciezkosc to pojecie subiektywne) - w sytuacjach kryzysowych jednak lepiej miec dynamiczniejsze autko niz .... no wlasnie w wersji 2 litru mulowate tak BTW dzieki WSZYSTKIM za odzew w tym temacie, przyblizyliscie mi pewne fakty o ktorych nie mialem pojecia, jesli chodzi o wybrane przeze mnie auta. 26 |
Data: Styczen 18 2008 16:39:13 | Temat: Re: omega vs xedos vs a4 vs ??? | Autor: Hektor | Użytkownik "Scyzoryk" napisał A4 Ile znasz A4 robionych na oryginalnych czesciach którym to "delikatne" zawieszenie sie sypie ? Bo znam sporo przypadków wymian pierwszych elementów w okolicach 200 tys. km. Jesli to jest "delikatne" zawieszenie to ile przejezdzaja (i jakie to sa) samochody z niedelikatnym zawieszeniem ? Zbigniew Kordan 27 |
Data: Styczen 18 2008 11:22:34 | Temat: Re: omega vs xedos vs a4 vs ??? | Autor: Pete |
Ile znasz A4 robionych na oryginalnych czesciach którym to "delikatne" Dobry argument. Sam znam sporo aut, ktorym zawiecha pada szybciej niż A4 na oryginałach. Problem ten chyba wziął się stąd, że w A4 to zawieszenie jest trochę skomplikowane, i faktycznie żeby to powymieniać na orgyinałach, to trochę kosztuje. A jak kolega ma na wydanie 15 tys i kupuje 13-letnie auto, to pewnie i na oryginały nie będzie chciał wydawać. Pozdr. Pete 28 |
Data: Styczen 18 2008 18:55:52 | Temat: Re: omega vs xedos vs a4 vs ??? | Autor: Scyzoryk | Ile znasz A4 robionych na oryginalnych czesciach którym to "delikatne" znam dwa w ktorym byly z tym problemy. Znajomemu za kompletne zawieszenie na oryginalnych czesciach zaspiewali 1/3 wartosci samochodu. Dzieki za taki biznes. Chyba ze ufasz ze kazde 10 letni A4 bedzie mialo wymieniane oryginalne zawieszenie i wytrzyma dluzsze przebiegi. Bo na zamiennikach temat powraca co 1-2 lata przy normalnych przebiegach. Bo znam sporo przypadków wymian pierwszych elementów w okolicach 200 tys. km. Jesli to jest "delikatne" zawieszenie to ile nie wiem ale moja Toyota po 140kkm miala wymieniane jedynie laczniki stablizizatora. Jak patrze na ceny czesci wcale nie obawiam sie ewentualnej wymiany (na ktora wcale sie nie zapowiada) Jest to jakis skromny procent ceny remontu zawieszenia w a4. Zreszta podobny problem istnieje w pierwszych passatach b5. Oczywiscie jest wiele samochodow ktore wymagaja co jakis czas naprawy zawieszenia ale koszty naprawy zamykaja sie w kilkudziesieciu lub przy grubszych robotach kilkuset zł. -- Pozdr Scyzoryk Corolla e11 GSX 550 29 |
Data: Styczen 19 2008 12:15:50 | Temat: Re: omega vs xedos vs a4 vs ??? | Autor: Hektor | Użytkownik "Scyzoryk" napisał znam dwa w ktorym byly z tym problemy. Znajomemu za kompletne zawieszenie na oryginalnych czesciach zaspiewali 1/3 wartosci samochodu. Dzieki za taki biznes. Chyba ze ufasz ze kazde 10 letni A4 bedzie mialo wymieniane oryginalne zawieszenie i wytrzyma dluzsze przebiegi. Bo na zamiennikach temat powraca co 1-2 lata przy normalnych przebiegach. Odwracasz kota ogonem. Mowa byla o trwalosci a nie o kosztach. 30 |
Data: Styczen 18 2008 18:59:43 | Temat: Re: omega vs xedos vs a4 vs ??? | Autor: Scyzoryk |
zawieszenie sie sypie ? Bo znam sporo przypadków wymian pierwszych duzo znasz ktore po polskich drogach robia bez remontow 200kkm ?? Moze malo widzialem ale nie sadze. To ze w niemcowni jest w stanie tyle przejechac bez problemu jestem s tanie uwiezyc ale w Polsce ta liczba czesto konczy sie ok 40kkm ;) -- Pozdr Scyzoryk Corolla e11 GSX 550 31 |
