opony 13'stki - dyskryminacja?
1 | Data: Kwiecien 11 2007 11:21:32 |
Temat: opony 13'stki - dyskryminacja? | |
Autor: yapann | Chciałam właśnie kupić oponki letnie, na jazdę średnio 150 km/h, dobrze 2 |
Data: Kwiecien 11 2007 11:31:09 | Temat: Re: opony 13'stki - dyskryminacja? | Autor: YaNkEs_69 | yapann wrote: Chciałam właśnie kupić oponki letnie, na jazdę średnio 150 km/h,gdzie taką średnią łapiesz ? gdyż po doświadczneniu z Pirelli o wysokim indeksie miałam potężnewydaje ci się Spojrzałam na moje dwuletnie Fuldy i faktycznie wyglądały jakoś takmiałem w escorcie fuldy linero 13", zrobiły przez dwa i pół roku 100kkm, jedne z lepszych, które miałem w tym aucie. -- _____________________ Gadu-Gadu - 34951 P.M.S. - Czerwone A4 Kombi + Biały Essi P.R.R.C. - Lincoln + Lemm AT1200 P.R.M. - blue Suzi GSX750F 3 |
Data: Kwiecien 11 2007 11:39:35 | Temat: Re: opony 13'stki - dyskryminacja? | Autor: Shaman |
yapann wrote: miałem w escorcie fuldy linero 13", zrobiły przez dwa i pół roku 100kkm, ja miałem w Escorcie opony Ceat Spider.. całkiem całkiem.. bywało że jeździły 150.. a na trasie Wrocław-Katowice jeździły nawet tyle ile autko było w stanie wyciągnąć (licznikowe 185 wyciągało..).. na szczęście nie musiałem z takiej prędkości hamować, ale za to po mieście jeździły w ciasnych zakrętach i trzymały się bardzo ładnie. w dodatku nie były drogie więc chyba nie jest tak źle PZDR Shaman 4 |
Data: Kwiecien 11 2007 12:00:18 | Temat: Re: opony 13'stki - dyskryminacja? | Autor: yapann | Użytkownik "YaNkEs_69" napisał w wiadomości gdzie taką średnią łapiesz ?na obwodzie :] (codzień jadę 150 większość trasy, więc średnia jest 150 :p - wiedziałam, że ktoś się przyczepi :p) Przekaz podprogowy miał być taki, że chcę opony mieć przystosowane do zużycia przy takich warunkach. (oczywoście jednocześnie równie istotne, by taka opona hamowała dobrze podczas jazdy w temepraturach jazdy miejsko/osiedlowej, bo to auto do użytku codziennego). być może,kłopoty z hamowaniem przy niskich prędkościachwydaje ci się jednak 'jazda' opony podczas hamowania po mokrej nawierzchnia (podobna do takiej na zimówkach w lecie, że pulsacyjne hamowanie nie bałdzo zmieniało stan rzeczy) - były moim przyjacielem. (Nie wspomnę, że i o aquapalnning też nie było trudno). miałem w escorcie fuldy linero 13", zrobiły przez dwa i pół roku 100kkm,thx -- ya 5 |
Data: Kwiecien 11 2007 13:18:31 | Temat: Re: opony 13'stki - dyskryminacja? | Autor: ..::||::.. | (codzień jadę 150 większość trasy, więc średnia jest 150 :p - wiedziałam,że to tam u ciebie w Niemczech, masz problem z oponami? nie wierze.... 6 |
Data: Kwiecien 11 2007 19:06:49 | Temat: Re: opony 13'stki - dyskryminacja? | Autor: Tomek Glowka | On 11 Kwi, 12:00, "yapann" wrote: Użytkownik "YaNkEs_69" napisał w wiadomości Jesli juz ma chodzic o zaspokojenie czystej ciekawosci, to ja bym zapytal nie _gdzie_ ale _czym_ mozna tak jezdzic - jakie auto wyposazone w felgi 13' oferuje na tyle wysoki komfort przy 150km/h, zeby w ogole przejmowac sie oponami? Jesli jezdzisz 150 autostrada bez czestego hamowania, to zwykle opony wystarcza, IMHO. Tzn. w moim malym aucie dobrze sie sprawdzaly zarowno Michelin Energy jak i obecne Goodyeary GT3. Jesli chodzi o jazde w normalnym ruchu to znow jestem ciekaw w jakim aucie hamulce mieszczace sie w trzynastocalowych felgach wytrzymuja takie warunki? pozdrawiam, tomek 7 |
