optymalne obroty
1 | Data: Kwiecien 20 2010 07:53:39 |
Temat: optymalne obroty | |
Autor: mz | Witam 2 |
Data: Kwiecien 20 2010 08:12:42 | Temat: Re: optymalne obroty | Autor: SET |
Witamwiedzieć od praktyków jakie powinny być optymalne wskazania oborotomierza. Podaj szybciutko czy to benzyna czy dizelek, pojemność, czy zaturbiona i masę autka bo cię zjedzą zaraz :) 3 |
Data: Kwiecien 20 2010 08:51:38 | Temat: Re: optymalne obroty | Autor: mz | Samochód to Zafira turbo disel 2,2l z 2003 r. 4 |
Data: Kwiecien 20 2010 09:45:18 | Temat: Re: optymalne obroty | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2010-04-20, mz wrote: Samochód to Zafira turbo disel 2,2l z 2003 r. A pytasz o rozpędzanie się pod górkę, wleczenie się w korku, jazdę ze stałą (jaką?) prędkością czy o wyprzedzanie? Krzysiek Kiełczewski 5 |
Data: Kwiecien 20 2010 11:20:39 | Temat: Re: optymalne obroty | Autor: Mirek Ptak | Dnia 2010-04-20 08:51, *mz* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: Samochód to Zafira turbo disel 2,2l z 2003 r. Zwykła jazda, bez przyspieszeń po równym spokojnie około 1500rpm możesz trzymać. Pod górkę 2000 jeśli obroty nie spadają (czytaj jeśli górka nie za stroma :) ). Jak wyprzedasz z tych 1500 to redukcja. Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 6 |
Data: Kwiecien 20 2010 06:26:02 | Temat: Re: optymalne obroty | Autor: Budzik | Osobnik posiadający mail napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: Witamponizej czerwonych kresek. (jakie pytanie, taka odpowiedz...) -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") ....i to by było na tyle Jan T. Stanisławski 7 |
Data: Kwiecien 20 2010 08:52:48 | Temat: Re: optymalne obroty | Autor: m |
od praktyków jakie powinny być optymalne wskazania oborotomierza. Zależy od auta W niektórych obszar zalecany jest na zielono, w niektórych nic nie ma, a optimum jest w środku skali 8 |
Data: Kwiecien 20 2010 09:06:03 | Temat: Re: optymalne obroty | Autor: Gabriel'Varius' | Użytkownik m napisał: W nowych autach jest nawet "sufler" podpowiadajacy (na wyswietlacvzu) kiedy zmienic bieg aby jazda byla optymalna i eco :-) pozdrawiam -- Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi. Oskar Wilde 9 |
Data: Kwiecien 20 2010 09:09:47 | Temat: Re: optymalne obroty | Autor: bratPit[pr] | od praktyków jakie powinny być optymalne wskazania oborotomierza. Zależy od auta W nowych autach jest nawet "sufler" podpowiadajacy (na wyswietlacvzu) kiedy zmienic bieg aby jazda byla optymalna i eco :-) phi, ekonomizer już był w Audi 100 1.8 z końca lat 80-tych (żółta lub zielona? strzałka) ;-) brat 10 |
Data: Kwiecien 20 2010 09:33:05 | Temat: Re: optymalne obroty | Autor: macko |
phi, ekonomizer już był w Audi 100 1.8 z końca lat 80-tych (żółta lub A w Ładzie Samarce wskaźnik ECON? to były czasy :) pzdr. macko 11 |
Data: Kwiecien 20 2010 09:51:15 | Temat: Re: optymalne obroty | Autor: bratPit[pr] |
phi, ekonomizer już był w Audi 100 1.8 z końca lat 80-tych (żółta lub
no i były jeszcze Wartburgi dwusuwy z "przepływomierzem" paliwa i wskaźnikiem w postaci linijki LED-owej :-) brat 12 |
Data: Kwiecien 20 2010 09:06:49 | Temat: Re: optymalne obroty | Autor: bratPit[pr] | Jakie sa optymalne obroty silnika - ile powinien wskazywac obrotomierz i dlaczego ? ktoś mądry tłumaczył mi kiedyś, że optimum z punktu widzenia mechaniki to zakres między obrotami momentu maksymalnego a mocy maksymalnej, a że w praktyce tak się nie jeździ to już inna kwestia, brat 13 |
Data: Kwiecien 20 2010 10:39:00 | Temat: Re: optymalne obroty | Autor: ArturVF500 |
Jakie sa optymalne obroty silnika - ile powinien wskazywac obrotomierz i znaczy sie powinienem jezdzic miedzy 7000 a 8500?;) pozdrawiam Artur 14 |
Data: Kwiecien 20 2010 12:13:04 | Temat: Re: optymalne obroty | Autor: bratPit[pr] |
Jakie sa optymalne obroty silnika - ile powinien wskazywac obrotomierz i dokładnie tak :-) ja mam lepiej bo między 2800 a 5250 :-) brat 15 |
Data: Kwiecien 20 2010 08:26:44 | Temat: Re: optymalne obroty | Autor: to | mz wrote: Do tej pory jeÂżdziÂłem na sÂłuch - w aucie nie byÂło obrotomierza a tu I pozostaĹ przy tej metodzie. -- cokolwiek 16 |
Data: Kwiecien 20 2010 10:49:26 | Temat: Re: optymalne obroty | Autor: Brzezi | wto, 20 kwi 2010 o 07:53 GMT, mz napisał(a): Witam Duze statki towarowe, kontenerowce itp, to ich silniki maja obroty optymalne gdzies na poziomie 150-250rpm... Duze autokary i samochody ciezarowe("TIRy"), to moaja obroty optymalne ok 750-1500. Skuter ktory kiedys mialem to ruszal od 3krpm, wtedy zaciskalo sie sprzeglo odsrodkowe, podczas normalnej jazdy obroty utrzymywaly sie gdzies na poziomie 7krpm, a przy mocniejszym przyspieszaniu obroty rosly do 13krpm... Pomoglem? Pozdrawiam Brzezi 17 |
Data: Kwiecien 20 2010 11:50:24 | Temat: Re: optymalne obroty | Autor: mz |
wto, 20 kwi 2010 o 07:53 GMT, mz napisał(a): Nie bo nie czytasz wcześniejszych wątków - gdzie już podałem o jakie auto mi chodzi. Gdziałeś zabłysnąć ? W moich oczach ci nie wyszło 18 |
Data: Kwiecien 20 2010 21:37:28 | Temat: Re: optymalne obroty | Autor: Romeo_rk | Duze statki towarowe, kontenerowce itp, to ich silniki maja obroty A według mnie była to konkretna i rzeczowa odpowiedź. rk |