Data: Styczen 19 2008 12:13:33 | Temat: Re: omega vs xedos vs a4 vs ??? | Autor: Hektor | Użytkownik "Scyzoryk" napisał Moze malo widzialem ale nie sadze. To ze w niemcowni jest w stanie tyle przejechac bez problemu jestem s tanie uwiezyc ale w Polsce ta liczba czesto konczy sie ok 40kkm ;) Pisz raczej o Toyotach. Znam wokól mnie 3 sztuki, dalej znalazloby sie kolejne 3 które jezdza na oryginalnych zawieszeniach naprawianych dopiero w okolicach 180-200 tys km. Remont po 40 tys. km to chyba w samochodzie który jezdzil po podkladach kolejowych. A ze naprawa drogo kosztuje ? To nie jest samochód dla ludzi bez pieniedzy, nawet 10-letni. To, ze ma silnik diesla który malo pali nie oznacza ze jego eksploatacja bedzie malo kosztowala. Twój znajomy powinien kupic Golfa 1.6D albo Skode, bo jak widac Audi przerasta jego mozliwosci. Zbigniew Kordan 32 |
Data: Styczen 19 2008 14:40:30 | Temat: Re: omega vs xedos vs a4 vs ??? | Autor: Scyzoryk | jezdzil po podkladach kolejowych. A ze naprawa drogo kosztuje ? To nie nawet jesli to oryginalne wytrzymuje 200kkm to jak kupi uzywke to bedzie miala zapewne przebieg na granicy i niedlugo po zakupie bedzie czekala go robota. Pozniej albo zainwestuje bardzo duzo kasy i zrobi to na oryginalnych czesciach albo zrobi na zamiennikach (tez wcale nie tak tanio) i bedzie mial taka sama zabawe co dwa lata. wlasnie o to mi chodzi. Dlatego odradzam a4 osobie ktora chce wydac na to autko 15tys i potem miec tania eksploatacje. To nie jest "tani" samochod dlatego kupowanie uzywki i ladowanie w pozniejsza obsluge duzych pieniedzy jest IMO bez sensu. Twój znajomy powinien kupic Golfa 1.6D albo Skode, bo jak widac Audi i dokladnie tak zrobił. Nie golfa ale Omege i smiga juz ladnych kilka lat bez problemu. Jak sie cos zepsuje to czesci ma smiesznie tanie. Teraz kupujac autko za 15tys nawet by nie spojrzal na audi (nie mozie ze to zle autka). -- Pozdr Scyzoryk Corolla e11 GSX 550 33 |
Data: Styczen 18 2008 20:57:18 | Temat: Re: omega vs xedos vs a4 vs ??? | Autor: BartekK | Carlo$ pisze: opel omega b -> zastanawiam sie nad silnikiem 2,0 lub 2,5 tds, mv6 chyba pomine ze wzgledu na to, ze to jest smok [choc nawet nie wiem ile palilby przy zagazowaniu i czy gra bylaby warta swieczki] a jak jest z awaryjnoscia? ze wzgledu na popularnosc tego modelu podejrzewam, ze czesci zamiennych jest mnostwo i pewnie nie sa zbyt drogie, natomiast interesuje mnie fakt wlasciwosci jezdnych i niezawodnosci auta? na ktory silnik najbardziej sie nastawic? czytalem i slyszalem opinie dotyczace korozji elementow nadwozia w omegach, czy to jest bardzo typowe?Spalanie - MV6 kombi, automat, gaz STAG300-6 - na poziomie 12-13 w mieście (bez oszczędzania), na trasie Opole-Wrocław (przez wioski, nie autostrada) udało mi się zejść poniżej 8l/100km, ale to kapelusznictwo było + tempomat. Na PB95 spala średnio z 10% mniej (np zamiast 11l/100 tylko 10), jedzie dokladnie tak samo, może w zakresie 200-240km/h zaczyna być czuć różnice w przyspieszeniu na gazie, ale tak to się raczej nie jeździ codziennie ;) Właściwości jezdne, zwłaszcza MV6, są rewelacyjne (jeśli nie masz wybitego zawieszenia i rozwalonych amortyzatorów). Nawet na totalnej ślizgawce ciężko coś narozrabiać - auto jest tak ciężkie, że trzyma się drogi jak przyklejone, przewrócić się nie idzie, a tylny napęd ratuje z 90% sytuacji "skręcam a nie skręca" - wystarczy dodać gazu i skręca aż za dobrze :) Trochę ćwiczeń i praktyki, i da się jeździć poślizgami przy nieprzyzwoitych prędkościach... Oczywiście jak ktoś umiaru nie będzie miał, to i walcem nie wyrobi ;) Awaryjność - zależy od sztuki jak się trafi, nie ma co teoretyzować. Części nie są drogie, gorzej z robocizną (zwłaszcza przy silniku, trochę kiepskie dojście = dużo roboczogodzin) Korozja - od 98r coś tam zmienili w technologii i _ponoć_ powinno być zdecydowanie lepiej, ale moja z grudnia 98 ma wypryski rdzy w narożniku drzwi. Może bez zmiany technologii - już by drzwi nie miała ;) -- | Bartlomiej Kuzniewski | GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 |