Data: Kwiecien 12 2007 03:44:22 | Temat: Re: opony 13'stki - dyskryminacja? | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Tomek, Jesli juz ma chodzic o zaspokojenie czystej ciekawosci, to ja bym Zawsze mi się wydawało, że przy jeździe z takimi prędkościami bardziej liczy się _bezpieczeństwo_ a nie komfort. I jednak oponami bym się przejmował, bo 150 km/h (licznikowe) byle cienias osiąga. [...] -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ 8 |
Data: Kwiecien 12 2007 11:29:52 | Temat: Re: opony 13'stki - dyskryminacja? | Autor: Tomek Glowka | On 12 Kwi, 03:44, RoMan Mandziejewicz wrote: Hello Tomek,Wlasnie.. ale zeby w ogole jezdzic z takimi predkosciami auto musi zapewniac minimum komfortu - chocby ze wzgledu na halas, ale tez (przede wszystkim) zdolnosc do utrzymywania zadanego toru jazdy. Jesli nie zapewnia, to nie ma problemu z oponami, bo sie po prostu tyle nie jezdzi, a w kazdym razie nie dluzej niz pare minut w idealnych warunkach drogowych. I jednak oponami bym sięI wlasnie w cieniasie to co by Cie przy 150km/h najbardziej interesowalo to jakosc opon? Ja bym zaczal od geometrii zawieszenia... Cieniasem tyle nie jechalem, ale w Twingo (starym) przy tej predkosci nosilo troche na boki - w nowszym modelu (z dodanymi m.in. stabilizatorami) jest o niebo lepiej. Drugi punkt moich watpliwosci to hamulce - ile razy mozna ostro zahamowac ze 150-ciu do zera w CC zanim do o sobie znac fading? 0,5? Stare Twingo testowalem z max. 120km/h, za drugim hamowaniem zaczely sie problemy. W nowym w 14-calowych felgach sa wieksze tarcze wentylowane i jest nieskonczenie lepiej (przy podobnych probach to ja stracilem cierpliwosc a nie hamulce skutecznosc). Przemawialby do mnie za to przyklad z nastepnego posta (Escort). Jesliby rzeczywiscie w kompakcie z silnikiem 90KM montowali kola 13' to bylaby to odpowiedz na moje pytanie... ale w 1,6 16V byly juz chyba felgi 14' (konkretnie 175/65R14). Stad moje niedowierzanie, czy yapann naprawde porusza sie regularnie z predkosciami ok. 150km/h i ciekawosc: czym? Zgadzam sie natomiast z Toba i z Shamanem (nastepny post), ze jesli to prawda, to dobre opony sa bardzo wazne. pozdrawiam, tomek 9 |
Data: Kwiecien 12 2007 13:58:07 | Temat: Re: opony 13'stki - dyskryminacja? | Autor: Shaman |
Zawsze mi się wydawało, że przy jeździe z takimi prędkościami bardziejWlasnie.. ale zeby w ogole jezdzic z takimi predkosciami auto musi nie nie.. to nie tak.. komfort a zdolność utrzymania zadanego toru to zupełnie różne sprawy.. np. sportowy wóz nie zapewnia nawet minimum komfortu (hałas, twarde zawieszenie) a zdolności trakcyjne ma świetne :) Jesli nie zapewnia, to nie ma problemu z oponami, bo sie po prostu tyle nie jeździ się bo jak jest potrzeba to człowiek nie patrzy na hałas tylko na zegarek i licznik.. ale czaem nawet te parę minut może być decydujące.. oczywiście sa też inne ważne sprawy przy szybkiej jeździe.. ale ten wątek jest o oponach.. zakładamy że inne sprawy są OK i nas nie interesują Przemawialby do mnie za to przyklad z nastepnego posta (Escort). jak sobie przypomnę jak kiedyś jeździłem takim Escortem to mi włosy dęba stają i od razu dziękuję Aniołowi Stróżowi.. ale to był taki wóz że aż się prosiło dynamicznie pojechać do samego zakrętu, potem mocno nacisnąć hamulce i zrobić 90stopni włączając się z podporządkowanej na główną i znowu docisnąć.. kola oczywiście 13" (175/70R13).. ehh.. a teraz Civic niby też 90KM a taka krowa że tylko ubrać na łeb słokmowy kapelusz i kręcić rekordy małego spalania. :) aha.. takich akcji jak opisana nie mozna było zbyt często powtarzać bo po rozgrzaniu hamulców robiły się maślate... PZDR Shaman 10 |
Data: Kwiecien 12 2007 19:26:58 | Temat: Re: opony 13'stki - dyskryminacja? | Autor: blackbird | Zawsze mi się wydawało, że przy jeździe z takimi prędkościami bardziej Komfort akustyczny jest wazny. Na pewno, nadmierny halas tez nie jest bez wplywu na bezpieczenstwo czynne. 11 |
Data: Kwiecien 12 2007 09:25:36 | Temat: Re: opony 13'stki - dyskryminacja? | Autor: Shaman |
Jesli juz ma chodzic o zaspokojenie czystej ciekawosci, to ja bym 1. właśnie oponami należy się przejmować najpierw - dopiero potem komfortem 2. Escort 1.6 16v posuwał 150 całkiem nieźle PZDR Shaman 12 |
Data: Kwiecien 12 2007 14:29:54 | Temat: Re: opony 13'stki - dyskryminacja? | Autor: yapann | Użytkownik "Tomek Glowka" napisał w wiadomości Jesli juz ma chodzic o zaspokojenie czystej ciekawosci, to ja bym nie jestem pewna, czy rozumiem pytanie. Zaryzykuję akademicką tezę, iż komfort jest funkcją drogi/ nawierzchni chyba nadal znacznie bardziej, niż samego pojazdu. Po prostej nawierzchni a'la 'stół' i wrotkami pojedziesz całkiem znośnie... o ile założysz w nich dobre opony :). Oczywiście mowa o sprawnym pojeździe (proste koła, zbiezność, etc). Na znacznym fragmencie obwodnicy, gdzie systematycznie jeżdżę w tę i wewtę, auto chodzi w płaszczyźnie góra-dół i początkowo zastanawiałam się czy włąśnie łapię kapcia, na bardziej przyjaznych odcinkach prędkość taka jest naprawdę do akceptacji na 13stkach. Wczesniej miałam 14stki i nie jeździłam szybciej. Użytkownik "PAndy" napisał w wiadomości news:evkvuo$hg3 czesto wprowadza sie jakies poprawki ktore niekoneicznie poprawia....pijanemu pracownikowi :p Na opony.com widnieje przy niektórych informacja o kraju (np Turcja) - zastanawiałam się, czy to dobrze taka Turcja, czy gorzej .. ? -- ya 13 |
Data: Kwiecien 12 2007 09:25:36 | Temat: Re: opony 13'stki - dyskryminacja? | Autor: Shaman |
Jesli juz ma chodzic o zaspokojenie czystej ciekawosci, to ja bym 1. właśnie oponami należy się przejmować najpierw - dopiero potem komfortem 2. Escort 1.6 16v posuwał 150 całkiem nieźle PZDR Shaman 14 |
Data: Kwiecien 12 2007 14:29:54 | Temat: Re: opony 13'stki - dyskryminacja? | Autor: yapann | Użytkownik "Tomek Glowka" napisał w wiadomości Jesli juz ma chodzic o zaspokojenie czystej ciekawosci, to ja bym nie jestem pewna, czy rozumiem pytanie. Zaryzykuję akademicką tezę, iż komfort jest funkcją drogi/ nawierzchni chyba nadal znacznie bardziej, niż samego pojazdu. Po prostej nawierzchni a'la 'stół' i wrotkami pojedziesz całkiem znośnie... o ile założysz w nich dobre opony :). Oczywiście mowa o sprawnym pojeździe (proste koła, zbiezność, etc). Na znacznym fragmencie obwodnicy, gdzie systematycznie jeżdżę w tę i wewtę, auto chodzi w płaszczyźnie góra-dół i początkowo zastanawiałam się czy włąśnie łapię kapcia, na bardziej przyjaznych odcinkach prędkość taka jest naprawdę do akceptacji na 13stkach. Wczesniej miałam 14stki i nie jeździłam szybciej. Użytkownik "PAndy" napisał w wiadomości news:evkvuo$hg3 czesto wprowadza sie jakies poprawki ktore niekoneicznie poprawia....pijanemu pracownikowi :p Na opony.com widnieje przy niektórych informacja o kraju (np Turcja) - zastanawiałam się, czy to dobrze taka Turcja, czy gorzej .. ? -- ya 15 |
Data: Kwiecien 11 2007 14:52:26 | Temat: Re: opony 13'stki - dyskryminacja? | Autor: Seba | mialem w escorcie fuldy linero 13", Ja i rodziciel mielismy take w autach (tylko rozmiar wiekszy - 14") - najgorsze opony jakie mialem w aucie. -- Pozdrawiam Sebastian S. 16 |
Data: Kwiecien 11 2007 12:19:22 | Temat: Re: opony 13'stki - dyskryminacja? | Autor: FROST |
Że co kładą? Po polsku nie łaska? 17 |
Data: Kwiecien 11 2007 10:25:07 | Temat: Re: opony 13'stki - dyskryminacja? | Autor: Paweł Pluta | On Wed, 11 Apr 2007 12:19:22 +0200, FROST
Jak to, co kładą? A co się kładzie? Oczywiście lachę. Paweł Pluta -- -.-. -- .. . -- ..- -- -- - -- ... ... . -. -. .. . -- - -.. .-- . -- - .-- .. .- -.. .- -- - -.. -... .. -- - .-. 18 |
Data: Kwiecien 11 2007 10:27:43 | Temat: Re: opony 13'stki - dyskryminacja? | Autor: Piotrek Roczniak | Dnia 11.04.2007 FROST napisał/a:
fokus -- Piotrek [...] Czytanie prla to jak paranoja na zamowienie [...] patashnik 2006.07.24 ::::::::::: - http://www.roczniak.net/kasa/ - :::::::::::::: 19 |
Data: Kwiecien 11 2007 12:41:07 | Temat: OT Re: opony 13'stki - dyskryminacja? | Autor: yapann | Użytkownik "FROST" napisał w wiadomości news:evicni$qr7 Po polsku nie łaska?abstrahując od poprawności użycia, w słowniku języka polskiego pwn figuruje takie słowo.. Proszę się tak nie wybrzuszać! :p. -- ya 20 |
Data: Kwiecien 11 2007 14:06:19 | Temat: Re: opony 13'stki - dyskryminacja? | Autor: J.F. | On Wed, 11 Apr 2007 11:21:32 +0200, yapann wrote: Waham się, czy rzeczywiście dobrze jest wziąć indeks H zamaist T, gdyż po Chyba jednak zla teza .. I otóż dowiedziałam się, że opony 13stki są z definicji do bani, jeśli W kwesti smutku nie bede sie wypowiadal - ale co wiele lepszych [tzn wedle producenta i ceny] modeli w rozmiarze 13 nie jest robionych. Faktycznie dyskryminacja malych felg.. J. 21 |
Data: Kwiecien 11 2007 08:47:44 | Temat: Re: opony 13'stki - dyskryminacja? | Autor: Pete |
I otóż dowiedziałam się, że opony 13stki są z definicji do bani, jeśli chodzi o jakość/wytrzymałość, niezależnie od wytwórcy, ponieważ kładą oni fokus na jakość opon do samochodów klasy średniej i lepszej. To nie tak. Po prostu w Twoim rozmiarze wiele lepszych opon nie jest w ogóle produkowanych. Najwyraźniej producenci opon wychodzą z założenia, że autka z tak małymi kołami nie mają zapędów wyczynowych i nie potrzebują super gumy. Jeśli szukasz rekomendacji jakie opony kupić, to może podaj rozmiar opony - ktoś Ci coś doradzi, choć pewnie jak zwykle - ile odpowiedzi, tyle opinii będzie. Może rzuć jeszcze okiem na testy ADAC. Pozdr. Pete 22 |
Data: Kwiecien 11 2007 16:18:20 | Temat: Re: opony 13'stki - dyskryminacja? | Autor: yapann | Użytkownik "Pete" napisał w wiadomości Może rzuć jeszcze okiem na testy ADAC. dzięki. jakby ktoś był ciekaw, to oto co znalazłam dla testu ADAC 175/70/R13T: "...dwa modele uzyskały przy rekomendacji końcowej po trzy gwiazdki: Pirelli P3000 Energy oraz Continental Eco-Contact EP. Obie opony charakteryzuje bardzo dobra przyczepność zarówno na mokrej jak i suchej nawierzchni oraz największa odporność na zużywanie. Uplasowane na trzecim miejscu opony Bridgestone B 330 sprawdziły się w jeździe po mokrej nawierzchni, lecz słabo wypadły wyniki prób na suchym asfalcie". Macie opinie włsasne z użytkowania tych opon? -- ya 23 |
Data: Kwiecien 11 2007 11:11:06 | Temat: Re: opony 13'stki - dyskryminacja? | Autor: Pete |
Patrzysz chyba na jakiś bardzo leciwy test, rok 2000 albo i dalej. Chyba jedynie Pirelli P3000 jeszcze są dostępne. Pozostałe wyszły już z produkcji. Niestety osobiście nie miałem styczności z oponami w tym rozmiarze, ale patrząc na oceny użytkowników, zainteresowałbym się tymi: - Nokian i3 - Goodyear Duragrip Pozdr. Pete 24 |
Data: Kwiecien 11 2007 17:38:06 | Temat: Re: opony 13'stki - dyskryminacja? | Autor: yapann | Użytkownik "Pete" napisał w wiadomości Patrzysz chyba na jakiś bardzo leciwy test,nie znalazłam nowszych dla takich 13stek patrząc na oceny użytkowników, zainteresowałbym się tymi: thx, subiektywne oceny zawsze mile widziane, choć raczej będą dla mnie drugorzędne do testów ADAC -- ya 25 |
Data: Kwiecien 11 2007 11:45:51 | Temat: Re: opony 13'stki - dyskryminacja? | Autor: Pete |
nie znalazłam nowszych dla takich 13stek http://tinyurl.com/253fde W sumie chyba niewiele się zmieniło... tylko nowsze wersje tych samych marek. Pozdr. Pete 26 |
Data: Kwiecien 11 2007 18:25:54 | Temat: Re: opony 13'stki - dyskryminacja? | Autor: yapann | Użytkownik "Pete" napisał w wiadomości http://tinyurl.com/253fde co prawda to masz dla 155tek, - a jakom wyczytała, ich pomiar do 10 mm różnicy szerokości pozostaje miarodajny (z pamięci - parametry szerszych były lepsze), wszak zawsze daje ranking, dzięks. zamówię zaraz dowolną z pierwszych trzech pozycji i po zawodach :) 27 |
Data: Kwiecien 16 2007 15:39:16 | Temat: opony Yokohama | Autor: yapann | czy ktokolwiek używa(ł) opon Yokohama? 28 |
Data: Kwiecien 16 2007 10:02:23 | Temat: Re: opony Yokohama | Autor: Pete |
czy ktokolwiek używa(ł) opon Yokohama? Używałem Yoko Avid H4S przez krótki okres w rozm. 195/60/15. Ten model chyba akurat nie jest dostępny w Europie. Generalnie całkiem przyzwoite opony, szczególnie biorąc pod uwagę ich cenę ($55). Nie można im było niczego zarzucić... przyczepność na suchym i mokrym, komfort, hałas... wszystko OK. Pozdr. Pete 29 |
Data: Kwiecien 16 2007 17:16:31 | Temat: Re: opony Yokohama | Autor: yapann | Użytkownik "Pete" napisał w wiadomości Nie można im było niczego zarzucić... przyczepność na suchym i mokrym, dzięki, czy byłbyś w stanie skomentować poniższy test - wynik na mokrej nawierzchni (i notka przy nim - nie bardzo znam niemicki) wygląda niepokojąco: http://www.adac.de/Tests/Reifentests/Sommerreifen/185_60_R14H_2006/YADrive.asp?ComponentID=139481&SourcePageID=139645&TL=2&MSCSProfile=589F5C6DB83ADBA41DAD47C9EEF9786DF80EE855BA04DEB0874559CD2552D0F69BDC4759C426A317EBA055695433907946C84D6F1237F9522FABB4FE10B48B0F5423A56FDC1658060494C43556F9680807D9EBF75637D19A3FECD878704E580207871D0A2C13FB44C4832C637696790DB8214F741136AE342EF6067EBD684F09337EAFA8AB5F6AAF -- ya 30 |
Data: Kwiecien 16 2007 11:42:07 | Temat: Re: opony Yokohama | Autor: Pete |
dzięki, Też nie znam niemieckiego. Po wrzuceniu w google masz angielski: http://tinyurl.com/2bs2o9 Najwyraźniej jest słaba na mokrej nawierzchni, według ich testu. Pozdr. Pete 31 |
Data: Kwiecien 18 2007 09:07:45 | Temat: Re: opony Yokohama | Autor: yapann | Użytkownik "Pete" napisał w wiadomości Używałem Yoko Avid H4S przez krótki okres w rozm. 195/60/15. Ten modelcoś w tym jest - nie udało mi się dotąd znaleźć konkretnego modelu (A.drive 175/70R13 T) jak dotąd wszędzie mają jedynie teoretycznie Czy da się zidentyfikować kraj produkcji danego egzemplarza opony? -- ya 32 |
Data: Kwiecien 18 2007 09:13:03 | Temat: Re: opony Yokohama | Autor: Pete |
Czy da się zidentyfikować kraj produkcji danego egzemplarza opony? Tak - jest napisane na oponie. :) Pozdr. Pete 33 |
Data: Kwiecien 11 2007 23:42:19 | Temat: Re: opony 13'stki - dyskryminacja? | Autor: krzychoo | yapann napisał(a): jakby ktoś był ciekaw, to oto co znalazłam dla testu ADAC 175/70/R13T: No to zajeeebisty test. Z Conti EcoContact EP do czynienia miałem sporo (165/65R14 - OEMowa opona w moim Clio) i moim zdaniem, był to jeden z gorszych śmietników na jakich miałem okazję jeździć. Koszmarnie śliskie (na mokrym szczególnie). Odporność na zużycie bieżnika faktycznie spora. Dodatkowo są bardzo ciche. Ale zachowanie auta z tymi oponami na mokrej nawierzchni, jak dla mnie było tragiczne (porównywalne do Dębicy Vivo, które miałem w poprzednim aucie). -- [ .:::::::::: Krzysztof Kubas ::::::::::. ] [ .:::::::::::: GG: 1304033 ::::::::::::. ] [ .::::: http://krzychoo.araneo.pl :::::. ] [ Odpowiadając wytnij "pulapka." z adresu ] 34 |
Data: Kwiecien 12 2007 12:01:06 | Temat: Re: opony 13'stki - dyskryminacja? | Autor: PAndy |
yapann napisał(a): 175/70/R13T to nie 165/65R14 - przy jednym rozmiarze taka opona moze byc super przy innym do bani - a juz szczegolnie na tesy uwazalbym gdy maja wiecej niz 2 sezony - producenci tez kombinuja i moze okazac sie ze to co bylo wytestowane 3 lata temu to nie jets to samo co kupilsimy w sklepie - czesto wprowadza sie jakies poprawki ktore niekoneicznie poprawia parametry trakcyjne opony ale np ulatwia produkcje lub dostosuja ja do zmieniajacych sie norm np ekologicznych... 35 |
Data: Kwiecien 12 2007 15:35:29 | Temat: Re: opony 13'stki - dyskryminacja? | Autor: V-Tec | krzychoo napisał(a): yapann napisał(a): Czy Continental to niemiecki koncern? W. 36 |
Data: Kwiecien 12 2007 16:39:31 | Temat: Re: opony 13'stki - dyskryminacja? | Autor: J.F. | On Thu, 12 Apr 2007 15:35:29 +0200, V-Tec wrote: krzychoo napisał(a): A Pirelli ? A Bridgestone ? U ADAC widac raczej rzetelnosc a nie przywiazanie do marki :-) Czasem jednak te oceny sie roznia .. i to zastanawia - moze rozrzut statystyczny wiekszy niz rozbieznosc miedzy modelami ? Czy moze roznica rozmiaru (165/65R14) tak istotnie potrafi wplynac na wyniki ? J. 37 |
Data: Kwiecien 12 2007 17:37:32 | Temat: Re: opony 13'stki - dyskryminacja? | Autor: yapann | Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości Czy moze roznica rozmiaru (165/65R14) tak istotnie potrafi wplynac na tak, jeśli weźmiesz inny profil czy średnicę - to tak - dokładnie o tym czytałam. Jedynie tolarncja pierwszego parametru (szerokość) do 10 mm daje porównywalny wynik. -- ya 38 |
Data: Kwiecien 13 2007 01:21:22 | Temat: Re: opony 13'stki - dyskryminacja? | Autor: PAndy |
Czy moze roznica rozmiaru (165/65R14) tak istotnie potrafi wplynac na rozne rozmiary moga miec zupelnie inny wzor bieznika... wiec nie ma co porownywac..., inne indeksy nosnosci i znow opona inaczej sie zachowuje, inny indeks predkosci i znow inaczej... 39 |
Data: Kwiecien 12 2007 19:37:25 | Temat: Re: opony 13'stki - dyskryminacja? | Autor: Pete |
rozne rozmiary moga miec zupelnie inny wzor bieznika... wiec nie ma co porownywac..., inne indeksy nosnosci i znow opona inaczej sie zachowuje, inny indeks predkosci i znow inaczej... Poza tym, te same opony zamontowane na różnych autach też mogą się różnie zachowywać ze względu na rozkład masy czy też ustawienia geometrii np. Pozdr. Pete 40 |
Data: Kwiecien 13 2007 20:08:53 | Temat: Re: opony 13'stki - dyskryminacja? | Autor: PAndy |
Poza tym, te same opony zamontowane na różnych autach też mogą się różnie zachowywać ze względu na rozkład masy czy też ustawienia geometrii np. zgadza sie ale tu jak mysle rozpatrujemy przypadek testu czyli jeden samochod, porownywalne warunki pomiarowe - rozne opony 41 |
Data: Kwiecien 11 2007 20:01:33 | Temat: Re: opony 13'stki - dyskryminacja? | Autor: PAndy |
|